Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Janusz, Konrad

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Do końca roku 40 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow Żono, walcz!

Żono, walcz!

13.03.2019. Radio Elka

Bardzo jestem ciekawy, czy dojdzie do zapowiadanego na kwiecień strajku nauczycieli. Nie będę się zakładał, ale na dziś postawiłbym parę groszy na to, że jednak dojdzie. A jeżeli dojdzie, może to być strajk, jakiego kraj nie widział od bardzo dawna...

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Choćby dlatego, że wygląda mi to naprawdę na strajk powszechny. Popierają go dwa największe związki zawodowe: ZNP i Solidarność. Rzecz to wcale nie tak częsta, bo związki jak to związki, swoje oblicza ideowe
mają, a jak wiemy oblicze ideowe to dla Polaka ważna rzecz. Widać jednak, że są rzeczy ważne i ważniejsze. Ktoś oczywiście może powiedzieć, że „najważniejsza jest kasa”, czyli owe podwyżki. Można na to spojrzeć jednak z innej strony - być może wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy, żeby nie dać się rozgrywać politykom, jak się dajemy dziesięć razy dziennie przez różne „fakty”, „wiadomości”, „soki z buraka” czy „magnae poloniae”. Zwłaszcza że ów protest też rozgrywany politycznie jest - centralne media, w zależności od tego, którego obozu są cynglami, wolą wciskać nam, że ZNP to w sumie komuniści albo że Solidarność wypowiada posłuszeństwo PiSowi.

Swoją drogą oglądanie i czytanie debat publicystów na temat zapowiadanego strajku to zupełnie inny rodzaj sportu. Uwielbiam te konstrukcje logiczne, które misternie wznoszą różnego rodzaju mądrale. Najbardziej podoba mi się wywód, że strajk nie powinien być przeprowadzany w szkołach, w trakcie egzaminów, bo w takich okolicznościach jest on… szczególnie dotkliwy. No może nie znam się na strajkowaniu, w życiu ani minuty związkowcem nie byłem, ale w strajku chodzi chyba o to, żeby był dotkliwy, nie? Po to w tych fabrykach maszyny stawały, żeby się stal nie wytapiała albo węgiel nie fedrował, nieprawdaż? Przecież rolnicy mogliby delikatnie strajkować, siedząc na przyzbach, ale oni wyłażą na autostrady, żeby ludziska zauważyli. A nic tak się nie daje zauważyć, jak stanie godzinami w kilkukilometrowym korku. Więc i nauczyciele wymyślili taki protest, którego się nie da przeoczyć. Bo flagi na szkołach wiszą tak długo, że już spłowiały, a jakoś nikt się nimi nie przejął.

Zresztą trudno się dziwić, że nauczyciele doszli do wniosku „teraz albo nigdy”. Nasza szanowna władza bowiem odeszła nareszcie od lansowanej od czasów II wojny światowej retoryki „krótkiej kołderki”. Że nie ma pieniędzy, więc trzeba rozsądku i umiaru. W NBP jakieś asystentki dostają takie wypłaty, że specjalnie dla nich banknoty się drukuje. Ministrowie i wiceministrowie opływają premiami wielkości PKB małego afrykańskiego państwa. Mało tego - w ciągu kilku tygodni znalazły się pieniądze na 500 Plus dla każdego dziecka, trzynaste emerytury i pięćset autobusów PKS. Kilka tygodni później słyszymy, że kupimy sobie kilkadziesiąt najnowszych myśliwców F-35 za jakieś 100 milionów dolarów sztuka. Bo „wystarczy nie kraść”. No więc jeśli jest tak super, to aż nie wypada nie dać nauczycielom, prawda? A skoro nie chcą, to trzeba się upomnieć - taka okazja się już nie powtórzy.

No dobra. Nie będę krył, że popieram strajk nauczycieli. Zasadniczo z jednego, podstawowego powodu: moja żona jest nauczycielką, w dodatku działa w jednym ze związków - mniejsza o to, w którym. Działa, chodzi z jakimiś przywieszkami i co wieczór pomstuje na władzę. A przecież najświętszym obowiązkiem dobrego męża jest popieranie żony. Bezapelacyjne i całkowite. Więc co wieczór nucę jej buntownicze pieśni, maluję transparenty i takie tam. A kiedy pewnego kwietniowego poranka wyjdzie do pracy z opaską na ramieniu, będę stał w oknie ze łzą w oku. Żono - walcz. Ile będzie trzeba. Trudno, najwyżej pozmywasz po powrocie. A ja powycieram.

 
Komentarze (90)
1. Dodane przez Andrzej, w dniu - 13-03-2019 09:59
Tak trzymać panie Jarku. A Ci którzy są strajkowi przeciwni zawsze mogą sobie sytuację finansową poprawić zatrudniając się w szkołach. Już nie długo pewnie będzie taka możliwość podczas egzaminów!
2. Dodane przez Po studiach, w dniu - 13-03-2019 10:07
Z pewnością się narażę ale powiem tak, nauczyciele to jedna z lepiej opłacanych grup zawodowych w Polsce z przywilejami karty nauczyciela rodem z czasów komuny. Inne grupy zawodowa już dawno takich przywilej nie mają. Tak , Tak zaraz usłyszę, że jak jest tak dobrze być nauczycielem to mogę nim zostać i uczyć lub , że było się ciężko uczyć po nocach i zostać nauczycielem. Dziś znakomita większość pań obsługująca kasy w marketach jest po wyższych studiach i muszą się zadowolić najniższą pensją czyli około 1600 zł na rękę. Nauczyciele z wieloletnim stażem , z pieniędzmi na zagospodarowanie, z przywilejami karty nauczyciela, z nadgodzinami, bo przecież wszystko co ponad 18 godzinne pensum nauczycielskie to nadgodziny sowicie opłacane mają około 3500 do 5500 na miesiąc. Taka jest prawda. O urlopach nie wspomnę , bo po co. Każdy to wie. Więc punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia. Drodzy nauczyciele zaprasza na kasę do marketu, jak też mam wyższe wyksztalcenie.
3. Dodane przez Łukasz, w dniu - 13-03-2019 10:10
Wygląda na to (bezpośrednio słyszałem) że owszem strajk będzie. Nauczyciele - nie dajcie się. Kształcicie przyszłych dorosłych, rządzących i inżynierów tego kraju, należą się wam godziwe warunki!
4. Dodane przez mąż nauczycielki, w dniu - 13-03-2019 10:12
dobre z tym pozmywaniem. Też się poświęcę i poczekam, aż pozmywa jak wróci...
5. Dodane przez Rodak, w dniu - 13-03-2019 10:15
Przesada drogi Panie mniej polityki a bedzie dobrze.
6. Dodane przez erg, w dniu - 13-03-2019 10:17
Również popieram strajk nauczycieli,może zniknie ten lekceważacy uśmieszek z twarzy p.minister!!!
7. Dodane przez Stazysta, w dniu - 13-03-2019 10:17
Zarabiają mało, fakt ze za 18 h lekcyjnych czyli ok. 14 h zegarowych (normalnie tydzień pracy ma 40h). Prosty sposób: zwiększyć pensum do 36 h lekcyjnych (ok. 24 h zegarowe wiec zostanie 14 h tygodniowo na sprawdzanie klasówek). Wtedy połowa nauczycieli będzie zarabiać min 3800 netto, druga połowa znajdzie inna prace - i tak w tv słuchać se już są zmęczeni, chcą innej godnej pracy itp. Budżet będzie na tym samym poziomie, pozostała w zawodzie cześć nauczycieli będzie zadowolona z zarobków. To jest bardzo dobry czas dla rządzących na zmianę systemu wynagrodzenia ale za to likwidacja karty nauczyciela! Wykorzystać to!!!
8. Dodane przez hmm, w dniu - 13-03-2019 10:21
Teraz czekamy na zalew ekspertów wiedzących najlepiej ile to nauczyciel pracuje i za ile... ale bardziej ciekawi mnie czy rząd czasem nie wykombinował sobie tego tak - mamy niż demograficzny, więc trzeba będzie ludzi ze szkół zwolnic, to zróbmy "reformę" która zmieni jedynie nazwy szkół bez istotnych zmian w programach i przykryje nam te zwolnienia. Z oszczędzonych w ten sposób środków zrobimy wielkie podwyżki za jakiś czas i wyjdziemy na dobre ciocie. Tylko, że nauczyciele się nie połapali i chcą kasę za szybko.
9. Dodane przez rodzic, w dniu - 13-03-2019 10:27
Szanowny Panie Redaktorze. Uważam, że w całej tej dyskusji brakuje aspektu reformy. do tej pory wszystkie reformy wprowadzane przez MEN nie przynoszą żadnych efektów poza zamieszaniem w organizacji szkoły i frustracji uczniów. W polskiej szkole dobry nauczyciel zarabia tak samo jak zły nauczyciel. Ocena nauczyciela jest śmiechu warta. Szkoła obrasta biurokracjom. Uczniom ładujemy wiedzę, której w życiu nie wiele wykorzystają. Kształcimy wykształconych ludzi nie dopasowanych do rynku pracy i życia w ogóle. 
Jestem tylko rodzicem i zamieszanie z egzaminami dotknie moje dziecko, ale uważam, ze w oświacie potrzebny jest wstrząs. Byle po tym wszystkim nie zakończyło się przelaniem kasy z jednego źródła do innego 
Życzę nauczycielom determinacji do walki o swoje, ale także do nacisku na prawdziwe zreformowanie oświaty.
10. Dodane przez leśny dziadek, w dniu - 13-03-2019 10:42
W polskiej szkole potrzebna jest prawdziwa reforma na miarę XXI wieku! Oczywiście szacunek i wdzięczność ludziom podejmującym misję nauczycielską powinny być świętością całego społeczeństwa. Każdy rozsądny człowiek to rozumie. Obawiam się niestety, że na "kosmetycznych" podwyżkach się skończy, a reformy, dostosowującej edukację do potrzeb rynkowych XXI wieku nie będzie. Do tego potrzeba mądrych ludzi - a Tych nie widać. Jednak popieram nauczycieli - walczcie do skutku!
11. Dodane przez przedsiębiorca-rodzic, w dniu - 13-03-2019 10:45
Cztery a może pięć razy oj raczej sześć zmieniałam pracę. Czy to problem? Nie rozumiem. Nauczyciele są dziecinni i przewrażliwieni.
12. Dodane przez colo1, w dniu - 13-03-2019 10:53
A ja uważam, że powinni zarabiać bardzo dużo. Może 5, 6 średnich krajowych. Tyle, że na jedno miejsce powinno być 10 chętnych. W efekcie powinni zostać tylko najlepsi, którzy z tych durnych programów nauczania wycisną rzeczy naprawde ważne. Odpowiedno skonstruowane kryteria oceniania kandydatów i ich póżniejsza weryfikacja. Odsunięcie dyrektorów szkół od tego procesu, żeby nie było nepotyzmu. Opracować oceny pracy i wyników mające różne wagi. Zaczynając od uczniów, Rady rodziców, grona pedagogicznego itd kończąc na analizie sukcesów uczniów w różnych niezależnych konkursach i olimpiadach. Da się to zrobić. Tymczasem walczcie.
13. Dodane przez wyborca, w dniu - 13-03-2019 10:58
Utwierdzam się, zyskuję pewność. W jakimkolwiek głosowaniu czy wyborach, nigdy nie głosuję na męża nauczycielki.
reklama
14. Dodane przez xyz, w dniu - 13-03-2019 11:14
Oczywiście nie dotyczy to wszystkich i nie można generalizować, wg. mnie niech podniosą pensje, ale tym prawdziwie wykształconym! Co niektórzy nie potrafią wypowiedzieć się w naszym ojczystym języku i dziecko wracając ze szkoły zaczęło przynosić mi "kwiatki" tylu "lubiałem, włanczałem, poszłem". No ale skoro nauczyciele nie poprawiają innych dzieci, baa.... sami tak mówią.... czegóż oczekiwać. 
Dla tych "mądrali" co chcą strajku w czasie egzaminów - gdyby dotyczyło to Waszego dziecka, które i tak w tym roku ma "pod górkę", nie bylibyście tacy pełni entuzjazmu !!! Moje dziecko w tym roku kończy szkołę - i owszem, Drodzy nauczyciele- strajkujcie sobie, ale nie stresujcie dodatkowo dzieci przesuwaniem egzaminu nie wiadomo na kiedy !!! jaki to dla nich przykład, że macie totalnie gdzieś ich samych i datę, która została podana już we wrześniu !?
15. Dodane przez rodzic, w dniu - 13-03-2019 11:28
popieram, nauczyciele to osoby które kształtują umysły naszych dzieci , młodych ludzi, to inwestycja w naszego dobro
16. Dodane przez iga, w dniu - 13-03-2019 11:30
Dlaczego ta żona nie walczyła przez 5 lat rządów PO-PSL? mężczyzna ,mąż wstydzić sie powinien nawoływać żonę do strajku to ON powinien zarabiać na rodzinę ,a żona na drobiazgi dla siebie mam w rodzinie nauczycieli którzy powiedzieli ,iż dobrze zarabiają i twierdzą ,że cała reszta robi hucpę polityczną gdzie prawda? nauczyciele powinni również publicznie przedstawiać swoje dochody i majątki !!
17. Dodane przez Daniel, w dniu - 13-03-2019 11:35
Nauczycieli jest za dużo.W Polsce 700tys gdzie w kraju jest 36mln ludzi a w Niemczech 730tys na 82mln ludzi.Zwolnic połowę,drugiej dać podwyżki ale zlikw8dowac kartę nauczyciela i wsiąść się do roboty.
18. Dodane przez Rodzic, w dniu - 13-03-2019 11:35
A co mają powiedzieć pracownicy w prywatnych firmach. Też mało zarabiają. Strajkować nie mogą bo ich szef zaraz zwolni. Jak zweryfikować ile nauczyciele faktycznie zarabiają na tle innych ludzi? Niech pokażą PITa. Nikt nikogo na siłę nie trzyma w pracy. Jeśli jest możliwość lepiej zarabiać, to trzeba zmienić pracę. Należy dokonać wyboru pieniądze albo powołanie.  
W przypadku gdy nauczyciele zaczną zwalniać się masowo z pracy i będzie brakowało na rynku nauczycieli, to wtedy będą musiały się znaleźć pieniądze na podwyżki. 
Szkoda, że strajk odbędzie się kosztem dzieci.Dzieci i tak bardzo dużo tracą w szkole z powodu dużej absencji nauczycieli. Gdy nie ma nauczyciela, to nie ma prowadzonych lekcji. A jak jest zastępstwo, to i tak nic nie robią na lekcji z danego przedmiotu. Do podwyżki powinno brać się pod uwagę ile dni w ciągu roku szkolnego nauczyciela nie było w pracy. W prywatnych firmach chorowanie nie jest mile widziane,a nauczyciel idzie na chorobowe i się nie przejmuje. 
Pozdrawiam
19. Dodane przez Janna Antar, w dniu - 13-03-2019 11:43
Uwielbiam ten zamszowy myzoginizm. Jako kobieta wspieram Pańską żonę, redaktorze Adamek.
20. Dodane przez popieram 17, w dniu - 13-03-2019 11:44
Popieram 17 w całości i spieszę wyjaśnić, że autor ma na myśli zabranie się (wziąć się) do roboty.
21. Dodane przez BoB, w dniu - 13-03-2019 11:46
Jako mąż nauczycielki jestem za zniesieniem Karty Nauczyciela i ograniczeniem pracy do 40h oraz oczywiście możliwością wzięcia 26 dni urlopu w dowolnym momencie roku kalendarzowego nie szkolnego (dlaczego niby na wakacje muszę zawsze jeździć w sezonie?). I żeby rodzice później nie narzekali, że na zebranie czy konsultacje trzeba będzie do szkoły przyjechać na godzinę np. 14.00 czy 14.30, bo 8h upłynie np. o 15.00 (wielu z Was to nie ruszy, bo interesujecie się dziećmi dopiero jak jest problem). I żeby nie narzekali, że nie będzie wycieczek, wigilii klasowych, kółek przedmiotowych, zajęć wyrównawczych, konkursów, dyskotek i innych pierdół, przez które moja żona spędza czas z Waszymi rozwydrzonymi dzieciakami zamiast ze mną w domu. I nie będzie przyjamniej przywoziła do domu tony papierów, sprawdzianów, nie będzie się szykowała do lekcji w domu - dla mnie same plusy oraz najważniejsze - niech nikt się nie zdziwi, jak po wyjściu ze szkoły nauczyciel nie odbierze telefonu - prywatnego zresztą - od któregokolwiek z rodziców (potrafią dzwonić z pierdołami nawet o 22, w niedziele, święta). Wg mnie na 40h pracy - nauczyciel będzie mógł mieć najwyżej 15h lekcji (bo na tyle mu czas pozwoli) - i znowu wszyscy będą marudzić, ale jak to będzie za 5.000zł jak to mówi pani minister to niech marudzą. I jeszcze jedno nauczyciele podczas przerw między lekcjami również pracują pilnując Wasze dzieci, przygotowując materiały itp.
22. Dodane przez Marek, w dniu - 13-03-2019 11:49
Moze wam prezes pita pokaze? Albo martynki z banku. Skad sie w lesznie ta sekta ludzi o pogladach rodem z niemiec lat 30...
23. Dodane przez Rodzic, w dniu - 13-03-2019 11:58
Powinno się zrobić tak jak w NBP. Narodowy Bank Polski jest instytucją publiczną i obywatele mają prawo pytać o zarobki. Szkoły państwowe, też są instytucją publiczną i dlatego powinny być ujawnione dochody nauczycieli. Nauczyciele winni składać oświadczenia majątkowe. Powinna być uchwalona ustawa ujawniającą zarobki nauczycieli.  
Pozdrawiam
24. Dodane przez 123, w dniu - 13-03-2019 12:01
Ja jak w firmie mało zarabiałem to szukałem innej pracy .proste?
25. Dodane przez Dawid, w dniu - 13-03-2019 12:10
Panie Jarku, genialna puenta. Muszę to samo powiedzieć mojej żonie, również nauczycielce. Niech w spokoju strajkuje, obowiązki domowe poczekają!
26. Dodane przez inga, w dniu - 13-03-2019 12:25
zaraz będzie mniej klas to i nauczycieli nie będzie tylu potrzeba.Pensje tych co zostaną zwolnieni rozdzielić miedzy pozostałych.Ale coś za coś,pozostali niech się lepiej przykładają do pracy.
27. Dodane przez Kiki, w dniu - 13-03-2019 12:27
Może by tak prześwietlić majątki tych nauczycieli? Ile zarobili w ciagu 10 lat itp? Dlaczego nauczyciele nie strajkowali tak przez ostatnie rzadu po-PSL ? Aaa noo był kryzys przeciez
28. Dodane przez Ironia, w dniu - 13-03-2019 12:55
Pisze Pan o faktach, wiadomościach, sokach z burakach, a sam Pan pisze (mąż nauczycielki) artykuł o podwyżkach dla nauczycieli... Sam Pan sobie dał odpowiedz czy artykuł jest rzetelnie napisany...
29. Dodane przez ? RODZIC, w dniu - 13-03-2019 13:09
A TRZA BYŁO 1 WRZEŚNIA NIE PRZYJŚĆ DO ROBOTY ?! NAUCZYCIELE MAJĄ WSZYSTKO GDZIEŚ. PODEJSCIE NIE DO NAŚLADOWANIA. A TA ŻONA PO CÓŻ I NA CÓŻ W SZKOLE SIEDZI? BO WYGODNIE ?
reklama
30. Dodane przez Kasia, w dniu - 13-03-2019 13:12
popieram komentarz nr 18. Jestem rodzicem który ma dziecko w III klasie gimnazjalnej i III kl LO i drżę czy egzaminy i matura się odbędą.Moim dzieciom to też nie jest obojętne. Przeanalizowałam librusa córki i nie ma miesiąca od początku roku szkolnego żeby nie było matematyki z powodu nieobecnosci nauczycielki. Są również bardzo dobrzy nauczyciele. Slogany że trzeba było się uczyć żeby zostać nauczycielem mnie już męczą. Mam wrażenie że frustracja niektórych nauczycieli wynika z tego, że nie nadążają za wymogami i nowymi technologiami w prowadzeniu lekcji. A co do wynagrodzenia, zawsze chwiałoby się więcej. Proponuję żeby nauczyciele pokazujący kartki z wynagrodzeniami z początku miesiąca, pokazali też ile dostają na końcu miesiąca za godziny ponadwymiarowych i doraźne zastępstwa. Wtedy będzie prawdziwy obraz miesięcznego wynagrodzenia nauczyciela.
31. Dodane przez Jan, w dniu - 13-03-2019 13:15
Nie chcę żeby pieniądze z moich podatków szły na 500+ i inne pierdoły. Wolę dać nauczycielom. Nauczyciele, nie dajcie się!
32. Dodane przez Kasia, w dniu - 13-03-2019 13:23
popieram komentarz nr 18. Jestem rodzicem który ma dziecko w III klasie gimnazjalnej i III kl LO i drżę czy egzaminy i matura się odbędą.Moim dzieciom to też nie jest obojętne. Przeanalizowałam librusa córki i nie ma miesiąca od początku roku szkolnego żeby nie było matematyki z powodu nieobecnosci nauczycielki. Są również bardzo dobrzy nauczyciele. Slogany że trzeba było się uczyć żeby zostać nauczycielem mnie już męczą. Mam wrażenie że frustracja niektórych nauczycieli wynika z tego, że nie nadążają za wymogami i nowymi technologiami w prowadzeniu lekcji. A co do wynagrodzenia, zawsze chwiałoby się więcej. Proponuję żeby nauczyciele pokazujący kartki z wynagrodzeniami z początku miesiąca, pokazali też ile dostają na końcu miesiąca za godziny ponadwymiarowych i doraźne zastępstwa. Wtedy będzie prawdziwy obraz miesięcznego wynagrodzenia nauczyciela.
33. Dodane przez ja, w dniu - 13-03-2019 13:33
Szkolnictwo powinno być prywatne.
34. Dodane przez Ola, w dniu - 13-03-2019 13:46
W tym kraju strajkują wiecznie lekarze, pielęgniarki oraz nauczyciele. Szczególnie ci nauczyciele o wielkim ego - co w życiu nic innego nie potrafiliby robić. Wszyscy wiedzą, że termin strajku jest wybrany z premedytacją. Popieram rozwiązania, które ograniczają szantaże poszczególnych grup zawodowych, szczególnie tych dużych. Jakoś o innych obywatelach się nie pamięta. 
 
W większości szkół żadnego strajku nie będzie! Założycie się?
35. Dodane przez 12345, w dniu - 13-03-2019 13:51
Prawie wszyscy nauczyciele udzielają korepetycji a ilu z nich odprowadza za to podatek?Prawie żaden z nich!WZÓR DO NAŚLADOWANIA?!
36. Dodane przez Rodzic, w dniu - 13-03-2019 14:08
Popieram strajk nauczycieli.
37. Dodane przez Pan, w dniu - 13-03-2019 14:12
Ta zawisc w kierunku nauczycieli to chyba jakas trauma... nie uczylo sie w szkole i sie slabe stopnie mialo? Chyba tak... Sadzac po wpisach ludzi w brunatnych koszulach. Widac nic dobrego im di glow wbic sie nie dalo.
38. Dodane przez JAJA, w dniu - 13-03-2019 14:23
Nauczyciele niech pracują 40 godzin ... ale w szkole, nie w domu. Szkoła niech da stanowisko w szkole do sprawdzania prac, komputer do wpisywania ocen i innych rzeczy w dziennik elektroniczny, drukarkę, papier, tusz, toner, telefon służbowy do kontaktów z rodzicami, itp. a nie prawie wszystko robi się w domu i na swoim sprzęcie. Wycieczki, zebrania, dni szkoły, itp. oczywiście, ale w ramach płatnych nadgodzin. Można by wiele pisać, ale większość i tak nie zrozumie. I za tą pracę nie chcę nic więcej jak 3000 zł. na rękę. Teraz mam 3000 zł. na rękę ale z nadgodzinami (ciekawe czy ten, kto przy etacie 160 godzinnym chciałby za cenę wyższego wynagrodzenia przepracować np. 240 godzin?). Coraz bardziej roszczeniowi rodzice i dzieci bez podstaw kultury osobistej wyniesionej z domu. Wielu słabych i nieprzygotowanych nauczycieli-bo kto idzie pracować za takie ochłapy? Problemów jest mnóstwo i nie chodzi o to, kto teraz rządzi. Chodzi o to, że w tym kraju nic nie jest planowane w dłuższej perspektywie. Tylko od wyborów do wyborów. A do nauczycieli: nie słuchajcie żadnych obelg, mędrców wszelkiej maści, pseudo obrońców dzieci, itd. Róbcie swoje. STRAJK I TYLKO STRAJK, BO NIGDY NIC JUŻ NIE UZYSKACIE JAK TERAZ PĘKNIECIE!!! A jak będą Wam chcieli na siłę wleźć do szkół obce osoby na egzaminy, to zróbcie STRAJK OKUPACYJNY I TYLE W TEMACIE. A Zalewska na zieloną trawkę-co już powinno mieć dawno miejsce, bo wstyd nie dla tego rządu, ale dla Polski, że ktoś taki sprawuje funkcję ministra. Pozdrawiam wszystkich nauczycieli!!!
39. Dodane przez Archanioł, w dniu - 13-03-2019 14:32
A ANKA jak zawsze uśmiechnięta i prosto w oczy nikomu nie spogląda.
40. Dodane przez O!, w dniu - 13-03-2019 14:34
A jacy oni wykształceni skoro boją sie zmienić pracę, mają swiadomość że życie jest ciężkie a z ich podejściem nie mają szans. A jaka to odpowiedzialność dzieciaki uczyć. Dziwię sie jedynie dlaczego starają sie osłów wyciągać i dzięki temu przechodzą do następnej klasy. Ale taka presja dyra pewnie.
41. Dodane przez ad 33, w dniu - 13-03-2019 14:34
Oczywiście, że strajku nie będzie. Nie ma to jak szantaż.
42. Dodane przez do kolegi nr 2 Po studiach, w dniu - 13-03-2019 14:52
Nie wiem co studiowałeś, ale z logiką jesteś na bakier. Wpierw zapoznaj się z faktami, potem przeanalizuj, a na końcu wnioskuj. Jeśli masz nauczyciela w rodzinie lub gronie znajomych, poproś go o pasek z listy wypłat. Chciałbyś, aby twoje dzieci uczył kasjer?
43. Dodane przez aga, w dniu - 13-03-2019 15:00
Prosta sprawa,zmienic zawod jak mało się zarabia.
44. Dodane przez kOWAL, w dniu - 13-03-2019 15:15
Poziom wiedzy nauczycieli-zerowy ; poziom nauczania - zerowy.Dzieciaki nie mają wiedzy.Nauczycielom podwyższyć wynagrodzenia o upragnione 1000 zł pod warunkiem likwidacji Karty Nauczyciela.Czas skończy z przywilejami,czas,by ta kasta ludzi podjęła 40 godzinny tydzień pracy,by miała 26 dniowy urlop itd,itp.
45. Dodane przez ad 41, w dniu - 13-03-2019 15:41
Nie chodzi o pasek z wypłaty nauczyciela a o roczny PIT, bo to się liczy i tylko to jest obiektywne. Zapominamy m.in. o trzynastej pensji nauczycieli od ilu już lat.
46. Dodane przez Do 43, w dniu - 13-03-2019 15:48
Faktycznie z ciebie kowal. Zakuty masz... wiesz co
47. Dodane przez xxx, w dniu - 13-03-2019 16:16
Do kom.nr2. Proszę mi pokazać, na której kasie siedzi pani po studiach magisterskich czy podyplomowych????
48. Dodane przez Do kom. 44, w dniu - 13-03-2019 17:19
Myślę,iż nie powinno być tak, że nauczyciele zarabiają mniej niż w Lidlu, oni pracują też w domach mam brata, który uczy matmy i dużo sprawdzianów poprawia bo się nie chcą uczyć i jedynie to trochę młodzież mobilizuje, kółka prowadzi , przygotowuje do matury ,bez zapłaty i inne rzeczy o których nie będę się rozpisywać , widzę zero wyrozumiałości.Ciekawe czy byś się zamienił , pewnie do domku wrócisz założysz kapciuszki i odpoczywasz.Przyjemnosci życzę .
49. Dodane przez Do kom.45, w dniu - 13-03-2019 17:21
A ty myślisz , że tej trzynastki to mają kokosy?
50. Dodane przez Marek, w dniu - 13-03-2019 17:38
Z komentarzy wynika, że obniża nam się jakość nauczycieli, ale powiedzmy szczerze - również jakość "materiału genetycznego" przychodzącego do szkoły. Obecne czasy preferują rozwiązania ilościowe. Krzywej Gaussa nie da się oszukać. Więc wizja przyszłości rysuje się dosyć znajomo.Głupi nauczyciele będą w głupiej szkole uczyć głupie dzieci przysłane przez głupich rodzicieli, bo wszyscy zapomnieli starego przysłowia, że lepiej z mądrym stracić niż z głupim zyskać, a każda władza będzie to dobrze rogrywałą. Dziękuję za mądrość wyrażoną przez autora felietonu i zachowany na koniec instynkt przetrwania.
51. Dodane przez MARIA, w dniu - 13-03-2019 18:57
NAUCZYCIELE TO PRZEWAŻNIE WYBORCY PO I SLD,TOTEŻ UWAŻAM,ZE MUSZĄ POCZEKAĆ DO JESIENI TO NOWY RZĄD IM DA PO 2.000 ZL PODWYŻKI.A STRAJK W CZASIE TRWANIA EGZAMINÓW TO SZANTAŻ EMOCJONALNY.NIGDY NAUCZYCIEL NIE RZĄDAŁ PODWYŻKI 1.000 ZŁ TO BEZCZELNOŚĆ.UCZNIOWIE NIE MOGĄ BYĆ OFIARAMI.LICZĘ,ZE NAUCZYCIELE SĄ NAUCZYCIELAMI A NIE UCZYCIELAMI.KAŻDA GRUPA SPOŁECZNA CHCIAŁ BY TAKIEJ PODWYŻKI A NIE TYLKO NAUCZYCIELE.
52. Dodane przez DO 16 IGA, w dniu - 13-03-2019 19:19
Nie wiem co robiła zona redaktora, nie wiem co robiła Solidarność w czasie rządów PO-PSL 
 
Działania ZNP w latach rządów PO-PSL:  
2007 październik zorganizowano pikiety przed gmachami urzędów wojewódzkich(tydzień po wyborach).  
2008 styczeń Warszawa manifestacja (12 tyś. osób)  
2008 maj ogólnopolski strajk  
2008 wrzesień pikieta przed gmachem MEN  
2008 listopad pikieta przed gmachem Sejmu i Kancelarią Prezesa Rady Ministrów,  
2010 pikieta ZNP przed siedzibą Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie  
2013 wrzesień manifestacja Solidarności, OPZZ i FZZ (200 tyś. osób)  
2013 listopad ogólnopolska manifestacja ZNP w Warszawie (ponad 20 tyś. osób)  
2015 kwiecień ogólnopolska manifestacja nauczycieli i pracowników (22 tyś. osób)  
2015 październik manifestacja ZNP i Solidarności (15 tyś. osób)
53. Dodane przez Ja, w dniu - 13-03-2019 19:44
Niech każdy nauczyciel choć na dwa tygodnie idzie do pracy fizycznej plus 3 zmiany i wolne tylko niedziele jak nie ma się nocki....
54. Dodane przez Wiesiek z Lipowej, w dniu - 13-03-2019 19:46
a ja mysle , ze JUZ powoli nalezaloby przebijac opony i co tydzien kilka aut podpalac!Bo mnie sie to tez nie podoba, zeby Polska od 1945 na dorobku przez komuchow I DALEJ beda robic wszystko i wymyslac sabotaz aby demokratycznie wybrany RZAD obalac. Wy juz conajmniej przez kilka dekad do koryta nie dojdziecie czerwone marki/jarki.A jesli dojdziecie za LAT 20 to albo w wyniku AMNEZJI WYBORCOW albo tradycyjnego oszustwa chociazby takiego powojennego: 3 razy TAK!
55. Dodane przez do 54, w dniu - 13-03-2019 20:08
swiete slowa Wiesiu swiete slowa! Bilion zlotych polskich sprzyniewiezyli w ciagu 8 lat (...) a teraz maja pretensje, ze Janosik najubozszym daje. KRS wprowadzic i dochody z korepetycji opodatkowac to na poczatek, a cd. nastapi.I tak jak piszesz pod szkolami druty kolczaste rozkladac dla nieukow uczitieli i tych co wypasionymi autami dzieci odbieraja i przywoza przed godz. 8 rano i na ul. Rumunskiej szybko jezdza kurzac i narazajac przechodniow na utrate zycia i zdrowia. Brac sie za tych nowobogackich na kredytach co to postaw sie niezastaw sie a pozniej nowotwory piersi bo lajno zarlo i zebza przed Rossmanem na deptaku.
56. Dodane przez Antoni, w dniu - 13-03-2019 20:29
Diabli mnie biorą jak czytam nauczycielskie wypociny "trzeba było zostać nauczycielem", albo "Jesteśmy wykształceni". Aby zostać nauczycielem w szkole publicznej (takiej z kartą nauczyciela) trzeba mieć układy, a najlepiej rodziców nauczycieli. Nikt z poza klanu, mimo dobrego wykształcenia się do szkoły nie dostanie. Co do wykształcenia nauczycieli to niestety wielu ma ukończone nędzne szkółki prowincjonalne, które nie powinny nazywane być dumnie szkołami wyższymi. Zastanawia mnie dlaczego dzieci nauczycielskie, mimo że powinny wiedzieć jaka to "trudna, odpowiedzialna, słabo płatna praca" mają takie parcie na pracę w szkole. Masochiści czy co?
57. Dodane przez do 55, w dniu - 13-03-2019 20:37
" hyzy(...) " wyautowany zostal z Polski, miejmy nadzieje , ze na trwale.
58. Dodane przez do 53, w dniu - 13-03-2019 21:11
zapraszam na lekcję do VIa z matmy , histy czy przyrki. + dyżur na każdej przerwie. Nie dasz rady
59. Dodane przez do 57, w dniu - 13-03-2019 21:14
Za rok wróci i zje drób na obiad i budyń na deser.
60. Dodane przez do 2, w dniu - 13-03-2019 21:17
Pieniądze na zagospodarowanie usunął z Karty Nauczyciela niszczyciel ORP Zalewska 
Twoja wypowiedz to stek bzdur , nie masz podstawowej wiedzy na temat KN
61. Dodane przez do 56, w dniu - 13-03-2019 21:34
Popieram w całości. Chętnie zatrudnię się w szkole, za każde wynagrodzenie. Mam wyższe magisterskie UAM Poznań i 2 podyplomówki skończone za własną kasę, tylko rodzice nie byli nauczycielami dlatego w szkole w Lesznie nie pracuję. Bez układów nie ma szans.
62. Dodane przez zofia, w dniu - 13-03-2019 21:34
prawda jest taka, że pracują na pół etatu, a płacone mają za cały etat. Mam w szkole dzieci i nie widzę, aby się przepracowywali. Sprawdziany mają od lat takie same, ściągają je z internetu i nie są oddawane uczniom do domu. Sprawdzają je natomiast na lekcjach, dzieciom zadają zadania, a oni w tym czasie je sprawdzają.
63. Dodane przez aza, w dniu - 13-03-2019 21:41
W pełni popieram kom. nr. 17. Prawda jest taka, że nauczyciele dzisiaj nie uczą dzieci tylko rozwiązują testy / odp. a, b, c, d/. Testy przerabiają ze swoimi dziećmi w domu i taki synalek czy córka maja lepsze oceny niż inne dzieci. Co z takich dzieci wyrośnie - kombinatorzy, nieroby, cwaniaki. Takich jest pełno w naszych urzędach. W 8 klasie nie znają tabliczki mnożenia, nie wiedzą, w którym roku wybuchła II wojna światowa itd. itp. Dzisiaj nauczyciele kształcą / przepraszam za wyrażenie / głąbów. Naukę natomiast scedowali na rodziców zadając olbrzymi materiał do domu jako zadanie domowe.
64. Dodane przez Wiesiek z Lipowej do 63, w dniu - 14-03-2019 00:30
aza to wzielo sie zza Odry i Nysy Luzyckiej. TutEJ isbn podajesz w ksiegarni i przysylaja ksiazki rozne do roznych klas i roznych autorow z ktorych pani niemniecka pani ucziteielnica stosuje w swojej klasie oczywiscie powiadamiajac co niektorych rodzicow, ze z takiej to a takiej ksiazki o takim to a takim isbn nummer cwiczyc dziecka bydom coby pierwsze i najlepsze byly w sprawdzianach i co by po nocach uczyc sie nie musialy i co Wochenende BEZSTRESOWA I WONA MIALY a ten drugi sort , ktoremu takowe ksiazki streng verboten zu lesen sind beda POPRZECZKI (do przeskoczenia ma sie rozumiec) podnoszone systematyczne co w np. prywatnych szkolach np. katolickich , czy ewangielickich do wiekszego CZESNEGO przyczynic sie moze! MYSLE, ZE KILOMETR ZDANIA STARCZY bez interpunkcji wystarczy cobysielepiejpospalojeszcze.
65. Dodane przez do 21 - rodzic i żona nauczyciela, w dniu - 14-03-2019 07:31
W samo sedno! Popieram nauczycieli
66. Dodane przez do 63 też rodzic, w dniu - 14-03-2019 07:39
W ósmej klasie nie znają tabliczki mnożenia? No przepraszam, łopatą do głowy nikt tępemu nie włoży! Tego się trzeba po prostu NA PAMIĘĆ NAUCZYĆ SAMEMU! To samo z datami - pamięciówka. Jeśli rodzice oczekują, że bez wkładu wysiłku własnego w naukę dzieci się jakimś cudem nauczą, to nie wiem, kto jest bardziej tępy - rodzic czy uczeń.
67. Dodane przez Rodzic, w dniu - 14-03-2019 08:01
Proponuję zorganizować strajk włoski. Niech np. przez miesiąc nauczyciele uczą z zaangażowaniem,rzetelnie i po prostu dobrze. A w miejsce belferskich plotek zainteresują się uczniem. Na miesiąc. Wilk (nauczyciel) syty i owca (uczeń) cała
68. Dodane przez Piotr, w dniu - 14-03-2019 08:58
Jak zwykle z większości tutaj komentujących czyli jakiejś tam grupie reprezentatywnej Polaków wychodzi egoizm i myślenie w stylu "aby tylko mi było dobrze". Skoro nie jestem nauczycielem to problem mnie nie dotyczy i niech nie stękają, że mają źle bo mogą zmienić pracę. Tak samo każdy inny stękający może zmienić pracę! Odzywają się głosy w komentarzach, że "niech chodzą na nocki pracować fizycznie to zobaczą co to praca". A ja powiem do takiej osoby: trzeba było się uczyć i zostać lekarzem, prawnikiem, fizykiem jądrowym czy tam innym przedsiębiorcą prywatnym z dobrze prosperującym biznesem. Dlaczego ci na minimalnych krajowych są na minimalnych krajowych? Bo po prostu nic innego jak praca "na taśmie" nie potrafią i można ich wymienić jeden do jeden w kilka dni. A pracę mogą zmienić zawsze a nie marudzić, że im źle. Jak im ktoś zapłaci za robotę więcej to droga wolna. Nie ma przymusu pracy w Polsce! Ktoś powyżej przytoczył dobry pomysł dla nauczycieli czyli zatrudnienie na 40h w szkole tak jak większość pracujących ludzi w innych zawodach. Część przeznaczona na zajęcia a reszta na inne aktywności związane z ich pracą. Dostali by wtedy wyższe wypłaty i nikt by nie zarzucał, że mają tylko 18h. Ale to jest pewnie niewykonalne bo nikt nagle nie da kasy na całe "oprzyrządowanie" stanowiska pracy nauczyciela w szkole. Rodzice też jakby niechętnie reagują jakby mieli na wywiadówki przychodzić w czasie pracy nauczyciela czyli powiedzmy do 16:00. Następny zarzut, który się może pojawić to, że praca nauczyciela to misja i najlepiej jakby za darmo pracował i, że idąc do zawodu wiadomo czego się można spodziewać na kartce od wypłaty. Takie bzdury to tylko głupek powtarza. Misja misją ale to praca tak samo jak u lekarzy, strażaków, policjantów, pracowników muzeów, teatrów gdzie misja to zarazem praca. Zarobki powinny wynikać także z umiejętności pracownika - jak jest dobry to płaci się dużo jak jest słaby to mniej. Do tego w zawodzie nauczyciela spodziewam się, że jest wile innych problemów takich jak roszczeniowi rodzice, coraz bardziej rozpuszczone dzieci z którymi trudno się współpracuje a rodzice jeszcze utwierdzają je w przekonaniu, że to nauczyciel jest ten zły a oni nawet jak są głupkami z brakiem kultury to jest OK. I wiele wiele innych. Nikt od razu tego nie naprawi bo to proces wieloletni ale jakoś trzeba zacząć i nie dziwie się nauczycielom, że chcą protestować jak widzą, że dla wszystkich kasa jest ale dla Nich jakoś nie ma no to jak to może być. Morawiecki to Pinokio? Kasy nie ma a wszystkim naokoło rozdaje albo tylko tak mówi, że da aby przed wyborami ciemny lud ponownie kupić ochłapami?  
Nie ma lepszego czasu na protest jak przed wyborami bo wtedy się najwięcej ugra.
69. Dodane przez rolnik, w dniu - 14-03-2019 09:47
a kto nauczycielowi kaze trwac w szkole do śmierci ,zle im to niech zmienia prace ,a zobaczcie ludzie jakie samochody maja nauczyciele za te głodowe pensje je kupili? tak samo pisaliście nam rolnikom, kiedy my strajkowaliśmy, w zupelnosci nie popieram strajku nauczycieli
70. Dodane przez Witek, w dniu - 14-03-2019 11:20
Takie będa Rzeczypospolite jakie ich młodzieży chowanie. Niestety wychowanie to proces. Wielu rodziców mysli ze szkoła i smartfon wychowa za nich. To tak nie działa.
71. Dodane przez xyx, w dniu - 14-03-2019 11:26
I słusznie ktoś p. napisał nauczyciele zainteresujcie się w końcu uczniem !  
Przyklad może , w szkole taki jeden chory pół roku a na prywatce oficjalnie walczy ? I kto cierpi ???????
72. Dodane przez do 69, w dniu - 14-03-2019 13:27
Rolniku z kom. 69. Trochę strzeliłeś sobie w stopę tym komentarzem. Wczorajsza rozróba w Warszawie to nie wyraz rolniczej frustracji? Kto każe ci trwać na roli do śmierci? Przecież, jak tu piszą głąby, można się przebranżowić, pójść "na kasę", pomachać łopatą, może skończyć studia albo co tam sobie chcecie. Kpię sobie z was, "mądrali". Mam zupełnie inną radę: niech każdy zajmie się swoją pracą za godziwe pieniądze. Bo Polak już taki jest, zamiast modlić się, by mu było lepiej, modli się, żeby drugiemu się pogorszyło.Dzień świra...
73. Dodane przez Andrzej, w dniu - 14-03-2019 21:01
Panie Adamek, proponuję Pana Żonie żeby nie męczyła się. Niech poczeka do jesieni na zmianę władzy. Będzie cacy. Tak jak przez 8 lat, kiedy tzadzili. Po co teraz walczyć o jakiegoś tysiaka. Nowa władza da dwa tysie. Pozdrawiam
74. Dodane przez Jola, w dniu - 14-03-2019 21:21
He, he, he, aż żona redaktora wróci ze strajku, to zabraknie mu naczyń, a te brudne zarosną pleśnią.
75. Dodane przez taka polska, w dniu - 14-03-2019 21:22
Wychodzą dwa roczniki.....ktoś się przejmuje tymi dziećmi o nauczyciele z powołania,jak by to były zwierzęta to by już wszyscy trąbili jak to źle i niedobrze się podchodzido przyszłości i w stresie się wychowuje.....przejmują się dziećmi które mają świadomość i słyszą że ma nie być egzaminów,ale co to kogo opchodzi...mamona,mamona...nie ten rocznik to ,następny...znieczulica ...powołanie..jakie powołanie
76. Dodane przez do 75, w dniu - 14-03-2019 22:31
Błagam, nie kalecz tak ojczystego języka, bo to aż boli! Jak to się dziwnie składa, że im większy analfabeta, tym więcej ma do powiedzenia na temat oświaty
77. Dodane przez Hfjg, w dniu - 14-03-2019 23:16
Drodzy nauczyciele-po co strajk. Szkoda nerwów. 
Moja rada: weźcie przyklad z lekarzy (rezydentów oczywiście). Młodzi lekarze dali sygnał władzy aby zwrocił na nich uwagę a właściwie to na KATASTROFALNĄ SYTUACJĘ SŁUŻBY ZDROWIA. I co i nic. Jak było tak jest. Efekt-młodzi lekarze wyjechali a Ci z doświadczeniem leczą ale prywatnie za konkretną kasę i już. SUPER JEST. 
Więc proponuję nauczycielom tą sama metodę. Jak społeczeństwo nie rozumie że nauczyciel musi zarabiać porządnie to niech nie narzeka ze korepetycje coraz droższe. Ityle w temacie.
78. Dodane przez ad 76, w dniu - 15-03-2019 08:00
Wołam o tolerancję jak chodzi o poprawność wypowiedzi komentujących. Tu nie jest dyktando narodowe. Każdy pisze, jak chce lub jak potrafi. Najważniejsze, żeby komentarz był zrozumiały a niektóre błędy ortograficzne nadają wypowiedzi wręcz wigoru. Popieram 75.
79. Dodane przez Kasia, w dniu - 15-03-2019 08:47
Niech strajkują skoro są pieniądze na 500 plus na pierwsze dziecko, to i niech oni dostaną
80. Dodane przez Prosty vzłowiek, w dniu - 15-03-2019 09:41
"W ZNP to sami komuniści " (to nie Pańskie zdanie) Tak mi się wydaje, że teraz w Polsce jest więcej komunistów niż za czasów komuny. " No dobra. Nie będę krył, że popieram strajk nauczycieli. Zasadniczo z jednego, podstawowego powodu: moja żona jest nauczycielką, w dodatku działa w jednym ze związków - mniejsza o to, w którym.". Zapomniał Pan napisać,( bo Panu to nie wypada) że Pańska zona jest bardzo dobrą nauczycielką. Zarówno z przygotowaniem pedagogicznym, jak i podejściu do dzieci. A to jest najważniejsze. Ale zarzucę pętlicę na kark i pójdę boso do Kanossy jak Ona przystąpi do strajku. Jeżeli już przystąpi, to z całego serca proszę Pana aby przekonał Ją Pan do tego, że strajk powinien zacząć się od zaśpiewania Warszawianki z 1905r. "Śmiało podnieśmy sztandar nasz w górę, choć burza wrogich żywiołów wyje " itd. Podwyżki się nauczycielom należą jak przysłowiowa miska zupa dla psa. (proszę wybaczyć za porównanie)Harują od rana do nocy za marne grosze. A taki OSIOŁ z Sejmu RP ma czelność porównywać ich zarobki z zarobkami OSŁA (miało być posła)Na koniec - bardzo dobry i odważny felieton. Chyba Pan Panie Redaktorze mocno przykimał w kościele w czasie kazania. Ale to niemożliwie aby było to w naszym Kościele. U nas się przyciąć komara w czasie kazania nie da rady.
81. Dodane przez do 78, w dniu - 15-03-2019 11:00
Dlaczego? Każdy ma pisać w miarę poprawnie, a nie "jak chce"! Poza tym, żeby się wypowiadać, to trzeba mieć choć odrobinę wiedzy. Popieram strajk nauczycieli. Teraz każdy wie co "powinien" lekarz, nauczyciel, policjant, sędzia itd. Tylko sami najchętniej to by siedzieli na tyłku i pobierali "łapówki" wyborcze.
82. Dodane przez maxi, w dniu - 15-03-2019 11:15
każdy by chciał być zatrudniony na pełen etat zarabiać kilka tysięcy a pracować pół etatu...by potem rodzice musieli siedzieć całymi popołudniami ze swoimi pociechami bo nauczyciel się nie wyrobił aaaahhhh taki psikus
83. Dodane przez do 82, w dniu - 15-03-2019 13:36
Widzę, ze komentującym największy ból sprawia zajęcie się swoimi dziećmi. Jeśli w klasie jest ok 25 dzieci, to chyba trudno dziwić się, że jednym nauka przychodzi z łatwością, innym trochę gorzej, a jeszcze innym zupełnie co innego w głowie. Ogarnij taka grupę i jeszcze czegoś naucz... Poza tym zadania domowe są po to, aby zdobytą wiedzą utrwalić. Nie mam problemu z tym, żeby - w razie potrzeby - pomóc swojemu dziecku.
84. Dodane przez Jon, w dniu - 15-03-2019 13:54
Policzyc nauczysciela w skali roku wyplaty i podzielic przez przepracowane godziny ciekawy jestem jaka wyszla by godzinowka
85. Dodane przez mimi, w dniu - 15-03-2019 14:09
brawo JAJA!!!!
reklama
86. Dodane przez TAKA HISTORIA, w dniu - 15-03-2019 14:10
Gdy byłam dzieckiem, uwielbiałam matematykę. Dzięki mojej nauczycielce, która potrafiła wszystko wytłumaczyć, miała cierpliwość i lubiła dzieci. Podczas spaceru z rodzicami, spotkaliśmy moją szkolną koleżankę z matką. Rozmowa zeszła na temat szkoły. Byłam w ciężkim szoku gdy usłyszałam, że "pani od matematyki jest beznadziejna, nie potrafi nauczyć i tylko wymaga". Tak więc, drodzy rodzice, nawet najlepszy nauczyciel z kurczaka orła nie zrobi
87. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 17-03-2019 12:42
Podziwiam moją zonę,która 14.12.1989r nie zalamała się,gdy I sekretarz KG PZPR F.Mleczak( w Kwilczu płk.Ł.Cieplinskiego Żołnierza Wykletego) dał odpór towarzyszom:"nie będę internowal p.Wierzchowieckiego,bo nie chce mieć pożniej w powiatach męczennika.jedynie znow mi przerwali studia jak w 1968,jako jedyny na 1600 pracownikow nie otrzymywalem obligatoryjnego dodatku drożyznianego,żona na bezrobociu(.01.1982r odmowilem szefom WSUW i SB wyjazdu na Zachod w myśl Rozporzadzenia gen.Cz.Kiszczaka wg Michnika czlowieka honoru,wyjazdu w z paszportem w jedna stronę 
Obecnie dobra zmiana i aparatczycy NSZZ"S"odmawiają mi renty specjalnej za represje (1944-do chwili obecnej),a brakuje na leczenie zniszczonego zdrowia przez represje Czuwaj!
88. Dodane przez do 87 Cito!, w dniu - 17-03-2019 22:53
Ks.probośzćz bał się w etanie wojennym przychodzić do Nas z koledą(na 35-lecia PRL 4A/3)Pomoc z Franci dla "S" proboszćz rozprowadzał poprzez zony aktywistów PZPR.Szef podziemnej NSZZ"S" z Poznania wspomagał przewodniczącego OPZZ Czuwaj!
reklama
89. Dodane przez mitek, w dniu - 18-03-2019 17:34
A czy ta żona ślub wzięła ze szkołą? Trzeba ryzykować? Ważne też czego uczy bo ...
90. Dodane przez litery, w dniu - 23-03-2019 23:32
Panie autorze "Polonia" wielką/dużą literą. Odmienił pan nazwę czasopisma czy portalu Magna Polonia, ale nazwę kraju, swojego kraju to wypadałoby wielką. Na pewno rozumie pan tę nazwę łacińską, więc literówka (bo nie przypuszczam, aby był to celowy zabieg wyrażający jakowąś niechęć, pogardę dla własnego kraju (ojkofobia)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
Mieszkanie 51,90- 3 ... Leszno 355000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj