Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow Leszno arrow Prawie dwa tysiące podpisów przeciwko Pomnikowi Smoleńskiemu

Decyzja w rękach radnych

Prawie dwa tysiące podpisów przeciwko Pomnikowi Smoleńskiemu

13.06.2016. Radio Elka, Jarek Adamek

Komitet Obrony Demokracji i Nowoczesna zakończyły zbieranie podpisów pod petycją przeciwko postawieniu w Lesznie pomnika ofiar Katastrofy Smoleńskiej. - Zebraliśmy 1884 podpisy – poinformował lider KOD Maciej Ptaszyński. Petycją zajmą się teraz radni miasta.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Akcja zbierania podpisów pod petycją przeciwko postawieniu w Lesznie pomnika ofiar Katastrofy Smoleńskiej trwała dwa tygodnie. Dziś przedstawiciele KODu i Nowoczesnej złożyli ją w Urzędzie Miasta Leszna. - Mamy 1884 podpisy - mówi Maciej Ptaszyński - było ich więcej, ale przeprowadziliśmy
już wstępną weryfikację.
Statut miasta stanowi, że do rozpatrzenia petycji wystarcza 400 podpisów mieszkańców.

Lider KODu dodał, że zbiórka podpisów nie wymagała wielkiego wysiłku. - Wystarczyły dwie czy trzy akcje na Rynku, ustawiały się do nas kolejki - mówi - to pokazuje, jak bardzo mieszkańcy są przeciwni pomnikowi. Zapytany, czy podczas zbierania dochodziło do polemik Ptaszyński odpowiedział, że było ich bardzo niewiele. - Najdłuższą dyskusję odbyłem z panem prezydentem Borowiakiem, choć nie wiem, czy jest za pomnikiem czy nie - powiedział - ale nie nalegałem na podpis pod petycją.

Przewodniczący miejskich struktur Nowoczesnej Tomasz Mikołajczak dodał, że poza petycją złożone zostaną imienne zapytania do poszczególnych radnych, czy są za czy przeciw budowie pomnika. - Chcemy wymusić na nich jednoznaczne stanowisko - powiedział - wiemy jak dotąd, że ideę budowy monumentu popiera klub Prawa i Sprawiedliwości; pozostali radni wciąż uchylają się od odpowiedzi.

Petycją zajmą się teraz radni Leszna. Zgodnie z ustawą o petycjach z 2014r. „ petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia”.
 
Komentarze (125)
1. Dodane przez Brawo!!!, w dniu - 13-06-2016 13:24
Brawo !!! Wielkie NIE dla pomnika !!!
2. Dodane przez cccc, w dniu - 13-06-2016 13:35
Gratuluje nie jestem za pomnikiem i zastanawia mnie projekt pomnika czyli złamane skrzydlo a miasto Leszno to rozwin skrzydla.Tablica upamiętnienia tak.pzdr
3. Dodane przez mama, w dniu - 13-06-2016 13:37
ja się też podpisuje obydwoma rękami
4. Dodane przez bolek z G......, w dniu - 13-06-2016 13:37
najlepiej to postawcie nieudacznikom takim jak Petru,Kopacz i Tusk,pseudo polakom ktorzy wszystko robia zeby pognebic narod,zal mi was panowie.
5. Dodane przez jarek, w dniu - 13-06-2016 13:46
Co to jest kod? Moze by sie zajeli jakimis bardziej powazniejszymi sprawami. Bo widac Po boli strasznie porazka w wyborach, a nowoczesna widac pcha sie do wladzy jaak dziecko po cukierka.
6. Dodane przez greg, w dniu - 13-06-2016 13:47
1880 podpisów na 50 tys. uprawnionych wskazuje, iż 4% mieszkańców posiadających prawa polityczne chce narzucać wolę większości. Dyktatura mniejszości? Większość wybrała w wyborach legalną władzę, która ma pełną legitymację do podejmowania decyzji. Polska to system reprezentacyjny a nie demokracja populistyczna bazująca na emocjach i podburzaniu tłumu.
7. Dodane przez no sie pytam, w dniu - 13-06-2016 13:53
Ile chleba z tego upieczecie panowie - szKODa gadać
8. Dodane przez M52, w dniu - 13-06-2016 13:56
Kolejki się ustawiały a tylko 1800 podpisów
9. Dodane przez Andrzej, w dniu - 13-06-2016 13:56
Gratulacje Panowie słuszna i właściwa inicjatywa, nie dajmy zniszczyć naszego kraju dobrej zmianie i chorej ideologii......
reklama
10. Dodane przez pesymista, w dniu - 13-06-2016 14:00
Ilość podpisów nie ma większego znaczenia. Decyzja o budowie już dawno zapadła. Duży może więcej.
11. Dodane przez KIBIC ale ME, w dniu - 13-06-2016 14:06
POMNIKÓW CI U NAS DOSTATEK, ale i ten się zmieści, byle w rozsądnej lokalizacji,a z tym w Lesznie problem i to wielki. Jedynie pomnik przy koszarach jest z głową umiejscowiony, bo nie zakłóca życia miasta podczas uroczystości. Jeśli komuś jest on potrzebny i zbierze na realizację pomysłu fundusze, to niech sobie stoi, byle w neutralnym miejscu, a nie czasem na rynku jak zapewne chcieliby pomysłodawcy, czy też na ugorze, co uradowałoby oponentów. Swoją drogą, dlaczego centralne spory o pomnik przenosi się na prowincje? Nie ma innych problemów? Spory o pomniki to już nie śmiech lecz wstyd i hańba! Możliwe tylko w POLSCE!!! DO BOJU POLSKO-na ME! BRAWO NASI, OBY TAK DALEJ!. Czy to nie wstyd, że nie możemy obejrzeć wszystkich meczów z mistrzostw? Oczywiście za dodatkowa opłatą to już możliwe, ale czy nie płacimy abonamentów na TVP i np. kablówkę? Na każdym kroku próbuje się wyszarpać kolejne złotówki z naszych portfeli i to ma swoją nazwę (zł...).
12. Dodane przez STARY KOMUCH, w dniu - 13-06-2016 14:10
Panie Ptaszyński, osobiście to ja pana nie lubię ale za tę inicjatywę muszę przed panem zdjąć kapelusz. Ma pan rację. Nie ma żadnych przesłanek aby ten pomnik stawiać w Lesznie w miejscu publicznym. Jak chcą to niech stawiają na terenach kościelnych i będzie spokój.
13. Dodane przez anty, w dniu - 13-06-2016 14:10
choć 1884 normalnych jest w Lesznie
14. Dodane przez wyborca, w dniu - 13-06-2016 14:15
Spokojnie PiS, bez gorączki, teraz ruch należy do radnych. 
Słusznie, chcemy wiedzieć dokładnie, jakie zdanie ma każdy z radnych. To są przecież nasi przedstawiciele.
15. Dodane przez Taki Tam, w dniu - 13-06-2016 14:18
Mogli zrobić coś mądrzejszego np. zbieranie podpisów na delegalizacje .nowoczesnej i kodu. Myślę ze ta akcja przyniosła by o wiele większa frekwencje.
16. Dodane przez gucio, w dniu - 13-06-2016 14:19
W sprawie pomnika Smoleńskiego powinno się w Lesznie odbyć referendum-większość powinna zdecydować o budowie tego niczym nie związanego z naszym miastem pomnika!
17. Dodane przez ?, w dniu - 13-06-2016 14:28
Jaki ci panowie mają interes aby kupczyć w tej tragedii narodowej ?
18. Dodane przez Stanisław, w dniu - 13-06-2016 14:29
Panowie z KOD-u waszą demokrację do d.. włożyć. Powiedzcie uczciwie jak ma wyglądać ordynacja wyborcza gwarantująca wam sukces wyborczy to może zrozumiem o jaką demokracje WALCZYCIE bo jak dotychczas to tylko pokazujecie że przegrywać nie umiecie i marzycie tylko o korycie. Pozdrawiam i do uczciwej pracy zachęcam.
19. Dodane przez ło rzesz ty, w dniu - 13-06-2016 14:33
A jak nazbieram 3 tys podpisów by przynajmniej w Lesznie została zdelegalizowana Nowoczesna ,,grupa trzymająca władzę,, to zostanie zdelegalizowana? Bo to że jest szkodnikiem Polski to wszyscy wiedzą
20. Dodane przez nowoczesny klan, w dniu - 13-06-2016 14:59
Mikołajczak weź się za uczciwą robotę :D. UW+PO= nowoczesny lifting :D
21. Dodane przez Bartas, w dniu - 13-06-2016 15:02
Komentarz nr 6 i 18 są mega dobre i prawdziwe.
22. Dodane przez Solidarnośc Wykleta od 2011r Alternatywa NoACTA, w dniu - 13-06-2016 15:10
Radni jak przy imieniu dla I LO bl.J.Popieluszki sa tchorzami decyzyjnymi,nie po drodze mi z taka Radą i prezydentem!
23. Dodane przez ela z leszna, w dniu - 13-06-2016 15:12
prymitywy z nowoczesnej,kto to tych oszolomow slucha,bez programu,zadnej wizji panstwa,tych robic zadymy i sieczke w glowie,mam trojke dzieci dostalem 500+,to jest pomoc,kogo interesuje pomnik,czy jesy czy nie,tylko tych nieudacznikow a nowoczesnrj,chca zaistniec bo nic nie maja do powiedzenia,do roboty sie brac a nie szczuc ludzi.
24. Dodane przez Kustosz pamieci, w dniu - 13-06-2016 15:14
Obecnie z KODem Leszno przypomina czasy Orwella Rok 1984 i Folwark zwierżecy...
25. Dodane przez loki, w dniu - 13-06-2016 15:14
szkodnicy z nowoczesnej precz z miasta bo was wywieziemy na taczkach.
26. Dodane przez MS, w dniu - 13-06-2016 15:26
Do 6. Czytaj ze zrozumieniem: "Statut miasta stanowi, że do rozpatrzenia petycji wystarcza 400 podpisów mieszkańców."
27. Dodane przez marcin, w dniu - 13-06-2016 15:27
I bardzo dobrze. Szkoda, że nie zdążyłem się podpisać. 
Nie dla pomnika !!!
28. Dodane przez jefrey, w dniu - 13-06-2016 15:29
Po rondem INKI było 900 podpisów i wtedy PIS stwierdził, ze społeczeństwo chce i trzeba go posłuchać i to był argument za nadaniem nazwy - ciekawe jak teraz potraktują dwa razy więcej podpisów.
29. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 13-06-2016 15:29
Podawanie w taki sposób liczb to manipulacja. 
1. W 2014 roku, w drugiej turze wyborów prezydenckich w Lesznie, nie brało udziału 100%, a tylko ok. 39% mieszkańców miasta. A przypomnijmy, że wtedy mobilizacja ze wszystkich stron była ogromna a stawka zupełnie inna. 
2. Nie ma znaczenia, czy głosów jest 500, 1800, czy 10 tysięcy. To raczej symboliczny gest, który ma zwrócić na uwagę na niezadowolenie społeczne. 
3. Zadaniem lokalnej władzy w takich sprawach nie jest skłócanie mieszkańców i nastawianie jednych na drugich, lecz szukanie rozwiązań kompromisowych.  
4. Źle się stało, że podpisy w ogóle musiały być zbierane. To świadczy o tym, że politycy i radni nie znają mieszkańców.  
Dla mnie to wyraźny sygnał pokazujący, aby nie przenosić politycznych ambicji poszczególnych ugrupowań na poziom samorządowy. Nie wciskajcie mieszkańcom Leszna polityki, tylko zajmijcie się sprawami miasta i mieszkańców. Jeśli ktoś nie potrafi bez polityki żyć, to niech zmyka z samorządu do Warszawy.
30. Dodane przez Tomek72, w dniu - 13-06-2016 15:36
Moim zdaniem w Polsce coś drgnęło ... 
 
A KOD, .Nowoczesna i PO usiłują to zatrzymać. 
Jedyne co robią, to protestują i jątrzą, chcąc podobnie jak w 2005-2007 doprowadzić do wcześniejszych wyborów. 
 
Jeśli KOD nazywający się - Komitet Obrony Demokracji tak rozumie demokrację - to jeśli "Wasi POlitycy - (będący w różnych ugrupowaniacj) - wygrają kiedyś wybory - ZAPEWNIMY WAM TO SAMO - tylko nas będzie więcej... 
 
Nie powiem, żebym był zadowolony z rządów PiS. Oceniając ich w starej skali szkolnej od 2-5 stawiam i 3. Dostateczny (meet expectations). 
 
Chciałbym, żeby było lepiej ...
31. Dodane przez rudy wąs ryszarda, w dniu - 13-06-2016 15:36
Popieram kom nr 4
32. Dodane przez Hary, w dniu - 13-06-2016 15:41
Lepiej by sie ustawili pod sklepami zeby na biedne dzieci cos załatwić a nie sobie pear robić przed wyborami polityczny. Mam go gdzies czy pomnik bedxie. Zginęli to niech im stawiają. Gorzej umarli czy lepiej niż inni którzy zginęli a pomniki im sie stawia. Wiec jak nie wiadomo oco chodzi to....!!
33. Dodane przez Pan Kleks, w dniu - 13-06-2016 15:44
Widać, że się nudzą. ;/
34. Dodane przez do troli pisowskich, w dniu - 13-06-2016 15:46
Wyjdźcie na ulicę i zobaczcie kto Wam się podpisze ZA pomnikiem? Zobaczycie wtedy jak zebrać 1800 podpisów pod taką petycją...
35. Dodane przez jedna z 1884, w dniu - 13-06-2016 16:22
Panowie Macieju i Tomaszu, trzymam kciuki za sprawę.
36. Dodane przez Sisi, w dniu - 13-06-2016 16:29
Do kom. 29. Brawo! Dziękuję. To jest właśnie konstruktywne.
37. Dodane przez Opamiętajcie się!, w dniu - 13-06-2016 16:31
Drodzy Bracia i Siostry popierający pomysły PiS, kocham Was, albowiem Pan każe nam miłować wszystkich. Także tych którzy zbłądzili, lub zostali omamieni przez Złego. Zaprawdę powiadam Wam możecie mieć swoje poglądy, możecie je głośno wyrażać-dyskutujcie jednak za pomocą argumentów, nie atakujcie i nie obrażajcie Waszych bliźnich którzy mają odmienne poglądy. Warto rozmawiać: słowa-nie opluwanie, kwiaty-nie armaty. Pozdrawiam i życzę opamiętania po chwili refleksji.
38. Dodane przez MIRA, w dniu - 13-06-2016 16:31
JAK WAM NIE WSTYD ONI w grobach się przewracają.Prezes PIS NIECH UDERZY SIĘ W PIERŚ.PRZYPOMNI SOBIE DLACZEGO TAK SIĘ STAŁO.BO MUSIAŁ UDZIELAĆ JESZCZE RAD.PREZYDENT BYŁ MĄDRY BEZ JEGO RAD.A TERAZ DLA USPOKOJENIA SWOJEGO SUMIENIA WSTAWIAĆ CHCE POMNIKI.IM TO NIE JEST POTRZEBNE,POTRZEBNA JEST MODLITWA.
39. Dodane przez TOMEK, w dniu - 13-06-2016 16:31
precz z nierobami z KODU zdrajcy i poparancy zyciowi to sa tak jak i przywódca KIJOWSKI PRECZ Z NIMI!
40. Dodane przez ja, w dniu - 13-06-2016 16:51
JAK czytam tych PISOwców co to miętolą jak to PO i NOWOCZESNA z KODEM teraz tylko protestują i jątrzą NIE mogąc się pogodzić z porażką to się ZASTANAWIAM, co takiego PIS robiło przez ostatnie 8 LAT. Jak TO należy nazwać? To był dopiero POKAZ nie pogodzenia się z WYNIKIEM wyborów. NIE uznawanie woli, suwerena, gdakanie, że jak PIS przegrał to na pewno OSZUSTWO wyborcze. Manifestacje pod ble pretekstem, comiesięczne wiece nienawiści pod pretekstem upamiętnienia katastrofy SMOLEŃSKIEJ. To niewiarygodna jak PIS zarzuca innym to co SAM czyni po wielokroć. Kłamstwa ciągle powtarzane o NEPOTYZM - co się teraz dzieje? Kaczyński obsadził swoimi kuzynami wszelkie możliwe funkcje - w lasach państwowych, w TV, o innych NIE wspomnę. Ch(...)m Brudziński ze spazmami wyzywa innych obrażając, bijąc tym Palikota na głowę i ma czelność innych pouczać o kulturze. Nie rozumiem jak Kościół może milcząco wspierać takie zakłamanie. I ta ich PISowska pseudo polityka historyczna. Już Suworow powiedział, że wszelka polityka historyczna jest z zasady zakłamaniem. Szkoda, że ta AKCJA z podpisami nie zostałą rozpowszechniona. SAM bym chętnie podpisał. Zmarłym należy się mogiła a stawianie pomnika ludzkiej głupocie, bo ci ludzie nie zginęli jak bohaterowie na służbie ojczyźnie tylko w wyniku zwykłej ludzkiej głupoty i zaniedbań, polskiej i rosyjskiej mentalności i bałaganowi. Prezydent Kaczyński leży na Wawelu - czy może być bardziej godny sposób upamiętnienia głowy państwa? To i tak jest wielkie nadużycie biorąc pod uwagę, że trudno mówić o jakiś zasługach i o tym jakim poparciem niskim się cieszył pod koniec swojej kadencji wśród Polaków. Jarosław zamiast siedzieć cicho i się cieszyć jak został brat upamiętniony nakazuje swoim podwładnym - PREMIER i PREZYDENTOWI dalsze działania w celu budowy kultu Lecha - wskazując palcem gdzie ma stać pomnik. Przecież to chore.
41. Dodane przez do 6, w dniu - 13-06-2016 16:52
dyktatura mniejszości 18,8% tyle uzyskało pis i niszczy Polską demokrację ??!! Rozumiem że jesteś z dojnej zmiany i pasuje ci to mnie nie!!!
42. Dodane przez azx, w dniu - 13-06-2016 16:54
do kom. 17 - należy raczej zapytać jaki PiS ma interes żeby kupczyć na tej tragedii narodowej??
43. Dodane przez !!!!!!!!!!!!, w dniu - 13-06-2016 16:55
Leszno dewocieje,do niedawna czerwone obecnie sami kaczyści.W 2018r.trudno bedzie odszukać 10% tych którzy głosowali na PiS dzieli.
44. Dodane przez takie czasy, w dniu - 13-06-2016 17:00
"Dokonaliśmy irracjonalnego wyboru, wybierając partię wsteczną i pełną kompleksów wobec świata" 
 
To KOD dzisiaj przejął ideały tej Solidarności z lat 80-tych, a PIS przejmuje wszystko co było złe w PZPR!
45. Dodane przez anty żużel, w dniu - 13-06-2016 17:02
jedynymi szkodnikami w Lesznie sa zwolennicy PiSu
46. Dodane przez (;..;), w dniu - 13-06-2016 17:11
1/5 narodu dała się ogłupić sekciarskim technikom PISu a znaczna część narodu ma to gdzieś nie chodząc na wybory, bo ci przynajmniej im dadzą 500 zł. Takie pytanie mi się nasuwa, skoro to takie oczywiste, że takie zabiegi jak rozdawnictwo dają władzę, dlaczego PO nie rozdała tak tych pieniędzy?Przecież też mogli tak zrobić przedłużając sobie rządy. Może byli mniej zdesperowani aby utrzymać władzę niż PIS aby w końcu ją odzyskać po tylu latach. Tak mi się przypominają słowa DUDY - "ojczyznę dojną racz nam zwrócić Panie". Te pieniądze trzeba będzie kiedyś odpracować i oddać. Prawda o wspaniałym polskim narodzie jest taka, że jakby na początku lat 80-tych Polacy nie ujrzeli pustych garów i pustych półek w sklepie to byśmy dalej tkwili w PRLu. Oczywiście ja nie piszę o wyjątkowych ludziach jak Kuroń, którzy całe życie poświęcili dla dobra tego społeczeństwa, bo takich byłow ielu. Ale to garstka w morzu tej masy społecznej co zawsze głosuje za tymi panami, których drukują na banknotach NBP. Czasami to wychodzi na dobre, jak wówczas, ale często, jak tym razem jest to bezrefleksyjne i bezrozumne. Zachłanny traci dwa razy. Szkoda, że nie jesteśmy tak mądrz jak Szwajcarzy, który sami w referendum nie zgodzili się aby im państwo rozdawało pieniądze, bo wiedzą do czego to doprowadzi. A z tymi pomnikami to żenada.
reklama
47. Dodane przez graf, w dniu - 13-06-2016 17:15
Słyszałem, że nauczyciele, pracownicy szkół oraz firm zależnych od władz miasta (MZO, MZZ) oraz różnych służb np. policja, straż, wojsko po prostu bali się podpisywać tę petycję w obawie przed utratą pracy. Według mnie zupełnie niepotrzebnie ponieważ jestem przekonany, że nikt z władz miasta by się na nich nie mścił. Uważam, że byłoby w dzisiejszych czasach to niemożliwe - tak postępowali tylko komuniści.
48. Dodane przez Jurand, w dniu - 13-06-2016 17:24
widać.....jacy z was Polacy a leszczyniacy, tylko pieniądze...............a gdzie historia
49. Dodane przez ben, w dniu - 13-06-2016 17:31
do kom 32 
Zamiast tego komentarza, może sam zrobisz akcję, ażeby pieniądze płynace na Kościół przekazać na rzecz biednych dzieci. To by było coś.
50. Dodane przez marian, w dniu - 13-06-2016 17:36
Do kustoszy i wyklętych ,podobno.Idzie młodość,chcecie być na pasku,czyim?
51. Dodane przez petycja, w dniu - 13-06-2016 17:41
Należy uściślić: 
petycję może złożyć każdy obywatel lub grupy obywateli.  
Każda petycja podlega rozpatrzeniu w terminie do 3 miesięcy od dnia złożenia.  
Adresat ma obowiązek: 
1/ na swojej stronie internetowej umieścić skan petycji, datę złożenia i po wyrażeniu zgody nazwę/imię i nazwisko autora petycji 
2/ poinformować autora petycji o sposobie jej rozpatrzenia i o uzasadnieniu. 
Na stronie Leszno.pl petycje znajdują się: Leszno.pl bip (biało-czerwony znaczek u góry strony) Wybory i referenda Petycje. 
 
W tym przypadku, zgodnie ze Statutem Leszna, ponieważ petycja podpisana jest przez co najmniej 400 mieszkańców miasta, rozstrzygnięcie petycji nastąpi na sesji Rady Miasta w ciągu 2 tygodni lub Rada, na Sesji, może przedłużyć o jeden miesiąc.
52. Dodane przez Tomek, w dniu - 13-06-2016 17:51
Więcej ludzi by się podpisało gdyby ktoś inny zbierał te podpisy. Ze szkodnikami nikt nie chce współpracować, co nikogo nie powinno dziwić. Precz z nowoczesną i KODEM!!
53. Dodane przez zolo, w dniu - 13-06-2016 17:53
Ale sie trole pisowskie uruchomiły.... 
Wystarczy tylko jasno przedtsawic"katolskie" sumienia ruszaja, juz psy wieszają..juz obelgi... 
Smuteczek ogarnia jak sie to czyta.
54. Dodane przez /z-y-x/, w dniu - 13-06-2016 18:10
Kaczorowski, L.Kaczyński to dla NOWOCZESNYCH i KOD-owców w Lesznie nie byli PREZYDENTAMI Polski. A pozostali z WSZYSTKICH opcji politycznych też nie zasługują na pamięć, bo NOWOCZEŚNIE jest i PO i KOD-ować zasłużonych i zapomnieć. Na co wyciągać wnioski z histori skoro wolą mieć szefów w Brukselach, Paryżach czy innych Berlinach, to są tylko PO-sługacze, wykonawcy czyjeś woli.
55. Dodane przez niki, w dniu - 13-06-2016 18:13
w (...) mamy wasze podpisy pomnik stanie, a wy tym papierkiem (...) wytrzyjcie :)
56. Dodane przez popieram kom40, w dniu - 13-06-2016 18:13
Brawo,brawo, jasno wyłożone!!! ledwo 18,8% poszło na wybory plus oszołomy polonijne i mamy ,to, co mamy! Ludzie sprzedali się diabłu za 500 zł, a jak się obejrzą będziemy mieli dyktaturę i totalną kontrolę wszystkich i wszystkiego! Szok! Gdzie Polacy mają rozum??? Dodam, że nigdy nie należałam do żadnej partii ani nie zajmowałam stanowisk (żeby ktoś nie napisał zaraz, że "kwiczę oderwana od koryta"!).Mam lat 50+
57. Dodane przez do 41, w dniu - 13-06-2016 18:18
PiS ma 51% mandatów sejmowych zdobytych w wolnych wyborach i ma prawo do podejmowania decyzji. Wszelkie próby podważania tego faktu są podważaniem zasad demokracji.
58. Dodane przez wyborca, w dniu - 13-06-2016 18:20
Katolicy są pierwsi w obelgach.
59. Dodane przez Masakra, w dniu - 13-06-2016 18:33
Jestem daleki od stawiania pomników komukolwiek, ale zbieranie podpisów przez KOD i NowoczesnePO w tej sprawie śmierdzi agenturą na odległość.
60. Dodane przez do56 Cito!, w dniu - 13-06-2016 18:44
Jesli lewactwo Mowoczesnej i KOD jest tak odważne i ma takie poparcie to niech poprzez referendum odwola Rade i prezydenta Leszna : Avanti,Alelluja i do przodu!!!
61. Dodane przez ee, w dniu - 13-06-2016 19:02
Narobili przekrętów przez tyle lat co skończyło sie koryto
62. Dodane przez do kom. 37, w dniu - 13-06-2016 19:13
Bardzo słuszne podejście. Mnóstwo ludzi ma zatrute głowy. I nie ma znaczenia, której strony politycznej się uczepili - ludzie kipią jadem, jeden przeciwko drugiemu. I to jest naprawdę straszne.
63. Dodane przez robert, w dniu - 13-06-2016 19:18
wsadcie go na szybowca
64. Dodane przez do 23, w dniu - 13-06-2016 19:36
Nie nazywaj ludzi ,których nie znasz prymitywami.Nie wiemy kim Ty jesteś .Może w/g Ciebie wiekszym prymitywem.Dla Ciebie kasa za 500+ jest najwazniejsza.Nieważne ,że społeczeństwo całe musi na Ciebie ,a także patologie łożyć.W sklepach wszystko podrożało ,w bankach podrożało.To efekt potrzeb rządzących.Mam nadzieję,że szybko to zostanie zlikwidowane.Bo to chore od samego początku.Pomnik? Jak dostaniesz zamiast jego budowy 10zł będziesz za czy przeciw?Ja uważam,że miasto ma inne ,ważniejsze cele na wydawanie kasy nas podatników.
65. Dodane przez Piotr, w dniu - 13-06-2016 19:45
Chciałem tez głosowa na nie ale ile moge bo mieszkam po za lesznem . Jestem kodowcem i absolutnie tego się nie wstydzę. PiS doprowadzi Polskę do Grecji. Nie rozumiem jak ludzie mogą być tak naiwni i wierzyć politykom. Zawsze trzeba wybierać mniejsze zło. Mniejszym złem jest po i nowoczesna. PiS to partia ludzi przegranych ale jeszcze o tym nie wiedza. To absolutny populizm i ciemnogród. Ludzie bez świadomości, ślepi i naiwni. Popatrzcie co już się dzieje z 500 plus, a będzie jeszcże gorzej. Kłamali w kampanii a teraz zaczynaja liczyć pieniądze.
66. Dodane przez Do Tomek, w dniu - 13-06-2016 19:50
Nawet mi się nie chce z tego śmiać co piszesz. Totalny infantylizm. Rozpacz. Jak można być tak niemądrym, jak mocno trzeba mieć pomieszane w głowie aby pisać takie bzdury. Masakra.
67. Dodane przez do 64, w dniu - 13-06-2016 19:53
A nie przyszło ci do głowy, iż beneficjenci programu 500+ sami też płacą podatki, a zatem sami odkładają na program? A sama idea 500+ z czego wynika? Czasami nie z oczekiwań samego społeczeństwa? A w końcu demokracja to vox populi, a więc realizacja oczekiwań suwerena to istota demokracji. I jeszcze jedno - w większości p. Europy obowiązują takie programy, gdyż europejczycy są wygodni i bez zachęt finansowych nawet dzieci nie chcą posiadać, a bez nich skazujemy się na zagładę (co i tak nastąpi, lecz trochę później).
68. Dodane przez do 57, w dniu - 13-06-2016 20:13
i dlatego PiSuar mo ze Polskę zamieniać w katotaliban??
69. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 13-06-2016 20:18
Gdy kilka tygodni temu usłyszałem pana Szczota jak broni pomysłu upamiętnienia w Lesznie katastrofy smoleńskiej, to po raz kolejny odniosłem wrażenie, że ten człowiek nie potrafi wzbić się ponad swoje prywatne, polityczne poglądy i spojrzeć na mieszkańców z szerszej perspektywy. Wiem, że mężem stanu, nawet lokalnym to Pan już nie będzie. Ale kiedy zacznie Pan przy każdej okazji patrzeć przez pryzmat wszystkich mieszkańców Leszna, a nie tylko własnego politycznego ugrupowania? Jest Pan Przewodniczym Rady Miasta; całego miasta, a nie tylko lokalnym liderem jednej partii.
70. Dodane przez Leszek, w dniu - 13-06-2016 21:04
Wielkie lewactwo w Lesznie .
71. Dodane przez do 57, w dniu - 13-06-2016 21:26
Do 57 Nie masz bladego pojęcia co to demokracja. Mylisz pojęcia. To, że ktoś uzyskał większość parlamentarną nie oznacza, że może robić co chce. Niestety Chyba wszyscy ci z PISu tak uważają. Ludzie wybrali PIS aby rządził w ramach obowiązujących przepisów prawa. Społeczeństwo wybierając PIS nie dało wam mandatu do niszczenia instytucji państwa demokratycznego, obsadzania ministerstw Maciarewiczami czy niszczenia pozycji Polski na świecie i oddalania Polski od Unii Europejskiej. Mogliście uczciwie dać hasło wyborcze - Idziemy Aby Niszczyć Kraj - wtedy jakby was ludzie wybrali moglibyście robić to co robicie. Ludzie głosowali za tym co obiecywaliście - 500 zł na dziecko (KAŻDE), zmniejszeniem wieku emerytalnego, podwyższeniem kwoty wolnej od podatku, przewalutowanie franków. Mówiliście, że imposibilizm się skończy bo dacie radę, wszystko się da. I miało to trwać 3 miesiące. NIC nie zrobiliście z tych obietnic. Duda obiecał, że jak w ciągu roku nie zmniejszy wieku emerytalnego to się poda do dymisji. I co? Prezes ma właściwości samodestrukcji - oddaliśmy kierownice człowiekowi bez prawa jazdy. Jak już ten wasz amok i ekscytacja po zwycięstwie skończą to może przejrzycie na oczy. Ludzie, żyjemy w 21 wieku. Ideologie obowiązywały w 19 i 20 wieku. Mamy 21 wiek, pora na rozum. Ten człowiek nie pojmuje współczesnego świata, nie zna go, boi się go. Widocznie społeczeństwo także skoro postanowiło razem z nim powrócić to tych mrocznych czasów, gdy jeden pajac z drugim wpajali ludziom niedoinformowanym jakieś ideologiczne banały, kazali im się zabijać dla idei, dla systemu dla kraju. Dziś kraj to powinna być wspólnota tradycji, kultury, historii, języka. Nic więcej. Bo jak damy się takim oszołomom zamknąć z powrotem w granice to się znowu powybijamy. Dlaczego człowiek znowu głupieje, przecież się rozwija nauka, technologia. To chyba przez te głupawe programy TV i seriale.
72. Dodane przez Cos wiemy, w dniu - 13-06-2016 21:28
Do kom 49. To prawda .ze ludzie są zastraszeni Boja sie jak nigdy. Zapytajcie co sie dzieje w mzo.mzk.mzz To aż nie do pomyślenia jak można tak chamsko ludzi zastraszać Ale cos wiem. I napisze. Cos sie szykuje. Pewność znknie szybko bo żyjemy w Państwie prawa. ISIS juz lepiej traktuje swoich wrogów ucinając im głowy. Chociaż je cierpią tak jak ci straszeni.  
 
Poniżani. Zwalniani. Może Panowie zanim komuś krzywdę wyrządzenie pomyślcie. Dekalogu. Więcej spokoju. Nie chcemy wojny domowej przecież a leszczyńskiej w ogóle.
73. Dodane przez do kom. 70, w dniu - 13-06-2016 21:38
A mi się wydaje, że pisząc w ten sposób, strasznie wszystko spłycasz. Mieszkańców Leszna nie można na siebie napuszczać i dzielić na lewaków, prawicowców, kodowców, czy tym podobnych stronników politycznych. Mieszkańców Leszna trzeba jednoczyć, aby razem mieli siłę i motywację zmieniać to miasto. Polityka ich dzieli, a ci, którzy do takiego podziału dopuszczają, nie nadają się do zarządzania miastem i dorobkiem mieszkańców. Trzeba dokonać wyraźnego rozdziału tego, co dotyczy miasta i mieszkańców od tego, co jest związane z politycznymi aspiracjami i emocjami rodem z innych miast. W przeciwnym razie ciągle będziemy marnowali mnóstwo czasu, energii i będziemy patrzyli na siebie wrogo. Moim zdaniem tych, którzy powinni działać w imieniu wszystkich mieszkańców, a naciskają w imieniu jakiegoś ugrupowania politycznego, powinno odsuwać się od ważnych stanowisk. Prywatnie mogą sobie mieć różne poglądy, lecz na poziomie samorządu, niech się nauczą te sprawy rozdzielać, lub niech odejdą.
74. Dodane przez I po co to?, w dniu - 13-06-2016 21:41
Takiego dzielenia ludzi nie było w Polsce nawet za komuny. 
Niepotrzebnie sprawy wielkiej polityki sprowadza się na leszczyńskie podwórko. 
Takie nikomu niepotrzebne podziały mogą na długo posiać ferment w społeczeństwie. 
Odpuśćmy to. 
Może wystarczy skromna tablica w koszarach przy Racławickiej tak żeby wojsko godnie uczciło to co musi uczcić a minister miał gdzie wiązankę położyć. 
Nie wynośmy tego na miasto!
75. Dodane przez bw, w dniu - 13-06-2016 21:57
A pomnik ma chociaż projekt? Wszyscy sprzeczają się o względy polityczne, a ja chciałbym wiedzieć czy w Lesznie stanie jakiś koszmarek czy dzieło sztuki.
76. Dodane przez anty żużel, w dniu - 13-06-2016 23:11
pisowiec jak nie ma już argumentów to zaczyna wyzywać innych od lewaków. Najbardziej dziwi mnie to że każdy zwolennik Pis-u uważa sie jednocześnie za wielkiego patriotę i przykładnego katolika. Tymczasem jedyne o czym potrafią mówić to rozliczanie innych - w sensie poprzedni rząd i każdego kto nie myśli tak jak oni. Jakoś nie bardzo pasuje to do nauk Jezusa. Jezus powiedział: "Nie sądźcie innych abyście sami nie byli sądzeni" i "Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień". Proponuję poczytać pismo święte, ale samemu, a nie tylko wysłuchać to co ksiądz powie w kościele.
77. Dodane przez Najzwyklejszy właściciel 4 kółek w remoncie, w dniu - 13-06-2016 23:26
Piękne zdjęcie. 
Do twarzy im z domem partii. 
Dziś w partyjnej stołówce by zapewne ośmiorniczki podawano. 
 
A oto cytat! 
 
"- Chcemy wymusić ..." 
 
Jak się walczy o demokrację to warto obetrzeć sobie słoninę zanim się coś powie. 
 
Te podpisy żeby czegoś nie robić to mnie jakoś mało kręcą. 
Ale powiedzcie kiedy będziecie zbierać podpisy pod petycją o umożliwienie czasowego, wyrejestrowania pojazdu! 
Na pewno taką konstruktywną petycję podpiszę nawet jak by Jarek zbierał. 
 
Bo w demokratycznych krajach właściciel decyduje czy używa pojazdu i płaci ubezpieczenie czy nie używa i nie płaci. 
W Polsce możesz tylko decydować komu płacisz ubezpieczenie. 
To niedemokratyczne. 
A wy się pierdołami zajmujecie.
78. Dodane przez Zuzia tęskniąca tatusiem, w dniu - 13-06-2016 23:31
Lepsze 500zł w garści jak KOD na dachu.
79. Dodane przez do 71, w dniu - 13-06-2016 23:39
"Ludzie wybrali PIS aby rządził w ramach obowiązujących przepisów prawa". Jeśli PiS ma rządzić w ramach ob. przepisów to oznacza, iż niczego nie może zmienić. To po 1. Po 2., piszemy XX, XXI wiek. Po 3., realizacja programu PiS-u po pół roku sprawowania rządów jest większa niż PO po 8 latach.
80. Dodane przez do kom. 76, w dniu - 14-06-2016 00:00
Sens tej wypowiedzi rozumiem, niestety jej początek sprowadził Ciebie do poziomu osoby z kom. 70. 
A to wszystko przez niepotrzebne uogólnienia i przypisywania takich cech jednej grupie (zwolennikom PiS). Takie piętnowanie innych i niepotrzebne upraszczanie całego zagadnienia, nie jest wyłączną domeną jednej grupy. Być może jest wśród sympatyków tej partii częściej spotykana, ale równie dobrze może być częściej im przypisywana i nagłaśniana przez ich przeciwników.
81. Dodane przez Koneser Sztuki, w dniu - 14-06-2016 00:57
Może jemu pomnik postawić? 
..................................................................................................................................................................... 
Człowiek z Leszna, który burzył Warszawę 
 
07.10.2013  
 
Podpalał polską stolicę, wysadzał domy - i fotografował. Raz zniszczony Pałac Saski, a raz - stosy trupów. Zostawił po sobie ponad sto zdjęć stolicy, równanej z ziemią po upadku powstania. Kim był leszczyński Niemiec Alfred Mensebach? 
Alfred Mensebach kojarzony był przez lata z Lesznem. Mieszkał tu w 1944 r. w kamienicy przy dzisiejszej ul. Leszczyńskich 32. Ale poza tym, że był członkiem Izby Sztuki Fotograficznej Rzeszy (legitymacja nr A 24 809) i dyplomowanym architektem, nic więcej o nim nie wiedziano. 
 
Z akt rozwodowych Mensebacha wynika, że zamieszkał w Moskwie. Pracował jako architekt w jednym z moskiewskich biur projektowych. 6 stycznia 1934 r. ożenił się z Jekateriną Pirogową, 
...1937 r. - by stworzyć mu alibi - niemiecki MSZ pozbawił Mensebacha obywatelstwa niemieckiego. Sprawie nadano duży rozgłos. Władze Rzeszy oficjalnie uznały go za zdrajcę. Mensebach został bezpaństwowcem. 
...1940 r. na mocy umów między III Rzeszą i ZSRR tysiące Niemców wracały ze Wschodu do Rzeszy, Mensebach pozostawił rodzinę i wyjechał do Niemiec. 
Przyjęli go z otwartymi rękami  
Mensebach podjął pracę jako architekt w Poznaniu, a potem w Krotoszynie 
W Krotoszynie otrzymał na własność i szybko rozwinął przedsiębiorstwo budowlane, które pracowało dla przemysłu i wojska. Jednocześnie okazało się, że Mensebach od dawna ma własne konto w Banku Rzeszy we Wrocławiu, a na nim spore oszczędności  
... 1943 r. unieważnia jego związki z Rosjankami, a jesienią tego roku przywraca mu obywatelstwo niemieckie.  
 
29 maja 1943 r. w Lipsku Mensebach ożenił się ponownie - tym razem z Ilsą Margaretą Hoppner, Niemką pochodzącą z Lipska. W maju 1944 r., już w Lesznie, urodził im się syn, Matthias.  
 
Na przełomie 1943 i 1944 r. - w uznaniu zasług dla Niemiec - zgodzono się, by architekt przejął nieruchomość w Lesznie i został doradcą architekta miejskiego. 
 
................................................................................................................................................................................. 
 
I TU UWAGA NA ROK 1944 !!!!!!!  
 
 
Tak miał wyglądać Kościół św. Szczepana 
 
http://leszno.fotopolska.eu/Leszno/b50214,Kosciol_sw_Szczepana.html?f=685808-foto 
1944 , Mury kościoła przed wysadzeniem przez Niemców. Autor zdjęcia nieznany. 
http://leszno.fotopolska.eu/Leszno/b50214,Kosciol_sw_Szczepana.html?f=213767-foto 
1944 , Mury kościoła podczas minowania przed wysadzeniem przez Niemców. Autor zdjęcia nieznany. 
http://leszno.fotopolska.eu/Leszno/b50214,Kosciol_sw_Szczepana.html?f=213769-foto 
1944 , Wysadzanie murów kościoła przez Niemców. Autor zdjęcia nieznany. 
http://leszno.fotopolska.eu/Leszno/b50214,Kosciol_sw_Szczepana.html?f=213772-foto 
1944 , Gruzy po wysadzeniu kościoła przez Niemców. Autor zdjęcia nieznany. 
http://leszno.fotopolska.eu/Leszno/b50214,Kosciol_sw_Szczepana.html?f=213773-foto 
 
CZY AUTOR ZDJĘĆ ABY NAPEWNO NIE ZNANY ? 
 
CZY MOŻE NIE CHCEMY go ZNAĆ ? ! 
........................................................................................................................................................................................ 
 
1 sierpnia 1944 r. w Warszawie wybucha powstanie. Alfred Mensebach otrzymuje rozkaz dołączenia do oddziałów szykujących się do rozprawy z powstańcami. 
Był w tzw. Sprengkommando - oddziale, który wysadzał domy w powietrze, podpalał budynki i stosy trupów, jednym słowem równał Warszawę z ziemią 
 
Cały tekst: Zdjęcia w osobistym albumie Mensebacha pozwalają zrekonstruować jego dalsze losy. W grudniu 1944 r. wrócił do Leszna. Z ostatnich fotografii w albumie wynika, że brał udział w zaprzysiężeniu leszczyńskiego Volkssturmu. 
 
Według relacji świadków, w styczniu 1945 r. do ostatniej chwili zwlekał z ucieczką z Leszna. 
 
Cały tekst: http://poznan.wyborcza.pl/poznan/1,36001,14725916,Czlowiek_z_Leszna__ktory_burzyl_Warszawe.html#ixzz4BVC54jRJ 
........................................................................................................................................................................................ 
 
Ale czy na pewno wyjechał ? 
Nie wiadomo . 
I co z jego dziećmi? 
Może teraz się podpisują stojąc w kolejce a może nawet zbierają podpisy ? 
Kto wie? 
 
 
Co oznaczał by podpis takiego człowieka na jakiej kolwiek liście? 
 
Jak jadę na wakację nie mówię , że jestem z Leszna . 
Wstyd mi. 
Komeński, Mensebach, a teraz jeszcze KOD z czymś wyskoczył. 
Żeby podpisy za odbudową kościoła zbierali to bym zrozumiał . 
Ale nie.
82. Dodane przez oj, w dniu - 14-06-2016 02:11
Nasz Papież nie chciał pomników, a nawet prosiło o to i co ? słuchał Go ktoś może ? 
a teraz pomnik ze złamanym skrzydłem.... no nie wiem czy chciałabym mieć pod oknami taki pomnik, albo być skazanym codziennie przechodzić obok. Jak już to faktycznie postawić to na terenie koszar i kto chce niech tam spędza tyle czasu ile potrzebuje.
83. Dodane przez grzes, w dniu - 14-06-2016 06:54
Brawo nie ma bytu dla pomnika w Lesznie pisowcy jak chcą to niech sobie postawa na swoich podwórkach prywatnych przewodniczący Szczot uwielbia pomniki
84. Dodane przez ?, w dniu - 14-06-2016 07:00
2 tysiące podpisów, a Leszno liczy 70 tysięcy ??? 
Te swoje podpisy wsadźcie sobie gorsze sorty w buty !!!
reklama
85. Dodane przez brak słów !, w dniu - 14-06-2016 07:06
Jaki trzeba mię zlasowany móżdżek aby zbierać podpisy przeciwko uczczeniu przez NORMALNYCH ludzi śmierci prawie 100 wyśmienitych POLAKÓW, w tym Prezydenta, którzy zginęli będąc w służbie OJCZYŹNIE ???!!!
86. Dodane przez wolny głos, w dniu - 14-06-2016 07:58
Zadaniem władz Leszna powinno być wzmacnianie więzi społecznych i budowanie wspólnoty.  
 
Należy zrobić wszystko, by obecną ekipę, to jest wszystkich radnych i prezydenta, odsunąć od władzy. 
Obojętnie, z kim.
87. Dodane przez do 85, w dniu - 14-06-2016 08:06
Szkoda, że nie dopisałaś czym ci "wyśmienici"" zasłużyli się Ojczyźnie. A i słownictwo jakiego używasz nie świadczy zbyt dobrze o tobie. Jeśli tak pogardliwie wypowiadasz się o inaczej myślących to sugerujesz, że jesteś sympatykiem tej jedynej, słusznej "partii"
88. Dodane przez Tomek72, w dniu - 14-06-2016 08:36
To, prof. Rzepliński należał do PZPR - NIE ELIMINUJE GO Z ŻYCIA PUBLICZNEGO. Ale mamy prawo o tym wiedzieć i dyskutować. 
 
"...że Do 1981 należał do PZPR, z której został usunięty na początku stanu wojennego. Pod koniec lat 70. był II sekretarzem POP w Instytucie Profilaktyki  
Społecznej i Resocjalizacji UW. W latach 80. należał do Solidarności. Był uczestnikiem prac Centrum Obywatelskich Inicjatyw Ustawodawczych Solidarności[1]. Jest autorem licznych publikacji naukowych..." 
 
DUŻO WAŻNIEJSZE jest dla mnie co prof. Rzepliński sądził na temat OBECNEJ KONSTYTUCJI w 1997. 
 
prof. Robert Gwiazdowski. 
"...Musimy cofnąć się do 1997 r., kiedy uchwalono konstytucję. Już wtedy Centrum im. Adama Smitha przekonywało, by nie przyjmować tego prawniczego bełkotu. I żeby było śmieszniej, obecny prezes TK prof. Andrzej Rzepliński podpisał ten apel..." 
 
Co się stało, że prof. Rzepliński zmienił zdanie? 
 
Ja w 1997 byłem młodym chłopakiem jak uchwalano konstytucję, oczywiście że byłem za - BO BYŁA LEPSZA OD POPRZEDNIEJ, ale do głowy mi nie przyszło, "że ma obowiązywać 100 lat". Dla mnie to był po prostu krok w dobrym kierunku. 
 
Jestem pewien, że to już czas na nową konstytucję. 
Trzeba przejrzeć obecną, przejrzeć dotychczasowe orzecznictwo TK i na tej bazie W DEMOKRATYCZNY sposób rozpocząć pracę nad nową.
89. Dodane przez Targowica, w dniu - 14-06-2016 08:42
Nowoczesna i KOD niech robią teferendum przeciwko Rejtanowi w Lesznie ,ktory bronil POLSKE PRZED TARGOWICZANAMI.Branickim,Poninskim...!!!!
90. Dodane przez ja, w dniu - 14-06-2016 08:52
Żadnych pomników, pieniądze przeznaczcie na dalsze upiększanie miasta....
91. Dodane przez asd, w dniu - 14-06-2016 09:02
do kom. 85 - tu nie chodzi o że nie należy uczcić pamięci tych osób tylko że jest to zagrywka typowo polityczna i z czczeniem ich pamięci nie ma nic wspólnego. Radni chcą się tylko podlizać "jedynej słusznej partii" na wypadek zmian w samorządach w kolejnych latach
92. Dodane przez ale, w dniu - 14-06-2016 09:04
Ale PiS-owcy wściekli. Ogarnijcie się z hejtami.
93. Dodane przez Do 49, w dniu - 14-06-2016 09:36
Robię nie jedna tylko na Elkę ze zdjęciami sie nie pcham i nie robię z tego reklamy to nas różni .
94. Dodane przez k, w dniu - 14-06-2016 09:42
a moze by tak gajowemu i szogunowi postawic pomnik jak PO stolkach ganiaja i GESIARKEze sciany sciagaja to napewno byscie zebrali wiecej podpisow ludzie opamietajcie sie bo wojna domowa wisi na wlosku bedzie brat brata walil po mordzie bo ma inny poglad KOD to nielegalna instytucja cos musza miec na sumieniu ze sie boja PISu mi jest obojetne kto bedzie rzadzil bylem mial co do garnka wlozyc i PISu sie nie boje bo sumienie mam czyste ale za rozliczeniem poprzednikow jestem tak nie moze byc w zadnym panstwie ze na osmiorniczki chodza sobie i nie tylko za nasze pieniadze
95. Dodane przez ja, w dniu - 14-06-2016 10:19
Chcieliście głosowaliście to i macie!!!!!!Nie marudzcie. 
 
Chętnie sie podpisze pod innymi inicjatywami świadczącymi o rozrzutności, pomnik to namiastka i podpowiem o tym, co pilne!
96. Dodane przez do 89, w dniu - 14-06-2016 10:30
widać że na lekcjach historii spałeś-targowica to biskupi którzy z szlachta nie chcieli być oderwani od koryta czyli targowica to pis i rydzyk w tym kontekście to się zgodzę
97. Dodane przez do 84, w dniu - 14-06-2016 10:32
Leszno nie ma nawet 65 tys. więc przestań bajać
98. Dodane przez Do was, w dniu - 14-06-2016 11:55
Ale wy ludzie prości jesteście. Czym wy sie podniecacie??? Maluczcy obywatele
99. Dodane przez Olek do 97, w dniu - 14-06-2016 12:18
leszno na dzien dzisiejszy ma może 20 tys.reszta wyjechała i ma tylko meldunek.
100. Dodane przez abx, w dniu - 14-06-2016 12:24
A GDZIE ZBIERANE SĄ PODPISY ABY POMNIK W LESZNIE BYŁ??? 
dlaczego tylko zbierane są podpisy osób, które nie chcą- przebijemy ich ?
101. Dodane przez jar, w dniu - 14-06-2016 12:54
mojego podpisu nie mają i też się podpisuje
102. Dodane przez podatnik, w dniu - 14-06-2016 12:57
Pan pkł.Szwed, myślał o tablicy pamiątkowej przy Pomniku 
Żołnierzy Garnizonu. To był bardzo dobry pomysł upamiętniający tragedię katastrofy Smoleńskiej. SKĄD WYNIKŁ POMYSŁ POSTAWIENIA POMNIKA, który zaczyna dzielić 
nasze miasto.
103. Dodane przez precz zdrajcami, w dniu - 14-06-2016 14:08
Gdzie był ten cały KOD przez ostatnie osiem lat
104. Dodane przez Precz z KODEM, w dniu - 14-06-2016 14:11
Przez 8 lat Polska była okradana a Polakom zyło sie żle ,3 milonów Polaków wyjechało za chlebem bieda głodujące dzieci gdzie był ten KOD ,wiadomo kto ich sposoruje pan Soros zyd liberał Anty Polak ,Nowoczena ,PO ,PSL lewica to Partie Anty polskie
105. Dodane przez Komitet Obrony darmozjadów, w dniu - 14-06-2016 14:12
nieboszczka partia PZPR broni demokracji to jest hipokryzja .
106. Dodane przez do 96, w dniu - 14-06-2016 14:22
Gdyby ks.T.Rydzyk byl od 1989r premierem Polska bylaby w gronie najbogatszych panstw świata...!
107. Dodane przez maxinio, w dniu - 14-06-2016 15:05
jak widać nasze podwórko tak samo ciemne jak reszta Polaków, czy to lata 70-te czy obecne tak samo łyka wszelkie podpuchy polityków...NIKT NIE ROZUMIE ŻE WOLNOŚĆ SIĘ SKOŃCZYŁA PO WYBUCHU II WOJNY ŚWIATOWEJ!!!. Od tamtego czasu rządzi "ekonomia" światowa. Jesteśmy bardziej zniewoleni niż w średniowieczu. Niby przebieg informacji płynniejszy, ale ile z tego ważnych danych, a ile na wypełnienie codziennej ciekawości odbiorcy. Wciskają nam większy kit niż kościół w XVI wieku.
108. Dodane przez OXI, w dniu - 14-06-2016 15:36
Mialem okazje rozmawiac z o Rydzykiem Chlop ma glowe na karku
109. Dodane przez xx, w dniu - 14-06-2016 16:03
KOD- Komitet Obrony Donosicieli
110. Dodane przez Komitet Obrony darmozjadów, w dniu - 14-06-2016 16:41
A jak się zyło Polakom przez 8 lat ,to pytanie do KOD czy skok na kase OFE czy to nie było łamanię Demokracji ,czy PO wybrała legalnie sędziów TK ,czy nie przeszkadzało im jak podnosili podatki ,Vat na obranka dla dzieci itd;
111. Dodane przez do 107, w dniu - 14-06-2016 17:50
Wolę żeby rządziła ekonomia niż komunizm, socjalizm czy inne prawicowe ustrojstwo.
112. Dodane przez klara, w dniu - 14-06-2016 18:38
Do komentarza106 czlowieku chyba chory jestes bogaty i jest tylko Rydzyk a glowe to ma tylko swoj interes ale sprawiedliwosc jest jedna do grobu tego nie zabierze
reklama
113. Dodane przez do 87, w dniu - 14-06-2016 19:30
Ty tylko widzisz zasługi TW Bolka, TW Alka, TW Litwina i takich jak Aron Bucholtz, Haike Silberstein, Buzek, Belka czy Tusek i jeszcze wielu by tu wymieniać co są wychwalani przez obcych dlatego że bardzo, bardzo przyczynili się do niszczenia naszej ojczyzny. 
A tam pod Smoleńskiem zginęło co najmniej 50 osób którym Polska nie była obojętna, i nie służyła jedynie jako kraj na którym można się dorobić nie dając w zamian nic, dlatego nie byli tak wychwalani przez obcych, obcych którzy łupili Polskę na każdym kroku, wyłudzili za parę srebrników Polski majątek, rocznie 100 miliardów zł uciekało podatków płaconych w rodzimych krajach i rajach podatkowych 
 
Ty tobie POdobni pewnie niebawem POstawią POmnik Jaruzelowi
114. Dodane przez do112, w dniu - 14-06-2016 20:34
Z nienawisci i zawisci poplatalo ci jezyk.niezrozumiale....
115. Dodane przez świecki ludzik, w dniu - 14-06-2016 21:41
Pomnikomanii - mówimy stanowcze NIEeee!
116. Dodane przez gg, w dniu - 14-06-2016 21:52
Ludzie,za 500 zł się sprzedali, a tymczasem PIS dąży do dyktatury i to dyktatury jednego człowieka (a raczej szaleńca)i takie uchwala ustawy!!! Tego nie było nawet w komunistycznej Polsce. A tu czytam komentarze ludzi, którym mózgi już wyprano, oj za niedługo przekonacie się, kogo wybraliście .
117. Dodane przez Mensebach, w dniu - 14-06-2016 23:18
A jakby zrobić kompromis! 
Zaczekać z pomnikiem do premiery filmu Krauzego albo ustalenia szczegółów egzekucji Tu 154M ? 
A w zamian odbudować kościół Św. Szczepana. 
 
Bo trochę mnie sumienie dręczy jako byłego miejskiego architekta miasta Lissa.
118. Dodane przez do 116, w dniu - 15-06-2016 08:07
Zbierasz opinie czytajac tylko "Gazete Wybiorcza"twor Michnika i jego salonu...!!!
119. Dodane przez aby celebrytą żyło sie lepiej ot jest PO., w dniu - 15-06-2016 10:48
dok 116 Dyktatura gdzie ona jest wojsko na ulicach aresztowania opozycji ,ja pamiętam podsłuchy dzienikarzy prześladowanie kibiców i obrońców krzyża,aresztowania anty komar ,akcja widelec pana schetyny ,samotne matki którym były zabierane dzieci ,restaracja sowa i wele innych afer oby zyło nam się lepiej tak było przez ostatnie 8 lat ,4 mil polaków wyjechało za chlebem .dziekujemy PO PSL .
120. Dodane przez Precz z komuna, w dniu - 15-06-2016 13:21
Dok 116 powiadasz za komuny, ta komuna teraz broni z KODEm tej demokracji ,pan kwaśniewski Urban wielu SB i byłych partyjnych ,To PIS zabiera wysokie emerytury SB ,bo za czasów tuska dostawali ordery i podwyrzki,tak ta wasza demokracja KOdziarzy
121. Dodane przez precz zdrajcami, w dniu - 15-06-2016 13:25
Obrońcy KOD TW Bolek ,pseudo działaczka krzywonos ,Urban ,kwasniewski ,ciosek ,sama śmietank PZPR broni demokracji ,pani kopacz po 8 latach rządów przyponiała sobie ze polacy zamało zarabiaja .tak to było
122. Dodane przez do 118, w dniu - 15-06-2016 17:12
Mylisz się -nie czytam akurat wyborczej, są inne media, które informują co wyprawia PIS.Ale po co dyskutować,skoro jest wg niektórych (garstki, która ich wybrała)"dobra zmiana".
123. Dodane przez Anty polski KOD, w dniu - 15-06-2016 18:15
to jakie czytałeś Media przez ostatnie 8 lat ,chyba te same czyli Niemieckie i anty Polskie .
124. Dodane przez do 123, w dniu - 16-06-2016 17:11
A Ty może zwykłym hejterem (jeśli jesteś młody) albo--podobnie jak Twój idol -prezes siedziałeś w cieplutkich kapuciach w czasie np. stanu wojennego...
125. Dodane przez m, w dniu - 17-06-2016 12:29
w Lesznie pomnik smoleński jest tak potrzebny jak baletnicy gwóźdź
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj