Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Leszno arrow Regulaminy śmieciowe do poprawki

Regulaminy śmieciowe do poprawki

Regulaminy śmieciowe do poprawki

29.03.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
trzebaniazakl.jpgRadni wszystkich gmin należących do Komunalnego Związki Gmin Regionu Leszczyńskiego spotkają się zaraz po świętach na nadzwyczajnych sesjach swoich samorządów, żeby zmienić regulaminy śmieciowe. Chodzi o zmianę zapisów powodujących, że odbiór odpadów ze szkół czy firm mógł drastycznie podrożeć.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na problem z odbiorem odpadów z nieruchomości niezamieszkałych zwrócili niedawno uwagę radni Gostynia. Według nowych zasad, które mają wejść w życie od lipca drastycznie podrożałyby opłaty za wywóz śmieci z nieruchomości niezamieszkałych, zwłaszcza firm i szkół. Według wyliczeń gostyńskich
samorządowców opłata śmieciowa w samym Zespole Szkół Zawodowych wrosłaby 640 do 4500 złotych miesięcznie. Oznaczałoby to o wiele większe obciążenia dla budżetów gmin.

Członkowie Zgromadzenia Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego, czyli przedstawiciele tworzących go 19 samorządów stwierdzili, że na tak wysokie koszty nie mogą sobie pozwolić, w związku z czym zmienili sposób naliczania opłat za odbiór odpadów. Chodzi o częstotliwość ich odbioru z nieruchomości niezamieszkałych. Będą one odbierane raz w miesiącu, a nie, jak pierwotnie ustalono, raz na tydzień. Powinno to spowodować obniżenie opłat, choć przewodniczący zarządu Związku Eugeniusz Karpiński zastrzega, że niekoniecznie aż o trzy czwarte. -Wszystko zależeć będzie od ilości produkowanych odpadów - powiedział Radiu Elka - tam, gdzie powstaje ich dużo, właściciel będzie musiał zaopatrzyć się w większe pojemniki.

Karpiński zastrzega też, że w przypadku nieruchomości zamieszkałych nic się nie zmienia i tu odpady zmieszane będą odbierane raz w tygodniu, a posegregowane raz na miesiąc. (jad)

 
Komentarze (43)
1. Dodane przez będzie bajzel, w dniu - 29-03-2013 09:57
Tak to jest jak się kładzie chciwą łapę na kasę i narzuca firmom odbiór odpadów komunalnych, których w firmach wytwarza się znikomą ilość w przeciwieństwie do odpadów z "działalności" produkcyjnej czy usługowej. 
Ile w Polsce organów państwowych, samorządowych wszystkich szczebli zajmuje się gospodarką odpadami i jaka ich jest efektywność? Papierkowa! Na nim wszystko się zgadza. A gdzie są odpady. 
Członkom Zgromadzenia KZGRL zalecam przez Święta lekturę obowiązującego katalogu odpadów.
2. Dodane przez wit, w dniu - 29-03-2013 09:57
Pogonić tych dziadów. Znowu patrzą tylko żeby oskubać biednych z kasy. Ten nasz kraj to jest jakaś paranoja. Jestem ciekawy ile ktoś zapłacił za tę ustawę. Pytanie na jakiej podstawie ktoś wyliczył, że tyle i tyle ma kosztować wywóz śmieci. Skoro wcześniej było taniej i się opłacało to dlaczego dzisiaj jest drożej pomimo tego że gmin jest więcej, a więc koszty się rozkładają i ceny powinny być niższe a nie wyższe. To jest ekonomia i tu nie ma co głupków z ludzi robić. Ktoś znowu patrzy oskubać ludzi i zwinąć kasę.
3. Dodane przez Haha, w dniu - 29-03-2013 10:06
No i zatkało niektórych Burmistrzów. Najłatwiej zwalać na posłów, że złą ustawę uchwalili, ale za spieprzony regulamin nie chcą brać odpowiedzialności. Brawo odważni radni z Gostynia, reszta Rad śpi...
4. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 29-03-2013 10:12
A że zwykły Kowalski zamiast płacić 15 zł będzie płacił ponad 80 zł, czyli 5-6 razy więcej i trzymał puste pojemniki, bo będzie segregował odpady, to już jest ok... 
Dziękujemy Polsko!
5. Dodane przez prawda, w dniu - 29-03-2013 10:15
wyliczono, ze dziecko produkuje w szkole 10 litrów smieci na tydzień, w naszej szkole są to średnio 2 litry na tydzień od dziecka - dodam maksymalnie 2 litry
6. Dodane przez ttt, w dniu - 29-03-2013 10:42
Jaja wielkanocne sobie robicie?!!! Do dzisiaj termin składania deklaracji a oni obudzili się! Może będę musiał składać nową deklarację? Ciekawe kto za to odpowie? Ale niezła pensyjka na nowym stołku leci!
7. Dodane przez do prezesa Związku, w dniu - 29-03-2013 10:42
to i tak jest chore. Mieszkam w bloku wspólni z żoną mam swój pojemnik 240litrowy ogrzewanie gazowe to co będą wywozić co tydzień
8. Dodane przez solny dziadek, w dniu - 29-03-2013 10:47
Zaczyna się! Jeszcze nic nie zrobił pan prezes a juz trzeba to zmieniac. 
Wydaje sie ze to dopiero poczatek . Ale przelewy pewnie wchodza mu na konto sprawnie. I na razie bez poprawek
9. Dodane przez jan, w dniu - 29-03-2013 10:56
To jest tak jak Radni Nie umią liczyć, Nie czytaj tego co następnie uchwalają i wychodzą z tego bzdety, a związek w tym kierunku też nic nie robi, nie dba o mieszkańców tylko o własne profity - odbieranie śmieci z posesji zamieszkałych raz na tydzień jest też chore, wystarczyło by odbierać raz na dwa tygodnie.
reklama
10. Dodane przez Hmm..., w dniu - 29-03-2013 11:28
Obiektywnie stwierdzam, że władze związku to klasyczny kącik wzajemnej adoracji. Spotykają się, coś tam debatują, coś uchwalają, piją kawę i rozjeżdząją się do domu. Poźniej następuje wielki zdziwienie cóż to oni najlepszego uchwalili... :) 
Moi dordzy, przecięż to nikt inny tylko samorządowcy zasiadają we władzach związku, czy naprewdę żaden z nich się nie zastanowił jakie skutki dla szkół będzie niosła uchwalona wysokość opłaty za śmieci? Nagle po kilku miesiącach budzą się, że wzrost opłat będzie stanowił zbyt duże obciązenie dla ich (bądź, co bądź) samorządowych budżetów! 
Zwróćcie proszę uwagę, że gdyby to chodziło o obciązenie finansowe przeciętnego obywatela to nikt by się tym nawet nie zainteresował. Powiedzieliby, no trudno, taka jest ustawa i oni nic na to nie poradzą. No ale samorząd to co innego, bo przecież ci wspaniali włodarze zasiadający we władzach KZGRL są odpowiedzialni za wykonanie budżetu..... 
Żałosne to i obrzydliwe....
11. Dodane przez przedsiębiorca, w dniu - 29-03-2013 11:43
dlaczego z góry jest narzucona częstotliwość odbioru? Powinien być wybór, np. co 1 tydzień, co 2 tygodnie lub rzadziej. Odbiór co 1 miesiąc powoduje konieczność wymiany pojemnika na większy, czy to na pewno będzie oszczędność? Poza tym nie chcę trzymać odpadów przez tak długi okres czasu.
12. Dodane przez POPRAWA, w dniu - 29-03-2013 11:48
Ustawa śmieciowa pójdzie do poprawki. Nie ma w niej nic o automatycznym wypowiedzeniu umowy dotychczasowemu odbiorcy smieci . Dostawcy śmieci nie wszyscy przeciez rozwiąża dotychczasowe Umowy w Lesznie na ten przykład z MZO zatem dalej odbierać musi MZO . Nie może być dwoistosci. Kazdy nadto może te worki smieci odwozić z Leszna do Trzebani własnym kosztem - będzie taniej . Pozdrawiam (Janusz -prawnik ).
13. Dodane przez Johny, w dniu - 29-03-2013 12:17
Z Regulaminu mojej Gminy wyczytałem, że dla domku letniskowego od 1 kwietnia do 30 września minimalny worek na śmieci musi być o pojemności 60 l. Przy segregacji opłata za wywóz takiego worka wynosi 11 zł. Zaznaczyłem więc w deklaracji 1 x 11 zł = 11 zł, gdyż jestem pewien, że będąc w miesiącu na działce rekreacyjnej maksymalnie 8 do 10 dni nie jestem w stanie wyprodukować więcej niż 60 litrów śmieci. Jakie było moje zdziwienie, kiedy Pani przyjmująca deklarację kazała mi poprawić na 4 x 11 zł = 44 zł, gdyż śmieci będą wywożone 4 razy w miesiącu. 
Wynika z tego, że będę płacił 44 zł na miesiąc za wywóz śmieci, których nigdy w takiej wielkości nie wyprodukuję, gdyż jest to budynek letniskowy niezamieszkały. Mam nadzieję, że teraz moja deklaracja zostanie poprawiona znowu na 1 x 11 zł = 11 zł. 
Następna sprawa, to za jaki okres będę musiał płacić za wywóz śmieci. W pierwszej deklaracji napisałem, że jest to okres od 1 kwietnia do 30 września. Pani przyjmująca deklarację poinformowała mnie, że po zakończeniu sezonu letniego będę musiał znowu złożyć kolejną deklarację, że w okresie jesiennym i zimowym nie będę przebywał na działce, a tym samym nie będę produkował śmieci. Na moje pytanie, a co będzie jak znowu nastanie następny sezon letni. Pani poinformowała mnie, że znowu będę musiał złożyć następną deklarację, że tym razem będę przebywał na działce. Czy nie można tego załatwić jedną deklaracją na całe moje życie, czy będę musiał dwa razy w roku składać deklaracje o zakończeniu i rozpoczęciu sezonu letniego?
14. Dodane przez podatnik, w dniu - 29-03-2013 12:26
Zgadzam się z kom.10.Bardzo dobra i trafna wypowiedz. Przeciętny szaraczek może o tym zapomnieć ,zgodnie z zasadą(płać i płacz) ,ale kogo to obchodzi.
15. Dodane przez do przedsiębiorcy z komentarza 11, w dniu - 29-03-2013 12:30
Przedsiębiorstwa powinny mieć drugą umowę na wywóz odpadów niekomunalnych tzw. "po produkcyjnych". Mikro i jednoosobowe firmy działające w miejscu zamieszkania podobnie, osobna umowa z firmą odbierającą pozostałe odpady niekomunalne. Taka mikro firma powinna zapłacić trzy razy: dwa razy dla kzgrl za odpady komunalne od osoby i kubła firmowego a trzeci raz za odbiór odpadów niekomunalnych czyli po produkcyjnych czy po usługowych itd. Ustawa śmieciowa nakazuje gminom obowiązkowo odbierać tylko odpady komunalne o pozostałych nic nie stanowi aby gminy je odbierały! O pozostałych odpadach i gospodarowaniu nimi stanowi znowelizowana ustawa o odpadach z grudnia 2012!!!
16. Dodane przez Jan, w dniu - 29-03-2013 12:37
Musimy robić zbiorowy protest. Ja z żoną (emeryci)przy odbiorze co tydzień mogę mieć kosz 15 litrowy bo segreguję jak przystało. Dlaczego nie można odbierać śmieci 2 razy w miesiącu lub 1 raz w miesiącu jak było poprzednio ale te głupie burmistrze poukładali się z związkiem i chcą nas naciągnąć na kasę. Samochody będą jeździć puste co tydzień a my za to zapłacimy. To jest chore.Burmistrzowie jesteście kupą nieudaczników.
17. Dodane przez Kosz na śmieci, w dniu - 29-03-2013 12:41
Najpierw zlikwidować "związek" a potem Gminy zmusić do rozsądnej gospodarki śmieciami na własnych rewirach. 
Dość złodziejstwa!!!
18. Dodane przez do 9.Jan, w dniu - 29-03-2013 13:05
Jak radni podważają ilość litrów śmieci na mieszkańca to burmistrzowie wskazują, że analizy specjalistów od ochrony środowiska tak wskazują i nie ma podstaw, aby to podważać. W Gostyniu tylko dlatego powstał problem, że ktoś policzył ile zapłacą szkoły. Skoro 10l na ucznia jest za dużo, to 30l na mieszkańca również jest za dużo, więc bardzo ciekawi mnie jak z tego wybrną. Jak wspomniano wyżej, o budżety mieszkańców oraz przedsiebiorców nikt się nie martwi, ale budżet samorządu to już ważna sprawa
19. Dodane przez poraża, w dniu - 29-03-2013 13:09
Mecenasi firm ( czyt. koncernów) odbierających odpady, które przystąpią do przetargu już mogą zacierać ręce!Odwołań nie będzie końca. Wtedy też okaże się jak silne są wasze interpretacje prawa. 
Obecnie siedzą cicho. Po przetargu będzie wrzawa!
20. Dodane przez Pracownik MZO, w dniu - 29-03-2013 13:21
Największym magikiem jest prezes MZO, ludzie będą płacić kolosalne pieniądze za wywóz śmieci, a pracownikom obcina pensje bo jest kryzys - w którym wziął 3kortną pensję dodatkową...
21. Dodane przez sołtys, w dniu - 29-03-2013 13:27
Ten związek jest niepotrzebny, w Poniecu w gminie utworzono specjalne stanowisko w związku z ustawa śmieciowa, rozpisano wielki konkurs na to stanowisko, zatrudniono nowa osobę i co, wszystko robi związek, a pani siedzi i p..... w krzesło, wszystko z naszych podatków.
22. Dodane przez das, w dniu - 29-03-2013 13:30
Dziś ostatni dzień składania deklaracji. Zgodnie z ustawą gminy miały obowiązek stworzenia możliwości i opracowania regulaminów przesyłania deklaracji również w formie elektronicznej. Do dziś z tego obowiązku się nie wywiązały. Kto za to poniesie konsekwencje?
23. Dodane przez zmiana bez glowy, w dniu - 29-03-2013 14:23
Ktory z czlonkow zagwarantuje wlasna glowa, ze kubly z nieruchomosci niezsmieszkalych beda wystawiane raz na miesiac a nie raz w tygodniu? Beda sie odroznialy? A moze beda odbierane w inny dzien tygodnia?
24. Dodane przez lony, w dniu - 29-03-2013 14:35
zapis dla domków letniskowych, że w okresie od 1 kwietnia do 30 września też jest nadinterpretacją prawa. ustawa śmieciowa pisze że "kiedy powstają" co z miesiącami zimowymi? kto odbierze śmieci?
25. Dodane przez f, w dniu - 29-03-2013 15:10
Ponieważ za śmieci teraz wg prawa odpowiedzialne są gminy, a gminy zepchnęły odpowiedzialność na związek w razie problemów nie ma winnego. W gminie choćby raz na 4 lata są wybory i za "śmieciowe zasługi" będzie można rozliczyć radnych, wójtów, burmistrzów itp. Nam jednak zafundowano związek, który jest nie do ruszenia.
26. Dodane przez OLEK, w dniu - 29-03-2013 16:34
W Lipnie, dotychczas śmieci były wywożone 1(jeden)raz w miesiącu, teraz będą wywozić raz na tydzień skąd my nazbieramy,choć na zebraniu wiejskim wójt p.Karmiński "tłumaczył" nam że wywóz raz w tygodniu jest ekonomiczniejszy, za kogo on nas uważa, a może rzeczywiście tak myśli, to jaką on szkołę kończył.Czy on chociaż starał się żeby mieszkańcy mniej płacili, raczej NIE. Natomiast zaznaczył jak by były WIATRAKI to opłata za śmieci byłaby mniejsza, BZDURA ale WIATRACZKI to mu cały czas nie dawają spokoju. I z takim wójtem nam przyszło żyć, nie walczy o NASZE PIENIĄDZE, a my nie mamy co do garka wsadzić czy doniego to dociera NIE NIE NIE.
27. Dodane przez palacz, w dniu - 29-03-2013 20:49
(...) Zamiast ładować je do pieca kladzcie je do kubła, to zobaczycie ze odbiór co tygodniowy to nawet za mało. Jeśli ktoś ma dziecko ma codziennie pełen wór pieluch i innych odpadów, połowa wózka z supermarketu to pudła woreczki i butelki. Takie przykłady można mnożyć. Wiec ten który twierdzi ze nie ma śmieci, lepiej niech siedzi cicho i się modli aby nie było kontroli próbek z pieca i komina, jakie w większych miastach np Krakowie czy Katowicach są już wykonywane. Wyjdz jeden z drugim w jesienne popołudnie gdy fura zebranych przez lato śmieci wedruje do pieca aby z kaloryfera popłyneło ciepło. Jeśli zaraz mi ktoś powie że węgiel jest drogi i ludzie palą tym co mają to dobra, rozumię to. Ale na Boga sieć waść cicho, pal swoje śmieci i truj całe osiedle ale nie mów że nie produkujesz odpadów. Jedyna racja to to, że na wsiach nie ma odpadów bio, bo są wywalane na kompostownik a popiół i gruz przydaje się do zasypywania wrzechobecnych dziur na drogach. OT CAŁA PRAWDA!!!
28. Dodane przez do kom 25, w dniu - 29-03-2013 20:16
Czlonkami Zgromadzenia sa wojtowie i burmistrzowie wybierani w wyborach bezposrednich wiec mamy wplyw raz na cztery lata. Mamy wplyw przez rady gmin ktore moga uchwala zobowiazac wojta czy burmistrza okreslonego wypowiedzenia sie w imieniu gminy korzystnegi dla jej mieszkancow. 
Tylko trzeba chciec korzystac z uprawnien!
29. Dodane przez stan, w dniu - 29-03-2013 20:23
PO ROKU DOLICZYLI SIĘ ŻE SZKOŁY BĘDĄ ZA DUŻO PŁACIĆ ---ZOSTANIE MNIEJ WÓJTOM ---- A LUDZISKA SWOJE ZAPŁACĄ
30. Dodane przez stan, w dniu - 29-03-2013 20:49
(...)GMINY POWINNY SAME PRZEPROWADZIĆ PRZETARGI POTEM USTALAĆ CENĘ DOLICZAJĄC DO PODATKU CENY BYŁYBY O POŁOWĘ TAŃSZE ------POWSTAŁ NASTĘPNY MOLOCH KTÓRY TRZEBA UTRZYMAĆ -----WYBUDUJĄ NOWY --- PENTAGON----
31. Dodane przez bo................................., w dniu - 29-03-2013 23:00
DOPIERO GOSTYŃ MUSIAŁ SIĘ SPRZECIWIĆ ŻEBY INNE GMINY ZE ZWIĄZKU NAUCZYŁY SIE LICZYĆ. ŻAŁOSNE. CIEKAWIE CZY RADNI WIEDZĄ ILE JEST 2+2??:)::):):)A CO MI PO TYM ŻE BURMISTRZ SPOTKA SIĘ PO ŚWIĘTACH SKORO DEKLARACJE BYŁO TRZEBA DO DZIŚ ODDAĆ A KOREKTE MOŻNA ZŁOŻYĆ W CIĄGU 14 DNI KTÓRE JUŻ MI UPŁYNEŁY WIĘC JUŻ TAK JESTEM W D..... BO WYPEŁNIŁAM 4x11 A TERAZ MA NIBY BYĆ 1x11. TE DEKLARACJE SĄ BEZSENSU BO SAMO SŁOWO DEKLARACJA MÓWI NAM ŻE MAMY NIBY JAKIEŚ PRAWO WYBORU A TA DEKLARACJA JEST TAKA ŻE NIE MA BO TRZEBA DO LESZNA ZŁOŻYĆ A JA WCALE NIE TĘSKNIE ZA LESZNEM BO NASZA KOMUNALKA MI ODPOWIADAŁA I NIE ROZUMIEM Z JAKIEJ RACJI MUSIAŁAM JA IM WYPOWIEDZIEĆ UMOWE SKORO ICH ŚWIADCZENIA MI ODPOWIADAŁY. 
ZDROWYCH WESOŁYCH ŚWIĄT BEZ ŚMIECI :):::):)
32. Dodane przez file X, w dniu - 30-03-2013 06:14
Naucz die palic albo rzuc. Dla zdrowia. W mysl prawa na droge polna nie mozesz wyrzucac popiolu ani gruzu. Robiac tak zasmiecssz srodowisko! Prawo dopuszcza jedynie uzycie gruzu do wyrownania terenu wokol wlasnego domu. Nadwyzke musisz oddstawic ns wlasny koszt powysej ustslony lomit. Popiol musisz oddawac z innymi smieciami zmieszanymi.
reklama
33. Dodane przez IGNACY, w dniu - 30-03-2013 10:23
Całkowicie popieram kom. 26 ten wójt nie walczy o dobro mieszkańców, przecież jak wywóz był jeden raz w tygodniu w Lesznie i tam dalej tak musi być bo mają więcej śmieci a w Lipnie jest jeden raz na tydzień i teraz będa wywozić raz na tydzień to będą wywozić powietrze, ale cwany prezes Komunalnego Związku Gmin zaproponował wywóz wszędzie raz tygodniuza tą samą cenę. A z czasem zmieni wywóz na Gminach do dwóch razy w miesiącu, w Lesznie będzie bez zmian i cena pozostanie ta sama. Czy tu wójt Karmiński nie powinien zająć stanowisko a nie nas przekonywać że wywóz jeden raz w miesiącu jest bardziej ekonomiczny pomimo że pojemniki są puste  
PANIE Wójcie Karmiński gdzie logika.Stań pan na wysokości zadania ZOBACZYMY JAK WALCZYSZ O NASZE PIENIĄDZE.
34. Dodane przez Jack, w dniu - 30-03-2013 13:48
I bardzo dobrze!! Było to do przewidzenia i się bardzo cieszę, że tak się stało. Próbowali naliczyć podatek śmieciowy i się sprawa posypała. Obecnie ludzie płacą za faktycznie wytworzone śmieci i było za mało kasy najwyraźniej więc trzeba było wymyślić "haczyk". Osobiście mieszkam w domku jednorodzinnym i mam w nim zarejestrowaną firmę - zaznaczam, że tylko zarejestrowaną - bo działalność prowadzę tylko i wyłącznie w terenie, w dużej mierze za granicą. Obieg dokumentów w firmie cyfrowy w maksymalnym możliwym stopniu, za co również płacę abonament za przestrzeń na serwerze. Z tytułu działalności nie mam w domu ŻADNYCH śmieci, a informowano mnie, że prócz 15zł za siebie będę musiał mieć drugi kubeł i płacić miesięcznie 4x17zl za śmieci firmowe, których nie ma. A wałek jest bardzo w tym prosty i wynika z błędnej interpretacji przepisów ustawy, oczywiście na korzyść związku, tzn. płacimy tylko i wyłącznie za faktyczny ODBIÓR śmieci, a w ustawie jest napisane wyraźnie, że z nieruchomości niezamieszkałych odbiór śmieci następuje tylko w miesiącu ich powstania. Jeżeli śmieci nie powstały to nie ma oczywiście ich odbioru i nie musisz płacić. Do sądu prędzej pójdę niż zapłacę kolejny podatek za coś czego nie robię i nie generuję. Poza tym w ustawie jest napisane wyraźnie, że pieniądze idą na wywóz, utylizacją oraz pensje i nagrody za ciepłe posadki w nowym "organie". Wszystko na temat!
35. Dodane przez św-wa, w dniu - 30-03-2013 13:52
DEKLARACJE TRZEBA BYŁO ODDAĆ DO PIĄTKU I TRZEBA BĘDZIE JE POPRAWIAĆ.ZNOWU BURDEL!CZY NIEMA MĄDRYCH LUDZI NA STANOWISKA?ZNOWU ZNAJOMI!!!! ILA LAT MAMY BUDOWAĆ UCZCIWĄ POLSKĘ???
36. Dodane przez Mirek, w dniu - 30-03-2013 15:59
Ustawa śmieciowa jest dyktatura.Nie daje alternatywy tym co robią mało odpadów lub wcale.Skoro ktoś może segregować odpady to może je sobie sprzedać .Każdy odpad ma wartość .Najgorzej mają ludzie na wsi ,bowiem mogą zostawić sobie np.papier,drewno na opał a kuchenne sprawy dać zwierzętom lub zostawić na kompostownik a folie i butelki plastikowe sprzedać,bowiem takie odpady skupują np.Kowalski we Wschowie.
37. Dodane przez ONA, w dniu - 30-03-2013 18:13
Powiem tak ustawa śmiecieowa nie jest wcale taka zła ale musi być odpowiednio wykorzystana. Są gminy które naprawde nieźle sobie z tym radzą nasz nowo powstały Związke nie nalezy do nich:(. cała odpowiedzialnośc za gospodarowanie odpadami w tym momencie spoczywa na zwiazku a gminy umywają ręce. Jak można pracować w urzedzie gminy i nie mieć pojecia co sie dzieje w sprawie odpadów w gminie. TO ja nie mieszkam na stałe w swojej gminie i jestem z informacjami na bierząco a szanowni urzednicy nawet nie potrafią informacji z branżowych portali przejrzeć. PARODIA!!! Radze by zainwestować w doszkalanie pracowników!!!
38. Dodane przez krzysztof, w dniu - 30-03-2013 19:42
jak gminą coś jest za dużo do płacenia to zaraz zmieniają ustawę tak żeby było im dobrze.Dlaczego podatników nikt się nie pyta tylko im się z góry coś na rzuca,a co jeżeli są biedni renciści albo bezrobotni to naprawdę są za duże stawki za wywóz śmieci w porównaniu do obecnych stawek.
39. Dodane przez qwert, w dniu - 30-03-2013 21:25
A JA TE ODPADY WYWIOZE I ZAROBIE NA NICH.KIEDY CHCECIE I ILE CHCECIE.PRYWACIARZ
40. Dodane przez wowo, w dniu - 30-03-2013 23:29
Ldzie to jest paranoja śmieciowa. Nie składajcie deklaracji to wszystko szlak trafi.
41. Dodane przez kibic, w dniu - 31-03-2013 00:20
do kom 34.: skoro masz działalność w mieszkaniu, to dlaczego masz płacić za wywóz z nieruchomości niezamieszkałej?
42. Dodane przez walas, w dniu - 31-03-2013 09:31
Mieszkańcy nie muszą wypowiadać umów, bo one same wygasną. Z początkiem lipca, gdy gminy przejmą gospodarowanie odpadami, dotychczasowe umowy na odbiór odpadów automatycznie wygasną. W związku z tym nie ma konieczności ich pisemnego wypowiadania. Nasi klienci nie muszą dokonywać w związku z tym żadnych dodatkowych formalności. Opłaty nie będą podwójnie naliczane. 
 
Podstawę prawną stanowią odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego. Na podstawie art. 475 §1 w momencie, gdy wykonanie określonego w umowie świadczenia (w tym przypadku jest to świadczenie usługi odbioru odpadów) stało się niemożliwe na skutek okoliczności (tu: zmiany prawa i przejęcia obowiązków przez podmiot wybrany przez gminę w przetargu), za które strona zobowiązana do wykonania danego świadczenia odpowiedzialności nie ponosi, zobowiązanie to wygasa bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń woli.
reklama
43. Dodane przez Kurach, w dniu - 31-03-2013 09:42
Niekonstytucyjne złodziejstwo.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj