Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
9
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Bożydar, Grzegorz,
Karolina, Mikołaj

DZIEŃ UNII
EUROPEJSKIEJ
Do końca roku 236 dni.
Start arrow Leszno arrow Wiatraki w Bukówcu - tak czy nie?

Wiatraki w Bukówcu - tak czy nie?

Wiatraki w Bukówcu - tak czy nie?

11.04.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
wiatrowe2.jpg
Mieszkańcy Bukówca Górnego spotkają się dziś na zebraniu wiejskim, które zdominuje temat planów budowy w sąsiedztwie wsi farmy wiatrowej. -Chcemy wyrazić naszą opinię na ten temat – mówi sołtys wsi Tadeusz Malepszy. Wszystko wskazuje na to, że o jednomyślność będzie trudno.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W bezpośrednim sąsiedztwie Bukówca Górnego powstać na 11 turbin wiatrowych, kolejne cztery mają być postawione pod Dłużyną. Inwestycja, podobnie jak w innych gminach, budzi mieszane uczucia. Jak widać na
internetowej stronie samorządu pozytywnie nastawione do niej są władze gminy, które zorganizowały nawet ostatnio wyjazd do gminy Kobylnica, gdzie stoi już kilkadziesiąt turbin.

W samym Bukówcu są jednak także przeciwnicy elektrowni wiatrowych. Zebrali oni ponad 130 podpisów pod wnioskiem o zwołanie zebrania wiejskiego w tej sprawie. Odbędzie się ono o 19.00 w sali wiejskiej. -Zebranie ma być poświęcone kilku sprawom, ale z pewnością zdominuje je kwestia wiatraków - mówi sołtys Tadeusz Malepszy, który nie kryje zresztą, że jest zwolennikiem inwestycji.

Mapka z planowaną lokalizacją turbin
W spotkaniu mają wziąć udział między innymi przedstawiciele firmy, która chce budować farmę. -Podejdziemy do tematu uczciwie - zapewnia sołtys - chcemy, żeby mieszkańcy wyrazili swoją opinię. (jad)

 
Komentarze (34)
1. Dodane przez gość, w dniu - 11-04-2013 13:37
Jak zapłacą to wielu się zgodzi
2. Dodane przez yogi, w dniu - 11-04-2013 13:58
kwestia ile zapłacą, na razie to czuć tu jakiś szwindel
3. Dodane przez zwolennik, w dniu - 11-04-2013 14:06
Albo podwyższyć przeciwnikom ceny energii.
4. Dodane przez olaf, w dniu - 11-04-2013 14:15
to prawda jak zapłacą to nawet elektrownie jądrową wybudują, wszystko ma swoją cenę
5. Dodane przez tomek, w dniu - 11-04-2013 15:47
Bukówiec Górny z pewnością się nie rozbuduje, otoczony wiatrakami. Wyobraźmy sobie, że gospodarz chciał przekazać ziemie swoim dzieciom, aby mogły się tam wybudować, teraz tego nie zrobi bo to żadna frajda budować się koło hałaśliwego i wątpliwego krajobrazu. Ceny tych gruntów spadną na 100%, tak to jest jeden zarabia, reszta traci.
6. Dodane przez Tomasz, w dniu - 11-04-2013 16:41
tomek, kto dzisiaj z młodych dzieci buduje dom? toż to szkoda zdrowia i życia ,to pętla na szyję i wieczna skarbonka która przynosi tylko straty
7. Dodane przez Obserwator, w dniu - 11-04-2013 17:10
Jaka to w tej chwili piękna wieś .
8. Dodane przez Zenek57, w dniu - 11-04-2013 17:12
Ceny prądu z wiatraków są droższe od zwykłego prądu o 100%
9. Dodane przez obserwator, w dniu - 11-04-2013 17:46
nie dojda do porozumienia.Zawiatrakami będą ci obywatele naktorych terenie wiatraki postawia ponieważ będą mieli korzyści materialne. A wyniknie z tego zazdrość sasiedzka dlaczego on może mieć dochod aja nie i dlatego nie zgadzam się na postawienie wiatrakow
10. Dodane przez veto, w dniu - 11-04-2013 17:57
zwolenniku z kom. 3 zorientuj się trochę ! właśnie przy wiatrakach ceny idą w góre ! masz przed sobą internet poszukaj trochę - za zieloną kartę się płaci > a to jest upierdliwa inwestycja dla bukówczan na 30 lat (zadowolonych będzie 15 a reszta będzie cierpieć) A wogóle to spójrzcie na teksty www.wloszakowice -z mieszkańcami się nie rozmawia - tylko się im z góry narzuca.
11. Dodane przez jaa, w dniu - 11-04-2013 18:20
kilka osób nie chce się zgodzić i zaraz zebrania żal...
reklama
12. Dodane przez Olo, w dniu - 11-04-2013 18:37
Najgorsze jest to, że nikt "biednych" Bukówczan nie chce informować o fatalnych dla zdrowia skutków ubocznych w promieniu 8 km. od ferm. Ludzie zorientujcie się nt. bardzo ciężkiej dolegliwości "zespół udręczenia wiatrakowego"! P.S Celowo napisałem "biednych" bo dla wszystkich "za" liczą się tylko pieniądze, za które zdrowia nikt sobie nie kupi...
13. Dodane przez filemon, w dniu - 11-04-2013 18:56
obstawiamy pobiją się tam na zebraniu???
14. Dodane przez abc, w dniu - 11-04-2013 19:14
Wiatraki na zawsze zniszczą obraz wsi... Na tym się zakończy rozbudowa Bukówca...
15. Dodane przez Figaro, w dniu - 11-04-2013 19:17
Ja tam bym im postawił wiatraki.Mieli by w około czego biegać przynajmniej :D
16. Dodane przez jupi, w dniu - 11-04-2013 19:17
tomek mam pytanie do Ciebie... kto będzie się budował w szczerym polu? myślisz że jeśli się ktoś wybuduje to gmina da pieniądze na budowę drogi do jednego domu znajdującego się w szczerym polu? a poza tym, tak jak ktoś Tobie odpowiedział, budowa domu skazuje młodych ludzi na niezłe problemy finansowe.
17. Dodane przez do burakow na wsi, w dniu - 11-04-2013 19:22
Z dobrodziejstw techniki chcecie korzystać(pralki, lodówki,żelazka,telewizory,komputery i cholera wie co jeszcze) natomiast wszystko na nie. Rozumiem kopalnia odkrywkowa, budzi wątpliwości i to znaczne lub elektrownia jądrowa, w razie awarii tragedia i robi spustoszenie terenu,nie mówiąc o braku wody, ale wiatraki. Ludziska całkiem zgłupieli. Niby w rolnictwie nikomu nic się nie opłaca, jednak jak na pewnych terenach ma coś powstać to zaraz obrońcy ojcowizny się znajdują. Proponuję tym co są przeciw, odciąć prąd, niech żyją jak w średniowieczu. Postępu chcą i z nowości techniki korzystać,no to chyba winno być coś za coś. Jesteście buraki i tyle. Z wami nie warto dyskutować bo myślicie jak w średniowieczu.
18. Dodane przez blukow, w dniu - 11-04-2013 20:14
gdzie można znaleźć tą mapkę ale większą???
19. Dodane przez dec, w dniu - 11-04-2013 20:33
do marchewki zmodyfikowanej z miasta - 17 - a ty człeku myślisz, że wokół polskich granic nie ma atomówek ? o co cię przed nimi uchroni ?
20. Dodane przez śmigło, w dniu - 11-04-2013 20:40
Nie wiem czy elektrownie mają zły wpływ na zdrowie, bo i naukowcy w tym temacie są podzieleni ale w Niemczech czy Holandii mają normy wstawiania od zabudowań 2000m. Niestety w Polsce niema żadnych norm odnośnie odległości zabudowy.
21. Dodane przez kage, w dniu - 11-04-2013 20:44
Torów kolejowych w Bukówcu też nie chcieli bo krowy mleka nie dadzą. a w Krzycku doiły się jak trzeba.Telefony komórkowe też są niezdrowe a przeciwnicy wiatraków je mają.I taki jest świat.
22. Dodane przez tomek, w dniu - 11-04-2013 20:44
do kom 17. Gratuluje innowacyjnego myślenia, Stalin nazwałby Cię pożytecznym idiotą
23. Dodane przez zastanowciesie, w dniu - 11-04-2013 21:25
Energia wiatrowa się nie opłaca! więcej kosztuje samo postawienie wiatraka niż wyprodukowany przez niego prąd! wszystko to sprowadza się do tego, że wkrótce w życie maja wejść nowe dyrektywy unijne i jeśli producent prądu nie wykaże, że 20% prądu jaki produkuje pochodzi ze źródeł odnawialnych, to będzie płacił horrendalne podatki. Wciskają więc gdzie się da elektrownie wiatrowe, a ludzie kuszeni zarobkiem lecą jak te ćmy i nie widzą nic poza swoim zyskiem. 
 
W całej okolicy chcą stawiać wiatraki. Dlaczego w Osiecznej, Krzywiniu czy Lipnie nie dali sobie wcisnąć za parę groszy tego "dobrodziejstwa techniki". W Bukówcu, niby takim niezależnym, ludzie dali się po prostu omamić, zapachniało pieniązkami i fruuu... 
 
Jak zwykle zresztą, o losie większości, zdecydował zsyk niewielu. Smutne... 
 
Mój kraj, taki piękny...
24. Dodane przez zastanowciesie, w dniu - 11-04-2013 21:02
do kom 21. Nikt nie sprzeciwia się komórkom. A wiatraki wypędzą skutecznie wszelkie ptactwo z okolic Bukówca. Pomyśl: skoro unikają osiedlania się w okolicy wiatraków, to zapewne z chęcią zrobią to pomiędzy nimi! Popatrz jeszcze raz na tę mapkę, praktycznie każdy dom stoi w odległości ok 1km od wiatraków.
25. Dodane przez poldi, w dniu - 11-04-2013 21:34
no tak faktycznie szkoda ptactwa same kruki i wrony tylko dookoła
26. Dodane przez Kamil, w dniu - 11-04-2013 23:08
Jesteście tak ciemni że głowa boli. Masakra jak można być zacofanym technologicznie żeby takie głupoty pisać. W Polsce jest prawo że wiatrak nie może być bliżej od zabudowań niż 1500m, więc chyba nikomu taki wiatrak na polu nie powinien przeszkadzać, promieniowanie ma porównywalne do mikrofalówki lub komórki szukającej zasięgu, trzymając taki tel. w kieszeni może być szkodliwy ale wiatrak 1500m od zabudowań nikomu nie powinien zaszkodzić. A co do cen zielonej energii to przez to się mówi że jest droższa ponieważ sama inwestycja jest droga, oczywiście inwestycja jest prywatnej osoby więc żaden obywatel nie straci ani grosza. Wydobywanie węgla jest tańsze ale za to spalanie w elektrowniach tego węgla jest mega nie zdrowe,wystarczy spojrzeć na okolice Bełchatowa czy Katowic jakie tam jest powietrze. Elektrownia wiatrowa filtruje na dzień bardzo dużo ton powietrza z szkodliwych substancji a o tym już nikt nie wspomniał ponieważ większość z was z ledwością skończyło podstawówkę a zachowuje się jak by wszystkie rozumy pozjadali.Zanim zaczniecie komentować lepiej poczytajcie więcej książek o energii odnawialnej zamiast siedzieć z piwkiem przed serialem.
27. Dodane przez Coraz mnie wiedzący, w dniu - 11-04-2013 22:35
JAK TO JEST ? JEDNYM PRZESZKADZA SMRÓD Z ELEKTOROWNI (OSOWA ŚIEŃ)- DRUDZY NIE CHCĄ WIATRAKÓW- NASTĘPNYM PRZESZKADZA ELEKTROWNIA JĄDROWA- CZYLI JAK TO BĘDZIE ZA KILKA LAT ? CAŁY CZAS NA WĘGIEL ??? 
A WTEDY JAKAŚ GRUPA LUDZI POWIE ŻE ELEKTROWNIA ZANIECZYSZCZA ATMOSFERĘ.  
CHYBA TO JEST DOBRY TEMAT NA JAKĄŚ PRACĘ DOKTORSKĄ POD TYTUŁEM; " WPŁYW ZAWIŚCI POLAKA-WIEŚNIAKA NA ROZWÓJ NOWYCH TECHNOLOGI"
28. Dodane przez włosz, w dniu - 11-04-2013 22:55
ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha bukówiec i zmiany? ha ha ha ha ha ha ha ha ha 100lat temu mogli mieć kolej, to się nie zgodzili, bo im było szkoda pola i kolej żelazna to zło, dzięki temu Włoszakowice się rozrosły ;D znając bukantów, nie zgodzą się, za jakieś 100lat może zaczną się nad tym zastanawiać ... polska jest w tyle, ale bukówiec to nawet za murzynami jest dalej niż polska xdd
29. Dodane przez tomek, w dniu - 11-04-2013 23:30
Kamil - kom 26, ty jesteś tak zacofany, że nawet nie spojrzałeś na mapakę i nie nie wiesz, że w projekcie wszystkie zabudowania znajdują się w promieniu 1000 m a sporo nawet w odległości 500m
30. Dodane przez zwolennik, w dniu - 12-04-2013 00:05
do 10. Mam ta świadomość,że energia zielona jest droższa. Nikt Cie nie zmusza abyś kupował energię z certyfikatem. Masz lepszy pomysł na alternatywne źródło energii?? Wiatraków nie chcesz przypuszczam, że elektrowni węglowej oraz atomowej też nie. Czekam na propozycję. Zasugeruj coś !
31. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 12-04-2013 08:33
JA JESTEM ZA !!!! MAJĄ BYĆ WIATRAKI IM WIĘCEJ TYM LEPIEJ!!! (Kiedyś ciemnogród był za nie, jeśli chodzi o DRUK !! Więc pokażmy ciemnogrodowi, że zbudujemy dużo wiatraków !!!)
32. Dodane przez lech, w dniu - 12-04-2013 10:43
SPOKO, SPOKO! Przykre jest to że nikt nie wytłumaczy sedna sprawy a tym bardziej nie zaprosił P.K(...) Radnego z Lipna który na ten temat ma ogromne materiały i wiedzę ponieważ współpracował z naukowcami w tej dziedzinie i publikował materiały w internecie.Dodam z energetyki że energia ta jest jedną z najdroższych za którą to Wy będziecie musieli zapłacić bo naliczą Wam co odkupili a potem Wam ją sprzedadzą więc na co dzień dzisiaj masz np. rachunek 400zł a jutro 650 za to samo, policz lata i zobaczysz co zyskasz, może zyska ten jeden ale reszta dopłaci. Ale co do prądu to ma się ogólnie to tak! elektrownia węglowa pracuje z określoną mocą zapewniającą płynność w sieci i teraz dorzucamy energii z wiatraków bo ruszyły , więc żeby zachować równowagę mocy coś trzeba wyłączyć? i Co? kotła nie przygasisz bo za ileś tam czasu nagle nie ma wiatru i mocy i Co? więc przy nadmiarze automatyka włącza wiatrak który w tym czasie nie zarabia i CO? A elektrownia węglowa musi zapewnić wystarczającą moc na stałe, to tak ogólnie dam przykład: jedzie TiR pod górkę ile mu pomożesz rowerkiem? czy może zmniejszyć ilość gazu "NIE" bo co by się stało jak nagle staniesz? trzeba od nowa rozpędzać auto a w energetyce to właśnie jest nie możliwe! bo stanie cała gospodarka. Proponuje przejrzeć strony internetowe dlaczego ogólnie na zachodzie tak chętnie pozbywają się tych wiatraków jak starych samochodów. Te co Wam zamontują są w kilkudziesięciu procentach odmalowane z demobilu więc trzeba poszukać :FRAJERÓW W POLSCE" Na koniec kochani Rosjanie kończą budowę dwóch dodam dwóch elektrowni atomowych na Litwie przy naszej granicy bo Niemcy będą zmniejszać ilość elektrowni atomowych więc taniego prądu będzie w nadmiarze a Nasi posełkowie szybko zwęszą interes i zamykać będą co się da. Tej młodzieży co tak chętnie piszą że są z Jasnego Grodu proponuję oświecić swoje umysły ekranami komputerów i poczytać choć raz coś "Mądrego" o energii odnawialnej. Pozdrawiam Lipczanin
reklama
33. Dodane przez mazur, w dniu - 14-04-2013 11:30
Najpierw posłuchajcie tych co mieszkają od kilku lat przy wiatrakach U nas na mazurach (gmina miłki)wójt też chce nam na siłę zafundować wiatraki ale już morskie 18 sztuk .My walczymy
34. Dodane przez duch, w dniu - 16-04-2013 19:52
Do kom 28 wypisujesz tu o bukantach a co drugi weekend pewnie jesteś w Bukowcu Włoszakowice wcale nie są takie wspaniale.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom bliźniak: garaż,... Leszno 636900
Pokoje , kwatery les... Leszno 775
świadectwa charakter... Leszno 200
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2300
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj