Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
5
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Irena, Teodor,
Waldemar,
DZIEŃ
LEŚNIKA I DRZEWIARZA
Do końca roku 240 dni.
Start arrow Leszno arrow Wysypisko na Zatorzu

MZO nie odbiera wszystkiego

Wysypisko na Zatorzu

13.04.2015. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. KZGRL)
W sobotę w Lesznie odbyła się pierwsza tura zbiórki odpadów wielkogabarytowych. Przy okazji okazało się, że nie wszyscy znają znaczenie tego słowa – jak poinformował nas prezes KZGRL Eugeniusz Karpiński jeden z mieszkańców Zatorza urządził małe wysypisko odpadów, bynajmniej nie wielkogabarytowych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zbiórka odpadów wielkogabarytowych obejmuje zazwyczaj meble oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Na zdjęciach dostarczonych nam przez Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego widać zawartość tego
„wysypiska” urządzonego w sobotę przez mieszkańca Zatorza.

-Były tam liście, dynia, deski, odpady budowlane, opony - wymienia Eugeniusz Karpiński - wprawdzie normalnie odbieramy opony, ale ta ilość świadczyła o tym, że właściciel posesji może prowadzić działalność gospodarczą.

Przewodniczący zarządu KZGRL dodaje, że prowadzący zbiórkę MZO odpadów nie odebrał. -Właściciel będzie je musiał sam oddać w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów - mówi - jak sama nazwa punktu stanowi, odpady będą musiały być posegregowane.
Związek już powiadomił Straż Miejską, która ma wyegzekwować pozbycie się śmieci.

Eugeniusz Karpiński jeszcze raz przypomina, że szczegółowe informacje na temat objazdowych zbiórek odpadów można znaleźć na stronie http://kzgrl.pl/jak-postepowac-jak-segregowac/zbiorki-objazdowe .

 
Komentarze (44)
1. Dodane przez bajbek, w dniu - 13-04-2015 14:09
Jeżeli się nie mylę to jest ul. Krzyckiego {...} Ciekawę jak znajdą właścicela skoro stoi ten bałagan przy pustostanie....
2. Dodane przez absurd, w dniu - 13-04-2015 15:11
Szczerze? Może i gość nieco przegiął (gruz) ale tłumaczenia Karpińskiego są żałosne. Opony świadczą o działalności....może magazynował 20 lat człowieku! Tak trudno było odebrać i ZROBIĆ PORZĄDEK za co kasujecie forsę? To nie pierwszy raz, gdy Związek kombinuje z odbiorami śmieci. Płacimy jak za zboże za wywóz odpadów i wydaje mi się, że robienie larum z tej jednostkowej sytuacji to wyraz małostkowości ludzi ze Związku. Ten bajzel wciąż tam jest? Trzeba było odebrać, wycenić to, co niezgodne i wysłać fakturę. A nie teraz spychać na straż i ignorować stworzone na okoliczność zbiórki śmietnisko. Skandal panie Karpiński!
3. Dodane przez x, w dniu - 13-04-2015 15:22
To pewnie ludzi z domu za pustostanem
4. Dodane przez Przykre ale prawdziwe, w dniu - 13-04-2015 15:24
Przykro to pisać, ale Leszno nie jest czystym miastem. Proszę zobaczyć ile śmieci pływa na stawku przy Pl. Kościuszki. Ul. Krótka, na terenie przyszłej Galerii Goplana też jest jedno wielkie śmietnisko. Proszę by urzędnicy porozmawiali również z PKP o porządku przy torach bo to bardzo brzydka wizytówka naszego miasta. Proponuję spacer ze Święciechowskiej, przejściem przy torach obok zakładu Akwawit w stronę hotelu - wielki wstyd. Nikt tego nie sprząta, a zła opinia spada na całe miasto. Przykłady można by mnożyć.
5. Dodane przez igor, w dniu - 13-04-2015 16:31
GŁUPOTA LUDZKA NIE ZNA GRANIC
reklama
6. Dodane przez Teodor, w dniu - 13-04-2015 16:34
Oczywiście ktoś szuka taniej rynsztokowej sensacji. Bałagan jest na terenie prywatnym więc nie rozumiem. Widzę że właśnie " znienawidzona" straż miejska się tym zajęła i właściciel wywozi śmieci. Może jednak straż miejska jest potrzebna.
7. Dodane przez do kom. 2, w dniu - 13-04-2015 17:05
Coś w tym jest. Jestem ciekaw czy pracownicy KZGRL próbowali w ogóle rozmawiać z właścicielem tej posesji, czy uznali, że to niegodne dla nich zajęcie i trzeba do tego zaangażować mundurowych?  
W Statucie KZGRL (par.10 Kompetencje Zarządu ) napisane jest, że zwracają się o pomoc do Policji, jeżeli jest to niezbędne... 
Czy tutaj nie wystarczyła zwykła rozmowa ?
8. Dodane przez oko, w dniu - 13-04-2015 17:49
ale cwaniaczek, tacy są ludzie chytrzy, cwani i wyrachowani...... 
" złapać " i solidnie ukarać i oczywiście niech sam wywozi a nie podrzuca jak kukułka jajo.....
9. Dodane przez do kom. 2, w dniu - 13-04-2015 17:59
Całkowicie się zgadzam z kom.2. No cóż, pan Karpiński i jemu podobni nie są w stanie zrobić nic ponad to, co im się wydaje, że zrozumieli z urzędowych paragrafów ...
10. Dodane przez Rekma, w dniu - 13-04-2015 18:33
Jak tak będziecie na Gościa naskakiwać, to za chwilę to wszysko znajdzie się w lesie.
11. Dodane przez nie to nie, w dniu - 13-04-2015 18:45
nie ma problemu, związek nie chce, to następnym razem wywalę wszystko do lasu :)
12. Dodane przez Honkisz, w dniu - 13-04-2015 19:38
Zamiast dbać o porządek to Karpiński wymyśla.
13. Dodane przez sum, w dniu - 13-04-2015 20:04
komentarze 10 i 11 potwierdzają komentarze 2 i 9, tylko, że urzędników to i tak nic a nic nie obchodzi
14. Dodane przez Dbaj o środowisko!, w dniu - 13-04-2015 20:38
Nikt nie napisał, że nie przyjmie tych odpadów, tyle tylko, że w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (jeśli nie pochodzą oczywiście z prowadzonej działalności gospodarczej). Najlepiej jednak narzekać. Chce się dążyć w zarobkach i stylu życia do zachodu, a standardy zachowania i dbałości o środowisko na poziomie Białorusi.
15. Dodane przez pejotl, w dniu - 13-04-2015 20:46
Zgadzam się z większością komentarzy. Za chwilę może będziemy musieli odpady mierzyć, ważyć i liczyć, by spełniały wymogi wielkogabarytowych i norm ustalanych według własnego widzimisię odbiorcy. Nie rozumiem dlaczego nie zabrano tego, co spełniało wymogi, tylko pozostawiono wszystko. Jakoś ten sam Związek nie kwapi się do załatwienia sprawy rzeczywistego dzikiego wysypiska nieopodal - to jest w pobliżu przychodni Zatorze. Jest tam wykopany jakiś dół i wokół pełno śmieci, których ciągle przybywa. Nikt się tym nie zajmuje, choć straż miejska co rusz patroluje te okolice.
16. Dodane przez pablo, w dniu - 13-04-2015 20:54
Popieram komentarz 14 dbajmy o środowisko myśmy o przyszłości nszych dzieci
17. Dodane przez cdr, w dniu - 13-04-2015 21:27
tam leżą opony a one spełniają wymogi, swoją drogą jak firma powołana do zbierania śmieci nie chce tego robić, to w końcu kto ma się tym zająć??? prowadzę działalność i za odpady muszę bulić TRZEM INSTYTUCJOM PLUS PRYWATNEJ SPALARNI !!! i jeszcze jakiś urzędasów ze związku gmnin muszę utrzymywać :(
18. Dodane przez owoc, w dniu - 13-04-2015 21:32
ha ha ha! ta dynia mnie rozwaliła :) może się chłopaki duchów z Halloween czających w workach wystraszyły !
19. Dodane przez Pieniądze za nic, w dniu - 13-04-2015 21:34
Zbiórka odpadów wielkogabarytowych obejmuje ZAZWYCZAJ meble oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.  
 
Takie z lekka cwaniackie sformułowanie. 
Może by się podparł dziennikiem ustaw ? 
Gdzie można przeczytać wykaz zwyczajowo przyjętych odpadów ? 
Czy prezydent RP podpisał ten wykaz? 
Czy żyrandol z Krakowskiego Przedmieścia można wystawić ? 
 
A może tylko Meble na gwarancji i kino domowe z obciętą wtyczką!!!!!!!!!!!!!!!? 
 
To nie moje śmieci ale cały czas zastanawiam się za co płacę przeszło 50 zł miesięcznie? 
Oddając wystawiając co tydzień ziejący pustkami kubeł. 
Bo k...a czym mam go wypełnić? 
A prezes w pierwszym roku powstania organizacji już na wczasy jechał. 
 
Niech się zastanowią co oni właściwie chcą robić? 
No bo faktycznie gdzie tą dynię wyrzucić niby roślinka ale nie przetworzona a trawy nie można do kubła wyrzucić. 
A opony to żenada !!!!!!!!!! 
Po tej ubolewania godnej akcji znowu zaczną palić oponami !!!!! 
 
I oto chyba chodzi!? 
Aby wykazać potrzebę karmienia przez społeczeństwo strażników miejskich. 
gdy tymczasem 
 
Opony, w zależności od technologii jaką dysponuje cementownia, spalane są w częściach - po ich uprzednim rozdrobnieniu - lub w całości. Dla tej gałęzi przemysłu to bardzo cenne paliwo, ponieważ opony mają wyższą kaloryczność w porównaniu do węgla kamiennego. Poza tym, w efekcie ich spalania w piecu cementowni nie powstaje popiół, a w porównaniu z węglem emitowanych jest mniej szkodliwych gazów - głównie dwutlenku węgla i dwutlenku siarki. 
 
Uzyskany grys i granulat po dodaniu odpowiednich lepiszczy stosuje się najczęściej jako nawierzchnie placów zabaw, boisk sportowych, a także znajduje zastosowanie jako materiał na wykładziny dźwiękochłonne i amortyzujące uderzenia. Pył gumowy dodaje się najczęściej do mieszanek gumowych, z których wyrabia się takie produkty jak dywaniki samochodowe, maty gumowe itp. 
 
Branża motoryzacyjna wiąże wielkie nadzieje z wykorzystaniem gumy jako domieszki w nowym gatunku nawierzchni asfaltowych. Przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych badania wykazały, że taki nowy asfalt wykazuje znakomite parametry. Poruszające się po nim pojazdy mają o 25 proc. skróconą drogę hamowania i emitują znacznie mniej hałasu. W czasie deszczu auta mają lepszą przyczepność, a sama nawierzchnia wykazuje większą trwałość w porównaniu do asfaltów wyprodukowanych tradycyjnymi metodami. 
 
Na świecie stosuje się także recykling metodą pirolizy - czyli poddania opon procesowi rozkładu termicznego bez dostępu tlenu. W ten sposób z opon uzyskuje się oleje (paliwowe lub do wykorzystania w przemyśle chemicznym) , gazy paliwowe oraz stal i grafit. 
 
http://www.utylizacjaopon.pl/Default.aspx?PageId=144 
 
Firma jest typową firmą oponiarską. Handlujemy oponami od kilkunastu lat. Od 2002 roku zajmujemy się także ich utylizacją. Czyli zbieramy stare opony, które wcześniej oddawaliśmy do cementowni do spalenia. Natomiast w 2008 roku podjęliśmy decyzję, że będziemy prowadzić także działalność recyklingu opon. Nie tylko zbieramy zużyte opony, ale także chcemy je utylizować. Dosłownie w zeszłym tygodniu nastąpił rozruch technologiczny linii produkcyjnej do wytwarzania1 granulatu gumowego właśnie z opon zużytych. Także na dzień dzisiejszy Orzeł S.A. to Broker Oponiarski - jest drugim pod względem wielkości sprzedawcą opon przez internet oraz Recykler produkujemy granulat gumowy z opon zużytych. 
 
Firma zaczynała rozumiem od handlu oponami, później przyszła kolej na zbiórkę opon zużytych, a następnie rozpoczęła recykling. Jakie materiały otrzymujecie w procesie recyklingu? 
 
Będziemy otrzymywać trzy produkty: stal, tekstylia oraz granulat gumowy. Tekstylia są najmniej rynkowym produktem, zostaną one wykorzystane jako paliwo alternatywne. Stal pójdzie do przetopu, a największy przychód dadzą nam granulaty. Na dzień dzisiejszy mamy podpisany kontrakt z firmą, która będzie dystrybuować nasze produkty w Europie Zachodniej i w Polsce. Jest to kontrakt na 4 lata na blisko 40 ton granulatu i o wartości niespełna 30 milionów złotych. 
 
 
http://www.mentora.pl/start-up/wywiad-jak-zro(...)recyklingu-opon 
 
 
A TERAZ UWAGA !!!!!! 
 
Ecopneum Polska 
www.ecopneum.pl Cbiuro@ecopneum.pl  
 
 
tel. 61 441 57 93  
 
ul. Rakoniewicka 38 
62-065 Grodzisk Wielkopolski 
woj. wielkopolskie 
 
 
skup zużytych opon, odbiór zużytych opon, sprzedaż granulatu gumowego, granulat gumowy, odpady stalowe, 
 
...........http://panoramafirm.pl/skup_zu%C5%BCytych_opon/zachodniopomorskie,,szczecin............................................ 
odbiór zużytych opon własnym transportem bądź na życzenie klienta w inny sposób 
http://panoramafirm.pl/wielkopolskie,grodziski,grodzisk_wielkopolski,rakoniewicka,38/ecopneum_polska_utylizacja_opon_recykling-apfixh_jgf.html 
 
Potrzebujecie kogoś do rządzenia tym związkiem ? 
Dajcie znać. 
Bo nie rozumiem dlaczego związek woli nie wziąć opon nic nie płacąc i sprzedać (nawet zawozić nie muszą) a im więcej tym lepiej! 
A oni się zastanawiają czy ktoś działalności nie prowadzi. 
Od tego jest policja skarbowa bo nawet nie wydział do zwalczania przestępczości gospodarczej. 
 
Leszno -żenada. 
Do czwego w tym mieście prezesi używają komputerów? 
Lepiej nie odpisujcie -dzieci które nie mają co do kubła wrzucić mogą PRZECZYTAĆ .
20. Dodane przez hadi, w dniu - 13-04-2015 22:01
Z tego co mi wiadomo to jest prywatna posesja i śmieci były na niej a nie na drodze więc po co ten szum
21. Dodane przez Yahooy, w dniu - 13-04-2015 22:05
W Lesznie rządzi MZO ( a właściwie śmieciarze), a nie KZGRL. U mnie na kuble było parę gałęzi, to nie wywieźli całych dwóch kubłów śmieci komunalnych. Nawet nie zadzwonili, że nie zabierają. Całe dwa tygodnie odpady śmierdziały na ulicy.
22. Dodane przez POGRANICZE absurdu, w dniu - 13-04-2015 22:19
Straż miejska jest za cienka w kłębie aby oczyścić Polskę ! 
Ale POwodzenia -może Policja pomoże  
 
W wydziale ochrony środowiska urzędu marszałkowskiego oponami się interesują, ale niewiele mogą pomóc. - Gdy są ich setki, spisuje się umowę z firmą recyklingową i sporządza kartę przekazania odpadów - informuje Jadwiga Bondos. A jeśli opon jest tylko kilka? - Trzeba szukać punktu odbioru. Najlepiej w serwisach i punktach wulkanizacji - radzi.  
 
- Jeśli pan kupi u mnie nowe, to stare przyjmę - słyszymy w DS Service na Ołbińskiej. A jak nie? - Przykro nam - ucinają.  
- Nie mamy możliwości, nie składujemy - to w V-lab na Chorwackiej.  
 
- Jeśli to tylko cztery, to można do nas podrzucić - zgadzają się w końcu w Wulkanizacji 24h z Karwińskiej. Za darmo? Chwila zastanowienia. - Dwa piwa i gra - szybko ustalają cenę. Chcemy jednak oddać opony, nie piwo.  
 
 
Zbigniew Morawski z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska. Nie muszą, bo prowadzenie wulkanizacji a przyjmowanie starych opon to dwie różne sprawy i dwa zezwolenia. W tym przypadku wulkanizator nie jest wytwórcą odpadu. WIOŚ może mu nawet wlepić karę za brak zezwolenia na składowanie.  
 
- Ustawa o utrzymaniu porządku i czystości w gminach obliguje prezydenta miasta do zajęcia się tą sprawą. Miały powstać punkty zbiórki opon - mówi Morawski.  
W Dziale Gospodarki Odpadami ratusza znają problem.  
 
- Kontenery są, sprzęt też mamy. Ale nadal czekamy na zezwolenie. Już latem powinno być lepiej - zapewniają, choć nie mówią, kto i gdzie takie punkty poprowadzi. Ale do lata czekać nie chcemy. 
W WPO Alba mogą przyjąć. Ale nie za darmo. - Opłatę musimy pobrać, bo to odpad do utylizacji - mówi Tomasz Ciuchta z Alby. Ile zapłacimy? - Około 50 groszy za kilogram. Jeśli jednak opony są zabrudzone olejem lub smarem, cena może wzrosnąć - ostrzega.  
 
 
 
 
http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/we-wroc(...)ie-starych-opon,829632,art,t,id,tm.html 
 
Naszemu kochanemu miastu bliżej do Wrocławia jak Poznania. 
Kto wogule kontroluje to towarzystwo pod tytułem: 
Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego  
Na szkolenia może do grecji będą jeździć? 
 
Utylizacja opon - Poznań, woj. wielkopolskie - Panorama Firm  
panoramafirm.pl/utylizacja_opon/wielkopolskie,,pozna%C5...  
Utylizacja opon - Poznań, (woj. wielkopolskie) - zobacz listę firm w ... odbiór opon , odzysk opon, skup zużytych opon, odbiór zużytych opon, sprzedaż granulatu ... Przeczytaj więcej ť  
Skup Zuzytych Opon Cennik - Oglaszamy24.pl  
www.oglaszamy24.pl/szukaj/ogloszenia/skup-zuzytych-opon...  
Skup Zuzytych Opon Cennik najnowsze ogłoszenia kupię sprzedam ogłoszenie Skup Zuzytych Opon Cennik ... Mobilna wulkanizacja i serwis opon w Poznaniu. Przeczytaj więcej ť  
Skup Opon | Darmowe Ogłoszenia | Polska | Gumtree Polska  
www.gumtree.pl/fp-skup+opon  
Witam nasza firma zajmuję się skupem opon używanych kupujemy tylko opony letnie w rozmiarze 15-16 cali nie starsze niż 7 lat oraz bieżnik około 5 mm do 50 ... Przeczytaj więcej ť  
Opony uzywane poznan - Broomer.pl  
www.broomer.pl/firmy/opony-uzywane-poznan-s1.html  
Opony uzywane poznan | Internetowa wyszukiwarka firm motoryzacyjnych ... BAJBER - Opony używane sprawdzone ciśnieniowo, Serwis opon, Skup aut. Adres. Przeczytaj więcej ť  
Skup opon - skup opon zużytych, starych i złomowych ... - Firmy.net  
www.firmy.net/skup-opon.html  
Skup opon - Firmy zajmujące się skupem opon zużytych, starych, złomowych i używanych. Przeczytaj więcej ť  
.............................................................................................................. 
My tu o segregowaniu, a nasze śmieci zgarnie mafia 
Gdy przedsiębiorcy opowiadali nam o szokującej rzeczywistości ustawy śmieciowej, mówili, że w Polsce właśnie się rodzi śmieciowa mafia. We Włoszech podobna mieszanka braku kontroli i szukania oszczędności umożliwiła zorganizowanym gangsterom przejęcie kontroli nad śmieciami  
Wątpiącym polecamy lekturę słynnej "Gomorry" Roberto Saviano, w której m.in. opisał to, jak Camorra zarabia na śmieciach. 
 
W Polsce w ostatnich dniach alarm podnoszą właściciele instalacji przetwarzających odpady. Odkąd 1 lipca weszła w życie ustawa śmieciowa, trafia do nich o połowę mniej odpadów niż wcześniej. A miało być odwrotnie  
 
 
Jak oszukać GPS w śmieciarce  
 
Firmy śmieciowe, które nie chcą podpisywać umów z RIPOK-ami, mają metody obchodzenia prawa. Oto kilka możliwości, o których mówią eksperci: 
 
>> Przepisy mówią, że każda śmieciarka ma mieć GPS tak, żeby można było śledzić, gdzie firma wiezie śmieci. Ale monitorowana jest tylko droga od mieszkańców do bazy firmy. Tam odpady przeładowuje się w inne, nieoznakowane ciężarówki i trop się urywa. 
 
>> Ważenie śmieci z co drugiej śmieciarki. Niezważone śmieci wedle prawa nie istnieją, w rzeczywistości trafiają do lasów albo żwirowisk. 
 
 
Zapytaliśmy więc służby, co musiałoby się zdarzyć, żeby zainteresowały się sprawą. 
 
ABW, CBŚ i policja po otrzymaniu od nas pytań zamilkły. Czy przygotowują jakąś akcję? 
 
 
Urząd miasta w Częstochowie chce sprawdzić, czy doszło do zmowy cenowej przy przetargu na wywóz śmieci w tym mieście. Z umowy z miastem zrezygnowały dwie firmy, które najlepiej wypadły w przetargu, umowę podpisała trzecia firma, z najdroższą ofertą. A po rozstrzygnięciu przetargu na podwykonawców wybrała sobie przedsiębiorstwa, które same zrezygnowały z umowy z miastem. 
 
http://metro.gazeta.pl/Portfel/1,126512,14300919,My_tu_o_segregowaniu__a_nasze_smieci_zgarnie_mafia.html
23. Dodane przez Wdowa PO wolnym rynku, w dniu - 13-04-2015 23:02
Dziwne ,że prokuratura się jeszcze nie zajmuje sprawą nieodebrania śmieci?! 
 
-Bo dynię związek mógł zostawić do poniedziałku ( odpad od obiadu i to nie z restauracji a i sama by się rozłożyła w czasie krótszym jak 12 miesięcy -jaki kłopot dla MZO) 
-Deski sam bym wzioł bo się chłodno zrobiło to się spali ( a jak nie to termity na wysypisku wrąbią -jaki kłopot dla MZO) 
-Z tego co czytam to oponami legalnie w ciepłowniach palą więc niechby se MZO sprzedało zwłaszcza ,że ten co skupuje nawet sam odbiera. 
Zużyte opony są cenionym paliwem alternatywnym, uzupełniającym węgiel czy olej opałowy, gdyż mają bardzo dobre właściwości energetyczne (wartość opałowa około 30 MJ/kg). Jednak wykorzystanie opon jako paliwa uwarunkowane jest koniecznością zapewnienia właściwych parametrów procesu spalania. Spalanie opon powinno odbywać się w specjalnych piecach, najlepsze wydają się bezdymne piece cementowe . za przykład można podać cementownię Górażdże ( sprzedana Niemcom w przededniu rozpoczęcia budowy autostrad w Polsce- pogratulować udanej transakcji). 
- nie wiem co w workach (ale tragedii pewnie nie było bo w Lesznie kliniki invitro nie ma) 
- no i nieszczęsny gruz( w Kościanie Niemcom się opłacało cukrownię rozdrobnić i jeszcze się dąsali ,że zabytkowy biurowiec nie mogli zmielić swoimi młynkami. W gminie Lipno kruszarką gruz mielili i jeszcze się ogłaszali ,że by przywozić i utwardzali nowe ulice ale wójt pod pretekstem wycinki drzew musiał odejść. A teraz z Przysieki Niemieckie dachówki PO drogach rozsypują. 
 
Ta sprawa jest polityczna jak wodociągi powinna być rozpatrzona w trybie wyborczym. 
............... 
Burmistrz Neapolu Luigi de Magistris oskarżył kamorrę, neapolitańską mafię, o wywołanie "kryzysu śmieciowego" . Według burmistrza, kamorra przez podpalanie śmieci na ulicach dąży do wywołania chaosu i zamętu, podkopania autorytetu i destabilizacji instytucji samorządowych i rządowych. 
Według dziennika "La Repubblica", podpalaniem śmietników i śmieci gromadzących się na ulicach zajmują się zorganizowane grupy opłacane przez mafię. 
 
Włoskie media poinformowały, że toczy się dochodzenie dotyczące odpowiedzialności za wywołanie groźby epidemii chorób zakaźnych. 
Według prokuratury, wina miałaby polegać na zaniechaniu działań prowadzących do zapewnienia regularnej wywózki śmieci z terenu Neapolu i prowincji Neapol. 
 
 
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/mafia-odpowia(...)smieciowy/zv3zr
24. Dodane przez Tak, w dniu - 13-04-2015 23:16
Lepiej przed dom niż do lasu .
25. Dodane przez anty KZGRL, w dniu - 13-04-2015 23:33
robi się powoli jak z filmu Barei jak w Alternatywach dwóch pracowników ciepłownictwa stwierdziło: "jakby wszyscy obywatele sami sobie palili pod blokiem, to w ogóle moglibyśmy nie grzać, oj jakby to było dobrze"
26. Dodane przez A., w dniu - 13-04-2015 23:40
Ciekawi mnie fakt jeszcze jeden, dlaczego dziś mimo wyznaczonego terminu nie zebrali posegregowanych śmieci-wiatr zrobił swoje i niektóre walały się po chodnikach i ulicy, ciekawe, jaki krajobraz zastaniemy rankiem...
27. Dodane przez do 19 i 22, w dniu - 14-04-2015 00:05
...aleś się naprodukował koleś. Tylko nic z tego nie wynika. Cały czas mówisz o czym innym niż w artykule. Widać brak zrozumienia dla tematu środowiska. Ale cóż nie wszyscy dojrzeli do nowoczesnego spojrzenia na temat środowiska i tematu odpadów komunalnych na naszym terenie. Jeśli masz wiedzę o jakimś przekręcie (nawet w Częstochowie) to zgłoś to do prokuratury, jest to Twój obowiązek, w innym przypadku jesteś współwinny i masz w tym jakiś interes!!!
28. Dodane przez PIRO, w dniu - 14-04-2015 00:49
Albo właściciel ma 3 auta. Zmienił opony po zimie a 3x4=12 to takie trudne do zrozumienia? Ludzie robią porządki w piwnicach garażach. Niektórzy po raz pierwszy po wielu latach ponieważ wreszcie coś się zmieniło. Na następny rok będą mieli mniej do wystawienia. Cieszyć się aby, że w końcu nie zaśmiecają lasów tylko oddają do recyklingu. Jeden wyrzuci kanapę inny opony. To po co jest ta zbiórka organizowana jak MZO nie dość że dostanie od nas materiał do przetworzenia z którego ma zarobek to jeszcze wybrzydza. Niech Państwo da nam wolną rękę abyśmy sami decydowali komu oddajemy odpady. Na pewno nie wybrałbym MZO. Tak przy okazji.. Słyszeliście o workach na odpady sortowane? 1szt po 6zł. Pracownicy odbierający odpady mieli cennik z kapelusza.
29. Dodane przez PIRO, w dniu - 14-04-2015 00:54
A 3 auta w dzisiejszych czasach to nie problem. Prawie każdy do pracy dojeżdża własnym. To mamy tak ojciec, matka, syn/córka to już są trzy auta. Takie trudne?
30. Dodane przez ulica Łąkowa, w dniu - 14-04-2015 08:01
Na ulicy Łąkowej to dopiero robi się wysypisko. 
Śmieci widać już jak się zjeżdża z wiaduktu i skręca w tą ulice, a dopiero masakra jest na działce miasta jadąc dalej w kierunku torów po prawej strony. 
Syf tam taki a Straż Miejska tego nie widzi. 
Porażka. 
Przecież Oni są od tego aby pilnować porządku. 
Co z nimi. 
Panie Komendancie przejedź się Waćpan tam i zrób coś z tym. Bo to wstyd. 
A po za tym to na ścieżce rowerowej na ulicy Dożynkowej to nawet nie ma gdzie wyrzucić papierek. Żadnego kosza. 
Może Pan Prezydent powinien tą sprawą się zająć skoro zostały wyczerpane wszystkie drogi ....
31. Dodane przez demo, w dniu - 14-04-2015 08:29
a myślałem, że to Wyszyńskiego / Wyspiańskiego narożnik
32. Dodane przez Arek, w dniu - 14-04-2015 10:22
Dziwię się że nie zabrano opon i innych przedmiotów wielogabarytowych, widzę ze zdjęcia że niektóre elementy jak liście to mogli zostawić. Ale wypowiedż pana Karpińskiego jest taka "jak robić żeby pieniążki do KZGRL wpływały a roboty jak najmniej" i to się udzieliło MZO. Tam potrzebne są zmiany, oni się już nie zreformują, myślą o kierownictwie bo jak "wożnica batem smaga tak konie pędzą". KONIECZNE ZMIANY.
33. Dodane przez Rozsądny, w dniu - 14-04-2015 10:51
Co to w ogóle za sztywne kryteria: jednorazowo max 4 opony z jednej nieruchomości? Po co narzucać takie ograniczenia? Komu mają one służyć? Celem takiej akcji ma być porządek w mieście czy odfajkowanie działania KZGRL? 
Jeśli ktoś chce pozbyć się starej zapasówki wraz z czterema oponami, to już nie może tego zrobić bo ktoś z urzędników wymyślił takie a nie inne wytyczne? Jeśli ma 4 opony od samochodu i dwie od roweru, to których nie odbierzecie?  
Przypomina mi to urzędnika Olszewskiego z Kariery Nikodema Dyzmy, który zawsze ściśle trzymał się "literki". Skupcie się na celu jakim powinna być czystość miasta i nie zmuszajcie ludzi do kombinowania, czyli np. do dogadywania się z sąsiadami, aby zgodzili się ustawić obok swojej nieruchomości po dwie opony sąsiada. Takie urzędnicze pomysły rodem z PRLu nie powinny już dzisiaj mieć miejsca. Życzę na przyszłość dużo zdrowego rozsądku.
34. Dodane przez SA, w dniu - 14-04-2015 12:02
U podstaw ustawy "śmieciowej" leżało, aby za wszystkie śmieci odpowiadała gmina. Mieszkańcy w formie obowiązkowej opłaty (podatku) mieli ponosić tego koszty. Nasi umiłowani gminni przywódcy wymyślili jednak związek. Związek uchwalił regulamin wg którego sobie wybierają co im się chce odbierać. Wymyślają własne definicje. Np "odpady wielkogabarytowe". Normalnie "wielkogabarytowe" oznacza coś o większych niż standardowe rozmiary. W przypadku śmieci, że np odpad nie mieszczący się standardowych kubłach. Tu jednak wymyślili definicję, która dotyczy tylko wąskiego zakresu odpadów. Co z resztą? Radź sobie sam. Jaki efekt? Opłaty wzrosły, jakość usług spadła, śmieci w rowach i lasach coraz więcej. Nie ma to nic wspólnego z założeniami ustawy. Realizacja ustawy w wykonaniu związku jest z nią niezgodna. Za co prezes powinien odpowiedzieć przed sądem. Na koniec powienien być przykładnie ukarany (nawet więzieniem), żeby każdy następny z politycznego nadania "prezesik" wiedział, za czyje pieniądze tak siedzi i komu ma służyć.
35. Dodane przez do wszystkich powyżej, w dniu - 14-04-2015 12:39
Wszyscy komentujący maja racje, ale nie rozumieją jednego, urzędnik typu p. Karpiński i zdrowy rozsądek to dwie sprzeczności, a twór typu KZGRL nie został powołany w celu rozwiązania problemu śmieci (bo to można było zrobić bez takich sztucznych tworów), ale w zupełnie innym celu ...
36. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 14-04-2015 18:38
Mam jedno pytanie do KZGRL w kwestii formalnej. Czy mogę poprosić sąsiada aby położyć na jego posesji odpady wielkogabarytowe, przygotowane do odbioru podczas takiej akcji? Np. gdy w dniu odbioru nie będzie mnie na miejscu albo gdy nie mam przed swoim domem tyle miejsca co sąsiad? Muszę być podczas odbioru odpadów na miejscu i potwierdzić, że 4 opony są sąsiady a 4 moje? Nie można zgromadzić przedmiotów z kilku domów w jednym miejscu u skorzystać z uprzejmości sąsiada? Jeżeli tak jest, to oznacza to biurokrację rodem z Misia i Alternatyw4.
37. Dodane przez Zatorze, w dniu - 14-04-2015 19:54
Czepianie się jednego gościa a za Inkubatorem Przedsiębiorczości śmietniska nikt nie widzi bo zdążyło zarosnąć takich wizytówek Leszna jest wiecej
38. Dodane przez Związek komuny, w dniu - 14-04-2015 20:35
Związek komuny pracuje na starych zasadach komunizmu - racje ma tylko jego władca i obsługa, masz robić tak jak oni to rozumieją. 
Gmina ma zapewnić gospodarkę odpadami a u nas powstał twór rodem z dawnej epoki i my mieszkańcy na to nie możemy patrzeć spokojnie. 
Mam pytanie dlaczego BIP Zawiązku nie działa prawidłowo.
39. Dodane przez do 32, w dniu - 14-04-2015 22:00
32. Dodane przez Arek, w dniu - 14-04-2015 10:22  
 
niektóre elementy jak liście to mogli zostawić 
 
Arek ! 
Nie podlizuj się bo w lesznie to wypażone by chcieli gdy tymczasem: 
 
Czy tłusty słoik po pulpetach wrzucać do szkła czy może do odpadów zmieszanych? A co z obierkami warzyw? Po kolei. Karton po mleku to przykład opakowania wielomateriałowego. Wyrzucamy je do pojemnika na tworzywa sztuczne. Z kolei opróżniony słoik po pulpetach powinniśmy wyrzucić do pojemnika na opakowania szklane. Nie szkodzi, że jest nieumyty. Zostanie umyty w sortowni. Obierki warzyw i owoców najlepiej przeznaczyć na kompost. Jeśli nie masz przydomowego kompostownika, wyrzuć je do śmieci zmieszanych. Co ważne, ani szkła, ani plastiku czy metalu nie trzeba myć przed wyrzuceniem do pojemnika na odpady segregowane. Wystarczy je opróżnić. Surowce zostaną umyte na późniejszym etapie recyklingu, sortujmy je więc i wyrzucajmy do odpowiednich pojemników. 
Nadal masz wątpliwości, gdzie wyrzucić konkretny odpad? Skorzystaj z naszej ściągi poniżej. 
 
ODPADY ROŚLINNE 
Należy wrzucać 
 odpadki warzywne i owocowe (w tym obierki itp.)  
 gałęzie drzew i krzewów  
 skoszoną trawę, liście, kwiaty  
 trociny i korę drzew 
Nie należy wrzucać 
 resztek jedzenia, zwłaszcza mięsa i kości zwierząt  
 oleju jadalnego  
 odchodów zwierząt  
 popiołu z węgla kamiennego  
 leków  
 drewna impregnowanego  
 płyt wiórowych i MDF  
 ziemi i kamieni  
 innych odpadów komunalnych (w tym niebezpiecznych) 
 
ODPADY ZMIESZANE 
Do pojemnika z odpadami zmieszanymi należy wrzucać wszystko to, czego nie można odzyskać w procesie recyklingu, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych. 
 
http://naszesmieci.mos.gov.pl/jak-segregowac 
 
Nie ukrywam ,że ufam iż straż wielkomiejska poinformuje właścicieli nieruchomości ,że deski należy wrzucać do kubła -zmieszane odpady. 
A co do opon to napewno już straż zawiadomiła firmę z Grodziska ,że śmiało moą odebrać . 
Bo niedawno ktoś w Lesznie rościł sobie prawo do wystawionych odpadów( jak to się łatwo zapomina). 
 
 
 
 
Załącznik nr 2 do SIWZ 
 
 
...Wójta Gminy Włoszakowice Stanisława Waligórę przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Włoszakowice Marii Rolka zwaną dalej Zamawiającym.....  
 
 
 
 
...została zawarta umowa o następującej treści: 
 
§ 1 
 
1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do realizacji usługę odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Włoszakowice oraz prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). 
2. Odbiorowi z nieruchomości podlegają następujące frakcje odpadów: 
1) zmieszane odpady komunalne, 
2) opakowania szklane, 
3) opakowania z tworzyw sztucznych, 
4) opakowania z metali, 
5) opakowania z papieru i tektury (makulatura), 
6) zużyte baterie i akumulatory, 
7) zużyte OPONY, 
8) odpady biodegradowalne (odpady kuchenne, odpady ZIELONE), 
9) odpady wielkogabarytowe, 
10) przeterminowane leki, 
11) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. 
3. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zmieszanych odpadów komunalnych, o których mowa w pkt. 2.1) od właścicieli nieruchomości 2 razy w miesiącu w terminach zgodnych  
z harmonogramem wywozu odpadów. 
4. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów, o których mowa w pkt. 2.2), 2.3), 2.4), 2.5), 2.8) od właścicieli nieruchomości 1 raz w miesiącu w terminach zgodnych  
z harmonogramem wywozu odpadów. 
5. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów, o których mowa w pkt. 2.6), 2.7), 2.9), 2.10), 2.11) od właścicieli nieruchomości 2 razy w ciągu roku w terminach zgodnych  
z harmonogramem wywozu odpadów. 
6. Harmonogram wywozu odpadów (w formie kalendarza) Zamawiający sporządza corocznie we własnym zakresie i na własny koszt i przekazuje właścicielom nieruchomości  
w terminie do 31 grudnia 2014 roku na rok 2015, do 31 grudnia 2015 roku na rok 2016, 
 
 
No a w mieście Lesznie wiadomo zielonych mniej . 
A opon może więcej ale od kombajna nikt nie wystawi w mieście -więc w czym problem.
40. Dodane przez Ariel, w dniu - 14-04-2015 22:16
A co to za związek? 
Gołodupców. 
Panny na wydaniu nawet działki mają a oni nawet zużytych opon samochodu prezesa przed posesją wystawić nie mogą bo po prostu jej nie mają!!!!!!. 
...................................... 
A tu dobre pytanie. 
 
36. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 14-04-2015 18:38  
 
Czy mogę poprosić sąsiada aby położyć na jego posesji odpady wielkogabarytow  
 
Ale mam lepsze! 
 
 
W Wiklowicach w Wielką Sobotę była zbiórka odpadów wielkogabarytowych. 
Ponieważ jestem Żydem przebywającym gościnnie w Polsce chciałbym uszanować zwyczaje katolików i miałem obawy czy jak wystawię różowy tapczan w tym dniu to nie będzie godziło w poczucie estetyki . 
 
Czy w ZWIĄZKU z tym mogę ten tapczan porzucić w dniu zbierania wielko-gabarytów na brzeg Leszna . 
Mam szczególnie na uwadze ulicę Wilkowicką gdyż jestem bardzo oszczędny i z bólem ponoszę dodatkowe koszty ?
reklama
41. Dodane przez koleś do 27-nowoczesnego spojrzenia, w dniu - 14-04-2015 22:22
Właśnie upubliczniłem to co jest od dawna upublicznione w internetku więc Prokurator spokojnie może działać z urzędu jeśli komornik mu pozwoli.
42. Dodane przez Do kom. 38, w dniu - 14-04-2015 22:40
Byłem na BIPie Związku i wszystko działa!
reklama
43. Dodane przez pop, w dniu - 14-04-2015 23:09
radnemu Zalesińskiemu z pewnością wywieźli!!! jakby Go ominęli to dawno na tweeterze by to opisał. A tak wstawia piękne zdjęcia i nie ma innych problemów zamiast interweniować w tej sprawie
44. Dodane przez Kluska, w dniu - 15-04-2015 21:19
A rzecznik praw konsumentów w tej sprawie już się wypowiadał?! 
Bo jakoś nie słyszałem. 
No tak . 
Jest problem. 
Bo skoro podatek śmieciowy,to może kierownik Urzędu Skarbowego powinien określić co MZO Na zlecenie Związku Międzygminnego na którego konto ów podatek nie wiedzieć czemu wpływa powinno odbierać?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj