Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Zaborowo się rozrośnie

Radni przyjmują plany zagospodarowania przestrzennego

Zaborowo się rozrośnie

24.01.2021. Radio Elka, Jarek Adamek

Osiedla mieszkaniowe na leszczyńskim Zaborowie znacznie się rozrosną. Zakłada to nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla tej dzielnicy. Na obecnych polach między ulicami Henrykowską, Dożynkową i linią kolejową powstać ma między innymi prawie 300 działek pod budownictwo mieszkaniowe.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na najbliższej sesji w czwartek 28 stycznia Rada Miejska Leszna rozpatrywać będzie dwa projekty uchwał dotyczących planów zagospodarowania przestrzennego na Zaborowie. Jeden obejmuje tereny wokół żwirowni, drugi zaś 80-hekratowego obszaru między ulicami Henrykowską, Dożynkową i torami kolejowymi. -Powstanie
tam nowa dzielnica mieszkaniowa
- powiedział podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury i Rozwoju z udziałem wszystkich radnych autor planu Marcin Piernikowski. Będzie tam można wydzielić prawie 290 nowych działek pod budownictwo mieszkaniowe, z czego ponad 200 znajduje się na terenie należącym do miasta. Zdecydowana większość działek przeznaczona będzie pod domy jednorodzinne, tylko na terenie w promienie 200 metrów od Szkoły Podstawowej nr 4 wyznaczono działki pod budownictwo wielorodzinne, jednak będą to niewielkie budynki o powierzchni do 300 metrów kwadratowych i do 12 metrów wysokości.

-W centrum nowego osiedla zaplanowano nowy park o powierzchni 2 hektarów, tuż obok na podobnej przestrzeni znajdzie się teren sportowo-rekreacyjny - mówił Marcin Piernikowski. Dzielnica ma być też wyposażona w nowy układ komunikacyjny połączony z ulicami Dożynkową i Henrykowską, jej osią będzie droga zbiorcza i ulice do niej prowadzące wyznaczone tak, żeby mogły nią jeździć autobusy komunikacji miejskiej. Przy ruchliwszych i bardziej hałaśliwych ciągach komunikacyjnych, czyli głównych ulicach i torach wyznaczono funkcję usługową terenu. Zdaniem architekta po zabudowaniu nowego terenu mieszkać na nim powinno ponad 3 tysiące osób.

 
Komentarze (109)
1. Dodane przez Ak5, w dniu - 24-01-2021 14:35
1. Czy to teren miasta? Jeżeli nie to kto zapłacił za plan? My podatnicy? Czy właściciel tego terenu?
2. Dodane przez Zaborowiak, w dniu - 24-01-2021 14:40
Jak to planowali to zapomnieli o tym, że teraz ludzie mają samochody! 
Już widzę jak przed 8 rano będzie wyglądać 1 mają i dożynkowa? 
Może całe osiedle będzie wyjeżdżać przez parking Biedronki???
3. Dodane przez Adrian, w dniu - 24-01-2021 14:45
W całej Polsce brakuje mieszkań/domów przez co ceny za metr nawet w Lesznie osiągają kosmiczne jak na zarobki mieszkańców ceny. 
Ale pod tym artykułem pojawia się osły które będą ten pomysł miasta hejtowac. Popieram kazdy ruch w kierunku zwiększenia podaży mieszkań w Polsce.
4. Dodane przez Aldona, w dniu - 24-01-2021 14:46
i po co było się budować na wsi w Dąbczu? :)
5. Dodane przez 123, w dniu - 24-01-2021 15:11
dość daleko od centrum. Maks 60 zł/metr przy dobrym położeniu
6. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 24-01-2021 15:31
No teraz każdego dnia co 15 minut po 50 samochodów na przejeździe na 1 maja. 
Co będzie gdy dojdzie sfora następnych mieszkańców?
7. Dodane przez Do kom. 3, w dniu - 24-01-2021 15:37
Jak myślisz że dzięki tym 200 działkom ceny za M2 w Lesznie spadną o grosz to jesteś naiwny. Jak się pracuje to ceny w Lesznie są akceptowalne.
8. Dodane przez info, w dniu - 24-01-2021 15:48
Kim jest pan Marcin Piernikowski? Może trochę więcej info? Na czyje zlecenie jest plan wykonany i w oparciu o jakie wytyczne?
reklama
9. Dodane przez popieram 1, w dniu - 24-01-2021 15:51
Czyja jest część nienależąca do miasta i która to jest część? Ile kosztował plan i kto za niego zapłacił?
10. Dodane przez Do kom.5, w dniu - 24-01-2021 15:57
Chyba 160pln/M2 a później jeszcze miasto zaproponuje opcje 8tys od działki za oświetlenie i utwardzenie drogi.
11. Dodane przez Tomek, w dniu - 24-01-2021 16:10
pewnie będzie jak ze szczepieniami, w dniu ogłoszenia sprzedaży działek dla pospólstwa okaże się, że wszystkie dawno już mają swoich właścicieli z czego 50% to deweloper na M. :) Swoją drogą w Gronowie nie wolno sprzedawać działek, bo miasto musiałoby robić drogi i kanalizację, w Zaborowie nie ma tego problemu?
12. Dodane przez Bajka, w dniu - 24-01-2021 16:11
A jeszcze tak niedawno (kilka lat wstecz) magistrat leszczyński ogłosił, że ekonomicznie jest nieuzasadnione aby na terenie miasta Leszna powstawały nowe strefy pod zabudowę jednorodzinną. Kilka lat temu było to nieopłacalne, a teraz, kiedy czujemy na karkach i w portfelach oddech kryzysu, jest opłacalne? 
Leszno będzie miało pieniądze na infrastrukturę? Latarnie, drogi...
13. Dodane przez do 4, w dniu - 24-01-2021 16:14
Jeszcze kilka lat i Dąbcze, Wilkowice będą włączone do Leszna tak jak dawniej Zaborowo i Gronowo.
14. Dodane przez Maciej, w dniu - 24-01-2021 16:20
Zadnych blokow! Jak mozna taka okolice blokami zasmiecac. Wiemy, ze w Lesznie jest duze lobby deweloperow, ale nie stawiajmy ich wszedzie. Na Antoninach jeszcze jest sporo miejsca.
15. Dodane przez Do 7, w dniu - 24-01-2021 16:30
(...)xD 
200dzialek tu 200 tam, tu 30 mieszkań tam 20 jeszcze indziej 5 tak się zwiększa podaż! Systematycznie po kroku. Większa podaz niższe ceny czy to zadziała od jutra? Od następnego tygodnia? Nie! Systematyczny wzrost ilości mieszkań/domow wpłynie na ceny za 5-10lat. Kolega chyba się nie uczył za dużo (...) 
Pozdrawiam
16. Dodane przez Xyz, w dniu - 24-01-2021 16:35
Dla spokoju Aldonko dla spokoju, wygody i ciszy B
17. Dodane przez PL, w dniu - 24-01-2021 16:39
A kto powiedział, że budownictwo jednorodzinne jest dla każdego? 
Inwestuje ten kto ma kasę! 
Czy w Polsce każdy musi kupić mieszkanie aby mieszkać? 
Gdzie lokale komunalne, gdzie mieszkania pod wynajem? 
Władze Branderburgii oferują mieszkania do zasiedlania za free, pracę za stawki o których polski robotnik może pomarzyć! 
Zasiłki na dzieci pozwalające opłacić czynsz, energię i inne media a jeszcze coś zostaje na życie! 
Nikt nie śmie podważyć istoty pomocy socjalnej dla rodzin bo to byłaby śmierć polityczna panie Budka i inni pseudo- politycy polscy! 
Gdybym był młodszy...
18. Dodane przez obs, w dniu - 24-01-2021 16:57
Brawo Kom. 6.za myślenie. Co "Plan zagospodarowania" zakłada w związku z dotarciem nowych (300x4= 1200, około 500 nowym autom) mieszkańców Nowego Zaborowa w szczycie komunikacyjnym? Zapewne o tym zapomnieli. 
 
Najpierw deweloperzy i ktoś kto wziął w łapę zarobią a później "jakoś to będzie"
19. Dodane przez Do kom 5, w dniu - 24-01-2021 16:57
60zl się uśmiałem tam już wołają po 205zl człowieku od metra
20. Dodane przez obs, w dniu - 24-01-2021 16:59
300 dziłek i 3000 osób??? to znaczy bloki mieszkaniowe... bo słabo widzę 300 rodzin po 10 osób.
21. Dodane przez Fff, w dniu - 24-01-2021 17:20
Ciekawe kiedy zaczną sprzedawać. Niestety mamy rynek deweloperów i ciężko kupić działkę Kowalskiemu. Mam nadzieję że to nie koniec wydzielania działek przez miasto Leszno.
22. Dodane przez Adam, w dniu - 24-01-2021 17:24
60 zł za metr? Chyba ktoś przespał 10lat. Jedyna szansą na spadek cen to ograniczenie kupna działek w celach zarobkowych.
23. Dodane przez Druh, w dniu - 24-01-2021 17:54
Kolejne napędzanie kasy deweloperom. Za darmo?
24. Dodane przez Xxx, w dniu - 24-01-2021 17:55
A tak pięknie było.. zieleń, świeżość, pełen oddech na zielonych łąkach i polach. Komu to przeszkadzało? Znów niszczymy zieleń, niszczymy przyrodę..by wybudować kolejne osiedle.. Niestety.
25. Dodane przez do 19, w dniu - 24-01-2021 17:55
Masz rację, a za 60 zł mkw,to można kupić działkę na wiosce 20 km od Leszna.Nawet w Dąbcze,a to już właściwie Leszno działki są nawet po 220 mkw !
26. Dodane przez popieram 17, w dniu - 24-01-2021 18:01
Wiedeń skupuje mieszkania, żeby mieć na wynajem dla mieszkańców. W Europie Zachodniej nie wyprzedają mieszkań komunalnych. Tam bez problemu można wynająć mieszkanie od miasta. Tylko w Polsce jest żle pojęte, że mieszkanie trzeba mieć na własność, do tego kredyt i jest się uziemionym pod jednym adresem. Tego w Zachodniej Europie nie ma. U nas jest panowanie deweloperów.
27. Dodane przez do kom 11, w dniu - 24-01-2021 18:02
Sam sobie odpowiedziałeś dlaczego wolno sprzedawać działki i nie będzie problemu ze zrobieniem dróg i oświetlenia.
28. Dodane przez do 13, w dniu - 24-01-2021 18:07
Dąbcze nie będzie częścią Leszna przez naturalną barierę jaką jest las, wcześniej częścią Rydzyny. Z Wilkowicami jest inaczej, są połączone z miastem a mieszkańcy innych wiosek w większości Gminy Lipno ich nie chcą
29. Dodane przez koj, w dniu - 24-01-2021 18:09
Ktoś wie gdzie idzie granica Międzytorza a Zaborowa?
30. Dodane przez ala, w dniu - 24-01-2021 18:30
BLOKI W TYM MIEJSCU TO NIEPOROZUMIENIE!!
31. Dodane przez popieram 22, w dniu - 24-01-2021 18:30
Czy miasto nie może zastrzec, że kupno działek nie może być w celach zarobkowych? Już na nic nie możemy mieć wpływu?
32. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 24-01-2021 18:31
KONCEPCJA DZIAŁAŃ PRZESTRZENNYCH LESZNO 2019 - 2028 LESZNO 
Jak Leszno rozwinie się w ciągu kolejnych 10 lat? 
GŁÓWNE KIERUNKI ROZWOJU: 2019 - 2028 
... 
mieszkanie w mieście Ë rozwój nowych terenów mieszkaniowych we wszystkich dzielnicach 

Zaborowo 50 ha (tereny miasta) 
Gronowo od 30 do 60 ha (tereny prywatne) 
Grzybowo 20 ha (tereny KOWR) 
Zatorze 30 ha (tereny prywatne i KOWR) 
oraz uzupełnienie zabudowy Centrum i Śródmieścia: Powrót do Centrum 
 
To dane z Internetu https://docplayer.pl/128021659-Lukasz-borowia(...)sta-leszna.html
33. Dodane przez do kom 20, w dniu - 24-01-2021 18:38
Jest coś takiego jak rzędowiec...
34. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 24-01-2021 18:39
Trochę się gubię. Raz otrzymujemy informację mówiącą, że koniec z terenami mieszkaniowymi https://elka.pl/content/view/75466/150/ . Później, ze 140 ha trafi pod budownictwo mieszkaniowe https://elka.pl/content/view/88444/18/ i, ze wiele hektarów trafi pod zabudowę https://elka.pl/content/view/92089/80/ . Na samych Antoninach miało być 60 ha https://elka.pl/content/view/93186/80/ 
 
Już teraz w mieście jest i szykuj się mnóstw lokali mieszkalnych. Mało komu udaje się kupić fajną działkę osobom fizycznym, bo to co najlepsze trafia do deweloperów. Tutaj pewnie będzie podobnie. 290 działek, 3 tys. osób. Średnio 10 osób na działkę, czyli statystycznie 3 obecne rodziny.
35. Dodane przez ZASTANOWMY SIE...!!!, w dniu - 24-01-2021 18:39
Czy to jest potrzebne ..w dobie gdy m. Leszno sie zwija ma obecnie nieco ponad 63 tyś. mieszk, a po ustaniu tarcz ochronnych Rzadu RP - beda dalsze zwolnienia i likwidacje zakładow pracy...- kto tam ma zainwestowac i z czego czy wies okoliczna ma tu przybyc? -oni tu nie przybeda w Lesznie nie powstaje zaden istotny dla zatrudnienia zakład pracy .!!!! Prosze p. Radnych -zastanowmy sie komu to potrzebne . (arch. Jerzy K. )
36. Dodane przez Zaborowiak, w dniu - 24-01-2021 18:48
Działki sprzedawać i kasować to każdy potrafi, ale postarać się o np tunel na 1 Maja żeby jakoś wpiąć tą część miasta z kolejnymi 3000 osób to nie było komu się postarać!!! 
Jaki miasto ma plan na komunikację (pytanie retoryczne) bo NIE MA!
37. Dodane przez Napisze Państwu, że, w dniu - 24-01-2021 18:50
Z przykrością spoglądam na deweloperską architekturę naszego miasta. Są wyjątki budynków ciekawie wkomponowanych lub rewitalizowanych przez deweloperów. Rozumiem kwestie popytu, podaży i niewielkiej siły nabywczej mieszkańców. Ale jak oglądam te oferty i projekty niektórych budynków, to wstyd mi za takie zagospodarowanie miejskiej przestrzeni. Taki współczesny, kalkowany PRL mieszkaniowy, przy o nieco odmiennej zabudowie. Byle zaoszczędzić na projektach i wcisnąć jak najwięcej lokali. Tasiemce szeregowców, kostki mieszkaniowe dla kilku rodzin, to styl daleki od piękna. Dobrze, że chociaż w obrębie Śródmieścia mamy stare, ładne budynki sprzed wojny.
38. Dodane przez Do 18 i 20, w dniu - 24-01-2021 18:53
Są też działki MW - zabudowa wielorodzinna więc może być i te 3.000 a to oznacza w naszych realiach >1000 samochodów!
39. Dodane przez do kom. 18, w dniu - 24-01-2021 18:59
Dożynkową do wiaduktu będzie wiele osób musiało jeździć. Zapewne obecny dojazd do Dożynkowej przez pola, zostanie zamieniony w lepszą drogę. Niektórzy też być może dookoła przez łącznik z S5 pojadą. Pozostali rowerami, tunelem pd torami do Okrężnej dotrą.
40. Dodane przez 12112, w dniu - 24-01-2021 19:01
przy tej ilości działek 60 zł za metr to maksymalna cena, jeśli działka będzie w dobrej lokalizacji (np.blisko drogi), reszta pójdzie co najwyżej za 45-50 zł/m z uwagi na odległość od miasta- na pieszo ani rowerem do miasta za daleko. To w sumie wieś. Jak ktoś za więcej niż 60 to przepłaci.
41. Dodane przez do kom. 18, w dniu - 24-01-2021 19:02
I jeszcze możliwe, że równoległą do S5 miasto zbuduje żeby do ronda przy Górowskiej z pominięciem Rynku przejechać.
42. Dodane przez Tym, w dniu - 24-01-2021 19:14
Chciałem kupić działkę w Zaborowie ale zapach o godzinie 17 gdy wracają do domu i palą w piecach co palą, skutecznie mnie odwiódł od zakupu a w dostatku dźwięk ekspresówki utwierdził że to dzielnica nie dla mnie.
43. Dodane przez zxc, w dniu - 24-01-2021 19:17
według google na pieszo od tych działek do lesznowego rynku to ok.45 minut drogi. Dłógo. Działki nie będą drogi bo to w sumie wioska.
44. Dodane przez sp4, w dniu - 24-01-2021 19:19
Sami znawcy na portalu. 
90% terenu należy do miasta wiec miasto zleciło,  
bloki maja być parter i dwa piętra czyli max 3 kondygnacje i tylko w pobliżu szkoły więc spokojnie te 3 tys osób ( w domach ok 1500+ kilka bloków drugie 1500)  
Do centrum pieszo ok 25 minut do Rynku wiec luz , samochodem 5 minut .  
Prosty rach. ekonomiczny dla miasta dlaczego tu się oplaci bo zyski trafia dla miasta a nie podmiotów prywatnych stad plan robiony wlasnie tutaj. Zrobią działki u Kowalskiego to ceny spadną, zrobią tylko sobie juz nie.  
Plan jest zrobiony naprawdę nieźle i z głową, brawo dla projektanta!
45. Dodane przez do kom. 25, w dniu - 24-01-2021 19:23
Ja jeszcze pamiętam jak w Smyczynie można kupić 1m2 za 1 zł ( przy większym aerale dalej od drogi głównej). Później po 10 zł. To były czasy. wystarczyło tylko mieć gotówkę.
46. Dodane przez sss, w dniu - 24-01-2021 19:28
do kom.24 , a ty mieszkasz w namiocie czy w miejsciu gdzie kiedys tedys tez byla tylko zielen ?
47. Dodane przez Do 35, w dniu - 24-01-2021 19:29
Totalne bzdury piszesz ! Właśnie tym sposobem miasto się rozwinie.Co za bzdury piszesz,jakie likwidacje zakładów pracy ? Obecnie wszędzie by musieli wszystko zamykać nie tylko w Lesznie.Zapewniam Cię, że ten teren szybko znajdzie właścicieli i powstanie nowe osiedle.Leszno ma faktycznie ok.63 .500,ale właśnie dzięki takim działaniom mieszkańców przybędzie nawet spoza Leszna,którzy będą chcieli tu mieszkać. Tak na marginesie Leszno liczyło najwięcej 64.716,więc w dobie gdzie jest niż demograficzny,oraz fakcie,że dużo ludzi pobudowali się na obrzeżach Wilkowice,Dąbcze, Swieciechowa to i tak spadek jest niewielki.
reklama
48. Dodane przez aaa, w dniu - 24-01-2021 19:30
do kom.31 komuno wróć?
49. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 24-01-2021 19:31
Ma to sens podatkowy, a w kasie pustki. Teraz część osób z miasta zamieszkała pod Lesznem i w innych gminach płaci podatki.
50. Dodane przez Z miasta, w dniu - 24-01-2021 19:40
do 35,Z Ciebie taki architekt jak z koziej d...trąba, zwykły troll.
51. Dodane przez zator, w dniu - 24-01-2021 19:47
super, ze miasto się rozrasta!! trochę wody i park, pobiegane !! powstała nowa szkoła to dobrze trochę zabudowy wielorodzinnej wpuścić żeby miał kto do niej chodzić!! w końcu powinna być ekonomicznie opłacalna??
52. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 24-01-2021 19:54
do kom. 35 komu to potrzebne??? chociażby Mi!!! chcę kupić działkę pod swój dom gdzieś w Lesznie a nie na wsi i na dzień dzisiejszy praktycznie nie ma żadnych działek do kupienia a jak są to cena olbrzymia!!! więc jak najbardziej potrzeba takich nowych terenów!!!
53. Dodane przez obserwator, w dniu - 24-01-2021 19:58
I znowu powstanie tam cała masa takich samych kwadratowych domków w stanie deweloperskim i każdy nie będzie miał garażu?
54. Dodane przez odn. 34, 3 link, w dniu - 24-01-2021 20:04
Cytat: "Jak dodał (naczelnik wydziału architektury), tereny te w większości należą do miasta, dzięki czemu w przyszłości samorząd ze sprzedaży działek może sporo zarobić."
55. Dodane przez popieram 36, w dniu - 24-01-2021 20:19
23 lu 2016, "Miasto Leszno przystępuje do opracowania Planu Mobilności Miejskiej". https://leszno.pl/plan_mobilnosci_miejskiej.html 
Pytanie: czy miasto Leszno ma Plan Mobilności Miejskiej?
56. Dodane przez do kom. 42, w dniu - 24-01-2021 20:25
Ja też się właśnie zastanawiam nad nowymi czterema kątami, ale peryferyjne dzielnice w ogóle mnie nie interesują. Nawet Zatorze, Gronowo czy Rejtana. Wolę trochę dopłacić lecz mieszkać nie dalej niż 1-2 km od Rynku. Tak żeby można było wszędzie gdzie chcę dojść pieszo w miarę szybko. Mam na myśli nie tylko knajpy na Rynku, czy urzędy i sklepy, ale też parki i planty do pospacerowania.
57. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 24-01-2021 20:28
Ty trochę tak jak moja koleżanka. Kupiła nowe firanki, po czym stwierdziła, że nie pasują do obecnego mieszkania i powiedziała mężowi, że przydałoby się nowe :)
58. Dodane przez do kom. 53, w dniu - 24-01-2021 20:31
Zapewne. Mi te deweloperskie domki jak z drukarki 3d przypominają wiejskie czworaki albo powstałe nieco później PGRowskie bloki czterorodzinne.
59. Dodane przez gronowiak, w dniu - 24-01-2021 20:47
A kiedy miasto zrobi łącznice z ronda Antoniny na gronowo?rondo gronowo codziennie stoi w korkach...a będzie jeszcze gorzej jak szeregowce na gronowie się wypełnią.
60. Dodane przez Kiks, w dniu - 24-01-2021 20:52
Fantaści którzy piszą o cenach 50-60 za metr to mogą za ta cenę kupić w krzycku albo jezierzyce. Tutaj ceny będą od 300-400 nie łudźcie się maluczcy
61. Dodane przez Ni, w dniu - 24-01-2021 20:53
Pola ciągle zabieraja to kiedyś zabraknie żywności
62. Dodane przez O, w dniu - 24-01-2021 20:55
Zaborowo,jest coraz piękniejsze. Zdjęcie z lotu ptaka pokazuje,że wcale nie jest takie małe. Przez ostatnie lata utwardzono tam wiele ulic.Powstała duża nowoczesna szkoła.To już nie to Zaborowo co 20 lat temu,niech ta dzielnica się rozwija dalej.
63. Dodane przez Ak4, w dniu - 24-01-2021 21:06
Ad 44 do znawcy. Te 10% w takim razie miasto sponsoruje prywatnej osobie zmianę planu?
64. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 24-01-2021 21:30
To miasto umiera, jest brudne, rynek opanowany przez pijaków, drogi dziurawe, brak rozrywki. Wstyd!
65. Dodane przez Zero emisyjność UE, w dniu - 24-01-2021 21:32
Lepiej zawczasu zabezpieczcie teren pod tramwaje.
66. Dodane przez Emisyjny, w dniu - 24-01-2021 21:44
Przecież to co tam powstanie to będą klitki jak w PGR. Czym tu się podniecać?
67. Dodane przez Leszno, w dniu - 24-01-2021 21:49
I kto tam będzie mieszkać? Centrum się wyludnia a zaplecze pod zabudowę dawać? Co jak co ale to bez sensu... Już pominę fakt że kolejna zieleń idzie w beton znowu.
68. Dodane przez Heiko, w dniu - 24-01-2021 22:02
Ten tunel pieszo rowerowy do Okrężnej to największe nieporozumienie z możliwych. Jeśli miasto ma się rozwijać w tym kierunku to tunel z przejazdem dla aut był tam konieczny!
69. Dodane przez do kom. 65, w dniu - 24-01-2021 22:09
Może nie typowe tramwaje, ale już kilka firm na świecie wprowadza prototypowe rozwiązania wagoników, które prowadzone są kilka metrów nad ziemią. Warto zawczasu pozostawić miejsce na takie filary i przystanki, bo dużo go nie potrzeba, a jestem pewien, że kiedyś to będzie świetnie funkcjonujące rozwiązanie. 
 
Ograniczyłoby przede wszystkim emisję spalin oraz zredukowałoby ilość potrzebnych miejsc parkingowych tak w centrum jak i przy przy galeriach handlowych oraz w miejscu zamieszkania. I nawet nie trzeba by się martwić o zawartość we krwi przy powrocie do na peryferia miasta z wieczornej kolacji na Rynku ;)
70. Dodane przez Do 52, w dniu - 24-01-2021 22:34
Ceny olbrzymie to jakie? Tutaj będą koło 200 zł/m2 więc przy tak fatalnym połączeniem z centrum to okazji nie będzie!
71. Dodane przez Xxc, w dniu - 24-01-2021 22:44
LUDZIE Z BLOKÓW UCIEJAJĄ A CI BLOKIWISKA CHCĄ BUDOWAĆ!
72. Dodane przez do kom. 67, w dniu - 24-01-2021 23:11
Może i bez sensu, ale to zawsze jakaś alternatywa w celu powstrzymania ludzi do odpływu do Wilkowic, Święciechowy, Przybyszewa, Gronówka czy Dąbcza.
73. Dodane przez 123, w dniu - 24-01-2021 23:18
do kom 70. jakie 200 zł za metr ? maks 60 zł/m2 i to tylko te najlepiej położone działki. Ceny jakie są w ogłoszeniach są nierealne, liczą się ceny jakie są faktycznie na aktach notarialnych a te są dużo dużo niższe niż te w ogłoszeniach. Przecież to praktycznie wieś, do centrum miasta godzina drogi na pieszo. Do tego zanim tam powstaną drogi minie 30 lat.
reklama
74. Dodane przez Analiza ulic, w dniu - 24-01-2021 23:20
Jak już wszyscy z opcji za i przeciw zamilkną to podpowiem fajne rozwiązanie drogowe dla tego miejsca w Lesznie.Wystarczy ulicę Łąkową utwardzić z miejscami parkingowymi po jednej stronie i zrobić ją jako jednokierunkową ,jako łącznik z ulicą Polną /Dożynkową (tak tak jest taka ,często nią jeździmy ) przeanalizować tylko kierunek i będzie drożniej .Jak ruch będzie duży to mała sygnalizacja świetlna by się wiadukt nie korkował i może było by lepiej .A może dwukierunkowa ulica Łąkowa by się przydała .Zrobić normalną drogę Łukasza ,połączyć z ulicą Zachodnią oraz ulicę Henrykowską gdzie będzie normalny wyjazd i będzie super .A Henrykowską utwardzić do S 5 i będzie dzielnica super,Tylko jaka nazwa MIĘDZYTORZE ?może.Pozdrawiam planistów i pianistów oraz pieniaczy.
75. Dodane przez Analiza ulic, w dniu - 24-01-2021 23:27
Jak już wszyscy z opcji za i przeciw zamilkną to podpowiem fajne rozwiązanie drogowe dla tego miejsca w Lesznie.Wystarczy ulicę Łąkową utwardzić z miejscami parkingowymi po jednej stronie i zrobić ją jako jednokierunkową ,jako łącznik z ulicą Polną /Dożynkową (tak tak jest taka ,często nią jeździmy ) przeanalizować tylko kierunek i będzie drożniej .Jak ruch będzie duży to mała sygnalizacja świetlna by się wiadukt nie korkował i może było by lepiej .A może dwukierunkowa ulica Łąkowa by się przydała .Zrobić normalną drogę Łukasza ,połączyć z ulicą Zachodnią oraz ulicę Henrykowską gdzie będzie normalny wyjazd i będzie super .A Henrykowską utwardzić do S 5 i będzie dzielnica super,Tylko jaka nazwa MIĘDZYTORZE ?może.Pozdrawiam planistów i pianistów oraz pieniaczy.
76. Dodane przez mix, w dniu - 25-01-2021 02:02
działki w tej okolicy bez przejazdu nad torami albo pod nimi to jakieś nieporozumienie!!! dopiero co został rozwiązany problem przejazdu nad torami na wilkowickiej a teraz w tej części miasta włodarze zrobią korki, no brawo!!! co to już nie pamiętacie korków na wilkowickiej!!! przecież to będzie około 1000 aut dodatkowych które będzie podążało w tym kierunku!!!
77. Dodane przez sesja, w dniu - 25-01-2021 06:31
"Na najbliższej sesji w czwartek 28 stycznia Rada Miejska Leszna rozpatrywać będzie dwa projekty uchwał dotyczących planów zagospodarowania przestrzennego na Zaborowie." 
 
Sprawdzajmy, kiedy i o której godzinie będzie dostępne archiwum transmisji sesji.
78. Dodane przez Radek, w dniu - 25-01-2021 07:42
I kto to kupi? Jak ludzie w mieście pieniędzy nie mają a wszystko idzie w góre, trochę wyobraźni.
79. Dodane przez Do 73., w dniu - 25-01-2021 08:02
Jak byś miał racje to chętnie kupię min. 5 takich działek po max 60 pln/m2 .... 
Ale wiem, że nie kupię bo takich nie będzie!
80. Dodane przez asdf, w dniu - 25-01-2021 08:30
a gdzie i kiedy można kupić te działki?
81. Dodane przez Daniel, w dniu - 25-01-2021 08:41
I tak to w ludzie łykną. Choć bardziej, należy to traktować jako inwestycję moim zdaniem.  
Bo na 100% działki, będą sprzedawane w licytacji i okresowo- np. maksymalnie po 10 sztuk. Cena będzie za nie na dzień dzisiejszy w granicach 160zł. netto. Choć przed sprzedażą miasto musi zrobić tam kanalizację, drogi i podstawową infrastrukturę- a to minimum 2 lata. Ceny do tego czasu ulegną zmianie i raczej może być taniej niż drożej. 
Zanim tam normalnie będzie tzn. skończy się jedna wielka budowa to minie co najmniej kolejnych 10 lat. Dlatego jeżeli mowa o inwestycji to tylko w perspektywie długoterminowej. Jednak czy Leszno, jest do tego dobrym miejscem- moim zdaniem nie. 
80% tego kupią deweloperzy. O te 20, powalczy reszta. A i tak, nie będzie wiadomo, co na przeciwko naszego domu powstanie itd. 
Dlatego trzeba to traktować na dzień dzisiejszy jakościowo pomiędzy działkami na wiochach, a tymi w mieście. I cenowo podobnie.
82. Dodane przez do 64, w dniu - 25-01-2021 10:23
Jesteś trollem ! Moim zdaniem to osiedle może być naprawdę ciekawe,każdy ma samochód i w 10 minut jest w centrum,a w Zaborowie jest wszystko co potrzeba.Pod Śremem w kierunku Zaniemyśl też powstalo podobne osiedle,ponad 200 domków i ładnie wygląda. W Lesznie też budują nowe domki szeregowe z garażami i pewnie takie będą na Zaborowie.To miejsce szybko się zapełni, bo ludzie kupują działki, domy,zwłaszcza, że to będzie w mieście. Do 78 Radku ten sam troll,nie bój się ludzie kupia, że Ty nie kupisz,to nie oceniaj innych swoją marna miarą.
83. Dodane przez do kom 81, w dniu - 25-01-2021 10:40
Jak zaczną budować to całe osiedle powstanie w 5 lat.
84. Dodane przez Poblo, w dniu - 25-01-2021 11:35
A Kościół wybuduja? Podobno szefostwo z Poznania ma taki plan ?
85. Dodane przez ., w dniu - 25-01-2021 12:08
Czyli chodzi o to, żeby był kościół i pod potrzeby - osiedle?
86. Dodane przez k, w dniu - 25-01-2021 12:21
Komentarze 27, 44, 46, 47, 48, 50, 51, 52, 62, 74/75, 82 (swoją miarą ocenia, że każdy ma samochód i chce z niego korzystać), 83 - w tych wymienionych komentarzach ten sam zaczepny ton, zupełnie podobny do rutynowego tutaj leszczyńskiego wychwalacza.
87. Dodane przez do 84, w dniu - 25-01-2021 12:35
Przecież jest kościół i do tego piękny, zabytkowy.
88. Dodane przez Do 86, w dniu - 25-01-2021 13:31
Człowieku, mamy dość Twojego bluzgania na Leszno i obrazania mieszkańców. Każdy wie co pisze,a mój jest tu razem z tym trzeci komentarz.Tobie się tu nic nie podoba.Jak nie masz samochodu,nie stać Cię na nic to chociaż nie obrażaj !
89. Dodane przez Do 86, w dniu - 25-01-2021 13:50
tu wychwala jedna osoba, i pisała te komentarze które wymieniłeś. pisze te komentarze on za pieniądze, ma on też fejkowe konto na fejsie i też tam obraża.
90. Dodane przez Do 86, w dniu - 25-01-2021 13:56
87 - ten komentarz też tego trolla. Swoją drogą ja się dziwie że za te obrażanie nikt jeszcze do sądu go nie podał.
91. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 25-01-2021 14:08
Z nim nie wygrasz, to osoba opłacona.
92. Dodane przez Do 86, w dniu - 25-01-2021 14:12
Wszyscy wiedzą jakie komentarze pisze ta osoba, siedzi tu całymi dniami i pisze komentarze na zamówienie, obraża innych jak leci i prowokuje. To nie chore a śmieszne że za pieniądze można głupoty pisać
93. Dodane przez Do 89, w dniu - 25-01-2021 14:43
Hahaha,co jeszcze powiesz ?
94. Dodane przez Do 91, w dniu - 25-01-2021 14:48
Tylko Ty siedzisz tu 24 h na dobę i obrażasz mieszkańców jak w kom 64.Napisałeś tu połowę negatywnych komentarzy jak zawsze i piszesz bzdury totalne.Poza hejtem nic nie umiesz !
95. Dodane przez Do 89, w dniu - 25-01-2021 14:52
My to wiemy
96. Dodane przez Ty, w dniu - 25-01-2021 14:52
Co widzisz złego w komentarzu 87 ?
97. Dodane przez Do 94, w dniu - 25-01-2021 15:27
Towarzyszu, za dużo pracujecie idzcie odpocznijcie.
98. Dodane przez do 95, w dniu - 25-01-2021 15:59
Znowu sobie odpisujesz chory człowieku. Znowu obrażasz mieszkańców Leszna i miasta pod artykułem o galerii.Zrobimy z Tobą porządek hejterze !
99. Dodane przez Do 98, w dniu - 25-01-2021 16:27
Wiesz że to co teraz napisałeś to groźby karalne? Za takie coś są duże problemy.
100. Dodane przez Do 98, w dniu - 25-01-2021 17:00
Zastanów się co piszesz, to co było wcześniej to można potraktować jako waszą zwykła pyskówkę w internecie. Ale to co teraz napisałeś to poważne groźby które można interpretować na wiele sposobów, grożenie komuś to poważna sprawa człowieku.
reklama
101. Dodane przez Jan, w dniu - 25-01-2021 17:08
Prezydent i radni to popierają? 
Brak wiaduktu, 1000 samochodów, no i te bloki. Zamieńcie to na domy jednorodzinne. Czy radni nas słyszą?
102. Dodane przez Zaborowo, w dniu - 25-01-2021 17:14
Czy Zaborowo nie moze byc dalej ladne? Wczesniej nie bylo, to trudna dzielnica, poprawcie ja.... ale tylko zabudowa jednorodzina. Czy to jakis nakaz, zwyczaj aby przy szkole byly bloki? Tak sie budowalo za komuny. Miejmy ladna czesc Leszna w koncu!
103. Dodane przez do Jan, w dniu - 25-01-2021 17:44
Przecież większość to będą domy szeregowe.budować gdzieś trzeba.Zaborowo nadal będzie ładne.
104. Dodane przez europ, w dniu - 25-01-2021 17:46
piękne osiedle mieszkaniowe ale panowie urbaniści i architekci jak coś planujecie to mądrze a nie po pisowsku byle jak aby był burdel jak dzisiaj zamkną przejazd kolejowy to sznur samochodów sięga nieraz do rynku zaborowskiego a jak dojdzie to osiedle to będzie sięgać do Henrykowa a tu pierwszą rzeczą to wiadukt nad torami albo tunel pod torami żeby komunikacja nie komplikowała ludziom życia bo ten przejazd już dzisiaj to loteria czy przejadę czy będę czekać 25 minut
105. Dodane przez DO 99, w dniu - 25-01-2021 18:00
Nie bój żaby. Zmień majtki i nie hejtuj.
106. Dodane przez obserwator, w dniu - 25-01-2021 19:05
Zaborowo staje się dla jadących s5 wizytówka miasta(najbardziej widoczna część miasta) bardzo dobra i przemyślana decyzja. Nasyp kolejowy na trasie Poznań- Wrocław przy planowanej dzielnicy jest tak wysoko że tunel pod torami chociażby tylko dla samochodów osobowych tak jak jest w mieście Kórnik rozwiązałby problem bezpośredniej łączności z centrum.
107. Dodane przez cuci, w dniu - 25-01-2021 19:15
dopiero co został rozwiązany jeden problem w wilkowicach a wy sami organizujecie kolejny problem taki sam czyli problemy komunikacyjne. przecież tam potrzeba wiaduktu albo tunelu
108. Dodane przez do kom. 102, w dniu - 25-01-2021 20:49
Jest jedna, bardzo ładna część Leszna, ale na chwilę obecną niemożliwa do zamieszkania. Teren jednostki wojskowej. Gdyby kiedyś to miejsce wojsko opuściło, to mógłby powstać naprawdę piękny obszar, w świetnej lokalizacji.
109. Dodane przez Hmm..., w dniu - 26-01-2021 21:22
Kom nr 98 najlepszy! Brawo! :)
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj