Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
5
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Irena, Teodor,
Waldemar,
DZIEŃ
LEŚNIKA I DRZEWIARZA
Do końca roku 240 dni.
Start arrow Leszno arrow Muzeum na Placu Kościuszki?

Pomysły na Pałac Sułkowskich

Muzeum na Placu Kościuszki?

28.03.2015. Radio Elka, Jarek Adamek
palsulk.jpgJest koncepcja, żeby Pałac Sułkowskich przejęło Muzeum Okręgowe – mówi wiceprezydent Leszna Adam Mytych. Jego zdaniem pomysł urządzenia w budynku Urzędu Miasta jest nierealny. -Będziemy rozmawiać o tej sprawie z marszałkiem i wojewodą – mówi Mytych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dyskusje o zagospodarowaniu zabytkowego gmachu Pałacu Sułkowskich przy Placu Kościuszki trwają od co najmniej kilkunastu lat, czyli likwidacji Województwa Leszczyńskiego. W budynku mieściły się wojewódzkie instytucje - dziś zagospodarowany jest tylko częściowo przez delegaturę Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego,
Kuratorium Oświaty i kilku innych służb. W przeszłości pojawiały się pomysły przejęcia pałacu przez samorząd miejski i urządzenia w nim Urzędu Miasta.

Administracja kierowana przez Łukasza Borowiaka ma inny pomysł. W gmachu mogłoby zostać umieszczone Muzeum Okręgowe. -Wiemy, że muzeum ma problemy lokalowe i nie może eksponować swoich wszystkich zbiorów - mówi wiceprezydent Adam Mytych - Pałac Sułkowskich dawałby taką szansę. Zdaniem Mytycha w pałacu mogłyby też pomieścić się inne instytucje związane z kulturą i sztuką.

Pałac Sułkowskich to duży gmach, jednak zbyt mały na potrzeby Urzędu Miasta Leszna.
Muzeum to placówka samorządu województwa, a więc przenosiny musieliby uzgodnić między sobą marszałek i wojewoda. Jednak, jak mówi wiceprezydent, przejęcie budynku pod Urząd Miasta nie byłoby dobrym rozwiązaniem. -Po analizach wiemy, że nie pomieściłyby się tam wszystkie wydziały - mówi Adam Mytych. Jego zdaniem, podobnie jak zdaniem prezydenta Borowiaka, o wiele lepsze byłoby wybudowanie zupełnie nowego magistratu, choć na razie pozostaje to w sferze odległych planów.
 
Komentarze (42)
1. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 28-03-2015 13:10
Nie wnikając w koszty - nie jest ten budynek za duży na muzeum ? Może na muzeum lepiej byłoby wykorzystać budynek SP3 na Pl. Metziga, gdyby ta w przyszłości była połączona z SP1 i przeniesiona w nowe miejsce ? 
Może dawną Octownię ( choć pewnie trzeba by ją najpierw wykupić z rąk prywatnych ). Jeszcze inna propozycja to obecne wydziały UM przy Wałowej, po wybudowaniu nowej siedziby UM.
2. Dodane przez haha, w dniu - 28-03-2015 13:49
rano jak urzędasy zajmą parkingi to może interesant sobie przyjść na piechotę tam, i jeszcze więcej instytucji tam???
3. Dodane przez Mon, w dniu - 28-03-2015 14:04
W takim wielkim gmachu miałoby być muzeum? Chyba że w każdej sali byłby jeden eksponat. Utrzymanie takiego gmachu, jego ogrzanie i remonty to kolosalne pieniądze które muzeum nawet w małym stopniu nie wypracowałoby własną działalnością i sprzedażą biletów. Chyba dobrym pomysłem było przeniesienie mniejszych wydziałów w jedno miejsce, np z Lipowej JPII, Przemysłowej.
4. Dodane przez seba, w dniu - 28-03-2015 14:09
jeśli obecny prezydent i jego wice myślą, że ktoś się będzie liczył z ich zdaniem w Poznaniu, to sodówka im w główki uderzyła na maksa. Dyskutowanie o marszałkowskim muzeum i budynku wojewody przez szaraczków z Leszna to jest po prostu śmieszne.
5. Dodane przez MF, w dniu - 28-03-2015 14:30
A co z Atlasem?  
Pałac Sułkowskich nie powinien być tylko siedzibą Delegatury UW i KO. Szkoda obiektu na urzędy. Bardzo podoba mi się pomysł by w pałacu pomieścić instytucje związane z kulturą i sztuką.
6. Dodane przez do kom.1, w dniu - 28-03-2015 15:06
Nie wszystko co się robi należy przeliczać ile to kosztuje, są rzeczy o które musimy dbać. Najłatwiej jest coś wyburzyć i postawić z karton - gipsu coś nowego, co za 20 lat będzie znowu do wyburzenia. Pałac Sułkowskich jest okazałym budynkiem i nie tylko znalazło by miejsce muzeum, ale może małe sale koncertowe dla promowania muzyki symfonicznej ? Zachód dokłada do remontów swoich zabytków, a my wieśniaki, jedziemy i się zachwycamy, a swoje rujnujemy. Octownia, raczej nie, mury są nasiąknięte octem, trudno byłoby tam przebywać.
7. Dodane przez wawel, w dniu - 28-03-2015 15:07
ile ludzi z własnej woli rocznie odwiedza leszczyńskie muzeum? 1500 do 2500? dajcie już spokój ,osobiste ambicje realizować z własnych pieniędzy lub od sponsora,nie z podatków.
8. Dodane przez straż, w dniu - 28-03-2015 15:59
a tam gdzie urząd miasta na wałowej przywrócić remizę PSP :) 
jak kilka lat wstecz. 
Budynek odpowiada i straż by dojechała szybciej do zdarzenia losowego.
9. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 28-03-2015 17:16
Część tych uwag z kom. nr 6 chyba nie do końca powinna być kierowana do mnie czyli do osoby, która zastanawia się na optymalnym wyborem budynku. Samo miejsce wydaje mi się nie do końca trafione choć na pewno historycznie uzasadnione. Zwłaszcza gdyby w części sal pokazać jak żyli Sułkowscy lub Leszczyńscy. 
Octownia faktycznie nie musi być najlepszym miejscem, ale przeniesienie muzeum do SP3 w przypadku jej przeniesienia, ew. na Wałową, nie byłoby chyba takie najgorsze. Nie znam całej koncepcji tej propozycji, ale zastanawiam się nad praktycznym układem i wielkością pomieszczeń oraz komunikacją klatki schodowej na Pl. Kościuszki. Zwłaszcza gdyby pomieszczenia te miały być współdzielone z innymi instytucjami. Jak to jest proponowane w praktyce? Np. muzeum jest w poniedziałki nieczynne, w inne dni do 14 lub od 14. Na muzeum miałoby być wydzielone jedno piętro, lub kilka części na różnych poziomach, rozdzielone jakąś ścianką na korytarzu lub kratą żeby nikt nie próbował dostać się do muzealnych zbiorów w godzinach zamknięcia muzeum ? Wydaje mi się, że muzeum powinno dysponować oddzielnym wejściem i zabezpieczeniami a na Pl. Kościuszki może być o to trudno przez przeróbek.
10. Dodane przez FM, w dniu - 28-03-2015 17:25
Popieram pomysł prezydenta. Pałac powinien służyć mieszkańcom Leszna. Sale koncertowe, wystawy. Super.
reklama
11. Dodane przez J. do kom. 5, w dniu - 28-03-2015 17:26
Z Atlasem jest jedno proste rozwiązanie, podobne do tego, które w grudniu ub. roku na swoim profilu FB zaproponował Rafał Kotomski z pomnikiem Grochowiaka. Czyli powołać SPOŁECZNY komitet odbudowy tego pomnika i zamiast wydawać pieniądze z budżetu miasta, niech złożą się na jego odbudowę dobrowolnie ci, którzy faktycznie tego chcą. Sądzę, że nie powinno być w naszym mieście problemu z uzbieraniem takiej kwoty wśród mieszkańców i firm. Może nawet gdyby zwrócić się do firmy Atlas, to może by ona sama sfinansowała odbudowę w zamian za możliwość wykorzystywania zdjęć pomnika do swych działań promocyjnych (byle nie było żadnych szpetnych logotypów na pomniku). Sposób społecznych zbiórek, który Rafał Kotomski zaproponował w grudniu, wydaje mi się najrozsądniejszym rozwiązaniem przy budowie pomników w mieście. Miasto i tak ma mnóstwo innych wydatków a ludziom taka zrzutka może dać satysfakcję.
12. Dodane przez a może by tak mauzoleum dla styropianowców?, w dniu - 28-03-2015 17:27
O , jak widać jawi nam się w magistracie kolejny "geniusz" ze swoimi poronionymi pomysłami, ale jak mówią znawcy psychiatrii pomiędzy geniuszem a idiotą jest bardzo cienka linia
13. Dodane przez Wespazjan, w dniu - 28-03-2015 17:51
TAK TAK TAK, Muzeum do Pałacu!
14. Dodane przez Kierunek eksportu, w dniu - 28-03-2015 19:09
Jakie miejsca autorzy tego projektu proponują dla tych, którzy teraz znajdują się w tych budynkach ?
15. Dodane przez klk, w dniu - 28-03-2015 19:36
Warto również przemyśleć przeniesienie muzeum do budynku Zespołu Szkół Ochrony Środowiska na Metziga, skoro od września ma stać pusty. Na muzeum akurat by się nadał
16. Dodane przez do kom. 15, w dniu - 28-03-2015 20:04
Podoba mi się ta propozycja mimo, że nie znam tego budynku wewnątrz. Wydaje mi się, że dobrym pomysłem byłoby przygotowanie najpierw kompleksowego projektu zmian w całym mieście a dopiero później podejmowanie decyzji dot. poszczególnych budynków. Warto przy tej okazji zastanowić się jaką rolę w Lesznie miałby odegrać w przyszłości Plac Metziga? Dla mnie to jedno z ładniejszych miejsc w Lesznie lecz jest słabo wykorzystywane. Czy wyprowadzenie muzeum z Placu Metziga, nie przyczyni się do dalszej degradacji tej okolicy ?
17. Dodane przez Zatroskany, w dniu - 28-03-2015 20:45
A Młyny??? i tak tam nie będzie galerii. 
Miasto powinno "przejąć" gmach. 
Wszystkie instytucje miasta tam się zmieszczą. 
A w miejskich pustostanach można wszystkie muzea i inne organizacje .....
18. Dodane przez kjsn, w dniu - 28-03-2015 21:06
bardzo dobrze, młoda kadra w rządzie i zmiany na lepsze! brawo!
19. Dodane przez ups, w dniu - 28-03-2015 21:33
Na Kościuszki od 15 lat jest muzeum. Kosztowne muzeum. Jeden starosta bierze kase kilku muzealnych kustoszy rocznie. Wnioski? Precz ze starostą.
20. Dodane przez do 9, w dniu - 28-03-2015 21:45
Przecież godziny otarcia muzeum w nowy miejscu można zmienić, godziny otwarcia są sprawą umowną. W większym obiekcie, reprezentacyjnym, który obecnie jest prawie pusty, można zaprezentować więcej eksponatów. Jeżeli mówimy o kosztach utrzymania czy remontu, one będą zawsze i zawsze poryjemy je "MY" podatnicy. Czy jeżeli to będą biura urzędu, to kto utrzyma ten budynek ? Święty Mikołaj? Nie wszystko z naszych podatków, tylko może z innego ministerstwa. Jeżeli mają być wydawane pieniądze, to wolę aby miasto miała coś porządnego i reprezentacyjnego. Po za tym, nie wiem czy jest jakieś muzeum na świecie, które jest samo wystarczalne pod względem finansowym ? Z samych biletów, trudno utrzymać obiekty, opłacić obsługę, ponosić koszty konserwacji posiadanych zbiorów, a co najważniejsze nabywać nowe eksponaty, aby wzbogacać ofertę.
21. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 28-03-2015 21:59
Młyny to miejsce z dużym potencjałem, ale czuję, że do 6-7 mln za zakup trzeba dołożyć przynajmniej drugie tyle lub i trzecie aby wszystko doprowadzić do stanu użytkowania.
22. Dodane przez Ryszard, w dniu - 28-03-2015 22:09
To nie jest pomysł Borowiaka!!!!! o tym od dawna już się mówi!!!
23. Dodane przez zabytek, w dniu - 29-03-2015 01:48
młyn - MUZEUM MŁYNARSTWA - ten obiekt na to zasługuje, tym bardziej, że jest nieco dokumentacji archiwalnej... WARTO DLA POTOMNOŚCI 
a na Placu Kościuszki - MUZEUM - TAK, bo działa pięknie, a w małym budynku na Pl. dr Metziga nieco się ''dusi''
24. Dodane przez ja, w dniu - 29-03-2015 05:32
Nie chce mi się wierzyć,że w tym budynku nie pomieścił by się UM, w podwórzu też jest budynek, a i parkingi wewnątrz i przed dla klientów, garaże.Pełna infrastruktura. Należy ten pomysł przeanalizować, a i petentom bliżej, no i miejsce historyczne i godne tego Urzędu.
25. Dodane przez Alfonso, w dniu - 29-03-2015 10:50
Wawel masz rację, ale miło byłoby gdyby tak np; wyrzucili urzędasów na bruk!!!
26. Dodane przez do kom. 20, w dniu - 29-03-2015 11:14
Godziny pracy muzeum można zmienić, ale Rozporządzenie Ministra Kultury w sprawie zabezpieczenia zbiorów w muzeach ... z 15 października 2003 roku, będzie już trudniej zmienić. A tam czytamy m.in. "Organizacja ruchu w muzeach musi uwzględniać możliwość korzystania z dwóch wejść: głównego i gospodarczego", "Otwory okienne piwnic oraz parteru, stosownie do zagrożeń, należy dodatkowo zabezpieczyć okiennicami, kratami, żaluzjami lub szybami wzmocnionymi", "Przy pracach w obiektach zabytkowych należy uwzględniać wymagania służb konserwatorskich", etc, etc. 
Warto więc upewnić się najpierw w jakich pomieszczeniach tego budynku miałoby znajdować się muzeum a w jakich "inne instytucje związane z kulturą i sztuką" aby uwzględnić wszystkie wymagania formalne stawiane muzeom ?
27. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 29-03-2015 11:23
Tego budynku nie da się rozbudować a w Polsce urzędy powinny być budowane modułowo. Tak aby co pewien czas, można było dobudowywać kolejne skrzydła budynku. Wystarczy popatrzeć na urzędy skarbowe w Polsce. Zamiast uprościć podatki i wprowadzić dużą kwotę wolną od podatku dochodowego (podobnie jak w innych krajach) zatrudnia się sztaby ludzi, którzy mają coraz więcej pracy.
28. Dodane przez do kom. 23, w dniu - 29-03-2015 11:33
Czyżby Leszno brało udział w konkursie na nowe obiekty muzealnicze? :) Muzeum młynarstwa to fajny pomysł, ale jeżeli nie byłoby stworzone w jakiejś wyjątkowo atrakcyjnej formie, która ściągałaby tłumy z całej Polski i pozwoliłaby zarabiać na siebie, to zacząłbym się obawiać o rozciągliwość budżetu miasta.  
Przy całej sympatii do obecnego Prezydenta, patrząc na ostatnie propozycje (muzeum, wieża ciśnień, wały, starówka, itp.) i wcześniejszą informację przedstawioną po audycie, zaczynam obawiać się trochę o równowagę budżetową. Kolejny wydatek rzędu 20-30 mln na muzeum młynarstwa, które w dodatku byłoby deficytowe, nie poprawiłoby raczej tej równowagi.
29. Dodane przez MF, w dniu - 29-03-2015 12:10
A ja chcę mieszkać w pięknym mieście Lesznie z muzeum, wystawami, koncertami ( np. Pałac Sułkowskich) wieżą ciśnień, starówką. Temu miastu potrzebna jest wizja rozwoju. Jedna kadencja na to nie starczy, ale trzeba rozwijać miasto.
30. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 29-03-2015 16:38
Paszporty przenieś do Starostwa a z Pałacu zrobic użytek z prawdziwego zdarzenia bo teraz jest w fatalnym stanie.Teraz to jest wstyd dla miasta że tam mieści się Delegatura Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego.
31. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 29-03-2015 17:58
Ja też chcę mieszkać w pięknym, ciekawym i rozsławionym przynajmniej na cały kraj mieście, lecz samo przeniesienie muzeum do innego budynku, nie daje nam jeszcze gwarancji rozwoju. Gwarancję kosztów tak. Dlatego jeżeli miałyby pojawić się takie zmiany, to warto robić je z głową. Sama zmiana budynku nie wystarczy - potrzeba jeszcze naprawdę ciekawych pomysłów jak te zmiany wykorzystać by rozsławić miasto i by ludzie i miasto na tym skorzystało.
32. Dodane przez Sybaryta, w dniu - 29-03-2015 18:53
Może w tym pałacu przywrócić do stanu pierwotnego dawne sypialnie leszczyńskich sybarytów aby pokazać jak frywolnie korzystali z uciech życia? Klasyk zwykł mawiać "cycki zawsze się sprzedają". Zawsze można więc zrobić kilka sal tylko dla dorosłych. Może odrobiona realnej pikantności ściągnie do nowego muzeum ludzi i dowiedzą się jak naprawdę żyło się kilkaset lat temu? ;)
33. Dodane przez realistA, w dniu - 29-03-2015 19:26
Popieram ko. 19. Dawniej w tym budynku pomieścili sie urzędnicy woj. leszczyńskiego, a dzisiaj nie zmieszczą się w tym budynku urzędnicy U.M. ... Śmiech mnie ogarnia... Czyli urzędników w ostatnim 20 leciu musiało przybyć dziesięciokrotnie...? Nieprawdaż !!! Zbędne starostwo, to rzecz oczywista, ale kogo to interesuje, przecież urzędnicy i ich rodziny to wierni , glosujący na określone partie!!! Żadna partia od 25 lat nie zdecydowała się na przecięcie tego wrzodu ( nadmiar administracji).., Stąd potrzeby lokalowe dla tej armii urzędniczej i poronione pomysły budowy nowych obiektów da urzędników... Ale niebawem nadejdzie moment,że w RP zostaną ( do czasu ) urzędnicy, emeryci, którzy z uwagi na stan "służby" zdrowia wymrą szybko i kler bez wierzących.... Taki miałem dzisiaj sen proroczy... A może to jawa a nie sen!!!
34. Dodane przez Instytucje, w dniu - 29-03-2015 23:27
Proszę o podpowiedź jakie inne instytucje związane z kulturą i sztuką mogłyby się tam przenieść? Myślę, że MOK, BWA i CKiS raczej dobrze się czują tam gdzie są. Poza tym chyba trudno byłoby inaczej zagospodarować pomieszczenia przy Chrobrego i przy Narutowicza. Szkoła Muzyczna też dobrze się chyba czuje na Wałowej. No, może Miejska Biblioteka Publiczna mogłaby się przenieść. Coś jeszcze ?
35. Dodane przez Do "znawców" sztuki, w dniu - 30-03-2015 09:00
Odnoszę wrażenie,że wypowiadający się na temat muzeum w Pałacu Sułkowskich nigdy, łącznie z "pomysłodawcą" nigdy w nich nie bywali, stąd ten poroniony pomysł
36. Dodane przez Jerzy, w dniu - 30-03-2015 09:42
Jak zwykle większości z nas nic się nie podoba. Leszczynianom podobało by się przeniesienie muzeum do innego miasta i narzekanie, że nie ma muzeum w Lesznie i oczywiście to wina władzy.
37. Dodane przez JO, w dniu - 30-03-2015 11:13
Piękny pusty budynek z sporym parkingiem jest przy ul.Przemysłowej Młyny
38. Dodane przez do kom. 36, w dniu - 30-03-2015 14:35
Jak zwykle ktoś uogólnia, pisząc "nic się nie podoba". Dyskusja polega na tym, że każdy wyraża swoje opinie, nie każdy jednak musi mieć takie samo zdanie jak autor pomysłu. W powyższych komentarzach jest wiele ciekawych argumentów, pytań i podpowiedzi, które mogą pomóc w podjęciu ostatecznej decyzji.
39. Dodane przez up, w dniu - 30-03-2015 16:18
a przed wyborami były takie obiecanki.a może kolejna posada byłaby dla wice i sekretarza
40. Dodane przez E. S., w dniu - 30-03-2015 19:15
URZĄD MIASTA DO PAŁACU SUŁKOWSKICH! 
Pod tym tytułem ,w krótkim czasie,wypowiadam się poraz wtóry.,gdyż po pierwsze,chciałbym zrozumieć czy głównym problemem jest Muzeum i Pa łac ,czy też może Urząd Miasta.Otóż dwa pierwsze ,są poza zasięgiem władz miasta,gdyż pierwsze podlega Marszałkowi a drugi Wojewodzie,więc nie usiłujmy wkraczać w ich kompetencje i obowiązki ustawowe,mając na głowie multum własnych.Jest to jakiś temat zastepczy,podczas gdy naprawdę niebagatelnym jest temat przyszłej siedziby Urzędu .Karasia było wystarczające w 1991 r .by opróżnić Ratusz i umożliwić przystąpienie do niezwłocznej renowacji najcenniejszego zabytku Leszna.Wtedy nie obyło się bez walki w sądzie,tworząc nam dodatkowo przeszkodę przed przeprowadzką ,w postaci Szkoły Muzycznej,która odmówiła wzięcia pięknego budynku po żłobku,narożnik Jagiellońskka/Niepodległości.Ta dygresja jest konieczna ,bo pojawienie się Muzeum , dziwnie kojarzy mi się jak figura na szachownicy , spełniająca rolę Szkoły Muzycznej z tamtych lat.  
Dlaczego pałac na Urząd? Argumentów jest kilka: 
1.Pałac Sułkowskich wymaga mecenasa,jako drugi po ratuszu ,najcenniejszy zabytkowy obiekt publiczny.Nikt poza miastem nie jest w stanie zadbać o niego w takim stopniu jak tego wymaga i na to zasługuje.Marszałek i Wojewoda mają w Wielkopolsce pęczki takich obiektów,Leszno ma jeden! 
2.Będąc mecenasem,najcenniejszym rozwiązaniem jest,dla obydwu stron, gdy równocześnie jest się użytkownikiem,najlepiej jedynym,zwłaszcza,że obiekt ten wymaga lokatora godnego,niezainteresowanego tylko jego eksploatacją,jak jest teraz,ale dbałością przedewszystkim o jego jak najlepszą kondycję i długowieczność. 
3.Nie ma lepszej lokalizacji w mieście na Urząd ,ze względu na swe centralne położenie zamykające Starówkę ,wraz z parkiem i al.Słowackiego,wymagających również renowacji czy rewitalizacji. 
4.Koszt (należy zrobić rachunek)zapewne będzie nie większy niż budowa nowego obiektu wraz z działką i niezbędną infrastrukturą. 
5.Należy porozumieć się ze Starostą w sprawie zamiany budynków Starostwa na Karasia.Nie wszystkie wydziały,np.Komunikacji,muszą być razem z Prezydentem. 
5.Dokonując rewitalizacji otoczenia pałacu ,po wyburzeniu garaży,magazynków ,szop na zapleczu,stworzyć parking w niezbędnej ilości miejsc. 
Proszę wybaczyć mi dłużyznę,alei nformacja ograniczała sie do stwierdzenia,że Urząd w Pałacu jest nierealny,bez słowa :dlaczego,dlatego właśnie pare konkretnych propozycji :dlatego.
reklama
41. Dodane przez józefa, w dniu - 30-03-2015 20:31
kiedyś był tam sąd. można przenieść i z Kasprowicza i z Dąbrowskiego. w jednym miejscu wszystkie wydziały. a miasta dostało by 2 budynki. przecież kiedyś na Kasprowicza było starostwo.
42. Dodane przez A propos kom. 40, w dniu - 30-03-2015 21:01
Muszę przyznać, że miło się czyta merytoryczne wypowiedzi. Zastanawia mnie jednak przy tej okazji czy byłaby jednocześnie szansa na wyprowadzenie z sąsiedztwa Pałacu Sułkowskich, aresztu śledczego? 
Na mapach satelitarnych widać, że zajmuje on całkiem duży teren a jakoś mi on nie pasuje ani do urzędu ani do pałacu. Gdyby wjazd na parking za pałacem był tam gdzie jest teraz brama aresztu, to wyjazd przy III LO mógłby być tylko jednokierunkowy, co udrożniłoby komunikację pojazdów wokół pałacu.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj