Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Góra arrow Góra wyemituje obligacje

Termin wykupu do 2027 roku

Góra wyemituje obligacje

15.11.2017. Radio Elka, Filip Wybieralski

Gmina Góra planuje wyemitować obligacje w kwocie 9,5 mln złotych. Taką decyzję podjęli radni podczas dzisiejszej sesji nadzwyczajnej. – Robimy to w związku z potrzebą pokrycia deficytu budżetowego, jak również koniecznością spłaty wcześniej zaciągniętych kredytów – mówi Marek Balowski, skarbnik miasta i gminy Góra.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Papiery wartościowe zostaną wypuszczone w dziewięciu zróżnicowanych seriach, od kwoty 20 tys. do 4,5 mln złotych. Ich wykup został rozłożony na 8 lat, począwszy od 2019 roku. - Jest to dla nas korzystniejszy instrument
finansowy przede wszystkim ze względu na jego elastyczność. Taka procedura jest wyłączona z ustawy dotyczącej zamówień publicznych, jednak ze względu na transparentność wydatkowania środków, mimo wszystko ogłaszamy zapytanie ofertowe do banków
- tłumaczy Marek Balowski, który dodał, że deficyt budżetowy w dużej mierze spowodowany jest inwestycjami jakie zrealizowano w tym roku.

Zgodnie z wieloletnią prognozą finansową, obecny dług gminy, łącznie z wypuczonymi obligacjami zostanie spłacony do 2027 roku. - W bieżącym roku udało nam się zaoszczędzić prawie 4 mln - w tym na wydatkach urzędu około 700 tys. zł. Spełniamy wszystkie wskaźniki, co potwierdza Regionalna Izba Obrachunkowa. Nie ma zatem żadnych zagrożeń - zakończył skarbnik.

Warto dodać, że w przyszłym roku zadłużenie gminy - w związku z wypuszczeniem obligacji - wzrośnie do około 47 mln złotych.
 
Komentarze (71)
1. Dodane przez miś, w dniu - 15-11-2017 14:04
Dług goni dług - i z czego się szefowa cieszy, (...).
2. Dodane przez ooo, w dniu - 15-11-2017 14:32
Przy jakim zadłużeniu będzie zarząd komisaryczny gminy?
3. Dodane przez XY, w dniu - 15-11-2017 14:35
Do żłobka trzeba z kasy gminnej dołożyć przeszło 4 miliony zł.
4. Dodane przez jaźwa, w dniu - 15-11-2017 14:39
Wstyd, taki dług, biedna gmina bez przyszłości i tak zadłużona.
5. Dodane przez FIKUMIKU, w dniu - 15-11-2017 15:08
Czy w Górze też u władzy są radni PO? Łatwo się bierze pożyczki panowie i panie rajcy, ale co dalej później zostanie Provident i Bocian!!! Tak to jest rajcy dziś są jutro ich nie ma a dług Górowianie będą spłacać!!!
6. Dodane przez finansista, w dniu - 15-11-2017 15:14
Obligacje wykorzystywane są przede wszystkim na inwestycje albo zabezpieczenie wkładu własnego przy staraniu się o dotacje unijne. Pieniądze w ten sposób pozyskane przeznacza się głównie na sfinansowanie planowanego deficytu związanego z inwestycjami w infrastrukturę drogową, modernizację obiektów itp., itd. a w dalszej kolejności na spłatę wcześniejszych zobowiązań. 
Mechanizm stosowany przez wszystkie samorządy, które mają dobrą i bezpieczną sytuację finansową i wskaźniki pozwalają na skorzystanie z tej opcji... jest to uproszczona procedura pozyskania gotówki, jest dłuższy okres karencji w spłacie, dłuższy okres finansowania i duża elastyczność programu emisyjnego. Normalny mechanizm finansowy.
7. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 15-11-2017 15:43
korzystając z takich instrumentów finansowych przy wykorzystaniu dotacji unijnych rozwijamy się dwa razy szybciej niż inwestując tylko z środków własnych...a chcemy mieć nowe albo wyremontowane chodniki, żłobki, przedszkola, szkoły, oświetlenie uliczne miast i wsi, świetlice, odpowiednią bazę sportową, place zabaw i wiele innych
8. Dodane przez Teresa, w dniu - 15-11-2017 15:48
do kom. 4...jestem dumna, że mieszkam w tej gminie i mam odmienne zdanie
9. Dodane przez Adam, w dniu - 15-11-2017 16:17
Gmina góra nie ma na swoim terenie kopalni czy innych mocno zarobkowych firm z których czerpałaby zyski, więc naturalna rzeczą jest branie kredytów na inwestycje. Nie bądźmy obłudni. Zapewne każdy z nas brał przynajmniej raz w życiu kredyt ratalny. Każdy chciałby mieć duży płaski telewizor, czy fajny samochód itp. To jest to samo tylko w większej skali. Mnie jako przeciętnego kowalskiego nie stać na to aby wybudować sobie basen, dlatego z pomocą przychodzi gmina, która robi inwestycję dla społeczności. Odpowiedni punkt widzenia pozwala racjonalnie spojrzeć na fakty. Wiadomo, ze czasami do finalizacji inwestycji dochodzi się poprzez mękę i nierzetelność wykonawców jednakże takie są prawa rynku i tego nie przeskoczymy. A narzekać na wszystko dookoła, można oczywiście jednakże co nam to da? Jeszcze się taki nie urodził coby każdemu dogodził.
reklama
10. Dodane przez chłop, w dniu - 15-11-2017 16:19
4 mln zaoszczędzone + obligacje 9 500 000 - spłata zadłużenia, np. 2 000 000, to daje ok. 11,5 mln na inwestycje a przy tylko 50 % dotacji unijnej to razem ok. 23,0 mln...prosty rachunek no i skala inwestycji
11. Dodane przez Sami swoi, w dniu - 15-11-2017 16:24
A mówiła wam Teresa Frackiewcz że gmina jest zauzona po uszy...to żeście się z niej wstrząsami że mów i głupstwa....(...)no to mamy to co mamy.
12. Dodane przez jacek, w dniu - 15-11-2017 17:41
Za rok wybory także trzeba skombinować kasę na "kiełbasę wyborczą" dla ciemnego ludu... W przyszłym roku zadłużenie gminy wyniesie ok. 47mln złotych czyli każdy mieszkaniec gminy począwszy od niemowlaka a kończąc na starym dziadku/babci będzie miał 2355 zł długu... A wszystko dzięki naszym "radnym" z Panią burmistrz na czele.
13. Dodane przez yhy, w dniu - 15-11-2017 17:53
ad. 7. Nie. Nie chcemy zadłużać naszych dzieci i wnuków. UE doskonale was podjudziła by zadłużać siebie i przyszłe pokolenia, w imię czego? Trafionych/potrzebnych tylko w ułamku procenta inwestycji. Wszystko to co wymieniłeś nie jest niezbędne do życia, a przynajmniej nie poprzez spłacanie tego po pięć razy. Dofinansowanie? Wykonawcy są bardzo często z Europy Zachodniej (przy naprawdę dużych projektach), do starej UE wracają pieniądze. Podobnie przy zakupach dofinansowanego sprzętu. Kredyty bierzecie też w zagranicznych zwykle bankach. Zresztą dofinansowania się niedługo skończą, to taka marchewka, będziemy już płacić tylko frycowe. 
 
ad. 10. Jaka spłata zadłużenia? To wygląda jak piramida finansowa, bierze się kredyt na spłatę poprzednich... kredytów. Jak myślisz, z czego będzie spłacany ten dług który tak urósł, że nie mogą go ogarnąć, skoro dojdzie im jeszcze grubo ponad 11 mln zł (lekko licząc) do oddania (od kiedy to obligacje nie są oprocentowane)?
14. Dodane przez kaz, w dniu - 15-11-2017 18:34
A po nas choćby potop - ciemny lud zmądrzał i nie da się już nabrać na starą kiełbasę przedwyborcza, oj nie .Czas na zmiany.
15. Dodane przez Michał, w dniu - 15-11-2017 18:37
Przecież to jest skrajna nieodpowiedzialność. Przerzucanie długu na następne kadencje i następnych radnych, wiążąc im zupełnie ręce. Ja bym nie chciał być radnym na takich warunkach. Komisarza im dać od jutra.
16. Dodane przez ...., w dniu - 15-11-2017 18:44
Adam obrazowo to przedstawił,,,narzekać można na wszystko, i jeszcze sie taki nie narodził co by każdemu dogodził...robić swoje i nie zważać na narzekających...
17. Dodane przez europejczyk, w dniu - 15-11-2017 19:17
zgadzam się z tym, że niedługo dotacje unijne się skończą, dlatego trzeb wykorzystać je do maksimum...jak ich zabraknie to pozostanie nam inwestować tylko z własnych środków bądź z kredytów pozyskanych na rynku krajowm, które trzeba będzie spłacać w 100 procentach, kto tego ne rozumie, to straci dwa razy
18. Dodane przez pisarz, w dniu - 15-11-2017 19:24
skrajna nieodpowiedzialność, to rezygnować z dotacji a potem budować finansując inwestycję kredytem bankowym bez dotacji...ciekawe czy ktoś by odmówił kupna samochodu z 50 % bezzwrotną pożyczką.. dobrze, że w tej radzie są trzeźwo oceniający mechanizmy ekonomiczne
19. Dodane przez wyborca, w dniu - 15-11-2017 19:30
gmina się zmienia, dużo się buduje, kanalizacja, chodniki, drogi, boiska, szkoły remontowane, świetlice, żłobki, obiekty sportowe, remonty nawierzchni dróg...dlaczego?...bo gmina pozyskuje środki z unii...10-15 lat temu też się budowało, tylko dużo mniej i znacznie drożej
20. Dodane przez Kononowicz bis, w dniu - 15-11-2017 19:34
Teresa mówiła,że niczego nie będzie, tak jak u tego pana
21. Dodane przez a wg mnie, w dniu - 15-11-2017 19:37
...a wg mnie, to uważam, że kończy się finansowanie unijne i trzeba brać jak najwięcej, póki czas jeszcze
22. Dodane przez przedsiebiorca, w dniu - 15-11-2017 19:42
do kom.13...yhy, a gdzie ty widziałeś na budowie w Górze firmy z Europy Zachodniej...chyba pomyliłeś budowę drogi gminnej z budową autostrady...nasze firmy krajowe, często lokalne
23. Dodane przez budowlaniec, w dniu - 15-11-2017 20:13
dziś UE chce "ukarać" rząd, kierując środki bezpośrednio do samorządów...to sygnał, że trzeba się spieszyć z wykorzystaniem dotacji bo znając dobrą zmianę za chwilę niczego nie będzie
24. Dodane przez ehh, w dniu - 15-11-2017 20:19
Udało się zaoszczędzić 4 mln zł z powodu niewykonania co najmniej połowy z planowanych inwestycji. Ile wykonano prac wymienionych w broszurze, którą rozdawano mieszkańcom? 
 
Co się dzieje w urzędzie gminy, że pracownicy nie potrafią wycenić zamówień? Wystarczy przeczytać BIP. Prawie wszystkie przetargi grubo zaniżone, urzędnicy przeznaczają 1/3 kwoty którą proponują wykonawcy. Większość przetargów powtarzana kilkukrotnie. Później urzędnicy cieszą się jak ktoś podejmie się wykonania zamówienia prawie po kosztach materiałów i mamy cyrki jak z odkrytym basenem czy "delfinkiem". 
 
Nie podoba mi się finansowanie kampanii wyborczej kosztem zadłużania gminy. Burmistrz właśnie przerzuca odpowiedzialność za zadłużenie na następne lata gdy już nie będzie rządzić. Aby przetrwać kadencje i niech się dzieje co chce.Po 2020 roku będą znacznie mniejsze fundusze unijne. Do tego dojdą koszty utrzymania basenów, żłobka, a obligacje będzie trzeba wykupić. Ale tym niech już się martwi następny burmistrz. 
 
Do tych co popierają zadłużanie. Czy popieracie także zaciąganie kredytów przez innych burmistrzów w parabankach? Przecież też chcieli wykorzystać fundusze unijne, żeby się nie zmarnowały.
25. Dodane przez ekonomista, w dniu - 15-11-2017 20:42
do kom.24 ehh widzę, że nie rozumiesz istoty finansów publicznych, oszczędności to nadwyżka operacyjna wynikająca z tego, że dochody bieżące są wyższe niż wydatki bieżące, i są to uwolnione środki, które mozna przeznaczyć na inwestycje. piszesz głupoty, z których wszyscy tylko mają uciechę
26. Dodane przez obywatel II, w dniu - 15-11-2017 21:23
Porównajcie prace remontowe na budynku , w którym szykuje się żłobek a remontem internatu - żłobek ok. 2 mil. droższy od internatu. Oj wykonawca się przeliczył i tez zamoczy 4 litery, będzie jak z Delfinkiem - popłynie.Zakres robot niemały. Budynek na żłobek wybudowany 43 lata temu a internat jest przedwojenny i wymaga więcej nakładów - chyba, ze zrobi byle jak. Przeglądałem zakres prac na ul Kościuszki. 
Arkadiuszu nie zabieraj tu głosu, w robieniu zdjęć jesteś lepszy.
27. Dodane przez tańczoncy jaszczomp, w dniu - 15-11-2017 22:42
Do mądrego ekonomisty (przemądrzałego) mam pytanie. Czy wiesz, co to jest inwestycja? Odnoszę wrażenie, że nie. Dla ciebie każdy bzdet na który wydaje pieniądze samorząd to inwestycja, łącznie z zakupem papieru toaletowego dla urzędu gminy. Wystarczy zobaczyć jaki skok cywilizacyjny dokonał się w Górze przez ostatnie 28 lat.Na wsiach nie ma kanalizy, gazu, w całej gminie drugostronnego zasilania. Infrastruktura drogowa jest pod psem, kolei nie ma, wskaźniki demograficzne są ujemne - ogólnie marnota i dyndas. Prognozy będące skutkiem naszych uwarunkowań, ale i działań naszego samorządu też nie są rewelacyjne. I nie ględź, że ktoś nie rozumie istoty finansów publicznych, bo ja nie kończyłem A E w Poznaniu nadwyrężając żelazne rezerwy masła, ale wiedzę jakąś posiadam. Jeżeli zabierasz głos, to powiedz - co takiego rewelacyjnego dokonano w Górze, czego inne samorządy nie zrobiły, lu zrobiły dużo gorzej?
28. Dodane przez nieumiałek w słonecznym mieście, w dniu - 16-11-2017 02:28
a ja mam tylko pytanie, kogo pytali się ci MĄDRZY RAJCY , o zdanie ? czy były jakieś konsultacje ? przecież mogą, jutro, w naszym imieniu, zagłosować nad końcem świata , czy to nie jest straszne ?
29. Dodane przez klapa dudzetowa, w dniu - 16-11-2017 03:58
Góra nie ma kopalni i podobnych dużych płatników itd..., za to ma od lat najdroższą burmistrzynię (finansowo oczywiście )bez wizji i co wybory ściemniającą o super strefie, przyłączach drugostronnych ,obwodnicy itd. Kolejna kadencja mija i pozostanie dziura budżetowa do spłacenia przez nasze dzieci i wnuki. Mówicie o inwestycjach jak np. remonty budynków, basenu czy drogi osiedlowe których za czasów tych kadencji nie powstało pewnie ze 2km itp. Moje zdanie jest takie ze to minimum z minimum które musiało powstać w tym mieście w zaangażowaniu zalanego potem pracy magistratu przez te ostatnie prawie 10lat .
30. Dodane przez abc, w dniu - 16-11-2017 06:51
do kom 27. pewnie kończyłeś WUML w Lesznie
31. Dodane przez emeryt, w dniu - 16-11-2017 07:39
jak ktoś nie chce zauważyć, to choćby PKN przed nim wybudowano, to go ne zauważy, a fakty mówią same za siebie, mam porównanie jak na przestrzeni lat powstawała w gminie infrastruktura
32. Dodane przez A, w dniu - 16-11-2017 08:17
Do 27, 29 Inwestycje samorządowe to nie ekonomia kolego. Pamiętaj inwestycje w samorządzie przekładają się na interes społeczny. Co do kanalizacji, nie wszędzie są możliwe do realizacji z przyczyn technicznych i finansowych. Można by zrobić kanalizacje w całej gminie jednakże wymagałoby to ogromnych nakładów finansowych, budżet by nie starczył a branie kredytów na ten cel wiązałoby się z samobójstwem dla gminy. Dlatego są dofinansowania do przydomowych oczyszczalni. Co do dróg, to trzeba sobie uzmysłowić, że w gminie nie wszystkie drogi są gminne, bardzo dużo jest dróg powiatowych a jak wiemy nasz powiat pod względem finansowym to katastrofa, więc od powiatu nie oczekiwałbym wiele. Jedyna szansa jest wtedy gdy drogi powiatowe przejmie gmina, wtedy będą robione na bieżąco. Drugostronne zasilanie - jest to projekt między wojewódzki. Z tego co wiem, strona górowska zrobiła wszystko co możliwe aby można było projekt zrealizować, natomiast obecnie problemy są po stronie wojewody wielkopolskiego, który jest z wiadomej opcji i to ta opcja robi problemy. Z obwodnica jest podobnie, tyle, że Góra nie buduje obwodnicy, to robi Dolnośląski Urząd Marszałkowski więc jakiekolwiek pretensje są nieuzasadnione, strona górowska, to co było w jej kompetencji już dawno wykonała i nie ma nic do powiedzenia a z pretensjami to do Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu należałoby się udać. Z koleją to trochę bardziej skomplikowana sprawa. Po pierwsze budowa S5 utrudniła przejęcie kolei przez gminę Góra, po drugie brak zainteresowania i partycypowania w kosztach przejęcia Linii ze strony gminy Bojanowo. No i jeszcze dochodzą do tego sprawy proceduralne i koszty finansowe. Pamiętajmy, linia kolejowa biegnie przez 2 gminy, możemy chcieć, ale do tanga trzeba dwojga.
33. Dodane przez jacek, w dniu - 16-11-2017 09:03
To nie burmistrzowa tylko pierwsza kadrowa w gminie ;-) A takie bajki o tym, że się trzeba spieszyć bo się kończą środki unijne to można opowiadać dzieciom w tym remontowanym żłobku... Sprawa jest prosta, za rok są wybory i trzeba "sukcesów" którymi będzie można się pochwalić i kupić przychylność wyborców... A że ta "kampania" będzie na kredyt który będą spłacać przez następne dwie kadencje to już mało istotne... Gmina Góra nie ma żadnej strategi rozwoju, pieniądze są wydawane na przysłowiowe "kwiatki i rabatki" które w przyszłości nie są w stanie na siebie zarobić tylko będą obciążały budżet...
34. Dodane przez Do 32, w dniu - 16-11-2017 09:55
Proszę podawać prawdziwe informacje;to wojewodaDOLNOSLASKI KWESTIONUJE budowę dwustronnego zasilania.Wielkopolski już dawno JEST ZA
35. Dodane przez do 9 kom i tobie podobnych, w dniu - 16-11-2017 10:25
Poczytaj sobie o Libii za czasów Kadafiego. 
Jak go USy zrobiły terrorystą, bo chciał i rządził krajem jak prawdziwy patriota któremu zależało na dobru wspólnym. 
Dowiesz się jak można zarządzać uczciwie krajem. 
Wpisz na YouTube: Libia za Kaddafiego - odkłamany obraz  
Następnie wpisz: NAJBARDZIEJ ZAKAZANE TEMATY - dr Hubert Czerniak - 04.10.2017 r. 
(...)
36. Dodane przez Proszę o informację o PRZEWODNICZĄCEGO Rady., w dniu - 16-11-2017 10:31
Czy w statucie gminy jest zapis o konieczności KONSULTACJI WAŻNYCH DECYZJI BURMISTRZA I RADY Z MIESZKAŃCAMI?Np.w sprawach finansowych,kredytow i iinwestycji MAJĄCYCH  
Wpływ na życie mieszkańców Gory?pozdrawiam .Mateusz.
37. Dodane przez Proszę o informację odPRZEWODNICZĄCEGO Rady., w dniu - 16-11-2017 10:38
Czy komisja rewizyjna gminy zajmuje się sprawa "Delfinka,rozliczeniem basenu kąpielowego,oraz placu węglowego koło dawnej cukrowni?
38. Dodane przez A, w dniu - 16-11-2017 10:40
do 34 Faktycznie,ma Pan rację, mój błąd chodziło mi o wojewodę dolnośląskiego w sprawie drugostronnego zasilania.
39. Dodane przez Proszę o informację od PRZEWODNICZĄCEGO Rady., w dniu - 16-11-2017 10:43
Dlaczego w radzie miasta i w powiecie NIE MA DYZUROW RADNYCH? Prosze nie argumentowac,że ludzie nie przychodza- nie ma dyżurów to nie przychodzą!
40. Dodane przez ..., w dniu - 16-11-2017 10:44
to prawda. wiele osób myli kompetencje samorządów i urzędów
41. Dodane przez DO 38, w dniu - 16-11-2017 10:53
Jest o 
Key 
Pozdrawiam Mateusz
42. Dodane przez ehhh, w dniu - 16-11-2017 11:32
Do komentarza 25 
 
Panie ekonomisto. Skąd wiemy, że to nadwyżka operacyjna skoro w artykule nie jest to podane. Skąd w gminie góra mogła wziąć się w ciągu roku 4 mln nadwyżka operacyjna? 
Gdzie tak znacznie obcięto wydatki? 
 
4 mln zł może być nadwyżką budżetową wynikającą z obcięcia inwestycji lub przesunięcia ich na przyszły rok.
43. Dodane przez yhy, w dniu - 16-11-2017 12:30
ad. 22. Masz rację, myślałem akurat o budowie dróg szybkiego ruchu. Oczywiście, że popieram wykorzystanie dotacji w 100%, niemniej na cele strategiczne (np. oczyszczalnia ścieków, modernizacja dowolnej kluczowej infrastruktury, itp.). Takie rzeczy jak wymiana chodnika, budowa boiska czy inne podobne jak dla mnie nie są warte kredytu (który RRSO przecież będzie miał wysoki) jeśli faktycznie sytuacja jest tak trudna.
44. Dodane przez xyz, w dniu - 16-11-2017 13:15
do kom. 33...co za bzdury.. szkoła ma na siebie zarobić? przedszkole ma na siebie zarobić? żłobek ma na siebie zarobić? a może myto będziesz płacił przy wjeździe do miasta?...
45. Dodane przez wyborca, w dniu - 16-11-2017 14:01
do kom.39, a nie prawda, Pan Przewodniczący przyjmuje w poniedziałki, osobiście byłem kilkakrotnie, bardzo kulturalny i miły Pan...przy okazji pozdrawiam
reklama
46. Dodane przez re 44, w dniu - 16-11-2017 15:02
Przez te długi i "inne priorytety" szefowej śrubę przykręcają szkołom, przedszkolom i innym placówkom podległych gminie - na nic nie ma pieniędzy. Na podstawowych rzeczach się oszczędza - mydło. papier toaletowy, środki czystości i etc.
47. Dodane przez michu, w dniu - 16-11-2017 16:03
Luzik ludziska. Tu żadne racjonalne argumenty nie trafią do przekonania fanatykom Nie przekrzyczycie etatowych klakierów Burmistrzowej. Mają robić jej dobry PR w internecie i tyle. Taki obowiązek zawodowy.
48. Dodane przez Do 45, w dniu - 16-11-2017 16:34
Przewodniczący to tylko jeden spośród 21 RADNYCH w gminie i z 15 w powiecie....lizusie.
49. Dodane przez bajarz, w dniu - 16-11-2017 16:52
... lustereczko , lustereczko powiedz przecie kto jest najmądrzejszy w gminie i powiecie... a lustereczko milczy , milczy i bloggerzy też milczą a najmądrzejsza jest zdezorientowana co do prawdy o sobie ..aż tu przed wyborami jak lustereczko p......nie prawdę, jak rozleci się na kawałki aż strach się bać..
50. Dodane przez rodzic, w dniu - 16-11-2017 17:27
z tego co czytam na stronie urzędu, to na oświatę wydaje się grubo ponad 20 mln zł, to mało?, to co mają powiedzieć mieszkańcy ościennych gmin?
51. Dodane przez jacek, w dniu - 16-11-2017 17:46
do 44. Na szkoły samorząd dostaje subwencję oświatową z MEN. Poza tym szkoły czy żłobek pełnią ważną rolę społeczną. Zresztą gmina nie buduje, żadnej szkoły tylko budynek po byłej szkole przebudowuje na żłobek i klub malucha Pisząc o "kwiatkach i rabatkach" miałem na myśli chociażby słynną studnie przy murach obronnych z ławeczką dla zakochanych, punkt widokowy na wieży głogowskiej i co z niej podziwiać??? Obdrapane kamienice czy żuli na rynku??? A może budynek byłego szpitala??? Delfinek??? Też problematyczna inwestycja. No ale cóż kiedyś obiecała pełnowymiarową pływalnię z kręgielnią, na szczęście się opamiętała i się z tego wycofała no ale teraz chociaż będzie delfinek, a jak braknie kasy na jego utrzymanie to się obligacje wyemituje i niech się następcy martwią... Góra jest miastem bez perspektyw, z którego młodzi i zdolni uciekają. Jakie tu są perspektywy??? Praca w jednym z supermarketów??? Tu nawet trudno dojechać samochodem bo można koła pourywać... Ale "kwiatki i rabatki" mamy najładniejsze w województwie....
52. Dodane przez re47, w dniu - 16-11-2017 18:34
Jeżeli myślisz, że etatowi klakierzy ja lubią to się mylisz. SA wśród nich tacy co na niej suchej nitki nie zostawili a w oczy udają oddanego. Jednego takiego słyszałem - jak mówił to słoma mu z botów wystawala i do dzisiaj wystaje.
53. Dodane przez jak zwykle, w dniu - 16-11-2017 19:10
Ciągle to samo, kilku ludków pisze pod różnymi nickami i próbuje wywrzeć wrażenie, że jest źle. Rzeczywistości nie da się zakrzyczeć, miasto i wieś rozwijają się. Widać po Górze jak się rozrasta i po okolicznych wsiach jak się budują.Z biedy raczej nie, tylko z pracy i to dobrze płatnej. Ale oni nie narzekają, tylko pracują
54. Dodane przez Basenik z kortem, w dniu - 16-11-2017 19:33
Warto dodać, że w przyszłym roku zadłużenie gminy - w związku z wypuszczeniem obligacji - wzrośnie do około 47 mln złotych.  
Ekomonista. Tylko 3 miliony w ratach wystrczyło na wykup szpitala od powiatu.
55. Dodane przez ????, w dniu - 16-11-2017 19:49
oooooo, matko! to się naprodukował jakiś przeciwnik Pani Burmistrz...proszę robić swoje, i nie zważać na zazdrośników
56. Dodane przez zaklinanie rzeczywistości, w dniu - 16-11-2017 21:08
...do 55 jaka aktywna nasza Ekonomistka w internecie, robi swoje. Mydlenie oczu.
57. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 16-11-2017 21:10
z tego co pisano w sprawie szpitala, to powiat podjął uchwalę o sprzedaży w trybie przetargowym
58. Dodane przez Irka, w dniu - 16-11-2017 21:17
Rolowanie długów sprawia, iż w wymiarze ekonomicznym pogłębiamy nasze zadłużenie i odkładamy decyzję o spłacie zobowiązań finansowych na przyszłość. Jest to bardzo nieodpowiedzialne działanie, ponieważ spowoduje zahamowanie inwestycji w przyszłości lub całkowity ich brak.Ale po mnie to choćby i potop.
59. Dodane przez obserwator, w dniu - 16-11-2017 21:22
http://www.powiatgora.pl/3802,gorowski-szpital-zmienil-wlasciciela.html 
Rada Powiatu Górowskiego wyraziła zgodę na zbycie 20.759 udziałów o wartości nominalnej po 500,00 złotych każdy. Udziały mogły być zbyte w trybie przetargu publicznego, a w przypadku bezskuteczności przetargu w trybie rokowań na podstawie publicznego zaproszenia.
60. Dodane przez ostry wycik, w dniu - 16-11-2017 21:37
Niektórzy, to powinni poświęcić czas na rolowanie mięśni mózgowych. Mózg będzie za to wdzięczny a radni zostali wybrani większością głosów a nie jak się teraz kombinuje, żeby proporcjonalnie
61. Dodane przez tańczoncy jaszczomp, w dniu - 17-11-2017 00:15
do A Jakbyś przeczytał kolego orzeczenie WSA we Wrocławiu w sprawie słynnej uchwały Rady Miasta Góry dot. drugostronnego zasilania tut. cytat ..."w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wprowadzający przebieg drugostronnego zasilania energetycznego GPZ Góra linią WN 110kV I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały w całości, II. zasądza od Gminy Góra na rzecz strony skarżącej kwotę 480,00 zł (słownie: czterysta osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego"... (orzeczenie z dnia 06.10.2017 r.),to wiedziałbyś, że to nie opcja polityczna i nie wojewoda zdecydował o uwaleniu tej uchwały, tylko niazawisły sąd (nieważne, że tylko administracyjny). Wystarczy przeczytać treść orzeczenia, a szczególnie jego uzasadnienie żeby dowiedzieć się, jak niegramotnie broniła tej uchwały nasz Pani Burmistrz i jakie błędy popełniła nasza Rada oraz autor, czyli jej ojciec (tej uchwały ma się rozumieć, - rzekł Prosiak). Możesz pisać swoje głupoty "kolego", firmuj je jednak inaczej, niż literką A, trzeba też umieć powiedzieć B, a jeszcze lepiej znać cały alfabet, żeby zabierać głos w dyskusji. W 38 nicku wspominasz o błędzie, to nie był błąd, tylko bezczelne kłamstwo, lub też kompletna ignorancja. Nie kończyłem AE w Poznaniu, ale to nie znaczy, że jestem idiotą.
62. Dodane przez kulson, w dniu - 17-11-2017 11:36
To po 2018 roku żadnych inwestycji aż do momentu spłaty zadłużenia a więc 2027 roku . Tak to mogło rządzić nawet dziecko z przedszkola. Niestety ale PO jest znane z tego ,że rządząc nie musi liczyć się z zadłużeniem . Ważne aby swoje lemingi w tym czasie dorobiły się .Jest w tym duża wina mieszkańców. Czym więcej robi im się smrodu na zakute łby tym bardziej popierają to dziadostwo.
63. Dodane przez Niestety, w dniu - 17-11-2017 12:10
Wszystkim popierającym zadłużanie się miasta polecam zapoznanie się z artykułem na elce: "Rawicz z oceną "A+"" Ciekawe jaką ocena miałaby Góra? 
 
Większy Rawicz ma 15,16 mln długu, Góra 47 mln. Czy w Rawiczu nie korzysta się ze środków unijnych? 
Jakie są koszty obsługi górowskiego zadłużenia?
64. Dodane przez Do jastrzomba znaczącego Mazulewicza, w dniu - 17-11-2017 15:03
Wyraźnie widać żeś pisowski zwolennik .....a i tak inwestycja wisi w powietrzu
65. Dodane przez XXX, w dniu - 17-11-2017 15:45
A może czas odzyskać pieniądze z PCZ i zrobić coś w sprawie naszego szpitala??? Gdzie mamy się leczyć teraz? Nasze pieniądze powinny iść na służbę zdrowia w naszym obrębie, żeby się nie prosić o miejsca gdzie indziej. Trzeba było ratować ten szpital rękami i nogami,a nie po najprostszej linii oporu wziąć go oddać za śmieszne pieniądze!!
66. Dodane przez XYZ, w dniu - 17-11-2017 18:13
Gmina jest bogata skoro stać ja na dokarmianie bezdomnych kotów na działkach które niszczą prace działkowców
67. Dodane przez dla Mazula też, w dniu - 17-11-2017 20:40
Zadłużenie na koniec roku Rawicz 17,800 mln- Góra 47,000 mln 
gratulacje dla Ireny i radnych.
68. Dodane przez PULS BIZNESU, w dniu - 17-11-2017 22:44
Burmistrz Góry w gronie najlepszych samorządowych menedżerów regionu. 
"Puls Biznesu" opublikował ogólnopolski ranking najlepszych samorządowców. Ranking powstał na podstawie badania przeprowadzanego dla Pulsu Biznesu przez firmę ARC Rynek i Opinia. Badaniami objęło cztery kryteria: dobre zarządzanie finansami gminy (w tym pozyskiwanie funduszy zewnętrznych), sprawne zarządzanie oświatą, inwestowanie w infrastrukturę i efektywne budowanie aktywności społecznej. Wskazaniom tym nadano różną rangę i następnie przetworzono zgodnie z przyjętymi przez firmę badawczą wskaźnikami. Po ich przeliczeniu uzyskano sumę punktów, która była podstawą klasyfikacji w ogłoszonym rankingu. Z każdego województwa wybrano dziesięciu samorządowców. 
Życzę wszystkim takiego osiągnięcia....pozdrawiam
69. Dodane przez Ireno i Piotrze, w dniu - 22-11-2017 18:52
Gdzie się zapiszecie gdy PIS wprowadzi nową ordynacje wyborcza do samorzadu?Do której partii?
reklama
70. Dodane przez a kuku, w dniu - 23-11-2017 15:52
Dla odpadów z PO jest Dolnośląski Ruch Samorządowy Dzisiaj właśnie się odbył IV Dolnośląskim Kongresie Samorządowym. 
Należą do nich dziennikarze jak Tadla czy Kraśko noi oczywiście ... no zgadnijcie.
71. Dodane przez RE 68, w dniu - 24-11-2017 20:43
Gazela biznesu dwukrotnie przyznała wyróżnienie Gazela biznesu nijakiemu Ściborskiemu - świetny biznes zrobił kupując na raty nasz szpital .Przyszła moda na BIZNESMENÓW NA PAPIERZE. Widać, że ci co dużo ryczą mają coś do ukrycia.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj