Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
5
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Irena, Teodor,
Waldemar,
DZIEŃ
LEŚNIKA I DRZEWIARZA
Do końca roku 240 dni.
Start arrow Leszno arrow Opłata śmieciowa ustalona

Opłata śmieciowa ustalona

Opłata śmieciowa ustalona

30.01.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
zgrl.jpgCzłonkowie Związku Komunalnego Gmin Regionu Leszczyńskiego ustalili stawki opłaty śmieciowej, jaką od lipca płacić ma ponad 250 tysięcy mieszkańców regionu. Przyjęte opłaty to 9 złotych miesięcznie od osoby za śmieci posegregowane i 15 złotych za zmieszane. Członkowie zdecydowali też o udzieleniu ulgi rodzinom wielodzietnym.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Związek Komunalny tworzy 19 samorządów z byłego województwa leszczyńskiego - od Śmigla na północy po Pakosław na południu i od Wijewa na zachodzie po Pogorzelę na wschodzie. Obejmuje on łącznie ok. 256 tysięcy mieszkańców. To właśnie związek zajmie się zagospodarowaniem wytworzonych przez nich odpadów komunalnych. Najważniejszą decyzją, przed jaką stanęli przedstawiciele gmin w związku, głównie burmistrzowie i wójtowie, było ustalenie stawek opłaty za tę usługę. Jest to de facto podatek, który płacić mają wszyscy mieszkańcy, tym bardziej że będzie on naliczany od liczby mieszkańców danej nieruchomości.

@import "/modules/mod_artbannersxtd/mod_artbannersxtd.css";
justify"> Projekt uchwały przedstawionej członkom zakładał, że opłata wyniesie 15 złotych miesięcznie za odpady zmieszane i 9 złotych w przypadku deklaracji o segregowaniu śmieci. To mniej niż pierwotnie zakładano - pierwsza propozycja zarządu mówiła o stawkach w wysokości odpowiednio 19 i 10 złotych. Jednak kilka dni przed sesją podczas mniej formalnego spotkania samorządowcy zdecydowali o obniżeniu opłaty. Pojawiła się też wtedy propozycja ulgi dla rodzin wielodzietnych - z opłaty zwolnione byłyby czwarte i każde kolejne, niepełnoletnie dziecko.

Gdy zmieniony tak projekt trafił na obrady, doszło do dyskusji. Przeciwko uldze wystąpił burmistrz Rawicza Tadeusz Pawłowski, który jest przewodniczącym zgromadzenia związku. -Nie mieszajmy systemu zagospodarowania odpadów z systemem opieki społecznej - mówił. Jego zdaniem tworzenie furtek w przepisach może dać pole nadużyciom. -Przecież rodziny wielodzietne mogą korzystać z pomocy Ośrodków Pomocy Społecznej , także w tej sprawie - argumentował Pawłowski.

Z kolei przeciwko wysokości stawek zaprotestował burmistrz Krzywinia Jacek Nowak - kilka dni temu radni tej gminy odrzucili regulamin z proponowanymi przez związek opłatami. -Dla nas 9 złotych miesięcznie to drastyczny wzrost - mówił Nowak - dotąd mieszkańcy płacili 3,70 od osoby. Eugeniusz Karpiński przekonywał, że cena obliczona jest według ilości odpadów zagospodarowywanych dotąd w naszym regionie. -Średnia statystyczna to około 250 kilogramów rocznie - wyliczał - w samym Lesznie to aż 354 kilogramy, w Święciechowie 241, a w Osiecznej 253 kilogramy. Są jednak także i gminy, w których śmieci jest mniej, i to zdecydowanie mniej. -W jednej z gmin wiejskich to tylko 36 kilogramów rocznie - mówił Karpiński, nie chciał jednak ujawnić, o jaką gminę chodzi. Tak mała ilość sugeruje jednoznacznie, że reszta odpadów „zagospodarowywana” jest w inny sposób, niekoniecznie zgodny z przepisami. Przewodniczący związku argumentował też, że znacząco poprawi się jakość obsługi mieszkańców. W niektórych gminach śmieci odbierane są tylko raz w miesiącu, a związek zapewni odbiór odpadów zmieszanych raz w tygodniu, a worków z posegregowanymi papierami, plastikami oraz szkłem białym i kolorowym raz na miesiąc.

Gdy doszło do głosowania nad ulgą dla rodzin wielodzietnych za przyjęciem było 10 samorządowców, 6 opowiedziało się przeciwko a 1 wstrzymał od głosu. A sama uchwała przeszła prawie jednogłośnie - jedynym wstrzymującym się był burmistrz Krzywinia. Stawki już znamy, ale wciąż nie wiemy, ile naprawdę zapłacimy - to pokaże dopiero przetarg, który wyłoni wykonawcę usług odbioru i wywozu odpadów. Członkowie związku mają nadzieję, że oferty będą na tyle atrakcyjne, że będzie można pomyśleć o obniżeniu wysokości opłat. Jeżeli jednak dojdzie do odwrotnej sytuacji, brakujące pieniądze będą musiały wyłożyć gminy ze swoich budżetów, czyli pieniędzy podatników. (jad)
 
Komentarze (66)
1. Dodane przez xxx, w dniu - 30-01-2013 13:31
CHYBA KOGOŚ POGIEŁO !
2. Dodane przez Przem, w dniu - 30-01-2013 13:41
Przecież nie od wczoraj wiadomo, że po wioskach spalają śmieci. W Lesznie tego za wiele nie ma bo częste kontrole minimalizują smrodzenie w centrum, ale na obrzeżach jest już inaczej. Chociażby przy ul.Kąkolewskiej czasem tak czadzi z komina pewnego domu, że ulicy nie widać. Bardzo łatwo sprawdzić kto czym pali.
3. Dodane przez skaut, w dniu - 30-01-2013 13:41
a jak będą liczyć ilość osób zamieszkujących po meldunku stałym czy czasowym a jak ktoś ma zameldowanie stałe w jednej gminie a czasowe w drugiej to co będzie płacił podwójnie
4. Dodane przez Piotr, w dniu - 30-01-2013 13:42
Do tej pory płaciłem na rok 168 zł( gmina Wijewo )Odpady szklane oraz plastik wywoziłem do pojemników.Teraz będę płacił prawdopodobne 432 zł, a więc dużo drożej. Mam nadzieję,że mieszkańcy ośrodków wczasowych również będą objęci tym podatkiem.
5. Dodane przez śmieciarz, w dniu - 30-01-2013 13:49
Znowu Pawłowski się wygłupił swoim wystąpieniem. Nie rozumie osób słabo zarabiających i wielodzietnych. W głowie się mu już poprzewracało. Niech żyje za 1500 zł z dwojgiem dzieci i płaci takie opłaty za wszystko - woda, smieci czynsz i inne Dlaczego jeszcze jego w Rawiczu tolerujecie ??????????????
6. Dodane przez Kurach, w dniu - 30-01-2013 13:56
A jak toś nie produkuje śmieci ?
7. Dodane przez sputnick, w dniu - 30-01-2013 13:59
"tworzenie furtek w przepisach może dać pole nadużyciom" - tak pole do nadużyć rodzina z trójka dzieci, babcią i dziadkiem poda babcie i dziadka jako piąte i czwarte dziecko, dzieki czemu zaoszczędzą 18 zł. Urząd oczywiscie do tego nie dojdzie, bo nie odróżni dziecka od dziadka. To jest bełkot panie Pawłowski - dopatrywanie się pola do nadużyć tam gdzie go nie ma.
8. Dodane przez ..., w dniu - 30-01-2013 14:06
ulgi dla rodzin wielodzietnych owszem a osoby niepełnosprawne którym ledwo na leki wystarcza, może leków mają nie wykupić bo za śmieci muszą zapłacić, dlaczego o nich nikt nie pomyśli?
9. Dodane przez ja, w dniu - 30-01-2013 14:24
panie pawlowski syty glodnego nie zrozumie.
reklama
10. Dodane przez obserwator, w dniu - 30-01-2013 14:30
A jak mają oni sprawdzać czy ktoś segreguje czy tez nie. Ja od ponad dwóch lat segreguje odrzucając do worków wszystkie rzeczy ( w zależności od koloru ) i płace tyle samo co inni którzy tego nie robią. Czy sama deklaracja wystarczy czy ktoś będzie to sprawdzał jestem bardzo ciekawy jak rozwiążą ten problem w Lesznie. Może zna ktoś odpowiedz to proszę o wyjaśnienie.
11. Dodane przez Leszno, w dniu - 30-01-2013 14:34
Ludzie nauczyli się tylko narzekać, co by nie zrobić to zawsze się komuś coś nie podoba. Większość z piszących tu komentarze narzekać nie ma na co ale taka jest mentalność polaków zarobi ktoś 1200 narzeka że wszystko drogie, jeśli dostawałby 2500zł to też nic by mu się nie podobało.  
A jeśli ktoś pisze (komentarz.6) że niby nie produkuje śmieci to już brakuje określeń na takiego delikwenta i niech od razu napisze że wszystko spala w piecu. Pozdrawiam normalnych
12. Dodane przez olo, w dniu - 30-01-2013 14:43
A miało być taniej.
13. Dodane przez zuza, w dniu - 30-01-2013 15:09
Państwo chce mieć dużo dzieci a na każdym kroku musimy wydawać dużo pieniędzy. 9zł za dziecko??? ja mam 3 dzieci i co mam za nie zapłacić 9złx3=27zł, a jakie po nich są śmieci??? Rodziny, które mają gospodarstwa i mieszka ok 10 osób to co zapłacą 90zł? Znam ludzi co nie mają dzisiaj koszy a mieszka ich w domu 8-9 a w pobliskich laskach coraz ich więcej. Dobrze że pan burmistrz Jacek Nowak powiedział nie. On nie jest taki zły. Ma tylko złych doradców!!!
14. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 30-01-2013 15:27
Do 12 
Przecież jest taniej, teraz mam 9,85 zł za osobe a ma być tylko 9,00 zł. 
Do 10 
Deklaracja swoją drogą, jedanak nie segregujac śmieci podnosimy koszty działaności całej działalności przetwarzania odpadów, co może w przyszłości może odbić sie na tych opłatach. 
Do 6 
Jak ktoś nie produkuje śmieci to... nie żyje.
15. Dodane przez pablo, w dniu - 30-01-2013 15:31
ile będą zarabiać prezesowie itp . tego związku gmin?
16. Dodane przez ja, w dniu - 30-01-2013 15:40
do tej pory płaciłam od pojemności kubła jak będe płacić od osoby to wszystkie śmieci pozbieram z regionu i wystawie ciekawe czy zabiorą jak będą koło kubła.okolica będzie czysta a niech nie wezmą to inaczej będe gadać.a jak słysze że ktoś ma tylko reklamówke jednorazową śmieci to aż mi żal.chyba nic nie je i ziemniaków nie obiera
17. Dodane przez def, w dniu - 30-01-2013 15:44
przyłączam się do kom 10 .jak miasto sprawdzi czy ktoś segreguje smieci ?
18. Dodane przez samotny ojciec, w dniu - 30-01-2013 16:01
A ja mam 1200 zł na miesiąc ,czwórkę dzieci i muszę jeszcze z tego wyżyć i wszelkie opłaty porobić.!!!Może ktoś chce za mnie płacić za śmieci-skoro macie tyle kasy!!!Ja może sobie poradzę,ale są domy które zamieszkują trzy pokolenia ,mieszkają w dwóch pokoikach,jest ich 10-13 osób-to może teraz niech ktoś im dołoży do śmieci!!???Na szczęście jak nie zapłacą to będą gminy płacić i...to jest wyjście z sytuacji...chyba:-)
19. Dodane przez Piotr, w dniu - 30-01-2013 16:02
Kto będzie sprawdzał czy moje śmieci są segregowane 
zgodnie z moją deklaracja,czy też nie.Każdy będzie chciał jak najtaniej stąd większość będzie skłaniała 
się do płacenia po 9 zł.To oczywiste.
20. Dodane przez real, w dniu - 30-01-2013 16:16
Wszystkie decyzje  
 
Związku 
 
są decyzjami  
 
wszystkich radnych z tych gmin 
 
ponoszą za nie pełną odpowiedzialność 
 
przed wyborcami 
 
której nie można się zrzec . 
 
Radni nie mogą się tłumaczyć, że to nie ich decyzje! To wasze decyzje, głosując za przystąpieniem do Związku zgodziliście się na decyzyjność ułamkową tj 1/19 głosu. 
 
Jestem za pomocą dla rodzin wielodzietnych ale może ktoś mnie oświeci w którym artykule ustawa śmieciowa przewiduje ulgi? Z tego co wiem nie przewiduje nawet umorzeń zaległości płatniczych chociażby jak w podatkach od nieruchomości. Czyli nożna się spodziewać egzekucji skarbowych. 
 
Żaden podatek ryczałtowy nie zachęca do segregowania śmieci lecz zmusza ludzi do kombinowania jak płacić mniej. Worki i pojemniki kosztują zapewne podobnie zdrożeją. 
Panowie wróćcie do rzeczywistości normalnie zarabiających ludzi.
21. Dodane przez leszno, w dniu - 30-01-2013 16:31
Mam posegregowane smieci przed domem od tygodnia podobno odbior mial byc 25 stycznia mimo moich monitów do mzo nic nadal sie nie dzieje to jest poprawa usługi
22. Dodane przez Józek, w dniu - 30-01-2013 17:14
Kompletnie chora sytuacja. To może zdarzyć się tylko w Polsce. najpierw ustalają stawki a potem zrobią przetarg na usługę. W mojej gminie co drugi oddaje śmieci. Owszem ludzie zawierają umowę z firmami od śmieci ale kontener zgłasza do odbioru raz na rok. Ja oddaję raz w miesiącu - przyjeżdżają bez zgłaszania, płacę 17 zł i już. Teraz teoretycznie zapłacą wszyscy a mimo to opłata wzrośnie dla mnie ponad dwukrotnie (4 osoby). Nie rozumiem skąd ta podwyżka!!! Nie rozumiem kto będzie sprawdzał czy śmieci są segregowane prawidłowo czy nie??? Komentarz 11- nie narzekaj na narzekających!
23. Dodane przez Jacek P., w dniu - 30-01-2013 17:23
Przecież to jest ustalanie OD TYŁU...!!! Najpierw przetarg na odbierajacego śmieci a potem analiza kosztów i ustalenie ceny odbioru !!!. Jeśli idzie o mnie to wymeldowuję się do Anglii gdzie pracuję i tutaj nic nie zapłacę !!!!
24. Dodane przez dddddd., w dniu - 30-01-2013 17:54
Ale trzeba też zaznaczyć ze na wiosce jak ktoś ma kurę to obierków od ziemniaków i resztek po obiedzie do kosza na śmieci nie wyrzuca
25. Dodane przez vvvvvvvvvvvvvvvvvv, w dniu - 30-01-2013 18:32
Ciekawe jak Panowie Urzędnicy z tego związku sprawdzą kto segreguje śmieci a kto nie? 
Przecież na osiedlach gdzie wszyscy wrzucają wszystko do kontenera też będą płacić jak za segregowane a może będą tacy "uczciwi" że od razu zapłacą jak za śmieci zmieszane- hehehe. 
Poza tym kubeł przed domem będzie trzeba zamknąć na kłodkę i wypróżniać przy obecności pracownika odbierającego śmieci bo a nuż dorzuci ci ktoś PETa i będzie ambaras. 
Oj ciekawie się porobiło, ciekawie...
26. Dodane przez Jest tak., w dniu - 30-01-2013 19:02
Najlepiej było jak był kubeł na zmieszane a na segregowane wspólne pojemniki na ulicy 
Teraz stłuczone szkło trzeba do zmieszanych wyrzucać . 
Opakowania po olejach nie rozwiązane.
27. Dodane przez Dalia, w dniu - 30-01-2013 19:34
A członkowie związku spotykają się na posiedzeniach społecznie? Czy za "drobną opłatą"? W satucie jakoś nie doczytałam?
28. Dodane przez hanka, w dniu - 30-01-2013 19:49
A co jeśli zameldowane są 3 osoby,a mieszka 8 ?
29. Dodane przez jan, w dniu - 30-01-2013 19:51
Może doczekamy takich czasów że będą nam płacić za śmieci.Ktoś (nie Polacy) wybuduje spalarnie i będzie nam potem sprzedawał prąd ze śmieci za które zapłaciliśmy .Ludzie mają łeb do interesu na biedocie.Miłego śmiecenia
30. Dodane przez rrrrrrrr, w dniu - 30-01-2013 20:11
Ciekawe ile wójt albo burmistrz ma za jedno posiedzenie "Związku", chyba nie mało, co widać po Ich uśmiechach. Prostaki płacie, a "my" mamy zapłacone z góry za śmieci.
31. Dodane przez Leszniak, w dniu - 30-01-2013 20:41
Przetarg to lipa pomyślcie sami, myślicie że wygra inna firma i Mzo zlikwidują,zamkną hahhaha .Wszystko grubymi nićmi szyte,
32. Dodane przez obserwator, w dniu - 30-01-2013 21:03
jedno małe wyjasnienie - TO NIE JEST opłata tylko za wywóz smieci ale tez za ich utylizację ! a poza tym zgadzam sie ze wszystkim, którzy maja watpliwości co do nowych zasad (są chore od samego początku)i co do tego że ceny sa zbyt wysokie, jesli maja płacic tez ci którzy do tej pory sie od opłat migali, to pieniedzy jest wiecej, ceny powinny byc niższe, itd. same nielogiczności w tej ustawie, ale urzednicy tak ochoczo sie "zjednoczyli" bo w metnej wodzie ... mniej widac :)
33. Dodane przez nol, w dniu - 30-01-2013 21:06
Mam pytanie kto płaci za tony papieru wrzucanego do skrzynek pocztowych na prywatne posesje wtykanie w bramki w płoty naklejanie plakatów na płotach dziwnych banków reklam na słupach, czy MARKETY, darmozjady kosztem Polaka za to płaczą Handlarze samochodów setki ton mają z rozbiórek plastyku, szkła i innych odpadów, czy to spalają czy zakopują kto za to płaci biedak robol rencista i emeryt
34. Dodane przez 12345, w dniu - 30-01-2013 22:29
Jak macie ogród zróbcie dużą dziurę i po śmieciach:) i po problemie:) nikt nie będzie marudził ani narzekał. A tak poważnie to teraz płacę 15 zł za kubeł na miesiąc za 5 osób i jestem zadowolona a jak mi przyjdzie zapłacić 46 zł miesięcznie za 1 reklamówke śmieci to jest rozbój!!!
35. Dodane przez tosia, w dniu - 30-01-2013 22:50
Wariatkowo..pakuje rodzine i emigruje do Niemiec. Czyli w domach bedziecie miec 4 kubly z workami. Bo gdzie to pakowac i trzymac czy codziennie mamy smieci???? Na litosc..Ludzie dajcie im te 9zl i w swoj kosz wkladajcie plastik, reszte na osiedla wywozimy. My polacy placimy podatki skladki i zusy a z ludzi robicie dna. Kniec z rodzinami wieloletnimi. W polsce nie da sie mieszkac spokojnie wracam do lepszego kraju jak sa niemcy spokojnie zarobic i odlozyc kase. Bo tu widze wszystko czarno. Pozdrawiam leszno-gronowo.
36. Dodane przez zolo, w dniu - 30-01-2013 23:32
Wszystko jest prawidłowo ustalone. Spokojnie , spokojnie. Wyliczono dokładnie ile potrzeba biurek, krzeseł komputerów, laptopów i samochodów. oraz inne wazne koszty. I wyszło po 9 zł. A teraz sie zrobi przetarg i reszte dopłaci. Od początku było wiadomo. Acha... no i trzynastka oczywiście....
reklama
37. Dodane przez qwerty, w dniu - 31-01-2013 06:37
A jakie będą pensje pracowników związku komunalnego? Ilu ich będzie? Czy będą otrzymywać premie i nagrody?
38. Dodane przez ppp, w dniu - 31-01-2013 07:13
a co z metalami ,puszkami
39. Dodane przez ????, w dniu - 31-01-2013 08:06
Czy teraz będą jednocześnie jeździły dwie śmieciarki: jedna będzie zbierała śmieci segregowane druga niesegregowane? Czy może pojedzie jedna i zbierze wszystko razem??? Zastanawiam się jak to było do tej pory! Ja płaciłam 9,50 od osoby, inni 3,70 a jeszcze inni 15 zł za kubeł!!!! Skoro teraz będziemy płacić wszyscy (bo gmina doskonale powinna wiedzieć w jakiej posesji ile osób jest zameldowanych) to chyba nie powinno być tak drogo!!!!! Może się nie znam na procedurach, ale najpierw ustalono cenę i ją podano do publicznej wiadomości a następnie będzie przetarg!!!
40. Dodane przez śmigielanka, w dniu - 31-01-2013 08:27
ja już teraz płace 15zł od osoby na miesiąc i przyjeżdzają raz w miesiącu mam jeden pojemnik i nas jest pięcioro ,więc za jeden kubełek śmieci płace 75zł na jeden miesiąc
41. Dodane przez Maria, w dniu - 31-01-2013 10:29
Śmieci oczywiście ze palą (wiosna lato jesień), a zwłaszcza na działkach które są przy ulicy Niepodległości naprzeciw Osiedla Ogrody - smród leci do mieszkań że okna nie można otworzyć .Zima natomiast na Grunwaldzkiej czuć ze pala śmieci(w domkach na przeciw bloków.
42. Dodane przez krzysztof, w dniu - 31-01-2013 10:41
we Włoszakowicach dzisiaj kończy się termin składa deklaracji dotyczącej ilości osób oraz ceny za odpady. Za segregowane odpady płacić się będzie 8 zł, a niesegregowane 15 zł,kto pokryje różnicę w cenie ustaloną przez związek
43. Dodane przez Gość...!!!, w dniu - 31-01-2013 11:25
Leszno jest małym miastem i mimo palenia w kotłach c.o. np. reklam marketów czy choinek obecnie dostarczanych nam w tonach -nic nam nie grozi !! Zobaczcie co sie dzieje w Krakowie ,,,Tam przez 3 kwartały dominuje s m o g nad miastem i nie wolno otwierać okien mieszkań oraz wychodzić na ulice kobietom, ciężarnym ! .W punktach sprzedazy węgla sprzedaje sie dziś węgiel na w o r k i .... co to oznacza ...chyba nie trzeba tłumaczyć- a i przy jego rozpalaniu gdy kocioł jest zimny następuje wyziew sadzy i czarnych spalin. Pozdrawiam Janusz .
44. Dodane przez do 42., w dniu - 31-01-2013 11:25
nikt nie pokryje róznicy bo wloszakowice nie są w związku gmin
45. Dodane przez Seba., w dniu - 31-01-2013 11:43
Ja pracuję w Anglii-wydzierżawiliśmy w kilku -domek jednorodzinny ,segregujemy śmieci za które firma odbiorcza nam płaci (średnio wychodzi na 1 śniadanie dziennie). A u Was w Polsce jest czy ma być ....odwrotnie ..... Pomieszanie to z poplataniem !!!! Sebastian . Bury Lancs (n/Manchester )-middle England. Bye. SEBA.
46. Dodane przez sołtysówka-sówka, w dniu - 31-01-2013 12:11
To nie tylko na Kąkolewskiej dymią,ale w Robczysku także....Tutaj ludzie przechodzą ludzką głupotę w mieście to już dawno straż miejska by się zajęła, a na wsi wolno wszystko ...Tu naprawdę przydałoby się sprawdzić wysokość komina i czym się pali.Nikt by nie musiał wdychać smrodów i oglądać szarego duszącego dymu...Niech ktoś wreszcie się zajmie tymi którzy zatruwają innym zdrowie.Pozdrawiam
47. Dodane przez kamea, w dniu - 31-01-2013 12:23
ktoś tu napisał że jak się nie produkuje śmieci to się nie żyje być może ale można produkcję śmieci ograniczyć do minimum ja jestem matką sama wychowuje troje dzieci nie stać nas na napoje w plastikowych butelkach chipsy czy inne rarytasy odpadki z kuchni wyrzucamy na kompostownik na zakupy chodzę z koszykiem robie mnóstwo zapraw z tego co mi urośnie na ogrodzie a słoiki mam te same od wielu lat a puszki oddaje paną którzy zbierają złom i dlaczego ja mam płacić taką samą stawkę jak ktoś wybitnie nastawiony na konsumpcjonizm
48. Dodane przez LUCEK, w dniu - 31-01-2013 17:16
A czym się pali w centrum miasta?Plastik,kartony,szmaty i cholera wie czym jeszcze.W kamienicy na Łaziebnej lokatorzy palą czm się da,czy własciciel tego nie widzi,przecież to widac i czuć.Może tam się wybiorą z Ochrony Środowiska.
49. Dodane przez ola, w dniu - 31-01-2013 17:22
I znowu brak im zajecia wymymyslaja a my ludzie mamy cierpiec po co od rodziny lepiej od osoby czasy sa ciezkie a nasz kraj jeszcze ludzi okrada wstyd na całego biedy zawsze bedzie biedny jak tu oszczedzic jak sie pytam?
50. Dodane przez sol, w dniu - 31-01-2013 18:46
We Wschowie już od lutego podwyższaja opłaty za smiecie
51. Dodane przez gosc, w dniu - 31-01-2013 21:53
9 zl to zlodziejstwo od osoby.Ci madrzy od uchwalania niech pomysla ze My zwykli ludzie nie zarabiamy nawet 2 tys.tylko marne grosze taka Polska.jeszcze oplate klimatyczna WPROWADZCIE
52. Dodane przez LLL, w dniu - 31-01-2013 22:23
tylko burmistrz krzywinia powiedział że za drogo a reszta burmistrzy swoich mieszkańców ma gdzieś.....
53. Dodane przez n n, w dniu - 31-01-2013 22:32
Witam, a ile razy na miesiac beda smieci zabierane??? 
 
W niektorych minach jest to raz na miesiąc, w innych co tydzien!
54. Dodane przez bebe, w dniu - 01-02-2013 02:34
brawa kom.47 też tak robię.Kuchenne na kompost, popiół też bo pale drewnem, papier do spalenia, plastik,szkło do pojemników ogólnych, metal na złom. Na resztki z którymi nie wiadomo co zrobić worek z MZO i po sprawie. Tanio tylko potrzeba trochę miejsca na te segregacje bo nikt codziennie do pojemników czy na złom nie będzie latał.
55. Dodane przez Doprawdy.., w dniu - 01-02-2013 10:01
Najgorzej jest na osiedlu Gronowo ,mieszka tu dużo emerytów biednych i pala oponami (Gronowo w badaniach miało dużo pyłu zawieszonego ). Ale cóż poradzisz emerytur im nie zwiększysz -a na czym ma oszczędzić ... na lekach , jedzeniu, opłatach za media ???? Taki stary człowiek co często oddał zdrowie Polsce dzis pali czym ma ,co jest najtańsze ,może się grubiej ubrać. Nie ma sie co dziwić !niech sie grzeja aby nie zamarzli !! Jaro.
56. Dodane przez Gostynia, w dniu - 01-02-2013 15:26
Trzeba zrobić protest i zacząć zbierać podpisy i to obalić.Proponuję się zmobilizować i zacząć działać.W końcu oni żyją z naszych pieniędzy.My na nich głosowaliśmy a oni teraz wchodzą w układy z KOMUNALKĄ.
57. Dodane przez USTAWA, w dniu - 01-02-2013 16:12
Jest Ustawa Sejmowa -nic nie zrobisz .... A owa Ustawa to nakaz unijny - na wyciągnięcie tych ostatnich groszy od umęczonych Polaków !!! Widzisz jak trzeba głosować .Glosowałeś za UE i za PO - cierp i nie kręć nosem teraz !!!! Zdrowia zyczę Szczeoan.
58. Dodane przez grabas, w dniu - 01-02-2013 20:12
pewno sobie chca biurowi premie wyplacic i nagrody.ja tylko jedno chca nas po prostu wykaczyc
59. Dodane przez hgf, w dniu - 01-02-2013 23:18
ludzie zrobmy strajk w lesznie i przed baza mzo te podwyrzki to jest rozboj w bialy dzien
60. Dodane przez m..n, w dniu - 02-02-2013 09:01
Do tej pory płaciliśmy co miesiąc 28 zł za kubeł, po zmianach będzie 105 zł. Wyjdzie na to, że produkcja śmieci będzie naszym obowiązkiem, bo jeżeli mam płacić to przecież nie za nic... I jak to się ma do ochrony środowiska? ( gmina Osieczna )
61. Dodane przez do kom.57, w dniu - 02-02-2013 11:32
Ustawa jest do d... , to prawda, ale złej ustawy nie wymusiła UE, tylko UE wymaga wiekszego recylkingu i zagospodarowania śmieci, a jak to zrobic to sprawa wewnetrzna; podobne zasady sa np. w Szwajcarii (a nawet jeszcze ostrzejsze !) albo Norwegii, więc nie zwalaj wszystkiego na UE, tak to sie pewnie bedą zasłaniac UE posłowie, tłumaczac głupia ustawe
62. Dodane przez onaaaa, w dniu - 02-02-2013 20:42
chyba czas sie wymeldowac z tego kraju!!!!!!!!!!!!!!!!!
63. Dodane przez h2o, w dniu - 02-02-2013 22:08
Nic się zmieni. Każdy z was już segreguje papier: gazety, książki, szkło: butelki, tworzywa sztuczne:butelki po napojach i metale ( puszki), biodegradowalne. Do zbiórki dostaniecie worki do segregowania. Patrząc na zasobność naszego społeczeństwa niektóre worki starczą nie na jeden miesiąc tylko kilka.Pewnie nie będziecie do nich mogli wrzucić papieru zabrudzonego po żywności, cemencie, gipsie, szyb, luster, pojemników po olejach, farbach etc. Obowiązkiem jest tylko zadeklarowanie się oraz płacenie opłaty.
64. Dodane przez m..n, w dniu - 03-02-2013 08:27
h2o ale nawet jeżeli będę segregował śmieci to nie będę w stanie co tydzień uzbierać cały worek odpadów, a zapłacić będę musiał. Chyba, że będę płacił za to co ode mnie odbiorą...
reklama
65. Dodane przez Janina P., w dniu - 04-02-2013 09:00
Pamiętajmy nie ma obowiązku deklarowania się .... bez podpisu na Deklaracji nie mozna Ciebie Obywatelu - obciążyć. Np możesz przeciez odwozić -jak uzbierasz pełny ładunek - można odwozić samemu śmieci do Spalarni w Trzebani ( Janina -ochroniarz przyrody )
66. Dodane przez name, w dniu - 12-02-2013 11:31
Zwykłym obywatelom łatwo podnosi się podatki i opłaty, bo od nich najprościej wyciągnąć pieniądze. Trzeba się tylko zastanowić, dlaczego środowiska lekarzy i prawników się nie opodatkuje sprawiedliwie, dlaczego do tej pory nie ma reformy służby zdrowia? Przykładowo w Niemczech lekarz musi się określić, czy chce leczyć w klinice prywatnej czy w państwowej. Tam lekarze nie przyjmują prywatnie, nie leczą "prywatnie" w państwowych szpitalach i na państwowym szpitalnym sprzęcie. Pieniądze nie wędrują do fartuszka, ale są opodatkowane, ale kto by się tym przejmował.A co do ochrony środowiska i segregacji odpadów, absurdalnym jest że brak jest właściwej segregacji i utylizacji odpadów nawet niebezpiecznych- jak np. w okolicy Gdańska, gdzie toksyczne chemiczne odpady leżą 100m od morza pod gołym niebem, był o tym cykl programów telewizyjnych i nic się tam nie zmieniło,poza przykryciem ich plandeką, mimo iż nawet Greenpeace się tym interesował. A co z zakładami przetwórstwa mięsnego, ubojniami które przykrywają odpady 30-50cm warstwą gleby na polach i nic więcej nie robią, by nie zanieczyszczać środowiska, bo kara jaka im za to grozi jest śmiesznie mała? Tutaj należy szukać pieniędzy i tutaj należy się przypatrywać, czyż nie?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj