Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
16
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bernadetta, Renata,
Julia, Benedykt,
Urban
Do końca roku 259 dni.
Start arrow Blogi arrow Odpowiedzialność

Grzegorz Rusiecki

Odpowiedzialność

13.01.2017. Radio Elka

Wczorajsza sesja Rady Miejskiej Leszna nie należała do najprzyjemniejszych chyba dla nikogo. Zawsze lepiej podejmować uchwały czy rozstrzygnięcia w uzgodnionym wcześniej konsensusie, ewentualnie kompromisie. Nie zawsze jednak tak się udaje…
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wokół wczorajszych zdarzeń pojawiło się tyle komentarzy i opinii, że ktoś, kto nie zajmuje się na co dzień sprawami budżetów może odnieść wrażenie, że zebrało się "13" i macha szabelką. A tak nie jest.

Wyjaśniam.
Prezydent Miasta Leszna jako jedyny organ jest uprawniony do złożenia projektu budżetu, to on zresztą, przy pomocy całego zespołu ludzi skupionych w instytucjach samorządowych potem będzie go realizować. Rada Miejska Leszna jako jedyny organ jest uprawniona do uchwalenia czyli zatwierdzenia takiego budżetu.

I tutaj powstaje pewien problem, nie tyle natury prawnej co faktycznej. Bo przecież jeśli przyjąć, że budżet to pewne "dzieło", a Prezydent to "artysta" je tworzący, który zna oczekiwania radnych, czyli "kupujących" powinien tak tworzyć swój budżet, by Ci go "kupili"
czyli uchwalili.

Przenosząc go na grunt bardziej obrazowy, wyobraźmy sobie, że żona robi kosztorys wydatków na gospodarstwo domowe, wstawia tam fontanny, fajerwerki, nowy samochód, kursy dla dzieci, operacje plastyczne, remont domu i ogrodu, wydatki bieżące, wakacje na Malediwach itd. A mąż siada i mówi; „ - Hola, hola, Skarbie! Pięknie to wygląda i oczywiście możemy zaciągnąć na to kredyty, ale trzeba je będzie spłacić! I skreśla fajerwerki, operacje plastyczne, zmniejsza planowane wydatki na remont ogrodu i zamiast Malediw wpisuje Chorwację…
I w tym momencie żona ma dwa wyjścia: może strzelić fochem albo pochylić się z mężem nad budżetem i znaleźć pewien kompromis.

Większość rady jak ten mąż - o czym informuje się od początku grudnia - przedstawionego budżetu nie akceptuje. I nie chodzi o to, że na złość chce proinwestycyjny budżet zablokować, tylko o to, że zaciągnięte zobowiązania będzie kiedyś trzeba spłacić, a spłata ta nastąpi po 2020 roku, kiedy środków unijnych już nie będzie i nie będzie już takiej możliwości rozwoju miasta, bo wszystkie dochody przeznaczone zostaną na spłaty długów.

13 z 23 radnych nie godzi się na zaciągnięcie w 2017 roku nowych ponad 50 mln zobowiązań. Pierwsza propozycja przedstawiona prezydentowi zawierała ograniczenie zadłużenia do 16,5 mln. Następnie, w drodze rozmów i kompromisu, opozycja zaproponowała by zadłużenie ograniczyć do kwoty 33,5 mln.
Radni oczekują od Prezydenta zrozumienia i pochylenia się nad tymi propozycjami, ale Prezydent nie odpowiada. Czekamy do samej sesji i co? I nic. Prezydent nie ustępuje nawet o milimetr. W "małżeństwie" nastały ciche dni...
W takiej stacji, w imieniu większości radnych składam wniosek o przekazanie projektu budżetu do prac w komisji, tak by uchwalić go jeszcze w styczniu. Wniosek zostaje przyjęty. W toku dyskusji pojawiają się argumenty, że takie przekierowanie projektu uchwały jest niezgodne z prawem. Mam na ten temat inne zdanie. Czas pokaże kto ma rację.
Składam więc wniosek o ponowne głosowanie, projekty wracają do porządku obrad, a sesja zostaje przerwana na tydzień.

Jaki jest efekt?
Poprawki będą głosowane na sesji. Poprawki, które w sposób znaczący ograniczą zadłużenie miasta, ale jednocześnie pozwolą na realizację wielu ważnych dla miasta inwestycji.

Czyli zamiast jak ta żona i mąż usiąść i znaleźć kompromis, będziemy w świetle reflektorów odstawiać przedstawienie pt. „Kto jest dobry, a kto zły”

Tu chciałbym raz jeszcze podkreślić, nigdy nie byłem i nie jestem przeciwny mądremu zadłużaniu. Podkreślam mądremu. Można zaciągnąć kredyt na budowę domu, ale absurdem jest zaciąganie kredytu na operację liftingu. Sam wielokrotnie argumentowałem, że warto zaciągnąć zobowiązania, by realizować ważne inwestycje, ale trzeba to zrobić z umiarem!

Jaki jest jeszcze efekt wczorajszej sesji? Niesmak. Za to chciałbym przeprosić mieszkańców. Pojawiły się głosy, że w leszczyńskim samorządzie zawitały "warszawskie" nawyki. Paskudna opozycja blokuje rozwój miasta...

A opozycja nie jest paskudna. Opozycja patrzy na to co będzie za 5 lat. I co będzie mogła zrobić władza miasta (ktokolwiek tę władzę będzie miał) za 5 lat mając górę długów, zerowe dotacje unijne i ograniczone dochody.



Grzegorz Rusiecki jest radnym miasta Leszna, asystentem europosłanki Krystyny Łybackiej, aplikantem adwokackim
 
Komentarze (65)
1. Dodane przez Ja, w dniu - 13-01-2017 11:07
Jak widać kampania wyborcza już ruszyła. Jednak ja na tego pana i tak głosu nie oddam.
2. Dodane przez Ja, w dniu - 13-01-2017 11:18
Rusiecki za 2 lata : prezydent miasta :)
3. Dodane przez ja, w dniu - 13-01-2017 11:25
A ja oddam !!!
4. Dodane przez Janusz, w dniu - 13-01-2017 11:27
Mądrze powiedziane.ma Pan mój głos w wyborach prezydenckich!!
5. Dodane przez ja, w dniu - 13-01-2017 11:33
GRZEGORZ NA PREZYDENTA!!!
6. Dodane przez To ja, w dniu - 13-01-2017 11:33
Właśnie Panie Rusiecki trzeba było rozsądnie i z umiarem robić tak potężne długi! Następcy mają prawo realizować swoje zobowiązania wobec Nas wyborców, ale nie bo Wy nie pozwolicie! PYTAM- dlaczego? To WY jesteście ODPOWIEDZIALNI za ten stan rzeczy, i zasłaniacie się perfidnie WASZYM DŁUGIEM. Ja chcę by to nasze miasto było jeszcze ładniejsze. Oczekuję realizacji zobowiązań, dlatego na nich głosowałem. Pozwólcie Im działać. Opozycja totalna. Moi wybrani mają pracować, a nie siedzieć i spłacać Wasze nieudolne decyzję!!!!!!!!!!!
7. Dodane przez pytanie do Radnego, w dniu - 13-01-2017 11:36
Szanowny Panie Radny...czy byłby Pan uprzejmy wyjaśnić stwierdzenie, że władze miasta będą miały za 5 lat ograniczone dochody? Cytuję Pana ostatnie zdania: "I co będzie mogła zrobić władza miasta (...) mając górę długów, zerowe dotacje unijne i ograniczone dochody". Czy mam rozumieć, że za 5 lat miasto nie dostanie subwencji oświatowej, udziału w podatku, zostaną miastu odebrane dochody z tytułu pobieranej opłaty skarbowej, spadną dochody miasta z tytułu podatków i opłat lokalnych?
8. Dodane przez MAREK, w dniu - 13-01-2017 11:36
TYLKO NIE TEN KANDYDAT,PEWNA GRUPA PRZYKLEILA SIE DO PEWNYCH BUDZETOWYCH STANOWISK ALE ZASIEDZIALOSC NA NICH TO BARDZO ZLY WYBOR NAWET DLA LOKALNEJ SPOLECZNOSCI A PRZYKLADEM POWTARZAJACE SIE OD LAT NAZWISKA W NASZYM SEJMIE.
9. Dodane przez ZENEK, w dniu - 13-01-2017 11:38
Dlaczego tu nikt nie mówi jak to zadłużenie będzie wynosiło w jakiej wysokości w przeliczeniu na 1 jedną rodzinę Leszczyńską i tu zapytuję czy my przez naszych radnych mamy na to wpływ.
10. Dodane przez darek, w dniu - 13-01-2017 11:45
wyłazi z pana mizogin, panie Rusiecki. To porównanie do relacji mąż-żona ze stereotypami "żona rozrzutna", "mąż rozsądny" to prymitywny seksizm. I o ile mogę się zgodzić z poglądem że zadłużanie ponad miarę jest złem to czuję również niesmak graniczący z odrazą widząc jakimi kategoriami pan myśli. I to nominalnie przynajmniej-człowiek lewicy
11. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 13-01-2017 11:50
Panie Grzegorzu. Jeśli chodzi o aspekt PR-owy tego tekstu to super. Dobre trafne porównanie. Ale zabrakło konkretu, co z budżetu trzeba według Pana wyrzucić - proszę o porównanie - czym w Pana analogii jest lifting, wakacje na Malewidach, fajerwerki, fontanny, nowy samochód? Proszę powiedzieć wprost - z których zadań Pan chce zrezygnować? Bo 50 mln to jednak XX km dróg, itp. Konkrety. Proszę opublikować listę zadań, z których Pan chce zrezygnować, żeby osiągnąć tą 40 mln-ową spłatę.
reklama
12. Dodane przez hahaha, w dniu - 13-01-2017 11:50
A ja oddam z przyjemnością
13. Dodane przez Ja, w dniu - 13-01-2017 11:56
A ja tak.
14. Dodane przez Uwazny, w dniu - 13-01-2017 12:03
Brawo Panie Grzegorzu, krotko, zwiezle i na temat, a przede wszystkim obrazowo. Kazdy mógł zrozumieć i przez chwile sie na chlodno zastanowic, przeanalizować. Nie zawsze, patrzac na Wwe, chodzi o drugie dno, tu chodzi jedynie o nasze miasto Leszno. Ktos kto tego nie widzi jest goracy w srodku zimy. Spokoju wszystkim zycze i dziekuje za rozwage Panie Grzegorzu. Powodzenia.
15. Dodane przez xyz, w dniu - 13-01-2017 12:04
W tym wieku aplikacja?
16. Dodane przez kkk, w dniu - 13-01-2017 12:06
Rusiecki już robi wszystko, żeby się o nim mówiło, widać że zaczął kampanie wyborczą i to 2 lata przed wyborami. Tylko czekać jak opozycja wrzuci go na przewodniczącego Rady
17. Dodane przez 3, w dniu - 13-01-2017 12:08
Grzegorz Prezydentem !!! Wygrasz w cuglach . Panie Borowiak pa pa !!!
18. Dodane przez Paweł, w dniu - 13-01-2017 12:10
Sonda głupsza niż głupia. 
 
Równie dobrze można zapytać: 
1. Chcesz być młody, piękny i bogaty? 
2. Nie chcesz być młody, piękny i bogaty? 
 
Zgadnijcie, która opcja "wygra"?
19. Dodane przez Marios, w dniu - 13-01-2017 12:21
Brawo Panie Grzegorzu!
20. Dodane przez KSUL, w dniu - 13-01-2017 12:22
Panie Rusiecki wczoraj osiągnął Pan dna. Nieznajomość ADWOKATA z myślą o DOKTORZE prostych przepisów to porażka. Wczoraj opozycja zadziałała na szkodę miasta, takiej sytuacji nie było NIGDY. Na komisjach ŻADNYCH uwag. PAni Mroczkowska w listopadzie/grudniu jeszcze chciała dołożyć inwestycje!! (Kiepury do szpitala). PRzecież to jedna wielka pseudo opozycja która działa ku temu aby w Lesznie nic się nie działo, nie było nic robione aby polepszyć życie w mieście i je upięknić co będzie prowadziło do krytyki prezydenta i spadku jego poparcia. Bo powiedzmy sobie szczerze, to co się dzieje w mieście od 2 lat przez 16 lat Malepszego nie było zrobione! Pełne poparcie dla Prezydenta i wielki minus dla opozycji!
21. Dodane przez Trzeźwo patrząca, w dniu - 13-01-2017 12:28
Panie Grzegorzu, kto jak kto, ale Pan Nigdy nie powinien opowiadać takich rzeczy, gdy kilka lat temu sam Pan Namaszczał i wielbił dynamiczne zadłużanie Miasta głosząc wszem zalety programu budżetowego swojego pryncypała. 
Drogi Panie , to wyraźnie widać Pana zabiegi w trwającej już kampanii prezydenckiej i na tyle. 
Druga rzecz to to, że Pan Borowiak zupełnie stracił fason i zapomniał jak się skutecznie rozmawia, to że stracił dwóje Radnych , w tym dawnego kamrata, to go zupełnie dyskredytuje jako skutecznego polityka. 
Prawda jest taka,że was dwóch pogodzi jedna Pani która będzie w Lesznie przyszłym Prezydentem i na tyle.
22. Dodane przez do ja z kom 1, w dniu - 13-01-2017 12:40
i nikt tego nie oczekuje, ludzi którzy myślą rozsądnie mam nadzieje, że w Lesznie nie zabraknie. Pewnie lepiej wg pana/pani głosować na miernych, zadufanych sobie, niewykształconych albo spadochroniarzy. Ja na Pana Rusieckiego zagłosuję. W całej radzie to jedyna osoba za którą się wstydzić nie trzeba. Gdyby reszta miała choć promil tej klasy, wiedzy i samokrytycyzmu nie było by całej tej hecy z budżetem. Megalomania pana Prezydenta i klubów PiS i PL18 musi się skończyć!
23. Dodane przez xyz, w dniu - 13-01-2017 12:46
wytłumaczono niezwykle obrazowo. Miny i komentarze dwóch Pań Radnych z PL 18 i PIS bezcenne.
24. Dodane przez Boguś, w dniu - 13-01-2017 12:49
Borowiak może za Rusieckim co najwyżej teczkę nosić
25. Dodane przez stanley, w dniu - 13-01-2017 12:49
Grzesiu - dlaczego nie byłeś taki mądry w poprzednich kadencjach Rady Miasta ?
26. Dodane przez Jan, w dniu - 13-01-2017 13:14
A ja nie oddam na Pana głosu. Znów będzie pan marionetką w rękach lewicy i nowoczesnej. Przy prawicowym układzie politycznym w kraju co lewicowy samorząd może załatwić dla regionu w województwie czy ministerstwach. Znowu będziemy czarną dziurą na mapie..
27. Dodane przez Ja 48, w dniu - 13-01-2017 13:20
Forma wypowiedzi jasna, klarowna i odpowiedzialna. Konkretów brak całkowicie /działanie socjotechniczne/ bo można narazić się wyborcom np. z powodu modernizacji parku, drogi czy innej inwestycji. Więc po co? Pan Rusiecki rozpocząl kampanię w swoim stylu i....dobrze. Ma do tego prawo jak każdy z nas.
28. Dodane przez halina, w dniu - 13-01-2017 13:24
ma Pan moj glos
29. Dodane przez Archanioł, w dniu - 13-01-2017 13:25
Zarzucało zero zeru, 
Że mu brak jest charakteru...
30. Dodane przez rusiecki - koń, który mówi, w dniu - 13-01-2017 13:42
Po takim leadzie moje "uzgodnienie kompromisu i konsensusu z językiem polskim odrzuciło mnie z niesmakiem od reszty tak zapowiedzianego bełkotu.  
Rusiecki, przestańcie sadzić się na elokwentniejszego, niż w istocie jesteście.
31. Dodane przez andrzej, w dniu - 13-01-2017 13:46
Wspieram Pana Grzegorza a Pan Prezydent to populista ale cóż tak mieszkańcy wybrali błędy się zdarzają myślę , że w przyszłych wyborach to naprawimy. Od Pana Borowiaka oczekuje racjonalności i by miasto rozwijało się na tyle ile pozwala miejska kasa. Czy Pan Prezydent wyjeżdża na wakacje za swoje pieniądze czy na koszt mamy taty lub babci
32. Dodane przez Jan, w dniu - 13-01-2017 14:03
zmieniam zdanie, jesteś lepszy niz 100 obecnych pisich
33. Dodane przez krzysztof, w dniu - 13-01-2017 14:05
Tylko pan Rusiecki na prezydenta ma klasę i styl
34. Dodane przez Radny, w dniu - 13-01-2017 14:35
A MOIM ZDANIEM JEDEN JEST WART DRUGIEGO!
35. Dodane przez Ktoś, w dniu - 13-01-2017 14:48
Nie przekonuje mnie to co przeczytałem !!!! Mam nieodparte wrażenie że to "manipulacja". Chociażby kwota deficytu która w tym tekście jest mocno zawyżona.
36. Dodane przez CIEKAWA, w dniu - 13-01-2017 15:04
Mąż z żona juz przeciez siadali na komisjach i debatowali, maz mial niewiele do powiedzenia wstrzymywal sie od glosu milczaco akceptujac, jakos konkretnie nie umial wskazac Chorwacji zamiast wycieczki na Malediwy, dlaczego nie wskazal zonie konkretnych cięć????
37. Dodane przez Beny, w dniu - 13-01-2017 15:07
Ma Pan mój głos rownież
38. Dodane przez MIESZKANIEC LESZNA, w dniu - 13-01-2017 15:11
Szanowni radni..uprawiacie swoje politykierstwo, brak w was szacunku dla mieszkańców, chcecie uprawiać politykę to droga wolna w warszawce. Tu ludzie chcą mieć pewność że "wybrańcy lokalni" uczciwie i porządnie pracują. Tego samego mogą oczekiwać od prezydenta, jego świty i urzędników którzy podjęli pracę w jak to się ładnie nazywa służbie cywilnej. I tak jak każdy z nich pojmuje swoją pracę tak będzie wyglądała ta nasza "mała ojczyzna". Jeżeli przeważają interesiki, prywacizna i arogancja to miasto chyli się ku upadkowi.To się dało zauważyć w poprzednich latach jak i niestety w obecnych. Młodzi ludzie wyjeżdżają z Leszna po naukę i nie wracają gdyż nie ma do czego. Brak wizji rozwoju, myślenie dniem dzisiejszym i doraźnym, działanie tylko tam gdzie jest "pożar" jest dobre tylko na krótką metę jak również wieczną szarpaniną. Wzajemne zadawnione żale, brak myślenia o mieście i mieszkańcach, brak kompetencji oraz działenie pod publikę to główne grzechy tej ekipy i radnych. To zniechęca ludzi którzy was obserwują! Staliście się wyobcowaną kastą ludzi która poszła swoją specyficzną drogą. Pan Rusiecki też nie jest wiarygodny gdyż tak naprawdę nie wiadomo o co mu chodzi. Był Pan w poprzedniej ekipie i dobrze się bawił, teraz również nie ma Pan żadnego pomysłu na to miasto a Pańska obecność na zbieraninie z KOD-em przekreśla Pana jako wiarygodnego człowieka. Porządnym człowiekiem się jest albo nie a nie bywa się i to tylko czasami! Mam nadzieję, że wyborcy to będą pamiętać i w końcu pojawi się ktoś nie uwikłany w politykę, ktoś kto będzie prawdziwym gospodarzem tego miasta. To dotyczy również radnych którzy powinni być odpowiedzialni , mądrzy i roztropni. Dzisiaj niestety takich nie ma.Nie ponoszą żadnej odpowiedzialności tak jak urzędnicy za swoje decyzje i dopóki tak będzie, to będzie kwitła korupcja, bylejakość i kolesiostwo. Mamy jeszcze dwa lata więc życzmy sobie aby w końcu do naszego miasta zawitał(pojawił się )ktoś nie uwikłany w lokalne układziki odpowiedzialny i mądry przyszły gospodarz ratusza.
reklama
39. Dodane przez Anty Radzieckie yy Rusiecki, w dniu - 13-01-2017 15:55
Człowieki jak wy chceta tego oto no na krulowca??
40. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 13-01-2017 16:25
BARDZO PODOBA MI SIĘ PANA WYJAŚNIENIE W SPRAWIE BUDŻETU NASZEGO MIASTA.
41. Dodane przez tadek, w dniu - 13-01-2017 16:30
Nie chcę komuny i żadnego KOD i Nowoczesnej.To co pan pisze to może pan pisać mamusi i tatusiowi.Za pana rządów , głosował pan jak kol. z SLD nakazali głosować i tyle w tym temacie.Długi to wasze rządy narobiły.
42. Dodane przez PL, w dniu - 13-01-2017 16:59
Panie Rusiecki! Dlaczego tych pięknych słow nie użył pan w kadencjach jak prezydentem był pan Malepszy? Dlaczego teraz nagle zaczął sie pan martwić o dług miasta? Proszę przypomnieć nam ile on wynosił za przednie kadencje?
43. Dodane przez qwerty, w dniu - 13-01-2017 17:34
Panie Towarzyszu Obywatelu! 
Daj na luz i uspokój się. 
Skończmy z czerwonym Lesznem!
44. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 13-01-2017 17:45
Nie tak dawno autorzy budżetu na 2017r. broniąc go, podawali wskaźnik zadłużenia na około 4 %, przy dopuszczalnym około 7% proponując w tym budżecie deficyt około 55 mln. zł.Gdyby z zadłużenia ogółem zminusować te 55 mln. deficytu, to jakie byłoby zadłużenie miasta i jaki wskaźnik zadłużenia? Zapewne dużo mniejszy niż 4%.A gdyby od tak wyliczonego zadłużenia zminusować zadłużenie z lat 2015 i 2016 autorstwa Prezydenta Borowiaka, to jaki byłby wskaźnik zadłużenia miasta? Oczywiście zdecydowanie poniżej 4% i tak wyglądało zadłużenie miasta pozostawione przez Prezydentów Szczuckiego i Malepszego. Stąd skończcie już z tym nadmiernym zadłużeniem, bo takiego nie było. Oczywiście, aby szybciej się rozwijać, trzeba było w sposób rozsądny się zadłużać i tyle w tym temacie. Zadłużenie miało charakter pro rozwojowy, bo głównie finansowało inwestycje, a nie wydatki bieżące.Mało tego każdy budżet zatwierdza Rada Miejska , a Prezydent go realizuje.
45. Dodane przez Leszczynik, w dniu - 13-01-2017 18:28
Panie Rusiecki a ja pytam się pana kto doprowadził do tego  
stanu zadłużenia. Przecież SLD i Pan doprowadziliście do 
takiego stanu Leszno. Najgorsze jest jednak to że Pan teraz 
poucza co należy uczynić.
46. Dodane przez Jerzy, w dniu - 13-01-2017 18:41
Do 41. Tadek ty pewno z tych co bierzesz 500+i myślisz że całe życie tak będzie.Mówisz że ty ani z kod ani komuny. Ty pewno z tej panującej nam miłościwie partii,która ,ględzi że wszystko co robi to dla ludzi. Pytam, których? Chyba tylko swoich często miernych ale wiernych.
47. Dodane przez brak slow, w dniu - 13-01-2017 20:03
Jak ja nie trawie takich falszywych ludzi, a ludzie to kupuja...
48. Dodane przez NIKE, w dniu - 13-01-2017 20:54
Panie Rusiecki ma pan głos leszczyńskiej inteligencji w wyborach!
49. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 13-01-2017 22:08
Nie zauważyłem, by Pan Radny odniósł się do kwestii poruszonych w tym komentarzu... A może mylę się?
50. Dodane przez Leszno się wstydzi!!, w dniu - 14-01-2017 04:50
Borowiak okazał się wielkim nieporozumieniem, do spółki ze Szczotem, muszą odejść!!!!! Rusiecki na prezydenta, jedyna konkretna alternatywa!!!!
51. Dodane przez Cała prawda o tych dwoch, w dniu - 14-01-2017 11:49
Kojarzę jednego i drugiego z okresu szkoły. Dwie sieroty które tylko w polityce znalazły miejsce, gdzie indziej była by tragedia. Teraz sie troche jedynie wyszczekali. Pycha i ambicja nic wiecej.
52. Dodane przez Renata, w dniu - 14-01-2017 15:15
Najwięcej poniża ale bez świadków
53. Dodane przez ona, w dniu - 14-01-2017 15:57
porażka jak coś ma to niech to powie wprost.nie trzeba wrabiać ludzi
54. Dodane przez bolek, w dniu - 14-01-2017 16:11
Panie Rusiecki. Umie pan pływać i okłamywać ludzi tak okłamywać. Niech pan powie czy swoją rękę podnosił pan za czasów SLD tak bo był pan ich zakładnikiem Jest pan prawnikiem ale chyba mizernym tak jak większość prawników RP.Niech pan zdecyduję kogo popiera i w jakie dni ( robocze i święta) nie gryzie pana sumienie? a może raz Bogu raz szatanowi.
55. Dodane przez Marek, w dniu - 14-01-2017 17:04
Ma pan mój głos i mojej całej rodziny.mam dosc mamienia i wszechobecnej buty!!
56. Dodane przez do komentarza 45, w dniu - 14-01-2017 20:05
Poczytaj że zrozumieniem komentarz nr44- nawet kilka razy.Może coś z tego wreszcie zrozumiesz.
57. Dodane przez Przejrzeli Cie, w dniu - 14-01-2017 21:40
Pajacyk, sam zadłużał miasto z lewica a teraz obrońca w momencie gdy to ostatnia szansa na dofinansowanie z UE, ale o to mu chodzi zeby inni nie mieli wyników bo ma taka ambicje zeby sie na ten sam stołek wdrapac...
58. Dodane przez Do 56, w dniu - 14-01-2017 22:01
Tez przeczytaj ze zrozumieniem bo 55 mln górki nie ma , wiec jak mozna odjąć go od aktualnego zadłużenia. Najpierw zrozum pozniej pouczaj . A te 148 mln po lewicy skąd sie wzięło? ??? Przy tym te 37 mln które jest zaproponowane + 10 na spłatę długów (juz nie 55 a 47 mln po autopoprawkach ) to pestka !!
59. Dodane przez do komentarza 58, w dniu - 15-01-2017 00:09
Nie bądź taki nerwowy. Naprawdę przeczytaj, ale kilka razy i ze zrozumieniem komentarz nr 44 - może wreszcie coś z tego zrozumiesz.Jeśli nic nie zrozumiesz, to nie komentuj.
60. Dodane przez wku.., w dniu - 15-01-2017 00:38
g... a nie odpowiedzialnosc... czysty populizm.
61. Dodane przez ''oddziałowa'', w dniu - 15-01-2017 11:14
powie lecz jak cię nie będzie kolegą koleżanką i kuzynką
62. Dodane przez ola, w dniu - 15-01-2017 12:33
ludzie obudźcie się, tak jak teraz miasto nie rozwijało się nigdy.czyste, zadbane, milo tu byś. banda karierowiczów chce to popsuć. przecież im nie zależy na tym żeby ludziom lepiej się żyło w tym mieście, robią to dla własnych celów.miasto było zadłużone za poprzedniej rady i jak wyglądało? przypomnijcie sobie. wykorzystajmy szansę bo drugiej może nie być.
63. Dodane przez pytanie do Radnego, w dniu - 16-01-2017 11:04
Szanowny Panie Radny... Nie wyjaśnił Pan kwestii poruszanych przeze mnie w w komentarzu nr 7. Czyżby Pańskie stwierdzenia były tylko czystym populizmem?
64. Dodane przez do kom, 7, 49 i 63, w dniu - 18-01-2017 22:59
Panie Radny, pisze Pan na swoim blogu. Wie Pan, że to podlega komentarzom. I ktoś Pana prosi o wyjaśnienie bardzo prostego sformułowania, a Pan chowa głowę w piasek...
reklama
65. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-01-2017 15:21
Panie Radny, jednak działanie pod publiczkę... nie potrafi Pan odpowiedzieć na zadane pytania. Ponadto jestem zaskoczony, że Pan jako były Wiceprezydent Leszna, nie wiedział, że aplikując o środki zewnętrzne, trzeba zapewnić w budżecie środki własne... Co Pan robił na posiedzeniach komisji? Nie zadawał Pan pytań o zakres inwestycji z dofinansowaniem zewnętrznych. Powiada Pan, że tych inwestycji nie cięliście, ale było to w Waszym programie cięć. Dopiero po wyjaśnieniach zmieniliście zdanie. To jak przygotowaliście się do posiedzenia RM?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
Mieszkanie- jakość p... Poznań 962655
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj