Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Augustyn, Celestyn,
Iwo, Mikołaj, Piotr,

DZIEŃ DOBRYCH
UCZYNKÓW
Do końca roku 226 dni.
Start arrow Leszno arrow Socjalnych na Grzybowie nie będzie

Socjalnych na Grzybowie nie będzie

30.12.2014. Radio Elka, Jarek Adamek
grzybowaa.jpgMam ustną zgodę na zmianę przeznaczenia mieszkań na Grzybowie z socjalnych na komunalne – powiedział w Radiu Elka prezydent Łukasz Borowiak. Bank Gospodarstwa Krajowego, który dotuje budowę zgadza się, żeby lokale socjalne powstały w innych miejscach.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Budowa 24 mieszkań socjalnych w dzielnicy Grzybowo budziła od samego początku wiele kontrowersji - przeciwko tej inwestycji protestowali przede wszystkim mieszkańcy Grzybowa, obawiający się kłopotliwego sąsiedztwa i spadku
wartości swoich nieruchomości.

Prezydent Łukasz Borowiak już na samym początku urzędowania spotkał się z mieszkańcami Grzybowa i obiecał im zmianę przeznaczenia bloków z socjalnych na komunalne. Do tego potrzebna jednak była zgoda Banku Gospodarstwa Krajowego, który dotuje budowę mieszkań socjalnych.

-Mam ustną, telefoniczną zgodę, czekam teraz na potwierdzenie pisemne - powiedział w Radiu Elka prezydent Borowiak. Oznacza to, że budowane na Grzybowie mieszkania będą lokalami komunalnymi, przydzielonymi osobom z listy oczekujących i płacącym czynsz.

Pozostaje jeszcze kwestia znalezienia 24 mieszkań socjalnych, do czego miasto zobowiązuje umowa z BGK. Prezydent zapewnia, że zostaną na nie adaptowane pomieszczenia z zasobu miejskiego, głównie na Starówce. Oznacza to też konieczność wydzielenia z budżetu dodatkowych pieniędzy na ich przygotowanie.
 
Komentarze (156)
1. Dodane przez asd, w dniu - 30-12-2014 12:18
Może Pan prezydent wytłumaczy dlaczego mieszkańcy Grzybowa nie mogą mieć w sąsiedztwie mieszkań socjalnych a mieszkańcy starówki już tak?? 
 
Rozumiem ze to pierwszy etap tak wspaniale zapowiadanej REWITALIZACJI! :))
2. Dodane przez seba, w dniu - 30-12-2014 12:23
Wiedzialem, ze borowik zrobi wszystko aby te bloki tam nie powstaly ,kolesie mu podziekuja .
3. Dodane przez bogacz, w dniu - 30-12-2014 12:27
świetna wiadomośc na nowy rok, jesteśmy jednak państwem cywilizowanym, dla biedoty wybudować slamsy na polu :)
4. Dodane przez marek, w dniu - 30-12-2014 12:28
nie bedzie bo co?  
bo mieszkancy grzybowa protestuja? kpina panie owy prezydencie. gdzies ci ludzie mieszkac musza - moga w gronowie to dlaczego nie w grzybowie? bo im wartosc mieszkan spadnie? wg mieszkancow grzybowa to pewnie tych ludzi nalezy wyslac na madagaskar albo zamknac w obozach... zero empatii.
5. Dodane przez Piotr, w dniu - 30-12-2014 12:29
Czyli to jest pierwszy krok kompleksowej rewitalizacji starówki?
6. Dodane przez J., w dniu - 30-12-2014 12:29
Co by nie mówić o samej lokalizacji, to trzeba przyznać, że nowy Prezydent działa szybko i jest konsekwentny. Obiecał i stara się słowa dotrzymać. I to bez zbędnej zwłoki. To mi się podoba.
7. Dodane przez art, w dniu - 30-12-2014 12:32
no brak słów normalnie
8. Dodane przez Komunalne vs socjalne, w dniu - 30-12-2014 12:34
Czyli wcześniej mieli tam mieszkać ci, którzy są biedni ale nie stać ich na utrzymanie mieszkania a więc nie płaciliby za nic a teraz zamieszkają ci, których nie stać na swoje mieszkanie albo na drogie, prywatne mieszkania ale są na tyle wypłacalni i solidni, że płacą za utrzymanie mieszkania komunalnego oraz za inne opłaty. Dobrze to rozumiem ?
reklama
9. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 30-12-2014 12:40
Proszę o uzasadnienie. Presja wyborców jest tylko oznaką dużej słabości !!!
10. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 30-12-2014 12:43
Pan prezydent Borowiak w ramach rewitalizacji starówki przygotuje tam 24 mieszkania socjalne. To się nazywa rewitalizacja po leszczyńsku hahaha.
11. Dodane przez ... to jakaś kpina...., w dniu - 30-12-2014 12:48
...czy to oznacza Panie Prezydencie rewitalizacje społeczną Starówki??? KPINA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12. Dodane przez KSUL, w dniu - 30-12-2014 12:50
Brawa za załatwienie problemu. Jednak wydawanie mieszkan na Starówce to raczej dalsza degradacja tego obszaru. Radziłbym wymysleć coś innego (o ile w ogóle są inne możliwości). Z Drugiej strony, co mnie interesują ludzie nie płacący za czynsz...nie dosyć, że przez nich traci miasto to dodatkowo MY MIESZKAŃCY musimy ich spłacać! Trzeba raz prządnie powiedzieć nie patologii i Cygaństwu!
13. Dodane przez fx, w dniu - 30-12-2014 12:53
no i oczywiście dla tych mieszkańców mieszkań komunalnych, co rzetelnie płacą czynsz zostanie on podniesiony a ich budynki i klatki schodowe dalej nie będą remontowane przez kolejne lata, gdyż znowu będą braki w kasie MZBK
14. Dodane przez ben, w dniu - 30-12-2014 12:53
Zaczyna się dzielenie ludzi na lepsze i gorsze kategorie.
15. Dodane przez Menel, w dniu - 30-12-2014 12:53
Starówka jest nasza!!!! Brawo
16. Dodane przez Leszczynianin2, w dniu - 30-12-2014 12:54
UWAGA!!! Informacja dla mieszkańców Gronowa mieszkających przy socjalnych. Władze miasta Leszna w przypadku wzrostu wartości działek spowodowaną np. wybudowaniem utwardzonej ulicy przy danej działce naliczają mieszkańcom podatek tzw. adiacencki. Chcesz czy nie zapłacić musisz. Dla działki jest to w Lesznie ok 2000 zł i więcej. 
Przy mieszkaniach socjalnych mamy do czynienia z ewidentnym spadkiem wartości nieruchomości z winy miasta. Mieszkańcy Gronowa może czas naliczyć miastu odpowiedni podatek z tego powodu? Dlaczego prawo ma działać tylko w jedną stronę? Zastanówcie się?
17. Dodane przez latarniok, w dniu - 30-12-2014 13:08
to są jakieś jaja , prezydent dla bogatych? a a co z tymi biednymi . podobno tam jakiś radny mieszka i stąd ta decyzja , jeśli to prawda to w lesznie znów mamy układy . a tak z innej beczki to. te lokale na starówce będą służyć rewitalizacji starówki ? super prestiż no ale ważne że bogacze będą mieli spokój ! już na pewno nie zagłosuje na B.
18. Dodane przez timi, w dniu - 30-12-2014 13:15
wilk syty i owca cala
19. Dodane przez jan, w dniu - 30-12-2014 13:15
chrześcijańska miłość do bliżniego zwyciężyła ?!!! Kolejny przykład na nietolerowanie innych bo my mieszkańcy osiedla jesteśmy co lepsi,mądrzejsi ,wybrani??? A prezydent nie powinien być prezydentem miasta wszystkich w nim mieszkających bez względu na ich status społeczny.?.To rozwiązanie to pójście na łatwiznę .
20. Dodane przez gość, w dniu - 30-12-2014 13:22
Rewitalizacja społeczna Starówki rozpoczęta... nie tak miało być...
21. Dodane przez B., w dniu - 30-12-2014 13:27
Komunalne, czy socjalne... i tu i tu znajda się elementy :P Na Holenderskiej jest komunalny i co? Radiowozy często witają u mieszkańców bloku, a z płaceniem u niektórych tez krucho :) A rewitalizacja starówki pierwsza klasa się zapowiada :D
22. Dodane przez do kom.5, w dniu - 30-12-2014 13:40
Zaczyna się dzielenie ludzi? Podział ludzi występuje na każdym kroku od czasów wspólnot pierwotnych. Czasami jest to podział finansowy, czasami kulturalny, polityczny, światopoglądowy, etc.etc. 
Przykładem finansowego podziału niech będą chociażby progi podatkowe - ci co deklarują większe dochody, płacą większe podatki.
23. Dodane przez leszcz, w dniu - 30-12-2014 13:55
czyli pijaków i degeneratów będziemy lokować na starówce wizytówce naszego miasta jeszcze trochę to nie tylko nie będzie tam nikt robił zakupów ale i spacerował bo strach. zamiast towarzystwo na jakiś peryferiach ulokować chyba że to klienci ogródków wiedeńskich i restauracji, pubów.Co to mało starych upadłych PGRów użyczyć niech wyremontują sobie i mieszkają.
24. Dodane przez do kom.21, w dniu - 30-12-2014 14:03
Wśród osób dobrze zarabiających też są osoby, które piją. I to wcale nie mało. Niektórym z takich osób daleko do tego aby je nazwać kulturalnymi więc można by ich nazwać "elementami". Dlatego proponuję powrócić do starego, sprawdzonego hasła: Wsje w kosmos (2A5 2 :>AA) :)
25. Dodane przez ad.22, w dniu - 30-12-2014 14:09
To miała być odpowiedź na wypowiedź nr 14 a nie 5. Przepraszam za pomyłkę.
26. Dodane przez BBB, w dniu - 30-12-2014 14:09
Bardzo dobrze Panie Prezydencie. Brawo Brawo Popieram Przynajmnie ludzie nie będą przypisani do jednego miejsca tzn Socjale rozpraszać Brawo
27. Dodane przez Stary Leszczyniak, w dniu - 30-12-2014 14:10
Za przeproszeniem - a czego się spodziewaliście?
28. Dodane przez FB, w dniu - 30-12-2014 14:11
RYNEK OPANOWALI ROMOWIE A PLAC KOŚCIUSZKI TO NAZYWA SIĘ CYGANPLAC STREET
29. Dodane przez goryl, w dniu - 30-12-2014 14:18
Jest jeszcze park tysiąclecia...
30. Dodane przez ten co glosowal :-(, w dniu - 30-12-2014 14:18
Teraz dopiero widze jaki wielki blad popelnilem przy glosowaniu na tego pana, ZAL
31. Dodane przez Co to jest społeczna rewitalizacja?, w dniu - 30-12-2014 14:20
Nie wiem na czym miała polegać społeczna rewitalizacja Starówki ale jakoś trudno mi sobie wyobrazić aby na wyprowadzeniu wszystkich biednych ludzi z okolic Rynku. Słyszałem co prawda o takich przypadkach w Poznaniu gdzie bogata osoba, kupująca kamienicę na Rynku, kupowała jednocześnie też tańsze mieszkania na Wildzie albo na Jeżycach aby tam przenieść ubogich i niepłacących ale za to mieli gwarancję wynajęcia tych lokali na Rynku przez bank, kancelarię, knajpkę lub inna instytucję. Czy w Lesznie jest to możliwe i to wraz z wszystkim przyległymi uliczkami ? Jakoś trudno mi sobie to wyobrazić. Raczej widziałbym poszukanie dla tzw. meneli alternatywy poza Rynkiem aby zechcieli rezygnować ze spacerów w najładniejsze miejsce miasta. Czyli bardziej marchewka niż kij.
32. Dodane przez xxl, w dniu - 30-12-2014 14:26
teren po obozie w Gronowie i dalej za torami nawet fundamenty w polu są do wykorzystania po byłych barakach, wykluczenie cyfrowe boli a społeczne już nie obłuda panie Prezydencie obłuda :(
33. Dodane przez PEDERASTO, w dniu - 30-12-2014 14:39
Jestem ciekaw kto mieszka na tym osiedlu że ma taką siłę przebicia!!! Bieda ma cały czas pod górkę w tym kraju nędzy i rozpaczy. Takimi decyzjami pan prezydent przekreśla swój udział w następnych wyborach, BIEDY jednak jest więcej niż grzybowiaczków!!!
34. Dodane przez biedota, w dniu - 30-12-2014 14:42
No tak my mieszkańcy Leszna zasponsorujmy w Grzybowie place zabaw boiska bo przeciez tam mieszkaja najlepsi ludzie i należy im sie wszystko no i wartość działek sie podniesie
35. Dodane przez irena, w dniu - 30-12-2014 14:59
Panie Prezydencie jest pan człowiekiem honoru za obiecane głosy wywiazuje się pan wspaniale.Tylko niech pan pamięta ze kadencja szybko mija ,to co pan robi to hańba, jaki z pana facet na wigiliji w trapezie dzieliłsię opłatkiem z bezdomnymi.Hanba i wielka obłuda ,po zakończonej kadencji koledzy zapomną o panu.999
36. Dodane przez średnia biedota do kom 3, w dniu - 30-12-2014 15:00
Nowobogacki się odezwał jak to mówią z chama na pana proś Boga abyś sam kiedyś nie spadł na samo dno i wtedy sam osobiście cię powitam na tym polu pośród slamsów
37. Dodane przez do 24 (B), w dniu - 30-12-2014 15:03
Dokładnie to miałam na myśli - nie jest ważne jak ten budynek nazwiemy i tak zawsze trafi się ktoś psujący efekt, że tak to ujmę. W tych domkach, co protestują piernik wie, co w czterech ścianach się dzieje też :)
reklama
38. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 30-12-2014 15:20
Problem chyba polega na braku możliwości skutecznej egzekucji należności za zajmowane lokale mieszkalne. Konsekwencją jest budynek socjalny. Bo po otoczeniu tych budynków wynika, że kasa jest, bo butelki i opakowania walające się wokół nie wskazują, że spożywane są tanie gatunki. Po ilości anten satelitarnych, doprowadzonej kablówce też wychodzi ponad średnią. Czyli trzeba skupić się na przyczynach. Dopłacanie za nic, zasiłki dla bezrobotnych ,ale również leniwych i wyrachowanych degenerują. Szerszy problem i wyniesieniem z Grzybowa tego się nie załatwi. Rynek to nie dywan. Przy okazji, czy sąsiadom budynków socjalnych należy się zniżka w podatkach ? Skoro dla Grzybowa to premia do wartości działek. Też tak chcemy.
39. Dodane przez Xyz, w dniu - 30-12-2014 15:44
Nieprzekonanych żadne decyzje nowego prezydenta nie przekonają .... A należałoby po prostu stwierdzić ze p. Prezydent Borowiak zwyczajnie zna i rozumie problem. Nie wiem jak osoby które odpowiadały kilkanaście lat za ten obszar mogą publicznie sie wypowiadać ze budownictwo komunalne zaczyna sie od socjalnego, albo ze nie mozna dostać dotacji na budowe komunalnych mieszkań.... Jak mozna przez lata nic nie zrobić z takim zadłużeniem.... Znający choć trochę tematykę liczą na dalsze odważne decyzje w tym obszarze i faktyczne udzielenie pomocy najbardziej potrzebującym.
40. Dodane przez Rafał, w dniu - 30-12-2014 15:53
Widać, że Borowiak to prezydent tylko bogatych! w trapezie dzieli sie oplatkiem z bezdomnymi, a teraz.... Gratulacje ciekawe kto wpływowy mieszka na tym osiedlu, Panie Prezydencie, z wielkim szacunkiem, ale już widać układy i układziki.....
41. Dodane przez zbulwersowana, w dniu - 30-12-2014 16:00
Wstyd prezydencie,jak można tak dyskryminować ludzi.Co obiecali panu mieszkancy Grzybowa,że wyklucza pan biednych i nie uznaje ich godnych do zamieszkania w czści miasta,którego są mieszkańcami?Tak wstrętnej decyzji przez wszystkie lata urzędowania nie podjął pan Malepszy.Wstyd ma za pana,nowy prezydencie.
42. Dodane przez seba do kom 33, w dniu - 30-12-2014 16:06
Jak kto tam mieszka ja wiem a ty nie ? tacy zwani nowo bogackimi, a obok tych ich domkow mieli zamieszkac, ci ludzie co tyraja (pracuja) po 12 lub wiecej godzin na te ich domki (kredyty i na ich rodzinke za 1250 zl na reke) aby takim jak oni i ich dziecia zylo sie lepiej
43. Dodane przez asdf, w dniu - 30-12-2014 16:17
Osiedle Grzybowo jest dla ludzi, których stać, obojętnie w jaki to sposób, na zakup tam działki i budowę domu. Logicznym dla mnie jest, że nie po to inwestują duże pieniądze i uciekają od często nieprzyjemnego sąsiedztwa, aby żyć w spokoju, na wyższym poziomie i w bezpieczniejszej okolicy. Odczuwam, że złośliwe komentarze są jedynie z zazdrości. Ja sam tam nie mieszkam, ale gdyby było mnie stać, to byłbym podobnego zdania co mieszkańcy.
44. Dodane przez michal, w dniu - 30-12-2014 16:19
Wybór tego prezydenta to jednak porażka tak jak przypuszczałem. Dobrze ze na niego nie głosowałem. Malepsxy jaki był taki był ale chociaż trzeźwo myślał i nie dzielił ludzi na biedniejszych i bogatszych. Jak na gronowie może być socjal to dlaczego by nie w Grzybowie co?
45. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 30-12-2014 16:25
Socjalnych do Gronowa!!!!!!!!!!!!!  
to się nazywa solidaryzm społeczny, niech się jeszcze Grzybki Borowiki płotem kolczastym pod prądem ogrodzą.
46. Dodane przez normalny mieszkaniec, w dniu - 30-12-2014 16:48
w mijającym roku w Lesznie odbyły się dwie światowe imprezy. Rozpoczęcie mistrzostw świata odbyło się na starym mieście- na rynku, który stanowi jeszcze wizytówkę miasta. Niestety przez obserwowane działania nowego włodarza miasta starówka wraz z rynkiem będzie wyizolowanym "gettem". Jako mieszkaniec starówki NIE ZGADZAM się na taką rewitalizację! może referendum wypadałoby zrobić w tej sprawie?
47. Dodane przez do3, w dniu - 30-12-2014 16:48
Zapomniałeś sobie słomę z butów wyciągnąć.
48. Dodane przez Andrzej, w dniu - 30-12-2014 16:55
Pan Prezydent wie co robi. Mam tylko nadzieję,że kieruje się rozsądkiem i dobrem ludzi potrzebujących a nie układami i zobowiązaniami wobec,,kolesi". Dostrzegliśmy już jako wyborcy wystarczająco dużo uchybień by mieć powody do niepokoju.
49. Dodane przez Poczekajmy, w dniu - 30-12-2014 16:58
Może jednak poczekamy z końcowymi ocenami aż poznamy dalsze elementy tej układanki? Może akurat okaże się, że więcej osób będzie z tej decyzji zadowolonych?
50. Dodane przez Nie ma jak w Szwecji, w dniu - 30-12-2014 17:03
Trafiłem właśnie na artykuł o mieszkaniach socjalnych w Szwecji, znajdujących się w Drottninghuset w samym sercu Sztokholmu. Okazało się, że miały tam mieszkać mało zarabiające osoby w podeszłym wieku a mieszkają najczęściej zamożne osoby. Zaskakujący jest finał tego newsa. Cytuję: 
"Na pytanie zadane przez Aftonbladet, czy w Sztokholmie trudno jest znaleźć starsze osoby mające problemy finansowe, i które potrzebowałyby tanich mieszkań, odpowiada szczerze: Tak, właśnie tak jest." 
Tego aby było trudno znaleźć osoby w podeszłym wieku, które są biedne, życzę wszystkim w Polsce :)
51. Dodane przez andrew, w dniu - 30-12-2014 17:05
A może Prezydent wpadnie na noworoczny pomysł ; WYBUDOWAĆ DZIELNICE SLAMSÓW ??????????????????
52. Dodane przez nina, w dniu - 30-12-2014 17:24
ja wybudowałabym baraki na obrzezach miasta bo ci ludzie nie sa biedni oni żyja nas nigdy nie pracowali pili i nic w życiu dobrego nie zrobili żadko z tej grupy wywodzi się człowiek mało zaradny to banda cwaniaków pasożytów żyjaca na koszt miasta czyli nas jak najdalej od miasto co by długo iść musieli po alkoholo podobne wyroby zmeczli by się i może ograniczyli chlanie a tak na dobrą sprawe tych ludzi można sprawdzac co robia z zasiłkami z mopru na co przeznaczają kiedy to bedzie jakikolwiek nałóg to wstrzymac zasilek i od nowa niech czyni starania tak traktować az do bólu a na starówce niekoniecznie okolicach rynku jest dość mieszkań do wyremontowania i osadzenia tej patologicznej bandy i slamsy daleko za miastem
53. Dodane przez Domenico Ghirlandaio, w dniu - 30-12-2014 17:30
Tak i tak będzie syf, to nie ma znaczenia czy komunalne czy socjalne. Dobrze że ja mieszkam na drugim końcu osiedla.
54. Dodane przez Sza, w dniu - 30-12-2014 17:32
Niektórzy mogą się cieszyć, że tyle mówi się teraz o tym Grzybowie bo pewnie niektórzy uwierzą, że tam mieszkają bogaci i nie będą zastanawiali się gdzie naprawdę mają swoje domy bogaci ludzie mieszkający w Lesznie i w okolicach ;)
55. Dodane przez mieszkanka Leszna, w dniu - 30-12-2014 17:47
Brawo..... Nowy prezydent nowe układy.... Ludzie w Gronowie jakoś nie mieli nic do powiedzenia w sprawie budowy domów socjalnych.... Ale cóż widocznie ludzie mieszkający w Grzybowie czują się lepsi od całej społeczności Leszna. W każdym innym miejscu tylko nie u nich....Proponuje aby mieszkańcy Grzybowa wybudowali sobie wysoki mur i swoje małe getto bogatych ludzi
56. Dodane przez no ładnie, w dniu - 30-12-2014 17:51
Elita z Grzybowa zafundowała prezent mieszkańcą Starówki na nowy rok. Współczuje, bo wiem, że już teraz nie jest wam lekko.
57. Dodane przez PPP, w dniu - 30-12-2014 18:15
Uważam, że Pan Prezydent bardzo dobrze zrobił. Chwała Mu za to. Jak by zaakceptował pomysł Pana Malepszego to dopiero by była kpina kolejne getto!!!! Mamy już przykład Gronowa i to powinna być dla władz nauczka a nie tworzenie kolejnego " super" miejsca dla ludzi majacych wszystko w nosie. Nic nie robić... tylko dostawać... Nowe mieszkania komunalne powinny być dla ludzi o niższym statusie społecznym ale ludzi płacących i robiących wszystko co aby nie dewastować czegoś co dostaną a przede wszystkim szanować. Jeszcze raz szacunek dla Pana Prezydenta i oby więcej takich decyzji. Nie rozumiem zawiści ludzi którzy piszą, że grzybowianie to nowobogaccy po prostu oni napewno rozpatrzyli sytuację z szerz i wzdłuż przejrzeli dokumenty i sami dokopali się, że można zamienić socjalne w komunalne. Sami zauważyli inne problemy. Ludzie piszecie coś o czym tak naprawde nie macie pojęcia tylko, że Grzybowo to nowobogaccy! a ten problem mogł dotyczyć innego miejsca a teraz idąc za przykładem Grzybowa napewno Pan Prezydent na całą sytuację mieszkaniową będzie patrzał inaczej
58. Dodane przez do niny kom 52, w dniu - 30-12-2014 18:25
do niny kom 52 
Co ty robiłaś zamiast chodzić do szkoły? Błędy ortograficzne sypiesz takie, że wstyd. 
W markecie Tesco też jakiś dysgraf napisał obuwie przez "ó". 
Ale poniewierać ludzi za to, że im bieda do oczu zajrzała to potrafisz.
59. Dodane przez oooo, w dniu - 30-12-2014 18:26
No w sumie czytając powyższe wywody należało by wszystkich zgodnie z planem pana malarza ewakuować w pewne miejsce zrobić taki CYKL on lub do kościołów a one są wielkie a Pan Jezus Chytrus wszystkich przygarnie. 
Taki mamy kraj jaki potrafimy zrobić.
60. Dodane przez do kom 53, w dniu - 30-12-2014 18:43
Jasne, a co bedzie jak na drugim końcu osiedla postawią socjale??? To Ci z drugiego końca będą mówić to samo Brawo dla Pani/ Pana co dodał komentarz 53!!! Zero wyobraźni, zero zaangażowania się w cokolwiek tylko Pani / Pan widzi czubek swojego nosa !!! Za parę Już niedługo nienawiść do ludzi i chronienie swoich 4 liter się odwróci się przeciwko Pani/Panu
61. Dodane przez ja, w dniu - 30-12-2014 18:51
Proszę Państwa. Od kiedy starówka w Lesznie jest wizytówką miasta. To jest wielki parking dla znajomych.Już niedawno temu pisałem o starych rynkach w Poznaniu Warszawie i Toruniu ipt. gdzie są tam parkingi. Lokale jak się patrzy, restauracje, eksluzywne butiki a u nas parking . To pomyłka.Myślę, że szubko przestanie tak być.Pan Prezydent NOWY napewno o to zadba.Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
62. Dodane przez mieszkaniec grzybowa, w dniu - 30-12-2014 19:02
Panie Prezydencie - DZIĘKUJEMY :)
63. Dodane przez Yahooy, w dniu - 30-12-2014 19:10
Ludzie kochani! W Grzybowie i innych osiedlach nie mieszkają bogaci, tylko pracowici. Ludzie ci całe swoje życie pracują, aby mieszkać jak ludzie. A tym "biednym" z wyboru nygusom trzeba wybudować, opłacać, palić, dać wodę, prąd, dac wwzystko. Ludzie, dlaczego bronicie leni, pijaków, nygusów
64. Dodane przez obserwator, w dniu - 30-12-2014 19:43
Następna wpadka prezydenta , dopiero zaczęła się kadencja a on błądzi pomiędzy kolesiami.Podobno w Warszawie taaaakiiii aktywny, a tu nie może poradzić sobie ze socjalami. Jeśli okaże się że, do centrum spędzi się tych socjalnych to stare miasto umrze, socjalne mieszkania są nie tylko dla ludzi z budynków komunalnych nie płacących , są także dla tych ze wszystkich spółdzielni mieszkaniowych jak i prywatnych domów, Ogólnie jestem bardzo zawiedziona panie prezydencie,
65. Dodane przez do kom 62, w dniu - 30-12-2014 19:47
Yahooy!!!??? Ty mieszkasz na Grzybowie.
66. Dodane przez bbb, w dniu - 30-12-2014 19:51
Brawo Borowiak nie mylmy ludzi biednych z patologią !!! 
Biedni mogą mieszkać w komunalnych na Grzybowie, czy innej dzielnicy A patologię powinni przenieś jak najdalej od normalnych mieszkanców. 
Panie T.Malepszy to był poroniony pomysł by w jednym miejscu tylu takich ludzi osiedlić . Widać jakie getto powstało w Gronowie i takie samo było by w Grzybowie
67. Dodane przez EMKA, w dniu - 30-12-2014 20:07
do 62 - Zgadzam się w całej rozciągłości - szczera prawda. Dziękuję za te słowa.Dom dla mnie i mojego męża to marzenie, które po 13 latach oszczędzania i brania nadgodzin, fuch itd. się ziściło. I nagle jesteśmy wyzywani od nowobogackich, że niby jacyś nasi pracownicy na nas pracują.. Oboje jesteśmy szeregowymi pracownikami i sami na wszystko co mamy zapracowaliśmy + kredyt! A tu z zawiści sączy się jad...Bo uważam że własnymi rękami trzeba na wszystko zapracować a nie oczekiwać, że od innych nam się należy! Pozdrawiam uczciwie pracujących.
68. Dodane przez domenico ghirlandaio, w dniu - 30-12-2014 20:22
Jak na drugim końcu osiedla wybudują socjalne to po prostu wynajmę komuś dom i zamieszkam w innym gdzie indziej. Nie rozumiem Twojego toku rozumowania.
69. Dodane przez xxl, w dniu - 30-12-2014 20:25
Aby ucywilizować i rewitalizować Centrum należy wszystkie Odziały Urzędu Miasta przenieść Ratusza i opuszczonych kamienic komunalnych a parking płatny w rynku będzie parkingiem dla petentów a Pan Prezydent i jego świta będzie mogła na bieżąco utrzymywać kontakt z zesłańcami socjalnymi w Starym Mieście i odpowiednio reagować
70. Dodane przez ony emigrant, w dniu - 30-12-2014 20:38
rozmawiałem z kolegą który udzielał kredytu części z tych ludzi i oby im się noga nie powineła bo będą potrzebować mieszkań socjalnych,nie życzę nic złego ale to tylko życie.a do pana prezydenta wybory zweryfikują pana obłudę, opłatek z najuboższymi a potem takie coś. życzę szczęścia wszystkim
71. Dodane przez adam, w dniu - 30-12-2014 20:52
Brawo Panie Prezydencie jeszcze tylko parę lat i następnej kadencji już nie będzie.
72. Dodane przez Obserwator sprawy, w dniu - 30-12-2014 20:59
Ad 42 i jemu podobnych... Jak popatrzeć na to z góry to widać same emocje , brak szacunku i pieniactwo. Jeśli ktoś decyduje się już na obraźliwy komentarz to niech do tego się podpisze i załączy swoje zdjęcie, tak żeby wszyscy wiedzieli co sobą reprezentuje. Skąd ta pewność, że wszyscy to nowobogaccy? przeciwnie ja widzę tu ludzi pracowitych i z inicjatywą w większości dbający nie tylko o swój własny "zadek" działający społecznie, wychowujący młode pracowite i kreatywne pokolenie... Nie słyszałem też, żeby ktoś chciał palić na stosie tych po przeciwnej stronie.. lecz znaleźć inne rozwiązanie, które spełni oczekiwania OBU stron. Poza tym, nie sztuką jest dawać rybę... ale wędkę... to nad tym trzeba popracować. Zamiast się wymądrzać i rzucać obelgi w kierunku Prezydenta, lepiej samemu zaangażować się w prace nad tym tematem.. to tutaj można wykorzystać swoja "nadmierną" energie..... Najłatwiej krzyczeć zza miedzy ... a nie znając szczegółów "uprawiać" tylko staropolskie szczeniactwo i pieniactwo!!!
73. Dodane przez zab, w dniu - 30-12-2014 21:24
Dajcie ich do zaborowa ,u nas są cyganie i pijaczki, wszyscy jakoś żyjemy ale szanujemy się na wzajem,damy rade.
74. Dodane przez Lider, w dniu - 30-12-2014 21:32
Przede wszystkim gdyby prezydent miał jaja to by wstrzymał budowe i rozebrał to co jest tam zrobione. W tym miejscu nie ma żadnego uzasadnienia na budowe bloków.. Złe decyzje poprzednika trzeba trzeba naprawiać konsekwentnie..nawet kosztem rozbiórek. Te bloki zeszpecą całe osiedle na wieki...My mieszkańcy Grzybowa rozbierzemy to sami...
75. Dodane przez Gronowianka do 63, 67 itp, w dniu - 30-12-2014 21:33
Mieszkańcy Grzybowa to "uczciwi posiadacze domków", a mieszkańcy Gronowa nie?My dostaliśmy swoje w prezencie? Nie przeszkadzają mi mieszkańcy domów socjalnych, ale nie podobają mi się argumenty mieszkańców Grzybowa. W XXI w. to skandal publicznie przyznawać się do segregacji ludzi! W dodatku w chrześcijańskim kraju... A panu prezydentowi Bóg miał pomagać w dotrzymaniu obietnic... To chyba inny Bóg, nie ten od miłości bliźniego...
76. Dodane przez zadowolona, w dniu - 30-12-2014 21:39
JE JE JEEEEEE...!!! Brawo Panie prezydencie!
77. Dodane przez heh, w dniu - 30-12-2014 21:42
heh... szkoda, ze nie na Grzybowie, nie? - bylby spokoj w centrum (i innych miejscach Leszna) a tak... psss... 
 
nie oszukujmy sie - nikt nie chce miec takich sasiadow
78. Dodane przez GAG, w dniu - 30-12-2014 21:43
Brawo Panie Prezydencie :) Super
79. Dodane przez do kom.69, w dniu - 30-12-2014 21:51
Całkiem ciekawa koncepcja z przeniesieniem UM na Rynek :) Za jednym pociągnięciem można by przeprowadzić rewitalizację społeczną, odnowić kilka kamienic zamiast budować nową siedzibę, przybliżyć do siebie wszystkie wydziały, ożywić ruch na Rynku w godzinach urzędowania, ograniczyć koszty transportu, promować transport pieszy i rowerowy. I jeszcze pewnie kilka spraw załatwić.
80. Dodane przez soul, w dniu - 30-12-2014 21:53
to jest rewitalizacja! w mojej klatce i naprzeciw i na kazdym roku patologia i pijanstwo juz jest takze nie wiem gdzie kolejnych 24 mieszkan wcisnie, niech mi z szopki na wegiel zrobi lokal socjalny albo lepiej , chce podzielic moje mieszkanie na pol zeby ich na starowce wcisnac! a co! w sumie pokoj jeden tez wolny mam takze od razu zapraszam ;/ brak slow
81. Dodane przez Czy, w dniu - 30-12-2014 22:12
Do 75 A gdzie ty słyszałas lub czytałas oficjalne argumenty mieszkancow.... To Pan Prezydent Malepszy nadinterpretowal argumenty mieszkancow ... A nie odniósł sie w żaden sposób do wątpliwości prawnych jego decyzji i ekonomicznych.... Ciekawe dlaczego.... Czemu bal sie konfrontacji.... A media do dziś przytaczając tylko jego argumenty.... A to nie były argumenty mieszkancow.... Ja rozumiem ze każdy ma swoje sympatie i antypatie... Ja tez je mam ale w tej sprawie warto trochę poczytać i być obiektywnym ....niezależnie od sympatii politycznych..życzę wszystkim życzliwości w nowym roku....
82. Dodane przez soul, w dniu - 30-12-2014 22:17
do kom. 28, Romowie jak mi to jeden z nich uprzejmie powiedzial.. my jestesmy ROmowie a nie cyganie, tylko ze z definicji romowie to jeszcze jako tako pracowali, cos robili natomiast ci 'romowie' no pija i chodza do socjalne takze romowie=cyganie, a i caly dzien siedza na lawce co musi byc bardzo meczace, wyjezdzam do pracy na 8 a pan pifko na lawce otwiera, wracam po 16ej a on oglada niebo z pifkiem, wracam z zakupow po 19ej a on patrzy i patrzy na swiat, ludzi i powoli chyba pojdzie, tylko czy do domu czy po piwo.. ehhh patologia
83. Dodane przez okkk, w dniu - 30-12-2014 22:28
Co tu zrobić, aby wszystkim dogodzić?
84. Dodane przez do 83, w dniu - 30-12-2014 22:40
Olać ich wszystkich.
85. Dodane przez Agnieszka, w dniu - 30-12-2014 22:40
a w Poznaniu na starówce też same menele mieszkają i bieda.
86. Dodane przez do kom. 83, w dniu - 30-12-2014 22:47
Takiej opcji nie ma. Jeszcze się taki nie narodził...
reklama
87. Dodane przez Ale jaja, w dniu - 30-12-2014 22:57
Socjalne na Starówce! Widzę, że to początek rewitalizacji!
88. Dodane przez do 87, w dniu - 30-12-2014 23:05
Przecież nikt nie powiedział, ze socjalne bedą na starówce
89. Dodane przez Włodek, w dniu - 30-12-2014 23:14
Ci obrońcy grzybowa to chyba jakieś korwinowe kuce - ten sam tok myślenia.
90. Dodane przez Ryszard, w dniu - 30-12-2014 23:26
Na Grota Roweckiego jedno z mieszkań zostało przekształcone na socjalne. Jakie piekło zgotowano lokatorom przez blisko 10 lat. Wszyscy bezsilni. Dopiero wyprowadzka do Gronowa przyniosła spokój dla mieszkańców i policji. ( dla niedowiarków przypominam artykuły pod tytułem -Domowi terroryści.)
91. Dodane przez tzw. nowobogacki, w dniu - 31-12-2014 00:05
Dobra decyzja Panie Prezydencie, Wiem że nie powinno się izolować biednych ludzi- trzeba dać im mieszkania komunalne malutkie rozbite po całym Lesznie z zasobów MZBK a tych normalnych uczciwych też niekiedy biednych ludzi z tych mieszkań dać na nowy blok na Grzybowie. Natomiast pisanie o ludziach z Grzybowa- tj.Nowobogackich nie jest ok, 90% tych ludzi mieszka w domkach których właścicielami są banki a to że uczciwie pracują i spłacają kredyty jeszcze z 30 lat to nie ma co zazdrościć. Jest piękne miejsce na bloki slamsy- centrum miasta lipowa teren zieleni miejskiej a zieleń i tak ma iść na grzybowo .
92. Dodane przez Janka, w dniu - 31-12-2014 00:13
Tak dawać całą patologie na Rynek Cyganie już się panoszą w centrum,skąd się to bierze nie wiadomo,teraz to pijactwo niech zajmują wszystkie ławki na rynku.Wstyd iść na Rynek latem bo smród od tych meneli siedzących na ławkach.Słusznie ktoś napisał że park Kośćiuszki to Cyganplac.Strach z dziećmi iść do parku bo tam sama patologia i pijaństwo jestem ciekawa gdzie latem była Straz miejska.
93. Dodane przez ech..., w dniu - 31-12-2014 01:21
Co wy chcecie rewitalizować poprzedni prezydent koledze pozwolił postawić galerie z dala od centrum. To starówka umarła. Trupowi reanimacja i tak już nie pomoże. Tu potrzeba cudu... Byłem wczoraj pierwszy raz od nie wiem kiedy na starówce. Tam nic już prawie niema tylko lumpeksy i chwilówki. 
A jeżeli chodzi o sociale to dobrze się stało dlaczego nieroby mają mieszkać w nowych blokach a obok w starych komunalkach ludzie płacący za mieszkania. Sociale powinny powstać w najgorszych lokalach a nie nowych blokach które i tak po roku zostały by przez nich zdewastowane i rozkradzione.
94. Dodane przez jozef, w dniu - 31-12-2014 09:04
no to macie co chcieliście. Przecież "menel" nie będzie dymał z Grzybowa w nocy do centrum po flaszkę- ze Starówki bliżej! Brawo ! Tak trzymać!11896
95. Dodane przez ---, w dniu - 31-12-2014 09:17
Popieram komentarz 93!!!
96. Dodane przez Rafal, w dniu - 31-12-2014 09:41
Nowe bloki o stosunkowo wysokim standardzie na najdroższych działkach w mieście nie mogą być mieszkaniami socjalnymi a tworzenie blokowisk socjalnych i scalanie tych grup społecznych to nieporozumienie. Mieszkania socjalne owszem ale rozbite po całym mieście. Właściwe podejście i jedyna słuszna polityka w tej kwestii BRAWO!!!
97. Dodane przez Gronowianka, w dniu - 31-12-2014 09:43
LUDZIE!!! piszecie że CI oto mieszkańcy Gronowa i Ci kTorzy sa potrzebujący sa biedni !!!! śmiech ludzie z Gronowa wiedza jak jest naprawdę. Zreszta sami pojedcie i sie przekonacie ... wypasione auta , pięć razy dziennie do sklepu i Tylko słychać stukot butelek... Skandal ! my mozemy mieć takich ludzi a Grzybowo nie nas nikt o zgode nie pytał ... Za robote by się wzieli !!!!
98. Dodane przez do kom.88, w dniu - 31-12-2014 09:44
Też tak myślałem, ale jednak ktoś tak napisał w tym artykule: 
"Prezydent zapewnia, że zostaną na nie adaptowane pomieszczenia z zasobu miejskiego, głównie na Starówce. ". Ale wierzę, że to uproszczenie i, że chodziło generalnie o szerszy obszar Centrum - Śródmieście.
99. Dodane przez do 73, w dniu - 31-12-2014 09:51
Mnie w Zaborowie nikt nie przeszkadza, każdy może sobie mieszkać, bo to teoretycznie wolny kraj. Wkurza mnie natomiast to, że ja na starym już osiedlu muszę jeździć po dziurach i błocie, a w Grzybowie wystarczy, że ktoś pstryknie palcem i już nowe drogi, socjalne zawieszone, plac zabaw za miliony. Argument o drogich działkach mnie nie przekonuje, bo jeśli ktoś wyprowadza się na obrzeża do lasu to musi się z tym liczyć.
100. Dodane przez ignac, w dniu - 31-12-2014 10:12
Całe Grzybowo ogrodzić eleganckim płotem, wybudować 2 korty tenisowe, boisko do kosza, sztuczne lodowisko,lądowisko dla helikopterów i coś tam jeszcze. Przy wjeżdzie na osiedle postawić ochroniarzy aby biedakom zapewnić spokój. To wszystko oczywiście na koszt podatników bo ubodzy nowobogaccy (wystarczy popatrzeć na samochody, architekturę domów - jeden przez drugiego) finansowo ledwo zipią. A wszystko po to by im nie spadła wartość działek.No i oczywiście żeby im się po osiedlu nie szwendał gmin. I tak będziemy mieli w Lesznie drugą enklawę pseudoarystokracji. Słoma z butów wyłazi ale co jeden to większe panisko.
101. Dodane przez do 93, w dniu - 31-12-2014 11:09
Rozumiem, że my normalnie płacący i właściciele mieszkań i kamienic na starówce, mamy się godzić na dodatkowych pijaków i mneli, bo prezydent Borowiak obiecał kilku mieszkańcom Grzybowa, że ich tam nie będzie? Niby dlaczego? jeszcze tylko 4 lata i nie będzie Borowiaka. Mój głos i mojej rodziny i sąsaidów ze starówki juz stracił.
102. Dodane przez do 93, w dniu - 31-12-2014 11:56
urząd skarbowy powinien przewietrzyć Grzybowo
103. Dodane przez Biedota, w dniu - 31-12-2014 14:11
No tak paniska z grzybowa to kosmonauci zapłacili za metr działki miastu astronomiczne pieniadze metr kosztował ok 200 zł a teraz kosztuje ok 100-120 no i beczą wartość kredytu przekracza wartość działki z domem także oby to oni nie byli niebawem bezdomnymi
104. Dodane przez olga, w dniu - 31-12-2014 14:12
Do. kom. 97- nas też nikt o zgodę nie pytał a poprzedni prezydent unikał rozmowy z nami, ale potrafilismy skutecznie walczyć o swoje.
105. Dodane przez do 101, w dniu - 31-12-2014 14:15
A czemu się dziwisz przecież to jest prezydent grzybowa, kuda mu do Leszna, gdzie mieszkają leszczynianie. On się przeflancował na peryferie do kumpli i ma mieszkańców miasta w żopie. Ale za 4 lata odpłacimy mu się.
106. Dodane przez mama, w dniu - 31-12-2014 15:19
mamy prezydenta elit leszczyńskich a nie zwykłych ludzi tych najlepiej niech pan wyśle do komór gazowych bo nowobogackim przeszkadzają
107. Dodane przez matka, w dniu - 31-12-2014 15:37
Dlaczego dzieli sie ludzi czy biedny znaczy gorszy jedni maja prace drudzy noe lub z roznych powodow nie moga jej podjac. Panie prezydencie biedny tez czlowiek tez musi zyc miec dach nad glowa normalnie zyc wstyd i hanba ciekawe czy w sprawach innych pan dotrzyma slowa bo daje pan obietnice ludziom hm ale czy bedzie pan dzialal w tej kwestii czy tylko gdy ktos do pana przyjdzie i uslyszy slowa dzialamy to oznacza pomoc czy tylko slowo by juz wyszedl. Ja jak narazie nie zaluje swego glosu ale zobaczymy co bedzie. Niech pan ma na uwadze i bogatych i biednych ludzi bez wyroznien bo tak naprawde wszyscy jestesmy tacy sami a zycie latwym nie jest.
108. Dodane przez do ignac kom100, w dniu - 31-12-2014 15:39
Weź coś na uspokojenie bo będziesz widział kosmitów na grzybowie . 
Nikt Ci nie broni sprzedać mieszkania po rodzicach lub dziadkach bo sam pewnie do niczego nie doszedłeś dobrać kredyt i zostać tym znienawidzonym nowobogackim i może ta słoma w butach przestanie uwierać . 
Jak czytam te zawistne złośliwe komentarze to aż mi się śmiać chce potraficie sami pomyśleć i przeanalizować sytuację czy jesteście za głupi na to i za mściwi ? Wam nie chodzi o tych ludzi tylko o waszą zawiść i to że wam żal dup... ściska .Zanim coś napiszecie jak bezmózgie osiołki to może należało by zagłębić się troszkę w temat poznać fakty , zastanowić się i udzielić sensownej wypowiedzi . Wszystkiego dobrego w nowym roku .
109. Dodane przez Alex, w dniu - 31-12-2014 16:23
Bardzo dobra decyzja są osoby czekające na mieszkanie w Lesznie których nie stać na własne M i jak dostaną mieszkanie o podwyższonym standardzie na Grzybowie to będą o nie dbali i się cieszyli a nie rozwala w 6 mies jak ludzie z socjali . Tych co uważają że takie mieszkania należą się socjalnym to niech się przejdą zobaczyć do jakiego stanu co niektórzy doprowadzają takie mieszkania .Zanim coś bezmyślnie napiszecie to lepiej zapoznajcie się z tematem chyba że myślenie , kalkulowanie i podejmowanie trafnych decyzji was boli to lepiej zamilczcie .  
Bardzo dobra decyzja Łukaszu zamieniać zniszczone zasoby komunalne na socjalne a nowe bloki przekształcać w komunalne i wtedy może ludzie z socjalnego zrozumieją że trzeba się wziąć za siebie a nie że wszystko się należy. Tym bardziej że prezydent pracował w zasobach komunalnych więc zna ten problem więc może wyprostuje zaniedbania swojego poprzednika w tej kwestii . Wszystkiego dobrego w nowym roku .
110. Dodane przez Hadra, w dniu - 31-12-2014 17:23
Mam mieszkanie, które chętnie oddam w najem za pośrednictwem UM Leszna jako socjalne (za wynagrodzeniem). Buce jednak w urzędzie twierdzą, że stać ich na budownictwo nowe; gardząc starym. Brak logiki i marnotrawienie pieniędzy! Tyle lokali - mieszkań stoi pustych ! Można wejść w kontakt z prywatnymi właścicielami i z ich lokali użytek robić, a nie nadprodukowywać tego, co jest w nadmiarze!!! Poza tym, logistycznie jest poprawne rozsiać ludzi wszędzie, a nie zagęszczać w 1 punkcie (urzędasy!!!)!
111. Dodane przez nono, w dniu - 31-12-2014 17:35
Brawo Grzybiarze Borowików! 
 
Osiągnęliście swój cel - mamy w Lesznie NOWE AKWARIUM jak za komuny na Opalińskich.
112. Dodane przez do kom 108, w dniu - 31-12-2014 17:38
autor komentarza 108 - mieszkanie Grzybowa swoją wypowiedzią pokazał, jaka to NOWA elita mieszka na Grzybowie.
113. Dodane przez koker, w dniu - 31-12-2014 18:03
Do 112. Autor z kom. 108 napisał prawdę- żal wam dup. ściska. Za chwilę zamka galerie i nie będziecie już pisać bo darmowy internet się skończy.
114. Dodane przez ignac do kom.108, w dniu - 31-12-2014 18:08
Na uspokojenie nie będę brał bo nie mam takiej potrzeby. Jak na Was patrzę to faktycznie zachowujecie się jak kosmici po grzybach halucynogennych. Wszystkich oceniacie jako nierobów, ludzi którzy do niczego nie doszli. Tylko Wy jesteście tytanami pracy i tylko Wy do czegoś dochodzicie a zawistny narodek Wam tego zazdrości. Falę krytyki wywołaliście swoimi protestami, i jęczeniem jaka to się Wam krzywda dzieje. Swoim dzieleniem ludzi na majętnych i biednych. Tak się zachowują " bezmózgie osiołki " ! Nikt w Lesznie takiego krzyku nie wywoływał jak Wy. Nikt Ci nie zabrania być nowobogackim na kredycie ale nie uważaj się za pępek świata , księcia lub księżniczkę na ziarnku grochu. Pracuj i spłacaj te swoje kredyty czego Ci z całego serca życzę. Ale pamiętaj że jak Ty będziesz szanował innych także tych biednych i niezaradnych tak i Ty będziesz postrzegany i szanowany! Z tonu Twego kom. wynika że traktujesz innych z góry i to jest Wasz problem mieszkańców Grzybowa! A ja może bym mógł Cię kupić razem tym twoim domem i kredytami. Tylko po co wchodzić w gniazdo os jak mieszkam w takiej części miasta gdzie mieszkają życzliwi ludzie. I na ten Nowy Rok życzę Tobie dużo zdrowia,pracy ,pomyślności , samozaparcia w spłacaniu kredytów a przede wszystkim empatii i zrozumienia innych.
115. Dodane przez do kom.110, w dniu - 31-12-2014 18:39
Masz mieszkanie i nie potrafisz znaleźć na nie dobrego najemcy? Dlatego marzysz o tym żeby znaleźć darmowego pośrednika w postaci miasta, który jednocześnie będzie solidnym płatnikiem? Nie wiem dlaczego używasz takich pejoratywnych określeń jak buce i urzędasy ale spróbuj wyobrazić sobie, że mogłaby to być prosta droga do nadużyć. Bo dlaczego akurat Twoje mieszkanie miałoby zostać wynajęte a nie kogoś innego? Gdyby to miał być dobry biznes dla wynajmujących, to znaleźli by się tacy, którzy takie mieszkania zbudują. A może zgodzisz się aby miasto wynajęło Twoje mieszkanie na warunkach dużo gorszych niż rynkowe? Np. za 150-200 zł miesięcznie a nie tak jak marzysz, np. za 1 tys. zł/m-c. Zgodzisz się na to? Nie? Przecież jeśli stoi puste, to chyba lepiej dostawać mniej niż z wcale.
116. Dodane przez do kom.53, w dniu - 31-12-2014 18:41
to znaczy jak ktos nie ma domu wybudowanego np. w grzybowie , jest nygusem .cale zycie cieżko pracuje i nie dorobilam sie fortuny. start zyciowy od lyżeczki dorabialam się wszystkiego z mężem. nie czuje się gorsza od tych ktorzy maja wiecej .mam poczucie wlasnej wartosci.
117. Dodane przez J., w dniu - 31-12-2014 18:47
Życzę wszystkim i Prezydentowi także aby udało nam się doczekać czasów gdy nie będą już potrzebne w Lesznie mieszkania socjalne i komunalne. Wszyscy czuli by się lepiej mając własne 4 kąty. Dużo zdrowia i pomyślności w 2015 roku ! Dla wszystkich.
118. Dodane przez Hadra, w dniu - 31-12-2014 19:25
115 widzę zawęża się do zawiści wobec mojej osoby, zamiast spojrzeć globalnie, by uwolnić wolne przestrzenie, a nie sztucznie tworzyć nowe! Słownictwo urzędasy dla "zasłużonych", więc nie tobie cenzurować moje odczucia na podstawie moich doświadczeń! Mieszkanie mam od wczoraj, więc bez ocen, że nie znajdę, bo znajdę. Zadufani urzędnicy tylko tworzą projekty masowe, bez patrzenia na jednostkę. Jeden się wyraził, że "Leszno stać na budowanie nowych mieszkań socjalnych" - ok, jeśli popełniać tę niegospodarność, to nie za moim przyzwoleniem, stąd pozwalam sobie na komentarze! P.s. każde potencjalne mieszkanie prywatne może posłużyć temu celowi. Ja o tym wiem, niektórym jednak (decydentom - urzędasom?!), nawet do to głowy nie przyjdzie (przecież...co tam gmin będzie dyktował arystokracji, co?!).
119. Dodane przez do Ignaca z kom 114, w dniu - 31-12-2014 19:28
do Ignaca z kom 114 
 
Jesteś WIELKI. Podzielam Twoje stanowisko. 
Mieszkaniec Gronowa
120. Dodane przez adam, w dniu - 31-12-2014 19:45
Popieram w pełn kom. 52. i decyzję Prezydenta
121. Dodane przez Zonk, w dniu - 31-12-2014 21:51
ciekawe ile w łapę wziął żeby socjalne umieścić gdzie indziej,w bogatych wsparcia nie może stracić!Dla mnie to jest chore,taki podział!Nie życze tym mieszkańcom grzybowa źle ale gdy się komuś nie ułoży w życiu zobaczy dopiero jak to jest!Nowobogackie istoty! Bo ludźmi nie można ich nazwać!Panie Prezydencie plusy trzeba zbierać,jestem tylko ciekaw co zrobi pan z tymi bezdomnymi? Na wigilii wielkie słowa ze dopiero pan zrozumiał że jest pan odpowiedzialny za tych ludzi.Dlaczego pan nie działa w tej sprawie tak szybko jak w sprawie socjalnych mieszkań?
122. Dodane przez do Adama z kom 120, w dniu - 31-12-2014 22:15
do Adama z kom 120 
- czyli popierasz własny komentarz? 
 
Czy też mieszkasz na Grzybowie, czy też zdarzyło się, iż prymitywni ludzie bywają w innych dzielnicach?
123. Dodane przez interes, w dniu - 31-12-2014 23:19
- Gdzie spotkać BOGACZY na KREDYCIE? 
- W Lesznie, w Grzybowie.
124. Dodane przez do kom.118, w dniu - 01-01-2015 03:15
Szanowna Handro. Nie było moim zamiarem atakowanie nikogo lecz lekkie wstrząśnięcie (nie zmieszanie). Najpierw należałoby sprawdzić co na ten temat mówi prawo. Podtrzymuję swoje zdanie, że wynajmowanie prywatnych zasobów mieszkaniowych do takich celów, mogłoby sprzyjać układom.
125. Dodane przez Zenek, w dniu - 01-01-2015 10:09
Rydzowa rządzi. Łeb mi pęka, idę po maślankę.
126. Dodane przez do kom. 110 i 118, w dniu - 01-01-2015 11:53
Zanim następnym razem kogoś obrazisz i wyzwiesz go od buca, polecam lekturę Ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy (z dnia 21 czerwca 2001 Dz.U. z 2001r. Nr 71, poz. 733). 
Rozdział 1, art.1  
Ustawa reguluje zasady i formy ochrony praw lokatorów oraz zasady gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy. 
art. 2.1. Ilekroć w ustawie jest mowa o: 
... 
Art.2.1  
10) mieszkaniowym zasobie gminy - należy przez to rozumieć lokale stanowiące własność gminy albo gminnych osób prawnych lub spółek handlowych utworzonych z udziałem gminy, z wyjątkiem towarzystw budownictwa społecznego, a także lokale pozostające w posiadaniu samoistnym tych podmiotów.
127. Dodane przez cyklop, w dniu - 01-01-2015 14:05
Do kom.99. Jakie zrobione ulice na Grzybowie- jedną jako schetynowka za pieniadze państwa, 2 zrobili mieszkańcy w ramach KIG a pozostałe nie są zrobione, po drugie plac zabaw zrobione w ramach budżetu obywatelskiego- trzeba mieć pomysł i chęci a jeśli chodzi o socjalne to mieszkańcy nie protestowali przeciw ludziom z socjalnych tylko przeciw polityce władz miasta. Następnym razem radzę zorientować się w sytuacj a nie pisać komentarzy z zawiści. I radze zorientować się o co chodzi wszystkim tu komentujacym.
128. Dodane przez Brzybek Borowik, w dniu - 01-01-2015 15:39
Panie Prezydencie - całą kasa na GRZYBOWO. 
Drogi utwardzone są potrzebne, chodników nie ma no i jakaś fontanna by się przydała bo lato gorące się zbliża. Po błocie musimy dzieci do przedszkola doprowadzać, bo przecież do korytarza samochodem nie można wjechać.  
Swoją drogą to prosimy rozważyć przeniesienie Ratusza na Grzybowo, bo przecież my ciężko pracująca Elita już jesteśmy w centrum zainteresowania całego miasta.
129. Dodane przez japan, w dniu - 01-01-2015 17:30
Nie jestem mieszkańcem Grzybowa,ale popieram Pana Prezydenta.Dlaczego nierobom mamy dawać nowe mieszkania i to na takim pięknym Osiedlu.Pracy na stanowiskach robotniczych w Lesznie nie brakuje,tylko trzeba pracować,a nie czekać na socjal.
130. Dodane przez kłamczuszek, w dniu - 01-01-2015 20:00
Japan, wiem gdzie mieszkasz. Teraz się okaże, że wszystkie nieprzychylne komentarze socjalnym są z innych dzielnic, tylko nie z Grzybowa. Na Grzybowie przecież mieszkają Samarytanie, pracodawcy płacący pracownikom godne wynagrodzenie, tak godne, że za kilka lat też sobie mieszkanko wybudują, no, może kupią w blokach.
131. Dodane przez kaja, w dniu - 01-01-2015 21:05
(...) nowy prezydent zrobil to co obiecal z socjalami - no i slusznie a wy go juz pomyjami oblewacie, czego wy zazdroscicie mieszkancom grzybowa? Tego ze prawie kazdy ma kredyt na dom? to tez sobie wezcie kredyt i kupcie dom a potem po sasiedzku z menelami mieszkajcie. Chcielibyscie? napewno nie, No i przestanmy sie wreszcie roztkliwiac nad ludzmi mieszkajacymi w socjalach w Gronowie. Naprawde w wiekszosci to lenie i obiboki i takim Malepszy chcial piekne mieszkania na Grzybowie zafundowac a porzadnym rodzinom np wielodzietnym oferowal ruiny na starowce. I to wedlug wszystkich oburzonych jest w porzadku? Zastanowcie sie ludzie co i na kogo wypisujecie. No i szczesliwego nowego roku zycze
reklama
132. Dodane przez Janusz, w dniu - 01-01-2015 22:57
Gdzie jest Prezydent!? to już minął ponad miesiąc a w Urzędzie Miejskim wciąż po staremu. Brak zmian!!! a miało być tak inaczej...
133. Dodane przez rrrrysiosklanu, w dniu - 01-01-2015 23:48
Borowiak zamiast być twardym prezydentem już podejmuje populistyczne decyzje. Zaczynam żałować że na niego nie głosowałem. Pokaz prezydencie że masz jaja.
134. Dodane przez -aja, w dniu - 02-01-2015 00:52
Kupiłam mieszkanie na starówce. Duże i piękne. Za duże pieniądze. Dlaczego jestem gorsza od tych z Grzybowa, dlaczego to ja mam mieszkać z pijakami , nierobami, awanturnikami? Gdzie i kiedy ta petycja? Idziemy!!!
135. Dodane przez haha, w dniu - 02-01-2015 09:02
Elita na kredycie - no to chyba nic innego nie wypada wam życzyć, byście stracili kontrahentów, firma padła a banki zlicytowały zastawy hipoteczne. 
Wtedy pomyślicie o socjalu lub o złodziejstwie. A kiedy się rozpijecie to o jednym i drugim, Wtedy zaczniecie marzyć o rodzinie, mieszkaniu - choćby jednopokojowym.
136. Dodane przez program KWW PL18, w dniu - 02-01-2015 09:09
program KWW PL18 i prezydenta Borowiaka: 
http://www.pl18.org/images/materialy/program.pdf 
tak miało być, a jak jest? 
Nic nie jest i nie będzie, lepiej nie będzie patrząc co zrobił przez ostatnie dni i jakich sobie dobrał wiceprezydentów.  
Prezydent Słupska jaki jest wszyscy wiedzą, ale jest otwarty na mieszkańców, już przyciągnął do miasta kilka inwestycji. Boję się co będzie dalej, nie wiem czy nie przeprowadzić się do Słupska - lepsze to niż robienie dla BOGACZY z Grzybowa (którzy zawładną moimi podatkami odprowadzanymi do miasta), którzy za nic mają uboższych od siebie.
137. Dodane przez mieszkaniec leszna, w dniu - 02-01-2015 11:26
Zebrać całe towarzystwo "meneli" i romską patologię ulokować na starówce wokół ratusza skoro tak blisko siebie chcą ich mieć i będą żyli długo i szczęśliwie...będzie to wręcz kraina jak z bajki...winem i moczem płynąca! Dlaczego takie socjale nie mogą powstać jak np. w poznaniu na obrzeżach miasta? Najlepiej przy strefie przemysłowej na zatorzu może by za robotę się wzięli...a nie pod marketem chodzą i pytają..."kochaniutki chcesz kupić perfum? albo "masz złotówkę bo mi brakuje?"
138. Dodane przez usa, w dniu - 02-01-2015 13:46
Mamy juz Manhattan w Lesznie to teraz będziemy mieć Beverly Hills Grzybowo
139. Dodane przez dhx, w dniu - 02-01-2015 16:14
Głosowałam na Borowiaka i właśnie tego żałuję.  
Od pierwszych chwil rządzenia widać kolesiostwo i działania na rzecz 'bogatszych'. Czy ktoś pytał mieszkańców Gronowa, czy zgadzają się na socjalne mieszkania? Nie! Nie rozumiem tu czegoś. Ale na pewno tak jak i mi innym ludziom się oczy otworzą do następnych wyborów na prezydenta.
140. Dodane przez aaa, w dniu - 02-01-2015 17:51
Ciekawe czy wszyscy tak chętnie by oczerniali Prezydenta jak by mieli się przedstawić z imienia i nazwiska???? Pewnie nik złego słowa by nie powiedział..., bo jak będą coś potrzebować to.....
141. Dodane przez mieszkaniec grzybowa, w dniu - 02-01-2015 19:01
Do kom 103: Gdzie masz te dzialki po 100-120 zl zam2? Chetnie kupie:-)
142. Dodane przez do kom 140, w dniu - 02-01-2015 19:09
.....lub boją się, że stracą pracę.
143. Dodane przez nikul, w dniu - 02-01-2015 19:40
Ja się już boję samego siebie. Nie wiem na co mnie stać. Jestem obliczalny i też nie.
144. Dodane przez do kom 139, w dniu - 02-01-2015 19:58
Ciekawe czy Gronowo "rozmawiało" z władzami jak były plany socjali? Pewnie nie, ale pretensje teraz są!!!
145. Dodane przez tony, w dniu - 02-01-2015 21:10
Do 139- a czy mieszkańców Grzybowa ktoś pytał?
146. Dodane przez do 144, w dniu - 03-01-2015 00:46
do 144 
Bo Gronowo ma swój poziom, kulturę i empatię (jeżeli wiesz co to znaczy). 
Gronowo szanuje innego człowieka każdego dnia a nie tylko na pokaz.
147. Dodane przez do kom 146, w dniu - 03-01-2015 15:16
do kom 146 
 
Jasne, a Grzybowo nie szanuje.... Skąd taki osąd??? 
Mieszkańcy Grzybowa z tego co wiem to nie maja nic przeciw ludziom biednym ale przeciw przeciw decyzjom ludzi z urzędu, którzy robią co chcą a to zasadnicza różnica!!! Proszę weź najpierw zorientuj się w sprawie tak jak ja zanim coś napisałem.
148. Dodane przez taktak, w dniu - 03-01-2015 17:30
GRZYBOWO ludzi szanuje, właśnie to widać. 
Tak bardzo ich szanuje w TV, w kościele, na rynku leszczyńskim, na Zatorzu, Gronowie czy Zaborowie (tutaj to nawet Romów szanuje) tylko BROŃ PANIE BOŻE ZA WŁASNYM PŁOTEM. Niech socjalne w innych dzielnicach stawiają ale nie u nas w GRZYBOWIE, przecież ci biedni ludzie muszą gdzieś mieszkać tylko nie u nas, nie na Grzybowie.
149. Dodane przez do kom 148, w dniu - 03-01-2015 19:08
Nie chodzi o to, że nie na Grzybowie. Chodzi o to aby nie tworzyć Gett. A po za tym postaw się w sytuacji, że mieszkasz w bloku " socjalnym" i Twoje dzieci mówią gdzie mieszkają od razu są kojarzone z socjalami, nie ważne czy to Gronowo czy Grzybowo czy jeszcze gdzies indziej a jak ludzie biedni będą rozproszeni to inaczej też jest nikt im od razu łatki nie przypnie Zastanów się... A jakie mają perspektywy osoby o niższym statusie społecznym jak za "oknem" widzą ludzi "nic nie robiących" a jak będą tacy ludzie mieszkać w środowisku ludzi pracujących i dbających o to co mają to też inaczej jest. Co może nie mam racji???
150. Dodane przez masz rację 149, w dniu - 04-01-2015 00:11
kom 149 
Masz rację, uczyć trzeba się od najlepszych. A najlepszych mamy na Grzybowie. I właśnie tam powinni mieszkać wmieszani w tłum bogaczy ubodzy w pojedynczych mieszkaniach (domkach) socjalnych, bo kiedy otworzą to okno, będą mogli patrzeć na ludzi ciężko pracujących. 
Jak widać, oboje mamy rację. zgadzamy się.
151. Dodane przez do kom 150, w dniu - 04-01-2015 12:36
do kom 150 
 
Jasne niech mieszkaja na Grzybowie, ale pojedyńcze rodziny a nie Getta!!!!!
152. Dodane przez do kom 151, w dniu - 04-01-2015 13:15
do kom 151 
 
Jasne, doputy dopuki nie będą mieli mieszkać w twoim bezpośrednim sąsiedztwie (tuż przy twojej posesji), nawet jeżeli to będzie pojedyncza rodzina a powód zawsze jakiś znajdziesz. 
Tacy już przewrotni jesteście wy z Grzybowa.
153. Dodane przez do kom 152, w dniu - 04-01-2015 14:54
Skąd wysuwasz wnioski, że mieszkam na Grzybowie.??? 
Niestety rozczaruje Cię... nie mieszkam na Grzybowie a mimo wszystko jestem przeciwnikiem tworzenia Gett i popieram Mieszkańców Grzybowa. Ja mieszkam obok ludzi z tzw \" socjali\". Ale inaczej jest jak to jedna dwie rodziny a inaczej jak całe dwa bloki i taj jak pisałem wyżej (kom 149) postaw się w takiej sytuacji to sam zrozumiesz o co mi chodzi.....
154. Dodane przez Anna, w dniu - 04-01-2015 19:57
Ludzie z Grzybowa protestowali przeciwko sąsiadowaniu z ludźmi z socjala i poszli im na rękę. A co z normalnymi ludźmi mieszkającymi na Starówce? Dlaczego nam na głowę wrzucają jeszcze więcej patologii? Mało ich tu? Latem po zmroku przez Rynek nie idzie przejść, bo tylko ochleje z gwinta denaturat chleją, albo patologia nawalona jak stodoła na ławkach siedzi i nawet jak policja do nich podejdzie i chce ich usunąć, to się burzą i nie dadzą się usunąć. Leszczyńska Starówka ma opinię jednej z ładniejszych architektonicznie w Wielkopolsce... Ciekawe jak długo, skoro taka rewitalizacja Starówki się nam szykuje?
155. Dodane przez Masaccio, w dniu - 04-01-2015 21:47
(...) Trzeba myśleć co powoduje, że Ci ludzie tacy są i co zrobić żeby było ich jak najmniej w sensie nie dopuszczenia do takich sytuacji w jakich są. Jeżeli sami chcą w tym tkwić to nie można im pomagać. Powinna być tak jak w Stanach.
reklama
156. Dodane przez igor, w dniu - 06-01-2015 21:13
wielką pomyłką był wybór borowiaka na prezydenta
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom nad jeziorem sta... Stary dęb... 710000
Audyty energetyczne ... Leszno 1
Mieszkanie 48m kłoda... Kłoda 247000
Duże przestronne mie... Leszno 3200
Wyremontowany dom w ... Boszkowo-... 600000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj