Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Dlaczego trzeba wyciąć tyle drzew?

Spotkanie w sprawie przebudowy ul. Fabrycznej

Dlaczego trzeba wyciąć tyle drzew?

24.08.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Wykonawca przebudowy ul. Fabrycznej będzie zobowiązany do analizy konieczności wycięcia każdego drzewa – zapewniał radnych Leszna prezydent Łukasz Borowiak podczas spotkania poświęconego mającej się wkrótce rozpocząć inwestycji. Budzi ona wiele kontrowersji właśnie z powodu planowanego wycięcia ponad 200 drzew. 

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Planowana od dłuższego czasu przebudowa ulicy Fabrycznej na odcinku od Ronda Podwale do skrzyżowania z ul. Zacisze wzbudziła duże kontrowersje zarówno wśród mieszkańców, jak i radnych, zwłaszcza opozycji. Powodem jest planowana przez miasto wycinka 40-letnich drzew. Miasto wystąpiło do Urzędu Marszałkowskiego o wydanie zgody na usunięcie ponad 220 drzew, czyli mniej więcej co trzeciego rosnącego wzdłuż Fabrycznej. Dziś w Urzędzie Miasta Leszna złożono oficjalnie petycję podpisaną już przez ponad 500 osób, protestujących przeciw wycince. Radni opozycyjnego klubu Koalicji Obywatelskiej poprosili zaś prezydenta o wyjaśnienie, jakie racje stoją za tak poważną redukcją miejskiego drzewostanu.

Dziś
w Urzędzie Miasta Leszna odbyło się spotkanie, w którym wzięli udział zarówno radni, jak i kadra kierownicza urzędu oraz autorka projektu inwestycji Barbara Kosmacz. Jak podkreśliła pani projektant, wniosek o zgodę na wycięcie tak dużej liczby drzew nie musi oznaczać, że będą one faktycznie wycięte. -W specyfikacji przetargowej zawarliśmy zapis, że wykonawca będzie zobowiązany do analizy konieczności usunięcia każdego z drzew - mówiła - jeśli będzie to możliwe, zastosowane mają być technologie bezwykopowe: przeciski i przewierty. Barbara Kosmacz przyznała jednak, że w wielu przypadkach wycinki nie da się uniknąć, ponieważ nie da się technologią bezwykopową układać sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.

Aneta Lewusz z MPWiK wyjaśniała, że spółka planuje tam bardzo szeroki zakres prac podziemnych. To przede wszystkim przeniesienie magistrali wodociągowej, która obecnie przebiega pod jezdnią. -W przypadku awarii magistrali o dużej średnicy pod dużym ciśnieniem jej skutki mogą być bardzo poważne - mówiła Lewusz. Podobnie przeniesiona poza jezdnię ma być sieć kanalizacyjna, ponieważ kierowcy często skarżą się na zapadnięte czy obluzowane studzienki. Przy Fabrycznej powstać mają też podziemne zbiorniki retencyjne, co ma zapobiec zalewaniu tej części miasta podczas ulew. W tym rejonie zbudowana ma być sieć wodociągowa dla planowanych na przyszłość nowych nieruchomości.

Radni, zwłaszcza opozycji, zadawali bardzo wiele pytań, nieraz bardzo szczegółowo analizując pojedyncze przypadki drzew przeznaczonych do usunięcia. -Czy planowane na skrzyżowaniu Fabrycznej i Magazynowej rondo nie może być mniejsze? - dopytywał Przemysław Górzny (KO). Barbara Kosmacz wyjaśniła, że w ostatnim czasie zmieniły się przepisy dotyczące wielkości rond, przez co to na Fabrycznej będzie jednym z większych w Lesznie, choć według przepisów mieści się w kategorii „średnich”.

Stefania Ratajczak (PiS) zapytała o możliwość przeniesienia drzew w inne miejsce. -Myśleliśmy o takim rozwiązaniu, analizowaliśmy przeniesienie 22 drzew, jednak okazało się, że koszt takiego przedsięwzięcia to ponad 130 tysięcy złotych - odpowiedział Dariusz Lorych, prezes Miejskiego Zakładu Zieleni - w dodatku nie ma gwarancji, że przeniesione drzewa przyjmą się w nowym miejscu.

Prezydent Leszna zapewnił, że wycięte drzewa zostaną zrekompensowane nowymi nasadzeniami - prawie 190 zostanie posadzonych przy Fabrycznej, kolejne 46 przy ul. Kiepury. -Nie zgadzam się na hejt, że betonuję miasto - powiedział Łukasz Borowiak dodając, że urząd opracuje specjalny dokument określający standardy utrzymania zieleni, który będzie podstawą planowania kolejnych inwestycji w przyszłości.

We wtorek 25.08. o 17.00 na ul. Fabrycznej ma odbyć się spotkanie w sprawie przebudowy, zorganizowane przez radną Adrianę Machowiak (KO).

 
Komentarze (105)
1. Dodane przez ja, w dniu - 24-08-2020 17:47
Mam nadzieję, że autor petycji będzie miał możliwość przedstawienia racji osób, które podpisały się pod petycją.
2. Dodane przez Merytoryczny hejter, w dniu - 24-08-2020 17:49
Borowiak betonuje miasto. Koniec. Kropka.
3. Dodane przez b, w dniu - 24-08-2020 17:50
O co chodzi z ulicą Kiepury? Czy ktoś może wyjaśnić? 46 nowych drzew przy ulicy Kiepury? W którym miejscu? W Lesznie stałe niedoinformowanie mieszkańców. Żadnych informacji.
4. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 24-08-2020 17:51
Czy zaproszono autora petycji?
5. Dodane przez prawo, w dniu - 24-08-2020 18:09
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Art. 74. 1. Władze publiczne prowadzą politykę zapewniającą bezpieczeństwo ekologiczne współczesnemu i przyszłym pokoleniom (! aut.). 2.Ochrona środowiska jest obowiązkiem władz publicznych. 3. Każdy ma prawo do informacji o stanie i ochronie środowiska. 4. Władze publiczne wspierają działania obywateli na rzecz ochrony i poprawy stanu środowiska. 
U S T AWA z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Rozdział 2, Zakres działania i zadania gminy, Art. 7. 1. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: 1) (najważniejsze, aut.) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, OCHRONY ŚRODOWISKA I PRZYRODY (podkr. aut.) oraz gospodarki wodnej; 
Statut Miasta Leszna, I. Postanowienia ogólne, § 6. 1. Miasto wykonuje określone ustawami zadania publiczne gminy i powiatu w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
6. Dodane przez XL, w dniu - 24-08-2020 18:10
Poco te słowa Borowiak i tak wytna te drzewa bo trzeba obiecują i tak to zrobią
7. Dodane przez popieram 2, w dniu - 24-08-2020 18:10
Pan Prezydent zastrzega sobie krytykę? Też uważam, że miasto jest betonowane.
8. Dodane przez Haha pseudo ekolodzy, w dniu - 24-08-2020 18:14
Wytną i posadzą nowe, to czego ten ciemny lud nie rozumie? Z dobrobytu się w głowach poprzewracało i zamiast zająć się czymś pożytecznym to protesty robią hah
9. Dodane przez ala, w dniu - 24-08-2020 18:17
przeciez te drzewa mozna przesadzic w miejsce gdzie sa potrzebne np na ul kakolewska gdzie sporo wycieto tam w ty rejonie zmiesci sie kilkaset drzew
10. Dodane przez ?????????, w dniu - 24-08-2020 18:33
Zarówno ul. Fabryczna jak i ul Zacisze są w tej chwili ulicami lokalnymi o małym natężeniu ruchu. Czy dokonano badania natężenia ruchu na tych ulicach?Jeśli nie to poważny błąd.Wydaje się, że w tej sytuacji drogie rondo na tym skrzyżowaniu jest zbędne. W zupełności wystarczające i bezpieczne jest obecne skrzyżowanie.Nastała moda na ronda, ale po co.
reklama
11. Dodane przez Lena, w dniu - 24-08-2020 18:38
Na ulicy Mickiewicza tez obiecali do dzis niema. Pustynia
12. Dodane przez Fela, w dniu - 24-08-2020 18:49
JEST SPRAWA , DRZW JA PRZYPOMINAM OPOZYCJI.UL. KRÓLOWEJ JADWIGI.PRYWACIARZ CHCIAŁ WYREMONTOWAĆ UL.JAK POWSTANIE GALERI.I CO JEST JAK JEST DZIURA PO GOPLANIE
13. Dodane przez do 7, w dniu - 24-08-2020 18:51
Leszno to bardzo zielone miasto.Gdzie się nie jedzie to drzewa,parki,skwery,nawet mamy planty 3 km od Dąbrowskiego aż pod las.Ludzie otwórzcie oczy,albo nie pijcie tyle bo obraz co niektórym się mąci.Też mi szkoda tych drzew,ale ważniejszy jest komfort drogi.Przecież większość drzew zostaje,a będą nowe zasadzenia no nie.
14. Dodane przez 12345, w dniu - 24-08-2020 18:59
A JA SIĘ PYTAM-DLACZEGO OBECNI NA SPOTKANIU LUDZIE NIE MIELI ZAŁOŻONYCH MASECZEK?
15. Dodane przez Nie dla wycinki, w dniu - 24-08-2020 19:05
Czas wielki, aby prezydent nauczył się definicji słowa hejt. Krytyka nie jest hejtem. A wystarczy otworzyć internet i tam poszukać
16. Dodane przez student, w dniu - 24-08-2020 19:09
Czyli? Wszystko w rękach wykonawcy ;( wielka niewiadoma !? 
Dziwne  
a mnie uczą ze dla wykonawcy projekt jest SWIETY !!! I nie ma ze boli.
17. Dodane przez Synergia, w dniu - 24-08-2020 19:13
Jak dla mnie jest absurdalne budowanie ronda de facto na zjeździe do posesji. 
dwóch fabryk. 
Szeroka droga mogła by się przydać gdyby prowadziła do przejścia podziemnego dworca przy młynach i bezpłatnego parkingu. 
Byłaby to dobra alternatywa dla mieszkańców Gronowa, Grzybowa,Antonin chcących podróżować koleją. 
 
Ale nie widzę takich planów. 
 
Prywatny właściciel to tak prosto z drzewami nie ma.  
Drogo to se wytnę. 
Sadzi podlewa a jak plany zmieni to urlop brać musi i z ukłonami do urzędu kłaniać i płacić musi.
18. Dodane przez Kibic, w dniu - 24-08-2020 19:23
Leszno niestety już nie jest zielone od dawna, jeden beton niestety. Każdy remont i budowa to wycinka na całego. Ile w tym roku drzew w mieście wycięto to tragedia.
19. Dodane przez leszek, w dniu - 24-08-2020 19:24
Popieram kom.12 Szanowni opozycjoniści, zapomnieliście jak wyglądała Chrobrego?Tyle szumu było...i co? Dziś się chwalicie przed gośćmi!Dziura na Królowej Jadwigi jest dzięki Wam, podoba się Waszym gościom? Wasze racje nie mają żadnego logicznego uzasadnienia....chyba że chcecie jeździć po dziurawych ulicach z zapadającymi się studzienkami!Precz z Koalicją Obywatelską, hamulcem rozwoju miasta!!!
20. Dodane przez Witas, w dniu - 24-08-2020 19:27
Przestańcie ściemniać a czy wykonawca bedzie sie rozczulał nad każdym drzewkiem? Projekt w łapę i do roboty :-( to jego decyzja jest najważniejsza ? Czy ja dobrze czytam?
21. Dodane przez Autor Petycji Przemysław Kozanecki, w dniu - 24-08-2020 19:30
Nie zaproszono autora petycji. Podczas składania Petycji zapytałem o możliwość uczestnictwa. Miłe Panie z biura obsługi po nieco dłuższej konsultacji telefonicznej poinformowały, że będą jedynie media, by przedstawić im aktualną, jedynie słuszną koncepcję. Poinformowałem media ELKĘ i Eskę przesyłając skan treści petycji przed tym spotkaniem, Redaktorzy byli zaznajomieni z argumentacją.
22. Dodane przez Karolek, w dniu - 24-08-2020 19:36
Z jednej strony mieszkańcy chcą nowej drogo a z drugiej strony torpedują wszystkie wytyczne.Czy dosłownie ludziom odjęło rozum!!!! gdybym był panem Prezydentem-zakończył bym dysku7sjhę i odstąpił od inwestycji.Co wtedy - opozycja by grzmiała.Ludzie opamiętajcie się-wszystko dla waszego dobra-tu się usunie drzewa ale w iunnym miejscu nasadzi.Czy Wy to rozumiecie?????Nie wiedziałem,że w Lesznie taka ciemnota!!!!
23. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 24-08-2020 19:46
130 tysięcy za przesadzenie drzew, to chyba naprawdę nie taki wielki wydatek dla miasta.Jeśli poza jezdnią znajdą się magistrale wodociągowe i kanalizacyjne, to wiadomo że w ich sąsiedztwie ani ponad nimi nie zostaną posadzone żadne rozłożyste drzewa o silnej bryle korzeniowej, a jedynie jakieś jarzębinki.I pomyśleć, że projektantką jest kobieta. A przecież to kobiety ratują świat i ziemię, w przeciwieństwie w przeciwieństwie do niszczących wszystko(głównie dla zysku) facetów !!!
24. Dodane przez xxx, w dniu - 24-08-2020 19:48
Skandal, że nie zaproszono autora petycji. Tak się traktuje mieszkańców.
25. Dodane przez Michu, w dniu - 24-08-2020 19:50
Beton macie w głowach. Leszno jest śliczne, zielone i się rozwija przez takie inwestycje które torpedujecie pseudo ekolodzy od siedmiu boleści. Więcej strat jest przez spaliny na tej drodze, bo przejazd jest mało płynny bo dziura goni dziurę. Ręce opadają.
26. Dodane przez PL, w dniu - 24-08-2020 19:50
Leszno od dziesięcioleci było bardzo zielonym miastem, co w pierwszej kolejności rzucało się w oczy wszystkim przyjezdnym. Ale to naprawdę nie powód, żeby zacząć masowo wycinać drzewa. Wręcz przeciwnie: dbajmy o piękne dziedzictwo, które otrzymaliśmy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
27. Dodane przez do kom. 3, w dniu - 24-08-2020 19:53
Bardzo słuszna uwaga. Kiepury jest mocno zadrzewiona. Na siłę da się jeszcze jakieś drzewka posadzić przy tej ulicy, ale osobiście nie widzę takiej potrzeby. Nie wiem o co tu chodzi? Ktokolwiek wie?
28. Dodane przez do 14, w dniu - 24-08-2020 19:57
Jak to nie mieli ? Mieli tylko dwoje wieży w pandemie! haha
29. Dodane przez ja, w dniu - 24-08-2020 19:58
Nie będzie sprzeczne z poprawnością jak wyrażę zdziwienie, że projektanci, instalatorzy, służby miasta to trzy młode panie? Gdzie są mężczyźni, z zawodowym stażem, inżynierowie, projektanci?
30. Dodane przez do kom. 16, w dniu - 24-08-2020 20:01
Dobrze Ciebie uczono młody człowieku i korzystaj z wiedzy nabytej na uczelni, a nie w artykule.  
 
Jest co prawda art. 651 kodeksu cywilnego, który mówi, ze jeżeli dostarczona przez inwestora dokumentacja, teren budo­wy, maszyny lub urządzenia nie nadają się do prawidłowego wykonania robót albo jeżeli zajdą inne okoliczności, któ­re mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, wykonawca powi­nien niezwłocznie zawiadomić o tym inwestora. 
 
Takim przykładem powyższego może być informacja wykonawcy, że na terenie budowy znajdują się do­tychczas niezauważone krzewy i drze­wa kolidujące z budowanym obiektem, których usunięcie wymaga uzyskania zezwolenia zgodnie z ustawą o ochro­nie przyrody.
reklama
31. Dodane przez Gigi, w dniu - 24-08-2020 20:03
No tak jarzębinki albo takie jak wzdłuż do ronda Popieluszki ! Żenada ten projekt jeśli nie szanuje 40 letnich drzew ! Nikt nie marudzi ze zrobią nowa drogę ale po co tal szeroko na miejski użytek !
32. Dodane przez Gigi, w dniu - 24-08-2020 20:07
No tak jarzębinki albo takie jak wzdłuż do ronda Popieluszki ! Żenada ten projekt jeśli nie szanuje 40 letnich drzew ! Nikt nie marudzi ze zrobią nowa drogę ale po co tal szeroko na miejski użytek !
33. Dodane przez Koko, w dniu - 24-08-2020 20:16
Do komentarza nr 8 zastanów się ile lat musi drzewo rosnąć żeby uzysakło wielkość tego wyciętego.
34. Dodane przez XXL, w dniu - 24-08-2020 20:16
Drzewa ich korzenie rozsadzają od spodu chodnik po prawej stronie jadąc w stronę centrum....po korytowaniu pod nową jezdnię i ścieżki rowerowe , te korzenie zostaną wyłamane i drzewa tak szlak trafi
35. Dodane przez Koko, w dniu - 24-08-2020 20:18
Następna sprawa po co na tej ulicy po dwa pasy w jednym kierunku?
36. Dodane przez ?, w dniu - 24-08-2020 20:20
Znowu mamy pisać wniosek o udzielenie informacji publicznej, tym razem w sprawie medialnych informacji dotyczących ulicy J.Kiepury? Kiedy magistrat zacznie poważnie traktować mieszkańców?
37. Dodane przez Nowy, w dniu - 24-08-2020 20:20
Im większe drogi ,ronda tym lepiej, samochodów jest coraz więcej - nie mniej! Tylko niech nie mówią radni KO -po co ...
38. Dodane przez do 26, w dniu - 24-08-2020 20:26
To jest nadal bardzo zielone miasto.Dawniej było więcej drzew,pamiętam lata 70.Jednak miasto się rozwija i z 30 tys jest obecnie 64 tys.
39. Dodane przez jj, w dniu - 24-08-2020 21:10
zastał miasto zielone a zostawił betonowe
40. Dodane przez kris, w dniu - 24-08-2020 21:19
Czyli teraz każda niezgoda z kimś jest już hejtem? Brawo, piękne czasy egoistów
41. Dodane przez Lucyna Walczak, w dniu - 24-08-2020 21:19
Do kom. 27: w tej sprawie wysłałam wniosek o udzielenie informacji publicznej. Termin udostępnienia informacji publicznej: nie poźniej niż 14 dni. Odpowiedź opublikuję w komentarzach.
42. Dodane przez Dawidos, w dniu - 24-08-2020 21:21
a jak wycieli drzewa na Esce to nikt nie protestował
43. Dodane przez Trzeźwo myślący, w dniu - 24-08-2020 21:27
Ludzie, opanujcie się, przecież eko-terroryzm nie może nam komplikować życia. To jest normalne że przy okazji inwestycji trzeba wyciąć część drzew lub krzewów. Ciekawe ilu z Was wycięło drzewa lub krzewy gdy budowaliście swoje domy lub bloki w których mieszkacie, co byście wtedy mówili gdyby pseudo "ekolodzy" protestowali i niepozwolili Wam nic wybudować, a swoja działkę mielibyście zostawić pod drzewa i krzewy...
44. Dodane przez ja, w dniu - 24-08-2020 21:28
I po co Wam te stare drzewa. Przestańcie już z tym populizmem. Ważniejsze drzewa niż bezpieczna droga? 
Tu kłania się stara madrość "Nie szkoda róż, gdy płonie las".
45. Dodane przez Jamamry, w dniu - 24-08-2020 21:31
CZY AUTOR PETYCJI JEST W STANIE WYKAZAĆ IMIENIE WSZYSTKIE OSOBY KTÓRE PODPISAŁY PETYCJĘ, NIE, BO MOŻNA JĄ PODPISAĆ ANONIMOWO CZYLI JEDNA OSOBA MOGŁA SIĘ WPISAĆ 100 RAZY, A CZY OD POZOSTAŁYCH OSÓB MA PISEMNĄ ZGODĘ NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH ZGODNIE Z RODO, BO JEŚLI NIE TO MOŻE POPEŁNIAĆ CZYN ZABRONIONY
46. Dodane przez abc, w dniu - 24-08-2020 21:35
Na każdego z nas przyjdzie kiedyś "czas" Na jednych wcześniej, na innych później. Ale przyjdzie na pewno. To jedyna pewna rzecz na tym świecie. Tak samo na każde drzewo przychodzi kiedyś ten "czas". I to też jest sprawa absolutnie pewna. Nic nie jest wieczne. Miasto musi się rozwijać, jest nas coraz to więcej, potrzebne są coraz szersze ulice. Dlatego niestety trzeba wyciąć drzewa. Ważne, że zostaną posadzone nowe. I tak się stanie na Fabrycznej. Dawno temu, gdy budowano druga nitkę ul. Jana Pawła na wniosek tzw. ekologów pomiędzy dwoma jezdniami pozostawiono topole, bo jakże można wycinać drzewa. Nie trwało długo a drzewa zaczęły usychać, na jezdnie spadały suche konary. No i topole było trzeba wyciąć. Ale co tzw. ekolodzy szumu narobili to było ich. Zieleń z całą pewnością trzeba chronić, ale chrońmy ją mądrze. Jak poszerzać, modernizować ulice, gdy na skraju rosną drzewa. A co do przesadzania 40 letnich drzew. To nie kwiatek w doniczce, który ot tak sobie przesadzimy. Włączcie, proszę, myślenie. To nic nie kosztuje. Ponoć nic nie kosztuje.
47. Dodane przez Xxx, w dniu - 24-08-2020 21:39
Jakiś w Niemczech czy innych miastach są starsze drzewa przy ulicy i jest równo .proste "jaki wykonawca taka droga czy chodnik i to prawda " więc bez kom.
48. Dodane przez Gosia, w dniu - 24-08-2020 21:47
Remontowana droga a wy betonowe miasto? Przecież dziura w drodze to też winny prezydent. Nudzicie się czy nie myślicie logicznie? Zażarte złośliwości sugeruje wziąć się za robotę!
49. Dodane przez Do 19, w dniu - 24-08-2020 21:56
Dziura po Goplanie powstała za czasów prezydentury Tomasza Malepszego. Dziś jest on w PL18
50. Dodane przez J., w dniu - 24-08-2020 21:58
Bez względu na to jaka będzie decyzja niech będzie taka, aby przy kolejnym remoncie tej drogi za lat ileś, przyszłe pokolenie nie musiało już zastanawiać się nad wycinką drzew. Nawet jeśli teraz to będzie konieczne, to nie stawiajmy innym, w przyszłości, podobnych dylematów. I nie tylko tutaj, ale też w każdym innym miejscu Leszna.
51. Dodane przez Ak, w dniu - 24-08-2020 22:00
Nie rozumiem po co to spotkanie skoro projekt jest już opracowany. Było trzeba na etapie koncepcji zastrzec że drzewa mają zostać. Jak zwykle Radni brzradni budzą się dopiero po 28 diecie. Po co my ich wybieramy skoro nie wiedzą na co środki przekazali kilkadziesiąt sesji wstecz. Paranoja samorządu.
52. Dodane przez papkin, w dniu - 24-08-2020 22:24
Sokrat Iwanowicz Starynkiewicz generał rosyjski, pełniący obowiązki prezydenta Warszawy w latach 18751892.Największą zasługą Starynkiewicza było zbudowanie miejskiego systemu wodno-kanalizacyjnego ze Stacją Filtrów na Koszykach, dokąd doprowadzono wodę czerpaną z Wisły ze Stacji Pomp Rzecznych na Czerniakowie. Dał się poznać Warszawiakom jako osoba sumienna, pracowita, odpowiedzialna i uczciwa. Warszawiacy bardzo go szanowali chociaż nie mówił po Polsku, ale ich rozumiał.Pewnego razu podczas swojego urzędowania podjął błędną decyzję inwestycyjną, nie przyjął żadnej korzyści, nawet to nie była jego bezpośrednia decyzja w magistracie. Zakupiono nie odpowiednie urządzenie do pogłębiania dna Wisły. 
Miasto poniosło z tego tytułu stratę. Wynikłe straty miasta pokrył posagiem swojej córki. Ale, że to nie wystarczyło dług spłacał ze swojej pensji.
53. Dodane przez Gość, w dniu - 24-08-2020 22:28
Wyciąć drzewa, zbudować porządną drogę, nasadzić nowe. Kropka.
54. Dodane przez Koko, w dniu - 24-08-2020 22:44
Ciagle ten gość powtarza słowo hejt i hejt. Jeśli jest się prezydentem to trzeba mieć twarda.....a nie bejt hejt itp
55. Dodane przez kaśka, w dniu - 24-08-2020 22:47
tak czytam sobie komentarze i myślę że ludzie to jednak głupi są i może natura broniąc się przed nami zsyła na nas nas samych żebyśmy się sami zabili nasza głupotą. A ziemia i tak będzie istnieć tylko bez nas
56. Dodane przez Kruk, w dniu - 24-08-2020 22:52
Pani projektant to kiedy zmieniły się te przepisy odnośnie wielkości rond i jak to się ma do wielkości mikro ronda przy skrzyżowaniu ulicy Lipowej i Racławickiej? Można odnieść wrażenie, że w Lesznie przepisy budowlane zmieniają się zależnie od inwestycji. To bardzo ciekawe ale mało twórcze. Jak to się ma do kolejnego pomysłu przeorganizowania ruchu na rondzie Gronowo gdzie z kierunku centrum w kierunku Poznania nawet po za szczytem tworzą się korki. Z obserwacji wynika również, że zamknięcie prawego pasa do centrum również spowolniło ruch. Zastanawia po co psuć coś co dobrze funkcjonuje?
57. Dodane przez do kom. 56, w dniu - 24-08-2020 23:05
Nie jestem co prawda panią projektant, ale z wyszukiwarką radzę sobie nieźle, więc odpowiem, że rok temu pojawiło się nowe rozporządzenie. Poprzednie było z 1999 roku. fisap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001643/O/D20191643.pdf
58. Dodane przez pik, w dniu - 24-08-2020 23:19
Geriatryczne rządzenie Lesznem. Co nie którzy pozapominali, że mózg też mięsień i warto go czasami potrenować. Dlaczego nie zaproszono na dzisiejsze spotkanie Pana Kozaneckiego? Szefu boi się merytorycznej dyskusji? Chciałem się zapisać do PL18, ale mam za wysokie IQ 30 !!
59. Dodane przez ad. 57, w dniu - 24-08-2020 23:29
Gdyby ktoś miał problem z tym linkiem to dodam inny http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.x(...)=WDU20190001643 , a dla pewności napiszę nazwę tego rozporządzenia, aby można je znaleźć samodzielnie.  
 
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dz.U. 2019 poz. 1643 
 
Jeszcze wyręczając panią projektant podpowiem, że nie można porównać ronda na Lipowej z takim gdzie są po dwa pasy ruchu w każą stronę. To inna klasa drogi.
60. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 24-08-2020 23:29
Wytyczanie ulic w centrum miasta to istne nie przemyślane decyzje. Jesli robimy remont ulicy Fabrycznej szerokiej ulicy to zrezygnujmy z alei Krasińskiego w obecnej formie. Jaki jest sens przejazdu przez centrum Leszna szeroką ulicą Fabryczną, zmieniającą się dalej w Śniadeckich, aby następnie jechać "dziwnymi" wąskimi Alejami Krasińskiego. Zburzmy ten dziwny skwer na alejach gdzie przy przejściach są wysokie krawężniki na skrzyżowaniu z ulicą Marcinkowskiego. Ta alejka po środku niczemu nie służy ani spacerom bo dookoła jest ruch samochodów, a z kolei do ruchu kołowego te uliczki są za wąskie. Na wysokości zjazdu w plac Metziga znowu poszerzają się Aleje Krasińskiego na 3 pasy aż do skrzyżowania z Al. JP II istna paranoja. Jeśli miasto ma być przejezdne to projektujmy to z głową i współcześnie a nie kierujmy się zaszłymi koncepcjami. Szkoda drzew ale ruch w mieście i korki są niebezpieczne dla kierowców i pieszych, usprawnijmy to.
61. Dodane przez scorp, w dniu - 24-08-2020 23:42
Do 13:3 km plant? A widziales ich wyglad ponad 10 lat temu? Wtedy zieleni bylo gesto, a dzis od ul.Dabrowskiego do ul.U.E. tylko rzadkie, bardzo nisko przyciete krzaki i przerzedzone drzewa. 
Dla ciebie wazniejszy jest komfort drogi, a dla wielu innych - jakosc powietrza, poprawiana przez drzewa. 
Nasadzi sie nowe drzewa? Ale 1 stare drzewo zrownowazyc trzeba 50 mlodymi, a miasto chce posadzic 1 za 1. 
Do 21:Nie zaprosili autora petycji, zatem ich decyzje uznac nalezy za nieuczciwa - bali sie wysluchac argumentow innych, niz ich wlasne. To sie kojarzy z dyktatem. 
Do 25:Przyznales, ze sa tam spaliny od aut - zatem musi tam byc duzo drzew, by je pochlanialy. A dziurawych jezdni jest w Lesznie duzo - na ich remont miastu brak srodkow. 
Do 44:Masz problem z logicznym rozumowaniem:"roze", to auta, a "las", to te drzewa, zatem nie zaluj aut, tylko ratuj drzewa! 
Do 46:Na kazdego przyjdzie kiedys czas, ale w sposob naturalny, a tu drzewom szykuje sie przedwczesna eutanazje (zabroniona w Polsce!).
62. Dodane przez Pedrak, w dniu - 24-08-2020 23:53
Witam 
Jechałem dzisiaj ulicą Fabryczną rowerem i to co zobaczyłem PRZERAZIŁO mnie totalnie. Jeżeli wszystkie zaznaczone drzewa miałyby być wycięte to oznacza to destrukcję Leszczyńskiej przyrody na niebywałą skalę. Tam rosną piękne zdrowe drzewa, które żyją. Nie wolno pozwolić na taką wycinkę. Nie będzie to górnolotne, ale za deptanie trawnika można dostać mandat a tu niszczymy nieodwracalnie zdrowe piękne drzewa i to na całej ulicy. 
Płakać się chce. A gdzie ekolodzy? Nie ma. TU się niszczy całą ulice DRZEW!
63. Dodane przez CO???, w dniu - 25-08-2020 00:03
ZBURZYLIŚCIE CZĘŚĆ STAREGO MIASTA A TERAZ WYCINACIE CALE DRZEWA??
64. Dodane przez Anna, w dniu - 25-08-2020 04:48
Nadal twierdzę że betonuje Pan miasto
reklama
65. Dodane przez Do 13, w dniu - 25-08-2020 07:04
To co piszesz jest wręcz komiczne, Leszno zielone? Mam fotografie z lat 90tych jak Leszno wtedy wyglądało i wtedy było zielone. Teraz to na skwerze pare drzew na krzyż i to jest dramat. Jeśli te drzewa zostaną wycięte to zostanie tylko beton. Jak potem jechać rowerem w takim słońcu?
66. Dodane przez Leszno, w dniu - 25-08-2020 07:21
Każda inwestycja w tym mieście oznacza wycinkę drzew - nie tak dawno wykarczowano pół lasu, robią skwery wycinka drzew, robią ulice wycinka drzew. No jak tak można? W ogóle wystarczy popatrzęc jak to miasto wygląda - jeden beton, brudne, zaśmiecone i jeszcze brzydko pachnie ze stawków.
67. Dodane przez Archanioł, w dniu - 25-08-2020 07:24
JAKI JEST STOSUNEK LUDZI DO MASECZEK widać na tym spotkaniu jak na dłoni, niezły ubaw z zaleceń ministra zdrowia i pana premiera, no i wzór do naśladowania rzecz jasna, ale chyba najciekawsza jest ta zapowiedź podziemnych zbiorników retencyjnych. Czy nie ma obaw, że szczury będą biegały po okolicy jak konie na Służewcu?
68. Dodane przez xyz, w dniu - 25-08-2020 07:31
Ulica B.Chrobrego jest pustynią. Masowo wycina się drzewa, likwiduje się trawniki i ziemne trakty na rzecz kamiennego gruzu. Ile drzew, ile trawy będzie w parku na Gronowie? Zielonego Leszna jest coraz mniej. Mamy obowiązek pamiętać o przyszłych pokoleniach.
69. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 25-08-2020 07:36
Tyle drzew wyciąć to dla mnie szok, Leszno już dawno jest miastem betonu.
70. Dodane przez ded, w dniu - 25-08-2020 07:41
naliczyłem chyba tylko 3 maseczki...
71. Dodane przez Wacław, w dniu - 25-08-2020 08:03
To miasto jest betonową pustynią.
72. Dodane przez Wacław, w dniu - 25-08-2020 08:10
Osoba która tu pochwala wycinkę drzew zapewne pisze te komentarze na zamówienie
73. Dodane przez Mita, w dniu - 25-08-2020 08:56
Pewnie ze betonuje miasto. Wystarczy się przejść po mieście sam beton. Może lubi tak nowocześnie kamyki trawa i beton.
74. Dodane przez Ab, w dniu - 25-08-2020 09:18
90% nie przemyślanych głupot to wymuszone decyzje Rady na Prezydentach, Wójtach, Burmistrzach. W większości są to rzeczy nie do spełniania przy budżecie na którym siedzą i debatują. Radni to utrudniacze pracy. Wybierani z braku wyboru i plakatu. Znawcy każdej branży.
75. Dodane przez Do 73, w dniu - 25-08-2020 09:22
Jaka trawa? Przecież nawet trawy w tym mieście się pozbywamy.
76. Dodane przez Piotr, w dniu - 25-08-2020 09:33
Przejrzałem projekt.  
 
Drogówka wygląda całkiem nieźle. Większość istniejących drzew jest w pasie zieleni. Wiadomo robiąc rondo zatoczki autobusowe czy przejścia dla pieszych trzeba usunąć kilka drzew tego nie pominiemy. Wyjazd z parkingu w pompach wprost na rondo przy tej wielkości ronda będzie bardzo kolizyjny. 
 
Branża sanitarna powoduje sporo wycinek. Przypuszczam że ciężko było by to inaczej rozwiązać choć zapewne nikt nie analizował możliwości ograniczona wycinki związanej z budową zbiorników na deszczówkę. 
 
Branża elektryczna. Jest w niej wiele rażących błędów. Trzy linie oświetleniowe kable da dwóch idą obok siebie w odległości około metra. po istniejącej linii drzew, dalej jeden z kabli przechodzi w rurze pod przystankiem drugi go omija. Dla tej szerokości drogi niema potrzeby wykonywania osobnych ciągów dla chodników. Co najmniej kilka słupów zlokalizowanych jest błędnie, w chodnikach pomimo miejsca w pasie zieleni lub niemal pokrywają się ze sobą. Branża elektryczna praktycznie do wyrzucenia i zrobienia na nowo. Da się na tym zaoszczędzić z 40% a efekt nie będzie gorszy a może nawet lepszy. 
 
Nie rozumiem przeglądając wszystkie branże części wycinki, przynajmniej kilkadziesiąt drzew wycinanych jest bez wyraźnego powodu. 
 
I tak wiem o czym piszę nie jestem laikiem.
77. Dodane przez do kom. 67, w dniu - 25-08-2020 09:41
Zastanawia mnie, czy zamiast podziemnych zbiorników retencyjnych, nie byłyby lepsze naziemne. Albo częściowo podziemne, a częściowo nadziemne? Tak żeby zbieraną wodę dało się później wykorzystać do podlewania zieleni, a same zbiorniki łatwiej utrzymać w czystości. Pod warunkiem, że byłyby estetyczne i komponowałyby się z otoczeniem.
78. Dodane przez Do 72, w dniu - 25-08-2020 09:44
Jak czytam te bzdury o rozwijającym się mieście co tu pisze tak naprawdę jedna osoba to płacze ale ze śmiechu. Te śmiesne wpisy o zielonym mieście, że wszyscy nam zazdroszczą. Normalnie mam taki ubaw :) że to lepsze niż kawa. W tym mieście nawet już śmierdzi.
79. Dodane przez Marcin, w dniu - 25-08-2020 09:54
Ktoś ogląda te projekty przed przekazaniem do realizacji. Zaznaczyłem kolorem czarnym. Lokalizacje słupów i projektowane nowe kable.
80. Dodane przez Marcin, w dniu - 25-08-2020 09:56
Tu też oznaczone na czarno słup za słupem to jest jakoś żart?
81. Dodane przez Marcin, w dniu - 25-08-2020 10:03
Do czego potrzeba takiej ilości lamp, ich rozmieszczenie to też chyba jakiś przypadek. Wystarczy porównać ten projekt z istniejącą ulicą Estkowskiego, Kąkolewską gdzie jest jeden ciąg lamp a nie trzy. Na osieckiej jest oświetlona ścieżka rowerowa ale ona chyba jest z 3 razy dalej od jezdni niż tu. Ja rozumiem że projektant dostaje prowizje od każdego słupa i oprawy ale ktoś to sprawdza w Urzędzie Miasta.
82. Dodane przez Fabryczna, w dniu - 25-08-2020 10:13
jak wytną drzewa, co uchroni mieszkańców od zanieczyszczeń LFP i szumu maszyn nocą ? Małe drzewka to na zdjęciach tylko ładnie się prezentują
83. Dodane przez do 71, w dniu - 25-08-2020 10:18
Leszno nadal jest bardzo zielonym miastem.Wystarczy pojeździć rowerem i zobaczyć ile w Lesznie jest zieleni.Ten kto mówi,że jest beton jest hejterem .Gdyby był beton nie byłoby w ogóle zieleni,a w Lesznie jest naprawdę bardzo dużo. Polecam przelot nad Lesznem Wilga wtedy widać ile jest zieleni w Lesznie,a na obrzeżach lasy.
84. Dodane przez Franko, w dniu - 25-08-2020 10:21
Zobaczcie planty. Teren zielony sprzedany na biedaszeregowce. Oaza ptaków jest równana z ziemią. Komu to przeszkadzało. Masa działek na obrzeżach a na osiedlach wycinane ostatnie drzewo. Ulica Chorwacka zrobiona z parku. Kilometry betonu. Straszne.
85. Dodane przez Prawna Demolka, w dniu - 25-08-2020 10:22
Mam nadzieję , że zrobią taką rozpierduchę jak swego czasu na Kasztanowej w Wilkowicach w imię kładzenia wodociągu połamane drzewa na prywatnej posesji. 
Pasmo nieszczęśliwych wypadków . 
Cud, że nikt nie zginął pod urywającymi się z zawiesi rozpór. 
 
Ale fundamentalnym pytaniem jest czy robienie zjazdów na posesję z rond w Lesznie to nie jest korupcja? 
 
Wiadomo nie od dziś , że dobre położenie ma znaczenie aczkolwiek Tesko było i nima a zjazd z ronda nie poprawia bezpieczeństwa. 
 
Centrum logistyczne dopiero startuje i zjazd z ronda . 
Po to się gminy zrzucały aby mieszkańcy na rondzie w korku stali bo tiry przed portiernią stoją i rondo blokują.  
 
A teraz droga, cztery pasy i rondo w ślepą uliczkę! 
 
W Poznaniu jakoś zjazdu z ronda na posesję nie widziałem. 
Może nie jeżdżę po takich zadupiach? 
Nawet na Rondzie Żegrze takich jaj nie ma. 
 
 
p.s. 
 
Nie martwcie się jak firma zniszczy drzewa zgłoście się do ubezpieczyciela. 
Wykonawca jest ubezpieczony. 
Wypłacą wam odszkodowanie i będziecie sobie mogli zasadzić nowe i przez 10 lat podlewać zanim się ukorzenią dość głęboko latem aby nie uschły . 
Chwasty wyrywać.
86. Dodane przez Radny, w dniu - 25-08-2020 10:28
Chichot chistorii polega na tym, że niektórzy jeszcze pamiętają czasy gdy Pan Borowiak jako działacz a potem radny bronił drzew w Lesznie a dziś je wycina.
87. Dodane przez Do 78, w dniu - 25-08-2020 10:41
Wszyscy wiedzą kto to pisze i nikt tych jego bzdur na serio nie bierze, raczej pojawia się na twarzach uśmiech politowania czytając jego śmieszne wpisy. Każdy wie jak jest w mieście i że Leszno stało się betonową bryłą. Był długi czas spokój od jego bzdurnych komentarzy typu Leszno najlepsze nie ma gorszych i widać na nowo jego śmieszna śpiewka. Drzew bardzo szkoda, w tym roku chyba liczbę wyciętych drzew w Lesznie można liczyć w tysiącach.
88. Dodane przez Autor Petycji Przemysław Kozanecki, w dniu - 25-08-2020 10:51
Pełna treść "Petycji" jest w komentarzu pod tym artykułem https://elka.pl/content/view/99511/80/
89. Dodane przez do dom 83, w dniu - 25-08-2020 10:52
Nie bój nie bój i te wytną.
90. Dodane przez Daga, w dniu - 25-08-2020 10:57
Jak slysze tekst jesteś hejterem to mnie to śmieszy. Ulubione słowo waszego guru. Hejt! Leszno jest betonowym miastem kiedyś było pięknie i zielono tak swojski teraz jest brudno i betonowo
91. Dodane przez Kuki, w dniu - 25-08-2020 11:16
Ja też mówie że Leszno betonowa pustynia
92. Dodane przez Do 83, w dniu - 25-08-2020 11:17
Ty tak zawsze nawijasz? Statystycznie rzecz biorąc latem zielen wspomagana jest przez rosnąca lebiode :( a co do wycinki to nie jest to hejtem lecz wyrażaniem wraz z uzasadnieniem przemyslen MIESZKAŃCÓW i mamy do tego prawo wraz z obawami ze Leszno traci zieleń w postaci wycinanych drzew co poparte jest szybkimi i mało przedyskutowanymi decyzjami włodarzy stad wniosek ze beton nas zalewa. Prawda boli.  
A co do projektu to jak wyżej pisano nie wciskacie na bzdur ze wykonawca bedzie dokonywał "analiz lub przemysleń " celem podjęcia decyzji nt. życia lub śmierci każdego drzewa ;( projekt to ważna rzecz !!! A my głupi nie jesteśmy amen
93. Dodane przez Happy Little Tree, w dniu - 25-08-2020 11:21
To, że miasto Leszno jest zielone nie oznacza przyzwolenia, zgody na wycinkę drzew niemalże w przypadku każdej inwestycji drogowej i innych. To jest problem mentalny, wygodnictwo projektantów i przyszłych realizujących po prostu betonowe zarządzanie, po co tam się drzewkami przejmować, drzewa w mieście ? Chyba w lesie;) Zielonym do góry ;) Nie deptać trawników ;) Ostatnio obchodziliśmy 90 lecie założenia Ligii Ochrony Przyrody może to te wycinki to taki okrąglutki jubileusz, bo w Lesznie w tym roku zniknie z powierzchni ziemi rekordowa liczba drzew w zamian za nowe , ciepłe i grzejące powierzchnie asfaltowe. A jak wziąć pod uwagę dwa ostatnie lata to w Lesznie wycięto więcej drzew niż kiedykolwiek wcześniej- PRECEDENS. Ale rozumiem, że trzeba być po linii jedynie słusznej czyli szyszką w drzewa. Dobrze, należy się cieszyć, że miasto Leszno ostentacyjnie nie przyjęło uchwały antydrzewowej, tak by móc liczyć w przyszłości na większe pieniążki na budowę dróg. Kiedyś przyjdzie taki czas,że te rzeczy będą dla wszytskich oczywiste lub nas już nie będzie.
94. Dodane przez Do 83, w dniu - 25-08-2020 11:37
Jaki hejt człowieku? To fakty! Chcesz nam usta zamykać bo ludzie widzą co się w mieście dzieje i zwracają uwagę? Twój wpis jest po prostu żałosny.
95. Dodane przez lol, w dniu - 25-08-2020 11:57
Ludziom to się w głowach przewraca. chca miec nowa droge i nowe instalacje zeby woda była i ścieki miały gdzie odpływać to płaczą bo drzewa. a wy ile tych drzew w zyciu posadziliscie wielcy ekolodzy. ciekawe czy ta randa co organizuje spotkanie zapyta na sesji prezydenta czy w zwiazku z przebudową tej drogi np. zmieni sie jej długość:D
96. Dodane przez Archanioł 2, w dniu - 25-08-2020 12:52
myślę , że Prezydent Borowiak wyczerpał wszelkie pokłady cierpliwości społeczności leszczyńskiej. 
Ta zbyt długa i kontrowersyjna kadencja w jasny sposób pokazała, że niewiele zostało z jego haseł i deklaracji składanych w czasie kampanii wyborczej , gdy starał się o stanowisko prezydenta. Dziś stał się takim samym betonem z którym niegdyś walczył, choć niewątpliwie wyróżnia go jeszcze większa dawka megalomani.
97. Dodane przez Hejt, w dniu - 25-08-2020 13:08
Jaki hejt! Ja tu nie widzę hejtu tylko troskę o drzewa i zieleń które tak szybko znika z miasta. Nie wyobrażam sobie iść na spacer w betonowej duchocie. Niby mają być nowe drzewka, ale ile z nich dotrwa momentu do takiego jak obecne rosnące przy tej ulicy. Tym bardziej że same będą musiały walczyć z gorącem i betonową ciepłotą.
98. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-08-2020 13:27
Szkoda tych drzew,ale Leszno jest pełne zieleni. Nawet miejska zieleń nie nadąża ze wszystkim.Ważne,że droga będzie zrobiona.Tak narzekano na tę ulicę. Teraz robią i też źle.
99. Dodane przez xyz, w dniu - 25-08-2020 13:41
Niektórzy w Lesznie chcieliby zabronić myślenia krytycznego.
100. Dodane przez do 96, w dniu - 25-08-2020 13:43
To już trwa szósty rok.
101. Dodane przez Use your brain, w dniu - 25-08-2020 13:49
Nikt nie jest przeciwny remontowi. Sprzeciw dotyczy rzezi ponad 200 dorodnych i zdrowych drzew, które są zielonymi płucami tego smutnego miasta. Rozumiem,, że ciężko oprzeć się lejącej propagandzie z budynku na Karasia, ale czy tak trudno zacząć samemu myśleć, zamiast powtarzać borowiakowe bajania? Samodzielne myślenie ma kolosalną przyszłość.
102. Dodane przez Pedrak, w dniu - 25-08-2020 16:26
Poraz kolejny PYTAM. Dlaczego w tym mieście zakazano istnienia RAD OSIEDLOWYCH, które musiałyby zaopiniować taką STRASZNĄ wycinkę?
103. Dodane przez Sfc, w dniu - 25-08-2020 17:13
Ludzie umierają na Covid a ci o drzewach .Wzdłuż ulicy naliczyłem 10 domów ktorychogą interesować drzewa a z ląd reszta z listy?Z Gronowa?
104. Dodane przez TK, w dniu - 25-08-2020 19:29
Tylko bezmyślni miłośnicy betonu i asfaltu popierają wycinkę drzew, dzisiaj nawet przedszkolak wie,że drzewo to życie.
reklama
105. Dodane przez ad 103, w dniu - 25-08-2020 19:49
W poprzedniej kampanii wyborczej 2018 był komitet wyborczy z programem rad osiedlowych. Gdyby były rady osiedlowe lub demokratycznie wybrani przedstawiciele mieszkańców, nic nie odbyło się bez wiedzy i zgody mieszkańców danego terenu a tak mogą i robią, jak chcą: zamiast zaborowianom, stara szkoła na rynku w Zaborowie dla stowarzyszenia spoza Zaborowa, pomnik przy ulicy Mickiewicza zamiast parku, wycinka drzew na ul.Rejtana itd.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj