Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz,
Bogusław, Bogusława,
Flawiusz
Do końca roku 257 dni.
Start arrow Leszno arrow Inwestor Goplany zainteresowany propozycją Urzędu Miasta

Borowiak: nie wydamy ani złotówki

Inwestor Goplany zainteresowany propozycją Urzędu Miasta

20.04.2015. Radio Elka, Jarek Adamek

Możliwe, że w 2018 roku Urząd Miasta będzie mieścił się przy ul. Królowej Jadwigi, w miejscu po fabryce Goplana. Prezydent Łukasz Borowiak poinformował, że inwestor Galerii Goplana jest zainteresowany propozycją zbudowania nowego magistratu. - Nie wydamy na to ani złotówki – zapewnia.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy, prezydent Borowiak złożył spółce MGC Inwest propozycję, żeby na pustej działce przy ul. Królowej Jadwigi, gdzie wciąż nie może ruszyć budowa galerii handlowej, powstała nowa siedziba Urzędu Miasta. Miałaby ona być zbudowana właśnie przez inwestora galerii, czyli należącą do Dariusza Miłka spółkę.

Dziś
prezydent spotkał się z prezesem spółki MGC Inwest. -Jest zainteresowany naszą propozycją - poinformował Borowiak. Prezydent zdradził przy okazji więcej szczegółów swojego planu.

Na działce przy Królowej Jadwigi powstałyby dwa obiekty: jeden byłby minigalerią handlową, drugi zaś mieściłby Urząd Miasta. -Wstępnie założyliśmy, że miałby on powierzchnię 5,5 tysiąca metrów kwadratowych - mówi Łukasz Borowiak - przeprowadzilibyśmy tam wszystkie wydziały urzędu, rozproszone w kilku miejscach miasta.

Gmach byłby postawiony przez spółkę MGC Inwest, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego -Nie wydamy na to ani złotówki - mówi prezydent - inwestor bierze na siebie i budowę, i wyposażenie budynku. Miasto zaś płaciłoby spółce czynsz. Jego ewentualnej wysokości Borowiak jeszcze nie podaje, zapewniając że czeka na dokładne analizy. Najprawdopodobniej jednak czynsz byłby rodzajem raty leasingowej, ponieważ prezydent zapowiada, że po 20 latach spłat obiekt przeszedłby na własność miasta. Poza tym, jak zapewnia, samorząd mógłby zbyć swoje obecne nieruchomości, w których znajdują się wydziały urzędu.

Podczas spotkania z inwestorem ustalono, że do końca tego roku ma być gotowy projekt obiektu, budowa miałaby rozpocząć się w przyszłym roku i potrwać 18 miesięcy.
 
Komentarze (73)
1. Dodane przez Dr, w dniu - 20-04-2015 10:24
Baju, baju.
2. Dodane przez tanker, w dniu - 20-04-2015 10:26
Przyznam szczerze, że jest to pomysłowe i interesujące rozwiązanie. Rozrzucony po całym mieście Urząd to katorga czasami. Niemniej mam pewne obawy: po pierwsze - ilość miejsc parkingowych. Będzie ich dostatecznie dużo? Gdzie to tam zmieścić? Po drugie: oby taki układ nie skończył się podobnie jak budowa tzw. "dworca" w Poznaniu. Dworzec odwalony na pół gwizdka tylko po to by móc postawić galerię handlową. Na podobnych zasadach w układ weszły władze Poznania z firmą Trigranit. I po trzecie - wygląd budynku poddałbym pod jakieś głosowanie wśród mieszkańców. Przecież Urząd Miasta ma być dla NAS, mieszkańców, a postawienie kloca, który szpeciłby okolicę chyba nikomu nie będzie w smak. No i po czwarte - budowę powiązałbym z remontem ul. Królowej Jadwigi. O to się zwyczajnie prosi, przylegające uliczki też można by odświeżyć przy okazji. W końcu to ścisłe centrum miasta. Tyle z mojej strony, Pozdrawiam. ~D
3. Dodane przez Yahooy, w dniu - 20-04-2015 10:28
Panie Borowiak. Ta decyzja to początek końca prezydenta Borowiaka. Jednak utrzymać się tyle lat jak Pan Malepszy na stanowisku Prazydenta Miasta, to trzeba podejmować najlepsze decyzje. Pan zaczyna od najgorszych.
4. Dodane przez Janek, w dniu - 20-04-2015 10:33
To pachnie gigantyczną KORUPCJĄ na styku "partnerstwa prywatno-publicznego". Pod nowym kapitanem Leszno idzie na dno.
5. Dodane przez jux, w dniu - 20-04-2015 10:33
A po co nowy magistrat?? może tak cos bardziej pożytecznego zamiast rozbudowy biurokracji?
6. Dodane przez jo, w dniu - 20-04-2015 10:52
Jo ale wałek
reklama
7. Dodane przez MASSA, w dniu - 20-04-2015 10:56
pięknie panie prezydencie ,z tego co pamiętam obiecał pan że będą naciski ze strony pańskiej administracji na to aby obiekt zwany Galerią Goplana powstał a tu co nowy magistrat się marzy i powstanie kolejna biedronka , gratuluje więcej spełnionych obietnic proszę . Dalszych niespełnionych obietnic ciąg dalszy , mało jest na terenie miasta nieruchomości przynależnych do władz ? ? ? po co budować na swoim np przenieść zieleń z lipowej i tam postawić magistrat , za taką powierzchnie w tej lokalizacji miasto bedzie płacić z 15-20tyś złotych co miesiac + rachunki itd co daje kwote 4,8 mln zł , taniej wyjdzie postawić taki budynek samemu ale po co , albo może i lepiej płacic duży hajs co miesiać niż budować kolejne lodowisko , gratuluje pomysłu . . .
8. Dodane przez michal, w dniu - 20-04-2015 11:01
bardzo ciekawy pomysł. Tylko, żeby znowu pustego hejtu nie było to trzeba by uściślić - miasto nie wyda ani złotówki na budowę, utrzymanie - raty już będą kosztować. Ale to płatność rozłożona na lata.
9. Dodane przez Jasiu, w dniu - 20-04-2015 11:01
Miasto ma straszne długi a chce zaciągnąć nowe zobowiązania na 20 lat ? może warto pomyśleć o zadłużaniu tylko na czas obecnej kadencji , żeby następcy nie mieli problemu z obsługą starych opuszczonych obiektów i nowego ze stali i szkła ?
10. Dodane przez oby, w dniu - 20-04-2015 11:02
Jeśli uda się sprzedać obecne obiekty UM to pewnie takie rozwiązanie będzie dla obu stron dobrym interesem. 
Druga sprawa czy przy tym obiekcie będzie odpowiedniej wielkości parking bo z pewnością nie tylko petenci i klienci będą dojeżdżać samochodami do tej instytucji.
11. Dodane przez Heh, w dniu - 20-04-2015 11:04
W miejsce fabryki, "DARMOWY" magistrat. Cuksy ściągniemy z zagranicy. Witaj w wolnej Polsce, drugiej Japonii.
12. Dodane przez jan, w dniu - 20-04-2015 11:12
Mam pytanie, skoro dziennikarz nie spytał. Na ile wstępnie Pan Prezydent zgodził się na miesięczną dzierżawę za 1 m2 Urzędu w Galerii Goplana? 200 tys. miesięcznie za 5500 m2? Umowa dzierżawy na okres 30 lat?
13. Dodane przez pomysly, w dniu - 20-04-2015 11:19
genialny pomysł! marzy mi się tam przeszklony budynek urzędu miasta z rozległym równym trawnikiem od frontu i równo przyciętymi drzewkami. Można byłoby tam urządzać kino letnie z leżakami etc. Może jeszcze do tego projektu dodać przeniesienie centrali muzeum z placu Metziga? A może do tego stworzyć tam jakiś mini obiekt sportowy a la skateplaza, żeby ściągnąć młodzież? Pomysłów na tą przestrzeń jest mnóstwo. Wszystko tylko nie centrum handlowe, które zasysa życie do środka i niszczy tkankę miasta.
14. Dodane przez MK, w dniu - 20-04-2015 11:31
Proponuję rozpoczęcie akcji społecznej ZAKUP KALKULATORA DLA PREZYDENTA bo najwyraźniej nie posiada skoro prawi takie bzdury!
15. Dodane przez bravo, w dniu - 20-04-2015 11:42
Super interes dla MGC Inwest mieć pewnego klienta (UM) na 20 lat. Złoty interes ale nie dla Miasta.
16. Dodane przez leo, w dniu - 20-04-2015 11:57
PROSTACKIE MYŚLENIE ! NIE WYDAMY NA BUDOWĘ ANI ZŁOTÓWKI - FAKT. WŁAŚCICIEL POTEM WYDOI Z NAS KILKUKROTNIE Z CZYNSZU !!!
17. Dodane przez Andrzej, w dniu - 20-04-2015 11:59
No to jak to jest? Na siedzibę MPWIK szkoda kasy i pracownicy muszą siedzieć w cieknących starych budach a na urzędników nie szkoda??? To taka jest polityka zaciskania pasa? Ktoś tu jest mega hipokrytą. Jak poprzednia władza coś planowała to było złe ale jak my planujemy to jest dobrze. Czy pracownicy MPWIK sa gorsi od urzedników???
18. Dodane przez Hancock, w dniu - 20-04-2015 12:06
Ani złotówki - jak Pan zapewnia. Forma czynszu jako spłaty leasingowej w 20 letnim okresie leasingowania za budynek 5,5 tys m.kw. to sporo złotówek Panie prezydencie. Jako obywatel, który za to zapłaci, żądam referendum, zanim jakiekolwiek decyzje zapadną w kuluarach pańskiego gabinetu.
19. Dodane przez MARCO, w dniu - 20-04-2015 12:09
PORAZKA NA MAXA. LUBIE CO WY WYPRAWIACIE Z TA "GELERIA"!!???? W NSTP ROKU DOPIERO ZACZNIE BUDOWAC?? SMIECH NA SALI - BRAK SLOW JEDNYM SLOWEM.... JUZ TAM DAWNO POWINIEN BYC DUZY KONKRETNY PARKING A NIE ZANIEDBANY PUSTOSTAN ZARASTAJĄCY ITP. PORAZKA !!!
20. Dodane przez mamrot, w dniu - 20-04-2015 12:10
(...)?Szczekajcie sobie a Pan Borowiak zrobi co zaplanował-i bardzo dobrze.
21. Dodane przez noname, w dniu - 20-04-2015 12:28
szkoda że nie powstanie w końcu Galeria z porządnego kalibru bo go co my nazywamy galeria leszno to jest bardziej pawilon handlowy.. 
Co do budowy nowego UM ciekawa propozycja tylko ciekawe ile wyniesie koszt wynajmu przez te 20 lat i czy bardzoej nie oplaca sie zbudowac samemu. Do tego mam nadzieje ze parking bedzie ogromny bo juz teraz problem z tym jest pod urzedami!!
22. Dodane przez fj, w dniu - 20-04-2015 13:09
zrobcie tam biblioteke - jak w normalnych krajach europejskich
23. Dodane przez opa, w dniu - 20-04-2015 13:14
Brawo dla prezydenta. Siedziba urzędu miasta w centrum gdzie nie ma mozliwoci zaparkować auta. Myslę że to kolejny "super" pomysł prezydenta. Zrobił porządek w urzędzie wywalił ludzi Malepszego twierdząc że to kolesiostwo a w ich miejsce znależli sie inni ..... znajomi byłego posła co walczył o nasz czas pracy i itp...
24. Dodane przez rrs, w dniu - 20-04-2015 13:17
Czynsz wielkości 100.000 zł/mc wystarczy ???
25. Dodane przez MS, w dniu - 20-04-2015 13:40
Coś tu śmierdzi... czynsz to czynsz, a tzw. rata leasingowa to musiałaby być osobna bajka. Przykładowo kupując mieszkanie na kredyt opłacasz i czynsz i ratę kredytu i dopiero po tych 20 paru latach po spłacie kredytu chałupa jest twoja, a czynsz płacisz do usranej... no więc nie pojmuję. No i co oznacza, że urząd nie wyda ani złotówki ? Aaaa.... rozumiem.... Za kadencji p. Borowiaka Urząd Miasta nie wyda :):):) Potem p. Borowiak nie zaliczy kolejnej kadencji, a z "pięknym Magistratem za "0" zł" zostanie jego następca:)
26. Dodane przez mith, w dniu - 20-04-2015 13:48
Wygląda na to, że większość przedmówców zapomniała o wielkiej dziurze w środku miasta. Pożądanie następnej galerii to tylko pobożne życzenie. Goplana w planowanej wersji na pewno nie powstanie. To już widać od dawna. I co? Tak ma zostać? Galeria ma być i koniec? To dobrze chyba, że coś ktoś z tym próbuje zrobić.
27. Dodane przez massa, w dniu - 20-04-2015 13:54
Mamrot (...)głowa w mur, może Ci jasność umysłu powróci i w końcu dostrzeżesz co tu się dzieje, przez takich jak ty miasto wygląda jak wygląda, ludzie twojego pokroju popierają każda inicjatywę nawet tą do du..
28. Dodane przez Plus minus, w dniu - 20-04-2015 13:55
Widzę kilka plusów i minusów. Nie piszmy, że nie będzie to nic kosztować tylko, że na starcie nie trzeba będzie całości sfinansować. Sama przeprowadzka pochłonie pewnie z kilkaset tysięcy zł. Pomysł rozłożenia płatności na 20 lat jest ciekawym rozwiązaniem, lecz wiele będzie zależało od wysokości czynszu i ew. wielkości wykupu. I od tego ile uzyska się ze sprzedaży lub najmu obecnych budynków. 
Lokalizacja na siedzibę UM nie jest może idealna, ale chyba też nie najgorsza. Przy okazji cała okolica zyska na wartości i na urodzie jeśli projekt byłby ciekawie wkomponowany w otoczenie. Tylko czy ta mini-galeria jest tam niezbędna ? A jaki ma być parking? Duży ? Piętrowy ?
29. Dodane przez :), w dniu - 20-04-2015 13:55
A co z kaczuszkami ? :)
30. Dodane przez ile przewidziano m2 na osobę ?, w dniu - 20-04-2015 13:59
Jaką powierzchnię obecnie zajmują wszystkie wydziały UM oraz ile osób pracuje w UM ?
31. Dodane przez Jan Rawicz, w dniu - 20-04-2015 14:04
Partnerstwo publiczno - prywatne? 
Grunty prywatne, budowa i wyposazenie ze środków prywatnych to gdzie tu partnerstwo w tej inwestycji? 
A może po prostu czysty wynajem powierzchni biurowych ! 
Dla inwestora wyjątkowa gratka bowiem nie musi martwić się o najemcę i o to jak mu pójdą interesy. Wiadomo Urząd nie zbankrutuje. 
Dla inwestora to lepszy interes niż budowa Galerii! 
 
W najlepszym przypadku możemy to nazwać leasingiem lub sprzedażą na raty. 
 
Partnerstwa tu nie widzę!
reklama
32. Dodane przez inga, w dniu - 20-04-2015 14:11
wole zdecydowanie bajorko i kaczuszki może z czasem łabędzie dobiją ....panie Borowiak kalkulator do ręki bo chyba coś z ekonomia nie tak to jes bsdet a ci milionerzy czekaja tylko na idiotów podatników 100xsie zastanowić bo to dobrze nie pachnie
33. Dodane przez inga, w dniu - 20-04-2015 14:11
wole zdecydowanie bajorko i kaczuszki może z czasem łabędzie dobiją ....panie Borowiak kalkulator do ręki bo chyba coś z ekonomia nie tak to jes bsdet a ci milionerzy czekaja tylko na idiotów podatników 100xsie zastanowić bo to dobrze nie pachnie
34. Dodane przez ?, w dniu - 20-04-2015 14:12
...to żart?
35. Dodane przez Do malkontentów, w dniu - 20-04-2015 14:22
Gdyby Urząd sam ruszył z tą inwestycją to też byłoby wielkie narzekanie że tyle kasy na nic.
36. Dodane przez xxl, w dniu - 20-04-2015 14:24
Jak bym był prezesem MGC Inwest zrobił bym dokładnie tak samo. Pewny zysk przez 20 lat, zero problemów z najemcami, terminowe płatności czynszu. Czego tu więcej chcieć, taki najemca marzy się każdemu właścicielowi lokalu użytkowego. Każdy bank wyłoży kasę na taką inwestycje bez ryzyka. A mini galeria to chyba powstanie tylko po to żeby dorznąć pozostałe jeszcze sklepy w centrum Leszna które i tak za ciekawych perspektyw nie mają.
37. Dodane przez Jestem ciekaw, w dniu - 20-04-2015 15:12
Jestem ciekaw co będzie na Wałowej w miejscu obecnego Wydziału Komunikacji? Bardzo mi się ten budynek podoba jak na Leszno. Hotelik i knajpka ? Muzeum ? Coś innego ?
38. Dodane przez J., w dniu - 20-04-2015 15:25
Czułem, że za obecnego Prezydenta zostanie zmieniona siedziba UM w Lesznie. Nie wiedziałem co prawda gdzie będzie, ale poza aspektem praktycznym, ma to także istotny wymiar symboliczny. Być może Pan Szczucki czuł, że jeszcze tzw. lewica wróci i zostawił UM w byłym budynku KW PZPR, ale najwyższa pora aby pożegnać to miejsce raz na zawsze. Miejsce, zwyczaje i normy, które się z nim kojarzą. Teraz trzeba tylko zadbać o to aby koszty tych zmian nie były dla budżetu miasta zbyt odczuwalne. Teraz może ta zmiana niektórych martwić, ale obecny Prezydent ma szansę zapisać się w kartach historii jako ten, który dokonał istotnych zmian w naszym mieście. Także w znaczeniu symbolicznym. Jestem przekonany, że z perspektywy lat mieszkańcy i historia oceni tą decyzję pozytywnie.
39. Dodane przez Zapomniał wół...., w dniu - 20-04-2015 15:27
Ludzie czego narzekacie, już zapomnieliście przez kogo tak długo była odwlekana budowa galerii. Jakby były już naszczęście prezydent nie blokował budowy bo kolega o to poprosił to już dawno byśmy mieli Goplane. W koncu rozbito ten układ towarzysko biznesowy. Jak sie komuś coś nie podoba to nikt go tu nie trzyma.
40. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 20-04-2015 15:36
Partnerstwo Publiczno Prywatne Z DEFINICJI posiada charakter korupcjogenny. 
Rzeczywiście, siekierka na kijek. Coraz gorsze decyzje i to na wiele lat. Wierzyć się nie chce, że to może być prawda. 
Panie Prezydencie, nie na takie Leszno głosowaliśmy. 
Urząd Miasta ma być dla nas, nie odwrotnie. 
Prosimy nie o konsultacje/nic nie dające spotkania, lecz o prawdziwe referendum.
41. Dodane przez młody, w dniu - 20-04-2015 15:42
W przypadku partnerstwa publiczno-prywatnego, leasing może być tylko korzystny dla prywaciarza. Jeżeli jest inaczej to nie umie on liczyć kasy. Leasing, czy to się opłaca urzędowi ? Jest zwykle droższy niż kredyt. Rozumiem ... miasto już ma ograniczone możliwości zaciągania kredytu. Zacznijmy może od przyciągania inwestorów, sami nie przyjdą.
42. Dodane przez Darek, w dniu - 20-04-2015 15:43
A co niby sprzedadzą i za ile? Ratusz? Bzdura. Za obecną siedzibę urzędu też nikt nic nie da bo to lata 70te-nadaje się do wyburzenia. A za działkę spod niego będą grosze
43. Dodane przez Obserwator, w dniu - 20-04-2015 15:44
To pomysł który ma już co najmniej dwa lata ( oczywiście nie wymyślili go urzędnicy ) W artykule nikt nie wspomniał o gruncie, który jest we władaniu MGC Inwest więc jest to zły pomysł, gdyż Miasto posiada własne grunty które proszą się o zagospodarowanie. Ile będzie kosztować jego odkup?? Poza tym jak można będzie rozróżnić miejsca postojowe galerii od przyszłego Urzędu Miasta. Zamiast aut petentów Urzędu będą tam stały auta mieszkańców oraz klientów sklepów galerii jak i rynku. Pomysł fatalny i nie trafiony a jednocześnie NAJDROŻSZY!!! Zdecydowanie lepszy pomysł to budowa jednego Urzędu Miasta na terenie MZZ na swoim gruncie ze swoimi miejscami postojowymi wybudowany przez podatnika płacącego podatki w Lesznie. 
Życzę powodzenia w realizacji.
44. Dodane przez kuba, w dniu - 20-04-2015 15:45
przykład dworca w Poznaniu daje do myślenia, wszystko wywrócone do góry nogami. Miało być zintegrowane centrum komunikacyjne a powstał najgorszy dworzec w Europie który zresztą już raz się zawalił a kilka razy był zamykany. Nowa część KM już jest zamknięta i nic nie pokrywa się z projektem.
45. Dodane przez ups, w dniu - 20-04-2015 15:47
Ujadają, ujadają (...)Tylko to wam pozostało:)
46. Dodane przez rodowita leszczynianka, w dniu - 20-04-2015 15:57
Partnerstwo Publiczno Prywatne Z DEFINICJI ma charakter korupcjogenny.  
Spółka tylko na to czeka. 
Rzeczywiście, zamieniliśmy siekierkę na kijek. Wierzyć mi się nie chce.  
Panie Prezydencie, nie na takie Leszno głosowaliśmy. 
Jak można twierdzić, że "nie wydamy ani złotówki"?  
Urząd Miasta jest dla nas, nie odwrotnie.  
Nie prosimy o konsultacje czy nic nie dające spotkania, lecz o prawdziwe referendum.  
Protestuję.
47. Dodane przez Piotr, w dniu - 20-04-2015 15:58
Podniecajcie się ludzie jeszcze to na końcu z Leszna zostanie ściernisko. Jest propozycja ruszenia do przodu, trzeba ją rozważyć, wyliczyć i wio. I nie myślcie sobie, że Leszno jest AŻ tak atrakcyjnym miejscem do inwestycji dla dużych graczy...
48. Dodane przez tomi35, w dniu - 20-04-2015 16:13
Takiego przekrętu w tym mieście to nie było chyba nawet przy budowie stadionu Smoczyka w latach 70. Pan Miłek wyceni swoją działkę w astronomicznej cenie , następnie pod całość inwestycji weźmie 20 letni kredyt, którego najprawdopodobniej poręczycielem będzie miasto, po czy ratę kredytu pomnoży x 4 i mamy wysokość czynszu za UM. 
Pan Miłek jest prywatnym przedsiębiorcą a jego firma nie jest instytucją dobroczynną więc na tym interesie muszą zarobić. Ciekawe kto zarobi razem z Nimi. Nieruchomości , w których mieści się urząd do atrakcyjnych nie należą to i kosmicznych pieniędzy z nich nie będzie a tereny po zieleni miejskiej na Lipowej , które uważam byłby idealne na UM sprzeda się na kolejny sklepik wielkopowierzchniowy
49. Dodane przez tak, w dniu - 20-04-2015 16:34
Władza, niestety, NA PSTRYM KONIU JEŹDZI. 
 
Warto o tym pamiętać.
50. Dodane przez troche liczący...., w dniu - 20-04-2015 16:36
np. 5000 m2 x 50/m-c = 250.000 x 12 =3.000.000 rok x 20 lat = 60.000.000 tj ponad 40 % dzisiejszego zadłużenia. Jest to biznes ale dla kogo? A ten balast przejdzie na następne pokolenia i nie będzie od niego odwrotu. Chciałbym się mylić ..... a P.Prezydentowi, życzę podjęcia NAJLEPSZEJ DECYZJI DLA MEGO MIASTA.
51. Dodane przez blak, w dniu - 20-04-2015 17:11
a gdyby powstały tam inne miejsca na biura i kancelarie byłoby to dobre rozwiazanie
52. Dodane przez JUMP, w dniu - 20-04-2015 17:16
Łukasz ruszył z tematem , to czerwoni sie denerwują
53. Dodane przez mamrot, w dniu - 20-04-2015 17:56
Do kom.27.Mieszkam przy tej dziurze kilka lat,i popieram kazdą inicjatywe,która zlikwiduje ten syf.
54. Dodane przez szansa, w dniu - 20-04-2015 18:27
Perełką architektoniczną miasta są tzw.Młyny. Obiekt o olbrzymiej kubaturze,dobre położenie, sąsiedztwo dworca kolejowego,miejsce pod parkingi. Należy pozyskać środki finansowe z UE na rewitalizację obiektów historycznych ,zaadoptować wnętrza do potrzeb przyszłego użytkownika (ów). Koszty przekształcenia obiektu byłyby zdecydowanie niższe ,procedury bardziej przejrzyste . Mielibyśmy Urząd w jednym miejscu,a dodatkowe przestrzenie wykorzystać na coś sensownego np. związanego z kulurą.
55. Dodane przez gość, w dniu - 20-04-2015 19:02
Obiecanki cacanki miała być porzadna galeria , a co się 
okazuje? Trzeba sobie miłe lokum postawić by ciepłe  
państwowe posadki były bardziej komfortowe. 
Żałosne , widać że nowe rządy pana Borowiaka to istna kpina.
56. Dodane przez Władza, w dniu - 20-04-2015 19:04
Dlaczego BOROWIAK uszczęśliwia na siłę mieszkańców ? To nie jest prywatny folwark panie B ...
57. Dodane przez PL, w dniu - 20-04-2015 19:14
Mam mieszane uczucia w tej sprawie. Oby miasto nie zostało wykiwane na co najmniej 2o lat. Wszystko powinno byc dokładnie przeliczone.
58. Dodane przez zakpił z wyborców, w dniu - 20-04-2015 19:47
Jaki prezydent takie decyzje, nie wiadomo śmiać się czy płakać.
59. Dodane przez ooo, w dniu - 20-04-2015 20:03
Po co komu nowy budynek U.M.?????? W główkach się przewraca. nie ma Pan innego sensownego pomysłu?
60. Dodane przez Janusz, w dniu - 20-04-2015 21:01
Proszę się zastanowić kto finansował wybory na prezydenta m. Leszna to będziecie mieli odpowiedż na ten temat.
61. Dodane przez JANKA, w dniu - 20-04-2015 21:20
KTO KUPI BUDYNKI BUDYNKI UM ? NIKT,BĘDĄ "STRASZYŁY" JAK TE KTÓRE MIASTO MIAŁO W SPADKU , 17 STYCZNIA -BUDYNEK POGOTOWIA, BYŁA PRZYCHODNIA NA SKARBOWEJ ,KTÓREGO JUŻ NIE MA I NIC PO NIM NIE MA ;) TAKI BĘDZIE LOS BUDYNKÓW NA KARASIA , PRZEMYSŁOWEJ, CZY JANA PAWŁA ,
62. Dodane przez teges, w dniu - 20-04-2015 21:54
Panie Prezydencie, Miłek chce Pana omamić i to mu chwała bo to jego być albo nie być; rada moja to na Karasi dobudować pawilon i przenieść pozostałe jednostki "a nawet Straż Miejską " przed rozwiązaniem.
63. Dodane przez do 61. Dodane przez JANKA, w dniu - 20-04-2015 23:51
budynek po pogotowiu będzie wyburzony i powstanie drugi taki jak ta ekstra biedronka obok, a nawet kasyna milicyjne i wojskowe się sprzedały, najtrudniej sprzedać wielkie kamienice bez parkingów, takie w ogłoszeniach agencji wiszą latami
64. Dodane przez Economista, w dniu - 21-04-2015 00:40
Budowa Galerii Goplana jest odwlekana , bo nie ma chętnych na dzierżawę sklepików wewnątrz i nie będzie budowana dopóki się nie znajdą. Pan Prezydent chce temu pomóc i na 5500m2 znalazł rozwiązanie z korzyścią dla wszystkich. A jeden budynek dla wszystkich wydziałów UM to bardzo dobry pomysł i wygoda dla wszystkich mieszkańców miasta. Poza tym utrzymanie jednego budynku nawet dużego jest znacznie tańsze niż utrzymanie 4 też nie małych. A leasing jest bardzo dobrym rozwiązaniem z którego korzystają najmądrzejsi... Ukłon w Pana stronę Panie Prezydencie...
65. Dodane przez EDZIU, w dniu - 21-04-2015 07:43
Że nikt za tą dziurę nie siedzi to aż dziwi?
66. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 21-04-2015 07:57
Dziurę zamienić na staw, park, prac zabaw, boisko do gry w tenisa, zewnętrzną siłownię itp. Część przeznaczyć na miejsca parkingowe gdzie będzie też zielono. Przecież w Lesznie nie ma parku z prawdziwego zdarzenia. Nie ma z dzieciakami gdzie na popołudniowy spacer wyjść żeby w psią kupę nie wdepnąć.
67. Dodane przez irek, w dniu - 21-04-2015 21:25
ten prezydent to gamoń, i jeszcze czynsz miasto ma płacić paranoja...
68. Dodane przez do irka, w dniu - 21-04-2015 21:39
Gamoń to Cię zro bił:)
69. Dodane przez patrzymy na ręce, w dniu - 21-04-2015 23:13
Proponuje zrobić Central Park jak w NY, Pan Prezydent będzie mógł biegać codziennie z Panem Tumko! Czekam na tą decyzję i ruszam z referendum. W końcu mamy społeczeństwo obywatelskie Panie Prezydencie! 
To co wyprawiają lokalne media w tym temacie, powiem jedno "ranczo"!
70. Dodane przez Konduktor, w dniu - 21-04-2015 23:22
Jak już tyle wybrane to stację metra wybudować połączoną z pekaesem i stacją planowanej szybkiej kolei Y . 
A nad ziemią niech by urząd miasta sobie zrobili to by łatwo dojechać szło.
71. Dodane przez zawiedziona, w dniu - 22-04-2015 01:26
I zostana sami emeryci i rencisci a mlodzi uciekna jak najdalej od leszna.Panie Borowiak gdzie sa miejca pravy dla mlodych nie mowiac o parkingach nie ma gdzie zaparkowac ile jeszcze musimy czekac na lepsze jutro?
reklama
72. Dodane przez obserwator, w dniu - 22-04-2015 12:03
A może rozpocząć od wyegzekwowania od pana Miłka obowiązku przywrócenia (zniwelowania terenu - likwidacji stawów ) terenu do poziomu istniejącego gruntu. Są w tej sprawie ciągle nie wykonane decyzje administracyjne. Panie Prezydencie, Panie Inspektorze Nadzoru Budowlanego DO ROBOTY.
73. Dodane przez Han, w dniu - 22-04-2015 21:20
Panie Prezydencie, podpowiem, że jeśli jest pan pewien, że sprzeda Pan wszystkie nieruchomości po obecnych oddziałach urzędu, w określonym czasie i za określone pieniądze, to udzielimy panu kredytu na budowę nowego magistratu. W zastaw weźmiemy dzisiejsze budynki. Pan zbuduje Nowy duży budynek, będzie taniej, bez kosztów przyszłych, bez zobowiązań na lata. Sprzeda Pan budynki w czasie swoich rządów i spłaci kredyt. Tylko zapewne będzie jeden problem, to wymaga pracy i nie będzie profitów.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj