Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
5
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Irena, Teodor,
Waldemar,
DZIEŃ
LEŚNIKA I DRZEWIARZA
Do końca roku 240 dni.
Start arrow Leszno arrow Malepszy: Gimnazjum nr 4 powinno być dwujęzyczne

Malepszy: Gimnazjum nr 4 powinno być dwujęzyczne

Malepszy: Gimnazjum nr 4 powinno być dwujęzyczne

23.04.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_gim4.jpg-Powinniśmy uzyskać zgodę radnych na przekształcenie Gimnazjum nr 4 w szkołę dwujęzyczną – zapowiada prezydent Tomasz Malepszy. Przemawia za tym, jego zdaniem, zainteresowanie uczniów tą formą kształcenia oraz fakt, że prawie połowa gimnazjalistów uczy się poza granicami okręgów szkolnych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na czwartkowej sesji radni Leszna mają podjąć uchwałę o ostatecznym przekształceniu Gimnazjum nr 4 w szkołę dwujęzyczną. Zostanie ono w ten sposób wyłączone z sieci obwodów szkolnych miasta - uczęszczać do niego będą mogły zarówno dzieci z Leszna, jak i całej okolicy. Ten pomysł ma wielu krytyków, zwłaszcza wśród rodziców uczniów Szkoły Podstawowej nr
7, którzy dotąd kontynuowali naukę właśnie w „Czwórce”. Rada Rodziców SP7 zebrała ponad 300 podpisów pod petycją przeciwko planowanemu przekształceniu.

Prezydent Tomasz Malepszy podkreśla jednak, że jest zwolennikiem takiego rozwiązania. -Zdaję sobie sprawę z kontrowersji - mówi - ale moim zdaniem ma ona podłoże psychologiczne: każda zmiana wywołuje obawy. Prezydent opiera się tu na danych, że aż 40 procent gimnazjalistów uczy się poza granicami swoich obwodów szkolnych. -To dowodzi, że jest poszukiwanie gimnazjów, które mają wyniki - mówi.

Kolejnym argumentem jest zapotrzebowanie na dwujęzyczność. -Zastrzegliśmy, że odstąpimy od pomysłu, gdy okaże się, że do gimnazjum zgłosi się poniżej 100 chętnych, tymczasem na dziś jest ich już 117 - poinformował Malepszy.

Argumenty przeciwników wydają się mu dużo słabsze. -Jeżeli konieczność docierania do szkoły kilometr dalej ma być problemem, to jest to chyba przesada - stwierdził - a zarzut „wyścigu szczurów” pojawiał się przy okazji każdej innowacji w naszych szkołach.

Ostateczną decyzję o przyszłości Gimnazjum nr 4 podejmą radni. Głosowanie przeciwko zapowiada klub PiS; co do pozostałych ugrupowań prezydent ma nadzieję, że się za nim opowiedzą. Jeżeli tak się stanie, dwujęzyczne gimnazjum rozpocznie działalność od 1 września. (jad)

 
Komentarze (23)
1. Dodane przez mnietek, w dniu - 23-04-2013 12:39
Prezydent wyraznie wspiera i faworyzuje dyr Gimnazjum nr 4, ciekawe dlaczego? 
argumenty prezydenta: 
1. jest zapotrzebowanie społeczne na szkołe dwujezyczna 
2. mozna dzieci posłac do dalej od domu połozonej szkoły - już 40 % gimnazjalistow tak robi 
 
argumenty rodzicow: 
1. jest zorganizowany protest rodzicow - ponad 400 podpisow pod protestem, negatywna opinia rady rodzicow P7, a wiec tych, ktorych dzieci rejonem naleza do G4 
2. te 40 proc. chodzi dalej do szkoły, bo CHCE, teraz dzieci z rejonu G$ beda MUSIALY chodzic dalej 
 
KTORE ARGUMENTY sa racjonalniejsze?
2. Dodane przez A...?, w dniu - 23-04-2013 12:41
Przecież -to nie zapewni tej !!!męczonej nadmiernymi językami -młodzieży pracy...Wybrany przez mieszkańców prezydent miasta -winien stworzyć atmosfere do tworzenia nowych miejsc pracy ( a ten nawet pozwolił na likwidację Okręgowej Spóldzielni Mleczarskiej w Lesznie czyli ok. 100 miejsc pracy ) - ta poszła do małego Leszna a nie takie " cudotwórstwo " i tematy zastępcze !!!!! Czyli z góry zakładamy że mamy kształcić nasze dzieci na robotników w Niemczech , Anglii czy Irlandii ???!!! Monika (matka ) z Leszna
3. Dodane przez belfer, w dniu - 23-04-2013 12:43
koniecznie 2 języki: angielski i niemiecki, będą przygotowani na zmywak w Anglii lub szparagi w Niemczech, jedyne oferty jakie ma Polska, no chyba, że zostaną marszałkiami i będą kraść, ale jak pokazuje Podkarpacie, na tym też się można przejechać
4. Dodane przez XYZ, w dniu - 23-04-2013 12:50
ja jestem jak najbardziej ZA!!!
5. Dodane przez mama, w dniu - 23-04-2013 12:54
Przecież dzieci już pisały egzamin z predyspozycji językowych i znane są jego wyniki.... 100 osób zakwalifikowano jako potencjalnych uczniów szkoły dwujęzycznej, 17 osób ma prawo się odwołać... Proszę, nie róbcie szumu, tylko dajcie możliwości dzieciom, które marzą o nauce w takim gimnazjum... Dlaczego Leszno nie może mieć choć jednej tego typu szkoły??? Idźmy do przodu, rozwijajmy się albo chociaż dajmy na to szansę naszym dzieciom.
6. Dodane przez do belfer, w dniu - 23-04-2013 13:10
Najpierw dowiedz się co znaczy dwujęzyczność w szkole a później pisz komentarze. pozdrawiam
7. Dodane przez poirytowana, w dniu - 23-04-2013 13:24
czy to faktycznie taki problem, jak jedno gimnazjum będzie inne- dla dzieci zdolnych, które chcą się uczyć? przecież przekształcenie tej szkoły w dwujęzyczne, nie oznacza, że inne dzieci będą musiały dojeżdżać 50 km do innego miasta...ludzie - jesteście zazdrośni, że inne dzieci chcą i uczą się lepiej niż inne?? Prawda jest taka, że gimnazjum to cieszy się dobra opinią i dobrym poziomem nauczania, i o brak przekształcenia walczą rodzice tych dzieci, które "łapią" się na rejonizację do tego gimnazjum, a normalnie by się tam nigdy nie dostały...rodzice kochani...może wcześniej trzeba było powalczyć o to, by dzieci wasze lepiej się uczyły???
reklama
8. Dodane przez matka, w dniu - 23-04-2013 13:46
Którzy rodzice są przeciw szkile dwujęzycznej? Ci, którzy z dziećmi nic nie robią, traktują szkołę jak przechowalnię bagażu! Odbierają młodsze dzieci ze szkoły i jak przychodzą to nawet nie potrafią powiedzieć ,,dzień dobry" a o ,, do widzenia" nie wspomnę! WSTYD, taki dajecie przykład dzieciom, a podstawowe proste przykłady! Wchodzicie po dziecko jak do OBORY! A wymagania wielkie ...Szkoła dwujęzyczna jak najbardziej, a nie pasuje nauka za darmo? Tak to pretensje, że muszą płacić za języki obce... czego chcecie?
9. Dodane przez REFERENDUM, w dniu - 23-04-2013 14:23
O wszystkim musi zadecydować referendum w tym Obwodzie szkolnym - tak nie mozna ...!!!To sa pieniadze społeczne i musi być zgoda MEN-u ,tutaj chciejstwo lokalne nic nie pomoże. Chciejstwo można uskuteczniać na poziomie prywatnych lektorów Obwód szkolny po coś -prawnie został - utworzony - nie można działac p-ko prawu lokalnemu. Istnieja instancje odwoławcze -jak KOiW w Poznaniu czy dalej , wojewoda lub wspomniane wyżej MEN. Lokalna władza dzis nie wiele moze -taka decyzja Samorzadu Leszna wobec ogromnych protestów w Obwodzie będzie uchylona przez Wojewodę Wielkopolskiego . Jacek (radca prawny )Pozdrawiam .
10. Dodane przez po co taka zmiana?, w dniu - 23-04-2013 14:45
Ta zmiana nie ma żadnego sensu. Nic więcej uczniów nie będzie przyjętych, bo wszyscy którzy chcą posłać tam dziecko może to zrobić i wszystkie zostaną przyjęte. Nic więcej godzin języka nie będą się uczyć, nie będzie innych, lepszych nauczycieli, nie będzie więcej pieniędzy, a nawet będzie mniej (bo nie będzie 1-2 klas zwykłych). Więc po co dokonywać takiej zmiany?
11. Dodane przez ..., w dniu - 23-04-2013 15:15
Gimnazjum nr 4 ma wyniki... nic dziwnego, skoro zapleczem przyciaga wyselekcjonowane dzieci, które same wszystko zrobią. A jakie są wyniki tej szkoły w odniesieniu do dzieci przeciętnych lub dobrych? Kiepskie. Kiepskie nawet w odniesieniu do tych zdolnych, które tak naprawdę powinny mieć większy przyrost wiedzy. Wg badań ta szkoła jest szkoła niewykorzystanych możliwości. Proszę sprawdzić. A dostęp, nie tyle do nauczycieli pracujących w tej szkole ( bo tak jak wszędzie są różni), ale do właśnie do środków dydaktycznych, które udało się pozyskać, dzięki..... powinny mieć wszystkie dzieci... nie tylko uzdolnione. Chyba, ze pan Prezydent takie same nakłady pośle w kierunku innych szkół
12. Dodane przez do referendum, w dniu - 23-04-2013 16:13
do komentarza nr 9 - rozumiem, że zawsze wszystko robisz zgodnie z przepisami i ani razu nie postąpiłeś źle...bo przecież prawo jest prawem - i jeśli robiłeś coś źle - zwoływałeś wcześniej referendum???
13. Dodane przez mama, w dniu - 23-04-2013 18:54
Do kom 7 i 8. Ja podpisałam tą listę, syn uczy się bardzo dobrze, bierze udział w konkursach szkolnych. Mieszkamy koło Gimnazjum nr 4 więc chętnie poszedł by do niego jeśli były by klasy ogólne, do klasy dwujęzycznej nie chce iść. Więc on się (do kom. 7) nie chce uczyć, a jeśli chodzi o rejonizację to do jakiegokolwiek gimnazjum się idzie to jest pytanie z jakiego rejonu jest dziecko, ze w pierwszej kolejności jest przyjmowane z danego rejonu a dopiero potem brane są podania pozostałych dzieci i to te które maja lepsze oceny na świdectwie.
14. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-04-2013 18:59
to Gimnazjum utraconych sznas
15. Dodane przez K.Z, w dniu - 23-04-2013 19:50
Moja córka ukończyła gimnazjum Nr.4 i II LO a dzisiaj studiuje na Uniwersytecie Toruńskim na Filologi Japońskiej i jestem za tym żeby właśnie to gimnazjum otrzymało taki status. Kadra pedagogiczna jest bardzo dobra i nie róbmy z Leszna zaścianka.
16. Dodane przez Maja, w dniu - 23-04-2013 20:55
Wszystkie Gimnazja zrobić dwujęzyczne - może być też rosyjski! Gospodarczo to tylko kwestia czasu! Nie rozumiem dlaczego może zachodni kapitał albo azjatycki przejmować i niszczyć polskie fabryki a Rosjanom z miliardami kapitału nazywa się wrogim przejęciem!?
17. Dodane przez Rodzic -sp 7, w dniu - 23-04-2013 21:47
Od samego początku Pan Prezydent był za.... i od początku wiadomo, że szkoła zostanie przekształcona. Nasze podpisy nie mają w tej sprawie żadnego znaczenia...W czwartek radni będą za! W poniedziałek ogłoszono wyniki naboru do klas dwujęzycznych w gim. 4. Na wstępnej liście przyjętych jest 100 osób, na rezerwowej 17. Do tej pory w gim. 4 były 3 klasy dwujęzyczne, od września - po przekształceniu gimnazjum - mają być 4. No to będą. Przecież 100 przyjętych już osób to trochę za dużo jak na 3 klasy. Oczywiste, że będą 4. W tej chwili wychodzi po 25 osób w każdej z klas. Przyjmą jeszcze kilka osób z odwołania i w każdej klasie będzie 27- 28 osób.  
Czy ktoś mógłby odpowiedzieć mi na jedno pytanie? Ilu laureatów wojewódzkiego konkursu języka angielskiego ma ta szkoła? Pozdrawiam.
18. Dodane przez KRZYSIEK, w dniu - 24-04-2013 09:47
DO kom.17Laureatów z konkursu woj.z j.angielsjiego było,UWAGA!!!!1 osoba,jedna przez te wszystkie lata!!!Szanowni państwo to jest wszystko dawno ozamiatane,nikt nie bierze pod uwagę naszych opini.Pan Prezydent nie lubi sprzeciwów!!!Potrafił obrazić i to nie jeden raz RODZICA!!! SKANDAL ,PANIE PREZYDENCIE!!!CHyba Pan zapomniał ,że to mieszkańcy pana wybrali aby Pan mógł sprawować władzę i reprezentować nasze miasto!!!
19. Dodane przez zenek, w dniu - 24-04-2013 10:08
Chodziłem do tej szkoły rocznik2001.Chciałem powiedzieć,że kiedyś nam ktoś obiecał ,że to gim.zostaje otwarte na potrzeby rejonizacji.Pani Przybylska nie ma prawa decydować jaki profil wybierze uczeń,Jeżeli chce może utworzyć szkołę,własną szkołę ale tylko wtedy jeżeli będzie pełna zgoda i będzie miała nabór.Narazie to niech się zajmie pracą w postaci efekty pracy oraz popracuje nad podniesieniem poziomu nauczania.Chce być najlepsza? Ile języków pani zna?Powinna Pani być nie dwujęzyczna ale conajmniej wielojęzyczna.Który dobry dyrektor pozbywa się tylu oddziałów?Jako jedyny dyrektor nie uczy pani żadnego przedmiotu,może czas popracować nad sobą?Pozdrawiam.
20. Dodane przez załamany, w dniu - 24-04-2013 11:45
Klub Radnych PO nie znalazł czasu na spotkanie się z Radą Rodziców SP7. Pani M(...), czego się Pani bała? 
400 obywateli którzy się podpisali to dla nich nic nie znacząca grupa. Będą "walczyć" o elektorat za rok. Rodzice z SP7 pamiętajcie za rok kto was zignorował!!!
21. Dodane przez RODZIC, w dniu - 24-04-2013 14:50
dawno było przesądzone, że gimnazjum nr 4 będzie przekształcone w dwujęzyczne... pewnośc miałam na 10000% po wypowiedziach Prezydenta. Od samego początku widział tylko swoje racje i o żadnej innej alternatywie nie chciał słyszeć... Szkoda, że ponad 400 podpisów nie spowodowało, zmiany decyzji... Rodziców i uczniów sp7 ma się za nic... wpakowano nam sp6 bo ktos miał kaprys zrobic sobie prywatna podstawówkę, o boika musimy walczyć jak lwy, gimnazjum z regjonu też nam teraz zabrano, pewnie z czasem też zostanie sprywatyzowana... SUPER!!!!! każdy sobie swoje folwarki tylko robi. Smutna rzeczywistośc...leszczyńska rzeczywostość.
22. Dodane przez mama przyszłego gimnazjalisty, w dniu - 24-04-2013 16:50
a ja mam pytanie - jeśli rada jutro będzie przeciw to co z tymi już "przyjętymi" do szkoły? dlaczego nabór był wcześniej niż decyzja o zmianie w szkole? i czy z okazji, że to będzie nowy "twór" to będzie też nowy konkurs na dyrektora (...) 
i czy ktoś przeciwko komu toczy się sprawa w sądzie o łamanie praw pracy może być dyrektorem szkoły???
23. Dodane przez do 21, w dniu - 05-05-2013 19:27
"wpakowano nam sp6 bo ktos miał kaprys zrobic sobie prywatna podstawówkę" 
Uuu, ale powiedzcie proszę, co to ma do rzeczy? To, że "ktoś" zbudował prywatną podstawówkę nie było główną przyczyną "wpakowania" Wam sp6. Pretensje proszę kierować do prezydenta.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj