Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Gerard, Helena,
Jerzy, Wojciech
Do końca roku 252 dni.
Start arrow Leszno arrow Kois złożył mandat radnego

Z Rady Miejskiej do MPEC

Kois złożył mandat radnego

20.09.2017. Radio Elka, Jarek Adamek

Radny Piotr Kois (niezrzeszony) złożył mandat. Powodem jest rozpoczęcie pracy w MPEC, w której zająć się ma projektem geotermalnym.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Piotr Kois do Rady Miejskiej Leszna został wybrany z listy PiS. W październiku ubiegłego roku wystąpił z klubu - jak wyjaśniał wtedy powodem była niezgoda na poparcie PiS
dla działań prezydenta Borowiaka. Jednak po kilku miesiącach radny - mimo że nie powrócił do klubu PiS - głosował razem dawnymi kolegami.
Teraz Piotr Kois złożył rezygnację z mandatu. -Nie rezygnuję jednak z polityki - zapewnił w rozmowie z Radiem Elka. Jak wyjaśnił powodem złożenia mandatu jest rozpoczęcie pracy w miejskiej spółce. -Zostałem prokurentem w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej - powiedział - jestem odpowiedzialny za wprowadzenie w życie projektu geotermii. Prezes MPEC już wcześniej zapowiadał utworzenie spółki - córki, która zajmie się geotermią, niewykluczone więc że na jej czele stanie właśnie Kois.
Nowym radnym PiS na miejsce Piotra Koisa zostanie Dawid Helsner.
 
Komentarze (97)
1. Dodane przez pewnie powie..., w dniu - 20-09-2017 15:50
... że się nie sprzedał kilka miesięcy temu za stanowisko...
2. Dodane przez Jan, w dniu - 20-09-2017 15:54
Piotr jeśli będą tańsze rachunki za ogrzewanie masz moje wsparcie .
3. Dodane przez Specjalista, w dniu - 20-09-2017 15:56
W Toruniu jest dobry specjalista od geotermii.
4. Dodane przez Grzęs, w dniu - 20-09-2017 16:02
Fotowoltakie skutecznie udało mu się w Lesznie przeprowadzić może geotermie również. Będziemy płacili mniej za ogrzewanie.
5. Dodane przez 123, w dniu - 20-09-2017 16:04
Kois będzie lepszy od tego w Toruniu bo Leszno ma lepsze warunki . Powodzenia .
6. Dodane przez Aleksandra, w dniu - 20-09-2017 16:04
Jestem studentką III roku Turystyki i Rekreacji na Społecznej Akademii Nauk w Warszawie. Urodziłam się w Lesznie i chętnie wracam do swojego rodzinnego miasta. Temat geotermii został mi przybliżony na studiach. Zorganizowaliśmy nawet wycieczkę na termy w Uniejowie. Gdyby tylko coś takiego powstało w Lesznie.. zapewniam w imieniu wszystkich MŁODYCH.. to byłoby coś. Dla ludzi i dla miasta :)
7. Dodane przez Ak, w dniu - 20-09-2017 16:06
Ten Pan chyba się już zajmował wszystkim ? Chyba najlepiej się czuł w spisywaniu liczników.
8. Dodane przez no coż.., w dniu - 20-09-2017 16:08
jeśli chodzi o rezygnację z mandatu radnego- coś za coś. Popieram projekt o geotermii
9. Dodane przez Tom, w dniu - 20-09-2017 16:18
Geotermia może rozwiązać problemy basenu w Lesznie. Tanie ogrzewanie i różne bajery było by super !!!
10. Dodane przez Jankes, w dniu - 20-09-2017 16:23
Ten Pan zajmował się wszystkim więc ma duże doświadczenie. Powodzenia Piotr i bądź konsekwentny w działaniu jak do teraz.
11. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 20-09-2017 16:24
I na ubezpieczeniach. Ale czy zna się dobrze na geotermii i na energetyce cieplnej? Zaczynam poważnie martwić się o nasze miasto, bo odnoszę coraz częstsze wrażenie, że kontakty polityczne w karierze zawodowej są dużo ważniejsze niż wykształcenie i doświadczenie. A później niech nikt się nie dziwi, że młodzi, dobrze wykształceni wyjeżdżają z Leszna i wracają tylko od czasu do czasu - do rodziny lub na spotkania klasowe.
12. Dodane przez maciej, w dniu - 20-09-2017 16:29
Geotermia super sprawa. Popieram pana Piotra :)!
13. Dodane przez Tomasz, w dniu - 20-09-2017 16:34
Mam dwójkę dzieci, mieszkamy w bloku, aktualnie tylko ja zarabiam. Oszczędzamy na wszystkim. Na geotermii się nie znam ale Jeśli rachunki za ogrzewanie się zmniejszą to chylę czoła !!!
reklama
14. Dodane przez No i dobrze, w dniu - 20-09-2017 16:37
Od lat P.Kois zajmuje się i interesuje geotermią, więc może i dobrze, że teraz ktoś na serio się zajmie tą sprawą. Leszno ma szanse coś mieć z geotermii, a P.Kois powinien ostro propagować ten temat. Może Leszno w czymś będzie pionierem i wzorem dla innych miast?
15. Dodane przez Obserwator do AK, w dniu - 20-09-2017 16:39
Najważniejsze to mieć pomysł i go realizować. Ludzie którzy osiągneli sukces nie siedzieli biernie w fotelu trzymając się jednej ciepłej posadki. Przechodzi się na różne etapy w różnym tempie. Zal mi tych, którzy się zatrzymują i nie rozwijają. Chyba też się cofają przez to
16. Dodane przez rr, w dniu - 20-09-2017 16:45
Geotermia to swietny pomysl, super sprawa :))))
17. Dodane przez xyz, w dniu - 20-09-2017 16:45
W Hufcu Pracy też nie wyszło! Ale rozrzut zajęć...
18. Dodane przez agyB, w dniu - 20-09-2017 16:48
Sprawa nie jest tak banalna, jak na pozór mogłoby się wydawać. Kois, który jakiś czas temu ostro pokopał się z Borowiakiem dostaje pracę w miejskiej spółce w Lesznie nic nie dzieje się przypadkowo ( np. konkursy w: MZZ, MPWiK, MOSiR itp.). Borowiak należy do ludzi, którzy nie zapominają i nie wybaczają. W mojej ocenie Borowiak potrzebuje głosów w Radzie Miasta. Kois nie był jego zwolennikiem. Dostał pracę zwolnił miejsce. Przyjdzie młody i sterowalny i będzie kolejny głos w drużynie Borowiaka. Nie zdziwiłbym się gdyby świeży magister dziennikarstwa szybko dostał pracę w lokalnych mediach lub w Urzędzie Miasta.
19. Dodane przez tom, w dniu - 20-09-2017 16:52
Zorganizował konferencje naukową w teatrze , zakończył temat fotowoltaiki w Lesznie a teraz geotermia . Oby więcej takich radnych a nie radnych bez radnych . Miasto Leszno wchodzi w nową rzeczywistość , nowe możliwości . POWODZENIA
20. Dodane przez 1093, w dniu - 20-09-2017 16:53
kilka dni temu wróciłem ze Zakopanego gdzie miałem okazje poznać geotermie. Jako młoda osoba jestem pod wrażeniem, że powstanie również w Lesznie
21. Dodane przez Wtf, w dniu - 20-09-2017 16:55
Takie rzeczy tylko w Lesznie.. Sprawa dla CBA.
22. Dodane przez dyrektor, w dniu - 20-09-2017 16:57
a jakie ten czlowiek ma kompetencje do pelnienia takiej funkcji? 
obejrzal filmiki na youtube czy ma prenumerate muratora? 
 
jesli sie chlopie znasz - chwala Tobie - jesli chcesz sie czegos nauczyc to nie czas i miejsce na to.
23. Dodane przez DOPRAWDY.!!!, w dniu - 20-09-2017 17:04
Czysto politycznYCh (nie tak dawno by inkasentem elektrycznym- spisywal Gośc liczniki energii elektR (geigera_milerA ) 0 a tu taki skok ?!/ -dyskusyjne. Zważywszy ze na naszym równinnym leszczyńskim terenie nie ma żrodeł podziemnych goracych (geotermalnych) pamiętajmy że ten człowiek będzie pobierał wypłatę z naszyc skad paconych do MPEC za cieplo czyli utrzymywac go beda leszczyniacy ,,,,,ale tez niech sie liczy z tym że Leszczyniacy go rozliCZA ZA Brak efEKtow !!! (taczka ). Serdeczne POZdrawiamy Czytelników mgr JoanNA C. i mgr inż. JuliAN P. lESZno (zamenhoFa- RejTana ).
24. Dodane przez Michał, w dniu - 20-09-2017 17:05
Gorąca woda z odwiertów z głębokości powyżej 300o m (ca 85 do 95 st. C) to szansa zarówno dla MPEC jak dla zagrożonego likwidacją basenu AKWAWIT (z powodu wysokich kosztów ogrzewania, czyli z każdym przypadku korzyści dla Leszna i jego mieszkańców. Trzymam kciuki za powodzenie tej inicjatywy, Sukces Piotra Koisa będzie naszym sukcesem
25. Dodane przez Do Archanioła, w dniu - 20-09-2017 17:05
Jak to jest że osoby które zgłaszają sprzeciw po jakimś czasie dostają prace na dobrze płatnych stanowiskach ? Jeśli się nie mylę pierwszy był pan Szczot z Pisu teraz pan Kois. Dźiwne okoliczności czy tylko przypadek ? Do tablicy wywołuje ARCHANIOŁA
26. Dodane przez jaja, w dniu - 20-09-2017 17:05
Czy ten ma jakiekolwiek wymagane wykształcenie? A co za tym idzie jakiekolwiek pojęcie?? Dobre i na zdrowie
27. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 20-09-2017 17:12
Piotr Ty ale masz pomysły ! oby Ci się udało, powodzenia . Tanie miasto i super termy to mi się podoba . I to jest kierunek w którym Leszno powinno zmierzać .Mam nadzieje że będzie miał wsparcie wśród innych radnych nie ważne z jakiej opcji politycznej . Mam nadzieje że dobro mieszkańców ich zjednoczy .
28. Dodane przez AZ, w dniu - 20-09-2017 17:15
Rzeczywiście w Lesznie nic nie dzieje się przypadkowo. Sprawa pana Koisa jest tego potwierdzeniem. Podam inny przykład. Od 6 maja 2016 roku pan Wiesław Wilczkowiak jest prezesem GTBS w Lesznie. Został "zatrudniony przez miasto" - czyli przez prezydenta Leszna. W tym samym czasie ( cały 2016 rok) pracował na umowę o pracę w PWSZ w Lesznie (wynika to z jego oświadczeń majątkowych (http://bip.leszno.pl/assets/content/1284) , które miał obowiązek złożyć prezydentowi miasta zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym. Sądzę, że nadal jest tam zatrudniony może ktoś to potwierdzić. Czy ktoś może się wypowiedzieć czy w związku z tymi faktami zostało złamane prawo czy nie ? Prezydent Borowiak ma od początku pełną wiedzę na temat pracy pana Wilczkowiaka w PWSZ a mimo to go zatrudnia (Właścicielem Spółki jest Gmina Miejska Leszna a jej reprezentantem jest jednoosobowo Prezydent Miasta Leszna) - czy na umowę o pracę tego nie wiem, ale ktoś z czytających na pewno wie niech podzieli się tą wiedzą. Przechodzę obok siedziby GTBS prawie codziennie po 2 razy. Zawsze się zastanawiałem dlaczego tam nikogo nie ma, i biuro jest bardzo często nieczynne. Teraz już wiem praca w 2 miejscach wymaga poświęcenia jednej pracy kosztem drugiej. Swoją drogą niezły z prezesa tytan pracy. Czy w Lesznie jest tak, że jeżeli "ktoś zna kogoś", to wolno mu więcej, czy jest lepszym obywatelem miasta, czy jest na uprzywilejowanej pozycji? Czy to jest moralnie i etycznie właściwa postawa zatrudniającego i zatrudnionego? Czy tak ma wyglądać Leszno - Leszno dla wybranych? Ile takich przypadków może być jeszcze w Leszna?
29. Dodane przez 23, w dniu - 20-09-2017 17:18
Byłem na konferencji zorganizowanej prze radnego Koisa , super sprawa , tylko szkoda że tylko dla gości zaproszonych . Mam nadzieje że Kois jeszcze zorganizuje podobną dla wszystkich mieszkańców.
30. Dodane przez petron, w dniu - 20-09-2017 17:57
OZE,to nasza wspólna przyszłość i nadzieja na zrównoważony rozwój z czystym środowiskiem naturalnym dla przyszłych pokoleń.Brawo Piotrek,gratuluję pomysłu,życzę konsekwencji w działaniu i sukcesu.
31. Dodane przez do kom. 25, w dniu - 20-09-2017 18:17
Przecież jest w artykule zasugerowane, że już się dogadują "Jednak po kilku miesiącach radny - mimo że nie powrócił do klubu PiS - głosował razem (z) dawnymi kolegami.". 
Głos radnego był potrzebny, to i reguła wdzięczności i wzajemności zadziałała? Nie wiem czy tak było, ale tak to przynajmniej może wyglądać.
32. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 20-09-2017 18:34
Chciałbym być takim optymistą jak część z osób tu komentujących i liczyć, że ogrzewanie w Lesznie będzie tańsze, ale ponownie zajrzałem do artykułu z 25.08.br http://elka.pl/content/view/85430/80/ i na razie widzę przede wszystkim olbrzymie koszty związane z geotermią i wiele niepewności. 
 
Pomijam koszt 15 mln zł na pierwszy odwiert, które być może da rząd. Jest jeszcze potrzebny drugi odwiert za (rzekomo) kwotę 30 milionów zł. Jest też konieczność zbudowania ciepłowni na wodę termalną za dziesiątki milionów złotych. 
 
Już nawet nie liczę kosztów związanych z wynagrodzeniem.  
Ale na koniec tamtego artykułu jest ważna informacja 
"instalacja geotermalna, gdyby nawet powstała, nie zastąpi tradycyjnej technologii, czyli kotłów na paliwo, a tylko ją uzupełni, ponieważ zapewni ok. 10 procent ciepła dostarczanego mieszkańcom i instytucjom w Lesznie przez spółkę." 
 
Czy na pewno warto wydawać minimum kilkadziesiąt milionów złotych ( jeśli nie ponad 100 ), dla 10% ciepła dostarczanego mieszkańcom przez MPEC ?? Bardzo proszę kilka razy wszystko dobrze policzyć zanim wyda się na to pieniądze. Naprawdę bardzo o to proszę. Pro publico bono.
33. Dodane przez mlodystudent, w dniu - 20-09-2017 18:39
Gdzie są Leszczyńscy geolodzy? I psuedo -"fachowcy"? Radny Piotr Kois od 3 lat mówił o energii odnawialnej. Zorganizował konferencję naukową na temat możliwości pozyskiwania energii z alternatywnych źródeł z udziałem profesorów z akademii górniczo - hutniczej z Krakowa. Doprowadził do końca temat fotowoltaiki w Lesznie na budynkach miejskich jak i również na wałach na stadionie gdzie będzie piękna wizytówka miasta. Obecnie zajął się geotermią gdzie na realizacje całości projektu będzie można otrzymać dotację rządową w wysokości setek milionów złotych, co spowoduje tańsze rachunki za ogrzewanie dla mieszkańców Leszna, tanią energie elektryczną i mam nadzieje również na basen z prawdziwego zdarzenia z super termami. Więc pseudo fachowcy przestańcie krytykować każdy dobry pomysł, jeżeli nie jest wasz bo za chwile doprowadzicie do tego, że jedynym marzeniem młodego leszczyniaka będzie wyjazd do dużego miasta lub za granice. A Leszno stanie się podrzędnym miasteczkiem
34. Dodane przez Do 28, w dniu - 20-09-2017 18:42
Prosimy o wiecej szczegółów, co ma miasto Leszno do PWSZ? Czy PWSZ jest uczelnią miejską? Czy prawo zabrania pełnienia funkcji prezesa spółki miejskiej i pracy na wyższej uczelni? Czyżby typowa zawiść i zazdrość przemawiała przez komentującą / komentującego? Może czas zająć się własnym życiem, a nie siać ferment i niedopowiedzenia? Jeśli są jakieś podejrzenia w kwestii złamania prawa, to obowiązkiem obywatela jest zgłosić je do prokuratury, a nie anonimowo czepiać się człowieka dla zaspokojenia swoich niespełnionych, chorych ambicji.
35. Dodane przez Emertyka z leszna, w dniu - 20-09-2017 19:00
Ciesze się na tanie ogrzewanie, więcej takich pomysłów oby nam lepiej i dostatnio żyło.
36. Dodane przez Kret, w dniu - 20-09-2017 19:23
Ha ha mamy w Lesznie Misiewicza!
37. Dodane przez do34, w dniu - 20-09-2017 19:25
Zgadzam się z kom. 34. Zal mi ludzi, którzy nie mają żadnego pomysłu a potrafią tylko krytykować i zazdroszczą ludziom którzy się realizują robiąc dobre rzeczy dla siebie jak i społeczeństwa.
38. Dodane przez Boss, w dniu - 20-09-2017 19:48
Pan Piotr Kois akuszerem postępu .Jak się coś nowego rodzi to w bólach ,chłodzie i głodzie bo daleko od cycka MATKI ZIEMI( cieplik jest na głębokości ok 5000m.Dostanie teraz klapsa w tyłek od swoich kolegów .Bo przecież poco zmieniać,mieszkańcy uwiązani do rury ,podwyżki co rok .Święto lasu . Spokojnie można spać w MPEC-uA tu taki radny Kois budzi wszystkich.Jego Fotowoltanika zakończyła się sukcesem .To może geotermia będzie sukcesem .Mieszkańcy może będą płacić mniej .Jestem przy nadziei i życzem akuszerowi sukcesu .
39. Dodane przez Do kom. 35, w dniu - 20-09-2017 20:07
A skąd Pani ( i inni ) ma informacje, że to będzie tanie ogrzewanie? Proszę o podanie źródła tych nowin.
40. Dodane przez 34,37, w dniu - 20-09-2017 20:13
Nie jestem autorem tego wpisu 28, ale sądząc po tych wypowiedziach (prawdopodobnie) jednej osoby coś jest na rzeczy a obserwując to środowisko jest to wielce prawdopodobne.
41. Dodane przez Wyborca, w dniu - 20-09-2017 20:14
Może coś się w tym Lesznie będzie dobrego działo a nie jak za poprzednich rządów. Widzę że prezydent stawia na gospodarkę i szybki rozwój miasta.
42. Dodane przez ddd, w dniu - 20-09-2017 20:21
Następna porażka UM. Ogłaszajcie uczciwe konkursy i przyjmujcie ludzi wykształconych, a nie namaszczonych.
43. Dodane przez fx, w dniu - 20-09-2017 20:39
nie wiem cz ten pan P. pamięta jeszcze prawo Ohma i to drugie - "prawo łoma" ???
44. Dodane przez jasia, w dniu - 20-09-2017 20:43
No własnie a gdzie był ogłoszony nabór na TO stanowisko. Powiem szczerze, ze to juz nie jest nawet smieszne. Normalniej , chociaż troche, to juz było dawniej.
45. Dodane przez DO KOM 42, w dniu - 20-09-2017 20:48
Gdzie ma pan tych wykształconych co chcą zmienić oblicze miasta , tego miasta ? Jakie mają pomysły ? Bo coś mi się wydaje że potrafią tylko krytykować i wegetować !!! Żal mi takich ludzi .
46. Dodane przez realista, w dniu - 20-09-2017 20:52
Powodzenia p. radny Kois w nowej pracy. Oby się udało i korzyści z geotermii odnieśli mieszkańcy miasta. Ktoś pyta o wykształcenie i doświadczenie p. radnego i słusznie.... Lepsze rozwiązanie przy zatrudnianiu to niewątpliwie konkurs. Ale i konkurs idzie ustawić pod zainteresowanego - prawda? 
Ale niepokoi mnie wpis państwa "magistrów" z kom. 23. Jaki oni reprezentują poziom wiedzy, jeżeli pisząc komentarz tak niechlujnie bełkocąc!!!! Wstyd mi za takich "magistrów"....
47. Dodane przez Pytanie do MPEC-u, w dniu - 20-09-2017 20:52
Czy ta geotermia nie będzie takim samym niewypałem jak kogeneracja i wytwarzanie energii elektrycznej?
48. Dodane przez anty wirus, w dniu - 20-09-2017 20:57
Misiewicz koło Pitra K. to naprawdę gość.
49. Dodane przez pytanie, w dniu - 20-09-2017 20:59
wczesniej pojawialy sie informacje, ze w Lesznie beda panele fotowoltaiczne. Czy ktos moze poze podac zrodlo? bo nie widzialem
reklama
50. Dodane przez Jola, do kom nr 40, w dniu - 20-09-2017 21:16
"To środowisko" - kolejny "geniusz", który wszystkich i wszystko wrzuca do jednego worka. Nie mierz człowieku wszystkich swoją miarą. To, że sam postępowałbyś (prawdopodobnie) w sposób, jaki myślisz o innych, nie oznacza, że faktycznie wszyscy tak postępują :) Trochę wiary w ludzi i pozytywnego nastawienia do życia. Ludzie, którzy zajmują się sprawami innych, a do tego bezpodstawnie wysuwają jakieś kalumnie, muszą wieść bardzo smutne życie. Mimo wszystko samych pozytywnych zmian życzę.
51. Dodane przez jan, w dniu - 20-09-2017 21:30
Pan Bartłomiej to jest przy nim gość :)
52. Dodane przez Gość, w dniu - 20-09-2017 21:47
Ja w ciebie wierzę Piotr :) Twój sukces będzie sukcesem całego Leszna :)H
53. Dodane przez kolumbis, w dniu - 20-09-2017 21:51
Świetna inicjatywa z tą geotermia, trzymam kciuki. Miasto się rozwija !
54. Dodane przez POWODZENIA, w dniu - 20-09-2017 22:01
Mali ludzie żyją małymi sprawami , wielcy wielkimi i Ci zmieniają rzeczywistość . Trzeba mieć marzenia i wiarę w powodzenie realizacji obranej drogi . Powodzenia Piotr
55. Dodane przez Agent ubezpieczeniowy, w dniu - 20-09-2017 22:07
Panowie choć odrobię przyzwoitości. Agent ubezpieczeniowy prezesem miejskiej spółki energetycznej? Nawet już nie zachowujecie pozorów.
56. Dodane przez x, w dniu - 20-09-2017 22:14
Bardzo niektórym przeszkadza, że komentatorzy mogą mieć własne, inne niż panująca władza, zdanie, i głos w dyskusji stale odsyłają do prokuratora, itd. Popieram 28 i 40. Tylko ktoś krytycznie nastawiony do społeczeństwa, znający jego blaski i cienie, powinien rządzić. Bardzo żałuję, że pomiędzy wyborami nie ma nikogo odważnego w walce o lepsze Leszno. Mamy nasze malutkie leszczyńskie skłócone ze wszech miar księstewko, dyktaturkę, tyranię, które, jak słusznie zauważa J.Kaczyński, muszą zostać zlikwidowane w interesie Polaków. Coraz bardziej przekonuję się, że potrzebna jest w Lesznie skuteczna prezydent kobieta, dbająca o miasto i mieszkańców, tworząca wspólnotę, wolna od taniej propagandy i traktowania mieszkańców jak średniowieczny otumaniony prostacki gmin.
57. Dodane przez wyborca, w dniu - 20-09-2017 22:20
Durze podziękowania dla Pana Prezydenta Łukasza Borowiaka, widać że nie tylko dba o wygląd miasta ale stawia na rozwój i wypoczynek (termy ,baseny i zdrowie mieszkańców ) Brawo Prezydent !!! Masz głos całej naszej rodziny i znajomych .
58. Dodane przez marian, w dniu - 20-09-2017 22:31
zaczekajmy,a kto bedzie radnym?
59. Dodane przez do 55, w dniu - 20-09-2017 22:38
Co jest z tym światem i,, wielkimi" z miasta Leszna że biedny agent musi odwalać robotę za tych co podobno mają wysokie kwalifikacje i nic nie robią , tylko trwają na swych stanowiskach od 7 do 15 i resztę maja głęboko w d...... byle do pierwszego i dalej do emerytury , zero wysiłku , oprócz oczywiście krytykowania bo radny Kois swoimi pomysłami i  
entuzjazmem spokój sumienia zakłóca .
60. Dodane przez ja, w dniu - 20-09-2017 22:45
a jaka wydajność tego źródełka , jakie zmineralizowanie , z jakiej głębokości to wydobyć i jak temperatura itp. , itd. , dalej koszty a potem zachwyt - a pytań jeszcze wiele ! zanim coś się obwieści światu trzeba znać odpowiedzi na wszystkie pytania !!!!!! i jaka jest odpowiedz ? nawet naukowcy z "konferencyji " tego nie wiedzieli ! to jak z tym jest - będzie ?
61. Dodane przez 40i4, w dniu - 20-09-2017 22:54
Do wszystkich naiwnych którzy sądzą, że koszty ogrzewania im się zmniejszą: NIE LICZCIE NA TO. Rozwiązanie rzeczywiście jest super i ekologicznie pożądane, ale nie jest tanie. Czy ktoś z was widział coś dobrego i nowoczesnego, co nie niesie za sobą dużych kosztów? 
Nie oceniam szerzej stanowiska, które otrzymał były już radny, ale z obserwacji krajowej polityki wiem, że polityk i stanowisko branżowe to dwie sprzeczności i kończy się na ogół tym, co widzimy obecnie w stadninie w Janowcu Lub. Można być branżystą i przejść do polityki, ale odwrotna syt. ma przeważnie drugie dno.
62. Dodane przez SUKCES, w dniu - 20-09-2017 23:02
CZUJE ŻE Z TĄ GEOTERMIĄ BĘDZIE SUKCES!!!
63. Dodane przez do kom. 56, w dniu - 20-09-2017 23:14
Sporym problemem w polskich samorządach są często ... radni. Prezydent jest częściowo od nich zależny, więc stara się pozyskać ich przychylność. A część z nich stroni od bezinteresowności i wykorzystuje swoja pozycję do czerpania prywatnych korzyści. I nie piszę tutaj ani o dzisiejszym przypadku, ani w ogóle o Lesznie, tylko o samej wadzie jaką jest ludzka niedoskonałość i obecny system.  
Idąc dalej, problemem jest niedojrzałość społeczeństwa i oddawanie głosów na ludzi, którzy najzwyczajniej nie powinni nawet startować w kolejnych wyborach, z takich czy innych względów.  
Demokracja to fajny wynalazek, ale dla dojrzałego społeczeństwa. A my jeszcze takim nie jesteśmy.
64. Dodane przez do kom. 61, w dniu - 20-09-2017 23:17
"Czy ktoś z was widział coś dobrego i nowoczesnego, co nie niesie za sobą dużych kosztów?" 
 
Może nie coś lecz kogoś takiego widziałem. Znam taką dziewczynę, która jest dobra, nowoczesna, a zarazem skromna i niezachłanna ;)
65. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 20-09-2017 23:31
To pytanie do wróżki, ale prawdopodobieństwa takiego nie da się absolutnie wykluczyć.
66. Dodane przez do, w dniu - 20-09-2017 23:36
jakie termy, coś się chyba komuś pomyliło. Mowa jest o ogrzewaniu z geotermii, a nie o termo basenach!!!
67. Dodane przez beton, w dniu - 21-09-2017 06:37
Pan będzie wiercił za nasze do swoich
68. Dodane przez JAN, w dniu - 21-09-2017 07:24
Powodzenia Piotr w realizacji projektu .
69. Dodane przez Kasia, w dniu - 21-09-2017 07:33
Zauważam, że od jakiegoś czasu leszczyńskie przedsiębiorstwo zatrudnia różnych dziwnych "spadkowiczów" albo karierowiczów, którzy nie do końca mają kompetencje, ale mają to co ważne - znajomości. W sumie to z jednej strony dobrze się stało, że nie zobaczymy tego pana w radzie miasta, gdyż jego dziwne pomysły są albo nierealne albo absurdalne. Ale znowu z drugiej strony źle się stało, że trafił do tej firmy, bo przez to firma robi krok wstecz. Do geotermii potrzeba specjalistów i fachowców z doświadczeniem a nie kolegów.
70. Dodane przez Piechu Pyra, w dniu - 21-09-2017 08:46
Brawo PiSs. ... Dojna zmiana. ..PiS=Posady i Stołki. ...kolejny lokalny "Misiewicz". Byle Koryto +
71. Dodane przez uczona, w dniu - 21-09-2017 09:23
SZKODA, ZE TAK PANI SZUDRA NIE CHCE ODEJSC ZE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 9. EMERYTURA, PRACA W SZKOLE I JAKO RADNA. (...)
72. Dodane przez xmd5a, w dniu - 21-09-2017 09:33
Dla dopełnienia całości obrazu proszę o info, jaką fuchę miejską dostał drugi z renegatów - Piotr W., który znowu kocha swojego prezydenta mimo, że już go nie kochał.
73. Dodane przez LESZno ....to nie Uniejów., w dniu - 21-09-2017 09:34
Pamiętajmy Leszno to nie Uniejów -w którym się urodziłem. Leszno leży na bagnach i tutaj mamy wodę głębinowa wysoko podchodząca ale zimną - prosze Państwa nie goraca niestety. !! Zatem nie marnujmy naszych podatków na pensję p. KOISA a i być może na nakłady finansowe ktore nie przyniosa pozadanego efektu !!! Przestrzegam !!!- w przypadku "żadnych" efektów - wystąpimy do Prokuratury Okręgowej o zwrot poniesionych kosztów (czytaj o spowodowanie strat - marnotrawstwo społecznych pieniędzy ). (dr inż. Jakub Nowosielski Biuro Projektów Inzynierii Srodowiska ). Serdecznie pozdrawiam Czytajacych .
74. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 21-09-2017 10:44
Kolejne stanowisko dla wybranych.
75. Dodane przez do kom. 72, w dniu - 21-09-2017 10:45
Geotermalna mapa Polski zdaje się pokazywać coś innego. 
Skąd Pan czerpie dane?
reklama
76. Dodane przez Iga, w dniu - 21-09-2017 11:35
Do 73 głupoty piszesz,Leszno może przebić Uniejów będzie S5,dobra lokalizacja pojawi się inwestor i przebije Uniejów,tak bedzie
77. Dodane przez Niezadowolony, w dniu - 21-09-2017 11:46
Dobrze, że mandat złożył, bo po wyjściu z koalicji miał to zrobić.  
A stanowisko - element podlej zmiany trwa.
78. Dodane przez Dr Faustus, w dniu - 21-09-2017 12:41
Żadne, ale to żadne badania dotyczące rozpoznawania występowania wód termalnych w Polsce nie wskazują by w mieście Lesznie były wody termalne na głębokości 2-2,5 tys. m p.p.t o temp. powyżej 20 stopni Celsjusza (bo tylko taka temperatura wód i głębokość wydobycia (i np. samowypływ wody) stanowi o ewentualnym sukcesie całego przedsięwzięcia- na poziomie dokumentowania bo kwestia realizacji rodzi kolejne aspekty ekonomiczne niemożliwe w tej chwili do przewidzenia). Zebrana wiedza na temat zasobów wód termalnych w Polsce z trudnością wymienia Wielkopolskę, a gdzie Leszno ? Rozumiem, że inicjatorzy tego przedsięwzięcia chcą za wszelką cenę skorzystać z aktualnie możliwych do osiągnięcia funduszy, dopłat na realizację samych dokumentacji geologicznych związanych z poszukiwaniem tych wyimaginowanych zasobów wód gorących. Proszę zwrócić uwagę na fakt, że nawet w bogatych krajach takich jak Niemcy (Bawaria), Szwajcaria itp. zdają sobie sprawę z wysokiego prawdopodobieństwa niepowodzenia, co prawda pozwalają sobie na ogromne wydatki związane z rozpoznawaniem podłoża (jeden odwiert to ok. 8 mln złotych- a potrzebne są co najmniej dwa), ale ryzyko samej inwestycji jest pokrywane w tych krajach ze specjalnych funduszy utworzonych w tym celu. Apeluje z tego miejsca o rozwagę i racjonalne podejście do tematu z właściwą dozą naukowego obiektywizmu. Może zamiast koncentrować się na projektach, których finansowanie pozwoli zasilić kieszenie organizatorów całej akcji nie przynosząc żadnych efektów, poza znikomym efektem edukacyjnym posiadania dokumentacji geologicznej warto zastanowić się nad dostępnymi źródłami i tańszymi źródłami energii odnawialnej, które w okresie realizacji projektu pod ironicznym tytułem poszukiwacze złota mogłyby już przynieść realne efekty (np. geotermia niskotemperaturowa- pompy ciepła, fotowoltaika powyżej 100kW itp.).Niewątpliwie geotermia wysokotemperaturowa jest opłacalna i przynosi w dłużej perspektywie czasowej (mam nadzieję, że nie w czasie geologicznym) imponujące korzyści, ale w przypadku Leszna, przy niesprzyjających warunkach geologicznych wnętrza ziemi, niestety mamy do czynienia z prawdopodobieństwem trafienia szóstki w totka. Jest możliwe trafić ? Oczywiście , że tak. Serdeczności i powodzenia  
(P.S. Powyższa mapka podaje tylko w przybliżeniu zasięg występowania wód termalnych, proszę o poczytać o basenach geotermalnych występujących w Polsce, w przypadku odwiertów geologicznych warunki geologiczne zmieniają się czasem co 20 m.)
79. Dodane przez 1234, w dniu - 21-09-2017 12:50
Do 75.Pokazanie na mapie temp. wód geotermalnych to nie dowód na istnienie takich wód pod Lesznem.Tutaj dokładnie jeszcze nikt nie badał ilości,temp.,zasolenia wód.Na terenach lepiej udokumentowanych w Stargardzie pod Szczecinem wykonano ciepłownię geotermalną [bez kosztów odwiertów - koszt jednego ok. 20 mln zl] zaciągając trzy kredyty na 16,8 mln ,zamierzając spłacić ten dług sprzedażą ciepła do PEC-u.Okazało się,że produkcja sprzedaż ciepła była dwukrotnie mniejsza od projetowanej.Mamy tu przykład inwestycyjnej porażki w tym zakresie.Główny Geolog Kraju orzekł,że geotermia w Polsce to wysokie koszty i duże ryzyko.Daję głowę,że ten kto zainwestuje i wybuduje zakład geotermalny w Lesznie,resztę życia spędzi w Rawiczu.Niech nikt nie liczy,że ciepło z geotermii będzie tańsze.Dużą część ceny będzie pochodzić z kredytów i płaconych odsetek.Jestem ciekawy czym ten pan nie mający pojęcia o geotermii będzie się obecnie zajmował i za co będzie brał pieniądze.Panie prezydencie proszE skontaktować się z specjalistami ,wszystko przemyśleć i oczywiście zrobić kalkulacje.
80. Dodane przez czekla, w dniu - 21-09-2017 14:56
Czekałem na to! Gratuluje pomysłu i trzymam kciuki = )
81. Dodane przez ak, w dniu - 21-09-2017 17:45
Widzę władze Miasta nastawiły się na osadzanie stanowisk. Jeżeli tak jest to nie afiszujcie się z tym, tylko napiszcie wprost. Stołek dla Pana ... . Koniec kropka. Lepiej niech już nic nie szuka w tej ziemi bo niepotrzebnie wyda Nasze pieniądze. Wypłata siedzenie od 7-15 i granie w pasjansa.
82. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 21-09-2017 17:57
Czy ktoś z Państwa potrafi oszacować jakie korzyści energetyczne dałoby zainwestowanie porównywalnych pieniędzy (zakładam zaokrąglone 100 mln zł ) w fotowoltaikę na terenie miasta? Czy nie byłoby to przypadkiem pewniejsze i korzystniejsze niż goetermia?
83. Dodane przez Wiesław Wilczkowiak, w dniu - 21-09-2017 20:16
Wezwany do udzielenia odpowiedzi osobie piszącej komentarz 28, spieszę z udzieleniem odpowiedzi na nurtujące je pytania i rozterki moralne. 
Pani/a dociekania są prawdziwe w kwestii moich miejsc pracy, poza pełnieniem funkcji Prezesa Zarządu GTBS Sp. z o.o. pracuję jako wykładowca akademicki PWSZ w Lesznie pełniąc tam również funkcję Kierownika Zakładu Logistyki. Moje zatrudnienie w dwóch podmiotach jest zgodne z prawem. Proszę sobie to sprawdzić we właściwych aktach prawnych (przed napisaniem czegoś niemądrego lub podważającego kompetencje lub nieuczciwość innych warto się wysilić). Uważam, że do oceny jakości i efektów mojej pracy uprawnieni są wyłącznie moi przełożeni umocowani organizacyjnie i prawnie, a nie anonimowe osoby o wątpliwych kwalifikacjach z brakiem rzetelnego rozpoznania ocenianej sprawy.  
Na rozterki Pani/a związane z moralną postawą i etycznym postępowaniem, odpowiem następującymi pytaniami: czy w prawodawstwie polskim jest zabroniona praca na wielu etatach?; czy mamy moralne prawo ingerować w sposób spędzania czasu innych osób? czy nieetyczne jest korzystanie ze swoich talentów? czy etyczne jest pomawianie innych o niewłaściwe zachowanie? i tak bym mógł prowadzić dysputę długo, choć chyba sam ze sobą, bo anonimowy rozmówca jest "słabym" adwersarzem. 
Co do sugestii związanych z zamkniętym biurem. To, że nie pracujemy cały dzień w oknie wystawowym nie świadczy, że biuro jest nieczynne; po drugie, organizacja działalności Spółki powoduje, że drzwi nie mogą być otwarte 24h na dobę i nie mogę zorganizować pozdrawiania przechodniów w tym samym czasie - działałbym na szkodę spółki, choć ku radości tak komentujących.  
Na koniec życzę wszystkim czytelnikom tych komentarzy dobrej nocy i miłego następnego dnia.
84. Dodane przez spoza, odnośnie 83, w dniu - 21-09-2017 22:03
Warto być przyzwoitym i jako osoba publiczna zachowywać odpowiedni poziom wypowiedzi. Każdy tu ma prawo pytać i wyrażać swoje wątpliwości. Nie dziwmy się, że padają pytania, gdy chodzi o publiczne pieniądze. Portal elka.pl rządzi się swoimi zasadami i nie trzeba w wypowiedzi posługiwać się prawdziwym nazwiskiem i imieniem. Oprócz zgody z prawem jest jeszcze moralność i etyka, pracownika i pracodawcy. Niestety, regułą jest, że im mniejsze miasto, tym jeszcze mniejsze przyzwolenie szeroko pojętej władzy na krytykę.
85. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 21-09-2017 22:32

DOTYCZY OSOBY PANA WIESŁAWA WILCZKOWIAKA. 
 
Prezes Wiesław Wilczkowiak nie jest radnym więc może pracować i zasiadać w radzie spółek należących do miasta lub zależnych od miasta Leszna, bo nie ma konfliktu interesów.  
Sprawa jest w sumie prosta - Prezes GTBS musi być do dyspozycji mieszkańców w godzinach pracy Urzędu Miasta czyli od godz 7.00 do 15:00 bo to GMINNE TOWARZYSTWO BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO czyli należące do gminy Leszno. Gmina to miasto w naszym przypadku, miasto LESZNO więc GBTS kontroluje PREZYDENT. 
Co Prezes GTBS robi w pozostałych godzinach czyli po 15:00 oraz w weekendy nie ma znaczenia, bo każdy może dorobić do pensji.  
Ale jeśli Prezes Wilczkowiak pracuje jako Prezes od 7:00 do 15:00 a tak pracować musi, bo podlega pod Urząd Prezydenta Miasta i w tych samych godzinach wykładał na PWSZ to mamy do czynienia z przestępstwem.  
W jakich godzinach Prezes Wilczkowiak wykładał na PWSZ ? Te godziny przesądzą o tym czy doszło do popełnienia przestępstwa czy nie. Czy etaty się pokrywały ? Jeden człowiek może być w tym samym czasie tylko w jednym miejscu. I tylko za jeden etat może otrzymać wynagrodzenie. 
Czy Prezydent wiedział w jakich godzinach Wiesław Wilczkowiak pracuje na uczelni?  
Zaskakują zarobki Pana Prezesa w GTBS, bo za 7 miesięcy pracy w 2016 roku zarobił aż 66.437 zł , to mało nie jest. W Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej czyli w PWSZ Prezes zarobił 73.739 zł za cały 2016 rok, i to jest pełny etat wykładowcy w tej szkole. PEŁNY ETAT więc to nie są 2 ani 3 godziny dziennie. 
GTBS nie podaje godzin pracy. Prezes + 3 członków Rady Nadzorczej i nikt nie pracuje. Jaki wynagrodzenie pobierają członkowie rady nadzorczej ?  
 
TROCHĘ INFORMACJI o GTBS. 
Siedziba Spółki:  
ulica Leszczyńskich 42 - UWAGA!! Godzin pracy brak. 
64-100 Leszno 
 
Rada Nadzorcza Spółki jest trzy osobowa w składzie: 
Przewodniczący - Grzegorz Maślonka ( brzmi znajomo, kojarzę z wyborami samorządowymi, chyba ) 
Wiceprzewodniczący - Sebastian Hojnacki 
Sekretarz - Danuta Andrzejewska 
 
Sekretariat:  
e-mail: sekretariat@gtbs.leszno.pl 
tel. (+48) 531 825 698 
 
Zarząd Spółki: 
Wiesław Rafał Wilczkowiak Prezes Zarządu 
e-mail: wieslaw.wilczkowiak@gtbs.leszno.pl 
tel. (+48) 531 697 103 
Gminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością powołane zostało na podstawie uchwały Rady Miejskiej Leszna numer XXII/273/2016 z dnia 28 kwietnia 2016 roku przez Prezydenta Miasta Leszna Łukasza Borowiaka. 
 
Akt Założycielski Spółki został podpisany 6 maja 2016 r. 
Prezydent Miasta Leszna Łukasz Borowiak, w imieniu Miasta Leszna oświadczył, że zawiązuje Towarzystwo Budownictwa Społecznego w Lesznie jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością podpisując Akt Założycielski Spółki.  
Kapitał zakładowy wynosił wówczas 200.000,00 zł i dzielił się na 400 udziałów po 500,00 zł każdy, 100% udziałów objęła Gmina Miasto Leszno. 
 
Dnia 18.07.2016 r. po rozpoznaniu sprawy z wniosku "Gminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością" o rejestrację w Rejestrze Przedsiębiorców Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego dokonał wpisu Spółki do Rejestru Przedsiębiorców pod nazwą Gminne Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nadając nr KRS: 0000628618 z Kapitałem zakładowym o wysokości 200.000 zł. 
Obecnie kapitał zakładowy Spółki wynosi: 4.334.000,00 zł. 
Jedynym udziałowcem Spółki jest Gmina Miejska Leszno i posiada 100% udziałów. 
 
Rada Nadzorcza Spółki jest trzy osobowa w składzie: 
Przewodniczący - Grzegorz Maślonka ( brzmi znajomo, kojerzę z wyborami samorządowymi) 
Wiceprzewodniczący - Sebastian Hojnacki 
Sekretarz - Danuta Andrzejewska 
.
86. Dodane przez x 56. z radością do kom.63., w dniu - 21-09-2017 22:58
Świetnie odczytane moje intencje. W pełni zgadzam się, że naszym największym problemem jest możliwa dozgonna kadencyjność posłów i radnych rad miast. To właśnie radni rad miast mają duże uprawnienia stanowienia miejscowego prawa i delegują/mogą delegować uprawnienia prezydentowi miasta. To właśnie z radnymi mamy w Lesznie chyba największy problem i dlatego potrzebna jest jak największa rzesza nowych kandydatów na radnych w wyborach 2018. Gdyby nie odgórna dobra zmiana przepisów zakazująca udziału radnych w Radzie Seniorów, pewnie dalej mielibyśmy tam dwie panie radne Rady Miasta Leszna. Jestem za maksymalną dwukadencyjnością posłów i radnych rad miast. Gdyby w Lesznie tak szczęśliwie było, w wyniku wyborów samorządowych 2018 mielibyśmy co najmniej 12 nowych radnych, prawie połowa Rady, bo tylu obecnie jest radnych w Radzie Miasta co najmniej drugą kadencję. Co najmniej połowa nowych radnych w Lesznie 2018. Nie byłoby lepiej? Byłoby!
87. Dodane przez bamar, w dniu - 22-09-2017 01:49
Jest w kraju parę opracowań dot. geotermii i możliwości wykorzystania wód termalnych na różne cele. Jednym z nich jest "Atlas zasobów geotermalnych na Niżu Polskim" (oprac. AGH - Kraków-2006), z którego jednoznacznie wynika, że obszar Leszna nie leży w rejonie płytkiego zalegania wód geotermalnych. Istnieje pojęcie tzw. stopnia geotermicznego, z którego wynika, że na każde 33 m (średnio w Polsce) w głąb Ziemi temperatura wzrasta o 1 stop. C, ale nie zawsze zasada ta znajduje potwierdzenie po przeprowadzeniu odwiertu. Żadne miasto w Polsce nie osiągnęło zakładanych efektów co do ilości prognozowanej, możliwej do poboru wody a także w zakresie prognozowanej temperatury. Wszystkie parki wodne są deficytowe, ale takie miasta jak Poznań czy Wrocław stać na dofinansowanie tego typu obiektów. Na terenie Gminy Święciechowa znajduje się głęboki, archiwalny odwiert, który można by reaktywować (co również byłoby bardzo kosztowne) i określić parametry wody możliwej do ujęcia. Termy Maltańskie w Poznaniu wybudowano obok takiego archiwalnego obiektu i okazało się, że wody termalnej wystarcza zaledwie na jeden basen. Identyfikuję się z wypowiedziami 78 i 79. Geotermia dla Leszna to pomysł irracjonalny, pomysł bardzo wysokiego ryzyka, zarówno merytorycznego jak i ekonomicznego!
88. Dodane przez odnośnie 85, w dniu - 22-09-2017 07:48
Popieram 85. 
Grzegorz Maślonka - kandydat na radnego Rady Miejskiej 2014, Lista nr 15, KWW PL 18. Ponadto prawdopodobnie nauczyciel geografii w I LO Leszno, kiedyś co najmniej sympatyk Unii Polityki Realnej? 
 
Może WRESZCIE w Lesznie PRZESTANIEMY WŁADZY SIĘ BAĆ ?!
89. Dodane przez errata do 86., w dniu - 22-09-2017 07:51
12 radnych to więcej niż połowa RM Leszna. Przepraszam.
90. Dodane przez popieram 87, w dniu - 22-09-2017 07:57
Popieram 87. Nasze dzieci i wnuki będą ponosić koszty księżycowych pomysłów i wieloletnich, wbrew interesom miasta i mieszkańców, zobowiązań finansowych obecnej kadencji.
91. Dodane przez do kom. 83 Wiesław Wilczkowiak, w dniu - 22-09-2017 10:19
"Uderzył" ktoś w czuły punkt - zabolało? Zgadzam się w pełni z komentarzem 85 GOŚKI. Wydaje się, że jednak jest problem w kwestii pracy na 2 etaty. Biuro GTBS jest czynne pn.- pt. od 10 do 16. Czyli w tym czasie Wilczkowiak powinien być w miejscu pracy czyli w biurze. Jestem przekonany, iż w tych godzinach ma również "swój" czas pracy w PWSZ. Może więc panie Wilczkowiak mniej "pyszczenia" a więcej pokory. Nie wiem ile i jakie ma pan talenty. Niewątpliwie największym z nich jest "znajomość" Borowiaka.
92. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 22-09-2017 10:47

do kom.89 Radnych w Radzie Miasta Leszno mamy 23. 
12 to prawie połowa :)  
.
93. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 22-09-2017 16:22

Ja już chyba liczyć nie umiem - 12 z 23 to przecież więcej niż połowa ale tylu w Lesznie mamy Prezesów, Wiceprezesów, radnych, Przewodniczących Rady , organizatorów BAROK PLUS FESTIWAL, Rad Nadzorczych, wykładowców pracujących w tym samym czasie w 2 a może i w 3 miejscach i wszędzie za 80 zł na godzinę ... że zdurniałam z wrażenia.  
Aż się boję sprawdzać na ilu etatach pracują pozostali radni.  
Ba, jeden z wiceprezydentów też pracuje na 2 etatach w tym samym czasie za bardzo dobry szmal. 
Oświadczenia majątkowe radnych i wiceprezydentów, niezła lektura. 
.
94. Dodane przez do Gośki 92, w dniu - 22-09-2017 17:20
Emocje w komentarzach czasem biorą górę.
95. Dodane przez xyz, w dniu - 22-09-2017 17:40
Gośka, pamiętasz jedno oświadczenie majątkowe z miejsca zatrudnienia w miejskiej jednostce budżetowej - bez podania kwoty dochodu ogółem 2015? Zdaje się, jest kontynuacja tego braku 2016.
reklama
96. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 22-09-2017 20:18

do kom.95 Napisz proszę czyje to oświadczenie. "Nie lękaj się, Bóg Ci wystarczy". 
.
97. Dodane przez do Gośki 96, w dniu - 23-09-2017 09:44
Wczoraj moim zamiarem było odnieść się do pewnego archiwalnego komentarza. Po ponownym sprawdzeniu oświadczeń domyślam się, na czym mogła polegać wątpliwość. Za rok 2016 jest już wszystko w porządku i oświadczony dochód.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj