Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Rocznie do miejskiego rzecznika konsumentów w Lesznie zgłasza się około 1400 osób. – Najczęściej skargi dotyczą odzieży i obuwia, jednak ostatnio dużo spraw dotyczy usług telekomunikacyjnych – informuje Adam Pietrzykowski, miejski rzecznik konsumentów w Lesznie. Przestrzega też przed zbyt pochopnymi zakupami, szczególnie w okresie przedświątecznym.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Swoją historię opowiada nam jedna z mieszkanek Leszna. - Chciałam kupić lodówkę w jednym z leszczyńskich marketów ze sprzętem AGD, początkowo jej cena wynosiła 4749 złotych, po kilku dniach, gdy wróciłam z zamiarem jej zakupu, okazało się, że cena to 5000 złotych - opowiada.
Rozżalona klientka zapytała, czy może uzyskać rabat. Udzielono jej go, pozbawiając ją
jednak skorzystania z promocji zwrotu pewnej kwoty w formie karty podarunkowej. - Byłam wściekła, bo ze względu na tę promocję wybrałam właśnie ten sklep - mówi mieszkanka Leszna. Jeszcze większe było jej zaskoczenie, gdy okazało się, że na stronie internetowej sklepu widnieje cena 4749 złotych. - Zadzwoniłam też do tego samego sklepu, ale w innym mieście i tam również okazało się, że bez żadnego rabatu cena lodówki to 4749 złotych i do tego zwrot 400 złotych na kartę podarunkową.
Wiele takich spraw trafia do miejskiego rzecznika praw konsumenta, który zawsze doradza szczegółowe zapoznanie się z regulaminem zakupów w danym sklepie. Zwraca też uwagę na kilka ważnych informacji. - Po pierwsze musimy pamiętać, że to od sklepu zależy czy możemy zwrócić dany produkt bez podania przyczyny - informuje Adam Pietrzykowski, miejski rzecznik konsumentów w Lesznie - Od umowy kupna-sprzedaży możemy odstąpić w ciągu 14 dni, jeżeli dokonujemy zakupów na odległość, czyli przez Internet lub telefon - dodaje.
Szczególnie przed Świętami Bożego Narodzenia musimy zwiększyć swoją czujność. Ruch w sklepach jest wzmożony, a sprzedawcy kuszą różnego rodzaju promocjami. - Co do zasady powinno to wyglądać tak, że na towarze widnieje stara przekreślona cena, obok jest nowa, która jest wiążąca dla klienta - wyjaśnia. Dodatkowo rzecznik konsumentów przypomina też, że dla klienta wiążąca jest cena na towarze, a nie kwota, która wyskakuje na kasie fiskalnej. - Przypominam również, że także przedmioty przecenione można reklamować - dodaje.
1. Dodane przez Mkoto, w dniu - 17-12-2016 17:52 No chyba widziały gały co brały ? Nie podobało się to trzeba było zamówić przez internet, w czym problem ? Nie zachowujcie sie ludzie jak pokrzywdzone owieczki. Nie mówie, że sklepy są święte, ale wystarczy chociaż troche myśleć zanim sie coś kupi. Kto nie myśli, trudno, niech płaci za swoją głupote.
2. Dodane przez dhx, w dniu - 17-12-2016 18:25 Ludzie kupują na święta, jakby wojna miała przyjść. Zakupy spożywcze za 1000 zł na 3 dni? czy to jest normalne? Mi 1000 zł starcza na miesiąc na jedzenie. Ludzie kupują, później wyrzucają, bo nie przejedzą...
3. Dodane przez Archanioł, w dniu - 17-12-2016 18:34 Wolny rynek. Masa konsumpcyjna ma mieć rozbudzoną potrzebę posiadania, potem uwierzyć że ich stać, wziąć chwilówkę i kupić. Honor i zdrowy rozsądek sprzedawcy nie ma tu znaczenia, ale głupota i naiwność kupujących ma i jest pieczołowicie pielęgnowana przez seriale z lokowaniem produktu i reklamy na każdym kroku. Dosadne, acz prawdziwe.
4. Dodane przez ferdas, w dniu - 17-12-2016 18:41 No i o co ma pretensje? Jak jest cena w internecie, to wiadomo że się przez internet zamawia, i wtedy jest wszystko w porządku. A w stacjonarnym sklepie wiele promocji już nie obowiązuje, każdy średnio rozgarnięty użytkownik internetu o tym wie. Niewiedza kosztuje, niestety.
5. Dodane przez Makaron, w dniu - 17-12-2016 19:59 Tak na marginesie handlu. Czy może zna ktoś jakąś inną galerię handlową w Polsce w której co rok zimą następuje awaria drzwi. Awaria zmusza do przeciskania się wąskim przejściem co przy takim ruchu jak obecnie jest irytujące. I tak do wiosny kiedy to usterka zostanie usunięta. Normalnie wiocha. Może wystarczyłoby postawić presak słomy w drzwiach? Poza tym jak taka sytuacja ma się do bezpieczeństwa i ewentualnej ewakuacji galerii?
6. Dodane przez (...), w dniu - 17-12-2016 20:01 Pan rzecznik i Sanepid lepiej niech się zainteresują PRZETERMINOWANĄ żywnością i innymi produktami sprzedawaną w dużym sklepie (taki na (...)...) w naszej galerii. Co drugi artykuł jest już dawno po terminie! SPRAWDZAJCIE DATY!!!
7. Dodane przez , w dniu - 17-12-2016 20:06 NIECH MI NIKT NIE MÓWI ŻE JEST BIEDA
8. Dodane przez analityk, w dniu - 17-12-2016 20:50 Wolny rynek , wolne ceny. Klientka rozżalona ale uczciwa. Natomiast nieuczciwi są ci klienci , którzy idą do sklepu tradycyjnego, zająć cenny czas ekspedientce na prezentację , zebrać wszystkie informacje o towarze , wypróbować , a w zamyśle , że i tak kupię w sieci. Jest to nieuczciwe!!!!
9. Dodane przez ALF, w dniu - 17-12-2016 20:52 Do kom nr 5. Dokładnie, jest to mega irytujące...
10. Dodane przez galeria, w dniu - 17-12-2016 21:07 drzwi nie są popsute tylko specjalnie tak robia zeby nie było bezposredniego tunelu zimnego powietrza z zew tylko slalom
11. Dodane przez :), w dniu - 17-12-2016 21:55 Do kom.5. To nie awaria drzwi, tylko automat w tych drzwiach jest ustawiony na funkcje "zima", czyli ograniczona jest szerokosc otwarcia w celu ograniczenia utraty ciepla. W wielu miejscach sie to praktykuje i wlasciwie kazde drzwi automatyczne maja taka opcje.
12. Dodane przez do 5, w dniu - 17-12-2016 23:56 Wiocha to twoje imię. Tak działają drzwi automatyczne podczas niskich temperatur, jednak najlepiej nic nie wiedzieć a się mądrzyć.
reklama
13. Dodane przez KAKER, w dniu - 18-12-2016 06:00 DO KOM 5 A NIE LEPIEJ KOC POWIESIC
14. Dodane przez do kom. 5 i 9, w dniu - 18-12-2016 08:19 Oj weekendowi apacze. Drzwi do galerii Waszym zdaniem powinny być otwarte jak wrota do stodoły? I te presaki słomy które Wam z butów wyłażą! Tak to jest jak "światowcy" przyjeżdżają z zapadłej wiachy do normalnej wiochy. Awarię to Wy macie bo Wasze szare komórki ustawione są na "lato" i w tym ambaras że nie macie drugiej opcji!
15. Dodane przez WSk, w dniu - 18-12-2016 15:08 W Lesznie funkcjonuje układ cenowy. Nie wiem jak jest z lodówkami, ale z paliwem to już tak. We wtorek cena paliwa za Wschową w kierunku na Głogów 4,44, Za Kościanem od strony Leszna u Pieprzyka też 4,44. W Lesznie wszędzie już od 4,78 do 4,90 zł/litr. Nawet u Pieprzyka koło Galerii. 50 groszy na litrze różnicy wszędzie to już zmowa.
16. Dodane przez Sprzedawca, w dniu - 18-12-2016 15:15 Mam nadzieje,ze ten artykul przeczytaja ludzie,ktorzy ciągle kloca sie w sklepach,ze sa zwroty w sklepach stacjonarnych i ze zalezy to od dobrej woli sprzedawcy ( czytaj najczesciej sprzedawcy maja odgornie powiedziane,ze sklep nie przyjmuje zwrotow), a co do szalu zakupowego widac,ze w Polsce nie ma biedy.. widac to najbardziej pod galeria i w marketach.. niestety wiekszosc jedzenia jest wyrzucana i to jest smutne, no ale pokazac sie trzeba.. triche rozsadku zycze na te Święta ;-)
reklama
17. Dodane przez niun, w dniu - 19-12-2016 18:24 za mało macie w głowach wam sie przewraca ludzie pracuja w marketach za 1300 a wy problwemy stwarzacie zal was
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.