Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Burzliwie o fajerwerkach

Prezydencki projekt przepadł głosami PL18

Burzliwie o fajerwerkach

30.12.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

Radni Leszna nie zgodzili się na procedowanie projektu uchwały wzywającej do nieużywania fajerwerków. Przeciwko wprowadzeniu jej na obrady głosowali między innymi radni „prezydenckiego” klubu PL 18.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Tuż przed dzisiejszą nadzwyczajną sesją Rady Miejskiej Leszna wpłynął wniosek prezydenta Łukasza Borowiaka o uzupełnieniu jej porządku o projekt uchwały w sprawie korzystania z materiałów pirotechnicznych. Dotyczył on zwłaszcza okresu Sylwestra i Nowego Roku, kiedy to fajerwerki są w szerokim obrocie i powszechnym użyciu. Prezydent Łukasz Borowiak zaproponował radnym, żeby przyjęli apel do mieszkańców o całkowite powstrzymanie się od używania petard i sztucznych ogni.

W
uzasadnieniu prezydent zwrócił uwagę na fakt, że materiały pirotechniczne przynoszą dużo stresu i cierpienia zwierzętom, ale także ludziom, na przykład osobom ze spektrum autyzmu. Z tego też powodu Łukasz Borowiak poinformował, że zrezygnował z pokazu sztucznych ogni w dniu 17 stycznia, kiedy to Leszno świętować będzie 100-lecie powrotu do Macierzy. Sekretarz Miasta Leszna Maciej Dziamski, który podczas posiedzenia Komisji Budżetowo-Finansowej przed sesją referował założenia uchwały dodał, że samorząd przez kilku laty przyjął uchwałę ograniczającą możliwość używania fajerwerków tylko do dwóch dni w roku, czyli 31 grudnia i 1 stycznia, jednak została ona uznana za niezgodną z prawem.

Podczas posiedzenia komisji prezydencki projekt został skrytykowany - protestowała przeciwko niemu nie tylko opozycja, ale także radna Aleksandra Petrus-Schmidt z „prezydenckiego” klubu PL 18. -Dowiedziałam się o nim wchodząc na obrady - powiedziała radna - nie mieliśmy żadnej możliwości się z nim zapoznać, równie dobrze możemy przez media zaapelować do mieszkańców o nieużywanie fajerwerków. Adriana Machowiak (KO) zastrzegła, że nie jest przeciwna idei wyrażonej przez prezydenta, ale przedstawienie jej tuż przed Sylwestrem jest mocno spóźnione. -To całkowity brak szacunku dla mieszkańców, ponieważ wielu z nich już kupiło petardy - powiedziała radna KO - jeśli mielibyśmy taką uchwałę podjąć, to dopiero w stosunku do roku przyszłego. Projektu uchwały broniła Hanna Kotomska (PL 18), która przyznała, że chciała przedstawić ostrzej sformułowane zapisy. -Nie chodzi o zakaz, tylko o apel o odpowiedzialne używanie - mówiła - szczytem hipokryzji jest to, że na Facebooku wszyscy wstawiają sobie zdjęcia „nie strzelam w Sylwestra”, teraz słyszymy o braku szacunku dla mieszkańców.

Ostatecznie jednak wprowadzenie projektu na obrady nie otrzymało poparcia większości: za głosowało 8 radnych, przeciwko także 8, w tym troje radnych PL 18: Dominika Bartosz, Aleksandra Petrus-Schmidt i Krystian Maćkowiak, zaś od głosu wstrzymali się Barbara Mroczkowska (KO) i Michał Skrzypczak (PL 18).

 
Komentarze (84)
1. Dodane przez dno, w dniu - 30-12-2019 12:58
Leszno okolice sp 10 od początku grudnia w weekendy młodzież/ dzieci strzelają do póżnych godzin nocnych, w sobote nawet petardy wrzucają n balkon i co nic ..nie strzelam w Sylwestra haha kto im sprzedaje petardy.
2. Dodane przez Antek, w dniu - 30-12-2019 12:59
Zrezygnowano z pokazu fajerwerków gdyz zapewne miasto na to nie ma w kasie pięniędzy z reszta jak na nic
3. Dodane przez Opek, w dniu - 30-12-2019 13:03
I super !! 
Każdy robi jak uważa
4. Dodane przez co jeszcze?, w dniu - 30-12-2019 13:07
Czego jeszcze tych ośmiu radnych chce nam zabronić?
5. Dodane przez nie strzelam w sylwestra, w dniu - 30-12-2019 13:12
a szkoda, wielka szkoda że projekt nie przeszedł. W wielu innych miastach jakoś można było a w Lesznie oczywiście nie... Ciekawe czy Ci którzy głosowali przeciw mają w domu psy jeśli nie to zapraszam do mnie. Chętnie pokażę jakie katusze przechodzi mój pies. Z powodu jakiś debilnych petard musi być na środkach uspokajających,a mimo wszystko trzęsie się jak oszalała. Dziś rano o 7:30 jakiś idiota strzelał na osiedlu Wieniawa gdybym go dopadła wsadziłabym mu te petarde w 4 litery i z hukiem odpaliła
6. Dodane przez żal żal żal, w dniu - 30-12-2019 13:14
Ci wszyscy którzy głosowali przeciw będziecie mieć na sumieniu te wszystkie zwierzęta które podczas wystrzałów wyrwią się ze smyczy czy też zginą pod kołami samochodu. Nie wspomnę o ludziach starszych oraz dzieciach z autyzmem.
7. Dodane przez nie dla fajerwerków, w dniu - 30-12-2019 13:18
co się dziwić gdyby chodziło o "czirliderki" pani Mroczkowska pierwsza by palec w górę podniosła ale co tam chodzi przecież tylko o zwierzęta
reklama
8. Dodane przez wyborca, w dniu - 30-12-2019 13:19
Czy tylko ja mam wrażenie, że tak zwany Prezydent-Rezydent skupia się głównie na zakazywaniu i wstrzymywaniu działań mieszkańców Leszna? Dobrze, że to już druga i ostatnia kadencja.
9. Dodane przez sebaPL, w dniu - 30-12-2019 13:32
I tu na 100% popieram Pana Borowiaka .
10. Dodane przez Archanioł, w dniu - 30-12-2019 13:36
STWIERDZENIE ,,materiały pirotechniczne przynoszą dużo stresu i cierpienia zwierzętom, ale także ludziom,, JEST CZĘŚCIOWO TRAFNE I WARTO JE NATYCHMIAST UZUPEŁNIĆ, że decyzje władz i rad w niektórych miastach również przynoszą dużo stresu i to co gorsza, nie tylko w Sylwestra. 
Na szczęście nie wszyscy radni dali się sponiewierać do reszty.
11. Dodane przez 1, w dniu - 30-12-2019 13:36
Moim zdaniem miasto powinno na rynku w sylwestra zorganizować lasery.Takie jak były na stadionie podczas dużych żużlowych imprez.Do tego z dwa zespoły,lub wykonawców, których w Lesznie i okolicach nie brakuje.Tylko tyle i byłoby super,prawda.
12. Dodane przez Brawo, w dniu - 30-12-2019 13:40
Brawo, taki dzień jest raz w roku i nie powinno być zakazów, każdy taki obrońca zwierząt wielce aktywny w internecie a gdy widzi bezdomnego zwierzaka przechodzi obojętnie a jednak w mrozie lub w upale zwierzęta cierpią bardziej nie wspominając o głodzie
13. Dodane przez xyz, w dniu - 30-12-2019 13:41
Wobec tylu zakazów i ograniczeń powiedzcie lepiej, co my, mieszkańcy, jeszcze możemy.
14. Dodane przez m, w dniu - 30-12-2019 13:42
inwigilacja w kraju coraz bardziej popularna ,najlepiej zakazywać ,nakazywać i płacić a i jeszcze przy urodzeniu wszczepić chip
15. Dodane przez xyz, w dniu - 30-12-2019 13:47
Żadnych laserów.
16. Dodane przez ja, w dniu - 30-12-2019 13:51
Ale tu chodziło o to, żeby nam zabronić 1/wspólnego witania Nowego Roku na wolnym powietrzu (to już jest nam zabronione od paru lat) 2/Fajerwerków w jedyną noc sylwestrową.
17. Dodane przez wyborca, w dniu - 30-12-2019 13:58
Po raz pierwszy radni potrafili powiedzieć: nie.
18. Dodane przez Andrzej, w dniu - 30-12-2019 14:00
Proponuję całkowicie zrezygnować z tego święta... Psy się boją, Pani na kasie w monopolowym zmęczona bo pełno klientów. Na co to komu potrzebne???
19. Dodane przez sebaPL, w dniu - 30-12-2019 14:02
Jestem ANTYKOMUCHEM ! I co tu jeszcze ma do powiedzenia CZERWONY Tomasz ? Ponoc już kolega Pana Borowiaka ? Kiedys człowieku z nim walczyles a dzisiaj co robisz ???
20. Dodane przez les, w dniu - 30-12-2019 14:06
Szanowna Władzo, proszę nie wydawać publicznych pieniędzy na imprezy na ,,igrzyska" np. fajerwerki. Jest to szkodliwe dla naszego wspólnego środowiska w którym żyjemy.
21. Dodane przez : (, w dniu - 30-12-2019 14:22
w Gronowie psom pod nogi rzucają petardy :-( a rodzice sie cieszą że mają rogarnięte dzieciaki
22. Dodane przez No, w dniu - 30-12-2019 14:28
Apel fajna rzecz. 
Ale fajerwerki artykuł legalny tak jak węgiel, drewno,ON. 
I oczywiście jest hipokryzją zakazywanie palenia węglem i jeżdżenia dieslami i jednoczesne delektowanie się żużlem czy fajerwerkami.
23. Dodane przez ad 20, w dniu - 30-12-2019 14:31
Władza chciała zabronić nam, mieszkańcom i gościom, prywatnie, za własne pieniądze kupione fajerwerki. Raz w roku.
24. Dodane przez BELFER, w dniu - 30-12-2019 14:35
Panowie (bez)radni, zastanówcie się nad tym czym się zajmujecie.Chcecie podejmować uchwały które nigdy nie zostaną zrealizowane. Chcecie zabronić palić drewnem w kominkach(pomysł tego radnego Górnego czy jak mu tam)Czy wy choć przez chwilę zastanowiliście się nad tym kto was wybrał i komu powinniście służyć. Jak nie pamiętacie to wam przypominam. Miasto jest nasze, mieszkańców, pamiętajcie, że to my mamy głos decydujący.
25. Dodane przez Egon, w dniu - 30-12-2019 14:44
Nie popieram Borowiaka i do tego czerwony Malepszy co on ma do powiedzenia jego kariera dawno się skończyła
26. Dodane przez Normalny, w dniu - 30-12-2019 14:46
Za chwile zabronią nam oddychać, motywując to jakimś widzimisię
27. Dodane przez Reg, w dniu - 30-12-2019 15:03
do kom. 20 . Czytaj ze zrozumieniem.
28. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-12-2019 15:06
Niech władze pamiętają również, że w ciągu roku też są używane fajerwerki, jak również armaty czy strzały z karabinów np. ostatni bieg przy wojsku. Proszę nie używać tych urozmaiceń zarówno w ciągu roku, jak i na przełomie roku. To przede wszystkim szkodzi ludziom.
29. Dodane przez Depresja, w dniu - 30-12-2019 15:13
A mi z kolei sam sylwester przynosi depresję. Wszyscy są pijani, drą głośno papy i usiłują przekonać do swoich racji. Jedyną radością tego nieszczęsnego dnia są dla mnie petardy
reklama
30. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 30-12-2019 15:17
A tak na wiecach krzyczą o ekologii... A teraz przeciw? Wstyd Panie i Panowie radni!!!
31. Dodane przez Zamordyzm ?, w dniu - 30-12-2019 15:28
Nagonka na Polaków trwa. Chcą odebrać nam wolność już na każdym poziomie.
32. Dodane przez koko, w dniu - 30-12-2019 15:30
ale jak unia zdobyła mistrzostwo to jakos niezakazali strzelania i halas nie przeszkadzal w nocy strzelali i zadne zwierzeta nie zgineły wam juz totalnie ...
33. Dodane przez Jesteście smieszni, w dniu - 30-12-2019 15:31
Kiedyś ludzie strzelali do późnych godzin nocnych tj.4/5 nad ranem i nikomu to nie przeszkadzało. Mam psa, kota i króliki a i tak postrzelam bo to fajna zabawa, teraz strzela się krótko 30 min i cisza się robi. Żałosne. Już lepiej by jakiś fajny koncert zorganizować na stadionie lub na rynku z fajną gwiazdą.
34. Dodane przez Andrzej, w dniu - 30-12-2019 15:39
A CO TO ZA właściciel psa który nie umie o niego zadbać Mój nie boi się i biega sobie swobodnie
35. Dodane przez posiadacz kundla, w dniu - 30-12-2019 15:48
Ludzie(...)Powaliło was z tymi psami kotami chomikami i nie wiadomo czym tam! Jeżeli raz w roku postrzela się przez godzine to zaraz wam te pupile nie wyzdychają! Ogarnijcie się i nie zachowujcie się jak rozpanikowane stare panny! psy i koty mają więcej praw niż ludzie! zwierzęta są PODRZĘDNE wobec ludzi a nie na odwrót!
36. Dodane przez żałosne miasto, w dniu - 30-12-2019 15:52
zamiast fajerwerkami weź (...) na zatorze i palenie byle śmieciami w piecu! wymyślasz jakieś bzdetne zakazy nakazy bez podstaw prawnych a masz narzędzia dyscyplinujące syfiarzy palących oponami w piecach (...) bohater za biurkiem wymachujący kartką a4!
37. Dodane przez Kiki, w dniu - 30-12-2019 16:05
Macie swojego prezydenta co jeszcze wymyśli mądrego??
38. Dodane przez Gucio, w dniu - 30-12-2019 16:05
widzę to " petardowe towarzystwo " co roku.. na codzień nie ma co do gara włożyć ale w Sylwestra na chodniku potrafią petardować za parę set złotych.
39. Dodane przez Rekma, w dniu - 30-12-2019 16:27
Mam pasa.Ale umię się o niego zatroszczyć. Tak jak ludzie używają leków tak i zwierzaką można zaaplikować w te dwa dni leki. A świetliki na nieboskłonie są wspaniałe.
40. Dodane przez wyborca, w dniu - 30-12-2019 16:54
Wygląda, jakby Prezydent chciał zatuszować zabranie nam Sylwestra (już od czterech lat) drugim zakazem: zakazem używania fajerwerków. Nie zgadzam się ani na jedno ani na drugie.
41. Dodane przez xxx, w dniu - 30-12-2019 16:56
elka.pl, Leszno, 28.12.2019r., Za nami XXXV Bieg Sylwestrowy. Tym razem wszystko rozpoczęło się karnawałowo od pokazu ogni sztucznych (&) !!!
42. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 30-12-2019 16:56
Oddać nam miasto.
43. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 30-12-2019 17:07
Pomysł ciekawy, ale trudno nie zgodzić się z Panią Machowiak. Sprzedawcy i nabywcy nie mogą być tak zaskakiwani. Następnym razem postawcie się również na ich miejscu. Poza tym kto jest w stanie to wyegzekwować od setek ludzi, jeśli nie tysięcy, którzy w tym samym momencie odpalą sztuczne ognie?
44. Dodane przez do kom.39, w dniu - 30-12-2019 17:21
O jakich dwoch dniach piszesz?Leszno od tygodnia jest wybuchowe.
45. Dodane przez eee, w dniu - 30-12-2019 17:22
Mnie nikt osobiście nie zapytał czy nie przeszkadza mi smród ,hałas oraz defekacja na ulicy zwierząt hodowlanych i tym bardziej zagrożenie epidemiologiczne chorobami pozwierzęcymi z chęcią się przejdę na pokaz ze swoim zbiorem i przywitam nowy rok hucznie
46. Dodane przez Leszno, w dniu - 30-12-2019 17:28
Czy nie żal wam panie i panowie cennego czasu? Przez te 2 dni to z chorymi, starszymi i z psami sobie poradzimy. A może jakieś ważne tematy przyjemniejsze i solidne a może życzenia dla mieszkańcow takie szczere i z entuzjazmem ??
47. Dodane przez Do 39, w dniu - 30-12-2019 18:04
Niestety nie wszystkim zwierzaki można zaaplikować leki uspokajające. Mój ma na tyle chore serce, że po nawet łagodnych lekach traci przytomność. A fajerwerek się boi, co również przy jego chorobie nie pomaga. 
A co z osobami z autyzmem i innymi z nadwrażliwością słuchową? 
Apeluję o trochę empatii. Dla jednych to chwila zabawy, a dla innych męki. Czy naprawdę nie potraficie świętować Nowego Roku bez petard?
48. Dodane przez pit, w dniu - 30-12-2019 18:08
sylwester przypada 1 raz w roku a wy się zachowujecie jakby 3 wojna światowa wybuchła!!!wystarczy że fajerwerki będą sprzedawane 30-31 grudnia danego roku osobom pełnoletnim!!dzieciaki chodzą po miescie i nie tylko i strzelają wszędzie i nie ważne o której godzinie..a policja powinna surowo karać za nie przestrzeganie
49. Dodane przez s, w dniu - 30-12-2019 18:13
Z dzisiejszej pisemnej inicjatywy Prezydenta Miasta Leszna, Radni dziś przegłosowali zwiększenie samodzielnego zaciągania zobowiązań przez Prezydenta Miasta Leszna na programy, projekty, zadania inne niż ujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej o 3 000 000 złotych, do kwoty 11 000 000 złotych (sprawa omawiana na Komisji Rady Miasta, protokołów Komisji Rady Miasta: brak). (projekty Uchwał i wyniki głosowań, BIP Leszno)
50. Dodane przez Marcin, w dniu - 30-12-2019 18:33
Skoro miasto nie potrafi raz do roku zrobic pokazu na rynku,to niech sie nie dziwia że ludze strzelaja byle gdzie i byle czym....A te uchwałe niech sobie wsadzą,zgodnie z Polskim prawem Miasta nie maja żadnych praw do zakazania fajerwerek....
51. Dodane przez Grand, w dniu - 30-12-2019 18:59
Pytanie dlaczego na rynku nie ma chociaż pokazów laserowych?
52. Dodane przez Jacky, w dniu - 30-12-2019 19:07
Przeciez to mialo odwrócić uwagę pospólstwa od czegoś innego ważniejszych spraw. Naiwni jestescie
53. Dodane przez Giordano, w dniu - 30-12-2019 19:11
Odnosząc się do powyższych: 
- Niestety zaproponowany apel i tak nie miałby żadnego realnego wpływu na sytuację. Miał mieć wydźwięk chyba tylko wizerunkowy. 
- Aby zrozumieć sytuację zwierząt potrzeba pewnej wrażliwości, empatii. Wiele osób tu się wypowiadających po prostu tych cech nie posiada. A stosunek do zwierząt świadczy o naszym człowieczeństwie. 
- Argumenty typu "psy przez cały rok srają, to ja dzisiaj strzelam" są przejawem co najwyżej niedorozwoju umysłowego. 
- Argumenty typu "każdy robi jak uważa" czy "jest to atak na moją wolność" świadczą o, delikatnie mówiąc, niezbyt szerokich horyzontach. 
- Zwierzęta są PODRZĘDNE wobec ludzi. A kobieta wobec mężczyzny. A Słońce krąży wokół Ziemi. Klasyki myśli katolickiej. 
- Argument, że "ci sami ludzie, którzy zabraniają strzelania w tę jedną noc, potem przechodzą obojętnie koło bezdomnego psa" świadczy o braku zrozumienia problemu. I o wąskich horyzontach. 
- Nie wiem co reakcja na znęcanie się nad zwierzętami wspólnego z inwigilacją. Lepiej nie używać słów, których znaczenia się nie zna. 
- Do osób, które rzekomo mają zwierzęta i strzelają, ponieważ ich zwierzęta się nie boją: świat się nie kończy na was. Są inne zwierzęta, które nie znoszą tego tak dobrze, jak wasze. O ile te "wasze" w ogóle istnieją. 
- Podawanie psom środków uspokajających to nie jest rozwiązanie. Pamiętajmy też o zwierzętach dzikich. I o ludziach., którym też to przeszkadza. 
- Nie chodzi o zniesienie tradycji przywitania Nowego Roku o północy. Na pewno technologicznie możliwe byłoby stworzenie mniej głośnych, pięknych wizualnie pokazów. Takie kilka minut zwierzęta może "jakoś by zniosły". Niestety głośne strzelanie trwa kilka dni, podczas których trudno wyjść z psem na spacer. Może jakimś rozwiązaniem byłby taki krótki pokaz organizowany przez miasto o północy. Poza tym po prostu brak możliwości zakupu petard. 
- Gucio, to może być trafne spostrzeżenie. Zwykle proste zabawy bawią prosty lud. 
- Marcin, zapewniam, że nawet jeśli miasto zorganizowałoby super pokaz, to i tak gawiedź będzie strzelać.
54. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 30-12-2019 19:55
Już w tym mieście to same zakazy nic nie wolno tylko płakać płacić wysokie rachunki i siedzieć cicho. Jesteśmy jak krowy dojne wyciągną ostatnia złotówkę.
55. Dodane przez popieram 52, w dniu - 30-12-2019 20:01
Oczywiście, zamiast wspólnego powitania Nowego Roku na wolnym powietrzu, zamiast zajęcia stanowiska w sprawie opłat za śmieci, zamiast problemów komunikacji miejskiej itd. - fajerwerki.
56. Dodane przez inka, w dniu - 30-12-2019 20:03
Mam 3 psy i jakoś nie zdechły od fajerwerków.Zamykam je w pokoju,zgłaśniam telewizor i pieski nie boją się,idą spać.Przesada z tym zakazem.naprawdę raz w roku ludzie też mają prawo do rozrywki.Lubię w sylwestra popatrzeć na kolorowe pokazy .
57. Dodane przez miasto, w dniu - 30-12-2019 20:05
Na koniec roku - pięknie skłócone miasto.
58. Dodane przez Ja, w dniu - 30-12-2019 20:05
No tak komuna wraca jeszcze tylko godzina policyjna brakuje i będzie ok. Fajnie że się wyprowadzam z tego bałaganu
59. Dodane przez ola, w dniu - 30-12-2019 20:13
Do obrońców zwierząt.Jak tak bardzo dbacie o swoje pieski to czy nie przyszło wam do głowy ,że taki piesek w niewoli to ma super?Kazde stworzenie chce żyć na wolności.Biegać kiedy i gdzie chce.Myślicie ,że spacerek 10min dziennie by piesek zrobił kupkę (często zostawioną bo po co ją zbierać )wszystko załatwia? Czy to przypadkiem nie wasza zachcianka czy waszych dzieci ?Tak walczycie o szkodliwy dla nich hałas a moze dajcie waszym pupilom wolność a nie trzymacie je na uwięzi,pozamykane calymi godzinami.To jest fer?
60. Dodane przez ?, w dniu - 30-12-2019 20:21
Stres i cierpienie zwierzętom? A kto, w grudniu 2014, krótko po wyborach samorządowych, nie przejął się losem żywego błąkającego się w centrum miasta - jelenia? 
http://elka.pl/content/view/72874/80/
61. Dodane przez Marcin, w dniu - 30-12-2019 20:28
Do kom 53. Od kiedy miasto nie organizuje sylwestra,sam kupuje fajerwerki i strzelam,ale tylko 31.12 i tylko o północy,w inny dzień to żadna frajda. Wywiesiłem plakat na mojej ulicy jak pomóc swoim pupilom w sylwestra i sasiadom powiedziałem,że będę strzelał.Mam kota. Lecz racja w tym jest,że powinien być rygor komu sie sprzedaje fajerwerki. Jeżeli ktoś nie ma zielonego pojęcia jak nawet odpalić petarde,nie powinien jej dostać w adnym wypadku. A tym bardziej te dzieci co strzelają od listopada już,rzucaja byle gdzie.
62. Dodane przez Ddkrapk, w dniu - 30-12-2019 20:44
Wiedziałem ze bd przypal bo koło altany kamera jest i szczelaliśmy a potem panowie komendiajnci podjechali i musieliśmy uciekać bo się baliśmy o przypal
63. Dodane przez Elka, w dniu - 30-12-2019 21:12
A w restauracji podczas wesela w każdy dzień roku można strzelać wystarczy zgłosić na policję. WIANKI w boszkowie petardy - ryby w jeziorze też chcą spokojnie pływać
reklama
64. Dodane przez Anty, w dniu - 30-12-2019 21:22
Pod wiaduktem non stop słychać wybuchy,nie ma szans nawet wyjść z psem siku,tych od strzelania wysłać na bliski wschód, tam sobie postrzelaja
65. Dodane przez Leszek, w dniu - 30-12-2019 21:22
Pan Prezyden na nowy rok przygotował nam podwyżkę za śmieci w prezencie to miasto potrafi zorganizować ludzi za idiomów uwarzać
66. Dodane przez Do 53 giordano, w dniu - 30-12-2019 21:25
A jak ludzie wchodzą z działką budowlaną pod las bo tam spokój to dzikim zwierzętom nie przeszkadzają one też mają swój teren a ludzie w to świadomie ingerują
67. Dodane przez Leszek, w dniu - 30-12-2019 22:07
A pieski kiedy dadzą spać i po nocach nie Brenda szczęka i kupki robić
68. Dodane przez Maxx, w dniu - 30-12-2019 22:36
Poprostu referendum w Lesznie i odwołać radę miejską i prezydenta.
69. Dodane przez mati, w dniu - 30-12-2019 23:22
zamiast fajerwerek widzial bym na stadionie pozadna impreze ale oczywiscie nie bo kazdemu w d...bylo by za zimno ha ha...
70. Dodane przez ...., w dniu - 30-12-2019 23:33
Niedługo majątki zaczną przejmować jak będą miastu potrzene
71. Dodane przez Ooo, w dniu - 30-12-2019 23:37
62. W Boszkowie petardy inaczej slychac jak w miescie, bo na otwartej przestrzeni przy niskiej zabudowie inaczej rozchodzi sie dzwiek niz w miescie w centrum, zwlaszcza przy kosciele jest jak w puszce. Kto nie slyszal wystrzalow w obu sytuacjach nie zrozumie. Moj pies Boszkowo jakos znosi ale wystrzaly przy kosciele z tym podwojonym dzwiekiem jak w tubie juz nie ma padaczke. Dodam ze ten hałas przeszkadza nie tylko zwierzetom ale tez malym dzieciom i osobom starszym. Nie mozna pójść za miasto i sie wystrzelac?
72. Dodane przez L O L, w dniu - 30-12-2019 23:40
Najlepszym rozwiązaniem byłby zakaz fajerwerków i petard przez cały rok, a strzelanie TYLKO w sylwestra o 24 w jednym wyznaczonym miejscu. Kilka lat temu nie było problemu, że jakiś pies lub kot się boi, bo ktoś strzela. Teraz nie wiadomo skąd nagle ludziom przypomniało się o zwierzętach. Szkoda tylko, że gdy psy szczekają cały rok nikt nie robi wielkiego hurr-durr, bo taka psia natura, a sylwester od wielu lat jest hucznie obchodzonym świętem z którego mamy nagle zrezygnować na rzecz zwierząt. Owszem są ważne ale nie dajmy się zwariować. Sama posiadam koty i psa, otoczone troską będą czuły się chociaż trochę bezpieczniej. Jak tak dalej pójdzie to sylwester będzie żałobą i zamiast petard będzie minuta ciszy...
73. Dodane przez Piotr, w dniu - 31-12-2019 10:16
Ja sam nie strzelam bo szkoda mi pieniędzy ale uważam ze w Sylwestra i Nowy Rok nie powinno być zakazu. Jakoś nikt nie mówi o zakazie hałasowania z okazji imprez, np. żużlowych. Jeszcze sprawa zwierząt o które tak się niby troszczymy a mordujemy i jemy ich miliony... Uważam tez ze generalnie w miastach powinien być zakaz trzymania zwierząt jeśli ktoś nie ma do tego warunków. Jeśli masz własne podwórko to ok, trzymaj tam sobie zwierzęta ale bez prawa opuszczania tegoż terenu z wyjątkami (np. wizyta u weterynarza). A tak to łażą te tabuny ludzi z psami (czasami kotami), nierzadko puszczonymi samopas i bez kagańca obsrywając co się da (z reguły bez sprzątania) oraz olewając wszystko (to oczywiście ze bez sprzątania). Można tez wspomnieć o hałasie które te nasze kochane zwierzątka robią, wyjąc czasami przez pól dnia czekając na swojego "pana" oraz szczekając bez opamiętania.
74. Dodane przez Marian, w dniu - 31-12-2019 11:13
Zróbmy coś... zeby nie było niczego...
75. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 31-12-2019 11:29
Dobrze wiedzieć, że młodzi Radni wstrzymują się od głosu...
76. Dodane przez x, w dniu - 31-12-2019 13:28
Piotr, niekiedy dla samotnego człowieka pies jest całym życiem. Jedynym przyjacielem. Ale ty tego nie zrozumiesz.
77. Dodane przez Piotr kom.73, w dniu - 31-12-2019 13:48
A taka ładna fotka :-) 
 
do 73. pogryzł cie pies ..bo tak szczekasz ...czy w Sylwestra siedzisz za firaną obgryzając paznokcie ? ...MIŁEJ NOCY !
78. Dodane przez Piotr, w dniu - 31-12-2019 15:29
do 77. Typowy piesek, kundelek się odezwał, innych argumentów brak więc szczeka. Co do mnie to będę się dobrze bawić w gronie znajomych, z petardami jeśli ktoś przyniesie lub bez ale na pewno bez zwierząt, z którymi ty chyba lubisz spędzać Sylwestra. Pogłaszczesz swojego pieska, poprzytulasz, on cie poliże, tylko uważaj aby wcześniej nie lizał pewnych częsci ciała chyba że to lubisz i ci to nie przeszkadza...
79. Dodane przez Do kom 78, w dniu - 31-12-2019 17:10
Wiadomo, że ciemnogród ma wszystko gdzieś i jest sobie panem. Twój tekst jednak pokazuje na jakim poziomie zatrzymał się Twój rozwój. Dumy rodzicom i nauczycielom nie przynosisz.
80. Dodane przez popieram 73, w dniu - 31-12-2019 18:16
W całości popieram 73. To stały tutejszy prowokator z argumentami personalnymi, do osoby, nie do sprawy.
81. Dodane przez Piotr, w dniu - 31-12-2019 19:01
Do 79. Trochę szkoda mi czasu więc napiszę krótko odnośnie Twojej osoby, może zrozumiesz i zrobisz sobie postanowienia noworoczne. Są takie staropolskie, ciemnogrodowe powiedzenia: "Pies Ci mordę lizał", "Wyszedł cham że wsi ale wieś z chana nie".
82. Dodane przez Brak słów..., w dniu - 31-12-2019 20:18
Żal zwierząt, starszych ludzi, że trzeba to wszystko znosić. Żenujące są takie petardy. Nie rozumiem jak można cieszyć się z huku i wybuchu. Jedźcie sobie tam gdzie toczą się działania wojenne, tam będziecie mieć huki na co dzień. Siedzą dzieciaki w krzakach i strzelają już od kilku tygodni. A gdzie są rodzice? Później petarda wybuchnie i będzie lament, i winni wszyscy inni: producenci, sprzedawcy tylko nie rodzice. A to wy dajecie na to pieniądze, tym samym to wy przyczyniacie się do ewentualnego kalectwa swoich dzieci!!! Brak słów... Ale życie to zapamięta...Żal zwierząt, starszych ludzi, że trzeba to wszystko znosić. Żenujące są takie petardy. Nie rozumiem jak można cieszyć się z huku i wybuchu. Jedźcie sobie tam gdzie toczą się działania wojenne, tam będziecie mieć huki na co dzień. Siedzą dzieciaki w krzakach i strzelają już od kilku tygodni. A gdzie są rodzice? Później petarda wybuchnie i będzie lament, i winni wszyscy inni: producenci, sprzedawcy tylko nie rodzice. A to wy dajecie na to pieniądze, tym samym to WY przyczyniacie się do ewentualnego kalectwa swoich dzieci!!! Brak słów... Ale życie to zapamięta...
reklama
83. Dodane przez do kom 73, w dniu - 02-01-2020 15:13
Odezwał się wielkomiastowy któremu żal na petardy ale na "krzywy ryj" chętnie poogląda pokaz ...weź się człowieku ogarnij bo za te bzdety , które wypisujesz to Tobie nawet pies mordy nie poliże...na taki zaszczyt trzeba sobie zasłużyć...
84. Dodane przez Do kom.1, w dniu - 04-01-2020 16:33
Masz rację! W związku z tym rodzi się pytanie. Co w takim razie robią Straz Miejska i Policja? Smigaja autkami kupowanymi za pieniążki podatnikow i nic nie widzą i nic nie słysząc zajęci rozmowa i wpatrywaniem w ekranik telefonu!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj