Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
14
Stycznia 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Feliks, Hilary
Do końca roku 351 dni.
Start arrow Leszno arrow SP 1 do likwidacji?

Rodzice zapowiadają walkę

SP 1 do likwidacji?

13.01.2025. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Szkoła Podstawowa nr 1 w Lesznie ma zostać zlikwidowana - poinformowali nas rodzice uczęszczających tam dzieci, którzy dowiedzieli się tego od prezydenta Grzegorza Rusieckiego. Rodzice nie zgadzają się z tym zamiarem, zapowiadają petycję i być może protesty.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy w najbliższy czwartek odbędzie się posiedzenie Komisji Edukacji, Kultury i Sportu Rady Miejskiej Leszna poświęcone przyszłości oświaty w mieście. Prezydent Grzegorz Rusiecki ma nim zaprezentować swój pomysł na zmiany w przedszkolach i szkołach w związku z niżem demograficznym. Jednak już dziś okazało się, jakie będzie jedno z proponowanych
rozwiązań.

Jak poinformowali nas rodzice uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 dziś (13.01) prezydent Rusiecki spotkał się z nauczycielami i przedstawicielami rodziców, informując ich, że szkoła zostanie zlikwidowana z końcem sierpnia 2026 roku. Argumentami za tym rozwiązaniem ma być spadająca liczba uczniów, ale także stan budynku SP1 - to obecnie najstarsza miejska szkoła, wymagająca nakładów remontowych, nie ma też w niej sali gimnastycznej. Argumentem miała być też duża liczba uczniów spoza rejonu szkoły.

Zapowiedź prezydenta oburzył część rodziców, którzy zapowiadają walkę o utrzymanie placówki. Argumenty prezydenta były ekonomiczne - mówiące o starym budynku i braku sali gimnastycznej, tymczasem nie zwracał uwagi na poziom szkoły - napisała Agnieszka Ptaszyńska z Prezydium Rady Rodziców SP1 - Nie zwracał uwagi na to, że szkoła weszła w ruch Budzących się szkół i to właśnie do tej szkoły rodzice posyłają dzieci z całego miasta, bo wierzą, że to tu dzieci będą najlepiej zaopiekowane.

Ptaszyńska dodaje, że w SP1 wprowadzono kilka ważnych nowatorskich rozwiązań wychowawczych, takich jak brak dzwonków, zaś liczba uczniów, mimo niżu demograficznego, się nie zmniejsza, co świadczy o popularności placówki. Na facebooku powstała już grupa inicjatywna w obronie placówki, na której rodzice zapowiadają stworzenie petycji, a nawet bardziej spektakularne protesty. Jak się dowiedzieliśmy, poza likwidacją SP1 władze Leszna zamierzają jeszcze likwidację trzech przedszkoli: nr 4, 5 i 15.

 
Komentarze (134)
1. Dodane przez Monika, w dniu - 13-01-2025 23:54 22 24
wspaniała szkoła! Chyba już wszyscy rodzice przedszkolaków wiedzą, że to najlepsza szkoła w Lesznie! Całe miasto przecież o tym mówi. Jak to możliwe, że nie doszło to do prezydenta?
2. Dodane przez Kto to wymyślił? Co za mądry?, w dniu - 13-01-2025 23:58 17 7
Pustynia edukacyjna w centrum miasta sie szykuje. Do likwidacji szkola jedynka i dwa przedszkola w centrum na Komenskiego przy sw Janie i w parku przy Poplinskiego.
3. Dodane przez Nikt nie myśli o dzieciach, w dniu - 14-01-2025 00:02 7 10
A co z dziecmi z młodszych klas obecnie. Za dwa lata szkola zlikwidowana i dzieciaki do rozplantowania po innych szkołach?? Ktoś o tym pomyslal? 6-7 klasa zakończą a reszta????
4. Dodane przez Uśmiechajcie się, w dniu - 14-01-2025 00:20 55 8
No a na kogo głosowaliście?  
Okręg 21 - SP nr 1. Rusiecki 45,70%
5. Dodane przez hahah, w dniu - 14-01-2025 00:22 35 8
Cała Koalicja Obywatelska. Podwyżki nauczycielom dadzą a potem stopniowa likwidacja szkół i etatów.  
Suma sumarum w budżecie wyjdzie na to samo.
6. Dodane przez XD, w dniu - 14-01-2025 00:24 35 18
Szkołę zamknąć, budynek sprzedać bo się nieopłaca. Najlepiej Niemcom.
7. Dodane przez Zero zaskoczenia, w dniu - 14-01-2025 00:26 15 5
Zero zaskoczenia, w tym kraju znowu przestało się opłacać haha
8. Dodane przez Do komentarza 1, w dniu - 14-01-2025 00:28 9 4
Bo może mówili jak we Warszawie był haha 
Poza tym czy on nie mieszka czasem w Święciechowie? To skąd ma to wiedzieć.
9. Dodane przez Pozn, w dniu - 14-01-2025 00:39 19 6
Jak najbardziej jestem za
10. Dodane przez hb, w dniu - 14-01-2025 00:40 16 19
durne ludzie mysla ze budzet gminy czy miasta jest bez dna, co sie gdzies uslyszy zeby zamknac gdzies jakas szkole bez sensu utrzymywana to zaraz protesty czy to wioska czy miasto, guzik macie do gadania, trzeba to zrobic i wszystmkim wyjdzie na dobre, a nie utrzymywanie trupa, robic to i nie zwazac na durne protesty tylko coco jambo i do przodu
11. Dodane przez MGN, w dniu - 14-01-2025 00:53 15 9
Jedyna szkoła podstawowa w Lesznie, która dokonała tak ogromnego, widocznego postępu w nauczaniu. Szkoła, która podjęła wiele nowoczesnych inicjatyw i wdraża innowacyjne podejście np. w obszarze oceniania uczniów. W starych murach szkoły toczy się najbardziej nowoczesna edukacja w Lesznie. Oczywiście, jeszcze wiele przed nią, ale w wielu istotnych kwestiach zdecydowanie wyprzedza resztę szkół. A droga do zmiany, nie jest łatwa. To ogromny wysiłek całej społeczności szkolnej. Uważam, że zamknięcie tej szkoły jest wyrazem totalnego braku świadomości na temat edukacji i doprowadzi do usunięcia z Leszna najprężniejszego zalążka rewolucji edukacyjnej, jaką rekomendują wszelkie środowiska naukowe, polscy nauczyciele innowatorzy, czy Wielkopolski Kurator Oświaty.
12. Dodane przez Kolo, w dniu - 14-01-2025 00:55 10 2
1984 otwarli szkołę nr 11. Dzieci z siódemki w dużej części przeszły do tej właśnie szkoły, a do siódemki przeszli uczniowie z dziesiątki. W naszej klasie zmieniła się połowa składu. Zintegrowaliśmy się i nie było żadnych problemów. Więc mówienie o tym, że dzieci przeżyją jakąś tam traumę to jest trochę przesady.  
No i w tej szkole ponoć każde dziecko dostawało świadectwo z paskiem. Tylko sami uczniowie wiedzieli, że pasek za średnią jest dużo bardziej "wartościowy" niż pasek za zdolności sportowe czy na przykład plastyczne. Nie każdy musi być uzdolniony w kwestii nauki, a może być na przykład bardzo zdolnym pracownikiem, rzemieślnikiem itd. Więc nie każdy musi być nagradzany. Jeżeli ktoś nie ma głosu, to na festiwalu muzycznym nagrody nie zdobędzie. Chociaż w obecnych dziwnych czasach i to jest możliwe.
reklama
13. Dodane przez Fajna ta kandencja, w dniu - 14-01-2025 00:58 30 5
Podoba mi się ta kadencja:  
1. Krótszy czas pracy urzędów 
2. Zmiany w miastowych spółkach  
3. Podwyżka opłat za parkingi w mieście, oraz powiększenie strefy płatnego parkowania  
4. Likwidacja szkół  
5. Choinka na rynku  
 
I to jeszcze rok nie minął ;D
14. Dodane przez Do Prezydenta Rusieckiego, w dniu - 14-01-2025 01:16 22 5
Panie prezydencie proszę się nie przejmować. Likwidować co się da i się nie zatrzymywać. Kolejne szkoły, placówki a nawet firmy w kolejce na likwidację czekają a kadencja krótka. Więc nie ma co czekać tylko proszę działać.  
 
A co by Pan prezydent powiedział na 3-dniowy tydzień pracy urzędów? Work-life balance to podstawa. Urzędy i tak się nie wyrabiają z odpowiedziami na pisma w ustawowych terminach więc co to za różnica.
15. Dodane przez Tomek, w dniu - 14-01-2025 01:24 2 4
Zlikwidowali gimnazja, szkoły podstawowe się rozrosły. Brak miejsca, tłoczno na korytarzach, nauczycieli brak. Zajęcia w jakiś trybach zmianowych, dzieciaki późno do domów wracają.  
 
A w Lesznie co? Likwidacja, bo zamiast 30 uczniow w klasie będzie ich 28.
16. Dodane przez Tak, w dniu - 14-01-2025 01:32 15 5
Tak glosowaliscie wiec teraz sie usmiechajcie!!!! Ladnie i szeroko:)))
17. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 14-01-2025 01:59 17 7
Borowiak załatwił dofinansowanie na remont auli w sp1 i go rozpoczął. Pamiętam że miała być też zrobiona dokumentacja na remont dachu i elewacji z wymianą okien. Obecny prezydent zamyka szkołę pełną uczniów, to jest dramat. Nie myślałam że tak szybko zatęsknię za Borowiakiem. Miał swoje wady ale robił co mógł. Obecny włodarz tylko podwyższa opłaty, chce zamykać szkołę i 3 przedszkola. Nigdy więcej głosu na Rusieckiego!!!
18. Dodane przez Henryk, w dniu - 14-01-2025 02:06 17 7
Byłem jednym z wyborców Grzegorza Rusieckiego. Po tym co wyprawia przez ostatni rok jako prezydent nigdy więcej nie dostanie mojego głosu. Moje wnuki chodzą do tej szkoły i gdzie będą się uczyć za rok? Z tego co pamiętam obok przy parku Heermanna miało być budowane przedszkole i szkoda że zrezygnowano z tego projektu tylko dlatego że jego realizację rozpoczął Łukasz Borowiak. W następnych wyborach mam nadzieję że wystartuje pan Borowiak, jako jedyny może pokonać tego uśmiechniętego i zadowolonego z siebie prezydenta. Mój głos Borowiak dostanie, poprzednio źle go oceniłem ale przyznaje się do błędu i po ludzku mogę napisać przepraszam.
19. Dodane przez Benny, w dniu - 14-01-2025 02:08 12 8
Ostrzegałem przed Rusieckim to nie wszyscy słuchali, teraz jak rozmawiam z ludźmi to oczy się otworzyły. Gdyby teraz były wybory to wyniki Rusieckiego i Borowiaka wyglądałyby na odwrót. Za 4 lata przyjdzie zmiana i wróci Borowiak, to kwestia czasu
20. Dodane przez XYZ, w dniu - 14-01-2025 02:10 14 6
Nawet wyborcy platformy są rozczarowani Rusieckim. Znam parę osób które po roku jak zobaczyły co robi obecny prezydent to swoje głosy przerzuciły by na Borowiaka
21. Dodane przez Pytanie, w dniu - 14-01-2025 02:11 7 4
Myślę że po tak ogromnym sukcesie Grzegorz Rusiecki powinien ponownie dać sobie podwyżkę, wszak zaraz po wyborach to zrobił.
22. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 14-01-2025 02:13 20 5
Narzekaliśmy na Borowiaka ale teraz widać że nie był taki zły. Rusiecki poza uśmiechem pod którym kryje się buta i arogancja nie ma nic do zaoferowania.
23. Dodane przez Pracownik UM, w dniu - 14-01-2025 02:16 11 4
Gdybyście widzieli nastroje w urzędzie& Dziś każdy z uśmiechem przywitałby z powrotem Borowiaka na którego rok temu jeszcze narzekał. Różnica jest taka że Borowiak miał wiedzę o mieście i mu się chciało. Rusiecki jedyne co ma to chęć ale do robienia sobie zdjęć. Kompletny brak zainteresowania tym co się dzieje w mieście. Smutne ale prawdziwe
24. Dodane przez Jopek, w dniu - 14-01-2025 02:18 15 2
Następnych wyborów Rusiecki już nie wygra, zraził wielu ludzi do siebie podczas swojej prezydentury
25. Dodane przez Kkk, w dniu - 14-01-2025 02:18 16 4
Nie myślałem że to kiedyś napiszę ale jednak: Borowiak wróć!
26. Dodane przez Vana, w dniu - 14-01-2025 02:20 11 1
W następnych wyborach zamiast na Rusieckiego, głos na Borowiaka. Mam dosyć sztucznego uśmiechu, wolę żeby było normalnie bez tych tanich zagrywek Rusieckiego
27. Dodane przez mężulek do 6, w dniu - 14-01-2025 03:16 3 3
Dla Niemcow ma ta szkola wartosc szczegolna, gdyz w czasie okupacji byla to jedyna szkola niemiecka bo inne czyli polskie byly pozamykane. Moj wujek tam uczeszczal. A przedszkole nr 5 jest tez szczegolne , poniewaz ja tam chodzilem do maluchow do sredniakow no i do starszakow. No wlasnie ja tam chodzilem a teraz plywam na duzej lodzi i swiatuje 50-cio lecie pozycia malzenskiego
28. Dodane przez Xxxx, w dniu - 14-01-2025 04:59 8 0
Prezydent ma wielkim poważaniu rodziców i dzieci macie co chcieliście KO
29. Dodane przez #100KonkretówGrzesia, w dniu - 14-01-2025 05:07 11 1
.
30. Dodane przez Uczeń, w dniu - 14-01-2025 05:15 9 4
Sprzedać SP1 a kasę dać Unii bo oni reprezentują Leszno, natomiast nasze dzieci nie są przyszłością Leszna!!!  
Pamiętajmy aby przy najbliższej okazji sprzedać prezydenta Leszna razem z jego pomysłami.
31. Dodane przez Co za gość........?, w dniu - 14-01-2025 05:24 4 2
Pan Grzegorz to nie zły strateg? Przed wyborami prezydenckimi . Ludzie już nie raz pisałem,że pan GR nadaje się co najwyżej do TV. Tam wystarczy ładnie się prezentować i mówić z sensem. No cóż to jest dopiero początek końca GR. Zobaczymy jak się sprawdzi w infrastrukturze miasta? Basen, stadion,dom seniora, łącznik,park Antoniny i swieciechowska. Jeszcze trochę i uśmiech zacznie znikać z twarzy całej Platformy Obywatelskiej. Pozdrawiam
32. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 14-01-2025 05:41 10 1
Pan Rusiecki tyle lat próbował stać się prezydentem że chyba nabawił się jakiegoś kompleksu który aktualnie widać w jego działaniach.
33. Dodane przez Ja, w dniu - 14-01-2025 05:55 12 7
Słuszna decyzja. Idzie niż i już od dawna zapowiadano, że będzie trzeba będzie podjąć jakieś kroki. W centrum jest kilka szkół, a każdy mądry zauważy, że ta jest w najgorszym stanie technicznym.
34. Dodane przez Bogdan, w dniu - 14-01-2025 06:08 11 3
Dotychczasowe ,, osiągnięcia" prezydenta to próba zablokowania remontu Akwawitu 
Brak remontu Królowej Jadwigi 
Likwidacja bibliotek  
Likwidacja szkoły i przedszkoli  
Podniesienie cen na lodowisku 
Rozkopanie na zimę ulicy Racławickiej 
Ciekawe co będzie następne
35. Dodane przez Jan, w dniu - 14-01-2025 06:16 14 9
Kolejne likwidację w Polsce  
Zamykanie szkoły 
Sprzedaż ursusa 
Doprowadzenie do niszczenia Orlenu 
Port w Gdańsku sprzedany 
I wiele innych spraw  
Przeżycie wkoncu na oczy  
PO = 4 ROZBIOR POLSKI
36. Dodane przez Jan, w dniu - 14-01-2025 06:23 8 5
Chcą zlikwidować bo już plan na to jest Po rządzi dosłownie, pamiętajcie 18 maja na kogo trzeba głosować chyba że chcecie nazwę Uśmiechnięte leszno
37. Dodane przez Stowarzyszenie, w dniu - 14-01-2025 06:31 9 9
Jeśli rodzicom tak zależy na szkole niech powołają stowarzyszenie i stworzą szkołę społeczna i sami ją prowadzą.
38. Dodane przez Xd, w dniu - 14-01-2025 06:34 12 8
Dzieci coraz mniej to chyba logiczne ze mniej szkół potrzebnych jest
39. Dodane przez Użytkownik, w dniu - 14-01-2025 06:34 5 0
Przedszkole numer 5 w Lesznie również ma zostać zamknięte, podobnie jak inne 2 przedszkola w Lesznie. Petycje tu nic nie dadzą, te decyzje są podjęte a z rodziców nikt sobie nic nie robi.
40. Dodane przez popieram prezydenta, w dniu - 14-01-2025 06:43 10 1
Czy urząd może podać, jakie są koszty przypadające na kształcenie i opiekę jednego ucznia i wychowanka w poszczególnych szkołach i przedszkolach? Ilu jest wicedyrektorów w SP1? Ilu woźnych? Czy w tym budynku szkolnym jest mieszkanie? Bo jakby widać z zewnątrz. Kto i na jakiej zasadzie tam mieszka? Ale co dalej z budynkiem? Salezjanom z placu Metziga? Tam, w tej SP1 mogło być muzeum a nie po prywatnej octowni. Albo zrobić tam z prawdziwego zdarzenia Dom Kultury, którego w mieście nie ma. Czas też podać, jakie podatki, opłaty, czynsze płacą miastu Salezjanie z tytułu zajmowania szkolnego budynku miasta na pl. Metziga, ile płacą spółkom miasta, np. wodociągom. Czas odkryć wszystkie karty leszczyńskiej oświaty. Zlikwidować bursę a uczniom zaproponować miejsca w internacie szkoły rolniczej. Przedszkoli, szkół podstawowych jest w Lesznie za dużo. Nie stać nas. Kto chce małej szkoły i małych klas, posyła dzieci do szkoły prywatnej. Także polityka nieliczenia się z publicznym groszem w szkolnictwie przynosi konieczność radykalnych zmian.
41. Dodane przez Bardzo dobra decyzja, w dniu - 14-01-2025 06:57 14 4
Albo zaczniemy wreszcie liczyc pieniądze,i zamykać na przykład niektóre szkoły ze względu na coraz mniejszą liczbę dzieci,albo puścimy to miasto z torbami niedlugo...tak,takie decyzje trzeba podejmować!
reklama
42. Dodane przez xxx, w dniu - 14-01-2025 06:58 12 12
Takie są konsekwencje sztucznego, nieracjonalnego, latami utrzymywania tej szkoły czyli SP1.
43. Dodane przez hako, w dniu - 14-01-2025 07:05 8 4
uśmiechnięta Polska, macie co wybraliście
44. Dodane przez Kwazimodo, w dniu - 14-01-2025 07:19 2 2
Dzwonki zlikwidowali, czyli można powiedzieć, że zasugerowali władzy, który oddział należy zamknąć :)
45. Dodane przez Mam propozycję!, w dniu - 14-01-2025 07:23 14 5
Dzieci w szkołach coraz mniej, a nauczycieli coraz więcej. Koszty rosną w postępie geometrycznym. Mam propozycje do wszystkich oburzonych. Po pierwsze postarajcie się o więcej dzieci, zatem już dzisiaj w nocy do roboty. Po drugie zapłaćcie z własnej kieszeni na wzrost kosztów. Po trzecie przestańcie narzekać, bo robi mi się niedobrze.
46. Dodane przez J.K., w dniu - 14-01-2025 07:42 2 2
Stary budynek-to fakt, jednak nikt nie wspomniał, że już wiele lat wcześniej przedstawiciele miasta dokonywali oględzin szkoły w celu jej remontu. Niestety nigdy nie było na to pieniędzy i do dziś się nie znalazły ! 
Jeżeli do szkoły rodzice posyłają dzieci z całego miasta, to proszę się zastanowić dlaczego ! 
Dziwne , że mówi się o niżu demograficznym, a policzmy ile jest w mieście prywatnych żłobków? Wspomnijmy, że w każdym są dzieci ! 
 
Nie zdziwię się, kiedy po likwidacji szkoły powstanie tam kolejny hotel lub budynek służący miastu...
47. Dodane przez MGN, w dniu - 14-01-2025 07:51 6 3
Szkoła SP1 nie ma niedoborów dzieci. Może warto zainteresować się, z jakich szkół najwięcej dzieci odchodzi? Rozumiem potrzebę zmian i być może likwidacji jakiejś szkoły, ale dlaczego właśnie tej. W starych murach odbywa się najbardziej nowoczesna edukacja w Lesznie. Żal wysiłku, jaki całe grono włożyło, żeby odejść od niekorzystnych ram systemu. Nie ma drugiej takiej szkoły podstawowej w Lesznie, która dokonałaby tak ogromnego i widocznego postępu. To bardzo niesprawiedliwe uderzyć w zalążek leszczyńskiej "rewolucji edukacyjnej", która dokonuje zmian o których trąbią środowiska naukowe, nauczyciele innowatorzy czy kuratoria oświaty. Wiem, że władze kierowały się innymi względami, natomiast nie można pominąć tej kwestii. Poradnie zdrowia psychicznego dobrze wiedzą, które szkoły najbardziej wyniszczają dzieci w Lesznie. Nie należy do nich z pewnością SP1.
48. Dodane przez xxx, w dniu - 14-01-2025 07:57 10 2
To jedno wielkie zakłamanie ze strony osoby, która nigdy nie powinna pełnić funkcji prezydenta miasta. Swoje decyzje uzasadnia względami ekonomicznymi, podczas gdy sam przeprowadza kosztowny remont gabinetów w urzędzie, które mają zostać wyposażone w nowoczesny system klimatyzacyjny o wartości kilkuset tysięcy złotych. 
 
Dodatkowo przekazał środki publiczne na wsparcie prywatnej firmy Unii Leszno. W 2024 roku miasto Leszno zmieniło zasady dofinansowania tego klubu. Zamiast bezpośredniego finansowania promocji miasta przez sport, ogłoszono konkurs na rozwój sportu żużlowego. Warunki konkursu były jednak tak skonstruowane, że praktycznie tylko Unia Leszno mogła z niego skorzystać. Na ten cel przeznaczono aż 2 miliony złotych. 
 
Choć twierdzi, że miasto nie może pozwolić sobie na utrzymanie starych budynków, jednocześnie wydaje ogromne sumy na remont auli w SP1. Gdzie tu logika ekonomiczna? 
 
Podczas spotkania, na którym wielokrotnie pytano o przyszłość budynku SP1, unikał jasnych odpowiedzi. Padło jedynie stwierdzenie, że ma już plan na wykorzystanie tego obiektu. 
 
Oby mieszkańcy w końcu zdali sobie sprawę z sytuacji i zaczęli walczyć o swoje miejsca pracy. Niestety, to dopiero początek w kolejnych latach planowane są dalsze cięcia etatów, a kolejne placówki już znajdują się na liście do redukcji.
49. Dodane przez gość, w dniu - 14-01-2025 07:58 8 1
Zaraz, zaraz... Pierwsza myśl - niż demograficzny, nie ma dzieci... Ale z artykułu wynika, że liczba uczniów w tej placówce się nie zmniejsza. Z kolei Pan Rusiecki mówi, że zmniejsza się... ktoś nie umie liczyć czy "kreatywna księgowość" pod z góry przyjętą decyzję? I co to Panie Rusiecki za argument, że dużo jest dzieci spoza rejonu? To wygląda jakby szukał Pan na siłę argumentów za tym, by zamknąć tą placówkę i rozparcelować dzieci do innych szkół. Rozumiałbym jeszcze, gdyby ktoś to policzył i te "dzieci z innych rejonów" wypełniłyby luki w innych szkołach w swoich rejonach, ale Wy się doliczyć ich nawet chyba nie umiecie... Poza tym jednak z jakiegoś powodu one dojeżdżają, mimo braku sali gimnastycznej (to osobna sprawa jak wiele uczniów nie ćwiczy, kiedyś to był powód do wstydu, taka postawa)... Panie Prezydencie, to najstarsza szkoła, choćby dla podtrzymania tradycji warto by ją wyremontować i powinna stać się wizytówką miasta? 
 
I co z przedszkolami? Z tego co widzę po znajomych (z innego miasta co prawda) to zawsze jest problem z dostaniem się dzieci do przedszkola, nie ma miejsc. W Lesznie tego problemu nie ma, że likwiduje się te placówki? Pytam bez złośliwości, ciekawość. Jakie są argumenty, ale merytoryczne, za tym? Poza oczywistym - zwijanie infrastruktury dla oszczędności.
50. Dodane przez Do 8, w dniu - 14-01-2025 08:15 1 0
Nie juz znowu w Lesznie, wlasnie przemycil sobie remont drogi mimo ze to mloda ulica i starsze czekają w kolejce.
51. Dodane przez Poko, w dniu - 14-01-2025 08:20 10 2
A teraz leszczynianie sobie pomyślnie że Trzaskowski to taki Rusiecki z warszawki jak go wybierzecie to uśmiech wam nie zniknie a oni wszystko zlikwidują Polsko obudź sie
52. Dodane przez Człowiek, w dniu - 14-01-2025 08:26 2 3
Nigdy więcej głosu na Rusieckiego
53. Dodane przez Mc D., w dniu - 14-01-2025 08:30 9 7
Wreszcie się ktoś zabrał za porządkowanie bardzo drogiej oświaty w Lesznie. Oczywiście, że ta szkoła powinna dawno zostać zlikwidowana.  
Nauczyciele i te" wspaniałe metody nauczania" można przenieść do innych  
leszczyńskich szkół.
54. Dodane przez Donio, w dniu - 14-01-2025 08:31 7 4
W wyborach Prezydenta RP naprawdę zastanówcie się na kogo oddajecie swój głos, bo wybór "uśmiechniętych" to chyba najgorszy możliwy scenariusz dla Polski. Pamiętajcie uśmiechem nie nakarmicie rodziny, uśmiechem nie zapłacicie coraz wyższych rachunków, uśmiechem nie obronimy naszych granic, uśmiechem nie uratujemy naszego rolnictwa i przemysłu. Miało być pięknie, a robi się dramat.
55. Dodane przez Rodzic, w dniu - 14-01-2025 08:31 7 5
I bardzo dobrze! Zbyt długo spala ta szkoła i obecne hasło "budząca się" teraz niewielkie pomoże,poza tym to nie jest dobre miejsce dla dzieci a jedynie dla grupki wybranych rodziców, jedyną cechą ucznia mająca tu znaczenie jest...nazwisko.
56. Dodane przez Przykre, w dniu - 14-01-2025 08:32 6 1
Żal Przedszkola nr 5 
...zamykają małe a będą upychać do molochów (niewirygoene)
57. Dodane przez a może, w dniu - 14-01-2025 08:33 8 0
To ja zapytam ile dzieci spoza Leszna chodzi do tej szkoły? Mieszkańców Rydzyny, czy Lipna proszę o posyłanie dzieci ich gminnych szkół. Buduja się poza Lesznem, bo taniej, bo coś tam, a potem i tak z wszystkiego co w mieście jest korzystać chcą. Perzedszkola, szkoły, imprezy. Może karte mieszkańca trzeba wprowadzić?
58. Dodane przez Xx, w dniu - 14-01-2025 08:37 6 8
SP 1 najgorszy poziom w Lesznie, nie dziwię się, że chca ja zlikwidować.
59. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 14-01-2025 08:38 6 6
To jest początek w całej Polsce likwiduje się co się da, ten człowiek nie ma pojęcia, o rzadzeniu miastem, tylko ladny usmiech.Do telewizji to tak.
reklama
60. Dodane przez Ona, w dniu - 14-01-2025 08:39 1 1
Nie popieram likwidacji tej palcówki. Szkoda dzieci, nauczycieli i rodziców.  
 
Jednak o likwidacji SP1 mowi się od wielu lat, nawet na elka.pl można zleźć artykuły z 2016 ze planują likwidację SP1.  
 
Prawda jest taka, że budynek, warunki itp. W szkole są fatalne.  
 
Nie ma złotego środka.
61. Dodane przez anon, w dniu - 14-01-2025 08:41 1 2
Zaoszczędzi kasę to się wymyśli jakiś nowy wydział z naczelnikiem w magistracie.
62. Dodane przez Arek k, w dniu - 14-01-2025 08:43 2 0
Dopiero ludzie dostrzegają jak samych ich to zaczęło dotyczyć. PiS wam był zły modne było pokazanie na fb 8 gwiazdek? Na Orlenie ławka nie smakował to zobaczcie po ponad roku rządów co się wyprawia w Lesznie i kraju. Za chwilkę nawet komentarzy na Elce Twitter fb nie będzie bo wchodzi cenzura ustawa już jest. A mówili że wyborcy pisu są głupi chyba odwrotnie wyszło. Jeśli twierdzicie inaczej to nie ryczeć i likwidować tą szkołę
63. Dodane przez 123..., w dniu - 14-01-2025 08:47 1 2
zwijanie Polski czas zacząć - głupim narodem się lepiej rządzi nie Panie Rusiecki ??
64. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 14-01-2025 08:48 1 1
Młodzieży teraz nauka już nie interesuje. Liczą się polubienia na Instagramie i TikToku. 
 
Niektórym jak poda się książkę, to nie widzą od której strony ją otworzyć. Ale w tym też winę ponoszą rodzice.
65. Dodane przez Ja, w dniu - 14-01-2025 08:48 5 2
Na choinkę ponad 100 tysięcy się znalazło. Na remont wyremontowanych kilka lat temu gabinetów prezydenckich również. Na szkołę już zabrakło...
66. Dodane przez Mirek, w dniu - 14-01-2025 08:49 2 0
To nie nowość. Tę szkołę chcieli zamknąć już 25 lat temu. I to się powtarza co jakiś czas. Niski poziom nauczania. Żeby przejść z klasy do klasy niewiele trzeba. Rodzice słabych dzieci pchają swoje pociechy do tej szkoły. Wystarczy sprawdzić wyniki egzaminów ósmoklasistów. Niektórzy rodzice wręcz straszą dzieci, że przeniosą je do innej szkoły, wówczas zobaczą jak wygląda nauka w innych szkołach.
67. Dodane przez nauczycielka, w dniu - 14-01-2025 08:52 4 1
a w TVN ciągle powtarzają, że brakuje 100 000 nauczycieli
68. Dodane przez Fabian, w dniu - 14-01-2025 08:55 5 3
I oczywiście jak zawsze zamykanie szkoły komuś nie pasuje. Rodzice tych dzieci nie patrzą na to że stare okna, duże koszty utrzymania, budynek wymaga gruntownego remontu, że coraz mniej dzieci w mieście& bo dzieci mają chodzić do tej szkoły i już. Ale jak jest do dla miasta jej utrzymywanie, remont i demografia jest ekonomicznie nieopłacalne to nikogo to nie interesuje. Ale jak przy uchwalaniu budżetu jest deficyt to Ci wszyscy krzyczą najgłośniej. 600 metrów dalej jest szkoła nr 3 na placu Komeńskiego lub na Krasińskiego prywatna szkoła ogólnodostępna. Więc w czym problem? A nawiązując do kwestii tego że do tej szkoły wielu uczniów jest z poza Leszna, to w przyszłości może wynikać z tego kolejny problem dla rodziców, gdyż może być tak, że znowu jakaś szkoła będzie musiała być zamknięta z powodu braku uczniów ponieważ większość dzieci z okolicy nie będzie do niej chodzić tylko dojeżdżać do szkół w Lesznie. Także nie idzie tutaj zadowolić niestety wszystkich. Tak zawsze było i jest.
69. Dodane przez Rychu, w dniu - 14-01-2025 08:57 3 0
DO Kom 59. Zapytaj Prezydenta ile kosztuje roczne utrzymanie tego obiektu.
70. Dodane przez Leszek, w dniu - 14-01-2025 08:59 9 0
Macie drodzy Państwo efekt wyprowadzek z Leszna do ościennych gmin bo taniej za m2... 
A teraz płacze bo szkołę zamkną - nie ma ludzi, miasto się wyludnia to po co trzymać coś co nie jest potrzebne - inne nowsze placówki są - rozdysponuje się Kadrę która w innych szkołach też będzie uczyć i tyle... 
Ale nowobogaccy to muszę mieć 100 m2 za pół ceny to do Wilkowyj, Lipna i innych wiosek uciekają, tam podatki płacą a potem pociechy do szkół/przedszkoli w Lesznie zapisują - PARANOJA !!! A oczekiwania każdy będzie stawiał...
71. Dodane przez Przemo, w dniu - 14-01-2025 09:00 4 3
Komunę przeżyła. 
 
Dzisiejszej władzy już nie. 
 
Wstyd.
72. Dodane przez obiektywnie, w dniu - 14-01-2025 09:02 10 1
Obiektywnie patrząc tak SP1 jest najstarsze, niema sali gimnastycznej, lokalizacja przy wiadukcie to tragedia. Dodatkowo jest to najmniej perspektywiczna szkoła, obok jest SP3 świeżo po remoncie. A dobra kadra, nowatorska dyrekcja może zostać przeniesiona np do SP12 gdzie poprzedni dyrektor nie miał w ogóle wizji.
73. Dodane przez OLGA, w dniu - 14-01-2025 09:04 7 4
Widać ,że 8 lat rządów pisowskich nauczyło ludzi roszczeniowości i rozdawnictwa. Ja chcę ,i już. Nieważne ,że jest nieopłacalne. Ma być ,bo ja tak chcę. Po co remontować starą ,małą szkołę, skoro jest w mieście wiele innych nowoczesnych szkół ? Dobry gospodarz dba o budżet miasta ,który nie jest z gumy. Albo kasę wydamy na remont i na wynagrodzenia nauczycieli ,albo na drogi czy chodniki. Poza tym szkoła bez dzwonków i bez ocen ? Owszem dla dzieciaków hulaj dusza. Tylko potem same gomonie wychodzą z takiej szkoły. Rozpieszczone grupki widzimy codziennie na ulicach .Nie uszanują niczego i nikogo. Tego uczą takie bezstresowe szkoły. Dajmy dzieciakom jeszcze więcej luzu. Zaczną ustawiać po kątach rodziców. Komuś chyba się w głowie pomyliło od tych nowoczesnych pomysłów. Mniej dzieciaków w szkołach , to mniej zatrudnionych nauczycieli i mniej szkół. To prosta matematyka ,której chyba uczyliście się. Pan Prezydent jak widać ją zna i robi użytek z tego czego się nauczył. A Wam ,przeciwnikom jego decyzji ,może po tych nowoczesnych metodach nauczania nic nie zostało w głowie ,poza roszczeniowością ?
74. Dodane przez przedszkole, w dniu - 14-01-2025 09:04 3 0
A co z przedszkolem nr 8 na ul. Jagiellońskiej totalny grzyb śmierdzi aż na piętrze. W piwnicy ściany zawilgocone aż do stropu. Dyrektorka która ucieka przed rodzicami a obok jest przedszkole na Prochowni o wiele nowsze i z większym terenem. To przedszkole trzeba jeszcze zlikwidować albo wyremontować.
75. Dodane przez Hmm, w dniu - 14-01-2025 09:05 2 5
Działki za galeria Leszno sprzedane za około 4 miliony to może coś się wyskrobie z budżetu Obywatelskiego na utrzymanie prestiżowej SP nr 1. ..chyba że to celowe działanie, a o powodzie dowiemy się później ...ktoś chętny na budynek ,a może na miejsce a budynek do wyburzenia ? A może szkoła komuś wadzi na takim poziomie ? ...hmmm
76. Dodane przez Dobra decyzja, w dniu - 14-01-2025 09:08 9 1
Obok nowa szkoła nr 3 świeżo po remoncie z nową salą gimnastyczną, jeszcze bliżej szkoła katolicka na Metziga, kawałek dalej SP7 z basenem a ludzie chcą walczyć o SP1 w starym budynku bez sali gimnastycznej. Cieszcie się że to jest plan na za 2 lata, dzieci zdążą szkołę skończyć a najmłodszych zdążycie przenieść, co by było gdyby to było już w te wakacje.
77. Dodane przez Jon, w dniu - 14-01-2025 09:09 2 3
uśmiechnijcie się M
78. Dodane przez Ko, w dniu - 14-01-2025 09:17 3 5
To szczujnia wychowująca wbrew europejskim wartością i, szkołę trzeba natychmiast zamknąć
79. Dodane przez kk, w dniu - 14-01-2025 09:18 3 4
Jak go wybieraliscie jaki on dobry a tedaz rohi pokazuje sobie biuro remontuje klimatyzacja wartosci szkoly a co tam jedna szkla.
80. Dodane przez Bez przesady, w dniu - 14-01-2025 09:23 5 5
Protestujący, ile macie dzieci? Po jednym, czy wcale? Nie ma dzieci, trzeba zamykać szkoły. To jest przykra, ale jedyna słuszna decyzja. Nie ma tu znaczenia, kto jest prezydentem, bo każdy musiał by zrobić to samo.
81. Dodane przez BYK, w dniu - 14-01-2025 09:32 6 9
Kochani, dajmy szansę Konfederacji .
82. Dodane przez Budząca się szkoła, w dniu - 14-01-2025 09:33 5 1
Szkoły dzielą się na te, które chcą mieć rodzice. 
Zatem, są szkoły które uczą i dyscyplinują. 
Są też szkoły "pobudzające do życia", czyli takie gdzie ma być mile, przyjemnie bezstresowo a przyszłość?  
A co tam przyszłość, jakie to ma znaczenie? Wystarczy matura bez matmy, stanowisko za biurkiem w urzędzie albo... inna praca nie wymagająca wykształcenia, odpowiedzialności i wymagań od samych siebie. W najlepszym przypadku można zostać nauczycielem. 
Jakie są wyniki tej Szkoły nr 1 np. z egzaminu ósmoklasisty?
83. Dodane przez Wyborca, w dniu - 14-01-2025 09:36 7 4
Bez emocji mówiło się o tym kilka lat przy okazji oddania SP3 Salezjanom analiza finansowa jest konieczna Brawo za odważne decyzje
84. Dodane przez Joanna, w dniu - 14-01-2025 09:39 4 4
Tam gdzie pojawia się PO to nic się nie opłaca wszystko idzie do likwidacji Nic wyborcom nie pozostaje jak szeroko się uśmiechać
85. Dodane przez zbychu, w dniu - 14-01-2025 09:51 5 3
Zwijanie Polski pełną parą. Nic co polskie tu się nic nie opłaca... brawo Panie Rusiecki - uśmiechajmy się w końcu odtwarzanie Generalnej Guberni idzie znakomicie.
86. Dodane przez Leszno, w dniu - 14-01-2025 10:04 1 2
Ludzie go wybrali.A on tylko zamyka placówki. Byle była kasa na wypłaty.Patopatoligia jest w Lesznie.Rusiecki kończ pracować w Lesznie.
87. Dodane przez Leszno, w dniu - 14-01-2025 10:08 2 2
Rusiecki zamknie szkoły i przedszkola a dla Uni Leszno kaes da.Wielki wstyd
88. Dodane przez Dibi, w dniu - 14-01-2025 10:12 0 2
Szkoda ze z takim hasłem nie startował w wyborach , "likwidacja placówek edukacji szkoły i przedszkola " tylko że wszystkim będzie lepiej , zawsze zapominaja dodać że polepszy to się tylko im, dobrze że na remont klimatyzacji był , żałośni ludzie , pogarda !
89. Dodane przez patriota, w dniu - 14-01-2025 10:19 3 5
Do wszystkich tych co głosowali na Grzesia w owczym pędzie biegliście do urn Grzesiu , Grzesiu, Grzesiu tylko było słychać byle Łukasza ud...ć a Grzesiu jest pokornym wykonawcą poleceń Tuska I Ursuli i proszę pamiętać za jego kadencji będzie jeszcze gorzej.
90. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-01-2025 10:19 6 0
Ludzie, czy wy nie rozumiecie, że jest niż demograficzny, że rodzi się mniej dzieci i trzeba po prostu zamknąć jakąś szkołę i przedszkola???? Nie stać nas mieszkańców na utrzymywanie placówek jeśli nie ma uczniów, trzeba zamknąć te miejsca, które wymagają największego wkładu finansowego.
91. Dodane przez dociekliwy, w dniu - 14-01-2025 10:20 3 1
Ranking szkół podstawowych w Lesznie z ostatnich paru lat: 
https://waszaedukacja.pl/ranking/leszno/szkoly-podstawowe
92. Dodane przez misiu, w dniu - 14-01-2025 10:24 0 5
Piękny budynek, piękna szkoła. Powinien zostać poddany renowacji a nie szkołę likwidować.
93. Dodane przez Agnieszka, w dniu - 14-01-2025 10:27 2 0
Jeśli od lat się mówi o zamknięciu tej szkoły to dlaczego remontuje się aulę i oddaje we wrześniu 2024 w ręce szkoły z życzeniami, że będzie służyć? Planują reprezentacyjne miejsce na inne potrzeby. Pewnie jest już plan na ten budynek i będzie kasa na remont!
94. Dodane przez Okrutna prawda, w dniu - 14-01-2025 10:30 5 0
I BARDZO DOBRZE, ŻE JA ZLIKWIDUJA TO BARDZO ZŁA SZKOŁA
95. Dodane przez Laluna, w dniu - 14-01-2025 10:36 0 4
Dla czego ktoś ma decydować za rodziców uczniów gdzie pójdą po zamknięciu szkoły czy prezydent patrzy na dobro dzieci jaką krzywdę im wyrządza swoją zachcianką ta szkoła jest cudowna za wyjścia na ćwiczenie za nasze dzieci możemy pokrywać koszty proszę zostawić sp1 w spokoju
96. Dodane przez Do Koment.nr 5., w dniu - 14-01-2025 10:36 2 2
Idzie o to że obecnie n-le mają po 1,5 etatu jeszcze - mimo że dostali podwyżki płac.Wiec przejada oni ( ci z likwidowanych) -do innych szkół - przez co obniży się to za duże obciążenie tamtych n-li.Nic strasznego się nie stanie. Pozdrawiam .!!!!!
97. Dodane przez Laluna, w dniu - 14-01-2025 10:38 0 5
Dla czego ktoś ma decydować za rodziców uczniów gdzie pójdą po zamknięciu szkoły czy prezydent patrzy na dobro dzieci jaką krzywdę im wyrządza swoją zachcianką ta szkoła jest cudowna za wyjścia na ćwiczenie za nasze dzieci możemy pokrywać koszty proszę zostawić sp1 w spokoju
98. Dodane przez Tawik, w dniu - 14-01-2025 10:38 6 3
Gratuluję Prezydentowi odwagi. Tak trzymać. Leszno jest totalnie zadłużone przez poprzedniego prezydenta. Leszna nie stać na utrzymanie tej placówki.
99. Dodane przez Xyz, w dniu - 14-01-2025 10:40 4 0
Budząca się szkoła to chyba powoli w klasach 1-3, starsze klasy nadal idą starym systemem nauczania, a przez brak prac domowych to ostatnimi czasy szkola skupia się za bardzo na sprawdzaniu wiedzy a nie faktycznym przekazywaniu wiedzy. Cenne godziny uciekają na kartkówki i sprawdziany zamiast w tym czasie nauczać. 
Ciekawe tez, ze co niektórzy rodzice sami przyznają, że poziom nauczania nie jest zadowalający w jedynce a tu słyszę, że z całego miasta sa chętni, 
Problemem są braki kadrowe, jak jeden nauczyciel idzie na zwolnienie to dzieciaki albo nie maja lekcji albo sa łatane tymi, co akurat maja okienka. 
W jednym roku dzieci przez miesiąc nie miały lekcji matematyki, bo nauczyciel był na zwolnieniu, i nie zastępował go inny, a to już spora zaległość zważywszy na rangę przedmiotu nieprawdaż?
100. Dodane przez Poziomka, w dniu - 14-01-2025 10:42 3 1
I słusznie. Kasy nie ma. Leszno długi ma. Trzeba ciąć koszty
101. Dodane przez Do 93, w dniu - 14-01-2025 10:50 1 0
Agnieszko, aula została oddana w grudniu , we wrześniu jeszcze trwal remont !
102. Dodane przez Jan, w dniu - 14-01-2025 10:53 2 3
Guru Tusk da polecenie o trzeba wykonać bo jak nie to wek że stołka
103. Dodane przez Do 98, w dniu - 14-01-2025 10:55 5 4
Leszno jest tak zadłużone, że grozi mu likwidacja, mówi się, że jedynie całkowita prywatyzacja szkół jest dobrym rozwiązaniem
104. Dodane przez Den, w dniu - 14-01-2025 11:01 3 0
Chodziłem do tej szkoły z 15 lat temu już wtedy powinna być zlikwidowana. Ubóstwo i patologia i po 14 osób w klasie xd Do tego po drugiej stronie ulicy jest szkoła. Dziwię się że dopiero teraz to zamykają.
105. Dodane przez !, w dniu - 14-01-2025 11:05 3 1
Borowiak by tego nie zrobił!
106. Dodane przez Jaki niż, w dniu - 14-01-2025 11:06 0 1
Co co piszą o nizu nie wiedzą chyba ile jest dzieci w klasach i że muszą chodzić od 1 klasy na zmiany! Czy to jest normalne?
107. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 14-01-2025 11:07 2 2
Ale Was Grzechu urządził. Wasz prezydent.
reklama
108. Dodane przez klm, w dniu - 14-01-2025 11:08 2 1
Szczególnie pierwsze komentarze to hejt zawodowych hejterów ( zresztą jak zawsze, proszę sprawdzić wcześniejsze artykuły). 
Reorganizacja szkół, przedszkoli, itd. jest dopiero w sferze dyskusji. 
Nic nie jest ostatecznie przesądzone. 
:)
109. Dodane przez Hah, w dniu - 14-01-2025 11:23 4 0
Ludzie nie przejmujcie się!  
- Szkoły i przedszkola do likwidacji 
- Biblioteki do likwidacji  
- Remont Akwawitu do zatrzymania  
- podwyżka cen na lodowisku  
- podwyżka oplat parkingowych  
 
Ale przecież TO NIE JEST WAŻNE!  
 
Wreszcie urzędnicy mają dłuższy weekend bo pracują 4 dni, mamy śliczną choinkę na rynku I możemy na Orlenie pić kawę w kubku WOŚP.  
 
Poza tym podoba mi się jak prezydent Rusiecki pięknie prowadzi swojego instagrama i Facebooka.
110. Dodane przez elo, w dniu - 14-01-2025 11:24 0 0
"Z inwestycji oświatowych w przyszłym roku zakończy się modernizacja SP13, Zespołu Szkół nr 4 i Bursy Międzyszkolnej, zacznie natomiast remont SP1. " Elka 09.11.2023
111. Dodane przez JACEK ROSTOWSKI, w dniu - 14-01-2025 11:25 1 1
Pieniędzy nie ma i nie będzie.
112. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 14-01-2025 11:29 5 1
Trudne decyzje i trzeba mieć dużo odwagi, żeby je podejmować. 
Chyba ponad połowa budżetu miasta to koszty utrzymania szkół i przedszkoli. Dzieci w szkołach jest coraz mniej i będzie ich jeszcze mniej. Jest wybór - dokładać kolejne miliony do oświaty (a miasto jest już zadłużone po uszy), czy racjonalizować wydatki. Patrząc na liczbę dzieci to można by chyba zamknąć spokojnie dwie szkoły. SP 1 ma najsłabsze warunki edukacyjne. Nie ma sali gimnastycznej (dzieci chodzą na Ćwicznię - spacer 15 minut tam i 15 minut z powrotem, a ile zostaje na lekcję WF?), małe i nieatrakcyjne boisko szkolne, brak boisk sportowych i na terenie szkoły, w większości małe sale lekcyjne, problemy z przepisami p.poż., nie ma prawie żadnych udogodnień dla niepełnosprawnych ruchowo, są duże trudności z dojazdem do szkoły. Z tego co mówił Prezydent na spotkaniu to wszyscy pracownicy otrzymają propozycję dalszej pracy, a dzieci w klasach 1-3 będą przechodziły do innej szkoły całymi klasami wraz z wychowawcą. To trudne decyzje, ale w obecnej sytuacji trzeba je podejmować. Minus jest taki, że nie wszystkich da się zadowolić.
113. Dodane przez Arkadiusz, w dniu - 14-01-2025 11:39 1 3
Ciekawe świeżo wyremontowana aula budynek w przepięknej lokalizacji co tam może być? Ludzie zróbcie referendum i bardzo szybko można odwołać złego prezydenta przecież. Myślę że Kamila wam chętnie pomoże. Może czas zacząć to robić jeśli to prawda z tymi likwidacjami o których tu czytam? Na oświatę nie ma a na bzdury jak remonty urzędu itp jest? Chyba oszednosci zaczyna się od własnego podwórka a nie najprostsza metoda podwyżek i likwidacji??? Myślę że Łukasz za którym nie przepadałem byłby o wiele lepszym prezydentem co widać po roku rządów.
114. Dodane przez Jasiu, w dniu - 14-01-2025 11:41 1 2
Macie prezydenta 50 %na niego głosowało ja nie i całe szczęście tylko konfederacja dajmy im szansę
115. Dodane przez Ty, w dniu - 14-01-2025 11:50 2 1
Wcale nie jest tak jak się pisze dyrekcja problemy uczniów zamiata pod dywan i nauczyciele do wymiany
116. Dodane przez edek, w dniu - 14-01-2025 12:03 2 2
Panie Rusiecki praca w samorządzie to nie praca w przedsiębiortwie. Tutaj nie wszystko musi się finansowo opłacać...
117. Dodane przez Patrz szerzej, w dniu - 14-01-2025 12:36 2 2
Do komentarza 91. Przeczytaj jeszcze metodykę rankingu. Może czas zacząć robić rankingi, które badałby poziom dobrostanu uczniów, nauczycieli, a nie tylko wyniki testów, olimpiad, które same w sobie budzą wiele zastrzeżeń i na pewno nie są wyznacznikiem nowoczesnej edukacji. Niestety, większość rankingów promuje szkoły, które wdrażają uczniów w "wyścig szczurow" a nie edukację z prawdziwego zdarzenia. Sp1 to niesamowita społeczność szkolna! Kadra nauczycielska jest zgrana, bardzo aktywna. Szkoła wdraża wiele inicjatyw, które naprawdę mają charakter edukacyjny. Sztosem jest m.in. wdrożenie mediacji szkolnych. Wdrożenie, ti w przypadku SP1 przeszkolenie z mediacji dzieci, nauczycieli i rodziców. Wykorzystaj swoją dociekliwość i poszukaj głębiej.
118. Dodane przez zawsze taki był, w dniu - 14-01-2025 12:53 3 0
ten fałszywy uśmieszek
119. Dodane przez lol, w dniu - 14-01-2025 13:00 0 0
Usmiechajcie sie bo w tym grajdole nic juz wam nie zostalo. wcale was nie zaluje. wyborcy!
120. Dodane przez Zzz, w dniu - 14-01-2025 13:02 2 0
Abstrahując od poziomu nauczania, trzeba przyznać, że atutem małych placówek jest m.in. to , że może w nich być jedna zmiana, a nie tak jak w większych placówkach, gdzie dzieci chodzą na dwie zmiany, często kończąc późnym popołudniem, w okresie zimowym wracając po ciemku sa po prostu zniechęcone i zmeczone. Udowodnionio, ze mózg dziecka najlepiej uczy się i skupia w godzinach przedpołudniowych.  
Dzieci w klasach w jedynce jest obecnie po ok 18-20 w każdej, to wcale nie tak mało, jakby ich teraz wszystkich gdzieś upchać, to na ile zmian będą chodzić, na trzy, do nocy? Bardzo efektywna nauka i motywacja, brawo!
121. Dodane przez Sisi, w dniu - 14-01-2025 13:08 1 1
Leszno jest niestety zadłużone i trzeba racjonalizować koszty. Naprawdę dzieci mają chodzić do szkoły bez sali gimnastycznej? I to w sytuacji, gdy obok jest szkoła z taką? Mieszkańcy chcą nowych ulic, basenów, udogodnień, ale nie godzą się na racjonalizację kosztów? Coś tu się nie klei. Mamy zbankrutować?
122. Dodane przez Smutna prawda, w dniu - 14-01-2025 13:14 4 2
Miastem powinien rządzić samorzadowiec, osoba oddana lokalnym spolecznosciom a nie polityk i to do tego który nie ma żadnego doświadczenia w zarządzaniu, tylko dlatego wybrany ze ma mocne plecy.
123. Dodane przez K.D. 80, w dniu - 14-01-2025 13:15 2 1
Na utrzymanie SP.1 niema pieniędzy ale choinka i remont gabinetów 500000zł na to jest. 
No ale na to musi być Borowiak pewnie przyjmował w spelunie petentów
124. Dodane przez Do dociekliwego kom 91, w dniu - 14-01-2025 13:20 1 3
Przeczytaj metodyke rankingi zaleza od przyjętych kryteriów w tym przypadku egzamin 8 klasisty plus laureci olimpiad. Niewiele to wspólnego z podejściem nauczycieli, atmosfera i innymi czynnikami.
125. Dodane przez aula w SP1, w dniu - 14-01-2025 13:40 0 0
Ktoś tu pisał o remontowanej auli w SP1 przy wiadukcie. 
 
Tak, jest remontowana aula, za 1,3 mln zł (?!) ale wniosek o dofinansowanie i cała procedura była za czasów poprzedniego prezydenta.  
 
Pytanie zasadnicze: jakie są plany odnośnie SP1 po jej oby likwidacji? Salezjanom, jak podstawówka z Metziga (majątek miasta, nasz budynek) akurat dorośnie do liceum? Nie ma na to mojej zgody!
126. Dodane przez Leszno, w dniu - 14-01-2025 13:40 0 0
Odważna ale słuszna decyzja. Nie można chować głowy w piasek i udawać, że nic się nie dzieje...
127. Dodane przez bbb, w dniu - 14-01-2025 13:53 0 0
Tak, były prezydent by tego nie zrobił a miał to zrobić już dawno temu.
128. Dodane przez Rodzic Ósmoklasisty, w dniu - 14-01-2025 14:02 0 0
do kom 124  
jakie czynniki ?!!! zawartość pluszu w klasie ? 
atmosfera ? ( subiektywne odczucie rodzica )  
Egzaminu 8-klasisty nie można powtórzyć i paradoksalnie to najważniejszy egzamin w jego życiu...
129. Dodane przez Bardzo dobrze, w dniu - 14-01-2025 14:05 0 0
TA SZKOŁA WYKAŃCZA WSZYSTKICH LUDZI WSZYSTKICH WYKAŃCZA TA SZKOŁA CZAS JA ZAMKNĄĆ.
130. Dodane przez LeszczyniaK, w dniu - 14-01-2025 14:07 0 0
Na Pana Borowiaka narzekałem ale jednak nie był taki zły patrząc na to co Pan Ru wyprawia :)
131. Dodane przez Prawda, w dniu - 14-01-2025 14:08 0 0
JAK ZAMKNĄ TE SZKOLE TO WSZYSTKIM TO WYJDZIE NA DOBRE TA SZKOŁA JEST PSYCHICZNA
132. Dodane przez cxz, w dniu - 14-01-2025 14:15 0 0
Proszę nam podać, ilu uczniów w SP1 jest spoza rejonu? Ilu uczniów dojeżdża spoza Leszna?
133. Dodane przez banda, w dniu - 14-01-2025 14:20 0 0
Najfajniej będą miały dzieci z obecnej 6 klasy. Na koniec 7 likwidacja szkoły a egzamin już w nowej placówce z nowymi nauczycielami. Po prostu bajka. Ktos to przemyślał?
134. Dodane przez Mira, w dniu - 14-01-2025 14:20 0 0
Jaka partia i guru taki prezydent ,czy ktoś się czego innego spodziewał? Powiem tak nie spodziewałam się ale myślałam, że jednak nie będzie kierował się tym co wyprawia PO w kraju ,że będzie taki nasz i dbał o miasto i mieszkańców tym bardziej ,że widzę prezydenta co niedzielę w innym kościele przyjmującego sakrament św. Bo ja też robię takie wycieczki że względu na msze które daje rodzina i pech czy nie pech ale widzę w pełni uczestniczącego Prezydenta we mszy św . Dlatego myślę, że nie może być to złośliwość przez zamykanie szkół i przedszkoli tylko gospodarność ponieważ człowiek tak głęboko wierzący chce tylko dobra swoich mieszkańców!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Pokój do wynajęcia n... Leszno 400
Wynajmę garaż na ost... Leszno 400
Ogródek działkowy ko... Leszno 50000
świadectwa charakter... Leszno 200
Mieszkanie przylesie... Leszno 449000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj