Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Leszno arrow Pamiętajcie o umowach

Pamiętajcie o umowach

Pamiętajcie o umowach

11.03.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
karpinsluch.jpgOsoby, które mają podpisane umowy na wywóz śmieci z dotychczasowym odbiorcą powinny pamiętać o ich wypowiedzeniu – mówił w Radiu Elka Eugeniusz Karpiński, przewodniczący zarządu Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego. Wypowiedzenie powinno skutkować na koniec czerwca – od lipca zagospodarowaniem odpadów zajmie się bowiem właśnie związek.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Problem z wypowiadaniem umów wynika z niedoskonałości ustawy, która zacznie obowiązywać od lipca. -Ustawodawca nie wpisał do niej, że umowy przestają obowiązywać z mocy prawa - mówi Eugeniusz Karpiński. Dlatego właściciele nieruchomości sami muszą pamiętać, żeby pisemnie zrezygnować z
usług dotychczasowych odbiorców. -Różne firmy w umowach mają różne okresy wypowiedzenia, najdłuższe są trzymiesięczne - mówi Karpiński - w takim przypadku wypowiedzenie powinno być wysłane do końca marca.

Samo wypowiedzenie to bardzo krótka formuła, na przykład: zgodnie z zapisami umowy wypowiadam umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów ze skutkiem na dzień 30 czerwca 2013 roku. Umowę należy dostarczyć do obsługującej nas firmy, najlepiej za potwierdzeniem odbioru.

Co się stanie w przypadku gdy umowy nie podpiszemy? Eugeniusz Karpiński przyznaje, że w teoretycznie firmy mogłyby domagać się zapłaty za usługi po 1 lipca, choć jego zdaniem prawie na sto procent przegrałyby ewentualne procesy. Lepiej może jednak dmuchać na zimne i wysłać wypowiedzenie umowy.

Przewodniczący zarządu Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego będzie gościem Radia Elka także we wtorek i środę 12 i 13 marca. Od 12.15 odpowiadał będzie na pytania w sprawie nowej ustawy śmieciowej; zadawać je można albo za pośrednictwem portalu elka.pl (wpisując je jako komentarze pod tym artykułem), albo bezpośrednio podczas godzinnego dyżuru telefonicznego. (jad)
 
Komentarze (65)
1. Dodane przez dalsze plany, w dniu - 11-03-2013 14:34
osobiście uważam, że każdy wyrzucony śmieć, nawet obierki od ziemniaków, powinien być oklejany akcyzą, hologramem, umieszczony w hermetycznym jałowym pojemniku i zaopoatrywany w protokół wyrzucenia połączony z dokumentacją fotograficzną i szczegółowym opisem dalszego z nim postępowania. Porządek musi być
2. Dodane przez BZDURA, w dniu - 11-03-2013 14:36
Będzie poprawka do "Ustawy o Utrzymaniu Porządku Czystości w Gminach " - wszyscy dobrze o tym wiemy ....nie śpieszmy się zatem ze zrywaniem Umów z dotychczasową naszą Strona tj. MZO. Oby powołane ciało miało się z czego utrzymywać .... a obecnie - kto płaci juz tym 3-em przyjetym do tzw pracy "jakiej" -pensje !!!Czyzby zadecydowano w naszym (podatników ) - imieniu ???? Jest nowy Naczelnik i jest drugi nowy Naczelnik (WGKiOŚ U-du Miasta ) -obaj maja pensję samorzadowa ...???? a więc nie z budzetu Państwa . Zdrowia dla wszystkich . J.K. ( radca prawny).
3. Dodane przez xxxxxxxxxxxxxxxx, w dniu - 11-03-2013 14:38
I znowu ktoś bardzo mądry nie pomyślał, żeby umowy rozwiązać obligatoryjnie, tylko trzeba wyprodukować stosy papierów, a i poczta musi zarobić. A co z osobami starszymi,które nawet nie wiedzą ,że należy złożyć deklarację, a co dopiero wypowiedzieć umowę. W Polsce inaczej nie może być.
4. Dodane przez śmieciarz, w dniu - 11-03-2013 14:57
A co kiedy nie wypowiem umowy i będę rządał realizacji jej przez firmę która dotychczas to robiła na tych samych warunkach. Myślę że MZO powinno wypowiedzieć umowy .
5. Dodane przez leśny Władek, w dniu - 11-03-2013 15:02
nie mam najmniejszego zamiaru wypowiadać umowy dotychczasowemu odbiorcy moich śmieci, ponieważ jestem zadowolony z dotychczas wykonywanych usług. 
Jeśli tak mądrzy ludzie w sejmie, którzy czerpią z moich podatków kilkunastotysięczne pensje są na tyle nierozgarnięci, że wypuszczając bubel prawny . 
To mnie w żaden sposób nowa sytuacja nie obliguje do wystawiania głowy przed szereg. 
Czuję się poza tym oszukany, ponieważ , za moje pieniądze budowane było wysypisko w Nietążkowie, które według obietnic lokalnych urzędników miało przynieść oszczędności w budżecie każdej potencjalnej rodziny, a teraz się okazuje , że będzie trzeba płacić kilku krotnie więcej. 
Brak wystarczających regulacji prawnych, brak rzetelnych obliczeń dot ewentualnych nowych kwot za odbiór śmieci ( wyssanych z palca) powoduje , że wypowiadam posłuszeństwo nowej polityce i mam wszystkich w tyle bez względu na konsekwencje, a jak trzeba będzie, to się chętnie spotkam w Sądzie z co niektórymi.
6. Dodane przez Irmina, w dniu - 11-03-2013 15:04
nooo świetnie, tego tylko brakowało. Za chwilę się okaże, że MZO padnie, redukcja etatów i jakieś 200-300 osób na bezrobocie. Nie ma to jak walka z bezrobociem w PL. Brawo...
7. Dodane przez Marian, w dniu - 11-03-2013 15:05
a co z tymi co nie czytają gazet i nie słuchają radio, zapraszam Pana Karpińskiego do swojego domu, tam moja żonka da mu czadu.
8. Dodane przez CZYLI, w dniu - 11-03-2013 15:11
Czyli jak piszecie że będzie poprawka do Ustawy a potem roczne vacatio-legis .... to istotnie w b,roku jeszcze nie będzie obowiązku płacenia na ten Międzygminny Zwiazek . Fajnie że prawo wyzszego rzędu (Ustawa Sejmowa )-nie jest doskonała -to nas biednych wieloosobowe rodziny na jakiś czas ochroni .!!! pozdrawiam S. ojciec 5-osobowej rodziny -1 tylko pracuje )
9. Dodane przez też, w dniu - 11-03-2013 15:28
Ja mam aktualną umowę na wywóz śmieci. 
A związek to już mieliśmy - "radziecki".
10. Dodane przez radio elka, w dniu - 11-03-2013 15:33
aco z ludzmi którzy nie wyrzucali smieci co z nimi bedzie jak to może być że jedni płaca a drudzy nic
11. Dodane przez Kimi, w dniu - 11-03-2013 15:52
Umowa cywilnoprawna obowiązuje obydwie strony i MZO z powodu ewentualnego braku kontynuacji powinno samo wypowiedzieć.Prawo działa w obydwie strony!!!!!!
12. Dodane przez Jacek, w dniu - 11-03-2013 15:53
Szanowny Panie. Jak rozumiem celem całej akcji jest skłonienie mieszkańców do segregacji odpadów. W audycji radiowej powiedział Pan, że gdyby ważyc śmieci wystawiane przez mieszkańców to każdy z nich miałby skłonności do wyrzucania śmieci do lasu by waga była jak najmniejsza. Więc niech Pan sobie policzy gdyby jedna ulica wynosiła śmieci przez rok do lasu to cały las byłby zanieczyszczony śmieciami. A czy tak jest? nie. Zdarza sie że w lesie natrafimy na śmieci ale nie jest to zjawisko nagminne. 
Takich przestępców należy karać ale też nie wolno wprowadzać takich ocen generalnie do wszystkich mieszkańców. Prawidłową oceną ilości odbioru śmieci byłoby odnotowywanie ilości pojemników wystawionych przez mieszkańca. Przy dokładnym segregowaniu śmieci przez 1 osobę w domku jednorodzinnym nikt nie jest w stanie zapełnic pojemnik 4 x w tygodniu. Dojdzie więc do sytuacji że taka osba będzie musiała płacić za wywóz pustych pojemników. Jest to na rękę firmie wywozowej ale krzywdzące dla mieszkańca. Prosze by odniósł sie Pan również do sytuacji kiedy mieszkaniec wyjedzie na miesięczny urlop. Co wtedy będziue musiał płacić za wywóz smieci których nie ma?
13. Dodane przez aaa, w dniu - 11-03-2013 15:59
Rzeczywiście,ktoś coś wprowadzi, a my mamy pamiętać. Bardzo dziwne. A może by ci co wprowadzają zmiany pamiętali o ich doskonałości i nie utrudniali życia ludziom.
reklama
14. Dodane przez śmieciara, w dniu - 11-03-2013 16:01
A jeśli nie wypowiemy uwmowy, to znaczy, ze MZO jest zobowiązane nadal WYWOZIĆ MOJE ŚMIECI? A co z MZO, sprzętem, obiektem?
15. Dodane przez Anna, w dniu - 11-03-2013 16:33
Mam za wywóz śmieci zapłacone do końca roku i co wtedy w takim przypadku? Pieniądze zostaną zwrócone?
16. Dodane przez mike, w dniu - 11-03-2013 16:41
Kolejny chory układ jak całe Mzo pracownicy dostają grosze i mają premie obcinane a Prezio bierze sobie premie kilkadziesiąt tysięcy!!!za co pytam się???za pierdzenie w stołek??? UKŁADY JAKIE SĄ W MZO NADAJĄ SIĘ DO ZBADANIA PRZEZ ORGANY ŚCIGANIA!!!
17. Dodane przez prośba do radiowców, w dniu - 11-03-2013 16:43
Dodajcie do artykułu całą dźwiękową rozmowę. Ludzie o tej godzinie są w pracy i nie wszyscy mogą słuchać radia.
18. Dodane przez xyz, w dniu - 11-03-2013 16:44
A po co zrywać umowę z kimś kto świadczy tę usługę taniej od wielu lat? Próbujcie nas przekonać a nie zmusić do podpisania umowy droższej o kilka złotych za metr sześcienny śmieci!
19. Dodane przez Rydzyniak, w dniu - 11-03-2013 17:02
Jestem mieszkańcem gminy Rydzyna w chwili obecnej mam podpisaną umowę z MZO Leszno dlaczego muszę z nimi zerwać umowę? Dlatego że gmina decyduje kto ma zbierać śmieci czy po to by zapisać się do nowo powstałej instytucji?
20. Dodane przez Monella, w dniu - 11-03-2013 17:35
Ciekawe czy zniknie problem wyrzucania śmieci do rowów melioracyjnych?Mieszkam na wsi w gminie Rydzyna a dokładnie w Rojeczynie na drodze polnej prowadzącej do Lasotek ludzie wyrzucają wszystko nawet papę z dachów,znicze i butelki wiadra po farbach itd.Czy ten problem zostanie rozwiązany?takie coś powinno być karane.Takie piękne drogi polne powinny być czyste a sprawcy ukarani.
21. Dodane przez preses, w dniu - 11-03-2013 17:53
Mamy nowy twór z prezesami zastępcami ...a kasa płynie płynie pospólstwo płaci .Głupi kraj
22. Dodane przez radio elka, w dniu - 11-03-2013 18:02
mieszkaja po dwi rodziny w domach albo nie płaca wcale albo placi jedna czy to tak może byc ,
23. Dodane przez krzemieniok, w dniu - 11-03-2013 18:15
do 1 szanowny kolego, do wypowiedzenia umowy dodałbym potwierdzenie przez ambasadę mongolską w trzech językach poświadczoną przez notariusza z Gwatemali oczywiście pisana atramentem niebieskim ( wymagany atest Unii Europejskiej ) dostarczoną przez firmę kurierską ( wpisać nazwę najbliższego krewnego KZGRL pracującej w firmie )oczywiście koperta musi posiadac zabezpieczenie lakowe z wybitym herbem Nepalu.
24. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 11-03-2013 18:20
Popieram opinie numer 1i2 Ja zamierzam natomiast od lipca nawet kupę robić w te worki i wówczas jak mi podniosą opłatę za śmieci to za kanalizacje inna firma mi opóści
25. Dodane przez usługobiorca, w dniu - 11-03-2013 18:49
dlaczego likwiduje się cos co dotychczas dobrze funkcjonuje? kto ma w tym interes, czyżby znowu chodziło o pieniądze.
26. Dodane przez ON, w dniu - 11-03-2013 19:53
CZY PODPISANIE DEKLARACJI JEST OBOWIAZKOWE ? GDYBYM TEJ DEKLARACJI NIE WYPELNIL CZY GROZA MI JAKIEJS KONSEKWENCJE? A JESLI BEDE ZMUSZONY DO PLACENIA OD OSOBY TO CZY DZIECI LICZONE BEDA JAKO DOROSLI I BEDZIE TRZEBA TYLE SAMO PLACIC?
27. Dodane przez zolo, w dniu - 11-03-2013 20:34
Nalezy raczej rozgonic ten chory Zwiazek.
28. Dodane przez kaPO, w dniu - 11-03-2013 20:32
Komuna upadła, ale komusza mentalność i bizantyjska demoralizacja włazy nadal mają się dobrze...
29. Dodane przez Kazimierz, w dniu - 11-03-2013 20:40
Opis sytuacji mało zrozumiały. Jak dobrze rozumiem z mocy ustawy zmienia się "firmę" świadczącą usługę zagospodarowania odpadami i zapomniano jedynie tą samą mocą unieważnić dotychczasowe umowy w tym zakresie. Zatem jeżeli zostanie wystawiona faktura za zagospodarowanie odpadami od dotychczasowego usługodawcy to oznaczało będzie złamanie obowiązujących, od 1 lipca, przepisów w tym zakresie co powinno podlegać odpowiednim karom ustanowionym przepisami odrębnymi... Pisanie wypowiedzeń ma zatem jedynie charakter formalno-prawny gdyż nikt inny aniżeli Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego nie może świadczyć przedmiotowych usług. Jak rozumiem w innych regionach są inne firmy jednak dla zwykłego podatnika nie ma sensu logicznego i finansowego zawarcie umowy z firmą, której usługi będą znacznie droższe. 
Proszę o potwierdzenie. 
___________________________ 
 
Kto odpowie za ewentualne wprowadzenie w błąd w tej sprawie jeżeli okaże się w tej całej kiepsko działającej machinie są możliwości innego tańszego utylizowania śmieci lub też jakieś terminy będą przesunięte i zaistnieje potrzeba podpisywania jakiś dodatkowych umów itp. ?? Dziś zwala się całą odpowiedzialność na nas odbiorców usług czyli obywateli i podatników tego kraju. O ile się nie mylę powinniśmy być chronieni przez Państwo, a na to nie wygląda bo przecież to my wypowiadamy usługi i podpisujemy wszelkie umowy. 
___________________________ 
Proszę o rozjaśnienie sprawy i odpowiedź. Miło by było aby nagranie było zarejestrowane w celu ewentualnego użycia podczas pozwu zbiorowego o wprowadzenie w błąd itd. No cóż takie czasy :-) 
 
Swoją drogą cała ta akcja nie ma nic wspólnego z ochroną środowiska gdyż przy tej okazji trzeba ściąć sporo drzew, zniszczyć środowisko na potrzeby wytworzenia np.: papieru, atramentu, toneru, paliwa i jego spalania itd. Mam nadzieję że te 2 kroki w tył pozwolą pójść o jeden do przodu ;-)
30. Dodane przez do kom 26., w dniu - 11-03-2013 20:46
jak nie zadeklarujesz zrobi to za ciebie wójt/burmistrz/prezydent. jeśli nawet zadeklarujesz to w każdej chwili wójt/burmistrz/prezydent może zmienić na dowolnie przez siebie ustaloną kwotę - jeśli uzna, że chciałby więcej podatku. ustawodawca nie przewidział możliwości odwołania. ustawodawca nie rozróżnia dzieci/nie dzieci - nikogo nie dyskryminuje - płaci się haracz od głowy niezależnie od wieku.
31. Dodane przez ŚMIECI, w dniu - 11-03-2013 20:50
Ja mam pytanie mam dom na terenie Gminy Lipno nie mam umowy z MZO mieszkam z rodziną za granicą i co też mam płacić za śmieci których nie produkuję  
Prosżę o odpowiedz w tej sprawie 
bo to co wy biurokraci wytwarzacie to jest po prostu złodziejstwo w biały dzień
32. Dodane przez do kom 31., w dniu - 11-03-2013 21:02
oczywiście będzie trzeba płacić. bo to nie jest opłata za wywożenie śmieci! to zwykły podatek - obowiązkowa danina. czy wyrzucasz 1kg czy 100 ton śmieci miesięcznie.
33. Dodane przez k, w dniu - 11-03-2013 21:07
dlaczego w demokracji ktos kogos zmusza do czegos co jest chore a wczesniej bylo dobre jak mozna zmusic do czegos czego sie niechce i my jestesmy wolnymi ludzmi mysle ze jestesmy zniewoleni jak za komune dlaczego nie dazy sie do tego zeby smieci bylo mniej np.mleko nie w kartonach tylko w butelkach zwrotnych napoje tez w butelkach szklanych a nie w plastykach itp pomyslcie ile by bylo mniej smieci ale nasza wladza mysli tylko o kasie dla siebie ja produkuje pol kubla na miesiac a zadaja zebym produkowal cztery jak nie to i tak musze placic jakie to chore cala ta ustawa do kosza [niewolnik]
34. Dodane przez BroniSław, w dniu - 11-03-2013 21:59
to nic innego jak nowy podatek i wielkie pieniadze dla radnych i ich rodzin ..nara!
35. Dodane przez MM., w dniu - 11-03-2013 22:17
Po pierwsze to trzeba zachować jak największą transparentność w obsadzaniu stanowisk w KZGRL. Może i kwalifikacje były największe, ale zatrudnianie przez przewodniczącego związku kolegów z poprzedniego miejsca pracy będzie zawsze pewne podejrzenia, tym bardziej, że nie został upubliczniony tryb wyboru pracowników (członków komisji powołanej do rozpatrzenia ofert). Po drugie ważnym jest aby upubliczniony został udział w wysokości podatku śmieciowego, który przeznaczony będzie na działalność KZGRL. Skoro funkcjonowanie tworu będzie finansowane z naszych opłat, zatem mamy prawo do takiej informacji.
36. Dodane przez kazio wielki od menelki, w dniu - 11-03-2013 22:26
to jest tak głupie, że kiszka stolcowa puszcza. 
jeśli będę dzielił śmieci do 12 osobnych pojemników, to wywózka powinna się odbywać co 8 lub 9 tygodni. 
Teraz posiadam jeden pojemnik na smieci, który zapełniam do 60% w tygodniu, to co będzie w tych 12 jeśli moje śmieci porozdzielam. 
Z drugiej strony jak obirki i inne fekalie potrzymam 8 tygodni to zaraza sie jakaś zalęgnie. 
i tak źle i tak nie dobrze - imbecyli do sejmu wybieramy i to jest zasadniczy problem.
37. Dodane przez sonia, w dniu - 11-03-2013 22:27
złodziejstwo w biały dzień.  
słyszałem, ze według założeń, ci co to wymyślili dobrze wiedza , ze mało kto będzie segregował i już się cieszą na 15 zł od osoby.
38. Dodane przez ***, w dniu - 11-03-2013 22:37
mało tego bedzie trzeba oddać obecne pojemniki na śmieci i zakupić NOWE! koszt ok 150 zł , porażka
39. Dodane przez ***, w dniu - 11-03-2013 22:42
Jesli osoba nie zamieszkuje w miejscu zameldowania należy zgłosić to na wniosku ile osób w rodzinie będzie korzystało z segregowania śmieci. w każdym bądź razie jest tak w gminach i wsiach . ale zeby dokładnie się dowiedzieć należy isc najlepiej do gminy i tam dokładnie się dowiedzieć.
40. Dodane przez tomas, w dniu - 11-03-2013 22:57
Wprowadza się segregację po to by dbać o srodowisko. OK 
tym samym zwykłych odpadków(niesegregowalnych) jest bardzo mało. my tzn. 4 osoby zapełniamy pół małego śmietnika miesięcznie + 1 worek z plastikiem i 1 worek z kolorowym szkłem. płace na miesiąc 15 zł. to zrozumiałe i niech tak zostanie. pójde dalej na kompromis : niech to jest 18zł na m-c,a nie jak propozycji od was 9zł na łeb? co daje 36 zł na m-c.? to nie fer.! to tak jak by podnieś cenę w szalecie miejskim z 50 gr. na 5 zł.
41. Dodane przez GOSTYNIANIN, w dniu - 11-03-2013 23:14
w polsce ludzi sie teraz traktuje tak samo jak kiedyś ubecja rpobiła a ponoćsie system zmienił ludzie idziemy na protest wyjdżmy wszyscy z domów niepodpisujmy tych papierów
42. Dodane przez zuzanna, w dniu - 12-03-2013 01:41
czy MZO Leszno - już nie ma ? 
To co robią - robia dobrze. Dali kuby, dostarczają opakowania do segregacji odpadów, odbierają w terminie - czyli wszystko ok ! Skąd pomysł aby zabierać im robotę ????? 
TERAZ DLA NOWEJ FIRMY MAM KUPOWAĆ SOBIE KUBEŁ I NOŻE JESZCZE NA PŁOCIE I W KUCHNI POWIESIĆ REGULAMIN ;-]]]]] 
POGIĘŁO KOGOŚ OJ POGIĘŁO !!! 
Apele i pouczenia w radiu jak przed jakimś kataklizmem i jeszcze groźby, że ''pilnuj terminu, bo zobaczysz'' - co zobaczę ? Dwie firmy przyjadą po moje kochane posegregowane śmieci - może mi nie starczyć ;-] 
a jeśli nie wiadomo o co chodzi to ......... wiadomo - tylko tym razem dla kogo ....................
43. Dodane przez nie!, w dniu - 12-03-2013 08:30
Nie będę zrywać żadnej umowy z MZO, które dobrze wykonuje swoje zobowiązania,i nikt mnie nie zmusi do podpisania umowy z jakimś nowym tworem,który nagle wyskoczył jak Filip z konopii i chce z nas pieniądz zdzierać.Zarząd komunalny związku gmin regionu leszczyńskiego- co to właściwie jest??? Trzeba się temu przyjrzeć!
44. Dodane przez Steve Dollar, w dniu - 12-03-2013 08:53
Myślałem, że pan Karpiński śpiewa piosenkę "Domowe przedszkole". Fajne zdjęcie
45. Dodane przez leśny władek, w dniu - 12-03-2013 09:22
Arogancja , chamstwo i brak poszanowania godności obywatelskiej - to są odpowiednie słowa, określające podejście obecnego rządu do obywatela.
reklama
46. Dodane przez inwigilacja, w dniu - 12-03-2013 10:03
Mało tego. Oni chcą kontrolować nasze śmieci! Kto, czego i ile wyrzuca. Będzie to dokładnie przeglądane i notowane. Oficjalnie pod pretekstem sprawdzania czy czasem w śmieciach niesegregowanych nie ma czegokolwiek co nadawało by się do segregacji. Jeśli ktoś zadeklarował sortowanie, a znajdą cokolwiek to zmienią cenę jak za niesortowane. CO jeszcze ich w naszych śmieciach interesuje? To ohydny atak na naszą prywatność. Kto zapewni poufność znalezionych tam informacji? Kto zagwarantuje, że ktoś ich nie wykorzysta dla szantażu, zysku, upublicznienia? Urzędnicy na stanowiskach "śmieciowych hien" będą posiadać certyfikaty ABW dostępu do informacji poufnych?
47. Dodane przez Józef z Rydzyny, w dniu - 12-03-2013 11:11
Po jaką cholerę zmieniać dotychczasowy system odbioru śmieci,skoro dotychczasowy funkcjonuje bez zarzutu.Obecnie segreguję odpady w worki MZO,a w pojemniku mam 30% pojemności tygodniowo.Nie mam podstaw ,aby wypowiadać umowę MZO.Mieszkańcy miasta powinni się zmobilizować przeciwko idiotycznym pomysłom biurokratów,którzy szukają sposobu na następne wyjęcie pieniędzy z kieszeni ludzi.Odbiór odpadów powinien tanieć,ponieważ odzyskuje się coraz więcej surowców,jako efekt recyklingu.
48. Dodane przez mam wątpliwości, w dniu - 12-03-2013 11:20
Chcę złożyć deklarację, o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stawki 9 zł od osoby, ale nie znam zasad właściwej segregacji śmieci. Na jakiej podstawie mam segregować śmieci? Czy segregacji podlegają tylko papier, szkło i tworzywa sztuczne? Gdzie wrzucać puszki, gdzie tekturę, starą tapetę, a gdzie karton po mleku lub soku????
49. Dodane przez m., w dniu - 12-03-2013 11:42
w Polsce powinny zostać wprowadzone butelki plastikowe zwrotne. Na Zachodzie butelka jest droższa niż w niej woda, dlatego ludzie szanują ten rodzaj odpadu. Jak najbardziej powinniśmy chronić środowisko ,ale są na pewno inne metody niż tak duża opłata śmieciowa w tak biednym kraju.
50. Dodane przez QQ, w dniu - 12-03-2013 12:35
Mam pytanie: chcę wybrać stawke za śmieci segregowane za 4 osoby; mam małe dziecko i gdzie mam wyrzucać zużyte pieluchy dziecięce, podpaski art. higieniczne?? Jak segregować?? Czy to oznacza że mam wybrać stawkę mieszaną? Jedna, dwie osoby niesegregujące odpady a reszta segreguje?? Jeśli tak mam zrobić to jako dziecko i kobieta będę ponosić większe opłaty - dyskryminacją!!
51. Dodane przez ryszard, w dniu - 12-03-2013 13:00
panie prezydencie przed podpisaniem nowych umów smieciowych ,wyslij pan delegację do Austri tam maja odbiór smieci opanowany do perfekcji.Nic w waszym projekcie niemówisię oworkach do segregacji smieci n.Tam worki do segregaci dostarcza odbiorca smieci.Jest to nidopracowane ponieważ worki powinne być w róznych kolorach jak w Austri ,i wtedy niema kłopotów z prawidłową segregacją.
52. Dodane przez Kaśka, w dniu - 12-03-2013 16:05
Już mam dość tych dyskusji na temat śmieci. Chociaż uważam,że dotychczasowa umowa z MZO była ok i nie potrzebne są żadne zmiany to i tak wydaje mi się, że niewiele to zmieni u ludzi w mieście, którzy segregowali śmieci. wytłumaczę: mam 5 osób w rodzinie i teraz za wywóz śmieci płacę ok. 50zł miesięcznie. Raz na tydzień wystawiam kontener z odpadkami bez segregacji a raz w miesiącu kolorowe worki z segregowanymi śmieciami,więc nie rozumiem o co chodzi. Tak samo ma być po tych całych zmianach więc po co te zmiany? No chyba że coś źle zrozumiałam z tłumaczeń pana Karpińskiego.
53. Dodane przez odpady, w dniu - 12-03-2013 16:21
byłam dzisiaj w MZO złożyć wypowiedzenie umowy - to co tam się działo to trudno opisać, jeden wielki bałagan, kobiety w punkcie obsługi klienta nie daja sobie rady by wszystkie sprawy mozna było załatwić sprawnie, ludzie się denerwują w kolejce i psioczą, umowy wypowiadane z dniem 30 czerwca a za kubeł karzą sobie płacić już dzisiaj gdy złożyłam wypowiedzenie i zadeklarowałam że odkupię pojemnik.  
Całe szczęście że wejdzie konkurencja, może MZO zacznie szanować ludzi, na razie mają nas w d... 
na pytanie jednej pani czy wypowiedzenie może wysłać pocztą usłyszeliśmy że tylko osobiście u nich!!!! już wiem dlaczego, musieliby wtedy wysyłać faktury za pojemniki i ponieśliby koszty a tak to niech się ciemny lud gnieździ na korytarzu i czeka na swoją kolejkę 
wcale się nie zdziwię jak przegrają przetarg na odbiór odpadów, z takim podejsciem do ludzi to ja dziękuję im za obsługę
54. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 12-03-2013 16:25
Pytania: 
 
1. Czy deklaracje musi złożyć każdy ze współwłaścicieli nieruchomości na odrębnym formularzu? Np mąż oraz żona czy wystarczy że deklarację złoży jeden z nich ? 
 
2. Czy Związek dostarczy płatnikom pojemniki na poszczególne odpady w przypadku zadeklarowania chęci ich segregowania czy pozostaje to w gestii właścicieli ? W jaki sposób będzie egzekwowane to czy śmieci są posegregowane
55. Dodane przez gg, w dniu - 12-03-2013 18:48
chory kraj chore przepisy
56. Dodane przez miieszkanka regionu, w dniu - 12-03-2013 19:25
Uważam ,że ustalenie wielkości pojemnika 30 l na osobę to gruba przesada. W przypadku segregacji i opróżnianiu ich cotygodniowo nigdy nie będą zapełnione. W moim przypadku- rodzina 5 osobowa powinna miec wg ustaleń pojemnik 150 litrów. Obecnie był opróżniany 110 litrowy raz w miesiącu i wystarczał.Wg ustaleń powinnam dokupić jeszcze jeden - pytam sie po co, żeby stał pusty ?? A co jeżeli za jakiś czas związek uzna ,że faktycznie wielkość 30 litrów to za dużo - kto mi zwróci za zakupiony drugi pojemnik. Tym bardziej że dzisiaj na antenie p. Karpinski powiedział ,że za jakis czas przeanalizują czy te ustalenia są dobre i byc może wielkość ta zostanie zmieniona. Prosze udzielić odpowiedzi na antenie bo mysle,że jest więcej osób których ten temat zainteresuje. Nie wiem jednak czy ktoś te komentarze czyta - z osób które decyduja. prosze o odpowiedx.
57. Dodane przez Tesyl, w dniu - 13-03-2013 11:01
Uchwała Zgromadzenia Związku Międzygminnego"Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego" z dnia 30 stycznia 2013 roku w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powinna być unieważniona za jej rażące naruszenie prawa materialnego, polegające na nałożeniu na składajacego deklarację obowiązku składania oświadczenia (w części E deklaracji) zawierajacego pouczenie o odpowiedzialności określonej w art. 233 kodeksu Karnego bez umocowania prawnego i podstawy ustawowej. Przepisy prawa, a zwłaszcza te podane w podstawie prawnej uchwały nie dają organowi(KZGRL) uprawnienia do nałozenia na składajacego deklarację obowiązku składania oświadczenia zawierającego pouczenie o odpowiedzialności określonej w art. 233 Kodeksu karnego.  
Jest to kolejny bubel prawny, a organy odpowiedzialne za przestrzeganie prawa w RP czyli prokuratura powinna wnieść skargę do WSA w Poznaniu o stwierdzenie nieważnośći uchwały w części obejmującej oświadczenie o uprzedzeniu o odpowiedzialności karnej z art. 233 Kodeksu karnego.  
Cierpliwie będę obserwował działania odpowiednich uprawnionych organów w tym zakresie.
58. Dodane przez opinia, w dniu - 13-03-2013 22:15
Popieram kom. 57 i również analizuje te rażące nieprawidłowości.
59. Dodane przez wkurzony arogancją, w dniu - 14-03-2013 08:27
Podpisana umowa , bez względu na to czy jest terminowa czy bezterminowa, obowiązuje obydwie strony i wypowiedzenie obowiązuje stronę która bądź to nie jest w stanie wykonywać nadal usługi, bądź rezygnuje z usługi usługodawcy. Dla którejkolwiek ze stron nie ma znaczenia przyczyna wypowiedzenia. 
Jeśli wykonawca usług z mocy prawa nie będzie mógł wywozić śmieci po 1 lipca, to jego, a nie usługobiorcy, OBOWIĄZKIEM jest wypowiedzenie umowy! 
Jeśli usługodawca jej nie wypowie, to jest ZOBOWIĄZANY do dalszego wykonywania usługi i jeśli zaprzestanie jej wykonywania po 1 lipca to jest to złamanie warunków umowy i podstawa do dochodzenia swoich przez usługobiorcę warunków umowy przed sądem. 
Tak więc panu Karpińskiemu coś się poplątało mówiąc, że na osobach korzystających z dotychczasowych usług ciąży obowiązek wypowiedzenia umów. Ten obowiązek ciąży na usługodawcy. 
Jeśli MZO nie wypowie umowy ze mną podpisanej, to po 1 lipca kieruję sprawę do sądu i na pewno ją wygram.
60. Dodane przez Pracownik MZO, w dniu - 14-03-2013 09:19
Wszyscy będą musieli zapłacić więcej za śmieci a pracownikom zabiera się premie i z roku na rok zarabiają coraz mniej, a prezes dostaje kilkadziesiąt tysięcy premii. Pytam się za co?!
61. Dodane przez Henryk, w dniu - 14-03-2013 10:59
Do kom 59 Słuszna i rozsądna wypowiedź. Tylko, jak wytłumaczyć tym wszystkim rozsądnym, że niema żadnego prawa, żadna spółka, do zmuszania społeczeństwa, do rozwiązywania podpisanych umów. Robi się to tylko po to, by społeczeństwo żarło się międz sobą i nie dostrzegało, co się dzieje w kraju.
62. Dodane przez do kom 59, w dniu - 14-03-2013 13:28
Żadna strona nie musi wypowiadać umowy. Prawo w kodeksie cywilnym przewidziało taki stan:  
Art. 495. 
§ 1. Jeżeli jedno ze świadczeń wzajemnych stało się niemożliwe wskutek okoliczności, za które żadna ze stron odpowiedzialności nie ponosi, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je już otrzymała, obowiązana jest do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu. 
 
Zgodnie z Konstytucją RP wysokość wszystkich podatków i opłat musi być określona w ustawie. Gdy Trybunał Konstytucyjny stwierdzi niekonstytucyjność artykułów ustawy "śmieciowej", stracą moc wszystkie podjęte na jej podstawie uchwały rad gmin, a mieszkańcy będą mogli domagać się zwrotu dotychczas uiszczonych opłat - przestrzega gdański adwokat, Donat Paliszewski.
63. Dodane przez załamana, w dniu - 14-03-2013 20:44
Ja do tej pory płaciłam za rodzinę 5 osobową 15 zł, przy nowych zasadach ma to być 45 zł. Oczywiście posiadam tylko pojemnik 110 l więc powinnam dokupić. Nie wiem po co, skoro do tej pory wystarczało mi 110 raz w miesiącu plus 4 worki do segregacji raz na dwa. Czy ktoś mi powie skąd mam brać 600 litrów śmieci co miesiąc skoro zawsze miałam 110. A może to chodzi o to żeby wyjść w plener i sprzątać np rowy żeby je napełnić?? Albo podbierać sąsiadom?? Absurd! Chora instytucja. Ktoś oczywiście na tym zarobi, a Ci co liczą każdą złotówkę to tylko się załamać.
reklama
64. Dodane przez do kom 63, w dniu - 15-03-2013 08:19
Zarobi tylko Prezes MZO i się podzieli z urzędnikami którzy go klepią, a pracownikom jeszcze zabrał PIPIPIPIIIIIIIIIII
65. Dodane przez zbulwersowany, w dniu - 15-03-2013 10:53
(...) umowa nie musi wygasać z mocy prawa. Została zawarta na czas nieokreślony. Może być rozwiązana z obowiązującyn terminem przez obydwie umawiające się strony, tylko że właściciel nieruchomości nie chce tej umowy rozwiązywać. Po określonym czasie MZO zaprzestaje świadczyć usługi w zakresie wywozu odpadów, więc po jego stronie leży wypowiedzenie umowy, a nie po stronie właściciela ( zarządcy ) nieruchomości. To jest typowa spychologia. Komuś coś się pokręciło, a UM też milczy. Może za tą sytuację wezmą się prawnicy ? 
Rozwiązanie umowy następuje z 30.06.br, a co z nowymi umowani ? Cisza. Gdzie, z kim i do kiedy je zawierać, żeby nie powstała przerwa w odbiorze odpadów ? Nie spotkałem się z takimi informacjami. Totalna porażka. 
Co na to KZGRL, gdzie jest wogóle jego siedziba ? 
Brak kompetentnych ludzi. 
Wypowiedzcie się jasno w Radio Elka, a nie mielecie ozorami bez sensu.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj