Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Maja 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Alicja,
Eryk, Feliks,
Wenancjusz
Do końca roku 227 dni.
Start arrow Leszno arrow Bałagan w kolejowych informacjach

Jednak nie pojadą przez Leszno

Bałagan w kolejowych informacjach

14.10.2015. Radio Elka, Jarek Adamek

Zamieszanie z przyszłorocznym rozkładem jazdy PKP. Spółka Intercity zapewnia, że nie ma w nim jadącego przez Leszno nocnego pociągu do Warszawy, tymczasem okazuje się, że jest on umieszczony w projekcie na stronie Polskich Linii Kolejowych. –To pomyłka – zapewnia rzecznik IC.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
We wtorek poinformowaliśmy o interpelacji posła Krzysztofa Kłosowskiego w sprawie możliwości połączenia kolejowego Leszna z Warszawą. Według parlamentarzysty do nowego rozkładu jazdy ma być wprowadzone połączenie Kudowa Zdrój-Warszawa przez Leszno, jednak pociąg ten nie ma się w Lesznie zatrzymywać, choć postoje zaplanowano w o wiele mniejszych miejscowościach.

Zespół Prasowy
PKP Intercity zareagował na tę informację bardzo szybko, przysyłając żądanie sprostowania, ponieważ pociąg nie będzie jeździł przez Leszno, tylko przez Ostrów Wielkopolski. Przy okazji dostało nam się za nierzetelność i mijanie się z prawdą.

Tymczasem sami nasi czytelnicy odnaleźli na stronie internetowej PKP PLK, czyli siostrzanej spółki Intercity projekt nowego rozkładu, w którym pociąg się znajduje, jedzie przez Leszno bez zatrzymywania się.

Zapytaliśmy o to w Intercity. Anna Zakrzewska z Zespołu Prasowego spółki początkowo zapewniała nas, że informacje o kursie przez Leszno są zupełnie pozbawione podstaw. -Dziennikarze korzystają z materiałów, które wyciekają do internetu - stwierdziła. Gdy zwróciliśmy jej uwagę, że rzekome „przecieki” to oficjalna strona spółki PLK, wpadła w konsternację i poprosiła o czas na sprawdzenie tej informacji.

Po kilkudziesięciu minutach nadeszła odpowiedź. -Rozkłady na stronie PLK to szkice połączeń, już wysłaliśmy im prośbę o korektę - powiedziała Zarzewska dodając, ze ostateczną „instancją” decydującą o kursowaniu pociągów jest Intercity. Ostatecznie będzie więc tak, jak mówi ta spółka, czyli nocne pociągi Wrocław-Poznań nie pojadą przez Leszno, tylko przez Ostrów. -To objazd spowodowany remontem torów - wyjaśniła.

Rozumiemy: objazd - siła wyższa. Niekoniecznie rozumiemy bałagan informacyjny i zwalanie winy na media.
 
Komentarze (13)
1. Dodane przez klk, w dniu - 14-10-2015 13:37
Rozumiem: objazd-siła wyższa. Niekoniecznie rozumiem bałagan w podawaniu informacji i sprawdzenia ich przed napisaniem artykułu.
2. Dodane przez zolo, w dniu - 14-10-2015 13:46
Remont na jeden pociag. Reszta pojedzie bez zmian. Mimo remontu. Taka pani to klasyczny przykład pracownika który ma prace bo ma najładniejsze CV. Reszta bez znaczenia...
3. Dodane przez kolej, w dniu - 14-10-2015 14:34
moim zdaniem polska kolej to efekt wykolejenia polskiej gospodarki. 
To prawdziwa czarna dziura naszej szarej rzeczywistości.
4. Dodane przez Co na to PiS, w dniu - 14-10-2015 14:38
Co na to radny wojewodzki z Leszna kolejarz M.Sowa?
5. Dodane przez E59, w dniu - 14-10-2015 15:38
Podsumowując wydarzenia ostatnich dwóch dni, należy stwierdzić, że Zespół Prasowy spółki PKP InterCity wykazał się wyjątkową ignorancją.  
Począwszy od wprowadzenia w błąd mieszkańców 65 tys. Leszna i 400 tyś. subregionu, przez w zasadzie nakaz sprostowania informacji z artykułu ELKI o braku postoju handlowego (w dalszym ciągu na oficjalnych stronach Grupy PKP widnieje TLK Aurora wytrasowana przez Leszno) po infantylne tłumaczenia pani Anny Zakrzewskiej, która ma się wrażenie, że nie za bardzo wie co mówi, a jeśli już wie, to mówi co jej ślina na język przyniesie.  
Należy zauważyć, że spółka modernizująca linię kolejową 271 (trasa Wrocław Główny - Poznań Główny) nie wykonuję prac w nocy, a omawiane pociągi właśnie w tym czasie miałyby kursować. Jeśli jeszcze zrozumiałe by było ograniczenie pociągów dziennych, tak przy nocnych nie za bardzo widzę sens. No tak, drodzy czytelnicy, nie wiecie jednego, PKP InterCity nie może ograniczyć na linii kolejowej pociągów dziennych, szczególnie tych na trasie Przemyśl - Szczecin, bo modernizacja taboru obsługującego tę relację została sfinansowana przez UE i tylko dzięki temu przez Leszno kursują składy IC. Śmiem sądzić, że gdyby nie dotacją UE, nadal przez Leszno kursowały by podłe składy TLK, jak Gwarek czy Zefir. 
Szanowni czytelnicy, może też nie jesteście zorientowani z zaawansowaniu prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 271. Na dziś oddany jest do użytku cały odcinek Wrocław Główny - granica województwa dolnośląskiego (mniej więcej do Rawicza) i zgodnie z opublikowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe dokumentem: "Wykaz maksymalnych prędkości - pociągi pasażerskie", stanowiącym załącznik do: "Regulaminu przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rozkładu jazdy pociągów 2015/2016" prędkość na tej trasie została podniesiona do 160 km/h. 
Dlaczego więc tak wyczekiwany TLK Aurora nie może kursować przez Leszno? Tego to chyba nie wie ani Zespół prasowy PKP InterCity w osobie Anny Zakrzewskiej, ani też sam Bóg - po prostu spółka miała taką fanaberię, co ludzie z prowincjonalnego Leszna, położonego na rubieżach województwa wielkopolskiego będą mieli bezpośrednie połączenie. Mogą sobie dojechać do Poznania i tam biec przez cały dworzec modląc się, żeby w ciągu 3-5 minut się przesiąść na luksusowy EIC (dawny BWE) płacąc 129 zł za odc. Poznań - Warszawa, bądź też poczekać co najmniej godzinę, zasilając budżetowo PCC. 
Chyba PKP InterCity zapomniało, że przejazdy realizowane omawianymi pociągami, które nie zatrzymują się w Lesznie (skromnie przypomnę, że nadal widnieją w OFICJLNYM rozkładzie), mają charakter służby publicznej i są dofinansowane z budżetu państwa. Połączenia te są uruchamiane wyłącznie w celu zaspokojenia społecznych potrzeb przewozowych. Społeczne potrzeby przewozowe na pociągi zatrzymujące się w Lesznie są kreowane nie tylko przez społeczność Leszna - miasta na prawach powiatu z populacją 65 tys. mieszkańców, ale także przez cały subregion wielkopolsko - dolnośląsko - lubuski z ogólną populacją przekraczającą 400 tys. mieszkańców (powiat leszczyński, powiat górowski, powiat rawicki, powiat wschowski, powiat kościański i powiat gostyński). Z racji usytuowania geograficznego, dworzec kolejowy w Lesznie stanowi stację przesiadkową dla mieszkańców wskazanych powiatów. 
Dokonując małego reasume - Zespół Prasowy PKP InterCity, a szczególnie pani Anna Zakrzewska, która zażądała sprostowania i zarzuciła nierzetelność leszczyńskiej prasie, a szczególnie pani Jarkowi Adamkowi, powinien przeprosić pisemnie nie tylko wspomnianego redaktora, ale też mieszkańców Leszna i subregionu - i to nie tyle za błędne informacje i nierzetelność, ale przede wszystkim za rozbudzenie nadziei wśród 465 tys. społeczności, że faktycznie PKP InterCity zmienia się dla dobra pasażerów. Jak widać - nie i żadne reklamy nie przekonają mieszkańców, że jest inaczej. 
Dziękuję wszystkim, który zaangażowali się. Podobno nadzieja umiera ostatnia - może nasze wnuki doczekają normalności ze strony spółki PKP InterCity, na którą także i my, społecznośc miasta i subregionu płaci.
6. Dodane przez kriss, w dniu - 14-10-2015 15:53
Jesli Redakcja wykazała się nierzetelnością to jak nazwać zachowanie ludzi z tych wszystkich spółek kolejowych??? Panie Jarku i reszta załogi - trzymajcie rękę na pulsie i działajcie dalej dla dobra wspólnego mieszkańców subregionu.
7. Dodane przez gal, w dniu - 14-10-2015 17:45
Cóż, bliżej nam do Berlina niż do Warszawy. Gdyby jeszcze DB mogło u nas kursować.
8. Dodane przez Glapcio, w dniu - 14-10-2015 18:06
Szperlik, Ty widzisz i nie grzmisz.
9. Dodane przez miłek, w dniu - 14-10-2015 19:03
Racja E59. Po to tam postawili pania rzecznik zeby zbierała całe "yoby".Zeby pan szanowny prezes spokojnie mogł iść na "lunch" i pograc w squasha... bo zmeczony okrutnie. Takie ustawienie urzednika podobnie jak tzw infolinia zawsze powoduje ze obywatel odbija sie jak od sciany. I o to chodzi.
10. Dodane przez 1.9 TDI, w dniu - 14-10-2015 21:09
Nic nie zapowiadało , że będzie jeszcze gorzej ! 
Aż tu nagle : 
Dziś nawet nie trzynastego! 
Osobowy regio odjeżdżający z Leszna 90 minut opóźnienia. 
A tu wjeżdża od Wrocławia intersity do Poznania i odjeżdża. 
A TLK nabiera opóźnienia i nie wiadomo czy przepłacać. 
 
Może zostawić tylko osobowe z Leszna to przynajmniej do Poznania na zajęcia się dojedzie. 
Bo się skończyło na jeździe do Poznania starym dizlem czy to się PO podoba czy nie.  
 
Zakłada się następujące parametry planowanej linii[4]:  
długość ok. 450 km;  
zgodność z unijnymi specyfikacjami technicznymi interoperacyjno  
ści TSI HS;  
prędkość maksymalna 350 km/h;  
zasilanie napięciem 25 kV AC.  
 
W samej Łodzi linia miała być poprowadzona tunelem średnicowym, który połączy istniejące dworce Łódź Fabryczną i Łódź Kaliską. Dworzec Łódź Fabryczna zostanie całkowicie umieszczony pod ziemią, a na powierzchni powstanie Nowe Centrum Łodzi, które będzie mieć powierzchnię ok. 90 ha. Zostanie zmieniona całkowicie infrastruktura dookoła dworca, m.in. układ komunikacyjny w centrum Łodzi. Budowa rozpoczęła się 16 października 2011 r. Dworzec ma być czynny przed drugą połową 2015 r. Koszt budowy to prawie 3 miliardy zł, a Nowego Centrum Łodzi ponad 8 miliardów zł[5  
Poniższa tabela prezentuje planowane czasy podróży pomiędzy największymi miastami połączonymi linią Y[4]. W nawiasach podano najkrótsze czasy przejazdu w roku 2010[6].  
 
 
 
Łódź  
 
Poznań  
 
Warszawa  
 
Wrocław 1:05h (3:56h) b.d. (2:17h) 1:40h (5:03h)  
Warszawa 0:35h (1:22h) 1:35h (2:42h)  
Poznań 1:00h (4:02h)  
 
Aktualny harmonogram budowy przedstawia się następująco[7]:  
 
II połowa 2013 I połowa 2015 r. Zakończenie realizacji prac studialnych i analitycznych  
I połowa 2029 I połowa 2030 r. Odbiory, testy, dopuszczenia linii Y  
 
Ważne daty  
 
3 marca 2010 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. została podpisana umowa z firmą Sener na wykonanie studium Opracowanie warunków technicznych  
21 grudnia 2014 PKP PLK podpisały z hiszpańskim konsorcjum Idom Inżyniera Architektura i Doradztwo i Idom Ingenieria y Consultoria kontrakt na opracowanie wstępnego studium wykonalności dla przedłużenia KDP Warszawa Łódź Poznań/Wrocław do Berlina i Pragi  
https://pl.wikipedia.org/wiki/ Linia_kolei_du%  
C5%BCych_pr%C4%  
99dko%C5%9Bci_Y  
 
 
Naród z koleją .  
Ale czy kolej z narodem?  
 
Zostawcie stare samochody ,zmniejszcie emisję CO2 tylko ,że nie sposób wsiąść do tych super pociągów.  
 
Dla Polaków nacisk na składy owszem szybkie ale z bardzo dużym wręcz niespotykanym przyśpieszeniem  
i bardzo krótką drogą hamowania z odzyskiem do sieci.  
A która podstacja jest przystosowana?  
Torowiska czterotorowe.  
Dwa tory dla tranzytu i pośpiesznych a dwa dla osobowych.  
Nie tak jak teraz naród czeka w kościanie aż spóźniona szlachta pośpiesznym przejedzie.  
 
A kto płaci za ogrzewanie składów przewozów np. Wielkopolskich ,Regio podczas oczekiwania w Kościanie na spóźniony inter.  
Nie przypadkiem ci czekający poprzez podatki i urząd marszałkoski ?  
Za co ?  
Za to ,że kto inny się spuźnia?
11. Dodane przez ZIelona G. -Leszno-W-a, w dniu - 14-10-2015 21:17
Po co do Warszawy pociąg przez Poznań? 
Bliżej jest przez Ostrów. 
 
Nie trzeba studiować geografii aby to zauważyć. 
Co drugi pociąg z Berlina powinien skręcać w Zbąszyniu na Wolsztyn ,Leszno ,Ostrów. 
Idealna trasa dla Pendolino z wychylnym pudłem. 
Dać uchodźcom łopaty i niech pracują nad projektem.
reklama
reklama
12. Dodane przez realista, w dniu - 15-10-2015 03:14
Do 2020 roku pociąg z Poznania do Wrocławia przez Leszno ma jechać z prędkością 160 km/h a pokonanie trasy ma zająć 70 minut. Jestem tego ciekaw hahhahaa tydzień temu jechałem z Wrocka do Leszna w 2,5 godziny bo oczywiście pociąg miał spóźnienie. Teraz zaczyna się zima to będzie ciekawie. Jedno jest pewne z PKP na brak atrakcji narzekać nie będzie można!!!! 
Do komentarza 10. Jak dojeżdżasz do Poznania często to bierz Regio, bo Regio to zawsze dojedziesz. A z intercity to różnie jest, ostatnio pod Szczecinem się IC wykoleiło i pociągi odwołane, gdzieś pod Krakowem czy Rzeszowem spadnie śnieg to już mają spore opóźnienie. A w Regio niewygodnie, dłużej, ale raczej pewniejsze pociągi zimą niż IC/TLK.
13. Dodane przez ja, w dniu - 15-10-2015 09:16
Brzydki ten nasz dworzec
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Duże przestronne mie... Leszno 3200
Wyremontowany dom w ... Boszkowo-... 600000
Wynajmę dwupokojowe ... Leszno 1390
Nowe domy w zabudowi... Dąbcze 589000
59 m mieszkanie na 1... Rydzyna 420000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj