Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Blogi arrow Dla kogo mieszkania komunalne

Michał Skrzypczak

Dla kogo mieszkania komunalne

07.10.2016. Radio Elka

Mówię od zawsze, że mieszkanie komunalne to dla mnie taki troszkę dziwny twór. Żeby je otrzymać trzeba wykazać niski status ekonomiczny, następnie raz przydzielone staje się prawie dziedziczne...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nie ma już w trakcie zamieszkiwania żadnej weryfikacji dochodowej, która była przy przydziale mieszkania, a nadto po latach można je często wykupić nawet za 15% jego wartości.

W ubiegłym roku urząd udzielił 4 mln zł bonifikat wykupującym mieszkania komunalne. Czy to słuszna polityka mieszkaniowa? Staram
się przekonywać, że nie. I w imię uczciwości wobec pozostałych mieszkańców Leszna należy to zmienić.

Samorządy niektórych miast zmieniają zasady ustalania czynszu komunalnego w ten sposób, że czynsz ustala się w wysokości rzeczywistych kosztów, a następnie stosuje się obniżki dla mniej zamożnych. Na przykładzie Gdańska widać kto tak naprawdę mieszka w zasobach komunalnych. Wyniki wykazały, że aż 70 proc. lokatorów mieszkań komunalnych to były osoby, które, gdyby dzisiaj miały się starać o takie lokale, to ze względu na dochody nigdy by ich nie dostały.

W Lesznie w tym roku dopłacimy z budżetu gminy do utrzymania mieszkań komunalnych - podobnie jak w roku ubiegłym i wcześniejszych latach - co najmniej 4 mln zł. Zatem 4 mln dotacji + 4 mln bonifikaty = 8 mln zł, które samorząd "sprezentował" mieszkańcom komunalki. Czy samorząd Leszna powinien dotować osoby zajmujące mieszkania komunalne, które nie wykazały, że takiej pomocy wymagają? Czy jednak Ci zamożniejsi nie powinni płacić czynsz w pełnej wysokości, jak chociażby mieszkańcy spółdzielni mieszkaniowych?

Michał Skrzypczak jest radnym miasta Leszna (PL18)
 
Komentarze (45)
1. Dodane przez wesołek, w dniu - 07-10-2016 13:55
pomoc społeczna w Lesznie to ponad 60 000 000 zł rocznie, teraz policzcie ile km dróg możnaby za to rocznie utwardzić :)
2. Dodane przez niedługo wybory, w dniu - 07-10-2016 14:04
Wy się lepiej weżcie za sprawdzenie lekarzy na ilu etatach pracują-doba nie ma tylu godzin ile oni niby pracują.A premie,które sobie przydzielacie za normalną pracę,itp,itd.Ale najlepiej się atakuje tych mało zamożnych którym nawet nie wypada nie pomagać-wstyd panie radny Skrzypczak!
3. Dodane przez obserwator, w dniu - 07-10-2016 14:31
Słusznie pan pisze że to prezenty. Dodajac do tego kwotę z kom.1 to już rozrzutność. Uważam że pomoc społeczna winna sie zabrać za weryfikację, czyli chodzić i ...sprawdzać. Kasa ta idzie na pomoc ludziom żyjącym dostanio lecz udającym biednych lub ludziom pijącym bez końca. A mało dla ludzi faktycznie potrzebujacym pomocy z tytułu spraw losowych lub też ludziom, którzy sobie "nie radzą". Ale wszystko trzeba sprawdzać i systematycznie kontrolować.
4. Dodane przez wyborczyni A.Kośmidra, w dniu - 07-10-2016 14:34
Panie Michale, popieram Pana. Najwyższy czas zrobić z tym porządek. Od dwóch lat jest Pan jednym z 23 radnych Rady Miasta Leszna, jako organu uchwałodawczego. Co Pan zrobił do tej pory w tej sprawie, tym bardziej, że ma Pan rozeznanie. Rozpoczyna Pan napisaniem artykułu do bloga? Ta sprawa od samego początku obecnej kadencji Rady Miasta powinna być przedmiotem jej obrad. Proszę zdecydowanie działać, robić porządek, by z widocznymi efektami zdążyć do następnej kampanii wyborczej.
5. Dodane przez RREX, w dniu - 07-10-2016 14:39
ZAPAMIETAJCIE PRZY NASTEPNYCH WYBORACH KOGO WYB,WYNAGRODZENIA ZARZADOWIERACIE NA RADNYCH,TE STANOWISKA POWINNY BYC SPOLECZNE WZGLEDNIE DIETA ZA POSIEDZENIA A NIE ZRODLO UTRZYMANIA,DLACZEGO PAN S.NIE ODNOSI SIE DO PREMI URZEDNICZYCH CZY WYNGRODZEN W SPOLKACH SKARBU PANSTWA I POTEM LICZYC ILI DROG BY SIE WYBUDOWALO
6. Dodane przez Ja, w dniu - 07-10-2016 14:41
Proszę sprawdzić w jakiej wysokości płacony jest czynsz w komunalce,nawet w spółdzielniach tyle nie płacą.Potem wypowiadać się na ten temat.
7. Dodane przez leszno, w dniu - 07-10-2016 14:42
w lesznie dostaja mieszkania socjalne kobiety które maja 5 dzieci albo wiecej które nic nie robia łaza po imprezach alimenty 5oo plus na dzieci wielkie paniusie (...)
8. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 07-10-2016 14:49
Nie powinno być w'ogóle mieszkań komunalnych i oczywiście żadnej "pomocy" ze strony miasta.
9. Dodane przez xyz, w dniu - 07-10-2016 14:49
a ile osób pracujących za granicą trzyma sobie mieszkanie komunalne na zapas? tylko we wspólnotach i spółdzielniach płaci się za wszystko. wkład, wykup i utrzymanie, także dróg wewnętrznych, oświetlenia itp.
10. Dodane przez ddoo, w dniu - 07-10-2016 15:16
pewnie mieszkania dawaja tym co pija i tak za nie nieplaca  
niech dadza tym co bedzie ich stac na placenie za mieszkanie tym samym niebeda musieli doplacac do komunalki  
czynsze w komunalce niesa takie tanie wcale. a ktos ma opuscic mieszkanie ze co znalazl np lepsza platna prace i juzma zaduzy dochod lepiej byc alkocholikiem i korzystac z mopsu lepiej sie natym wyjdze
11. Dodane przez Aga, w dniu - 07-10-2016 15:26
Jestem w pełni za przyznaniem mieszkań komunalnych i dofinansowaniu do tych mieszkań, ale tylko ludziom, którzy naprawdę tego potrzebują i udowodnią to przedstawiając odpowiednie dokumenty. Mieszkania te nie powinny być dziedziczne, bo status materialny ulega zmianie. Wystarczy, że dzieci dorosną, pójdą do pracy i będą w stanie utrzymać swoje dzieci. Budżet Leszna można by było w ten sposób inaczej zagospodarować. Tylko radni niech wezmą się do pracy nad odpowiednimi ustawami.
12. Dodane przez ja, w dniu - 07-10-2016 16:21
Mieszkam w bloku który należy do MZBK,płacę 700 zł czynszu,do tego posiadam piec gazowy 2-funkcyjny i do tego dochodzi co 2 miesiąc 400 za gaz. Mało ??????
13. Dodane przez Ja, w dniu - 07-10-2016 18:03
Mieszkania komunalne z nizszym czynszem powinny być dla tych którzy nie mogą sobie poradzić finansowo i są w trudnej sytuacji. Jeżeli ktoś jest na tyle bogaty, że może sobie poradzić sam to dlaczego mu dopłacać.
reklama
14. Dodane przez justib, w dniu - 07-10-2016 18:07
Popieram kom.12.Mieszkam w starej kamienicy,mieszkanie 54m2 na poddaszu, piece i płacę 420 zł czynszu. I też pytam czy to mało?
15. Dodane przez leszek, w dniu - 07-10-2016 18:45
JA OD 15 LAT MIESZKAM W KOMUNALNYM MIESZKANIU CZYNSZ 450, ZA 60 M NIC Z REMONTU NIE CHCĄ ZROBIĆ A TU TAKIE KOMENTARZE SZOK CZEGO LUDZIE ZAZDROSZCZĄ ? PROSZĘ ODWIEDZIĆ I ZOBACZYĆ STAN TECHNICZNY NIE MÓWIĘ O WSZYSTKICH MIESZKANIACH ALE NP O MOIM , LEPIEJ DBAĆ SAMEMU O TAKIE MIESZKANIE NIŻ ŻEROWAĆ NA RODZINACH I ICH MIESZKANIACH NP PO BABCI . ZAWISTNI SĄ TUTAJ LUDZIE TAKIE JEST PRAWO I TYLE
16. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-10-2016 19:32
brawo za ten tekst! wkońcu ktoś głośno powiedział jak jest. szacunek dla pana! liczymy na działania w tym zakresie jako Radnego.
17. Dodane przez wynajem, w dniu - 07-10-2016 19:42
złożyłam wniosek o mieszkanie komunalne kilka lat temu spełniłam wszystkie warunki pozytywnie oprócz jednego metraż w którym obecnie mieszkam i wniosek został rozpatrzony negatywnie :( 
 
powód: wynajmuje mieszkanie i przekroczyłam metraż o 5 metrów tylko że ja nie złożyłam wniosku bo mam swoje prywatne mieszkanie lub dom a chce jeszcze od miasta tylko dlatego że nie mam tak naprawdę dachu nad głową i żeby z dzieckiem mieć gdzie mieszkać wynajęłam mieszkanie a w oczach urzędu wynajęty lokal jest za duży i nie mogę otrzymać mieszkania od miasta a żeby było śmieszniej na do widzenia urzędniczka powiedziała wprost my też wynajmujemy mieszkania a nie dajemy więc to to samo;)  
 
no i żeby spełnić teraz ten warunek metrażowy musiała bym wynająć jakaś klitkę jeden pokój max 14,9 m2 bo 5 metrów na osobę max musi być i dusić się w nim we trójkę kilka lat zanim miasto zaproponowało by mi jakiś lokal!!!  
 
podsumowując to że jesteś mniej zamożny to należy Ciebie jeszcze upokorzyć i masz mieszkać jak szczur w klatce żeby spełnić wymagania miasta które są co najmniej żenujące!!! 
 
niestety to chora rzeczywistość a znam co najmniej kilka adresów w Lesznie gdzie mieszkania komunalne stoją puste od kilku lat a ich właściciele mają pobudowane swoje domy ale że za nie płacą czynsz to nikt ich nie wyrzuci i nie zabierze mieszkań dla bardziej potrzebujących a moim zdanie powinna być co roku weryfikacją i jeśli jakakolwiek osobę zameldowaną w lokalu komunalnym będzie posiadać dom czy inny lokal mieszkalny na swoje nazwisko to automatycznie zostanie zmuszona do opuszczenia komunalnego a także mieszkania w których jest płacony czynsz a niema rachunków za prąd i gaz (wtedy wiadomo że nikt w nich nie przebywa) i trzyma tylko po to by je później wykupić za bezcen i sprzedać po 5 latach bo po tylu od wykupu można sprzedać je dalej z tego co się orientuje...
18. Dodane przez j, w dniu - 07-10-2016 20:03
ja płace 750 zl czynszu za własne pieniadze wymienilam wszystkie drzwi i okna od 10 lat komunalka mi mowi ze niemaja pieniedzy na remonty budynek nieremontowany od 40 lat w mojej kamienicy mieszka 8 rodzin nikt niema zadłuzen i wszyscy pacimy podobne czynsze i niemam mieszkania po babci 8 lat sie o nie starałam co za bzdury piszecie
19. Dodane przez marekNaszemu, w dniu - 07-10-2016 20:49
Przy następnych wyborach należy pamiętać o radnych PL-18 i PIS
20. Dodane przez Michał Skrzypczak, w dniu - 07-10-2016 21:23
Chciałbym serdecznie podziękować za komentarze. Widzę duże zrozumienie, że dobrze sytuowani powinni płacić pełne koszty utrzymania mieszkań. Jestem oczywiście za tym, żeby dopłacać tym, którzy spełniają kryteria przyznawania mieszkań tak jak przy przydziale. Jestem wielkim orędownikiem pomocy, ale nie powinno wg mnie być tak, że osoby, które po otrzymaniu mieszkania komunalnego w przypadku polepszenia statusu ekonomicznego nadal mają korzystać z pomocy samorządu. A wykupienie za 15% wartości rynkowej zajmowanego mieszkania przez tych, którzy ponoć potrzebują pomocy finansowej wydaje mi się jakieś & ? Nawet nie wiem jak to opisać? Rozumiem także tych, którzy wiele wkładają w utrzymanie mieszkania komunalnego poprzez własne pieniążki - zdaję sobie sprawę, że sprawa jest niezwykle wielowątkowa i specyficzna. Zachęcam w związku z tym do dyskusji i wyrażania opinii. Pozdrawiam - Michał Skrzypczak
21. Dodane przez Wiesia, w dniu - 07-10-2016 21:40
zarabiającego najniższą krajową, czyli 80% pracujących, nie stać nawet na mieszkanie komunalne PO WSZYSTKICH OBNIŻKACH I DOTACJACH, taką osobę stać co nawyżej na wynajęcie łóżka w kilkuosobowym pokoju :( normalnie Chiny Europy
22. Dodane przez M, w dniu - 07-10-2016 21:48
Ludzie w komunalce płacą wysokie czynsze. Proszę porozmawiać z osobami, które takie mieszkania posiadają, a potem proszę pisać o wielkich dla nich korzyściach... Nie każdy ma prawo do wykupu, bo miast nie sprzedaje wszystkich mieszkań komunalnych. Jest też część mieszkań zakładowych, które przejęła komunalka i co teraz chcecie robić weryfikację dochodów po 40 latach zamieszkiwania w tych mieszkaniach obecnych emerytów ...
23. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 07-10-2016 21:53
http://elka.pl/content/view/81519/670/ 
Brawo Panie Michale za racjonalne podejście.
24. Dodane przez Michał Skrzypczak, w dniu - 07-10-2016 22:25
Do kom.4 - Wprowadziłem ten temat pod obrady Komisji Spraw Społecznych. Do kom. 6 W spółdzielniach mieszkaniowych lokatorzy spłacali kredyty i nikt z budżetu miasta nie dopłacał do czynszu. Do kom. 9 Zgadzam się i też nad tym ubolewam. To tak na gorąco tylko do kilku komentarzy, ale bardzo chętnie chciałbym z każdym zdaniem podyskutować. Dziękuję i pozdrawiam.
25. Dodane przez Leszczyńska, w dniu - 07-10-2016 23:32
Jestem za tym żeby było sprawiedliwie. Dlaczego dobrze sytuowani mają mieć dopłatę do czynszu. Dopłacać można tym którym trzeba pomóc.
26. Dodane przez LOKATOR MZBK, w dniu - 07-10-2016 23:46
Moja rodzina mieszkała w budynku MZBK w zabytkowym od prawie 100 lat budynek ostatni raz temu był remontowany jakieś 50 lat temu a dziś po przesiedleniu mieszkańców stoi pusty od 2 lat i niszczeje tak się dba o zabytki w Lesznie czemu nikomu z tych co zostawiają głupie komentarze nie przyjdzie do głowy walka o remont kamienicy na Królowej Jadwigi 31 ? można poprosić kogoś by pokazał stan tych mieszkań bez remontu od kilkudziesięciu lat a ludzie czynsz płacili gdzie sprawiedliwość ? gdzie troska o zabytki ? gdzie konserwator zabytków ? gdzie prezydent miasta ?
27. Dodane przez brawo, w dniu - 07-10-2016 23:54
Panie Michale. Mieszkania spółdzielcze a komunalne - to różnica, której niektórzy nie rozumieją. Jeżeli ktoś płaci komunalce 500zł/miesiąc tzn płaci 6000zł/ROK!  
10 lat = 60000zł 
Ktoś inny płaci w spółdzielni np 350zł/miesiąc ALE musiał to mieszkanie KUPIĆ, KUPIĆ, KUPIĆ, KUPIĆ!!!!!
28. Dodane przez G.M., w dniu - 08-10-2016 00:04
odezwalo sie 20 osob - wiele sie nie odzywa wogole bo faktycznie ich to dotyczy... nie robcie ludzie larum bo faktycznie jest to problemem , przzeciezzz wyraznie napisane ze dotyczy to czesci i te chora czzesc nalezy zmieniac. Dlaczego pozostali mieszkancy maja doplacac do tych co im sie nie nalezy - to zwykle pasozytnictwo. A tym co sa w trudnej sytuacji pomoc w dwojnasob . Sluszny problem poruszony.
29. Dodane przez Honkisz, w dniu - 08-10-2016 06:51
Penerom i społecznym patolom się wszystko należy.
30. Dodane przez k, w dniu - 08-10-2016 09:46
wszyscy co tu pisza dostaja mieszkania od miasta i czy tyle placa czy tyle zawsze z czegos korzystaja a co maja mowic ludzie na wsi gdzie niema mieszkan komunalnych i zeby utrzymac mieszkanie musza pracowac od rana do wieczora wiec wezcie sie do pracy i nie narzekajcie jeszcze nigdy nie dostalem zlotowki od panstwa i musze sobie sobie radzic a tona wegla kosztuje 800zl niemam gruntu tyle co dzialka miasto nie powinno nikogo dotowac jak kogo nie stac to namiot i mniej alkocholu na wsi nie chodzi tylu meliniarzy ktorym panstwo daje mieszkanie za grosze
31. Dodane przez Lokator, w dniu - 08-10-2016 10:32
Czy DOMUS mógłby w końcu przejąc mieszkania PTBS na Marciniaka, skoro i tak nimi administruje? Do Poznania daleko i w dodatku niewiele da się tam załatwić.
32. Dodane przez wyborczyni A.Kośmidra, w dniu - 08-10-2016 11:22
Panie Michale, pan radny Marek Goryniak, przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Leszna, podczas transmitowanych, protokołowanych obrad Rady Miasta, gdy całe Leszno patrzy i słucha, niejednokrotnie (tylko o tym czytam) grzmi na temat zielonej strzałki przy zjeździe z Wolińskiej a Pan, po cichu, że my o tym nie wiemy, tak ważny temat wprowadza jedynie pod obrady Komisji Spraw Społecznych?! Bardzo proszę wykorzystywać wszystkie uprawnienia radnego, zdecydowanie robić porządek w Lesznie i informować nas o tym. Ja na to czekam.
33. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 08-10-2016 14:36
Popieram komentarz 32!!!! Jestem tego samego zdania! Do dzieła Panie Michale, porządek trzeba w tym temacie zrobic!
34. Dodane przez matka, w dniu - 08-10-2016 21:40
kryteria,warunki jakie trzeba spełnić żeby przyjęto wniosek o wynajęcie mieszkania z miasta są wzięte z kosmosu.Jakiś czas temu syn chciał złożyć wniosek na mieszkanie i nie przyjęto,bo mieszka z rodzicami w 50 metrowym mieszkaniu.Wynika z tego że musi mieszkać z rodzicami i nie może założyć rodziny,bo rodzice kiedyś kupili tak wieeelkie mieszkanie.
35. Dodane przez wyborczyni A.Kośmidra, w dniu - 09-10-2016 11:07
Powtarza się w komentarzach, że my, mieszkańcy Leszna, jesteśmy społeczeństwem niedoinformowanym. Potwierdzam. Zbyt mało wiemy również na temat prac Rady Miasta, organu uchwałodawczego, gdzie organem wykonawczym jest Prezydent Leszna. 
Strona internetowa miasta Leszna podaje jedynie skład Rady, radnych według komitetów wyborczych, plan dyżurów, komisje, ich członków i zadania, kontakt z biurem Rady Miejskiej. W sprawach Rady Miejskiej odsyła nas tekstem: Rada Miejska prowadzi swoją stronę internetową a często zdarza się też, że ze strony Rady Miasta odsyłani jesteśmy na stronę www.leszno.pl. Proszę wskazać inne miasto w Polsce, gdzie sprawy miasta są w taki sposób rozdzielane. Tak się nie robi. Sprawy Rady Miasta są nieodłączną częścią spraw miasta i muszą być razem z wszystkimi innymi sprawami miasta - publikowane.  
Skład Komisji Spraw Społecznych jest jawny: przewodnicząca: S.Ratajczak, wice: M. Skrzypczak, członkowie: S.Szczot, D.Szymczak, K.Maćkowiak, K.Szudra, T.Malepszy, G.Rusiecki, H.Kotomska. Szukam informacji na temat obrad Komisji Spraw Społecznych. Na stronie, poza fotografiami radnych jest pusto.  
W innych miastach standardem jest publikowanie protokołów z posiedzeń wszystkich Komisji Rady Miasta. W Lesznie tego nie mamy. 
Miasta prowadzą internetowe skorowidze wszystkich uchwał Rady Miejskiej danej kadencji (dotyczy to też Zarządzeń Prezydenta Miasta), nawet z podziałem na sprawy czy tematy.  
Publikuje się również wszystkie planowane porządki obrad Sesji Rady Miasta, czyli to, co jest w Lesznie naklejane na słupach ogłoszeniowych przed każdą sesją Rady Miasta.  
Powinny być również publikowane wszystkie interpelacje radnych, składane obowiązkowo na piśmie, międzysesyjne (interpelacja i odpowiedź) i z obrad sesji, z podziałem na każdego radnego z osobna, aby jasno było widać, który radny jakie interpelacje składa. W Lesznie jest to w formie opowieści z drugiej ręki, w aktualnościach miasta, we wrześniu: między artykułem Leszno miastem wolontariatu a Wiatrak przy drodze.  
Na stronie miasta Leszna, Młodzieżową Radę Miasta prezentuje się jedynie jako pięcioosobowy zarząd. Pozostali, wybrani w wyborach członkowie Młodzieżowej Rady Miasta nie zasłużyli, by ich wymienić. Młodzi ludzie powinni z takiego miejsca w Internecie dokładnie wiedzieć, na jakiej zasadzie mogą ubiegać się o kandydowanie w przyszłości. Tak postępuje miasto obywatelskie.  
Działa w Lesznie Rada Seniorów. To też są władze miasta. Powinny być informacje na stronie miasta Leszna, a nie na prowadzonej osobno stronie, i to przez fundację. Kto wie ze strony internetowej miasta Leszna, bo tam takie informacje powinny być, kiedy mają dyżury, jaki jest skład osobowy. Nie widać informacji z obrad. Aktualności Rady Seniorów powinny być na stronie miasta. Dlaczego na internetowej stronie Leszna dopuszczono wyodrębnienie spraw Rady Miasta i Rady Seniorów poza sprawy miasta Leszna? Co jeszcze zostanie wyniesione ze strony miasta Leszna w sferę działalności innych osób czy fundacji? 
Długo czekaliśmy na nową internetową stronę miasta. Niestety, w mojej opinii strona ta ma nieskończenie wiele niedoróbek. Ten sam realizator strony, jak w Gostyniu, a jak wielka różnica w funkcjonalności. Nikt nie pytał mieszkańców, czy nowa strona nam się podoba, nie prosił o wyrażenie swojego zdania. 
A, na koniec, zasady użyczania i wynajmowania lokali miejskich na cele inne niż mieszkaniowe? 
Podsumowując, misterna robota, by społeczeństwo wiedziało jak najmniej. 
 
 
Imię: korekta 
Komentarz: I, proszę, zróbcie coś na portalu, by przesyłane Wam teksty nie haczyły się, pauzy lub półpauzy nie znikały a wielokropek nie zamieniał się w et.
36. Dodane przez Michał Skrzypczak, w dniu - 09-10-2016 15:01
Do kom. 35. Zgadzam się generalnie z Panią. Jest strona RM pod adresem www.rm.leszno.pl , ale jakoś chyba faktycznie nie do końca spełnia oczekiwania mieszkańców dotyczące informacji z prac Rady, chociażby wspomniane przez Panią - protokoły z obrad komisji. Będę o tym rozmawiał z decydentami. Ostatni protokół z obrad Komisji Spraw Społecznych można przeczytać tutaj https://1drv.ms/b/s!Age9qbA5LrS0gqcy4KP_kXSevgaoxg  
Jest to moje archiwum i mam go w swoim archiwum, ponieważ prowadziłem obrady tej Komisji. Na dziś żeby zapoznać się z protokółami prac poszczególnych komisji trzeba udać się do biura Rady lub złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Dziękuję za merytoryczną dyskusję.
37. Dodane przez wyborczyni A.Kośmidra, w dniu - 09-10-2016 19:32
Do kom. 36. Dziękuję za komentarz. Nigdzie nie pójdę, bo moim prawem jest być bieżąco informowaną i oczekiwać standardów, jak w innych miastach. 
Bardzo bym chciała rejestru pisemnych interpelacji radnych - interpelacji sesyjnych i międzysesyjnych. Dzisiejszy stan opowieści z drugiej ręki (bo na protokoły z sesji Rady Miasta trzeba czekać miesiącami) jest nie do zaakceptowania. Proszę spojrzeć, jak uczciwa wobec mieszkańców jest strona internetowa Biuletyn Informacji Publicznej miasta Włocławek: 
http://www.bip.um.wlocl.pl/interpelacje-radnych-rm/ 
Nie mogę pojąć, dlaczego w Lesznie jest tak powszechny brak dostępu do informacji. Nie ma na to mojej zgody.
38. Dodane przez Paweł, w dniu - 09-10-2016 20:15
kij w mrowisko...zawisć o pieniadze, a w niedziele do Koscioła:/
39. Dodane przez wyborczyni A.Kośmidra, w dniu - 10-10-2016 08:34
Tu nie chodzi o zawiść o pieniądze lecz o zwykły porządek, który w innych miastach jest standardem. Proszę spojrzeć, co ankietowani zaznaczyli. Ankietowani uważają, że samorząd Leszna nie powinien dotować osób zajmujących mieszkania komunalne, które nie wykazały, że takiej pomocy wymagają. Popieram wszelkie działania każdej osoby, by nie dotować osób zajmujących mieszkania komunalne, które nie wykazały, że takiej pomocy wymagają.
40. Dodane przez Wspólnota, w dniu - 10-10-2016 21:23
W naszej Wspólnocie pracowniczej powstałej z MZBK w 2002 r, opłaty miesięczne nie są wysokie w granicach 300 - 450 zł i od dłuższego czasu nie muszą być podnoszone. Musimy się sami gospodarować przy sprawnym Zarządzaniu. 
Uważam, że brak jest teraz a właściwie brak było poprzedniej władzy tj. w kontroli lokalówki Leszna, mieszkania były przydzielane po znajomościach. 
Przymykane były oczy na te mieszkania niezamieszkane, te gdzie najemcy budowali domy a dzieci pozostawały na mieszkaniach komunalnych. 
W zasobach MZBK mieszka w bardzo dużym mieszkaniu najemca - lekarz który wybudował klinikę, duży dom ale letniskowy i co - mieszkanie nadal ma komunalne. 
Takich przykładów jest wiele tylko trochę chęci i uczciwości samych pracowników MZBK i lokalówki, bo są przepisy prawne do odzysku mieszkania.  
A jeżeli są nie precyzyjne a Komuna nie zrobiła nie wiele aby to zmienić, to Szanowny Panie Radny należy to poprawić. 
Powinna powstać komisja niezależna - z osób znających przepisy mieszkaniowe do skontrolowania całości przydziałów najmu mieszkaniowego w Lesznie. 
Dziękuję Panu za ten poruszony temat, trudny i potrzebny na dziś .
41. Dodane przez niki, w dniu - 08-02-2017 17:16
komunalnego nie dostane bo za wysoki dochód, na zakup mieszkania mnie nie stać, wynajem się nie opłaca wychodzi tyle co rata za kredyt hipoteczny., co oznacza że mnie nie stać,z mężem mieszkamy u mojego ojca, dodam w toksycznym domu, chyba prędzej się powieszę niż zaznam spokoju na własnym
42. Dodane przez n, w dniu - 03-03-2017 16:39
Do kom 41. Nie narzekaj tylko weź życie w swoje ręce. Znajdź sobie mieszkanie na wynajem za rozsądne pieniądze. Zaznaczę że takie mieszkania są. Bynajmniej ja tak zrobiłem. Wiem co mówię przechodziłem gehennę w swoim rodzinnym domu.
43. Dodane przez Alex, w dniu - 21-03-2017 20:11
Ktoś tu ma mylne wyobrażenie o opłatach jakie ponosi najemca lokalu komunalnego nie mylić z "socialnym" mam 49m2 i płacę z ogrzewaniem za 4 os 560 zł.A w spółdzielni ile płacisz?
reklama
44. Dodane przez ANDY, w dniu - 31-07-2019 20:36
Witam , A co ja mam powiedzieć tulam się po wynajmach place obecnie za mieszkanie 1250zl , plus prąd i gaz to jest 100 zł prąd i co miesiąc gaz 45 zł, mam 31 lat rodzice się rozwiedli nie mam z nimi kontaktu nie mam gdzie iść od kilku lat bo zachciało im się z kochankami mieszkać. Też mi chrześcijańska rodziną . Mam 1650 zł choruje i leki co miesiąc do końca życia po 200 zł. Jak ja mam wyżyć?? Starałem się o mieszkanie kiedys z miasta jaką dostałem odpowiedź że mieszkam na wynajmie to mnie stać bo metraż przekrczam ,chore myślenie polityków i urzwdowcow . A z mopsu że mam sobie tańsze mieszkanie znaleźć, gdzie do cholery ???
45. Dodane przez Magdalena, w dniu - 30-03-2023 23:27
Czy mieszkania komunalne czy socjalne- chora jest polityka społeczna a co za tym idzie pomoc społeczna. Od kilkunastu lat wypłaca się zasiłki tym samym osobą, przyzwyczaja do brania, więc nic dziwnego, że w chwili otrzymania wypłaty zasiłku pierwsze co kasa na chlanie, balangi, taxi i itp, nie opłaty bo bezkarnie można mieszkania zadłużać.  
Gdzie jakieś obowiązki, wymogi, że pracę mają podjąć i inne.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj