Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Kiedy podatek od deszczu?

Kiedy podatek od deszczu?

Kiedy podatek od deszczu?

26.06.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
kandesz.jpgJesteśmy przygotowani do wprowadzenia w Lesznie taryf opłat za odprowadzanie wód deszczowych – zapowiada Mariusz Kucharski, prezes MPWiK. Jednak nie nastąpiłoby to od razu – pełne zintegrowanie systemuzajmie trzy lata. Oczywiście o ile decyzję o „podatku od deszczu” podjęłaby Rada Miejska.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W ostatnich miesiącach w MPWiK działał zespół roboczy zajmujący się przygotowaniem systemu wdrażającego w mieście opłaty za odprowadzanie wód deszczowych. O „podatku od deszczu” mówi się w Polsce już od kilku lat; niektóre samorządy próbują już go wprowadzać, choć - jak zauważa Mariusz Kucharski - wciąż jest to dość dyskusyjna sprawa, zwłaszcza pod względem prawnym. Prezes spółki przyznaje jednak, że od tematu płacenia za odprowadzanie wody spadającej z nieba się nie ucieknie. -Infrastruktura kanalizacyjna
musi się rozwijać
- mówi - miasta się rozrastają, przybywa nawierzchni utwardzonych, coraz więcej wody po opadach spływa do kanalizacji deszczowej. Widać to choćby w ostatnich dniach, kiedy to w wielu miastach Polski doszło do podtopień.

Leszno ma gotowy program zagospodarowania wód deszczowych. Rozpoczęła się zresztą jego realizacja - przy okazji modernizacji krajowej „Piątki” pod skrzyżowaniami ułożono fragmenty kolektora deszczowego o dwumetrowej średnicy. Ma on odprowadzać wodę po opadach na teren pól irygacyjnych pod Henrykowem. To jednak tylko odcinki, które dopiero muszą zostać połączone. Koszt realizacji całego programu wyliczona jest na około 120 milionów złotych, rozłożonych na kilkadziesiąt lat. Jednak te pieniądze trzeba będzie gdzieś znaleźć - właśnie jednym ze źródeł finansowania ma być opłata za zagospodarowanie wód deszczowych.

Jak wyglądałaby ona w Lesznie? Ogólne założenia są takie, że właściciele posesji płaciliby ją od metra kwadratowego dachów i innych utwardzonych nawierzchni, z których woda spływa do kanalizacji deszczowej. -Z opłat zwolnieni byliby ci, którzy zagospodarowują deszczówkę, czyli na przykład gromadzą ją w zbiornikach na cele nawadniania ogrodów - zapewnia Mariusz Kucharski. Jeszcze inaczej opłata naliczana byłaby w centrum miasta, gdzie funkcjonuje kanalizacja ogólnospławna, czyli połączony system sanitarny i deszczowy. Jak zaznacza prezes spółki, z pewnością największym płatnikiem byłoby samo miasto, do którego należą wszystkie drogi i chodniki. -Wprowadzenie kompleksowych rozwiązań zależy od współpracy z miejskimi służbami, przede wszystkim geodezji, kartografii i katastru - mówi - a także od tego, czy miasto przekazałoby nam całą sieć kanalizacyjną.

Zespół ustalił, że całościowe wprowadzenie systemu, a co za tym idzie taryf może w Lesznie zająć trzy lata od podjęcia przez samorząd decyzji o pobieraniu opłat. Póki co jednak decyzji nie ma i - co dla wielu może być pocieszające - radni nawet nie zaczęli o pomyśle dyskutować. (jad)

 
Komentarze (59)
1. Dodane przez P, w dniu - 26-06-2013 11:19
jak dobrze że wyprowadziłem się z Leszna:)
2. Dodane przez podatnik, w dniu - 26-06-2013 11:30
I co jeszcze nam wymyślicie. podatek od puszczania gazów.:) Kiedy sie wszyscy obudzimy że w tym kraju niema jak żyć spokojnie.całe życie tylko na podatki robić a jak przekroczysz 60 lat to cie na śmietnik wyrzucą.Dlaczego większość tych co wyjechali nie chcą wracać do Polski.Po prostu nie mają po co bo za minimalną to sobie za granicą domy kupują a u nas musisz kombinować by do 1-ego starczyło.LUDZIE OBUDŹCIE SIĘ BO BĘDZIE ZA PUŹNO !!
3. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 26-06-2013 11:44
Ha,ha,ha. Dobre. 
LESZNO - ROZWIŃ SKRZYDŁA I ODLEĆ STĄD!
4. Dodane przez deszcz a wiatr?, w dniu - 26-06-2013 11:51
podatek dla rowerzystów od wjeżdzania w wiatr by sie przydał sie na budowe nowych ścieżek rowerowych
5. Dodane przez wprowadzic, w dniu - 26-06-2013 11:52
podatek od chodzenia i pójdzie na remont chodników
6. Dodane przez Nemo, w dniu - 26-06-2013 11:52
Aha, rozumiem że jak będzie podatek od deszczu, to miasto odpowiada finansowo za ewentualne zalania posesji, samochodu itp. w przypadku niewydolności kanalizacji.
reklama
7. Dodane przez dek, w dniu - 26-06-2013 11:53
I bardzo dobrze. Nad Polakiem musi być bat, żeby zaczął myśleć o ekologii. Warto jednak pomyśleć i o wędce - np. w Krakowie mają być dopłaty do zbiorników na deszczówkę itp.
8. Dodane przez heheh, w dniu - 26-06-2013 11:55
Gotowi stracić władzę? Niesłychane! 
Kiedy wybudujecie ulicę na której nie stoją kałuże wody?
9. Dodane przez miastowi, w dniu - 26-06-2013 11:56
napierw ponaprawiacje sygnalizacje świetlną! dla pieszych i rowerzystów ciagle pala sie czerwone na przejsciach przy salonie VW p.Ciesiółki na nowej krzyzówce między Orlenem a Skarbowym oraz koło Kauflandu
10. Dodane przez nad Lesznem, w dniu - 26-06-2013 11:56
podatek od latania w powietrzu mozna przeznaczyć na zakup nowych samolotów lub szybowców
11. Dodane przez zdegustowany, w dniu - 26-06-2013 11:57
a kiedy podatek od powietrza??
12. Dodane przez a ten?, w dniu - 26-06-2013 11:58
podatek od sygnalizacji drogowych bedzie na darmowy prad dla Urzedu Miasta
13. Dodane przez podatek od oddychania, w dniu - 26-06-2013 12:04
Ma być jeszcze podatek od słońca, a co za darmo chcielibyście słoneczko że by świeciło; ma też być podatek od powietrza-a co za darmo chcecie oddychać hihi. Tak będzie dopóki socjalistyczno-komunistyczny beton będzie rządzić w tym kraju
14. Dodane przez MIESZKANIEC LESZNA, w dniu - 26-06-2013 12:09
a rury które układane były wzdłuż alei konstytucji 3 maja do ulicy geodetów o srednicy 2mm to chyba jest kolektor wody sanitarnej tak czy nie/
15. Dodane przez TERAZ, w dniu - 26-06-2013 12:10
Będzie tez w Leszczyńskiem podatek -opłata klimatyczna . Ta z kolei będzie zbierana na pensję dla rosnacej administracji -pracowników KZGRL - i na podatki odprowadzane od ich pensji !!!! Wybraliście Państwo Czerwonych .... no to macie !!!! Jarek
16. Dodane przez Glock, w dniu - 26-06-2013 12:13
Przecież kilka lat temu kazano odłączyć rynny od kanalizacji. Teraz gdy pada to woda z dachu leje mi się na własną posesję. Dlaczego mam za to płacić? Kostka jest nachylona ale w ten sposób że woda nie wylewa się na ulicę ani też nie wpływa. Przy bramie jest lekki garb. Prędzej pójdę do sądu i powołam biegłego niż im zapłacę.
17. Dodane przez zatroskany, w dniu - 26-06-2013 12:16
Zapewne zaraz wyliczą , że to podniesie miesięczne koszty utrzymania o niewielką kwotę.Tu niewielka kwota, 
tam niewielka kwota a razem to BARDZO DUŻA KWOTA. 
Podatek od deszczu? To może i podatek od słońca ,od spadających liści i od pazerności.
18. Dodane przez pozdro, w dniu - 26-06-2013 12:17
Przyjdzie taki dzień kiedy będziemy płacić podatek za tlen. Kto nie ma pieniędzy udusi się na specjalnie wyznaczonym terenie.
19. Dodane przez do 13, w dniu - 26-06-2013 12:34
Jakie socjalistyczno - komunistyczne? Przypomnij sobie czasy przed 89 i podatki. Dzisiaj jesteśmy koloniom i mamy dziki kapitalizm. Biedny, rozprzedany kraj, bez własnej produkcji, niewydolny, nie mający nic do zaoferowania swoim obywatelom.
20. Dodane przez waga, w dniu - 26-06-2013 12:52
Najpierw proszę zapewnić mi odpływ deszczówki z mojego domu! Swego czasu większość osób mających domy jednorodzinne deszczówkę podłączała pod kanalizację. wprowadzono ustawę w Lesznie, gdzie chodziły kontrole i sprawdzały, gdzie ta deszczówka jest odprowadzana. Pod rygorem kary wszyscy musieli to naprawić. Teraz woda leje się na moją posesję, działkę....Czy odpływ wody z działki mam teraz doprowadzić do ulicy? Bo jeśli nie, to nie ma podstaw, bym płaciła za deszczówkę, która leje się na moją posesję, dzięki czemu zaczynam mieć problemy w domu z wilgocią i grzybem!
21. Dodane przez olo, w dniu - 26-06-2013 13:35
może wprowadzić podatek od głupoty urzędników
22. Dodane przez do miastowi, w dniu - 26-06-2013 14:01
swiatla sa tak zrobione ze trzeba nacisnac i dopiero wtdey sie zapalaja. Te guziki akurat dzialają. ja jak przechodze to sie zawsze zapalają po nacisnieciu przycisku
23. Dodane przez haha, w dniu - 26-06-2013 14:15
podatek od posiadania klawiatury - przeznaczenie na nowy system komputerowy na Karasia
24. Dodane przez pilus, w dniu - 26-06-2013 14:26
A jak ja mam system rozsączający który sam sobie zrobiłem przy domu to też płace ?
25. Dodane przez janka, w dniu - 26-06-2013 14:30
21 - taki podatek byłby poza możliwościami finansowymi 90% społeczeństwa.
26. Dodane przez NIEUDOLNOSC, w dniu - 26-06-2013 14:38
To już jest szczyt aby owe 20 mln. zł żądać od Samorządu na inwestycje kanalizacyjne w m. Lesznie - jak żada p. Kucharski z MPWiK. Gdyby tak kazda firma (prywatna , spółdzielcza i państwowa )mogła wymagać od Samorzadu .... Och co za nieudolnośc w zarządzaniu tą firma MPWiK .. Wybory do Samorzadu a co za tym idzie wymiana kierownictwa MPWiK - palaca potrzeba !!!! Janusz K. L-no Gronowo (insp. nadzoru)
27. Dodane przez kciw, w dniu - 26-06-2013 14:43
Nie przeżywajcie tak bo w większości krajów europejskich taki podatek funkcjonuje od lat.
28. Dodane przez Ojcze Święty FRANCISZKU, w dniu - 26-06-2013 14:44
niech stąpi Duch Twój i zmieni oblicze ziemi, polskiej ziemi, mojej ziemi a wytępi fryzjerów co strzygą Twoje owieczki.
29. Dodane przez kirk, w dniu - 26-06-2013 15:09
Sęk w tym, że ten podatek został niefortunnie nazwany. Każdy myśli: od deszczu? przecież to nie nasza wina, że pada. Zgadza się ale chodzi o to, że jak spadnie to nie wsiąknie w glebę tylko musi zostać gdzieś odprowadzony. Tu pojawia się problem bo trzeba modernizować kanalizę w mieście bo jak widać obecna nie daje rady. Dlatego ktoś długo myślał jak od ludzi wyciągnąć kolejne pieniądze w postaci podatku na modernizację właśnie kanalizy. W ten o to sposób urodził się pomysł deszczówki. Niestety w Polsce ludzie płacą podatki vaty, akcyzy itp. Jednak to nie wystarcza, tych pieniędzy jest za mało (głupie pytanie: dlaczego? hehe). Dlatego też ymyśla się kolejne podatki na konkretne cele. Nie ma na wysypiska śmieci? Ok zrobimy reformę i podniesiemy ceny (załatwione). Kanalizację zmodernizować? Ok nałóżmy na ludzi podatek od deszczu. Nie ma na schroniska - niech ludzie płacą od posiadanego pupila. Drogi trzeba remontować? Niech dołożą się przy tankowaniu. Potrzeba na szpitale - w aptekach niech pobierają opłaty za każdą receptę! I tak można wymyślać dalej :-) Niestety krajem muszą rządzić ludzie przedsiębiorczy, a nie Ci, którzy wiedzieli gdzie palec trzymać w 89.
30. Dodane przez ;{, w dniu - 26-06-2013 15:17
Wprowadzcie jeszcze podatek od puszczanych bąków !!! 
dopiero miatoi mialoby zasrztyk gotowki co nie.
31. Dodane przez kuba, w dniu - 26-06-2013 15:27
a jak deszcz nie spadnie to będzie opłata? a może będzie wtedy sztuczny
32. Dodane przez Kaśka, w dniu - 26-06-2013 15:40
gdyby dzisiaj był 1 kwiecień to pomyślałabym,że to żart!!!
33. Dodane przez przemo, w dniu - 26-06-2013 15:46
a kiedy wprowadzą podatek od wiatru, słońca i mgły??
34. Dodane przez Jacek, w dniu - 26-06-2013 15:51
Świetna to okazja aby komentujący mogli wykazać się kreatywnością. Drodzy Państwo napiszcie proszę od czego jeszcze można by wprowadzić podatki ?  
Księżyc, mgła, uśmiech ? :)
35. Dodane przez konował, w dniu - 26-06-2013 15:58
proponuję podatek od sexu i jego braku.
36. Dodane przez Obywatel, w dniu - 26-06-2013 16:33
Moze jeszcze podatek od słońca i za oddychanie? ach ten kraj wykończy nas młodych chyba, że w pore uciekniemy z kraju...
37. Dodane przez pytanie, w dniu - 26-06-2013 16:46
a skąd to się wzięło i gdzie mieszka to co rządzi w MPWiK. A kto wybrał to radę nadzorczą i kogo się pytał, jeżeli to co rzadzi też oświatą to ni ma co się dziwić. Obydwie Rady (MPWiKorazRM) śpiewajcie - jeszcze po kropolce, jeszcze po kropolce "puki" w Lesznie kropi z nieba jeszcze.... . Proponuję wprowadzić jeszcze podatek dla tych którzy są przeciwko wam.
38. Dodane przez aaaaaaa, w dniu - 26-06-2013 18:31
podatek od puszczania bąków też będzie???
39. Dodane przez Lucek, w dniu - 26-06-2013 18:43
A jak przez pół roku nie będzie padał deszcz to też trzeba będzie płacić?
40. Dodane przez aas, w dniu - 26-06-2013 19:34
Ludzie. Deszczówka też przepływa przez oczyszczalnie. Oczyszczenie kosztuje.
41. Dodane przez marian, w dniu - 26-06-2013 20:30
prawidlowo i caly dichod z rego podatki powinni przekazac na spolke pana jozefa i nowego prezesa ktory niebawem sie objawi i to bylo by super wtedy byla by kasa na sciagniecie hampela batchelora i jury spowrotem i jadymy po miszcza
42. Dodane przez abcd, w dniu - 26-06-2013 20:40
Nie zaplae, dopoki nie wymienia siei kanalizacyjnej na ulicy przy ktorej mieszkam,po kazdym wiekszym deszczu zalewa mnie, a ja wzywam beczkowoz, aby udroznili rury kanalizacyjne, bo wszystko zapchane. Jesli nie zrobia z tym porzadku, to MPWi K mi bedzie placic.
43. Dodane przez q, w dniu - 26-06-2013 20:40
może jeszcze podatek za to, ze żyjemy?
44. Dodane przez ad.40, w dniu - 26-06-2013 20:42
to już nawet deszcze są skażone i trzeba je przepuszczać przez oczyszczalnie ???? , tego jeszcze  
nikt nie wymyślił , Nobel gwarantowany he,he, he
45. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-06-2013 20:56
Wiem jak ominąć ten podatek. I jeszcze na tym zarobić. 
Deszczówki wcale nie trzeba odprowadzać do oczyszczalni. Wystarczy że rolnik da ogłoszenie do gazety "Przyjmę deszczówkę na swoje pole, płatność gotówką" :-)
46. Dodane przez Ja, w dniu - 26-06-2013 21:43
A ja będę zbierać deszczówkę i odlewać ogródek i co też zapłacę?
47. Dodane przez Ja, w dniu - 26-06-2013 21:48
Jak będzie dużo śniegu to go wyniosę na drogę i u mnie go nie będzie więc podatku nie zapłacę.a jak na rynku będzie padać a na zamenhofa nie to jak podzielony te podatki ??
reklama
48. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-06-2013 22:17
Artykuł ten jest próbą jak zareagują mieszkańcy Leszna. Jest to stara metoda Prezydenta aby wysądować jaką decyzje podjąć. Im więcej protestu tym większa sznsa, że ten numer im nie wyjdzie aby nas opodatkować za deszczówkę
49. Dodane przez Wilk Stepowy, w dniu - 27-06-2013 00:16
Znakomity pomysł o ile, jak rozumiem, ma to być opłata nie od deszczu, a od korzystania z kanalizacji deszczowej. Czyli, nie jestem podłączony, to nie płacę. Wodę wykorzystuję do podlewania ogrodu, oszczędzam na wodzie z wodociągów, mniej zużywam zasoby podziemne wodny dla Leszna, z drugiej strony nie obciążam kanalizacji deszczowej. Czy to nie słuszna droga?
50. Dodane przez sz, w dniu - 27-06-2013 06:25
a oplata za tlen kiedy? ktoś tu jest chory! ale do szpitala w koscianie jest blisko
51. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 27-06-2013 09:12
WIADOMOŚĆ DLA PANA PREZYDENTA  
ILE JESZCZE MIESZKAŃCY LESZNA MAJĄ ZNOSIĆ? PYTAM SIĘ CZEGO PAN PREZYDENT NIE ROZUMIE? LESZNO NIE JEST PO TO ABY ZGKiM, MPWiK, ORAZ RADA MIASTA ŚWIETNIE SIĘ BAWIŁA ZA PIENIĄDZE MIESZKAŃCÓW ELITY SIĘ BAWIĄ A "PLEPS" GŁODUJE DLA CZEGO NIE BYŁO KONSULTACJI SPOŁECZNYCH ODNOŚNIE PODNIESIENIA CZYNSZÓW DLACZEGO PRACOWNICY ZGKiM LESZNO ODNOSZĄ SIĘ DO MIESZKAŃCÓW W SPOSÓB ORDYNARNY DLACZEGO NIC PAN Z TYM PANIE PREZYDENCIE NIE ROBI TYLKO BĄKI ZBIJA NIECH SIĘ PAN ZA NICH ZABIERZE W KOŃCU TO PANA KLIKA "MAFIA"
52. Dodane przez mamrot, w dniu - 27-06-2013 09:31
Co tak wszyscy płaczecie.U nas podatek,to normalna rzecz.Urzędasy nie mają nic do roboty,to wymyslają głupoty.Potrzebują pieniędzy na premie,drogie garnityury,samochody i zegarki,a co za swoje mają kupować?
53. Dodane przez Asia, w dniu - 27-06-2013 12:19
Kiedy wprowadzą podatek od głupich pomysłów? Leszno - tu chce się zdechnąć!
54. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 27-06-2013 12:56
Chcieliście komuny, to ją macie.
55. Dodane przez Pattriota, w dniu - 27-06-2013 14:35
"Nie rzucim ziemi skąd nasz ród " te słowa przestają mieć znaczenie gdy państwo traktuje obywatela jak dojną krowę. 
Teraz gdyby Niemiec wszedł do polski ( łups z małej ,ale państwo też nas nie szanuje)to wielu by przyklasneło.
56. Dodane przez januszek, w dniu - 27-06-2013 20:32
A sklejobut ją będzie czyścił w najlepiej uszytych butach? gdzie je można kupić?
57. Dodane przez deszcz, w dniu - 27-06-2013 20:35
To na deszczu niechce jak spadnie to podam do sądu o wyłudzenie .:)
58. Dodane przez do13 i 54, w dniu - 28-06-2013 02:14
Komunę i PRL to zniszczyli tacy jak ty gamonie! Podatki to domena kapitalistów z "peło" i chorego PiS. No i macie co chcieliście - jest lepiej, bo gorzej już byc nie może! Jednego sobie nie wprowadzą - podatku katastralnego od wartości posiadanych nieruchomości - domów, mieszkań własnościowych, bo to by ich portfeli osobiście bardzo dotknęło! przecież nakupili tego od diabła i z powrotem , że nawet meldunki zniosą , bo w 5 czy 10 chałupach się nie zameldują. Wszyscy będziemy znikąd, nie mamy mężów, dzieci, nie ma śladu gdzie pracujemy, itp - z dowodu to nie wynika! Po co w ogóle jakiś dowód osobisty - proponuję wojskowe nieśmiertelniki dla każdego z NR Pesel a w Bazie danych wyjdzie kto zacz i czy zapłacił też podatek od deszczówki! Oczywiście czynsze pójdą znowu w górę z racji nakazanych przez spółki komunalne pana Prezydenta podwyżki! I oczywiście za darmo MIasto ma przekazać Wodociągom miejską sieć kanalizacyjną i oni sobie te metry sześcienne opadów na nas potem podzielą! Niszczą nas ENEA, gazwnictwo bo wszędzie jest opłata abonamentowa, opłata stała, opłata zmienna - suma tych bezkarnych cudów naliczeniowych jest wyższa od zużytych kW czy metrów sz. gazu! Kiedyś za podwyżke prądu lud szedł na ulicę protestować a teraz godzimy sie na wszystko co dla podbijania swoich pensji, premii i nagród, cwaniaki wymyślą! A płace szarej masy zamiast w górę to w dół, bo trzeba firmę ratować! Idiotyzm!!!
59. Dodane przez anna, w dniu - 28-06-2013 09:00
To jest kpina jakaś, mamy płacic podatek od deszczówki.Najpierw niech miasto zrobi porządnie kanalizę bo jak się ma na deszcz to przez leszczyński rynek przejść nie idzie tak wali i tak samo w posesjach się smród cofa,nic z tym nie jest robione a jeszcze kase chcą za to brac.Co jeszcze znajdziecie by z nas kasę ściągnąć.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj