Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Leszno arrow Tanio i szybko, ale bez uprawnień

Tanio i szybko, ale bez uprawnień

Tanio i szybko, ale bez uprawnień

28.03.2013. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0328_zeby.jpg38-letni mieszkaniec Leszna bez uprawnień i wbrew sztuce medycznej zajmował się wykonywaniem protez zębowych. Sprawa wyszła na jaw, kiedy podczas wykonywania odcisku mężczyzna spowodował obrażenia u jednego z klientów.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Sprawą zajmowali się śledczy z leszczyńskiej komendy, którzy przedstawili mężczyźnie blisko pięćdziesiąt zarzutów. - Zdecydowana większość dotyczy okresu od czerwca do października ubiegłego roku, ale policja dotarła także do pojedynczych przypadków z
lat 2009-2011
- relacjonuje Dawid Marciniak, rzecznik leszczyńskiej policji - Sprawa zaczęła się od tego, że zgłosił się do nas mężczyzna, który zawiadomił o uszkodzeniu ciała. Mężczyzna w gabinecie 38-latka miał robiony odcisk. Odcisk był jednak wykonany na tyle niefortunnie, niewłaściwie, że spowodował dość poważne uszkodzenie kości żuchwy tego pacjenta.
Sprawa nabrała tempa, policja docierała do innych klientów. Oszacowano, że mężczyzna za swoje usługi wziął od pokrzywdzonych nie mniej niż 11 tysięcy złotych. Nieoficjalnie wiadomo, że klienci byli zadowoleni z jego usług, które wykonywał dobrze, szybko i tanio. Niemniej jednak - 38-latek nie posiadał do tego uprawnień.
Ustawa o zawodach lekarza i dentysty przewiduje za to karę grzywny, prace społeczne lub do jednego roku więzienia, jednak Dawid Marciniak zaznacza, że mężczyzna odpowie również za uszkodzenie ciała, a za to przestępstwo grozi od trzech miesięcy do pięciu lat więzienia.
(mon/fot.KMP Leszno)
 
Komentarze (101)
1. Dodane przez ja, w dniu - 28-03-2013 12:35
ale wymyślacie z niczego robicie problem. Skoro klietela była zadowolona to o co chodzi??? Lepiej że gość zarabiał w ten sposób niż miałby kraść żeby przeżyć. Ale pewnie o kase chodzi że bogacił się a skrbówka na tym ucierpiała bo podatku nie odprowadzał.
2. Dodane przez Rafał, w dniu - 28-03-2013 13:22
proszę sprawdzić wszystkich techników protetyków!!!!!!!!! Wszyscy robią to samo tylko ten miał pecha. Protetycy dla kamuflażu w części współpracują z stomatologami ale większość ich dochodu to protezy wykonywane bez udziału lekarza stomatologa!!!!!!! i interes się kręci!!!!!!!!!
3. Dodane przez iga, w dniu - 28-03-2013 13:23
a zobaczcie ile kosmetyczek w lesznie wykonuje zawód bez wykształcenia w tym kierunku bo gdzies podpatrzyla jak sie co robi
4. Dodane przez eliza, w dniu - 28-03-2013 13:24
śmieszy mnie sprawa , dentyści czuli się oszukani ?? zabierał im chłopak pieniądze , troszkę ubolewam ze donieśli na protetyka ale cóż kasa !!!!
5. Dodane przez eeee, w dniu - 28-03-2013 13:33
a gdzie ten pan przyjmował na ul. n obok biedronki 
 
bo obawiam sie ze tez u niego gosciłam
6. Dodane przez zimbabwe, w dniu - 28-03-2013 14:15
A ileż to znowu stracił nasz ,,cudowny,, skarb państwa? 
co to łupie najbiedniejszych 70% POdatkiem, podatek od podatku, waty city srity abonamęty a najbogatsi są zwalniani z podatków 
Same uprawnienia, do wszystkiego i na wszystko, łupić biedotę jak się tylko da 
Dowiedziałem się że trzeba mieć uprawnienia na hakowego, to taki gość co zaczepia linę dla dźwigu, uprawnienia na piłę łańcuchową, uprawnienia na elektronarzędzia, uprawnienia na zagęszczarkę,  
Niedługo będą uprawnienia na łopatę czy młotek. 
Będąc kierowcą i pracując zagranicą u wielu pracodawców (Anglia, Holandia, Szwajcaria) wystarczyło nasze polskie prawo jazdy plus badania dla kierowców na miejscu za które płaci bezpośrednio pracodawca i trwające ok 15 min, natomiast u nas w CUDOWNYM KRAJU trzeba mieć jakieś świadectwa kwalifikacyjne, kursy na przewóz rzeczy, przewóz osób, badania za które potrafią zaśpiewać 220 zł plus badania psychotechniczne 80 zł i pracodawca jak chce to zwróci koszty a jak nie to nie 
Człowiek kręci kółkiem 20 lat, prawo jazdy od 30 lat i na takim kursie czy szkoleniu przychodzi 25latek i uczy 50latka jak ma bezpiecznie jeździć. 
Same uprawnienia, szkolenia na co tylko przyjdzie im do głowy, za komuny robiono operatora sprzetu budowlanego np. Kl II i to obejmowało wszystko, od dźwigu po np. spycharkę w tej grupie, teraz robi się praktycznie uprawnienia na każdą maszyne osobno i jak w tym kraju ma być dobrze? 
Narobiło się szkół szkółeczek i tylko szkolą sami opierając się jedynie na teorii
7. Dodane przez piotr, w dniu - 28-03-2013 13:39
Szkoda go, był zaradny , robil cos co lubil, klienci zadowoleni i kazdemu podczas pracy moze zdarzyc sie maly wypadek, a Ci zawistni odrazu donosza na policje !
8. Dodane przez bob, w dniu - 28-03-2013 14:27
Kto sprawdza fachowość tych zakładów? Kosmetyczki po kursach tygodniowych lub fryzjerki,krawcowe wykonują zawód kosmetyczki.Dajcie wszystkim 15 tyś z pośredniaka i będziemy budować dobrobyt.Pseudo firmy sprzątające,stolarze,mechanicy tanio- taniej -za darmo można robić i nie płacić podatków POLSKA DZIWNY KRAJ.
9. Dodane przez Odzszkodowania, w dniu - 28-03-2013 14:32
A kancelarie odszkodowawcze tak samo bez uprawnień a ludzie im połowę czyli 50% odszkodowania płacą.  
Za ludzką głupotę kto płaci my.
10. Dodane przez No TAK, w dniu - 28-03-2013 16:05
Technik protetyk -to dobry zawód -bo wszyscy stomatolodzy biegna do niego po protezy (tzw wyciski robią sami ) i to jest ich ból. Proteza jest droga ale stomatolog rosci sobie za założenie w szczęce u pacjenta niezgorszej kasy - (zyczy sobie połowe kasy protetyka..!!!) . Technik ma wg. dentysty robić za murzyna. Czy ktoś słyszał aby stomatolog "poniżał się"i sam robił protezę ...??? Nie ??!!- dentysta tylko zakłada ja w szczęce u pacjenta !!!! Po uwolnieniu zawodów przez min. Gowina -protetyk będzie spijał śmietankę a dentysta tylko moze b o r o w a ć ...!!! Taka jest prawda i taki jest ból dentystów !!! 
J.N (dr n. stomatolog. P-n.)
11. Dodane przez gość, w dniu - 28-03-2013 16:11
A dlaczego mam dawać w łape stomatologowi skoro protetyk wykona proteze dobrze.Chcę proteze płace u protetyka a nie dodatkowo dentyście.W tym jest problem dla dentystów że protetyk doskonale sobie radzi a oni mają figę
reklama
12. Dodane przez Dziabag, w dniu - 28-03-2013 18:01
mamy mnostwo znajomych ktorym ten protetyk robil zeby i wszyscy sa zadowoleni!!!wypadki niestety sie zdarzaja,osoba ktora jest poszkodowana liczy zapewne na ladne odszkodowanie i stad ten halas wokol pana protetyka! jeszcze troche i szczerbaci bedziemy chodzic bo nawet taniego protetyka-gdzie w dzisiejszych czasach kazdy liczy kazdy grosz-nam zakaza bo panstwo od niego nic nie dostaje pfff
13. Dodane przez marian, w dniu - 28-03-2013 19:26
te osoby kture u niego robily protezy ikture znam sa zadowolone i dlaczego problem widac dobry mechanik samouk
14. Dodane przez MNMN, w dniu - 28-03-2013 21:33
Do kom 13.Gdzie chodzisz do szkoły Marian,bo nauczycielka J.Polskiego chyba z ciebie nie będzie zadowolona.
15. Dodane przez lech1, w dniu - 28-03-2013 21:00
Tylko wymyslac za co ile grozii co wolno a nie wolno Policja tez sie popisuje jacy to zdolni ze zglosil sie jakis idiota co sie w jezyk ugryzl W# policji pracuje najwiecej partaczy i podobno nikomu nie szkodzi
16. Dodane przez pablo, w dniu - 28-03-2013 21:43
To była typowa zagrywka stomatologów, ponieważ Pan protetyk z nimi się nie dzielił ! moja mama i znajomi mają kilka lat protezy od tego Pana i są bardzo zadowoleni. Ten Pan jest protetykiem i to bardzo dobrym, i każdy wie że dentysci biorą dużo więcej niż protetyk dostaje za wykonanie protezy !!! od kilku lat go gnębili stomatolodzy , donosy do prokuratury itp.
17. Dodane przez do14, w dniu - 28-03-2013 22:01
Może nauczycielka Mariana(13) też nie miała uprawnień? I piszemy: j. polskiego.
18. Dodane przez poo, w dniu - 28-03-2013 22:16
moja mama robiła u tego pana i jest bardzo zadowolona.... jedyny w Lesznie który brał tak mało kasy za to... teraz wystarczy 2 letnie szkoła i można zostać protetykiem i właśnie to jest śmieszne
19. Dodane przez ząb, w dniu - 28-03-2013 22:32
Większość klientów jest zadowolona, robił to sprawnie i tanio. To przeszkadzało leszczyńskim protetykom, którzy robią lepszej jakości protezy, ale dużo, dużo drożej.
20. Dodane przez Ryszard, w dniu - 28-03-2013 22:35
Z tego co mi wiadomo jego największą wada było to ze był tan,i a to nie w smak panom i władca w białych kitlach.
21. Dodane przez juras, w dniu - 28-03-2013 22:39
złapali klejnego "mafiose" który robił prawie wszystkim dobrze ale bez uprawnień...polskie piekiełko, żal d.... ściska że policjanici na tym robią kariery i podają takie rzeczy do mediów...
22. Dodane przez romek, w dniu - 28-03-2013 23:06
Prawo jest prawem i musi być przestrzegane .Lekarz ,który dokona złego leczenia co dalej zostanie też skazany przez Sąd ,albo samorząd lekarski. Poza tym lekarz uczy się 6 lat i dlatego zwie się lekarzem ,a nie PARTACZEM dla KASY !
23. Dodane przez pablitoq, w dniu - 28-03-2013 23:47
a na jakiej ulicy ten Pan przyjmował? Albo na jakim osiedlu? bo nie wiem czy to nie ten który i mnie oszukał :(
24. Dodane przez gabi, w dniu - 29-03-2013 07:05
jeżeli to pan znad Biedronki -to szkoda bo słyszałam że robił tanio i dobrze ,sama chciałam tam isc a teraz bede chodzic szczerbata bo nie stac mnie na drogą proteze i coscie narobili?mojemu mężowi proteze robił jeden z najlepszych protetyków w miescie i też mu spartolił szesc razy jezdził bo poprawki a dziąsła miał tak odduszone że porobiły sie rany które miał leczone antybiotykiem ,a proteza jak latała tak lata został mu tylko PROTEFIKS do przyklejania i zupki jak dla niemowlaka:)
25. Dodane przez b.m., w dniu - 29-03-2013 09:12
Osoba podająca się bardzo pewnie za lekarza (...) "tworzyła" finalnie protezy jedynie dla Kasy.Pana tego nie interesowało zdrowie "pacjenta".Niech każdy zajmuję tym czego się nauczył i ponosi adekwatną odpowiedzialność prawną !!! Nie można robić drugiemu człowiekowi robić krzywdy i śmiać się z tego ,albo kpić z PRAWA .Jak przejdę na czerwonym świetle to policjant wlepi mi mandat !!! Jak wynika z wstępu do artykułu(...) zniszczył zdrowie "pacjenta" przez perfidne łamanie prawa . (...)Zgroza !!!
26. Dodane przez pogromca chomików, w dniu - 29-03-2013 09:39
do 25 puknij sie w głowe type gadanie bez jakiejkolwiek wiedzy w temacie !  
protezę każdy prędzej czy później będzie nosić i czasem na początku beda odleżyny a protezy będ są i bbyły robione zawsze przez technika i tak bedzię !!
27. Dodane przez adi, w dniu - 29-03-2013 10:14
Zgrozą w polsce są lekarze którzy wyuczyli się za pieniądze Państawa Polskiego a teraz nie dają żyć tym 
co za swoją prywatną kase lub rodziców się kształcili, a ten Pan jest przykładem właśnie tej zgrozy ze strony stomatologów! stomatolog np za proteze bierze od 700- 1000 zl a on brał 350 zl pomijając dentystów którzy za przymiarke biorą tyle ile jest warte wykonanie takiej protezy przez protetyka.Ktoś tu napisał że robił z jakiegoś gorszego materiału ; to jest nieprawda, widziałem u niego materiały np firmy 3M a to jest jeden z lepszych produktów.
28. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 29-03-2013 10:49
proponowałby sprawdzic kwalifikacje pani stomatolog przyjmującej na ul. holenderskiej . leczenie kanałowe- kanał nie do końca wyczyszczony, plomba nieszczelna i cały ząb do poprawki ! kasa wyrzucona w błoto ! i do tego nieprofesjonalne podejscie do pacjenta np rozmowa przez telefon podczas leczenia moich zębów.
29. Dodane przez romek, w dniu - 29-03-2013 11:37
Pan (...) to zapewne nie biedny człowiek .a raczej doskonały spryciarz znany lekarz tak się reklamował bardzo intensywnie . To ,że ktoś jest technikiem stomatologicznym nie może nigdy być przyzwoleniem na łamanie PRAWA ! Swego czasu byłem pacjentem tego Pana i nigdy tego nie zapomnę . Jak poszedłem z reklamacją to zamiast tego otrzymałem cis pięścią { było to bez świadka).Proszę zobaczyć czy (...) posiada w jego gabinecie fotel stomatologiczny i czy używa rękawiczek lekarskich ? Nie nic z tego bo to tylko i jedynie dla KASY !!!Nie poleciłbym nigdy osoby .która perfidnie łamie PRAWO ! CZAS z tym SKOŃCZYĆ !! Niech sobie robi .ale tylko zgodnie z Prawem !Kto nie szanuje tak ważnego prawa to zawsze może zrobić WIELE KRZYWD drugiemu-takie działania to rozbój w biały dzień!!!!
30. Dodane przez OBEZNANY, w dniu - 29-03-2013 11:36
powiem tak- stomatolog dostaje z NFZ za proteze całkowitą 520zł gdzie od 120 do 150 zł płaci za wykonanie protezy u technika!!!technik zarabia na protezie 50 zł i gdzie tu jakiŚ SENS!!! koszt stomatologa to 20 zł za wyciski i opłata technika czyli razem 170 zł!!! STOMATOLOG NA CZYSTO MA Z PROTEZY TAKIEJ 350 ZŁ A ROBIĄ ICH OD 4 DO 10 MIESIĘCZNIE WIĘC SAMI POLICZCIE JAKĄ KASE ZARABIAJA!!!! I DLATEGO TECHNICY AŻEBY JAKOŚ EGZYSTOWAĆ WYKONUJĄ JE PRYWATNIE TU CAŁY CZAS CHODZI O TĄ ZAZDROŚĆ BO RACZEJ PRZECIĘTNY ŚMIERTELNIK NIE ZROBIŁ BY PANU (...) KOŁO NOSA .........
31. Dodane przez do 28, w dniu - 29-03-2013 12:11
Stuknij się. Może wszyscy będą tu teraz swoje żale wylewać na temat zębów, które były leczone 2 razy. W Lesznie będzie ich kilkanaście tysięcy...
32. Dodane przez obeznany, w dniu - 29-03-2013 12:29
protetyk uczy się dwa i pół roku i tylko protezami sie zajmuje więc nie wiem po co 6 lat lakarzowi jak i tak po skończeniu nauki uczy się dopiero na własnych błedach wykonując prace protetyczne
33. Dodane przez okon, w dniu - 29-03-2013 14:34
Bez odpowiedniej wiedzy tylko z uprawnieniami,są i lekarze w szpitalu. Wiem, co piszę!
34. Dodane przez xxx, w dniu - 29-03-2013 16:52
sama robiłam protezę u tego pana ,szybko, tanio, w dodatku miły przystojny facet-POLECAM
35. Dodane przez Tomek72, w dniu - 29-03-2013 17:11
Nie znam szczegółów tej sprawy ale miałem okazję poznać jednego takiego protetyka. 
Główną jego winą było to, że pracował 7 dni w tygodniu i protezy robił dużo taniej niż inni. 
Chętnie poznałbym badania zadowolenia jego klientów i porównał z zadowoleniem klientów innych protetyków. 
 
do kom 30. A do czego protetykowi fotel stomatologiczny? Po to aby było drożej?  
Ważne jest to czy proteza jest dobrze wykonana a nie to na czym siedzę przy wykonywaniu odcisku czy przymierzania protezy. 
 
Słyszałem, że temu panu wykonanie protez zlecali też Stomatolodzy z uprawnieniami - to też jest bezprawie? 
 
sprawa nadaje się do programu "sprawa dla reportera"
36. Dodane przez pogromca chomików, w dniu - 29-03-2013 20:48
aha i ogólnie bzdura artykuł otóż każdy technik wykształcił się do tego by robić protezy i uzupełnienia prot. i chyba najlepiej wie jak pobrać wycisk i każdy następny etap tak by wszystko grało a odleżyny przy protezach osiadających to standart i taka jest tej rzeczy natura a podczas pobrania wycisku można jedną nieumyślnie zrobić krzywde pacjentowi -doprowadzić go do wymiotów o czym szanowne grono wypowiadających się tu specjalistów doskonale wie lub zamienić masę na beton podawany na żyletkach  
 
do kom 29 andrzej ty musisz pójść do psychiatry bo z Tobą jest cos nie halo nie szkaluj i nie zmyślaj a wszystko jest zgodnie z prawem a jeśli nazywasz krzywdzeniem ludzi to że można mieć 2 protezy za 500 zl a nie za 1500 zl to pewnie głosowałeś na PO  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
do kom 29 sa tacy co mają rozdwojenie jaźni wiec polecałbym wizytę u psychiatry w twoim przypadku andrzej
37. Dodane przez :(, w dniu - 29-03-2013 22:39
zastanawiam się co znaczy " brak uprawnień " - bo nie sądzę żeby ten Pan nie był po szkole.  
Też robiłem tam protezę, nie dość że tanio to jeszcze "wygodna " -jakbym miała swoje zęby . Chciałem sobie teraz znowu zrobić :( i co ? ile zapłacę ? może ktoś zna tak dobrego i taniego fachowca jak ten Pan ? Mam nadzieję że okaże się to znikomą szkodliwością czynu i Pan wróci do swojej pracy bo skoro jest tylu zadowolonych klientów
38. Dodane przez m arian, w dniu - 30-03-2013 13:34
chory kraj chore uklady lekarzy.skarbowka dlaczego sie za lekarzy nie bierze?dziwne to jakies.niech mnie powolaja do policji to im wystawie tylu co biora na lewo ze spraw do sadu nie nadaza kierowac.a biednego protetyka jak czytam ktory robil dobrze i tanio te protezy po sadach beda targac
39. Dodane przez pop, w dniu - 30-03-2013 13:36
a niech ten protetyk sie nie przejmuje i robi swoje tylko dyskretniej dobiera klientele i wszystko bedzie oki
40. Dodane przez dada, w dniu - 30-03-2013 15:55
Zostawcie tego gościa spoko facet robił dobrą robote mam od niego protezę tez miałem wycisk robiony i robił to lepiej jak dentysci i za niższe pieniądze niż stomatolog a ten gościu był napewno podstawiony przez kadre dentystów którzy mu do pięt nie sięgają. Zal mi ich zazdrość to zrobiła.
41. Dodane przez pra, w dniu - 30-03-2013 17:11
1. Kto bez uprawnień udziela świadczeń zdrowotnych polegających na rozpoznawaniu chorób oraz ich leczeniu, podlega karze grzywny. 
 
2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej albo wprowadza w błąd co do posiadania takiego uprawnienia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. 
 
3. Postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1, toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
42. Dodane przez pra, w dniu - 30-03-2013 18:02
Art 157 KK-§ 1. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia, inny niż określony w art. 156 § 1,  
 
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.  
Prawo jest takie same dla WSZYSTKICH ..Koniec -kropka
43. Dodane przez pra., w dniu - 30-03-2013 21:47
Jak wynika z powyższego protetyk był bez uprawnień i do tego partaczem doprowadził , gdyż jego działaniami doprowadził do rozstroju zdrowia jego pacjenta co w treści artykułu NAPISANO ! Skoro taka jest prawda to winien ponieść przewidziane Prawem Karnym i Cywilnym KOSEKWENCJE jak każdy śmiertelnik To nie jest święta krowa lecz JEDYNIE CWANIAK i robi GŁUPA !!!!! 
Zgodnie z prawem zadecyduje o tym SĄD !!! na podstawie praw zapisanych w KK art. 157 § 1. Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia, inny niż określony w art. 156 § 1, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. 
 
KC- Zgodnie z art. 415 k.c. kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia. Przepis ten normuje podstawową zasadę odpowiedzialności opartej na winie sprawcy szkody. Za szkodę odpowiada osoba, której zawinione zachowanie jest źródłem powstania tej szkody 
Art. 444 KC § 1. W razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia naprawienie szkody obejmuje wszelkie wynikłe z tego powodu koszty. Na żądanie poszkodowanego zobowiązany do naprawienia szkody powinien wyłożyć z góry sumę potrzebną na koszty leczenia, a jeżeli poszkodowany stał się inwalidą, także sumę potrzebną na koszty przygotowania do innego zawodu. Kłania się PRAWO dla Wszystkich !.
reklama
44. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 30-03-2013 21:32
popieram kom 41. 
Wszystko wygląda na ustawkę. 
Prowadzę wulkanizację, to zrobię tak samo. 
Do konkurencji podeślę kolesi potem zrobimy zadymę, że koła źle wyważone, może nawet podmienimy gumy ... 
 
Trzymam kciuki za tego protetyka - mój ojciec robił u niego protezę - bardzo zadowolony jest.
45. Dodane przez prawnik, w dniu - 30-03-2013 23:03
do 42: WŁAŚNIE! TO SĄD ZADECYDUJE, ale najpierw musi udowodnić winę!!! A osoba podstawiona przez konkurencję odpowie za składanie fałszywych zeznań, co grozi pozbawieniem wolności. Mam nadzieję, że prawda zwycięży i przestraszy na przyszłość wyłudzaczy pieniędzy przekupionych przez konkurencję.
46. Dodane przez ..., w dniu - 31-03-2013 13:45
czy ten pan protetyk ma otwarty gabinet czy juz nie?
47. Dodane przez wsarm, w dniu - 31-03-2013 15:28
Jak rozumiem to wszystkiemu jest winna KONKURENCJA czyli stomatolodzy i rzekomo ich podstawiony człowiek, co jest kompletną bzdurą, GŁUPOTĄ !!Mając na dobro człowieka należy rygorystycznie przestrzegać reguł norm społecznych . Skoro protetyk taki "zdolny "to dlaczego się dalej nie kształcił ???Każdy rozgarnięty wie ,że Policja ma wiele do roboty ,a nie zajmowanie się sprytnym p. PROTETYKIEM . Zatem logicznie idąc tym tropem facet swoje za uszami ma bezspornie i faktycznie co do dalszego toku działania niech wypowie się SĄD !!!
48. Dodane przez wym., w dniu - 31-03-2013 23:08
Na zdrowiu człowieka nie należy żerować nawet będąc rzekomo dobrym technikiem dentystycznym i tu ciekawy jestem czy Pan przy (...)prowadził odpowiednią i bardzo ważną dokumentacje medyczną istotną z punku medycznego ,a nie technicznego ? Moim zdaniem technik i stomatolog powinni bardzo ściśle ze sobą współpracować ,a nie prowadzić dzikiej rywalizacji ! Proszę się zastanowić czy technik protetyk mając nawet najlepsze kwalifikacje typowo techniczne prawidłowo medycznie oceni tz. warunki protezowania ? Czy jeżeli coś się stanie danemu "pacjentowi" w trakcie i po leczeniu protetycznym pomoże medycznie ? Nie bo nie jest lekarzem ,a jedynie wytwórcą protezy .Tani jeszcze taniej nie może nigdy być równoznaczne z dobrze pojętym leczeniem ! p.technik zatem nie zna i nie potrafi ocenić warunków typowo medycznych w jamie ustnej pacjenta .którego nawet nie WOLNO jemu DOTYKAĆ w "pseudo leczeniu " ! (...)
49. Dodane przez ja, w dniu - 01-04-2013 00:29
Ja mam jestem zadowolona haruje nawet nocami aby coś osiągnąć a oni się czepiają:( mojej teściowej robił fachowiec dyplomowany a ma zęby jak koń a on ma większe pojęcie jak tamten konował :( lepiej kraść nisz zarabiać !!!!!! żal
50. Dodane przez my:), w dniu - 01-04-2013 00:36
co można uszkodzić przy odcisku żal :( chyba że zostawił z buta:)bo taki by się należał !!
51. Dodane przez kasia, w dniu - 01-04-2013 00:53
gdyby zebrać wszystkie osoby które miały robione przez tego pana protezy okazałoby się że większość jest zadowolonych a tylko nie liczni mają coś do niego.sama mam od niego protezę i jestem z niej bardzona. dodam jeszcze tyle że ten pan był bardzo miły.(trudno mi uwierzyć aby ten pan mógł komuś zrobić krzywe gdy ten przychodzi z reklamacje a tam zawsze ktoś jest więc dziwię się że to odbyło się bez świadków) i uprzejmy można było z nim normalnie porozmawiać a nie to jak z innymi. i szczerze polecałm go i wiem że byli również zadowoleni z jego usług.
52. Dodane przez d.o., w dniu - 01-04-2013 09:06
Popieram w pełni kom. 48 i niech każdy czyni to co umie z poszanowaniem PRAWA oraz tz. "konkurencji " dla prawidłowego leczenia protetycznego pacjenta .Niestety samodzielnie technik nie może mieć KONTAKTU z PACJENTEM !!To prawidłowo stomatolog odpowiada za efekt KOŃCOWY!Pozdrawiam stomatologów i techników działających wspólnie !!
53. Dodane przez ja, w dniu - 01-04-2013 12:40
Tacy cwani w kom52i48 a w piekarni robią mechanicy a mechanicy to stolarze jak ktoś jest w czymś dobry to niech to robi 52i48 ciekawe co wy potraficie !fachowcy 100%stomatologów robi wszystko na lewo biorą taką kase ze im sie w głowach przewraca powinni mieć kasy fiskalne!!!i by się osr....
54. Dodane przez Rysiek, w dniu - 01-04-2013 13:13
Podejrzewam, że ta osoba, która podała protetyka na policję nie zrobiła tego bez celu. Pewnie chodzi o wyłudzenie pieniędzy. A to jest karalne. Gdyby to było takie łatwe, to większość zamiast pracować, chodziłaby tylko po fachowcach i kombinowała w celu osiągnięcia korzyści. Panie Protetyku, nie przejmuj się Pan głupotami!!!!!
55. Dodane przez zk, w dniu - 01-04-2013 19:54
Pan protetyk nie jest ofiarą i jedynie zaradny .Ten pan niby taki miły to CWANIAK ,który każdego dnia robi "KAPUSTĘ ' mało wyobrażalną dla przeciętnego człowieka .To co mi wiadomo każdego dzionka obrabia PRACE na dziesiątkach "pacjentów " zgromadzonych czasami w tym samym czasie !Moja żona wykonane przez niego protezy trzyma w pudełeczku ( może biedak był przemęczony }Ludzie proszę WAS zastanówcie się jak można jednego dnia obskoczyć tyle "buź" ?.......ma facet talent i głowę do robienia " szmalcu ".Niczym Geniusz i ESTETA ten PROTETYK ! Dać mu medal i NOBLA w dziedzinie MEDYCYNY stomatologicznej !!!Klient z żoną z 27 marca 2012 roku Z.K. z Sosnowca
56. Dodane przez zgraw, w dniu - 01-04-2013 20:02
Stomatolog zawód zdegradowany przez partaczy ? Nie .nie gdyż trzeba by pozamykań Uniwersytety Medyczne , Wydziały Stomatologi. Może kowali szkolić na potęgę do leczenia protetycznego ludzi.Przypominam ,że zwierzęta leczy weterynarz.
57. Dodane przez enter, w dniu - 03-04-2013 16:51
Ja miałam wykonane protezy przez osobę z uprawnieniami i co? Były odleżyny,poprawki,piłowanie i różne inne cuda,a wykonywała pracę osoba z doswiadczeniem w tym kierunku. UMIEJĘTNOSCI-WYCZUCIE to jest najwazniejsze. Czasem ten z papierami nie potrafi w połowie tak wykonać jak ten bez papierów.Kazdy ma prawo wyboru i pójdzie tam,gdzie sam zadecyduje. Ten Pan robił protezy ładne i naprawdę liczy się efekt. Może pechowiec miał jakieś defekty,które zdarzyłyby się takze prawdziwemu technikowi?Bądżcie sprawiedliwi w ocenie!
58. Dodane przez an.ba, w dniu - 03-04-2013 20:11
Ten protetyk to osoba działająca bezprawnie!!!Pan z kitką typem spod ciemnej gwiazdy -ON i jego "TALENT" ? 
Jest na tyle pewny siebie i dlatego zatrudnił nawet Adwokata do obrony wobec notorycznego łamana prawa !Byłam ze znajomym w jego gabinecie jako osoba towarzysząca i widziałam tego brudasa jak wkładał łyżkę stomatologiczną w usta jednego ,drugiego ...i wielu pacjentów i płukał swoje dzieła w puszcze po emulsji .Przyznam z pełną odpowiedzialnością to nie Protetyk lecz "POPAPRANIEC"!! 
Dla mnie taki szaleniec winien mieć zakaz uprawiania tego co robił NA ZAWSZE ! Wspieram osoby pokrzywdzone i zgłaszam możliwość świadczenia przeciwko temu typowi !!!.Anna z Rakoniewic
59. Dodane przez drota, w dniu - 03-04-2013 20:51
Do kom. 58 No proszę okazuje się ,że nasz cudowny,i tak mocno utalentowany pan W. ma również recenzje bardzo mało 
poprawne .Zatem pewnie nie jest świętoszkiem ,a prawda zawsze jest po środku !
60. Dodane przez dorota, w dniu - 03-04-2013 21:17
Jeżeli to prawda co napisał p.Anna w kom.58 to facet mógł zarazić nawet HIV !!!-zgroza i brak jakiegokolwiek usprawiedliwienia dla łobuza. Jestem pewna ,że Policja poprawnie przestawi sprawę Prokuratorowi ,a resztę dokona Sąd....ja wierzę !
61. Dodane przez abra, w dniu - 04-04-2013 11:09
Podsumowanie artykułu.............Tylko lekarz dentysta posiadający wykształcenie , odpowiednią postawę etyczną i dalej podlegający nadzorowi :NRL ,NSL . ROZ w pełnym zakresie swojego zawodu daje rękojmię prawidłowego leczenia protetycznego oraz świadczenia usług stomatologicznych na rzecz pacjentów . Lekarz dentysta prowadząc leczenie pacjenta począwszy od rozpoznania schorzenia ,diagnostyki ,wyboru metody leczenia ,na jej wdrożeniu skończywszy odpowiada za całość procesu leczniczego protetycznego .Korzystanie z lekarza z personelu pomocniczego w tym asystentek czy techników dentystycznych , nie zwalnia go z odpowiedzialności za cały proces leczniczy wobec pacjenta. Cały proces leczenia stomatologicznego/protetycznego musi przebiegać pod nadzorem lekarza dentysty i zgodnie z jego wskazówkami . Nie wolno również zapominać ,ze wykonane przez techników dentystycznych wyroby nie stanowią wytworu artystycznego czy towaru konsumpcyjnego produkowanego na życzenie pacjenta lecz są elementem bardzo ściśle zaplanowanego leczenia stomatologicznego .O tym czy pacjent może otrzymać wyrób wykonany przez technika dentystycznego oraz jakie parametry ma spełniać ten wyrób powinien zawsze z uwagi na dobro pacjenta decydować lekarz dentysta. Wszelkie inne rozwiązania w tym zakresie należy uznać za bezprawne ,szkodliwe społecznie i niebezpieczne dla pacjenta ,jego zdrowia ,a nawet życia! Partacze precz !!!
62. Dodane przez dorota, w dniu - 04-04-2013 11:59
Nie można żerować na łamaniu norm społecznych i prawa jak to czyni p."PROTETYK " z Leszna !!Proteza stomatologiczna jest szczególnym wyrobem medycznym na zamówienie zgodnie z art. 2 ust 1 pkt.42 ustawy z dnia 20 maja o wyrobach medycznych. Zgodnie z ustawą wyrób wykonany na zamówienie ,a do takich zalicza się praca wykonana przez technika dentystycznego musi być wykonana zgodnie z pisemnym przepisem lekarza , w którym podano na odpowiedzialność lekarza właściwości projektu .Odstąpienie od wymogów przewidzianych w tym przepisie nie jest możliwe z uwagi na fakt ,że stanowi on implementacje dyrektywy Rady 93/42/EWG z dnia 14 czerwca 1993 roku , dotyczącej wyrobów medycznych , która przewiduje ,że wyrób na zamówienie ma być wykonany na pisemne zamówienie lekarza . Nie powinno być zatem wątpliwości ,że w świetle aktualnie obowiązujących przepisów technik dentystyczny nie może samodzielnie decydować o wykonywaniu wyrobów potrzebnych do leczenia protetycznego ,a co gorsze działać w tym zakresie samodzielnie. Z względu na dobro pacjenta ,jego zdrowie oraz mając na uwadze obowiązujące przepisy prawne w żadnym przypadku nie można akceptować samowolki techników dentystycznych w samodzielnym działaniu leczenia pacjentów .
63. Dodane przez Dorota O., w dniu - 04-04-2013 14:41
Wszystko na temat Protetyka jak niżej !!Świadczenia zdrowotne nie mogą być traktowane jak zwykły przedmiot na rynku usług ,a kwestia uprawnień i łamania prawa nie może nigdy być rozpatrywana przez pryzmat oszczędności ekonomicznej { tanio }. Troska o właściwy poziom opieki medycznej ,a tym samym tworzenia warunków bezpiecznych dla zdrowia pacjenta jest podstawowym zadanie Państwa.. Dlatego technik dentystyczny nie ma żadnego prawa wykonywania świadczeń medycznych ponieważ takie działania nie mogą w żaden sposób zagwarantować pacjentowi właściwej pomocy medycznej. Stomatologia jest kompleksowym działem medycyny .a do udzielania świadczeń zdrowotnych z tego zakresu konieczne jest posiadanie odpowiednich kwalifikacji zarówno zawodowych jak i etycznych. Tylko lekarz dentysta posiadający wykształcenie , odpowiednią postawę etyczną i dalej podlegający nadzorowi :NRL ,NSL . ROZ w pełnym zakresie swojego zawodu daje rękojmię prawidłowego leczenia protetycznego oraz świadczenia usług stomatologicznych na rzecz pacjentów . Lekarz dentysta prowadząc leczenie pacjenta począwszy od rozpoznania schorzenia ,diagnostyki ,wyboru metody leczenia ,na jej wdrożeniu skończywszy odpowiada za całość procesu leczniczego protetycznego .Korzystanie z lekarza z personelu pomocniczego w tym asystentek czy techników dentystycznych , nie zwalnia go z odpowiedzialności za cały proces leczniczy wobec pacjenta. Cały proces leczenia stomatologicznego/protetycznego musi przebiegać pod nadzorem lekarza dentysty i zgodnie z jego wskazówkami . Nie wolno również zapominać ,ze wykonane przez techników dentystycznych wyroby nie stanowią wytworu artystycznego czy towaru konsumpcyjnego produkowanego na życzenie pacjenta lecz są elementem bardzo ściśle zaplanowanego leczenia stomatologicznego .O tym czy pacjent może otrzymać wyrób wykonany przez technika dentystycznego oraz jakie parametry ma spełniać ten wyrób powinien zawsze z uwagi na dobro pacjenta decydować lekarz dentysta. Wszelkie inne rozwiązania w tym zakresie należy uznać za bezprawne ,szkodliwe społecznie i niebezpieczne dla pacjenta ,jego zdrowia ,a nawet życia, Bezprawnym nieporozumieniem jest powszechne bagatelizowanie udziału lekarza dentysty na etapie pobierania wycisków ,ustalania zwarcia .przymiarki woskowej protezy i oddania gotowej pracy ,wszystkie wyżej wymienione czynności są ściśle związane z procesem leczniczym ,decydują o postawieniu diagnozy ,mogą wreszcie na tym etapie ujawnić się okoliczności medyczne ,które przemawiają za zmianą metody leczenia . Czynności te nie może wykonywać technik dentystyczny z pominięciem lekarzy może jedynie świadczyć o nieznajomości realiów wykonywania zawodu lekarza dentysty. Proteza stomatologiczna jest szczególnym wyrobem medycznym na zamówienie zgodnie z art. 2 ust 1 pkt.42 ustawy z dnia 20 maja o wyrobach medycznych. Zgodnie z ustawą wyrób wykonany na zamówienie ,a do takich zalicza się praca wykonana przez technika dentystycznego musi być wykonana zgodnie z pisemnym przepisem lekarza , w którym podano na odpowiedzialność lekarza właściwości projektu .Odstąpienie od wymogów przewidzianych w tym przepisie nie jest możliwe z uwagi na fakt ,że stanowi on implementacje dyrektywy Rady 93/42/EWG z dnia 14 czerwca 1993 roku , dotyczącej wyrobów medycznych , która przewiduje ,że wyrób na zamówienie ma być wykonany na pisemne zamówienie lekarza . Nie powinno być zatem wątpliwości ,że w świetle aktualnie obowiązujących przepisów technik dentystyczny nie może samodzielnie decydować o wykonywaniu wyrobów potrzebnych do leczenia protetycznego ,a co gorsze działać w tym zakresie samodzielnie. Z względu na dobro pacjenta ,jego zdrowie oraz mając na uwadze obowiązujące przepisy prawne w żadnym przypadku nie można akceptować samowolki techników dentystycznych w samodzielnym działaniu leczenia pacjentów .
reklama
64. Dodane przez ja, w dniu - 04-04-2013 18:27
Skoro ów pan nie ma uprawnień, to jego "gabinet"(czynny w godz.6.00-24.00!!!nomen omen,jak wynika z ulotek, reklamujących jego usługi) powinien zostać zamknięty. Analogicznie-bez prawa jazdy nie można prowadzić auta, bez ukończenia odpowiedniej szkoły czy uczelni nie można projektować domów, wykonywać zabiegów kosmetycznych, fryzjerskich itd. Tłumaczenie w stylu "dentyści zgarniają kasę, a on za pół darmo pracuje na nich" jest śmieszne. Jeśli taki zdolny, zamiast "uderzać" do technikum, mógł skończyć stomatologię. 
W pełni zgadzam się z komentarzem 63
65. Dodane przez uczciwy, w dniu - 04-04-2013 18:44
do 63: Wobec powyższego, jak skomentuje Pani fakt, iż jedna z leszczyńskich lekarek stomatolog została ukarana za to, że w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, zawyżała liczbę wykonywanych usług w ramach NFZ. A może takie przypadki były nagminne? A może nadal występują? Jeżeli tak jest, to dlaczego pacjent nie może sam sobie wybrać wykonawcy usług bardziej lub mniej uczciwego???
66. Dodane przez pacjent, w dniu - 04-04-2013 18:55
do 61,62,63: Dla mnie, zwykłego pacjenta, leczeniem jest plombowanie lub usuwanie zębów, a nie zrobienie protezy i włożenie jej do ust!!!!!
67. Dodane przez ewa, w dniu - 04-04-2013 20:56
Panie cudowny "wytwórco" protez z Leszna informuje ,że Technik "czyli p. oczywiście nie ma żadnych uprawnień w zakresie pracy z pacjentem. Jego zadaniem jest ściśle współpracować z lekarzem i wykonywać jego zlecenia i projekty. Kontakt z pacjentem najczęściej ograniczony jest do Imienia i nazwiska na karcie laboratoryjnej. Czy do szanownego p. "PROTETYKA" TO DOCIERA ???
68. Dodane przez maciej, w dniu - 05-04-2013 10:44
Ten "PSEUDO Lekarz" ciężko pracujący 18 godzin na dobę (od 6:00 do 24:00 ) to człowiek pozbawiony instynktu umiarkowania i poszanowania ludzi-" pacjentów " p. PROTETYK dla KASY zrobi wszystko !
69. Dodane przez an.ba, w dniu - 05-04-2013 12:49
Panie idealny, nadzwyczaj pracowity PROTETYKU kłania się p.Ustawa o zawodzie lekarza i lekarza dentysty ,a konkretnie Art. 58. 1. Kto bez uprawnień udziela świadczeń zdrowotnych polegających na rozpoznawaniu chorób oraz ich leczeniu, 
podlega karze grzywny. 
2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej albo wprowadza w błąd co do posiadania takiego uprawnienia, 
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. 
3. Postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1, toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. Do zobaczenia &Świadek Ania !!!
70. Dodane przez dorota, w dniu - 05-04-2013 14:40
Ciekawa jestem jaką reakcją wykazywały się służby sanitarne w Lesznie wobec wielokrotnie zgłaszanego faktu leczenia przez p."PROTETYKA "-pseudo lekarza . W moim skromnym przekonaniu działanie tego "partacza "zagrażały zdrowiu LUDZI ! Mam Gabinet Stomatologiczny i jestem bardzo restrykcyjne kontrolowana ,co uważam za zrozumiałe i SŁUSZNE wobec możliwości zakażania pacjentów różnymi chorobami w tym np. HIV i inne.Z tego co mi wiadomo Sanepid udawał ,że nic się nie dzieje ! SKANDAL !!
71. Dodane przez Majka, w dniu - 05-04-2013 18:06
A ja tego Pana lubię bo jest miły i przystojny :-)
72. Dodane przez janina, w dniu - 05-04-2013 18:48
do kom.71 Co z tego ,że jest miły ,przystojny jak nie umie szanować Prawa ?Ten p. będzie miał odpłacone tym czym złamał -PRAWEM stosownym i adekwatnie do popełnionych czynów !!!To perfidny i notoryczny o...z 50-ką ZARZUTÓW !!!
73. Dodane przez Halina, w dniu - 05-04-2013 20:02
Niech się Pan nie boi. Ja mam córę do wydania, której przepisaliśmy gospodarstwo 65ha za Gostyniem w pełni zmechanizowane, nastawione na tuczniki i bydło. Żył by Pan lepiej niż z tych protez. W najbliższych dniach będziemy w Lesznie to skontaktujemy się z Panem pozdrawiamy
74. Dodane przez ja, w dniu - 05-04-2013 20:27
To ,że miły i przystojny nie czyni go fachowcem i nie zwalnia go z poniesienia konsekwencji robienia czegoś poza prawem!!!
75. Dodane przez maciej, w dniu - 06-04-2013 16:43
Pozdrawiam stomatologów z LESZNA !
76. Dodane przez lech1, w dniu - 07-04-2013 08:16
Do 63 Wszpitalu tez umieraja w wyniku zaniedban itp to wtedy pewno pacjent jest winny ze jego organizm nie wytrzymal kuracji fachowj?
77. Dodane przez d.o., w dniu - 07-04-2013 18:53
Z całego serca dziękuję WSZYSTKIM lekarzom i Policji w Lesznie z profesjonalne wykrycie "procederu "oszukiwania wielu LUDZI przez "PSEUDO PROTETYKA"!.Życzę POLICJI W LESZNIE wiele sukcesów na Każdego dnia !!!Stomatolog z 30 letnim stażem z Leszna
78. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 07-04-2013 20:32
Nie przypuszczałam, że taka CHORA AMBICJA I ZAWIŚĆ może kierować lekarką z 30 letnim stażem. Aż strach mnie bierze przed następną wizytą u ZNERWICOWANEGO LEKARZA !!! Chyba może pani sama sobie wypisać receptę na leki psychotropowe?????
79. Dodane przez Justyna, w dniu - 07-04-2013 21:02
Z tego co wiem to ten przystojny chłopak od zębów to człowiek pomagający ludziom o najniższych zarobkach i takich fachowców powinno być więcej
80. Dodane przez d.o., w dniu - 08-04-2013 08:16
Naprawdę można się wzruszyć i ubawić czytając KOM.73 i 79 gdyż wynika z nich ,że niby przystojny "JANOSIK" leczący LUDZI bez kwalifikacji i wbrew PRAWU czyni dobro innym.OK -to dlaczego jest ścigany przez PRAWO ? Może piękna ziemianka spod Gostynia szuka dentysty dla gospodarskich zwierząt ???Każdy człowiek ,który łamie prawo musi adekwatnie odpowiedzieć !!!basta !!!!
81. Dodane przez dorota, w dniu - 08-04-2013 08:52
Ludzie na pewnym poziomie zapewne zrozumieją co ten śliczny "Protetyk"czyni -wystarczy uważnie przeczytać KOM.63 Ja natomiast jestem świadkiem pokrzywdzonej osoby i wiem doskonale ,że p.POSZKODOWANY choruje teraz na RAKA ,{guz w jamie ustnej } będącego działaniem nie LEKARZA ,a z dużym prwdopodobieństwem możliwego PRZESTĘPCY !....świadek DOROTA..
82. Dodane przez uczciwy, w dniu - 08-04-2013 09:45
do 80: Mam nadzieję, że jeszcze w tym naszym kraju jest praworządność i to NIEZAWISŁY SĄD a nie zazdrosny stomatolog zdecyduje czy i w jaki sposób ten Pan skrzywdził tych ludzi robiąc im dobre i tanie protezy, a ten jeden podstawiony???? TO SĄD ROZPATRZY SPRAWĘ i wyda wyrok w sprawie tego Pana w końcu technika dentystycznego a nie ślusarza itp. W przeciwnym razie pozostanie nam tylko zwiewać z tego kraju, w którym liczy się tylko władza, pieniądze i zawiść! Basta !!!!!
83. Dodane przez dorota, w dniu - 08-04-2013 10:14
Do KOM.82 Z względu na dobro pacjenta ,jego zdrowie oraz mając na uwadze obowiązujące przepisy prawne w żadnym przypadku nie można akceptować samowolki techników dentystycznych w samodzielnym działaniu !"leczenia pacjentów ".!!!Jak się nasze prawo nie podoba to wypad z Kraju Polska ! Jak jednak człowiek jest "kumaty" to zrozumie ,że w innych krajach Prawo jest dokładnie takie same { stanowi on implementacje dyrektywy Rady 93/42/EWG z dnia 14 czerwca 1993 roku , dotyczącej wyrobów medycznych , która przewiduje ,że wyrób na zamówienie ma być wykonany na pisemne zamówienie lekarza } Niby proste jednak nie dla "PROTETYKA ".....!!!!Może on nie "kumaty"????
84. Dodane przez informatyk, w dniu - 08-04-2013 10:55
Proszę staranie dobierać słowa i bardzo uważać,by nikogo nie szkalować np. stomatologów ponieważ to też jest karalne !Wystarczy IP komputera i dalej można bez problemu namierzyć szkalującego -osoby komentującej.Ja zawsze proponuję umiar i Rozwagę ! Głupoty są zawsze "głupotami " ,a jednak mogą w wielu przypadkach niepotrzebnie kogoś zniesławić .POZDRAWIAM ..hejka !
85. Dodane przez informatyk, w dniu - 08-04-2013 11:22
Znaczna większość obelżywych komentarzy jest pisane z komputera o identycznym adresie IP co jednak wymownie "coś " oznacza i daje do zastanowienia ! INTERNET nie jest "anonimem"-hejka !!!
86. Dodane przez zenek, w dniu - 08-04-2013 20:02
Ja sądzę że robił bardzo dobrze widocznie innym lekarzom nie podobała się konkurencja. 
U tego Pana wykonana proteza wytrzymuje dłużej aniżeli u innych leszczyńskich lekarzy,i lepiej jest dopasowana. 
Jesteśmy z tobą.
87. Dodane przez ewa, w dniu - 08-04-2013 21:16
(...) 
To nie "Janosik " ,a zwykły oprawca i nosiciel fałszu przez Udawanie tz. "Głupa " Jestem też gotowa świadczyć dokładnie opisując jego działania ,które trwają kilka dobrych lat !!! Kolejny świadek naoczny jego bezprawnych PRAKTYK !Tym razem nie "upiecze "się temu (...)!!!(...)
88. Dodane przez nformatyk, w dniu - 09-04-2013 09:39
Jak ten UDAWACZ ma taki talent to dlaczego nie ma uprawnień ? Trzeba było się zwyczajne UCZYĆ,a nie wchodzić w konflikt z prawem !!!Kto łamie PRAWO nie jest porządnym człowiekiem !Taki człowiek nazywa się w języku prawnym inaczej -wiadomo jak ! Policja zrobiła dobrą "robotę " GRATULUJE POLICJI -hejka !
89. Dodane przez pra., w dniu - 09-04-2013 18:37
"Protetyk" - osoba posiadająca kwalifikacje do wykonywania ww. zawodu przygotowana jest do wykonywania zadań zawodowych związanych m.in. z: 
- wykonywaniem protez zębowych oraz aparatów ortodontycznych zgodnie z projektem klinicznym oraz na podstawie wycisków wykonanych przez lekarza dentystę, 
- wykonywaniem protez pooperacyjnych, epitez twarzy i szyn zgodnie z projektem klinicznym oraz na podstawie wycisków wykonanych przez lekarza dentystę, 
- naprawianiem protez zębowych i pooperacyjnych, szyn, aparatów ortodontycznych i epitez twarzy, 
- obsługiwaniem nowoczesnych urządzeń i aparatury w pracowni protetycznej i ortodontycznej. 
Ponadto, zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2011 r. Nr 277, poz. 1634, z późn. zm.), wykonywanie zawodu lekarza dentysty polega na udzielaniu przez osobę posiadającą wymagane kwalifikacje, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, świadczeń określonych w art. 2 ust. 1 ww. aktu prawnego (tj. świadczeń zdrowotnych, w szczególności: badania stanu zdrowia, rozpoznawania chorób i zapobieganiu im, leczenia i rehabilitacji chorych, udzielania porad lekarskich, a także wydawania opinii i orzeczeń lekarskich) w zakresie chorób zębów, jamy ustnej, części twarzowej czaszki oraz okolic przyległych. 
W związku z powyższym lekarz dentysta prowadzi leczenie pacjenta począwszy od rozpoznania schorzenia, diagnostyki, wyboru metody leczenia, aż do jej wdrożenia. Przy udzielaniu ww. świadczeń zdrowotnych lekarz dentysta korzysta z pomocy personelu medycznego, do którego m.in. należy technik dentystyczny. 
Ponadto pragnę zaznaczyć, że zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679, z późn. zm.), wyrób wykonany na zamówienie jest to wyrób medyczny, wyposażenie wyrobu medycznego lub aktywny wyrób medyczny do implantacji, wykonany lub wykonane zgodnie z pisemnym przepisem lekarza lub, w przypadku wyrobu medycznego i wyposażenia wyrobu medycznego, innej osoby na podstawie posiadanych przez nią kwalifikacji zawodowych, w którym podano na odpowiedzialność lekarza lub tej osoby właściwości projektu, przeznaczony lub przeznaczone do wyłącznego stosowania u określonego pacjenta i niebędący lub niebędące wyrobem produkowanym seryjnie, wymagającym dostosowania do szczególnych wymagań lekarza lub innego profesjonalnego użytkownika. 
Jednocześnie należy zwrócić uwagę na fakt, iż zgodnie z dyrektywą Rady 93/42/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. dotyczącą wyrobów medycznych, wyrób wykonany na zamówienie oznacza każdy wyrób wykonany specjalnie w zgodności z pisemną receptą praktykującego lekarza o odpowiednich kwalifikacjach, przeznaczony do wyłącznego stosowania przez konkretnego pacjenta, a lekarz podaje na swoją odpowiedzialność szczególne właściwości projektowania wyrobu. 
Mając powyższe na uwadze, informuję, że w świetle obowiązujących przepisów prawnych technik dentystyczny nie może samodzielnie decydować o wykonywaniu wyrobu medycznego potrzebnego w leczeniu protetycznym. Pragniemy bowiem zauważyć, iż to lekarz dentysta jest odpowiedzialny za całość procesu leczniczego, więc decyzja w sprawie ustalenia m.in. parametrów danego wyrobu medycznego bądź przymiarki woskowej protezy, są ściśle związane z procesem leczniczym i powinny być wykonywane przez lekarza dentystę. 
Wobec powyższego oraz z uwagi na zapewnienie warunków bezpiecznych dla pacjenta nie uważam za zasadne wprowadzenie w Polsce procedur, które pozwoliłyby technikom dentystycznym na samodzielne wykonywanie protez dentystycznych.!!!
90. Dodane przez pra, w dniu - 10-04-2013 20:56
Ten "Protetyk"-KAMIKAZE zapłaci za swoje czyny leczenia w sposób przewidziany PRAWEM adekwatnie do łamania notorycznego tego PRAWA !!!
91. Dodane przez abra, w dniu - 11-04-2013 10:58
Technik dentystyczny nie może zastąpić dentysty ! 
 
I Podstawy Prawne  
1. Art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2011 r. Nr 277, poz. 1634, z późn. zm.), 
2.Art. 58 ,- przepisy karne - ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2011 r. Nr 277, poz. 1634, z późn. zm.) 
1.Kto bez uprawnień udziela świadczeń zdrowotnych polegających na rozpoznawaniu chorób oraz ich leczeniu, podlega karze grzywny. 
2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej albo wprowadza w błąd co do posiadania takiego uprawnienia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.  
3. Postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1, toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. 
3.Ustawa z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679, z późn. zm.), wyrób wykonany na zamówienie 
4. Dyrektywa Rady 93/42/EWG z dnia 14 czerwca 1993 roku , dotyczącej wyrobów medycznych.  
 
II Świadczenia zdrowotne nie mogą być traktowane jak zwykły przedmiot na rynku usług ,a kwestia uprawnień i łamania prawa nie może nigdy być rozpatrywana przez pryzmat oszczędności ekonomicznej { tanio }. Troska o właściwy poziom opieki medycznej ,a tym samym tworzenia warunków bezpiecznych dla zdrowia pacjenta jest podstawowym zadanie Państwa.. Dlatego technik dentystyczny nie ma żadnego prawa wykonywania świadczeń medycznych ponieważ takie działania nie mogą w żaden sposób zagwarantować pacjentowi właściwej pomocy medycznej. Stomatologia jest kompleksowym działem medycyny .a do udzielania świadczeń zdrowotnych z tego zakresu konieczne jest posiadanie odpowiednich kwalifikacji zarówno zawodowych jak i etycznych. Tylko lekarz dentysta posiadający wykształcenie , odpowiednią postawę etyczną i dalej podlegający nadzorowi :NRL ,NSL . ROZ w pełnym zakresie swojego zawodu daje rękojmię prawidłowego leczenia protetycznego oraz świadczenia usług stomatologicznych na rzecz pacjentów . Lekarz dentysta prowadząc leczenie pacjenta począwszy od rozpoznania schorzenia ,diagnostyki ,wyboru metody leczenia ,na,jej wdrożeniu skończywszy odpowiada za całość procesu leczniczego protetycznego .Korzystanie z lekarza z personelu pomocniczego w tym asystentek czy techników dentystycznych , nie zwalnia go z odpowiedzialności za cały proces leczniczy wobec pacjenta. Cały proces leczenia stomatologicznego/protetycznego musi przebiegać pod nadzorem lekarza dentysty i zgodnie z jego wskazówkami . Nie wolno również zapominać ,ze wykonane przez techników dentystycznych wyroby nie stanowią wytworu artystycznego czy towaru konsumpcyjnego produkowanego na życzenie pacjenta lecz są elementem bardzo ściśle zaplanowanego leczenia stomatologicznego .O tym czy pacjent może otrzymać wyrób wykonany przez technika dentystycznego oraz jakie parametry ma spełniać ten wyrób powinien zawsze z uwagi na dobro pacjenta decydować lekarz dentysta. Wszelkie inne rozwiązania w tym zakresie należy uznać za bezprawne ,szkodliwe społecznie i niebezpieczne dla pacjenta ,jego zdrowia ,a nawet zagrożenia życia, Bezprawnym nieporozumieniem jest powszechne bagatelizowanie udziału lekarza dentysty na etapie pobierania wycisków ,ustalania zwarcia .przymiarki woskowej protezy i oddania gotowej pracy ,wszystkie wyżej wymienione czynności są ściśle związane z procesem leczniczym ,decydują o postawieniu diagnozy ,mogą wreszcie na tym etapie ujawnić się okoliczności medyczne ,które przemawiają za zmianą metody leczenia . Czynności te nie może wykonywać technik dentystyczny z pominięciem lekarzy może jedynie świadczyć o nieznajomości realiów wykonywania zawodu lekarza dentysty. Proteza stomatologiczna jest szczególnym wyrobem medycznym na zamówienie zgodnie z art. 2 ust 1 pkt.42 ustawy z dnia 20 maja o wyrobach medycznych. Zgodnie z ustawą wyrób wykonany na zamówienie ,a do takich zalicza się praca wykonana przez technika dentystycznego musi być wykonana zgodnie z pisemnym przepisem lekarza , w którym podano na odpowiedzialność lekarza właściwości projektu .Odstąpienie od wymogów przewidzianych w tym przepisie nie jest możliwe z uwagi na fakt ,że stanowi on implementacje dyrektywy Rady 93/42/EWG z dnia 14 czerwca 1993 roku , dotyczącej wyrobów medycznych , która przewiduje ,że wyrób na zamówienie ma być wykonany na pisemne zamówienie lekarza . Nie powinno być zatem wątpliwości ,że w świetle aktualnie obowiązujących przepisów technik dentystyczny nie może samodzielnie decydować o wykonywaniu wyrobów potrzebnych do leczenia protetycznego ,a co gorsze działać w tym zakresie samodzielnie. Z względu na dobro pacjenta ,jego zdrowie oraz mając na uwadze obowiązujące przepisy prawne w żadnym przypadku nie można akceptować samowolki techników dentystycznych, których kontakt z pacjentem zgodnie z prawem najczęściej ograniczony jest do Imienia i nazwiska na karcie laboratoryjnej .W samodzielnym działaniu leczenia pacjentów technik dentystyczny nie ma żadnych prawem przewidzianych uprawnień.. 
III Osoba posiadająca kwalifikacje do wykonywania ww. zawodu przygotowana jest do wykonywania zadań zawodowych związanych m.in. - wykonywaniem protez zębowych oraz aparatów ortodontycznych zgodnie z projektem klinicznym oraz na podstawie wycisków wykonanych przez lekarza dentystę - wykonywaniem protez pooperacyjnych, EPITEZ twarzy i szyn zgodnie z projektem klinicznym oraz na podstawie wycisków wykonanych przez lekarza dentystę, 
- naprawianiem protez zębowych i pooperacyjnych, szyn, aparatów ortodontycznych i EPITEZ twarzy, 
- obsługiwaniem nowoczesnych urządzeń i aparatury w pracowni protetycznej i ortodontycznej. 
Ponadto, zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. z 2011 r. Nr 277, poz. 1634, z późn. zm.), wykonywanie zawodu lekarza dentysty polega na udzielaniu przez osobę posiadającą wymagane kwalifikacje, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, świadczeń określonych w art. 2 ust. 1 ww. aktu prawnego (tj. świadczeń zdrowotnych, w szczególności: badania stanu zdrowia, rozpoznawania chorób i zapobieganiu im, leczenia i rehabilitacji chorych, udzielania porad lekarskich, a także wydawania opinii i orzeczeń lekarskich) w zakresie chorób zębów, jamy ustnej, części twarzowej czaszki oraz okolic przyległych. W związku z powyższym lekarz dentysta prowadzi leczenie pacjenta począwszy od rozpoznania schorzenia, diagnostyki, wyboru metody leczenia, aż do jej wdrożenia. Przy udzielaniu ww. świadczeń zdrowotnych lekarz dentysta korzysta z pomocy personelu medycznego, do którego m.in. należy technik dentystyczny. Ponadto pragnę zaznaczyć, że zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679, z późn. zm.), wyrób wykonany na zamówienie jest to wyrób medyczny, wyposażenie wyrobu medycznego lub aktywny wyrób medyczny do implantacji, wykonany lub wykonane zgodnie z pisemnym przepisem lekarza lub, w przypadku wyrobu medycznego i wyposażenia wyrobu medycznego, innej osoby na podstawie posiadanych przez nią kwalifikacji zawodowych, w którym podano na odpowiedzialność lekarza lub tej osoby właściwości projektu, przeznaczony lub przeznaczone do wyłącznego stosowania u określonego pacjenta i nie będący lub nie będące wyrobem produkowanym seryjnie, wymagającym dostosowania do szczególnych wymagań lekarza lub innego profesjonalnego użytkownika. 
Jednocześnie należy zwrócić uwagę na fakt, iż zgodnie z dyrektywą Rady 93/42/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. dotyczącą wyrobów medycznych, wyrób wykonany na zamówienie oznacza każdy wyrób wykonany specjalnie w zgodności z pisemną receptą praktykującego lekarza o odpowiednich kwalifikacjach, przeznaczony do wyłącznego stosowania przez konkretnego pacjenta, a lekarz podaje na swoją odpowiedzialność szczególne właściwości projektowania wyrobu. 
Mając powyższe na uwadze, informuję, że w świetle obowiązujących przepisów prawnych technik dentystyczny nie może samodzielnie decydować o wykonywaniu wyrobu medycznego potrzebnego w leczeniu protetycznym. Pragniemy bowiem zauważyć, iż to lekarz dentysta jest odpowiedzialny za całość procesu leczniczego, więc decyzja w sprawie ustalenia m.in. parametrów danego wyrobu medycznego bądź przymiarki woskowej protezy, są ściśle związane z procesem leczniczym i powinny być wykonywane przez lekarza dentystę.Wobec powyższego oraz z uwagi na zapewnienie warunków bezpiecznych dla pacjenta nie uważam , by w Polsce procedury, które pozwoliłyby technikom dentystycznym na samodzielne wykonywanie protez dentystycznych.
92. Dodane przez arek, w dniu - 11-04-2013 15:37
Bardzo pięknie dziękuję Leszczyńskiej Policji za ogromny wkład pracy ! Życzę sukcesów w służbie i życiu osobistym! 
POKRZYWDZONY !!!
93. Dodane przez do 87, w dniu - 11-04-2013 20:38
A mnie od protezy tego pana boli kolano ! POKRZYWDZONA !!!!! Kolejny świadek naoczny
94. Dodane przez abc, w dniu - 11-04-2013 21:39
Śmiechu warte INFORMATYKU! Najpierw podszywa się pan/pani pod administratora i mówi, że większość komentarzy pisana jest z tego samego adresu IP i żeby nie szkalować stomatologów, bo to jest karalne, a zaraz potem sam/sama napada na pana protetyka. Chociaż, może faktycznie, większość wpisów, zarówno elaboraty medyczno-prawnicze, jak i te obrażające protetyka, wyszły z tego samego komputera??????
95. Dodane przez realista, w dniu - 12-04-2013 07:57
A kiedy zostaną wyciagnięte konsekwencje w stosunku do tych dyplomowanych stomatologów którzy systematycznie korzystali z usług tego protetyka bez uprawnień.Brali scie czynny udział w "przestępstwie" w celu wyciągnięcia kasy od pacjentów.Facet był dobry mimo braku papierka i to Was boli. Wy macie wymagane papierki a mimo to niejeden z Was to dr. Zwach. Podać przykłady?
96. Dodane przez informatyk, w dniu - 12-04-2013 09:41
Boże! Proszę, daj mi siłę, abym pogodził się z tym, czego zmienić nie mogę; odwagę, abym zmienił to, co zmienić mogę i mądrość, abym potrafił odróżnić jedno od drugiego. 
Ja widać p."PROTETYK" działa i nawet biedak nie zdaje sobie sprawy co n a d e j d z i e ! Do zobaczenia !!!
97. Dodane przez pra., w dniu - 12-04-2013 09:49
Mądry głupiego wysłucha ,ale nie wejdzie z nim w głupią i bezsensowną dyskusje !!!
98. Dodane przez do pra, w dniu - 12-04-2013 10:19
TRAFNA UWAGA!!! Tylko trzeba ją przyjąć do siebie (jak widać z ilości i jakości wcześniejszych komentarzy) !!!
99. Dodane przez anka, w dniu - 12-04-2013 11:05
"Protetyk " zapewne nie jest mądry skoro cynicznie łamie POLSKIE PRAWO !Leczy bez uprawnień ,kaleczy ludzi dla "KASIORY -SIANA "!!!
reklama
100. Dodane przez anonim, w dniu - 22-06-2014 19:27
Wie ktoś może gdzie przyjmuje teraz ten protetyk bo chciał bym się z nim skontaktować.
101. Dodane przez zadowolona, w dniu - 09-02-2016 20:08
fantastyczny technik chetnie bym powtórnie wykonała protezy ,dobry nawet bardzo dobry -szybko tanio -super-szkoda takich fachowców
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj