Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Wschowa arrow Kiedyś wizytówka, dziś wizerunkowy dramat

Sprawa odkupienia budynku po kinie Hel w sądzie

Kiedyś wizytówka, dziś wizerunkowy dramat

07.02.2021. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
- Zwrócimy się do właściciela z prośbą o zabezpieczenie obiektu – zapewnił burmistrz Wschowy Konrad Antkowiak. To odpowiedź na apel jednego z naszych słuchaczy, który w audycji „Temat dla reportera” poruszył kwestię stanu budynku po dawnym kinie Hel. Jak się też dowiedzieliśmy w urzędzie, spór na linii inwestor - gmina, będzie miał swój finał w sądzie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że po wielu latach prób, w maju 2015 roku gminie udało się sprzedać nieruchomość. Inwestor planował wyburzyć obiekt i postawić mini-galerię. Jego plany pokrzyżowane zostały w lipcu 2016 roku, gdy budynek wpisano do rejestru zabytków. Teraz dalej niszczeje i jest niechlubną wizytówką miasta, a do tego jak podkreślił nas słuchacz, stwarzającą
niebezpieczeństwo.

- Widziałem jak wracające ze szkoły dzieci ciągnęły rozmoczone płyty pilśniowe z dawnych gablot, gdzie kiedyś znajdowały się fotosy. Szyby są powybijane, jest sporo szkła i przecież w łatwy sposób mogą się skaleczyć - zaznaczył nasz słuchacz, który poprosił o interwencję.

W tej sprawie rozmawialiśmy z burmistrzem Konradem Antkowiakiem, który zapowiedział podjęcie kroków.

- Zwrócimy się do właściciela, aby spróbował zabezpieczyć ten budynek w taki sposób, aby nie stanowił zagrożenia, zwłaszcza dla dzieci. Dodam jeszcze, że obiekt jest w rękach prywatnych i gmina nie ma prawnych narzędzi, aby wymóc na właścicielu dokonania remontu czy jakichkolwiek innych inwestycji. Możemy zwrócić się jedynie do Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, aby przyjrzeli się sprawie i być może to uczynimy. Natomiast historia budynku po dawnym kinie nie jest zakończona. Kilka dni temu wpłynął pozew właściciela o to, abyśmy wyrazili oświadczenie woli o odkupieniu tego budynku, na który najprawdopodobniej się nie zgodzimy - zapowiedział burmistrz Konrad Antkowiak.

Przypomnijmy, że zgodnie z porozumieniem zawartym w poprzedniej kadencji, po wpisaniu budynku do rejestru zabytków, gmina miała odkupić obiekt od właściciela ze środków zabezpieczonych w budżecie na 2018 rok. Ponieważ finalnie pieniędzy nie zabezpieczono, zdaniem urzędu porozumienie nie może być wykonane.

 
Komentarze (45)
1. Dodane przez Marek Wachowski, w dniu - 07-02-2021 09:56
KINO HEL TO LEGENDA WSCHOWY, ale jednocześnie symbol braku skuteczności samorządu. 
Brak konsekwencji i wizji rozwoju, staje się najgroźniejszą chorobą drenującą wizerunek mojego miasta.
2. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-02-2021 10:04
Jak można sprzedać budynek w 2015r który nie jest wpisany rejestru zabytków ,a potem rok póżniej wpisać do rejestru zabytków ?
3. Dodane przez Ela, w dniu - 07-02-2021 10:10
Może radna Owoc Kochanska i Czas Art odkupi to oni są sprawcami problemu gdyby nie Kochanska nie byłoby problemu
4. Dodane przez Xd, w dniu - 07-02-2021 10:10
Pani Radna taką mądra w każdej kwestii niech znajdzie rozwiązanie, w końcu to jej zasługa, że obiekt jest w "zabytkiem"
5. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 07-02-2021 10:11
Niech Czas ART wyremontuje ten budynek. Inwestor chciał w tym miejscu wybudować fajny obiekt, wydał swoje pieniądze na ten cel. Niestety urząd wraz ze wspomnianym stowarzyszeniem sprzeciwili się temu. Teraz mamy w tym miejscu syf, a przejeżdżający DK12 przez Wschowę na pewno go podziwiają.  
 
Czyli tradycyjnie mogło być dobrze, ale burmistrz wszystko zepsuł.
6. Dodane przez ..., w dniu - 07-02-2021 10:16
To jest wschowski pomnik złodziejskiego socjalizmu. 
Zniszczona przez urząd inwestycja prywatna dla widzimisie burmistrza i jego kolesi.
7. Dodane przez M&S, w dniu - 07-02-2021 10:17
Szkoda ze wpisać do zabytków budynek można było, ale wykreślić już nie można. Już dawno byłby tam pozadek gdyby nie złośliwość Radnej Kochańskiej-Owoc i Stowarzyszenia. Niestety tym razem nikomu te działania nie wyszły na dobre i nie przyniosły żadnych korzyści mieszkańcom gminy. Pieniądze ze sprzedaży przyniosły przychód dla gminy ale to kropla w morzu potrzeb.
reklama
8. Dodane przez Mieszkaniec Wschowy, w dniu - 07-02-2021 10:22
"Dodam jeszcze, że obiekt jest w rękach prywatnych i gmina nie ma prawnych narzędzi, aby wymóc na właścicielu dokonania remontu czy jakichkolwiek innych inwestycji." 
 
No przecież właściciel chciał poczynić w tym miejscu inwestycje tylko burmistrz tego zakazał, a teraz lament bo "gmina nie ma prawnych narzędzi". Antkowiak to jak by mógł to by pewnie mandaty ponakładał to by było na premie dla swoich.
9. Dodane przez G, w dniu - 07-02-2021 10:34
Kino Hel to legenda? Chyba dla grupki mieszkańców, którzy z nostalgią wspominają swoją młodość, bo np. 30 lat temu spotkali się tam z dziewczyną. Równie dobrze legendą Wschowy może być każde inne miejsce. Obiekt to ruina, która musi stać, bo nostalgia, bo "kiedyś to było", bo Czas ART sobie nie życzy inwestycji.
10. Dodane przez Paweł, w dniu - 07-02-2021 10:40
Odkupienie obiektu powinno mieć miejsce. Zapłaciliby mieszkańcy gminy (w podatkach), a następnie powinno się wyegzekwować od Czas ART zwrot tych pieniędzy. Niech sobie to stowarzyszenie oszołomów weźmie kredyt i niech go sobie spłaca.
11. Dodane przez Patryk, w dniu - 07-02-2021 10:42
Jeśli ktoś zna właściciela to proszę o napisanie choć danych, Ewentualnie do kogo się skontaktować w sprawie wykupu budynku. Chciałbym przywrócić ten budynek do stanu używalności.
12. Dodane przez Sebastian, w dniu - 07-02-2021 10:56
Marek Wachowski trafiłeś w 10 tym komentarzem , serio. Od kiedy sięgam pamięcią to władze we Wschowie zawsze jakoś tak pod górkę , masakra. A kino HEL bardzo miło wspominam ;-)
13. Dodane przez Obserwator, w dniu - 07-02-2021 10:59
Zabytek? Rozumiem gdyby to był naprawdę ciekawy obiekt Ale jako że często przejeżdżamy koło niego .Myślę że to raczej relikt komuny chyba że ma głębszą historię. To jest obraz rzeczywistości skoro miało tam powstać jakieś centrum to należało ze wszystkich sił pomóc . 
W naszym Państwie oczywiście się utrudnia. Jako Poznaniak pamiętam jakie były głosy gdy powstawał stary browar w Poznaniu .Teraz ludzie z całego świata podziwiają .Osoby które działają na szkode rozwoju powinny się zastanowić nad zmianą pracy .Wschowa to miejscowość ludzi pracowitych i chcacych rozwoju miałem okazję sie przekonac .Mam nadzieję A raczej pewność że Sąd to mądrze rozstrzygnie. Niestety często urzędnicy nie mają pojęcia o tym .Wydają decyzję z których nic nie wynika . 
Obiekt straszy i stwarza niebezpieczeństwo niech teraz jak ktoś znający temat napisał zamiast durnych uchwał idzie I zabezpieczy budynek .Może wtedy zastanowi się jak coś uchwali .
14. Dodane przez XYZ, w dniu - 07-02-2021 11:04
Przypomnę jak to było: 
 
1. Wysokie nakłady finansowe i jednocześnie brak zainteresowania kinem ze strony mieszkańców Wschowy spowodowały jego zamknięcie.  
2. Obiekt stał i niszczał wiele lat. 
3. Gmina ogłosiła przetarg na sprzedaż - zainteresowanych brak. 
4. Już wcześniej stan techniczny nie był dobry, a obiekt dalej stał i niszczał. 
5. Znalazł się ktoś chętny na zakup budynku. 
6. Gmina ogłasza któryś przetarg. 
7. Udało się sprzedać obiekt. 
8. Inwestor przygotował projekt i wystąpił z wnioskiem o pozwolenie na budowę. 
9. Czas ART nie zgadza się na budowę nowego obiektu oraz (dopiero teraz) sprzeciwia się sprzedaży byłego kina. 
10. Rozpoczyna się nagonka w lokalnych mediach na inwestora, natomiast Czas ART przedstawiany jest bohatersko. 
11. Wpisano budynek do rejestru zabytków (na wniosek Czas ART) 
12. Inwestycji nie będzie. 
13. Urząd obiecuje, że zwróci poniesione koszty i odkupi budynek. 
14. Urząd niezabezpieczył środków i jednak nie odkupi budynku. 
15. Obiekt jest w coraz większej ruinie.
15. Dodane przez lol, w dniu - 07-02-2021 11:23
Sprzedali mu ruinę, wpisali do rejestru i co ... ma kino remontować ...we Wschowie :)
16. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-02-2021 11:40
Ten pożal się boże zabytek to efekt wojenki pomiedzy uwczesnym Burmistrzem a Paniami wymienionymi wyżej. To p. Owoc i Pani ze Stwoarzyszenia Czas-Art. Od tamtego czasu z dnia na dzień staje się on co raz to większym zabytkiem. Jeżeli tylko z uwagi na czas budynki mają się stać zabytkami to wszystkiego najlepszego. Niestety zawsze jest tak jak góre biorą własne ambicje, rajce a nie interes miasta, że nie wspomnę wybór patronki miasta, to już pomylenie z poplątaniem. Wybraliśmy taką "Radę" to po części nasza wina. To też taki system wyboru , że my wyborcy jesteśmy potrzebni raz na cztery lata a potem hulaj dusza piekła nie ma.
17. Dodane przez Marek Wachowski, w dniu - 07-02-2021 12:23
Problem zaistniał na samym początku, a mianowicie mało kto zastanowił się nad tym, że w obecnych czasach to zbyt mało, by opierać działalność współczesnego kina na pracy operatora i kasjera biletów. 
Lecz czy wschowskich Radnych stać na jakąkolwiek refleksję?
18. Dodane przez Manager kultury, w dniu - 07-02-2021 12:32
Drodzy Państwo , w niektórych miastach podobnych do Wschowy, kino inicjuje działania i skupia wokół siebie ciekawe indywidualności, oraz rozwija intelktualnie, lecz we Wschowie okazało się to zbyt trudne. 
Tu tylko sprzedać, wybudować i tworzyć zamieszanie polityczne, byle nie pracować intelektualnie, ale przecież to wschowskich Radnych boli.
19. Dodane przez Do 15, w dniu - 07-02-2021 12:42
Przecież widział, co kupuje. Stan techniczny budynku był ogólnie znany. Gmina Wschowa sprzedawała budynek, który nie był wpisany do rejestru zabytków, nie był nawet wpisany do ewidencji zabytków. Obowiązujący na tym terenie miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dokładnie określał jakiego rodzaju inwestycje można przy budynku wykonać ...  
Z uwagi na to, że cała Wschowa znajduje się w rejestrze zabytków, każda inwestycja praktycznie wymaga pozwolenia Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze zwłaszcza jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny budynku. Należy podkreślić, że budynek został wpisany do rejestru zabytków na wniosek stowarzyszenia, kiedy Gmina nie była już właścicielem więc w żaden sposób Gmina nie odpowiada za to, że obecnie obiekt został zabytkiem... Dlaczego więc Gmina miała by odkupić obiekt? Jaka jest w tym wina Gminy, że ktoś postanowił złożyć wniosek o wpisani Kina do rejestru zabytków? To nie jest już sprawa Gminy Wschowa.
20. Dodane przez Janek Pradera, w dniu - 07-02-2021 14:30
Cała dwunastka, wydawaloby sie wizytówka miasta, wyglada jak slumsy. Zobaczcie mleczarnie, PKS, OSiR. Ludzie przejeżdzają przez Wschowę i później mówią ze brzydkie miasto, no nie ma co się dziwić.
21. Dodane przez Darek, w dniu - 07-02-2021 14:30
Wschowa oszukała człowieka i tyle.
22. Dodane przez gg, w dniu - 07-02-2021 17:43
Ach ...pan Konrad raczył się wypowiedzieć....I znów nagonka na jedną radną...
23. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 07-02-2021 17:49
Burmistrz unosi się honorem jak zawsze zamiast znaleźć rozwiązanie tej sytuacji. Właściciel czuje się oszukany a gmina razem z antkowiakiem teraz umywa ręce jak i zawsze odcina się od rozwiązywania problemów, a od czego pan jest? Chyba nie od siedzenia zamkniętym w swoim pokoju i czytaniu książek którym się tak chwiali na Facebooku. Bierz się pan do roboty
24. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 07-02-2021 19:19
Komentator nr 14 bardzo dokładnie przedstawił chronologię wydarzeń, związanych z omawianym obiektem. Uzupełniłabym jednak punkt 5 - nabywca sam się nie znalazł. To był wynik ciężkiej pracy wiceburmistrza Czopka. I tu daje znać o sobie, ambicja nieprzychylnych mu wtedy osób. W samej radzie miał ich całkiem sporo. Regularnie uczestniczyłam wówczas w sesjach i doskonale pamiętam, jak na jednej z nich na ubolewania. że Stowarzyszenie nie dostało kolejny raz pieniędzy, wiceburmistrz Czopek z przekąsem stwierdził, że chętnie, by im dopłacił, by Stowarzyszenie całkowicie zaprzestało działalności. Miał zrozumiały żal, o torpedowanie poczynań, tak ciężko zdobytego inwestora. Myślę, że dzisiaj wielu ówczesnych, a będących i dzisiaj radnymi, doskonale pamięta atmosferę tamtych dyskusji. Szkoda drodzy Państwo, że wówczas ambicje, chęć "dowalenia" rządzącym a nie pragmatyzm, wzięły górę. Zgodzicie się, że dzisiaj byłoby to całkiem ładne miejsce i podatki z niego płynące. Może nie do końca "mleko się rozlało" i warto by się spotkać z inwestorem, nie tylko w celu prośby o zabezpieczenie budynku, ale w celu rozwiązania problemu "gorącego kartofla"? Bo to, że problem jest palący, nikt nie ma wątpliwości.
25. Dodane przez do kom 16, w dniu - 07-02-2021 19:24
Czy sukces poznańskiego Browaru, w którym stworzono galerię handlową nie polega właśnie na tym, że wykorzystano zabytkowe bezużyteczne budynki, nie zburzono ich, tylko zaaranżowano niepowtarzalną przestrzeń handlową, którą podziwiają wszyscy goście? Czy chodzi Panu o to, że inwestor miałby wykorzystać budynek kina i w nim zaaranżować galerię handlową? Taką nie powtarzalną, inną niż gdzie indziej?
26. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 07-02-2021 20:16
Pamiętam jak po aferze z Czas Art odnośnie kina Hel pan wice Burmistrz chciał zwrócić inwestorowi kasę takom samom jak zapłacił to radni opozycji niezgodzili się . Ci sami radni dziś są po stronie pana Burmistrza .
27. Dodane przez Były mieszkaniec, w dniu - 07-02-2021 20:23
Kino Hel to naprawdę miejsce sentymentalne dla wielu ludzi, szczególnie pokolenia lat 60 i 70 -tych. Miasto ludzi wielopokoleniowe mieszkańców wielu kultur. Konglomerat kulturowy zawsze pozytywnie wpływa na rozwój środowiska. Wówczas mieszkańcy i rządzący byli bardziej chyba do siebie lepiej usposobieni. Co dziś się dzieje z Polakami jeden drugiego utopiłby w łyżce wody. Zawiść, zazdrość wyśmiewanie każdej inicjatywy. A gdzie rozwaga i rozsądek? Czy Polak musi być znowu "głupi po szkodzie" ? Niestety przykład idzie od góry: kłamstwo, oszustwo, zadymianie propagandą rzeczywistości- Quo vadis Polsko !!!
28. Dodane przez max, w dniu - 07-02-2021 20:50
Wschowski samorząd to stan umysłu.
29. Dodane przez O!, w dniu - 07-02-2021 21:34
W którym miejscu to tzw. zabytek ? W całej hist. sztuki z czymś takim sie nie spotkałem ?
30. Dodane przez Gvc, w dniu - 07-02-2021 21:44
A może Panie Burmistrzu podjąć rozmowy z właścicielem i kompromisowo załatwić sprawę, a nie walczyć z nim. Żaden inwestor po Pana zachowaniu przeciwko właścicielowi nie zainwestuje we Wschowie jeżeli polubownie nie załatwi się sprawy. I nie tłumacz się Pan że to problem poprzedników - teraz to Pana problem.
31. Dodane przez Wiola, w dniu - 07-02-2021 22:00
Mamy super zabytek. Obecnie nocuje tam kilku bezdomnych, którym w każdej chwili na głowę może spaść dach. Co na to cudowna radna?
32. Dodane przez Gf, w dniu - 07-02-2021 23:13
Jak się tak w gminie załatwia prywatnych inwestorów bo się toczy wojenki personalne to nikt nie będzie chciał tu inwestować. Jakie spoleczenstwo tacy radni i taka bidna Wschowa.
33. Dodane przez h2o, w dniu - 07-02-2021 23:44
Gmina sprzedała budynek, który zabytkiem nie był, a teraz jest. Czym to skutkuje, ano tym, że jego wartość rynkowa zmniejszyła się o 50%, bo taki ustawowy upust obowiązuje przy sprzedaży obiektów zabytkowych. Czyli gdyby gmina chciała go ponownie sprzedać to za połowę ceny odkupu. Tylko nierozsądny burmistrz by się na to zgodził.
reklama
34. Dodane przez xyz, w dniu - 08-02-2021 06:31
Pani OWOC i Czas ART największa porażka WSCHOWY. Dziękujemy Pani za to że Wschowa do końca będzie zapiździałą dziurą gdzie żaden inwestor nie postawi tu już więcej nogi. Brawo może Pani spać spokojnie
35. Dodane przez Marek, w dniu - 08-02-2021 06:37
No to taki zabytek ze owczesna Pani dyrektor muzeum i Pani Konserwator z ZG prywatnie to psiapsiulki ;) Teraz Wschowa to troche taki Krasnik Lubuskiego jest.
36. Dodane przez Gv, w dniu - 08-02-2021 08:53
Mleko się wylało i nie ma co debatować o przeszłości, trzeba mądrze wyjść z tego problemu. Zobaczymy jak burmistrz to rozegra.
37. Dodane przez Jak w krajach byłego Związku Radzieckiego, w dniu - 08-02-2021 10:13
We Wschowie i Lesznie podobnie - myślenie jak za Związku Radzieckiego. Wyburzyć kamienice i zbudować bloki, wieśniaki, stodoły, pawilony mleczarskie. I się dziwić, że wieczne nie są i też remontować trzeba (Akwawit) i że paskudne są i szpecą jak niewyremontowane stoją. To się nazywa stan umysłu. Potem wyjeżdżają do krajów, gdzie bloków nie ma i focie na insta, eeech.
38. Dodane przez Fws, w dniu - 08-02-2021 11:19
Panie blogerze Rafale, biją tutaj pańską koleżankę Katarzynę. Dlaczego Pan jej jeszcze nie broni? Niech Pan wytłumaczy ludowi że się lud nie zna!
39. Dodane przez ewa, w dniu - 08-02-2021 12:59
INWESTOR notorycznie zabezpiecza budynek (widziałam wielokrotnie) , zabija drzwi i zabezpiecza okna ale niestety są to Syzyfowe prace , gdyż wiecznie jest wszytko wyłamywane i niszczone. Niestety Straż Miejska nie złapała ani razu nikogo kto tych dewastacji dokonuje i włamuje się do budynku jedynie potrafi stwierdzić , że kino jest ponownie otwarte i kazać inwestorowi zabezpieczyć wejścia. Wiadomo, że jest zima i bezdomni nie mający gdzie się podziać chowają się w kinie hel - może niech ktoś im zapewni w gminie nocleg to nie będą się włamywać do kina.  
Co do dzieci to są banery o zakazie wchodzenia także co więcej można zrobić ? Rodzice muszą pilnować dzieci i dzieci powinny wiedzieć , że nie wolno wchodzić na teren prywatny dodatkowo opisany , że grozi zawaleniem. Ludzie ogarnijcie się - nikt tam kina Wam nie zrobi bo to się nie opłaca , gdyż wszyscy na końcu i tak lecą do kina w galerii . Szkoda ale takie mamy realia życia we Wschowie.
40. Dodane przez z Leszna - do 20, w dniu - 08-02-2021 13:48
Pięknie opisała 20 , co i jak we Wschowie wygląda . Dodam jeszcze Szkołę Muzyczną ,jako przejaw zaniedbania Wschowy. No i teraz Panie Burmistrzu i Rado MiG , wiecie już ,że nie dalekosiężne plany na papierze i to za 300 tys zł są ważne , gdy rzeczywistość "skrzeczy ".Nie róbcie wstydu temu miastu !!!
41. Dodane przez Do 38, w dniu - 08-02-2021 18:04
Bo hajs sie zgadza ;) o przepraszam 'dotacje' sie zgadzaja
42. Dodane przez gość, w dniu - 08-02-2021 19:17
Janek kom.20; faktycznie jakby się tak zastanowić to ten przejazd odcinkiem dwunastki, o którym piszesz to makabra, jeszcze ta zniszczona szkoła muzyczna, szaro buro i ponuro.A myślałem, że największy cyrk już był we wschowskim samorządzie , czyli Żukowski, Kowalczyk i reszta kombinatorów, a tu proszę, lata mijają i nadal nic się nie zmienia, nieudolność władzy na ''najwyższym poziomie'' w regionie. BRAWO
43. Dodane przez Jo, w dniu - 09-02-2021 11:48
Pani OWOC kupi płytę i gwoździe i na pewno to zabezpieczy. Przecież ma taki sentyment do tego miejsca.
44. Dodane przez do 42, w dniu - 09-02-2021 17:44
Co Ty wiesz o wschowskim samorządzie: ano nic lub niewiele! Bo np.szkoła muzyczna NIGDY nie była w gestii samorządu, więc gmina nie mogła nic z tym budynkiem zrobić!!  
Ciekawe, co jak ocenisz i co napiszesz po zakończeniu kadencji pierwszej (i mam nadzieję jedynej) kadencji obecnej władzy?
reklama
45. Dodane przez Rcb, w dniu - 01-08-2021 21:42
Włodarze Wschowscy chwalą się że Wschowa to miasto Królewskie w promieniu200m od ratusza dalej to obraz nędzy i rozpaczy kino .gorzelnia.mleczarnia .polsped. oraz budynek po byłym sklepie mleczarni .Wstyd.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj