Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Blogi arrow Czy czeka nas zbiorowa odpowiedzialność za segregację śmieci?

Michał Skrzypczak

Czy czeka nas zbiorowa odpowiedzialność za segregację śmieci?

05.06.2017. Radio Elka

Do spółdzielni mieszkaniowych i zarządców wielorodzinnych nieruchomości dotarło pismo Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego z przestrogą, że jeżeli nie będziecie segregować – zapłacicie więcej! Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że Związek chce zastosować zbiorową odpowiedzialność za brak segregacji odpadów na osiedlach…

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Myślę, że u większości mieszkańców spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot nasunęło się pytanie: - Dlaczego mam płacić więcej, skoro segreguję? Jeżeli wskutek odpowiedzialności zbiorowej mieszkańcy osiedli zapłacą wyższą stawkę za śmieci, mimo że będą segregować, to w przypadku czteroosobowej rodziny ta swoista kara wyniesie 42 zł.
Wprowadzenie skutecznych mechanizmów wspierających selektywną zbiórkę odpadów w celu ich powtórnego wykorzystania to kwestia raczej oczywista. Jednym z takich mechanizmów jest selekcja odpadów komunalnych w miejscu
ich powstania, a więc już w gospodarstwach domowych. Ale odpowiedzialność zbiorowa już nie.
Sytuacja niby patowa, bo zarządca musi wg przepisów Związku złożyć zbiorową deklarację w imieniu wszystkich mieszkańców, czyli albo segregują wszyscy, albo nikt. W takim stanie prawnym zapewne wszystkie spółdzielnie i zdecydowana większość zarządców wspólnot złożyły deklaracje, że mieszkańcy będą segregować. Co zresztą jest zgodne z wolą większości.
Póki nie powiało zagrożeniem ze strony związku o administracyjnej zmianie stawki z 11,50 zł na 22,00 zł od osoby, to nie było jakby tematu. Segregacja była w jednym miejscu lepsza, a w drugim gorsza, ale wszędzie była. Co się stanie, gdy związek naliczy wszystkim, w ramach zbiorowej odpowiedzialność w danej lokalizacji, wyższą stawkę? Czy wówczas nastąpi wzrost, czy spadek segregacji?
Okazuje się, że można inaczej - tak przynajmniej wynika z prawomocnego orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie (I SA/Ol 231/16 z dnia 16.06.2016 r.), który w uzasadnieniu stwierdził m.in.: „Skoro ustawa przewiduje możliwości różnicowania stawki opłat w zależności od tego, czy odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny, to nie należy zrównywać tych mieszkańców budynków wielolokalowych, którzy deklarują i zbierają odpady w sposób selektywny, z mieszkańcami, którzy czynią to w sposób nieselektywny. W przeciwnym wypadku prawie zawsze budynki wielolokalowe będą wyłączone z możliwości korzystania z preferencyjnych stawek opłaty, a tym samym pozbawione zachęty do segregowania odpadów.
Czyż nie warto skorzystać z wykładni sądu i zaproponować mieszkańcom osiedli indywidualne składanie deklaracji o sposobie zbierania odpadów u zarządcy? A zarządcy w zbiorowym zestawieniu przekazywaliby je Związkowi?
Uważam, że sprawa ważna i warta analizy, tym bardziej, że takie podejście do zagadnienia wskazał Sąd.
Pomocne źródło: Wyrok WSA w Olsztynie - I SA/Ol 231/16 (http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/71EE80C801)
Michał Skrzypczak


Michał Skrzypczak jest radnym miasta Leszna (PL18)
 
Komentarze (53)
1. Dodane przez Witek, w dniu - 05-06-2017 15:27
Czy KZGRL, który rozdaje papierowe kalendarze na rok 2018 wytwarza je z papieru z recyklingu? Wątpię. Jeśli mam rację to Pan Karpiński i cała świta to hipokryci. W kalendarzu jest info, że papieru nie powinniśmy bezsensownie zużywać, zgadzam się. Nie lepsze są kalendarze elektroniczne, które są zawsze przy nas i dodatkowo same dbają aby nas poinformować o ważnych wydarzeniach - piszę o wersji elektronicznych aplikacji.
2. Dodane przez tren, w dniu - 05-06-2017 15:31
Należy tak zabezpieczyć kontenery w spółdzielniach aby osoby z zewnątrz nie miały do nich dostępu.
3. Dodane przez Aleksander, w dniu - 05-06-2017 15:39
Czy Karpiński jest w stanie coś pożytecznego wymyśleć NIE NIE należy tą osobę jaki najszybciej wymienić.
4. Dodane przez rr, w dniu - 05-06-2017 15:39
Mam jak najgorsze zdanie o KZGRL- korzystają z pozycji monopolisty stąd jedyny sposób na zdobywanie środków na własne rosnące koszty to podnoszenie opłat. Moje kontakty z tą instytucją też miłe nie były, arogancja urzędnicza królowała.
5. Dodane przez anken, w dniu - 05-06-2017 16:11
Wielokrotnie widzę gdy podjeżdżają pod główny śmietnik osoby z poza mojego osiedla i wyrzucają wszystko do głównego zbiornika. Nie wspominając już o ich bezczelności - nawet gdyby mieszkańcy osiedli segregowali w 100% swoje śmieci to pozostaje problem z tymi "przyjezdnymi", których już na pewno nie obchodzi jakaś tam segregacja. Uważam, że tu leży największy problem w tym temacie.
6. Dodane przez Dr Wall, w dniu - 05-06-2017 16:11
Pytanie jest nie czy sortować, ale kiedy śmieciowa mafia zacznie ludziom płacić za surowce wtórne!!!
7. Dodane przez ekolog, w dniu - 05-06-2017 16:35
w 60 % idąc wysypywać śmieci kosze z plastikami i papierem są pełne.
8. Dodane przez alvin, w dniu - 05-06-2017 16:40
na Zamenhofa obok WKU ludzie z domków jednorodzinnych przychodzą i zawalają kontener tak samo gościu z ma knajpę też wrzuca śmierdzące wory
9. Dodane przez WTF, w dniu - 05-06-2017 17:48
Najprościej dobrać się do kieszeni mieszkańców blokowisk bo nie segregują więc doj____my im i tak nie mają wyjścia no tak ludzie z domków przynajmniej mają wybór a blokowi nie :-(
10. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 05-06-2017 18:13
Pamiętam jak na spotkaniu przed reformą śmieciową zapytano p. Karpińskiego co zrobić jeśli pojemniki na segregowane są pełne - odpowiedział, że wtedy można wrzucić do zmieszanych. Ten człowiek niestety nie jest wstanie wymyślić niczego konstruktywnego, u mnie na osiedlu pojemniki na segregowane prawie stale są zapełnione i zamiast się z tego cieszyć (że jest tak wysoki procent segregacji) i zwiększyć częstotliwość odbioru pojemników to p. Karpiński wymyślił groźby. Tak na marginesie, wywóz z bloków jest chyba tańszy niż z domków, bo jednym szybkim kursem zabieramy dużo więcej odpadów. A już zbiórki gabarytów i często cennych elektroodpadów w wykonaniu leszczyńskim to farsa. Zamiast np. rotacyjnie stawiać duże zamykane kontenery na jakiś okres, to urządzaja zbiórki rozkradane w nocy przez żulerię
11. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-06-2017 18:49
Popieram powyższe wpisy. Również dodam, że osoby rozpoczynające działalność gospodarczą, otwierające punkty swojej powinny być zobligowane do rejestracji swoich śmieci, a nie wrzucać w kubły przy blokach. To jest bezczelne wręcz.
12. Dodane przez KZGRL., w dniu - 05-06-2017 18:54
Zobaczcie Kochani jak jest u nas w Zielonej Górze (mieście obecnie 136 tysięcznym )- Kochani -u nas tez do pojemników wolno stojacych wrzucali indywidualni i ....uwaga i obudowaliśmy je ścianka ażurowa z cegły zamykana - furteczka -kazdy z nas blokowców ma za 6 zł kluczyk do zamka patentowego i jest superrrr!!! Wy do tego Kochani dojrzejecie !!! składamy tylko drewniane i metalowe wielkogabarytowe przed tym ale noca je zbieracze "zagospodaruja " !!!! Pozdrawiam bratanków Leszczyniaków . Natomiast kierownikiem KZGRL winien być facet z technicfznym wykształceniem z pomyślunkiem i z jajami - na śmieciach mozna dobrze zarobiĆ jak to robia Amerykanie ! Irminka BAJ BAJ.
13. Dodane przez ENEA..., w dniu - 05-06-2017 19:02
A Ja napisze z inej beczki...Otóz bardzo zdziwil mnie fakt podstawiania kontenera na smieci na R.O.Dz.przy ul.SZYBOWNIKOW...jestesmy szczeliwymi posiadaczami dziali...i co z tego??? śmieci ktore mamy przy okazji pobytu czyli takie ak plastik papier odpadki skladamy do wprkow i wywozimy do domu...poniewaz kontener na śmieci jest podstawiany RAZ W MIESIACU....bo p. prezes stwierdzil ze jest to drogi sport....(czyt. wywoz) zatem Ja sie pytam za co jest oplata dzialkowa... A tak a propo po zwolnieniu gospodarza dzialek dzialki przy ulicy Szybownikow zarastaja chwastami krzewy rozrosly sie niesamowicie ze z ulicy bedzie niedlugo to wygladalo jak jakies gajowisko...WSTYD PANIE PREZESIE I RESZTA ZARZADU.....PIENIADZE BIERZECIE A PONOC TO SA FUNKCJE PELNIONE W CZYNIE SPOLECZNYM
reklama
14. Dodane przez Jarek, w dniu - 05-06-2017 19:05
No normalnie nóż się w kieszeni otwiera! Tylko i wyłącznie najprostszym i najlepszym sposobem dla URZĘDNIKA na rozwiązanie problemu jest podniesienie stawki. Nic mądrzejszego nie chcę im się wymyślać. Może zacznijmy od tego jak jest w innych miastach. Śmietniki pod kluczem aby ktoś z zewnątrz nie zwoził swoich śmieci? Bo może na osiedlach ludzie segregują ale Zenek z Dąbcza (bez urazy :-) ) przywiezie swoje śmieci i wrzuci do kontenera?  
Już nie długo oprócz listonoszy sprawdzających czy mamy telewizor zaczną chodzić kierowcy śmieciarek (z całym szacunkiem dla nich) i sprawdzać po domowych śmietnikach czy przypadkiem opakowania po jogurcie nie wrzuciliśmy razem z papierem do jednego worka. Paranoja!
15. Dodane przez ..., w dniu - 05-06-2017 19:15
Szanowny Panie Michale, temat bardzo ważny. Jak piszą komentatorzy powyżej, najprościej dobrać się do kieszeni mieszkańców blokowisk.  
Można jednak być zaniepokojonym Pańskim artykułem i jego tytułem. Jakby torował Pan drogę podwyżkom. Uważam, że Pana zadaniem jest pilnować interesu mieszkańców spółdzielni, której jest Pan prezesem. Jest Pan radnym, stoi Pan na czele miejskiego zespołu do spraw współpracy samorządu ze spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi. To wystarczy, by wszyscy prezesi spółdzielni mieszkaniowych wreszcie zjednoczyli swoje siły, by spółdzielcze śmietniki były pod kluczem, bo nagminnie widzę wyrzucających śmieci z samochodów przyjeżdżających również z kierunków, które wykluczają właściciela śmieci mieszkańca osiedla. Należy jak najszybciej zrobić z tym porządek. Proszę działać na naszą korzyść i informować nas o wynikach swoich działań, poza napisaniem tutaj artykułu. 
 
7.10.16r. słusznie pisał Pan na temat mieszkań komunalnych. Czy Samorząd Leszna, zgodnie z Pana stanowiskiem w artykule, zmienił zasady ustalania czynszu komunalnego w taki sposób, że czynsz ustala się w wysokości rzeczywistych kosztów a następnie stosuje się obniżki dla mniej zamożnych, by zamożniejsi nie korzystali z nieuzasadnionych dotacji? 
 
Ze smutkiem zastanawiam się, ile przynosi Pana tutaj pisanie. Bo Pana artykuł z 25.12.16r. i decyzja na temat nazwy Ronda Przylesie przyniosły same szkody. Wprowadzając trzecią, nikomu nie potrzebną propozycję nazwy, nie licząc się z propozycją mieszkańców naszego dawnego Raju a także bezpiecznie i asekuracyjnie głosując, wraz z H.Kotomską, S.Mocek i W.Nawrocką także Pan podzielił mieszkańców Leszna. Gdyby nie Pana propozycja, może mielibyśmy Rondo Raj.
16. Dodane przez ola, w dniu - 05-06-2017 19:19
śmieci nie powinno się segregować to ich robota i powinno być max 15 zl od osoby,jak dawniej !
17. Dodane przez K9, w dniu - 05-06-2017 19:31
Witam  
Proponuję dostawć pojemnik na opakowania z foliowe "reklamówki". Nie będą wrzucane do pojemników z plastykiem
18. Dodane przez Witek, w dniu - 05-06-2017 19:34
Oto co potrafi KZGRL, to oni marnują lasy. Po co komu kalendarze papierowe, w połowie roku, dobrze, że nie na 2017 rok. I jeszcze ten tekst o drzewach, żenada.
19. Dodane przez Giglewicz, w dniu - 05-06-2017 19:46
Czas zlikwidować ten dziwny twór i jego świtę, jakim jest KZGRL. Mieszają z odpadami jak mogą. A ciekawe, czy Karpiński sam je sortuje ??
20. Dodane przez do km. 12, w dniu - 05-06-2017 19:56
Widziałem w jednym z miast obudowane murkiem pojemniki. Nie wiem jak u Was, ale tam pojawiały się dwa problemy.  
1. Śmieci były nadal podrzucane, tyle, że ustawiano je na zewnątrz murka. 
2. Nurek wpływał na ludzi w taki sposób, że wszystko co wewnątrz było traktowane jako jedno wielkie śmietnisko. Ludzie zamiast do pojemników, potrafili rzucać śmieci na ziemię.
21. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 05-06-2017 20:15
Przyłączam się do tych, którzy nie rozumieją zasadności istnienia KZGRL i przynależności naszego miasta do tego związku. Przynajmniej w obecnym kształcie. Odnoszę wrażenie, że ekologia jest tam koniecznym dodatkiem, a najważniejsze są stołki i pieniądze (wyniki finansowe). Zbiorowa odpowiedzialność to porażka dla procesu segregacji i budowania społeczeństwa obywatelskiego. Należałoby też sprawdzić, czy ten pomysł nie narusza zapisów Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów w zakresie zakazu praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów? 
Czekam powrotu czasów, gdzie nie musiałem nieść kartonu lub butelki przez pół miasta, aby je wrzucić do pojemnika z segregacją odpadów, bez podrzucania ich innym.
22. Dodane przez Hmmm, w dniu - 05-06-2017 20:21
Zgadam się z komentarzem nr 2. Wielokrotnie widzę jak podjeżdża samochód 'z zewnątrz' wrzuca śmieci i tyle go widzieli...
23. Dodane przez Związek komuny, w dniu - 05-06-2017 20:47
Tylko w Lesznie mógł poprzednik założyć związek komuny z nadanym - bo bez konkursu - na ten stołek przewodniczącym. 
Arogancja, góru przewodniczącego i brak zrozumienia dla zwykłego petenta. 
Stołek nadal ma bo te "kawki" u każdego burmistrza spija.
24. Dodane przez xxx, w dniu - 05-06-2017 20:49
Do kom 9 ja mieszkam w bloku i wszyscy mieszkancy segreguja wiedz jak sie chce to sie da wystarczy ze wiekszosc mieszkancow bedzie za segregacja i nie bedzie problemu,ale najlepiej powiedziec ze sie nie da bo po co najlepiej nazekac i robic z siebie ofiare. Ja jakos mieszkam na osiedlu ktore cale jest zamieszkiwane przez ludzi ktorzy segreguja smieci,mamy do tego odpowiednie kontenery i nie ma zadnych problemow wystarczy tylko dobrej woli i checi
25. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-06-2017 21:03
Panie radny Skrzypczak, skąd Pan jest moim zdaniem chyba z planety Melmak. Nawet jeżeli by zabezpieczył Pan kontenery drutem kolczastym to podrzucane śmieci od innych mieszkańców leżały by obok nich.
26. Dodane przez do kom.5, w dniu - 05-06-2017 21:21
Dlaczego w blokach nie macie zamykanych smietnikow? Nie byloby problemu i zwalania winy na wszystkich wokolo.
27. Dodane przez OLX, w dniu - 05-06-2017 21:39
Związek przysłał nam do spółdzielni jedną reklamę dotyczącą jak segregować i wyznaczył aby ją w kolorze  
skserować przekazać każdemu lokatorowi. 
Pytam pana Karpińskiego - czy to ma być moim, spółdzielni kosztem,  
to na co wydajecie zgromadzony budżet na reklamy, pytam na długopisy, kalendarze tylko. 
To wy- KZGRL macie uczyć segregacji. 
Panie Skrzypczak - proszę walczyć dla dobra mieszkańca i nie pozwolić za dużo temu molochowi od śmieci leszczyńskich.
28. Dodane przez Propozycja mieszkańca, w dniu - 05-06-2017 21:57
Proponuję zrobić generalną segregację w tych wszystkich spółkach - nota bene - śmieciowych. Nie wypada odstawiać ludzi na złom, ale może by tak przerzucić całe to KZGRL na inne stołki lub na emerytury? Po co komu taki kosztowny stwór, którego żołądek wydaje się być coraz bardziej nienasycony?
29. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 05-06-2017 22:02
Pan Karpiński i jogo świta niech weźmie się do roboty i za tą kasę niech sami przekładają te śmieci!
30. Dodane przez w blokach nie powinno jej być, w dniu - 05-06-2017 22:14
a nie prościej by było znieść segregację ?
31. Dodane przez gio, w dniu - 05-06-2017 22:40
Może podpisujmy worki nazwiskami, żeby na wysypisku mogli sprawdzić kto sortuje, a kto nie. ;)
32. Dodane przez nowoczesny, w dniu - 05-06-2017 22:50
a może by tak podpatrzeć fajne rozwiązania u tych co już je wynaleźli? w Holandii kontenery na śmieci są wkopane w ziemię a nad wystaje tylko mały otwierany na kartę!!! pojemnik... proste, ładne i na pewno nie takie drogie...
33. Dodane przez do kom. 21, w dniu - 05-06-2017 23:38
...rzeczywiście nie wiesz na czym to polega (tak jak i wielu innych z p. Radnym na czele), więc lepiej się nie wypowiadaj, albo zapoznaj się z zasadami i przepisami, zanim zaczniesz. Pracuję w sąsiednim Związku i dokładnie wiem na czym to polega, tu nie ma nic do tego ustawa o ochronie konkurencji ..., a ustawa o utrzymaniu czystości ..., zgodnie z którą zarządzanie odpadami i organizacja systemu przeszła na barki gmin, a Związek jest tylko wspólnym prowadzeniem tych zadań przez kilka gmin i najlepszym rozwiązaniem, co widać po ilości związków w Wielkopolsce, którą wszyscy uważamy za gospodarczą. ...ale jak się nie wie to najlepiej narzekać!
34. Dodane przez Producent opakowań zbędnych, w dniu - 05-06-2017 23:42
Dawno już pisałem dzięki uprzejmości ELKI, 
Że śmieci powinny być ważone przy odbiorze jak i powinien być drukowany rachunek kasą fiskalną. 
 
Płacić powinno się od kg : 
Za zmieszane Dawca śmieci związkowi. 
Za segregowane - szkło , plastik, papier związek winien płacić dawcy  
A brązowe (bio a nie żadne resztki jedzenia co sobie związek na poczekaniu wymyśla żeby trawy i liści nie odbierać ) za darmo bo samo zgnije a jeszcze mogą z tego spiritus albo gaz do ciepłowni zrobić. 
 
A ta odpowiedzialność zbiorowa to jest od dawna bo mój kubeł pusty prawie . 
Żarcia nie zamawiam psa nie mam, więc g nie wyrzucam do kubła . 
 
Mieszkam sobie na wsi resztki jedzą kury a to czego nie lubią kompostuję i tą nieszczęsną trawę też i liście. 
 
Kurzych g też nie wrzucam do kubła bo to nawóz dobry. 
 
A wy wrzucacie psie kupki do kanalizy? 
Bo nawóz z nich marny -dużo fosforanów. 
 
Udajecie , że segregujecie i wielkie fochy macie. 
Kupcie sobie kubły na warunkach takich jak wszyscy. 
A jak nie macie gdzie postawić to kupcie sobie grunt albo wydzierżawcie. 
Mnie nikt nie pytał czy mam gdzie kubeł postawić.  
 
Panie Michale Skrzypczak radnym miasta Leszna (PL18) 
Czy właściciele psów wrzucają psie odchody, psie kłaki z odkurzacza do kanalizy? 
 
Jeśli nie do kanalizy a do pojemników na odpady zmieszane to pytam ! 
Dlaczego ja mam sponsorować wywóz psich g za miasto jednocześnie płacąc podatek śmieciowy za dzieci skoro zgodnie z polskim prawem dzieci nie osiągające dochodu nie płacą w Polsce podatków ?????? 
 
Uważam, że sprawa ważna i warta analizy
35. Dodane przez 40i4, w dniu - 05-06-2017 23:53
Niby dlaczego w domach jednorodzinnych mogą być kontrole i odpowiedzialność za brak segregacji, a w blokach nie? Jak ktoś napisał w blokach też można prawidłowo segregować. Tylko trzeba chcieć.
36. Dodane przez Witek, w dniu - 06-06-2017 07:04
Do kom. 31. Ja wolę się nie podpisywać na worku. Po co mają wiedzieć, że korzystam ze Skyn Large :) lol
37. Dodane przez Takkkk, w dniu - 06-06-2017 09:02
Ja zacznę segregować jak mi będą za to płacić. W końcu to surowce wtórne czyt. kasa. Ktoś miał łeb żeby tak ludzi omamić. Ja proponuje aby KZGR zaczął się rozliczać z mieszkańcami z przejętych surowców. Nie wiem kto ale ktoś na tym niezłą kasę trzepie.
38. Dodane przez Janina grzybowo, w dniu - 06-06-2017 09:10
Trzeba zacząć od tego kto jest szefem tego mzo czy innego tworu i dlaczego sobie nie radzi i kto go wybrał na to stanowisko.zeby ludzie nie podrzucali wystarcza dwie kamery na śmietniki tobsa groszowe sprawy i to powinni ukręcić cały proceder podrzucania i nie segregowania
39. Dodane przez do 15, w dniu - 06-06-2017 09:32
Panie/pani radny(a) z koment. 15. Z tego tekstu widać, że ktoś nieźle zorientowany, ale nie rozumie demokracji. :( 
Pomysły na nazwę ronda były najpierw 2. "Opatrnego" i "Raj". Obie dość kontrowersyjne. Padła 3-cia propozycja "Przylesie" i okazało się, że w sondach miała największe poparcie. A co zrobiła 'szanowna' większość RM? Wybrała nazwę z NAJMNIEJSZYM poparciem!  
"Bo kto nam zabroni? Bo my wiemy, co jest najlepsze." 
Niezależnie, czy propozycje byłyby 2 czy 202, nazwa byłaby ta sama, bo Dziedziczak albo inny 'dziedzic' tak chce.
40. Dodane przez ogarnijcie się, w dniu - 06-06-2017 09:44
Do wszystkich, którzy nie do końca kumają, o co TU chodzi.  
Chodzi o odpowiedzialność zbiorową, którą KOMUNA śmieciowa chce wprowadzić w 'blokach'. 
NIE o podrzucanie śmieci, NIE o zamykanie lub chowanie śmietników, a nawet NIE o segregację, jako taką. 
Chodzi tylko i aż o BEZPRAWNE wprowadzanie odpowiedzialności zbiorowej. 
Niezależnie czy to sąsiad z mieszkania obok, czy ktoś z sąsiedniej wsi wrzucił do pojemnika niesegregowane śmieci, dopóki MNIE nikt nie 'złapał' na tym, że nie segreguję, to nie ma prawa naliczać mi opłaty z kosmosu.  
Jak pan Karpiński ma problem, to niech znajdzie lepszy sposób na jego rozwiązanie, albo zmieni robotę. 
BTW, to chciałbym zobaczyć tego pana, jak się wije przed sądem w razie pozwu.  
Urzędnicza arogancja i tyle.
41. Dodane przez xyz, w dniu - 06-06-2017 11:10
Radni powinni przedstawiać wyniki swojej działalności w Radzie. Jak zrealizowali swoje hasła wyborcze. Wybieramy przypadkowych ludzi, w dużej części zainteresowanych dietami i załatwianiem swoich interesów. O wyborcach przypomną sobie bezpośrednio przed wyborami. Jest to b. smutne. Przykład nazwy rond pokazuje, gdzie mają nasze zdanie.
42. Dodane przez Eurofighter, w dniu - 06-06-2017 12:18
Odpowiedzialność zbiorowa przy śmieciach jest z definicji. 
Czego ja nie popieram . Powinno się płacić za śmieci oddane a nie jak teraz za wystawienie obowiązkowe pustego kubła. 
 
Szum wielki dopiero jak się drugi sort w jednym rzędzie z pierwszym stawia. 
 
Już nawet nie piszę , że za dzieci płaci się kilka razy ,bo zarówno rodzic jak i dyrektorzy szkół bo dziecko może w kilku szkołach naukę pobierać ( podstawowa, językowa , artystyczna, itp.)  
 
W biznesie śmieciowym chodzi o to samo co w ubezpieczeniowym. 
 
Brać pieniądze za nic. 
 
Samochód możesz mieć na policyjnym parkingu sto lat jako zabezpieczony dowód a ubezpieczenie musisz płacić. 
 
Który sort mógł to wymyślić?
43. Dodane przez do 41, w dniu - 06-06-2017 12:22
Twój komentarz jest tak bardzo na temat, że szok. 
Co do liczenia się z głosem wyborców, zgadzam się, ale reszta jest bez sensu pod tym tekstem.
44. Dodane przez xxx, w dniu - 06-06-2017 17:16
niech w pierwszej kolejności sprawdzą w gminach te osoby co nie złożyły deklaracji a śmieci wystawiają i będzie ok.
reklama
45. Dodane przez ja, w dniu - 06-06-2017 18:14
Popieram 41.
46. Dodane przez Do 41, w dniu - 06-06-2017 19:18
No wlasnie rondo przylesie kto proponował f
47. Dodane przez Naród, w dniu - 07-06-2017 13:28
W gazecie ABC z 8-14. 03.2017 Nr 10/2840 str.23 PROMOCJA 
 
MZO podstawi kontener  
 
Wiosenne sprzątanie ogrodu polega głównie na usunięciu liści, trawy,gałęzi. 
Wszystkie te zielone odpady można usunąć na kilka sposobów.MZO proponuje: 
1. zamów kontener-122,40zł 
2.odbierz brązowe worki ( wcale nie odbierz a kup!) Można je zakupić w cenie 5 zł!!!!!!!!!! 
Żeby bylo jeszcze śmieszniej to jeszcze płać za telefon!!!!!! odbiór worków w każdy poniedziałek po uprzednim zawiadomieniu telefonicznym. 
3.Przywieź odpady do PSZOK. Zielone odpady przyjmujemy bezpłatnie. ( ale nie po to podatek śmieciowy jest żebym śmieciarką sam jeździł.) 
4.Kontenery na odpady zielone podstawiamy również na tereny ogródków działkowych. 
( co ciekawe nie pisze , że za niewielką opłatą 122,40 zł!!!!) 
 
Chyba zacznę wozić śmieci na działki ,działkowcy chyba i tak nie płacą. 
 
O! 
I jeszcze jedno w tym wydaniu ABC są to odpady zielone do brązowych worków! 
Natomiast obecnie zmienia się narracja i mówi się o brązowym dla resztkach jedzenia . 
Taki myk co by znowu nic nie robić. 
 
Pogonić łobuzów.
48. Dodane przez kot, w dniu - 07-06-2017 22:55
Nad czym się zastanawiają w KZGRL. Jeżeli nie segregują niech płacą więcej. Osobiście w domu segreguję śmieci i pilnuję pozostałych członków rodziny żeby sortowali. W spółdzielniach niech prezesi ruszą tyłki i przypilnują sortowanie jeżeli chcą płacić mniej. Panie Karpiński proszę egzekwować sortowanie śmieci. Dlaczego spółdzielnie, wspólnoty płacą za sortowane śmieci, a tylko częściowo sortują ?
49. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 08-06-2017 14:01

Każdy w domu pod zlewem ma kubełek na śmieci do którego wkłada worek foliowy a dopiero potem wrzuca do niego śmieci. Więc nawet jeśli segregujemy tworzywo sztuczne ( łącznie z umytymi pojemnikami po jogurtach ), butelki i makulaturę to do pojemnika na śmieci mieszane wrzucamy śmieci w worku foliowym.  
I w tym momencie segregacja śmieci kończy się bo gdybyśmy śmieci mieszane wrzucali do wiaderka bez worka a potem do kontenera, to i wiaderko byłoby brudne i cuchnące a kontener po każdym opróżnieni ze śmieci nadawałby się do gruntownego mycia, bo byłby oklejony od zmiażdżonych resztek owoców, warzyw oraz innych miękkich produktów spożywczych i przemysłowych. 
Obierki od jabłek, marchwi, skórki od bananów i ogólnie wszystko co zostaje po obiedzie a ulega biodegradacji powinno być KOMPOSTOWANE. Ja tak kombinuję ale mam ogród. 
 
Tak wygląda kontener na śmieci mieszane ( wszystko w workach).  
Załączam też zdjęcie śmietnika na cmentarzu oraz składowiska i wysypiska śmieci. 
.
50. Dodane przez ja, w dniu - 09-06-2017 16:45
Tak w blokach można segregowac ale co zrobisz gdy z szeregów podrzucają nawet do smietników pod drzwiami wejściowymi. Ogólny lans a wieczorem jak szczury wychodzą.
51. Dodane przez Nowy, w dniu - 10-08-2017 21:28
Ludzie ile wy cennego towaru wyrzucać a są skupu które płacą za taki towar
reklama
52. Dodane przez Irys, w dniu - 10-08-2017 21:51
A ja robię tak buteleczki do woreczka gazetkę kartonik puszczę do woreczka i inny złom i na skup
53. Dodane przez Odpowiedzialność, w dniu - 30-10-2019 21:45
Panie Skrzypczak zanim się coś napisze, warto się oduczyć. Po pierwsze cena nie wzrasta do 22 a do 24 zł. Po drugie od nowego roku nie ma już możliwości wyboru i każdy ma obowiązek segregować śmieci. Po trzecie 48 zł, to ma być kara a nie opcja wyboru. Po czwarte skoro kto jak nie sąsiedzi mają dopilnować segregacji.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj