Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Gerard, Helena,
Jerzy, Wojciech
Do końca roku 252 dni.
Start arrow Leszno arrow Borowiak: to był atak

Nie każdy inwestor mile widziany

Borowiak: to był atak

05.02.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

Prezydent Łukasz Borowiak przyznał, że odmówił jednej z zagranicznych firm, która chciała zainwestować w Lesznie. Jak wyjaśnił była ona zagrożeniem dla innej lokalnej firmy z powiatu leszczyńskiego. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Leszna i procedowania projektu budżetu prezydent Łukasz Borowiak odpowiadał radnym na pytania dotyczące między innymi planów urządzenia kolejnej strefy inwestycyjnej. W tym wątku przyznał,
że wielu szefów leszczyńskich dużych firm pojawienie się nowego inwestora uważa za problem. -Następuje tak zwane wysysanie pracowników - powiedział.

Prezydent podał nawet przykład z poprzedniej kadencji samorządu, kiedy to odwiedzili go przedstawiciele dużej szwajcarskiej firmy, która chce w Lesznie zbudować duży zakład branży opakowań kartonowych. Borowiak przypomniał, że w powiecie leszczyńskim od lat istnieje firma o podobnym profilu działalności. -Długo się zastanawiałem, dlaczego Szwajcarzy wybrali Leszno, skoro w całym kraju jest bardzo dużo miejsc gdzie mogliby zainwestować, po prostu chodziło im o to, żeby bardzo szybko podebrać najlepszych specjalistów firmie z powiatu - powiedział - to był „atak” na polską, rodzinną firmę. Prezydent przyznał, że po rozmowach i konsultacjach zdecydował się odrzucić ofertę Szwajcarów. -Uznałem, że potrzebny jest nam inny inwestor - podsumował.

 
Komentarze (198)
1. Dodane przez x, w dniu - 05-02-2019 11:03
Nie podoba mi się jakiekolwiek ingerowanie w rynek i prawa rynku.
2. Dodane przez Byk, w dniu - 05-02-2019 11:04
Czyli Borowiak nie chciał aby mieszkańcy więcej zarabiali .
3. Dodane przez Piotr, w dniu - 05-02-2019 11:04
To jest jawna działalność przeciwko mieszkańcom. Nowa firma zaoferowałaby lepsze warunki żeby ich podebrać a jeśli nie to by zostali w starej firmie. Teraz jest jedna firma i może dyktować warunki płacowe jak chce bo nie ma zagrożenia. Dlaczego rodzina prowadząca tą firmę ma być uprzywilejowana?
4. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 05-02-2019 11:05
Jakiej, konkretnie, firmy, bronił prezydent? Nazywajmy rzeczy po imieniu, bez ukrywania.
5. Dodane przez franek kolanek, w dniu - 05-02-2019 11:07
żadna firma nie musi się martwić o pracownika!! wystarczy mu tylko GODZIWIE ZAPŁACIĆ!! tak więc myster prezident dba pan o ludzi czy o kółko wzajemnej adoracji?
6. Dodane przez ADAM, w dniu - 05-02-2019 11:09
Boże co za prezydent , gdzieś to mam czy to polak czy szwajcar ważne by dobrze płacił. No i miasto miało szanse na dużo nowych miejsc pracy ale jak widać on bardziej się przejmuje mieszkańcami wiosek niż miasta.
7. Dodane przez kris, w dniu - 05-02-2019 11:16
Czyli najlepiej żeby Leszczynianie zarabiali mało, bo przyjdzie inny i wyciągnie nie czym innym jak tylko lepszą pensją...
8. Dodane przez martinez, w dniu - 05-02-2019 11:17
nowe miejsca pracy, lepsze zarobki to oznacza nowa firma. to sie nazywa konkurencja, a nie podbieranie pracowników. Weszłaby ta firma to może lokalna rodzima firma zaczęłaby lepiej płacić. Zamiast tego pogoniono tą firmę. BRAWO PREZYDENCIE! Ciekawe czy była jakaś nagroda za tą obronę. Mojego głosu prezydencik już nie dostanie.
9. Dodane przez B., w dniu - 05-02-2019 11:23
Przyznać się, że nie chce się żeby mieszkańcy mieli możliwość wyboru pracodawcy, który zaoferuje lepsze warunki... głupota???
10. Dodane przez Jan Przybyszewski, w dniu - 05-02-2019 11:26
No, nie wierzę! 
Zarządzanie miastem na podstawie własnego"widzi mi się" ?
11. Dodane przez do prezydenta, w dniu - 05-02-2019 11:28
(...) może miasto dopłaci pracownikom do godziwych zarobków. Jak ma nastąpić w Lesznie skok zarobków jak miasto rezygnuje z inwestorów ..... czyli dba o interesy bogaczy a nie zwykłych ludzi. Wstyd Panie Prezydencie!!!!
12. Dodane przez Atom, w dniu - 05-02-2019 11:29
I już wiadomo w czyim interesie działa Pan Borowiak. Kochani wyborcy, Wasz Prezydent działa w interesie właścicieli firm, a nie pracowników tych firm. Brawo Panie Borowiak! Gratuluję wszystkim którzy głosowali na Pana Borowiaka i mają niskie pensje, bo rynek pracy w Lesznie jest mały. Wasz Prezydent zadba, żeby czasem nie był większy. 
 
Leszno - tu chce się rzy...
13. Dodane przez LOL, w dniu - 05-02-2019 11:29
"Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!"
14. Dodane przez Hm..., w dniu - 05-02-2019 11:32
Akurat właśnie taka konkirencja by się przydała (...). Bo rzeczywiście coś by się przydało ruszyć, szczególnie na produkcji.Nie w naszym powiecie to gdzieś obok postawią i miasto traci. No a jak jest tak super (...), to sobie poradzą.
reklama
15. Dodane przez Iks, w dniu - 05-02-2019 11:35
Tak o to wygląda niszczenie miasta. Za chwile w Lesznie nic nie będzie, przykra sprawa.
16. Dodane przez Bogaty, w dniu - 05-02-2019 11:39
By bogaci się bardziej bogacili a biedni biednieli. Bardzo mi się podoba taki tok myślenia. Panie Prezydencie... Ma Pan mój głos.
17. Dodane przez Ziutek, w dniu - 05-02-2019 11:41
Brawo dla pana Borowiaka !
18. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 05-02-2019 11:46
Po tym co Pan powiedział. Powinien się Pan podać do dymisji. To jest skandaliczne.
19. Dodane przez Bolesław B., w dniu - 05-02-2019 11:47
Już był taki jeden i dalej funkcjonuje ale w innym miejscu co wspierał leszczyńskiego przedsiębiorcę. Wynik tego taki, że ów biznesmen sprzedał firmę nie leszczyniakowi a miasto ma dużą dziurę w samym centrum. No cóż wiedziały przy wyborach gały kogo brały.
20. Dodane przez Shadow, w dniu - 05-02-2019 11:50
"zmowę paliwową" zgłosił... 
To teraz należy zgłosić "zmowę płacową"
21. Dodane przez Emeryt, w dniu - 05-02-2019 11:50
Ludzie czy wy naprawde myślicie że szwedzi dali by wam więcej zaribić? Żal mi was jeżeli tak myślicie. W naszym rejonie o większych zarobkach to sobie możecie pomarzyć.
22. Dodane przez Heh, w dniu - 05-02-2019 11:50
Wygląda na to chciał dobrze a wyszło jak zawsze. 
Prezydent powinien dbać o dobro miasta i jego mieszkańców. Jakoś tego w takim działaniu nie dostrzegam.
23. Dodane przez Piotr, w dniu - 05-02-2019 11:52
Czyli prezydent Borowiak niczym nie różni się od poprzedników. Dał się wciągnąć w układ i gada jak inni. To jest działanie na szkodę miasta i pracowników którzy chcą godnie zarabiać! To jest Panie Borowiak myślenie ludziom oczu! O czyj interes Pan dba? Paru właścicieli firm czy o to żeby miasto się rozwijało, przyciągało osoby z zewnątrz. Jak tak dalej będzie Pan robić to Leszno będzie się wyludniać. Widać że trzeba będzie Pana rozliczyć przy okazji kolejnych wyborów! Szkoda, że zmarnowałem na Pana swój głos!
24. Dodane przez ast, w dniu - 05-02-2019 11:53
no to podziękujmy tym którzy głosowali na pana Borowiaka w ostatnich wyborach bo przez najbliższe lata nic się nie zmieni a jeśli już to najwyżej na gorsze.
25. Dodane przez erwin, w dniu - 05-02-2019 11:55
Pewnie doradził mu to nowy członek ugrupowania prezydenta, który wcześniej sam zniszczył Galerię Goplana. Brawo WY! PS. A co to niby za wybitni specjaliści pracują w Krzycku, że aż z Szwajcarii warto się po nich fatygować? Specjaliści od technologii kosmicznych :)
26. Dodane przez rr, w dniu - 05-02-2019 11:57
To trzeba zgłosić zmowę kartonową
27. Dodane przez Mix, w dniu - 05-02-2019 12:05
Brawo panie prezydencie. Troska o lokalny rynek i lokalnego przedsiębiorcę na pierwszym miejscu. Tak trzymać.
28. Dodane przez Robercik, w dniu - 05-02-2019 12:13
Do kom.20 Jak już to firma szwajcarska a nie szwedzka, "mała" różnica. Musieli by dać więcej aby być konkurencyjni  
płacowo na rynku. Skandal za skandalem, brawo.
29. Dodane przez ups, w dniu - 05-02-2019 12:14
No to wiemy gdzie będzie tyrał Borowiak po kadencji...
30. Dodane przez Romek, w dniu - 05-02-2019 12:18
Już wiem dlaczego prezydent pozbył się transmisji tv z sesji rady miejskiej !
31. Dodane przez Gera, w dniu - 05-02-2019 12:19
Pan prezydent waszych głosów już nie potrzebuje wiec bez spiny. Nie może już kandydować kolejny taz
32. Dodane przez macie swojego prezydenta, w dniu - 05-02-2019 12:29
Mylisz się, 31. Będzie mógł jeszcze raz kandydować, zgodnie z nowymi przepisami. W kampanii wyborczej 2018 swoje plany wyznaczył na następnych 10 lat czyli na następne dwie kadencje.
33. Dodane przez Lol, w dniu - 05-02-2019 12:30
Czy jest to sytuacja korupcjogenna? 
Dlaczego decydował prezydent jednoosobowo, a nie Rada Miasta? 
Czy istnieją jakieś przepisy regulujące tryb wyłaniania firm i wydawania pozwoleń na budowę w strefie ekonomicznej tym firmom?
34. Dodane przez Adam, w dniu - 05-02-2019 12:37
Do kom 31. Jak to nie może? Może na jeszcze jedną 5 letnią kadencję! Ale miejmy nadzieję, że już nie będzie musiał kolejnym inwestorom odmawiać! Rozliczymy go, rozliczymy!!!
35. Dodane przez w szoku jestem.., w dniu - 05-02-2019 12:37
Panie Prezydencie..przyznać się do takiego posunięcia..brak mi słów. To ludzie mają mieć prawo wyboru. A w końcu będzie coś w zamian?
36. Dodane przez kornik, w dniu - 05-02-2019 12:47
Uznanie dla Prezydenta. Większość komentujących lekturę ekonomii zakończyło na wprowadzeniu do liberalizmu. Zasady działania gospodarki są trochę bardziej złożone.
37. Dodane przez Gość, w dniu - 05-02-2019 12:47
Rynek pracy w lesznie UMiERA powiedzmy Wszyscy razem Dziękujemy!!! Nowy zakład to nowe podatki dla miasta i regionu ale jak widać nie potrzebujemy ich!!! W Lesznie jedyne co wzrasta to ceny nieruchomości nieadekwatne do zarobków osiąganych przez mieszkańców!Niestety możliwość wyboru lepszego pracodawcy nie jest Nam dana
38. Dodane przez kris, w dniu - 05-02-2019 12:51
Wychodzi na to, że jednak moja teoria ze zmową płacową wcale nie jest tak oderwana od rzeczywistości jakby niektórzy mogli sądzić..
39. Dodane przez Lol, w dniu - 05-02-2019 12:57
Nikt nie myśli o tym że Szwedzi najpierw wykończyli by polską firmę, a później metodą kołchozu szukali tanich Ukraińców. Oczywiście zysk pompowany za granicę, a w Lesznie wniosek o umorzenie podatku, bo inaczej się wyniosą. Bardzo dobrze zrobił Borowik. Tak powinni myśleć w naszym kraju, wtedy mielibyśmy jakaś Polska markę
reklama
40. Dodane przez Tom, w dniu - 05-02-2019 12:58
Hipotetycznie. Sprzedaję jajka na targowisku,ostatnio pojawiła się konkurencja z sąsiedniego powiatu. Prezydencie co jest?
41. Dodane przez Do 34, w dniu - 05-02-2019 13:02
Tak rozliczymy ... tak jak ostatnio wygra w cuglach i wykosi konkurencje ja teraz
42. Dodane przez inwestor, w dniu - 05-02-2019 13:03
Panie Borowiak Nowa Sól przyjmie każdą firmę by się tylko miasto rozwijało !!! A pan nie dosyć że nie potrafi zatrzymać firmę w Lesznie to jeszcze przegania te które chcą inwestować. Czyje interesy pan pilnuje ??? Miasta czy ......... ???? Witamy w mieście emerytów gdzie wszyscy będą to miasto omijać dużym łukiem bo tu inwestor JEST NIE POTRZEBNY . TU TYLKO KREDYTY, PARASOLKI I MURALE .
43. Dodane przez Do Prezydenta, w dniu - 05-02-2019 13:04
A czy biedronki i dino które wyrastają jak grzyby po deszczu nie są zagrożeniem dla lokalnych sklepów w lesznie? Dlaczego pan nie dba o nas?
44. Dodane przez BoB, w dniu - 05-02-2019 13:12
To chyba jakiś żart! Nawet to nie chodziło ochronę leszczyńskiej firmy, tylko z gminy Włoszakowice, do której to podatki wpływają. A druga sprawa jak będą płacić więcej, to ta cała reszta wyzyskiwaczy też może jeżeli chce zatrzymać pracowników.
45. Dodane przez Masakra, w dniu - 05-02-2019 13:12
Tzn. że będziemy tyrać do końca życia w naszych spinkach, pompach, lobach, eurocośtam za marne pensje, bo tak sobie wymyślił prezydent? 
Miło wiedzieć.
46. Dodane przez Michu, w dniu - 05-02-2019 13:20
Może zechce zainwestować w Gminie Włoszakowice lub Śmigiel ?ZAPRASZAMY
47. Dodane przez Ruda, w dniu - 05-02-2019 13:25
Hahaha :D Na pewno by Wam dali więcej! O 50zł a zaiwaniać na produkcji dwa razy szybciej! a później narzekania, ale Polak mądry po szkodzie
48. Dodane przez Archanioł, w dniu - 05-02-2019 13:32
PEWIEN MODEL RZĄDZENIA zakładał już kiedyś wysoką szkodliwość konkurencji zarówno w polityce, jak i w przedsiębiorczości.  
I jak to powiedział wtedy Wiesław: staliśmy nad przepaścią, ale zrobiliśmy krok do przodu. Prorok czy jak?
49. Dodane przez TOMS, w dniu - 05-02-2019 13:34
A Panie prezydencie TOMS tez chciał zainwestowac i co poszedł investor z kwitkiem żegnamy..i zainwestował w Nowej soli tyle miejsc pracy I NIEBYŁO ZAGROZENIA Z FACHOWCAMI wielka szkoda za nie przemyslane decyzje ..pozdrawiam
50. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 05-02-2019 13:42
Komuś się poodpada, u innych się plusuje. Ale przynajmniej należy mieć nadzieję, że kolejki innych chętnych dużych przedsiębiorstw już stoją u bram Leszna.
51. Dodane przez ben, w dniu - 05-02-2019 13:45
nie wierze w to co czytam haaa tak zrobili z firmą trochę na innych zasadach ale podobnie firma opuściła Leszno działa w Buku i dobrze się ma (...)
52. Dodane przez Hshshsh, w dniu - 05-02-2019 13:54
Hahahaha, brawo panie Borowiak, brawo. Może do Leszna przeprowadziliby się specjaliści z Poznania? Może dzięki temu ludzie więcej by zarabiali na podobnych stanowiskach? Co to za myślenie...w sumie ja tu w ogóle myślenia nie widzę...
53. Dodane przez KRYCHA, w dniu - 05-02-2019 14:01
ale się uśmiałam od kiedy to prezydent stoi na straży pilnując interesów PRYWATNYCH FIRM to jest chore co ten człowiek bredzi wpuszcza na rynek na 5 takich samych firm ludzie będa pracować gdzie im lepiej będzie Malepszy też pomógł prywatnemu gościowi który najpierw pracował we firmie (...) ,a potem otworzył konkurencje i tym sposobem buja sie do dzis a firma sie wyniosła z Leszna i to są mądre decyzje ? Borowiak chociaż by tych bzdur głośno nie wygłaszał
54. Dodane przez Ala, w dniu - 05-02-2019 14:05
Szkoda,bo Szwajcarzy to pewni ludzie,mogła być duża fabryka ! Powstało kilka firm,fabryk,w strefie już tam zatrudniono łącznie ponad 1 tys,dobra lokalizacja,teraz S5,ale trzeba patrzeć na rozwój miasta,a nie na Włoszakowice !a moze Szwajcarzy by zatrudnili nawet 1 tys ludzi !
55. Dodane przez Rafal, w dniu - 05-02-2019 14:09
Prezydent który ręcznie steruje gospodarką a jednocześnie wysyła pisma w sprawie zmowy cenowej do UOKiK? Czy to nie lekkie rozdwojenie jaźni?
56. Dodane przez Black Cat, w dniu - 05-02-2019 14:16
Czyli nie będą mieszkańcy mogli zarabiać więcej niż pułap 2000-2500 na rączkę. Zadecydował za nas Pan prezydent. Każda konkurencja jest dobra dla rynku pracy i to powinien wiedzieć ten człowiek. Zwiększają się zarobki, komfort pracy.
57. Dodane przez Wevie Stonder, w dniu - 05-02-2019 14:21
Tak, to jest atak. Na zdrowy rozsądek i dobro mieszkańców.
58. Dodane przez Wulkan, w dniu - 05-02-2019 14:41
Ale jak lobbował za przejęciem Wilkowic by "za frajer" dostać kilka atrakcyjnych działek które wciąż nie zostały zagospodarowane, to takiego konfliktu interesu nie widział. To po pierwsze. A po drugie, niech potem się nie dziwi, że kto może stąd wyjeżdża skoro sama władza nie dba o to, by tu była praca.
59. Dodane przez brak słów, w dniu - 05-02-2019 14:41
Może i zrobił dobrze jednemu PRYWATNEMU przedsiębiorcy, ale zaszkodził potencjalnym setkom pracowników. No brawo, brawo! Grunt do właściwe priorytety! Tu można tylko kpić...
60. Dodane przez Wodniczek, w dniu - 05-02-2019 14:55
Tak o to powoli upada Leszno. Rynek pusty, akwawit zamknięty, Xdemon zamknięty, areszt zamknięty, obietnice w sprawie Goplany bez pokrycia, Na sylwestra na rynku nie było nic. Kolej Metropolitarna Leszna nie obejmuje. Teraz inwestorów się przegania. No fajnie nie ma co.
61. Dodane przez Kinga, w dniu - 05-02-2019 14:59
I jak tu nie hejtować tej decyzji
62. Dodane przez pracownik, w dniu - 05-02-2019 15:02
Nie popieram tego zdania Borowiaka !!!
63. Dodane przez Hola hola, w dniu - 05-02-2019 15:03
W sąsiednich gminach mogą kupić prywatne grunty pod halę fabryczną. Gminy zgodziłyby się. 
Jeśli komuś zależy to znajdzie!  
Coś nie tak z tą informacją.
64. Dodane przez robot, w dniu - 05-02-2019 15:05
Ktoś kto broni tylko interesy właścicieli i nie dąży do podniesienia poziomu zamożności ogółu społeczeństwa nie zna sloganu promującego Leszno a brzmi następująco: 
"TU CHCE SIĘ ŻYĆ"  
a w interpretacji, co niektórych tylko przedsiębiorcom.
65. Dodane przez Maciex, w dniu - 05-02-2019 15:13
Problem jest nie równa konkurencja, jeden w strefie idea drugi nie.  
Druga sprawa im więcej przedsiębiorstw tym większa walka o pracownika, inaczej ciągle będziemy za 2000 w Lesznie robić.
66. Dodane przez do 39, w dniu - 05-02-2019 15:14
A lokalne firmy nie zatrudniają Ukraińców? Serio?
67. Dodane przez ZDROWY ROBOTNIK, w dniu - 05-02-2019 15:21
DO PISZĄCYCH - TYLE POWSTAŁO NOWYCH FIRM W OKOLICY I PŁACE NIE WZROSŁY TA NOWA TEŻ DOSTOSUJE SIĘ ,ALBO ZATRUDNI ZAGRANICZNYCH. ZNAM WIELU KOLESI PRACUJĄCYCH ZA GRANICĄ I NADAL KUPÓJĄ KONSERWY W POLSCE I DOROBIĆ JAKOŚ NIE. OWSZEM JEDNOSTKOM SIĘ UDAŁO.
68. Dodane przez pracwnik, w dniu - 05-02-2019 15:31
Co to za prezydent który broni interesów jednej rodziny!!! a nie większości mieszkańców! Dla pracownika tylko poprzez podniesienie konkurencyjności można uzyskać większe wynagrodzenie czy pan tego nie rozumie czy nie chce rozumieć? dzwoń pan teraz do nich i ich proś aby tu wybudowali swoje fabryki!
69. Dodane przez oj!, w dniu - 05-02-2019 15:34
Mało mnie zadawala takie podejście. Jesteśmy prowincją. Rynek decyduje, konkurencja, to się liczy. Markety nas otaczają a to nie wystarcza ?! Gdyby nie 500+ i inne dary to bylibyśmy w .............a to nie jest zdrowe podejście dawać i dawac, oj nie !
70. Dodane przez Obserwator, w dniu - 05-02-2019 15:39
To jest jedyna szansa dla nas na lepsze jutro jak biją się o nas dwie, a może trzy firmy Robol z Leszna
71. Dodane przez Widz, w dniu - 05-02-2019 15:46
Co to była za firma? Wie ktoś może?
72. Dodane przez do 61, w dniu - 05-02-2019 15:47
Zobacz jak upada wschodnia wlkp,tam wszystko pada,inwestora żadnego od 30 lat,bezrobocie trzy razy większe,wszystko się dosłownie sypie,nic niema ! Mamy dobrą lokalizację jeszcze będą inwestorzy
73. Dodane przez do 60, w dniu - 05-02-2019 15:49
Do 60 oczywiście
74. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 05-02-2019 15:55
PSIA KREW NIC NIE ROZUMIECIE.Dobrze Pan Prezydent postąpił .Od razu widać ,że piszący to ludzie wywodzący się z pracy na etacie.Większość uważa , że inwestor ze Szwajcarii przyjechał tutaj dobrze płacić naszym pracownikom , a samemu jak samobójca nic z tego nie mieć Przecież firmy w Polsce zakłada się z dwóch przyczyn - pierwsza to wykończyć nasze dobre firmy na przykład nasze młyny,a druga to , aby samemu dobrze zarobić zatrudniając nie Polaków , a kogoś z pięcio- milionowej , dyspozycyjnej grupy Ukraińców płacąc im jeszcze mniej niż nam. Niestety ekonomia z polityką łączy się i na pytanie , czy działalność gospodarcza nosi znamiona patriotyzmu - odpowiedzieć należy , ŻE TAK .Proszę mi tu nie pisać ,że na Zachodzie firmy niemieckie współpracują bardzo dobrze np z francuskimi , holenderskimi etc.Otóż to państwa starej Unii z naszym blokiem post komunistycznym jest inaczej , jesteśmy celem do niekiedy bezwzględnego złego wykorzystania .Nie na darmo Pani Kanclerz mówiła o Unii dwóch prędkości .Będziecie tutaj raczej przeciw mnie , ale obyście sobie kiedyś o tym co pisałem nie przypomnieli BUDZĄC SIĘ Z GŁOWĄ W NOCNIKU- pozdrawiam
75. Dodane przez Jan, w dniu - 05-02-2019 16:05
Czy obecna na rynku firma kartonowa pana prosiła żeby nie wpuszczać konkurencji ?
76. Dodane przez ziomek, w dniu - 05-02-2019 16:08
niech ta firma przyjdzie na strefe do rydzyny tam jest jeszcze miejsce a Borowiak niech powie prawde ktorej firmie by sie nie podobalo ze firma nowa miala powstac w lesznie i by ludzi , pracownikow wyuczonych zabrala coczy to nie jest firma z Krzycka co . niedawno plakalismy jak Lukas japonczycy zamkli i przeniesli a tam ludzie ladnie zarabiali a teraz nie chcemy nowej firmy gdzie taka firma placi caly nam zus a nie jak wszyscy prywaciaze najnizszy a reszta w kopercie i mamy sie cieszyc co z czego
77. Dodane przez Do 72, w dniu - 05-02-2019 16:16
Dziwne bo z Leszna inwestorzy uciekają. Było to tu pisane i podane konkretne nazwy. Więc proszę nie czarować.
78. Dodane przez aga, w dniu - 05-02-2019 16:16
TO SA CHYBA JAKIES JAJA !!! PODZIEKOWAC NOWEJ FIRMIE ??? Tyle nowych miejsc pracy przeszlo nam Leszczyniakom kolo nosa . Dziękujemy ci Borowiak, ZAL.
79. Dodane przez abc, w dniu - 05-02-2019 16:21
W Lesznie zmowa opalcania pracownikow, zmowa cen paliw,dziekujemy Panie Prezydencie. To nie hejt, ale jesli w jest firm produkcyjna, ktora chce zainwestowac w łesznie to przyjmuje sie ja z otwartymi ramionami- bo Leszno zamienilo sie w miasto handlu, a w sklepach zarabia sie minimum, a chcemy zarabiac wiecej niekoniecznie po 12 godz.
80. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 05-02-2019 16:54
Zawiodłem się na panu Panie Prezydencie...
reklama
81. Dodane przez CBS, w dniu - 05-02-2019 16:57
Czy było spotkanie ( Borowiak - firma kartonowa z regionu ) ??? Prokuratura powinna to zbadac i się tym zajac .
82. Dodane przez Tak sobie myślę, że ..., w dniu - 05-02-2019 17:09
...teraz należałoby już być konsekwentnym i żadnej z okolicznych firm nie robić konkurencji, Panie Prezydencie.
83. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-02-2019 17:10
Nie ma inwestycji, bo firma rodzinna będzie miała konkurencję !!!!!!To jest jakiś CYRK. Miasto Leszno jest prywatne ? Od kiedy ?. Leszno przez te układy jest niestety daleko w tyle...
84. Dodane przez Stanisław, w dniu - 05-02-2019 17:31
Przecież za to jest prokurator. Dzwonię do CBA.
85. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 05-02-2019 17:35
Takiego prezydenta sobie wybraliście
86. Dodane przez Artemis, w dniu - 05-02-2019 17:46
Nawet jeśli inwestor nie wyplacalby pracownikom kokosów to i tak działa to na plus bo powoduje konkurencję i wzrost płac bo pracodawcy muszą walczyć o pracownika. A tak wielkie g.. nic Leszczynianą nie zostało najlepiej robić za najniższą krajową bo tak Pan prezydent sobie życzy a nie przepraszam jego znajomi z top 100 najbogatszych Polaków Forbesa. Przecież nie mieliby za co na drugi koniec świata 5 razy do roku jechać gdyby musieli opłacić lepiej pracowników. Biedni ludzie. Ale liczy się dobro najbogatszych i tych najbardziej wpływowych. Moim zdaniem jest to działanie na szkodę miasta i jego mieszkańców jak gospodarka spowolni a bezrobocie wzrośnie wtedy będzie Pan prezydent żałował jak kolejnej kadencji nie dostanie. Na szczęście ja tego wyboru nie mam na sumieniu. Z drugiej strony ciekaw jestem ile taka pomoc Pana prezydenta kosztuje?
87. Dodane przez Zatroskany mieszkaniec, w dniu - 05-02-2019 17:48
Czy jakaś biegła w prawie osoba mogłaby mi wyjaśnić, czy w tym przypadku nie mamy do czynienia z działaniem na szkodę miasta? Budżet miasta został w wyniku jednoosobowej decyzji prezydenta pozbawiony wpływów z podatków, dodatkowo nie doszło do utworzenia sporej liczby miejsc pracy, a na wszystkim skorzystała firma spoza Leszna. Bardzo liczę na rzetelną odpowiedź. 
P.S. Miejscy radcy w osobach mecenasów Jóźwiaka i Rzeźniczaka proszeni są o nieodpowiadanie.
88. Dodane przez Tomasz Chudy, w dniu - 05-02-2019 17:56
Zapraszamy wszelkich lepiej płatnych inwestorów do Rawicza tu jest jeszcze większa zmowa cenowa i płacowa.
89. Dodane przez uczciwy, w dniu - 05-02-2019 17:57
To wlasnie jest klika kolesi wzajemnej adoracji ,ktoś te układy powinien zglosic do prokuratury leszczynskiej.I to wlasnie sa układy i zmowa cenowa.
90. Dodane przez Desperado, w dniu - 05-02-2019 18:09
Czytam i oczom nie wierzę. Prezydent zastanawia się długo, dlaczego znalazł się chętny do inwestowania w Lesznie, skoro w Polsce jest wiele innych miejsc? Serio? To jest turboskandal!!! Dziwię się radnym opozycji, że przeszli z tą sprawą do porządku dziennego. Za co bierzecie diety?
91. Dodane przez DEKIEL, w dniu - 05-02-2019 18:16
LESZNO ZWIŃ SZKRZYDŁA :)))
92. Dodane przez do74, w dniu - 05-02-2019 18:16
A które firmy w Lesznie są polskie? Które markety?To może je pozamykajmy?
93. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 05-02-2019 18:17
Myślę, że to odpowiedni czas, aby wiceprzewodniczący Piotr Więckowiak odczytał oświadczenie w tej sprawie.
94. Dodane przez Miki, w dniu - 05-02-2019 18:18
Co za kpina!!!! Tym powinno się zająć CBA. Jak można podejmować decyzję kierując się względami danej firmy. Jeden pies czy firma jest lokalna czy nie. Jak zapewni godziwe warunki pracy i płacę to ludzie z niej nie odejdą. Tą decyzją Pan Prezydent pozbawił nas szansy na lepsze zarobki, zapewniając lokalnym firmą tanią siłę robocza. Przecież to na odległość pachnie korupcją lub przynajmniej kumoterstwem. Gdzie są odpowiednie służby ja się pytam ????
95. Dodane przez Pawel Zak, w dniu - 05-02-2019 18:20
Na stadionie rodzinną firmę wykończa bez nerwów że z Leszna że prace dawał uczni kształcila
96. Dodane przez Pawel Zak, w dniu - 05-02-2019 18:23
Są dobre wieści z sądu miasto przegrało o zapłatę za ALEJĘ gwiazd żużla
97. Dodane przez Wyborca PL18, w dniu - 05-02-2019 18:30
W życiu nie słyszałem żeby ktoś tak sobie na własne życzenie strzelił w stopę!!! Człowieku odrzuciłeś ofertę firmy, która chciała stworzyć w Twoim mieście miejsca w pracy? Która wyssałaby tych ludzi z innego zakładu jedynie wtedy gdyby zapłaciła więcej i dała lepsze warunki pracy (bo w tej rodzinnej firmie to słyszałem że często pracuje się po 31 dni w miesiącu nawet gdy to jest luty i to w roku przestępnym). Kieruje się Pan interesem wąskiej grupy ludzi posiadających pieniądze kosztem wykorzystywanych mieszkańców Pańskiego miasta? Totalne zaskoczenie, niedowierzanie i smutek. Głosowałem na Pana wraz z rodziną ale po tym co tu przeczytałem jestem zdruzgotany. Ile jeszcze odrzuci pan propozycji aby pracodawcy mogli dyktować warunki na naszym rynku pracy? To i również te światła na skrzyżowaniu JPII z konstytucji III maja załatwiane przez kilka miesięcy podkopują Pańską wiarygodność Panie Prezydencie.
98. Dodane przez skandal, w dniu - 05-02-2019 18:37
na jakiej podstawie taka szkodliwa dla regionu leszczyńskiego decyzja ?
99. Dodane przez xxx, w dniu - 05-02-2019 18:46
Może czas na referendum w sprawie odwołanie Pana prezydenta z urzędu ?
100. Dodane przez Tekturowy, w dniu - 05-02-2019 18:48
Samozaoranie poziom expert
101. Dodane przez Kolega z kwadratu, w dniu - 05-02-2019 18:49
Przecież to piszą maksymalnie 2,3 osoby które nie dostały się do rady,a teraz udzielają się na Facebooku. Jeszcze raz powtarzam 2,3 miernoty
102. Dodane przez Lucky Luck, w dniu - 05-02-2019 19:07
Hey przedsiębiorcy przypominam jak wiązki samochodowe wyprowadziły się do Rumunii? Z Szwajcarami było by podobnie. Nie płacić podatków przez 5 lat ,a później wrotki dalej na wschód. Borowiak dobra decyzja!!!!!
103. Dodane przez xxxxxxxx, w dniu - 05-02-2019 19:15
od roku szukam pracy na lokalnym rynku ;/
104. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-02-2019 19:16
Jedyny rozsądny komentarz to nr 74 dodany przez Eugeniusz... reszta to bicie piany tak jakby nikt nie wiedział co się działo na przestrzeni lat z rodzimymi firmami... Gdzie jest Goplana ? (w zniknięciu jej z rynku pomogli nomen omen inwestorzy z krainy Milki, dziurawego sera, tudzież innych specjałów)... a Młyny, Akwawit ? Co amnezja was wszystkich dotknęła ? Tylko naiwny łudzi się, że jak już inwestor zagraniczny to sypie kasą na lewo i prawo niczym z Rogu Obfitości. Większość inwestorów zagranicznych dokładnie śledzi co się dzieje na rynku (czytaj czy ktoś nie zagraża ich własnym interesom) a kiedy takowe zagrożenie dostrzeże na horyzoncie wówczas postanawia zainwestować tylko po to by wykończyć konkurencję... Pewnie, że nie na wszystkich trzeba spoglądać tak podejrzliwie, ale bycie ostrożnym i dogłębna analiza intencji inwestora nigdy nie zaszkodzi... Myślę, że tej nie zabrakło panu Prezydentowi Borowiakowi i nie na miejscu jest hejt pod jego adresem...
105. Dodane przez xxx, w dniu - 05-02-2019 19:24
prezydent w takiej sytuacji strzela sobie sam w kolano, leszno kazdemu podcina skrzydla nie dziwie sie ze ludzie mlodzi uciekaja brak tu jakich kolwiek perspektyw ,chcesz sie rozwijac planowac zarabiac to prezydent odbierze Ci ta mozliwosc wyboru i zarabiania wiecej na tym polega konkurencja
106. Dodane przez ttt, w dniu - 05-02-2019 19:29
Do kom.84. Popieram. Dzwoń Stasiu dzwoń!
107. Dodane przez Malwina, w dniu - 05-02-2019 19:35
Takich decyzji się nie zapomina. .... )
108. Dodane przez jozek, w dniu - 05-02-2019 19:59
jestem przekonany ze szef tej firmy nie jest kibicem ZUZLA dlatego nie dalby pieniedzy na UNIE i musial zawrocic.
109. Dodane przez Paweł, w dniu - 05-02-2019 20:05
A w sierpniu 2017 pan prezydent miasta Leszno na sesi rady miejskiej był nieugiety na prośby
110. Dodane przez Bajka, w dniu - 05-02-2019 20:19
Nie przepadam za prezydentem Borowiakiem i jego muralami ale w tym konkretnym przypadku popieram w 100%. 
Piszecie że kolejna firma kartonowa spowodowała by podwyższenie wynagrodzenia w tej branży. Tak, ale tylko na chwilę. Już tak bywało na leszczyńskim rynku pracy że nowe firmy podbierały za wyższe wynagrodzenie pracowników a kiedy sytuacja się stabilizowała to wynagrodzenia były zrównywane ze starymi:-( Przykłady: intermarche i nomi.
111. Dodane przez Alina, w dniu - 05-02-2019 20:31
To są jakieś żarty. Ciekawe ile istniejącą firma zapłaciła aby nie dopuścic do pojawienia się konkurencji?
112. Dodane przez Edward Szczucki, w dniu - 05-02-2019 20:36
KURIOZALNA WYPOWIEDŹ PREZYDENTA BOROWIAKA zamieszczona w relacji z ostatniej sesji RM Leszna,może powalić z nóg najbardziej odpornego obywatela tego miasta, nawet na najbardziej absurdalne i nieprzewidywalne zachowania i deklaracje.Ale co ma myśleć o ,,swoim prezydencie,który bezceremonialnie działa przeciw nim,przeciw swojemu miastu,przeciw zdrowemu rozsądkowi ??!!Ale nie dość temu!!!Piramidalną klamrą tej nieodpowiedzialności jest czynienie, z działania na szkodę tych którym winien służyć,z tego cnoty!!!Gdzie Pan brał te nauki,bo chyba nie wtedy gdy siedział Pan obok mnie w Radzie Miejskiej.Czy nie kopiuje Pan przypadkiem wzorów swego poprzednika ,który przepędził ,,złego (bo nie z Leszna) inwestora tak skutecznie,że pozostała po nim dziura przy ul.Królowej Jadwigi?! 
Czy mieszkańcy Leszna winni czekać jeszcze na dalsze dziury w swym mieście??!!Są lepsze sposoby niż czekanie!!!
113. Dodane przez Egon, w dniu - 05-02-2019 20:42
Powiem tylko tyle że na Borowiaku się zawiodłem jak ty możesz wyrzucać inwestorów którzy chcą inwestować w Lesznie
114. Dodane przez Bożena, w dniu - 05-02-2019 20:45
Jeśli jakiś inwestor chciał by koniecznie zainwestować w Lesznie, to osobista opinia Pana Prezydenta niewiele by tu znaczyła. Mogli wystąpić oficjalnie z wnioskiem do Rady Miasta i opisać to w lokalnej prasie. A tu nic takiego się nie stało i przez wiele lat totalny spokój. To zwykłe, bezsensowne przechwałki naszego włodarza jak to niby dba o lokalny biznes. X421T
115. Dodane przez !, w dniu - 05-02-2019 20:49
Zgadzam się z 74. Nie można tylko skomleć o coraz wyższe wynagrodzenia. Jak będziemy tak beztrosko wpuszczać każdego na rynek, to za chwile inne ,często lokalne firmy, które wiele lat pracowały na rozwój regionu będą się po prostu zamykać. Przede wszystkim przez brak rąk do pracy i coraz większe koszty wynikające z niezdrowej konkurencji, która jest jeszcze do tego zwolniona z podatku.
116. Dodane przez J., w dniu - 05-02-2019 20:53
Dla tej firmy, to ładny gest ze strony naszego prezydenta. Szkoda, że ta firma wyprowadziła się kiedyś z Leszna i zdecydowała się płacić podatki w innej gminie. Wiem, wiem - w dawnym miejscu było bardzo ciasno. Ale teraz mogliby nową strefę na Maryszewicach zająć sami.
117. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 05-02-2019 20:55
Ktoś potrafi policzyć ile tą jedną decyzją pieniędzy nie wpłynie do miasta i do mieszkańców?
118. Dodane przez Koko, w dniu - 05-02-2019 20:58
Ja przynajmniej mam tę ucieche bo na niego nie głosowałem.
119. Dodane przez ..., w dniu - 05-02-2019 21:07
To jest jawne działanie na niekorzyść miasta i jego mieszkańców. Przecież rodzimy producent opakowań nie jest w Lesznie tylko w powiecie i nie dzieli się z miastem podatkami... Poza tym konkurencja podniosła by poziom płac. Patrząc na sytuacje można stwierdzić że ktoś tu zrobić mógł dobry interes na pozbyciu się potencjalnego inwestora.
120. Dodane przez Ku pamięci, w dniu - 05-02-2019 21:07
Przypomnijmy na przyszłość największe bolączki mieszkańców Leszna "...najczęstszymi bolączkami jest problem ze znalezieniem dobrze płatnej pracy..." http://elka.pl/content/view/86811/80/
121. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 05-02-2019 21:21
Wszyscy z Leszna i z okolic wiedzą lub się przynajmniej domyślają. Jeżeli to takie trudne, to proponuję znaleźć w komentarzu nr 25 nazwę miejscowości, wpisać ją do wyszukiwarki i dopisać wyraz kartony.
122. Dodane przez do kom. 65, w dniu - 05-02-2019 21:35
Nie wiem kim Pan, ale jak widać niektórzy rozumieją, że dopiero duża konkurencja wśród pracodawców da szansę pracownikom na wyższe zarobki. A wyższe zarobki, to szansa na większe wpływy do budżetu miasta i rąk handlowców i firm usługowych. Bez wyższych zarobków mieszkańców i bez większych wpływów do budżetu, pozostanie finansowanie kredytami kolejnych koncepcji.
123. Dodane przez Szkoda, w dniu - 05-02-2019 21:41
Szkoda, że Prezydentowi nie udało się przekonać, aby ta firma zainwestowała w Lesznie. Choć kilka lat temu otworzyła swój drugi zakład w Bochni, na południu Polski.
124. Dodane przez Prośba mieszkańca, w dniu - 05-02-2019 21:46
Czy ktoś mógłby podać nazwę tej szwajcarskiej firmy?
125. Dodane przez halo, w dniu - 05-02-2019 21:50
to w końcu jaki INWESTOR.......
126. Dodane przez do kom. 75, w dniu - 05-02-2019 22:16
To jest tzw. bardzo dobre pytanie. Bo jeśli prosiła, to można domniemywać ewentualne naciski lub nawet nieprawidłowości. Jeżeli nie prosiła, to by znaczyło, że prezydent mógł wyskoczyć przed orkiestrę. Ale w mojej opinii warto o to zapytać w szerszym kontekście rynku. 
Może tej krzyckiej firmie wcale na tym nie zależało? Może co prawda w początkowym etapie faktycznie straciliby grupkę fachowców. Ale może to byłaby też szansa na wyszkolenie innych, być może jeszcze bardziej zaangażowanych i twórczych. A gdyby takich fachowców na rynku lokalnym było więcej, to może i inne firmy z tej branży by to ściągnęło i powstałoby kartonowe zagłębie? A Leszno może byłoby znane z kartonów niczym Swarzędz z mebli albo Stęszew z plandek?
127. Dodane przez Jerzy, w dniu - 05-02-2019 22:36
Niesamowite jak skuteczn8e wpłynęła ta rodzinna firma na prezydenta by zablokował ich konkurenta. Czy nie jest sprawa dla CBA?
128. Dodane przez Adam, w dniu - 05-02-2019 22:39
Czy w Lesznie pracuje prokuratura? Czy takie działania są zgodne z prawem?
129. Dodane przez Anty, w dniu - 05-02-2019 23:02
Czysta korupcja, za to się siedzi
130. Dodane przez oj joj, w dniu - 05-02-2019 23:03
Drodzy Państwo. Dajcie sobie na wstrzymanie. Każdy z Was jest ekonomistą,wykazuje się wielką znajomością rynku i wszelkich innych spraw. Ciągle czytam tutaj znawców o tych samych nickach w różnych dziedzinach życia. Każdy z Was jest pewnie z wykształcenia równolegle prawnikiem, ekonomistą, lekarzem, nauczycielem, wykładowcą akademickim, właścicielem zarabiającym fortunę firmy. Zastanawia mnie tylko jedno. Skoro jesteście tacy wykształceni,przedsiębiorczy i rewelacyjni w każdym temacie dlaczego nie startowaliście na urząd prezydenta miasta Leszna. Skoro wiecie wszystko lepiej trzeba było wziąć na siebie ten obowiązek. Być poddawanym ciągłej krytyce. Niektórzy z Państwa po wielu latach mojej lektury tutaj wydaje mi się , że macie dwubiegunowość. Jesteście tacy mądrzy więc na psychologii też się znacie i wiecie w czym rzecz. Krzywdzicie na tym portalu wielu ludzi. Bardzo wielu. Może gdyby Was krzywdzono tutaj z imienia i nazwiska ...zrozumielibyście w czym rzecz. Ale to tylko moje zdanie. Szefowie są zawsze niewygodni. Pozdrawiam Pana Prezydenta Borowiaka serdecznie...tak trzymać Panie Prezydencie...Bojkotowany pracodawca...przez jednego pracownika, który krzywdzi całą firmę.
131. Dodane przez Dobre, w dniu - 05-02-2019 23:20
MASAKRA
132. Dodane przez Pytanie do Prezydenta, w dniu - 05-02-2019 23:36
"Długo się zastanawiałem, dlaczego Szwajcarzy wybrali Leszno, skoro w całym kraju jest bardzo dużo miejsc gdzie mogliby zainwestować". 
 
Pan tak zastanawia się przy każdym potencjalnym inwestorze, który chce tutaj otwierać fabrykę? Musiałem sobie to zapisać, bo to zdanie wprawia mnie w dziwną zadumę.
133. Dodane przez stuk mistrz, w dniu - 05-02-2019 23:37
Ależ odleciał... 
Czy coś to nauczy owieczki? 
Myślę,że nie sądzę...
134. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 06-02-2019 00:40
Panie Prezydencie poprostu brak słów a głosowałam na Pana,poraz pierwszy sie zawiodłam i to bardzo.
135. Dodane przez Yw, w dniu - 06-02-2019 05:26
Szkodzą że nie powstanie nowa firma . Wtedy nasza lokalna przynajmniej by więcej zapłaciła!! Dziwna decyzja
136. Dodane przez jolo, w dniu - 06-02-2019 05:47
Ha ha ale numer w Lesznie nie chca inwestora a w Gorze juz nikt nie chce inwestowac ...
137. Dodane przez odo, w dniu - 06-02-2019 07:42
odp. do kom 130 przeczytaj artykuł ze zrozumieniem a nie krytykuj ludzi tu piszących po co jest strefa i kogo portfel jest ratowany
138. Dodane przez XYZ, w dniu - 06-02-2019 07:50
Teraz wiadomo czemu SPINKO wybudował nowy zakład w Zielonej Górze.
139. Dodane przez Artemis, w dniu - 06-02-2019 08:03
Nawet jeśli płace z tytuły powstania nowego zakładu pracy nie wzrosłyby to i tak jest to skandal, że inwestor został oprawiony z kwitkiem (...). A dlaczego? Ponieważ kiedy gospodarka tego kraju poleci na łeb na szyję a wszystko na to wskazuje to każdy pracodawca będzie się liczył na wagę złota. Zaraz zapewne ktoś napisze, że w takim wypadku inwestor zawinie manele i ucieknie. Może tak może nie ale chyba jednak i tak lepiej dla miasta, aby takich inwestorów było jak najwięcej bo może nie wszyscy będą chcieli uciekać.
140. Dodane przez KOLO, w dniu - 06-02-2019 08:12
POWINNO SIĘ WYMIENIĆ z KODU PKD JAKIE FIRMY W STREFIE SĄ NIEMILE NIEWIDZIANE I PO TEMACIE
141. Dodane przez WMP, w dniu - 06-02-2019 08:20
MNIE NAJBARDZIEJ MARTWI ZDANIE: "W tym wątku przyznał,że wielu szefów leszczyńskich dużych firm pojawienie się nowego inwestora uważa za problem. -Następuje tak zwane wysysanie pracowników - powiedział." CZYLI JUŻ WIEMY DLACZEGO W LESZNIE NIE I NIE BĘDZIE NOWEGO INWESTORA. NIECH SIĘ PAN NIE MARTWI LUDZIE SAMI STĄD WYJADĄ :)))).
142. Dodane przez do kom 130, w dniu - 06-02-2019 08:22
Ludzie decydujący się na stanowisko publiczne muszą być świadomi tego , że podlegają społecznej ocenie . Za dobre decyzje są chwaleni a za złe krytykowani. Życie . I nie trzeba być psychologiem aby te działania ocenić. Ludzie na tych stanowiskach dysponują naszymi podatkami . Najważniejsze to umieć wyciągnąć wnioski z tego co ludzie mówią. A potrafią podpowiedzieć dużo.
143. Dodane przez kkk, w dniu - 06-02-2019 09:37
Panie Prezydencie wstyd mi że na Pana głosowałem. Za taki numer powinni Pana odwołać. Sorry ale nie pojmuję tego...
reklama
144. Dodane przez dzuljani, w dniu - 06-02-2019 09:40
Dla wszystkich głosujących na obecnego prezydenta - macie czego chcieliście a przed wyborami pisalem że ponowny jego wybór to nieporozumienie
145. Dodane przez #Merytoryczy #Łukasz, w dniu - 06-02-2019 09:56
Niepojęte, że nawet w tak oczywistej sprawie znaleźli się obrońcy wodza. Po prostu niepojęte.
146. Dodane przez do kom. 102, w dniu - 06-02-2019 10:19
Każdy zakład może się wynieść lub zamknąć. Szukając inwestora nikt nie ma gwarancji, że pozostanie on już na stałe. Ale w tym przypadku zdawała się być sytuacja szczególna.  
Jeżeli Prezydent poznał słabe i mocne strony inwestora i wiedział, że najważniejszy jest do niego dostęp do fachowców, to dla wytrawnego negocjatora jest to świetna pozycja wyjściowa do rozmów. 
Wtedy nie trzeba znacząco obniżać ceny ziemi ani dawać dużych ulg podatkowych. Dla miasta to oznacza same korzyści. Także takie, że specjaliści zarabiają lepiej niż niewykwalifikowana siła robocza. A na lepszych zarobkach mieszkańców powinno władzy zależeć. Pro publico bono. 
Przypomnijmy, że jeszcze niedawno pisano, że barierą są ceny ziemi http://elka.pl/content/view/67327/670/ 
 
Trudno mi uwierzyć żeby ta obecna firma przez to upadła. Mieliby czas i zasoby na wyszkolenie nowych ludzi. Jeśli nie tworzymy w Lesznie miejsc do lepiej wynagradzanych specjalistów, to dla kogo? Dla Ukraińców i dla tych, których zadowala wynagrodzenie minimalne? Chcemy mieć ciągle biedne społeczeństwo?
147. Dodane przez Melania, w dniu - 06-02-2019 10:25
to się nazywa DRUGIE DNO ile trzeba i komu ,że tak sie przepedza firmy z rynku Leszczyńskiego ? gratuluje wyboru na prezydenta Leszczyniakom !! wstyd po prostu wstyd !!!
148. Dodane przez kam, w dniu - 06-02-2019 13:03
Nie rozumiem. Chcieliście otwartych granic. A teraz nikt nie chce inwestorów? To na cóż ta PIĘKNA REKLAMA na fotce?? 
Konkurencja, to zdrowy mechanizm chyba, że otacza ją cos mało zdrowego ! 
Prowadzę działalność od kilkunastu lat, konkurencja wiecznie działa oraz powstaje nowa i co do władzy mam iść na żale ? 
Leszno sie rozpada i jakoś tego nikt nie widzi ??!
149. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 06-02-2019 13:34
Czy to prawda że te kartony ulokują w RYDZYNIE.
150. Dodane przez DO 115, w dniu - 06-02-2019 13:43
Przyznaj się jakie ty masz dochody skoro w LESZNIE mają mało zarabiać.
151. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 06-02-2019 13:54
Jak Prezydent stwierdził że miasto Leszno niema w tym przedsięwzięciu korzyści to poco nam taka firma.
152. Dodane przez pytajnik, w dniu - 06-02-2019 13:54
Czyli władze Leszna nie chcą robić konkurencji aktualnie działającemu tutaj przedsiębiorcy...? A co z pracownikami? Panie prezydencie, to budzi wątpliwości... - Może pan to szerzej wyjaśnić? Bo to jednak budzi kontrowersje - vide wypowiedzi tutaj. I druga sprawa, czy możemy prosić o informację,z jakich branż inwestorzy są niemile widziani w Lesznie? W sumie wygodna pozycja pracodawcy. Miast zadbało by nikt mu nie zrobił konkurencji.. "super"..
153. Dodane przez Stx, w dniu - 06-02-2019 14:09
Zmowa płacowa w Lesznie panuje od wielu lat. Więcej zarabiają ludzie z regionu Wałbrzycha czy innych mniej rozwiniętych regionów Polski
154. Dodane przez czy to prawda że w Rydzynie, w dniu - 06-02-2019 14:29
I teraz ten szwajcarski czy szwedzki kartonowy, jak piszecie, pracodawca, naprawdę powinien wejść na okoliczny, jeśli nie w Lesznie, rynek.
155. Dodane przez Ania, w dniu - 06-02-2019 14:34
Dziwna ta lojalność jak na włodarza miasta...
156. Dodane przez starrry, w dniu - 06-02-2019 15:01
z jednej strony można zrozumieć poglądy wolnorynkowe konkurencja itp ale z drugiej tym sposobem obcokrajowcy nie będą potrzebowali wojny tak jak kiedyś żeby nami rządzić wykupią nasz przemysł handel i ziemie co przecież cały czas się ma miejsce i co nam zostanie złudne poczucie wolności... zastanówcie się ile jest dużych firm z wyłącznie polskim- kapitałem no właśnie
157. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 06-02-2019 16:59
Wypowiedź Prezydenta może dowodzić, że doszło do popełnienia przestępstwa ściganego z urzędu.W tej sytuacji Prokuratura Rejonowa w Lesznie winna nie czekając aż ktoś zawiadomi ją o podejrzeniu popełnienia przestępstwa dysponując nagraniem z V Sesji Rady Miejskiej oraz w oparciu o niniejszy news wszcząć właśnie z urzędu postępowanie karne najpierw in rem.
158. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 06-02-2019 17:26
Do komentarza 112 PANIE Edwardzie Szczucki tak bardzo w zazdrosnej i nienawistnej roli tutaj występujesz , że aż Tobie się w głowie pomieszało i chcąc krytykować Pana Prezydenta Borowiaka w jego poczynaniu sam go biedny popierasz pisząc ,że została w Lesznie dziura po Goplanie i właśnie o to chodzi , żeby biedaku nie było następnej takiej dziury Oto właśnie on zadbał ratując naszą lokalną firmę konkretnie firmę KENKEL (dlaczego n ie piszemy konkretnie tego nie rozumiem)Jeżeli dobrze wiem pracownicy KENKEL nie narzekają na płace , a że pracować należy to inna sprawa.Mamy parę\" dziur \"w Lesznie po zabiegach głupiej reprywatyzacji np PZŻ MŁYNY był; to piąty w Europie młyn , gdzie inwestor z Francji tak porządził , że nie ma pracy, firmy i podatków dla Leszna .Poza tym w Pana komentarzu jako byłego Prezydenta miasta należało wypisać swoje sukcesy w gospodarowaniu miastem , a nie tylko bez płciowo krytykować ludzi, którzy jednak o nasze interesy co najmniej starają się zadbać- pozdrawiam Pana serdecznie
159. Dodane przez doo kom. 156, w dniu - 06-02-2019 17:27
To działa w dwie strony. Chociażby Orlen inwestuje na Litwie, w Czechach i w Niemczech. KGHM inwestuje nawet w Chile. Nie ma sensu w tej sytuacji podnosić pseudo-patriotycznego tonu, bo to miasto stworzyło strefy inwestycyjne i zabiega o to, aby inni tam inwestowali. Nikt nam tego siłą ani podstępem nie narzuca.
160. Dodane przez robol, w dniu - 06-02-2019 17:57
Czytam i nie wierze ,co za człowiek. Wygania nowych inwestorów ??? Bardzo zla decyzja na szkode mieszkancow Leszna i regionu.
161. Dodane przez Staszek, w dniu - 06-02-2019 18:38
Od lat mówię " W LESZNIE JEST ZMOWA PŁACOWA PANÓW NOWOBOGACKICH"
162. Dodane przez do74, w dniu - 06-02-2019 18:39
Masz rację większość nie rozumie bo z prawami rynku i ekonomią u nich cieniutko.Inni wykorzystują każdą okazję do krytyki Prezydenta /wiadomo z jakiej są opcji POlitycznej/.A jeszcze inni uwierzyli że firma ta płaciłaby średnią jak u Niemców/naiwniacy/.Mamy różne EURO... i co ,jakoś się tam ludzie nie pchają drzwiami i oknami.Zarobki bardzo przeciętne i tak samo byłoby z tą nową firmą.Brawo P.Borowiak!!!
163. Dodane przez do122, w dniu - 06-02-2019 18:53
A ilu mieszkańców miałaby szansę dostać tam pracę,czy wszyscy gromadnie rzuciliby się do tej firmy?Śmieszny jesteś.A kom.126 to nie wiem czy traktować poważnie czy napisałeś na kabaret.Kartonowe zagłębie,hahaha.
164. Dodane przez karo, w dniu - 06-02-2019 19:02
Jak można przepędzić inwestora który chciał zbudować miejsca pracy dla mieszkańców Leszna i powiatu? panie borowiak pan miał nas mieszkańców reprezentować a nie interesy jednej rodziny!!! to mi się w głowie nie mieści!!!!!
165. Dodane przez biedak, w dniu - 06-02-2019 19:06
ja proponuje dac panu Borowiakowi najnizsza krajowa plus nadgodziny po 12 godzin ledwo 2300 zl !!!! zona chora idzie do szpitala od ciezkiej pracy. ja niemam pracy a pan BOROWIAK przepedza inwestorow.LESZNO TU CHCE SIE ZYC?????CHYBA MIALO BYC LESZNO TU TRZEBA GNIC!!!
166. Dodane przez ., w dniu - 06-02-2019 19:31
To się nazywa ZARZĄDZANIE. Prezydent czy inny urzędnik odpowidzialny za dany obszar kraju zobowiązany jest rozważyć każda wadę i zaletę swojej decyzji. W tym przypadku widocznie doszedł do takiego wniosku. To jego przywilej.  
Zazwyczaj gospodarz dba o stalych gości; a nie wpuszcza beztrosko kolejnych, nie patrząc na ewentualne szkody, które mogą powstać. Gdyby mogła być wolnaamerykanka, to by wybory nie były potrzebne, jak w ich wyniku wybrańcy, którzy zarządzają w tym przypadku miastem. Dywersyfikacja zawsze ludzie jest potrzebna, tym bardziej, że na jednym inwestorze się nie kończy.  
Konkurencja oczywiście jest niezbędna, ale niekoniecznie, taka która może natychmiast wyniszczać lokalne firmy. Skutki często są odwrotne do zamierzonych ! Nie o to przecież chodzi, aby pojawiała się nowa firma zagraniczna, wywołując kłopoty już istniejącej, bo potrzebuje dokładnie takich samych fachowców. Wystarczy inwestor z innej branży i wszyscy powinni być zadowoleni. I tak się chyba stało, bo jak by było inaczej, to nie rozważano by otwarcia kolejnej Strefy !?
167. Dodane przez patriot, w dniu - 06-02-2019 19:35
Widzę że prezydent jest na usługach leszczyńskich pseudo biznesmenów. Ciekawe co z tego ma. A niedawno była ankieta o zmowie płacowej w lesznie. szkoda że prezydent broni tego układu
168. Dodane przez BIEDAK, w dniu - 06-02-2019 19:39
A PRACY NIE MA BO SAM NIEMAM A PREZYDENT TAKIE COS PREZYDENT DBA TYLKO O PREZESA TEJ FIRMY NIE O LUDZI LESZNO TU TRZEBA GNIC!!!
169. Dodane przez do 168, w dniu - 06-02-2019 20:47
To jedz na Śląsk do kopalni,praca jest,bezrobocie w Lesznie niskie 3,5 %,fakt inwestor był,to samo z Goplana już dawno by była super galeria,a rynek tylko by na tym skorzystał . W innych miastach inwestorów nie widać,a tu chcą inwestować i co się robi
170. Dodane przez patriot, w dniu - 06-02-2019 21:21
odebrałeś ludziom potencjalne szanse na lepsze jutro. Inni tez mają rodziny i dzieci które trzeba wyżywić na godnym poziomie
171. Dodane przez pato, w dniu - 06-02-2019 21:29
Myślę że jest to temat dla Prokuratury czy nie doszło do płatnej protekcji
172. Dodane przez do kom. 162, w dniu - 06-02-2019 21:44
Skoro Ty tak się dobrze znasz na ekonomii i znasz sytuację lokalnego rynku, to napisz nam wszystkim dlaczego to miasto zabiega o inwestorów i dlaczego chce stworzyć kolejną strefę ekonomiczną na Maryszewicach? Kto z dotychczasowych inwestorów tak bardzo się wyróżnił swoim podejściem do pracowników, który oferuje ponadprzeciętne zarobki, że miasto chce zainwestować niemałe pieniądze, aby ściągnąć następnych?
173. Dodane przez do kom. 167, w dniu - 06-02-2019 21:51
Następnym razem pomyśl zanim coś napiszesz. Bo to nie są ani leszczyńscy biznesmeni, ani tym bardziej pseudo. To świetnie zarządzana i profesjonalna firma. Złość nie powinna przesłaniać rozumu.
174. Dodane przez nik, w dniu - 06-02-2019 22:22
Kom 64i162 ujeli to w moim przekonaniu najlepiej jak mogli.Jak komuś się wydaje że zagraniczna Firma przychodzi tu po to by polepszyć płace i byt ,to się myli .Zwykły KAPITALIZM i chęci zysku przywiodła ich do Leszna.Zniszczyć i doprowadzić do plajty to co mi zawadza i generuje moje niższe przychody a potem ja będę dyktował warunki.
175. Dodane przez Shark, w dniu - 06-02-2019 22:23
Kto na tej decyzji zyskał? Miasto? Nie, bo nie sprzedało działki w strefie. Nawet jeśli ktoś inny ją kupi, to per saldo mamy jednego inwestora mniej w Lesznie. Inwestor? Nie - z wiadomych względów. Pracownicy tej lokalnej firmy? Nie - bo dalej pracują u lokalnego monopolisty. Oczywiście - mogą się przekwalifikować i szukać np. pracy w spółce zajmującej się windykacją albo lotnictwem. Tylko wielu stwierdzi, że woli mieć mniej, niż uczyć się kilka lat nowego zawodu. Lokalna firma? Dopóki ta informacja nie ujrzała światła dziennego to pewnie na tym skorzystała. Teraz - chyba straciła. Jednym słowem - wszyscy stracili. Gdyby miasto sprzedało tą działkę - miałoby pieniądze. Pracownicy - alternatywę i szansę na wyższe zarobki. Lokalna firma - konkurenta i bodziec do poprawy warunków zatrudnienia. Szefostwo tej firmy - pewnie przez rok miałoby mniejsze zyski. Przyznaję, że kompletnie nie wiem o co chodzi... ;)
176. Dodane przez Asia, w dniu - 06-02-2019 22:34
Jasne że nie chcą, bo Leszno to tania siła robocza, więc jak ktoś da więcej będzie problem dla miasta, niestety jeśli chodzi o wynagrodzenia w Wielkopolsce ,Leszno ma najniższe.cala filozofia.
177. Dodane przez Jan, w dniu - 07-02-2019 05:08
Ta rodzinna firma WK coraz bardziej się boi o pracownika bo wciąż są ogłoszenia o zatrudnienie a ludzi do pracy brak. To nie ten (...) co 10 czy 20 lat temu ze tylko po znajomości się dostałeś. Podnoszą normy pracy coraz więcej i woecej a pieniedzy za to nie potrafią dać. Pracowałem tam bardzo długo i z roku na rok jest coraz gorzej.
178. Dodane przez Arek, w dniu - 07-02-2019 08:47
Dlatego powinno się wprowadzać do miasta nowych inwestorów , którzy liczą się z aktualnymi realiami , a nie żyją tym co było kiedyś i nie mają z czego dokoładać w teraźniejszości i przyszłości !!! Zdrowa konkurencja to nic złego
179. Dodane przez xxxxx, w dniu - 07-02-2019 09:12
Czy Prokuratura Rejonowa w Lesznie prowadzi w tej sprawie postępowanie karne z urzędu.A jeśli nie, to dlaczego? Leszczyńskie, niezależne media - czekamy na informację.
180. Dodane przez kawa na ławę, w dniu - 07-02-2019 11:59
Warszawa, Gdańsk, Poznań ma swój U... To np. w Lesznie miałoby być inaczej? Ktoś wybrał w reelekcji pana B., a teraz lament...
181. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 07-02-2019 14:32
No wreszcie mistrzu lub mistrzyni z komentarza 166 to co napisane przez Ciebie jest sensu stricte esencją tych naszych tutaj emocji .JEST PYTANIE DLACZEGO MA TUTAJ PRZYJŚĆ FIRMA W TEJ SAMEJ BRANŻY CO KENKEL .Przecież jest pole do popisu do innych branż i o to tutaj chodzi.Jak na przykład przyjdzie firma z USA w dziedzinie plastiku to może wykończyć mojego kolegę z ławy szkolnej ASTROMAL Andrzeja i skończy się sponsor piłki ręcznej,siatkówki ,koszykówki i żużla .Należy uważać kogo mamy przyjąć dla inwestowania w naszym mieście .NO CIEBIE TO JUŻ WYJĄTKOWO SERDECZNIE POZDRAWIAM MISTRZU PRZEZORNOŚCI
182. Dodane przez Witek, w dniu - 07-02-2019 17:19
Pan Prezydent zdaje się nie odrobił lekcji z ekonomii. Większy popyt na pracowników powoduje wzrost płac. Był kiedyś w Lesznie taki sympatyczny biznesmen brydzysta. Wybudował centrum handlowe i tez miał koncepcje tylko miejscowe firmy i tylko po jednej z branży. Kiepsko wyszło.
183. Dodane przez Lwowskie Lwy, w dniu - 07-02-2019 18:29
W regionie dobrze płaci się tylko Ukraińcom mimo , że nie są członkami UE. Gdyby chociaż tylko na czarno pracowali to bym nic nie mówił ale jeszcze emerytury?! 
 
Polska emerytura minimalna dla Ukraińców - Fakt 
https://www.fakt.pl : Pieniądze : Finanse 
24 paź 2017 - Obywatele Ukrainy, którzy przepracowali choćby tylko pół roku w naszym kraju mogą liczyć na polską minimalną emeryturę. To dzięki umowie ... 
 
Borowiak uratował nie tylko was ale i ZUS. 
 
Zyskał by tylko ten kto prowadzi hotel robotniczy a wy nie macie czym piernąć. 
 
Przykre to ale prawdziwe.
184. Dodane przez Przepowiednia do kom 138, w dniu - 07-02-2019 18:32
138. Dodane przez XYZ, w dniu - 06-02-2019 07:50  
Teraz wiadomo czemu SPINKO wybudował nowy zakład w Zielonej Górze. 
 
Odpowiadam : 
 
Aby zapewnić pracę pracownikom z Leszna po nowym podziale Europy!
185. Dodane przez Pedrak, w dniu - 07-02-2019 19:09
Brawo władzo! 
W taki sposob zachecamy mlodych do pozostania w Lesznie??? 
Nie ma jak leszczynski handel z najniższą krajową?
186. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 07-02-2019 20:17
Ja najnormalniej w świecie nie mogę uwierzyć w to, co czytam. Totalna kompromitacja obywatela Borowiaka.
187. Dodane przez do 185, w dniu - 07-02-2019 20:26
Do pozostania w Lesznie Urząd Miasta zachęca bezzwrotnymi stypendiami dla studentów po 1.000 złotych miesięcznie, do końca studiów, po ukończeniu pierwszego roku.
188. Dodane przez Do kom. 187, w dniu - 07-02-2019 21:51
Proszę porozmawiać z tymi młodymi, którzy zostali w Poznaniu, Wrocławiu, Warszawie lub za granicą. Niejeden z nich zarabia już na tyle dużo, że sam mógłby takie jednostkowe stypendia fundować. Oni tu tylko wracają do rodziny i na spotkania klasowe. Bo jeżeli ktoś kilka lat po studiach może kupić dom lub spore mieszkanie w dużym mieście (choćby na kredyt), i oprócz tego zostaje mu więcej na życie niż cała leszczyńska pensja większości jego kolegów, którzy tu zostali, to po co on ma tutaj wracać?
189. Dodane przez htgtr, w dniu - 07-02-2019 21:52
Leszno się wyludnia, przybywa wschodnich sąsiadów. Kasakra, wciąż brak pracy.
190. Dodane przez jupi, w dniu - 08-02-2019 08:44
to sie nadaje do prokuratury
191. Dodane przez mals, w dniu - 08-02-2019 16:30
bardzo dobra decyzja Panie prezydencie
192. Dodane przez KS, w dniu - 08-02-2019 17:32
dobijemy do 200 komentarzy? Idzie rekord ;)
193. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 08-02-2019 20:23
A moglem miec tam prace , SZKODA :-(
194. Dodane przez do 192, w dniu - 08-02-2019 22:09
Zdarzało się, że dobijaliśmy do kolejnych setek ale rekord ilości już padł (400 komentarzy): elka.pl Kontrowersyjne rekolekcje? [rekolekcje w trapezie]. 16.02.2016
195. Dodane przez Wik, w dniu - 09-02-2019 09:41
Kilkadziesiąt jeśli nie kilkaset nowych miejsc pracy by było. Do Krzycka jezdzi sporo ludzi z okolicznych wiosek i Ci na pewno by nie odeszli a w samym Lesznie jest dużo chetnych do pracy
196. Dodane przez Malgola, w dniu - 10-02-2019 10:11
Przegiął Borowiak ma pojęcie o tym co robi ?
reklama
197. Dodane przez Bajzel, w dniu - 10-02-2019 10:15
To głupia decyzja
198. Dodane przez Hajs, w dniu - 21-02-2019 18:01
(...) Ale ma racje bo wszyscy z WK by pouciekali ze względu na coraz gorsze warunki pracy i ciągłe podnoszenie norm. Już nie ma ludzi do pracy no ale jak sie nikogo nie szanuje to nie ma co sie dziwić.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj