Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Wypadek na S5. Sprawca zasnął za kierownicą.
Zderzenie dwóch tirów
Wypadek na S5. Sprawca zasnął za kierownicą.
18.01.2021. Radio Elka, Filip Wybieralski, Filip Wybieralski
(fot. KMP Leszno)
Do groźnie wyglądającego wypadku doszło na drodze ekspresowej S5 w kierunku Wrocławia. Przed węzłem Rydzyna kierowca ciągnika siodłowego uderzył w tył stojącej na drodze ciężarówki. Oba auta przemieściły się i uderzyły w dwie osobówki. Na szczęście nikt nie odniósł poważnych obrażeń. Przez kilka godzin droga była zablokowana, teraz ruch odbywa się jednym pasem.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do wypadku doszło około godz. 10:30. Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że kierowca ciężarówki z niewiadomych przyczyn uderzył w tył przebywającego na poboczu innego samochodu ciężarowego. Mężczyzna może mówić o dużym szczęściu, jego szoferka została doszczętnie zniszczona oraz zmiażdżona po stronie
pasażera, on sam jednak wyszedł z całego zdarzenia bez większego szwanku. Zniszczeniu uległ również towar jaki przewoził, a który rozsypał się na drodze. Były to plastikowe krążki, które z oddali przypominał węgiel. Z drugiego samochodu ciężarowego wylała się duża ilość kleju, który przewożono w mauzerach. Aby udrożnić drogę sprowadzono ciężki sprzęt, który odholował samochody ciężarowe na najbliższy parking.
[Aktualizacja 14:00]
Utrudnienia na tym odcinku nadal trwają. Odblokowano już lewy pas, jednak ze względu na to, że na jezdni są pozostałości wspomnianego kleju, prawy pas pozostaje nadal nieprzejezdny. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że taka sytuacja potrwa mniej więcej do godz. 21:00.
[Aktualizacja 15:00]
Jak informuje Monika Żymełka - oficer prasowy leszczyńskiej komendy policji, 51-letni kierowca dafa zasnął za kierownicą. Chociaż zdarzenie wyglądało groźnie, to jednak ze względu na to, że nikt z jego uczestników nie doznał obrażeń, które wiązałby się z dłuższą hospitalizacją, zakwalifikowano je jako kolizję a nie wypadek. Mieszkaniec Grodziska Wielkopolskiego został ukarany mandatem.
1. Dodane przez Jura, w dniu - 18-01-2021 12:10 Co on tam wiózł? Węgiel czy co?
2. Dodane przez realista, w dniu - 18-01-2021 12:28 pas awaryjny jest za wąski
3. Dodane przez Krzychu L kierowca, w dniu - 18-01-2021 12:30 To już nie pierwszy taki wypadek na s3 czy s5, jedną zapewne z przyczyn jest zbyt wąski dla samochodów ciężarowych o jakieś 20 cm pas awaryjny. Nie mnie oceniać czy zajęty był telefonem, że nie zauważył i jak widać zachaczył.
4. Dodane przez On, w dniu - 18-01-2021 12:45 Tylko u nas potrafią wybudować nową drogę z pasem awaryjnym na którym się ciężarówka nie mieści.
5. Dodane przez On, w dniu - 18-01-2021 13:17 Przecież na s5 ciężarówka na awaryjnym mieści się bez problemu
6. Dodane przez x, w dniu - 18-01-2021 13:21 Już niedługo skończy się jazda. Burmistrz Góry walczy o postawienie rogatek na S5.
7. Dodane przez kierowca ciężarówki, w dniu - 18-01-2021 13:21 Przy okazji wyszło że ładunek wogóle nie był zabezpieczony
8. Dodane przez DarekJarekMarekCzarek, w dniu - 18-01-2021 13:27 Jeden agent stanął jak widły w słomie na S5 bez odpowiedniego zabezpieczenia a drugi agent jechał i nie zauważył 40TONOWEGO POJAZDU stojącego na drodze... nie mam nic więcej do dodania. Wnioski można wyciągnąć samemu... dobrze,że nikogo nie zabili.
9. Dodane przez kibic, w dniu - 18-01-2021 13:37 Do komentarza 8 kolego zastanów się najpierw za nim coś napiszesz bo takie bzdury piszesz że szok
10. Dodane przez Dgr, w dniu - 18-01-2021 13:56 Wolniej panowie wolniej....noga z gazu i będzie ok.Szczególnie dotyczy się to kierowców ciężarówek!!!Myślą że są panami dróg.Ech...
11. Dodane przez Jan, w dniu - 18-01-2021 14:17 To nie jest pas awaryjny !!!! To jest umocnione pobocze. Stoi pojazd poza ciągłą linią...bez oznakowania !!!
reklama
12. Dodane przez Król Lew, w dniu - 18-01-2021 14:25 Gdyby za stojącym TIRem w odległości 100 metrów stał trójkąt ostrzegawczy zapewne by nie doszło do wypadku. Nikt w takich sytuacjach nie stawia trójkątów. W całej Unii (tej prawdziwej=12 państw) trójkąt zawsze jest 100-150 metrów za pojazdem. Po usunięciu awarii trójkąt zostaje i pojazd odjeżdża. Daleko nam do Europy.
13. Dodane przez Xxx, w dniu - 18-01-2021 14:36 Usemka ma rację oglądają filmy w czasie jazdy i efekty są właśnie takie
14. Dodane przez 12345, w dniu - 18-01-2021 14:45 Wypadki były, są i będą. Przyczyny, jak wiemy, są różne. Ważne, że nikt poważnie nie ucierpiał.
15. Dodane przez Lego Master, w dniu - 18-01-2021 14:48 Opony do Lego
16. Dodane przez Adam do 6, w dniu - 18-01-2021 15:24 Ty tak na serio? :P Czytaj trochę więcej niż same tytuły artykułów ;P
17. Dodane przez do kom 13, w dniu - 18-01-2021 15:26 sorki że pytam co znaczy ta twoja "Usemka" bo nie wiem
18. Dodane przez obiektywny, w dniu - 18-01-2021 16:54 a co na to inspekcja transportu tzw zieloni krokodyle jak by wyczaili ww tira to byloby ok
19. Dodane przez Kierowca, w dniu - 18-01-2021 17:13 Pierwszy dzień tygodnia i zasnął o 10 rano??? Co on robił w weekend kiedy ciężarówki z jego towarem nie jeżdżą...całe szczęście że uderzył w drugą ciezarowke...z osobowki zostałaby miazga(...)..dobrze że nikogo nie zabił ale warto go dobrze przepytac !!!
20. Dodane przez Concorde do 12, w dniu - 18-01-2021 18:20 A mógłbyś wyjaśnić co dalej dzieje się z tym pozostawionym trójkątem?
Katastrofa lotu Air France 4590
Metalowy element z DC-10 spowodował rozerwanie opony lewego koła samolotu, a jej fragmenty, w tym duży ok. 4,5 kg odłamek, uderzyły w dolną część skrzydła, przyczyniając się prawdopodobnie do powstania fali uderzeniowej w zbiorniku paliwa znajdującym się w jego wnętrzu. Efektem tego było rozerwanie zbiornika nad wnęką podwozia. Na skutek zwarcia w uszkodzonej odłamkami ogumienia instalacji elektrycznej wewnątrz komory podwozia lub w wyniku zetknięcia z gorącymi elementami silnika, wyciekające paliwo zapaliło się. W tym czasie maszyna przekroczyła już prędkość decyzji tzw. V1, do której można jeszcze bezpiecznie przerwać start i wyhamować. Dramat rozegrał się dokładnie w 2 minuty:
16.42:31 kapitan Christian Marty wydaje rozkaz startu, 16.44:31 koniec pracy rejestratora pokładowego, czarnej skrzynki. Samolot spadł na hotel i restaurację Les Relais Bleus (48°592083N, 2°282203E) tuż przed miejscowością Gonesse. Wypadek pochłonął 113 ofiar: 100 pasażerów, 9 osób załogi oraz 4 osoby znajdujące się w hotelu (m.in. dwie Polki).
21. Dodane przez michal, w dniu - 18-01-2021 19:39 Ja tylko chciałem pogratulować leszczyńskiej policji, zamknęli zjazd ronda na S5, ale chyba im nikt nie zdążył powiedzieć, że mają zamknąć tylko wjazd w kierunku na Wrocław, a nie też na Poznań.
22. Dodane przez Smok, w dniu - 18-01-2021 19:40 Pierwsze i najważniejsze, Pas awaryjny jest tutaj stanowczo za wąski, Zwalanie winy na prędkość, - nieuzasadnione Kategoryzowanie kierowców na osobówki i ciężarówki, ma sens, ale tylko na korzyść tych drugich, którzy przejeżdżają po 10tys km na 4 tygodnie, niepotrzebne zaczepki jednych w drugich. Godzina zdarzenia nie ma nic wspólnego z tym czy kierowca był wypoczęty czy nie. Wystarczy, że po weekendzie pojechał po 2 godzinnej drzemce w trasę o 2 w nocy, do rana całą noc jazdy, a nie wszyscy mamy taki organizm żeby po położeniu się spać od razu zasypiać,
Panowie błędów infrastruktury tutaj nie poprawimy, a takich wydarzeń kilka już było...
23. Dodane przez czerniniak, w dniu - 18-01-2021 21:15 drogi o oznaczeniach s nie maja pasuw awaryjnych tylko pobocze to nie autostrady autostrady maja pasy awaryjne takie sa wymogi unii to unia dyktuje jakie szerokosci takich drog sa dopuszczalne
24. Dodane przez Król Lew, w dniu - 18-01-2021 21:44 Odpowiedź do kom. nr 20 Po prostu zostanie zabrany do utylizacji przez służby drogowe. Ten pozostawiony trójkąt nikomu nie będzie przez kilka godzin przeszkadzał. Wielu kierowców na jego widok zdejmie nogę z gazu i będzie przez kilkaset metrów czujniejszy. Kierowca, który wróci po trójkąt, żeby go nie stracić, może stracić życie w drodze powrotnej do auta. Miałem kilka takich przypadków i nigdy nie wracałem po bezwartościowy trójkąt. Zawsze mam w aucie (każdej osobówce i busie) 3-4 trójkąty i kilka kamizelek. Zawieszona kamizelka np. na antenie auta jest bardziej widoczna niż trójkąt. Jest nietuzinkowym ostrzeżeniem. Za autem ustawiam nie mniej niż 2 trójkąty, ale nie kilka metrów za autem, ale więcej niż 100 metrów. Nie często miałem taką potrzebę, może dlatego jeżdżę 50 i pół roku. Jeszcze jedna podpowiedź: używając świateł awaryjnych (w całej Europie nazywają się światła ostrzegawcze) w nocy wyłącz światła, będziesz lepiej widoczny. Trójkąty powinny być ciężkie, żeby je wiatr lub podmuch ciężarówki nie zdmuchnął. Życie za kilka złoty!
25. Dodane przez kierowca_od_25_lat, w dniu - 18-01-2021 22:25 a skąd wiadomo że zasnął? jakiś czas temu trochę dalej w tą samą stronę ciężarowy z kombajnem wyrżnął w beczkę od betonu... tu jest po prostu bardzo wąskie pobocze, jedziesz za drugą ciężarówką i widzisz pobocze w ostatnim momencie...
26. Dodane przez Kierowca Tira, w dniu - 18-01-2021 22:44 Do DarekJarekMarekCzarek czy tylko byłej tam w tym momencie i wiesz że stanął sobie bez zabezpieczenia a kto go miał zabezpieczyć on sam chlopie jak nie masz różu to się nie wypowiadaj b
27. Dodane przez Rowerzysta, w dniu - 18-01-2021 22:51 Pas awaryjny na s5 jest dla ROWERÓW!!!! Ma wymiar jak samochód ciężarowy bez lusterek!!!!!
28. Dodane przez edi, w dniu - 19-01-2021 00:26 Do kom. 26 nie kłócić się, fakt jest bezsporny. Kierowca, który nie widzi tak dużego auta przed nim nie powinien kierować. Zasnąć za kierownicą to są przyczyny chorobowe.
29. Dodane przez Kris, w dniu - 19-01-2021 08:13 CIEKAWE GDZIE BYLI W TYM CZASIE DROGOWCY.....
30. Dodane przez do 24, w dniu - 19-01-2021 09:18 Bardzo mądre wyjaśnienia, żeby trójkąt dalej i to nie jeden i żeby pozostawić go na drodze. Tylko jedno pytanie: gdzie ta antena auta (z kamizelką) i dla których widoczna: przed autem czy za autem?
31. Dodane przez Król Lew, w dniu - 19-01-2021 11:03 Do kom. nr 30 Na ciężarówce kierowcy wieszają np. na zawiasie tylnych drzwi. Na osobówce przytrzasnąć bagażnikiem lub tylnymi drzwiami. Jeżeli jest to droga dwukierunkowa to trójkąty z przodu i tyłu. Tak samo kamizelka z obu stron. Naturalnie kamizelka na wszystkich krzątających się nawet po drugiej stronie rowu. Nietypowe rzeczy widzi inny kierowca dużo wcześniej i samoczynnie zdejmie nogę z gazu. To może uratować życie. Takie rzeczy uczą w prawdziwej Unii na kursach prawa jazdy. Uczą też udzielania pierwszej pomocy. Kładą na to większy nacisk niż na umiejętność jazdy, gdyż jeździł będziesz dzień w dzień, pomoc przy wypadku raz na kilka lat lub nigdy. Ja udzielałem kilka razy pomocy. Nie można się brzydzić wyglądem. Ranny jest zawsze brzydki. Na to nie patrz.
32. Dodane przez xyz, w dniu - 19-01-2021 18:20 Do kom. 31. Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Warto czytać komentarze.
reklama
33. Dodane przez XYZ, w dniu - 19-01-2021 18:31 Do komentarzy Król Lew Takich rzeczy nie uczy się w Polsce! W Polsce jest mandat i koniec. Co zrobi policjant gdy ktoś telefonuje podczas jazdy? Mandat! Co zrobi policjant gdy ktoś filmuje oburącz podczas jazdy? Odpowiedź: telefonowanie nie jest dozwolone o filmowaniu nie słyszałem. Co komendant policji drogowej w Lesznie i komendant (...) na to? Mimo, że mieli dostęp do tego filmu i oświadczenie niedouczonego policjanta zamietli sprawę pod dywan.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.