Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Blogi arrow Akwawit. Bez emocji

Grzegorz Rusiecki

Akwawit. Bez emocji

18.09.2017. Radio Elka

Nie jest lekko pisać na tematy inne niż żużel po wczorajszym emocjonującym pojedynkiem pomiędzy Unią Leszno a zespołem z Wrocławia, ponieważ  jednak zeszłotygodniowa konferencja prasowa poświęcona Pływalni Akwawit wzbudziła ogromne zainteresowanie, postanowiłem podzielić się z Państwem kilkoma refleksjami. Odebrałem mnóstwo telefonów, przeprowadziłem wiele interesujących rozmów. Były zarówno głosy poparcia jak i krytyki. Ale warto rozmawiać. Temat, jak się okazuje, jest naprawdę ważny, może więc warto bez emocji poświęcić mu troszkę więcej czasu… 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Sądzę, że zgodzimy się, iż Środowiskowa Pływalnia Edukacyjna przy Szkole Podstawowej nr 7 nie pokryje wszystkich potrzeb naszego miasta. Leszno potrzebuje drugiego basenu. Jakie więc mamy warianty? Co trzeba wiedzieć?

Po pierwsze możemy oczywiście wybudować nowy obiekt. Przetarg na budowę basenu w Gostyniu w 2008 r. zakończył się kwotą około 11, 5 miliona złotych. Koszty samej tylko przebudowy basenu w Śremie to ponad 12,5 miliona złotych, a przetarg został rozstrzygnięty w 2016 roku. Trudno spodziewać się, aby budowa nowego obiektu w Lesznie była tańsza, specjaliści z branży budowlanej szacują ten koszt na kwotę 15-20 mln. Oczywiście, może byłaby szansa pozyskania części środków z funduszy europejskich czy ministerialnych... Ale ostatecznie to przecież też są nasze pieniądze, też powinniśmy dbać o ich gospodarne wykorzystanie.

Po drugie, sam proces budowlany to optymistycznie
około 3 lata. Projekt, ewentualna dokumentacja związana z dotacją, pozwolenia na budowę i - co najważniejsze - zabezpieczenie środków budżetowych. W tym czasie basenu w Lesznie nie będzie…

Po trzecie, w żadnym wypadku nie unikniemy kosztów utrzymania obiektu. Nie jest tajemnicą, że pływalnie są obiektami deficytowymi. Rocznie do bieżącej działalności należy dołożyć kilkaset tysięcy złotych. Kwestie te podlegały zresztą kontroli NIK w ostatnich latach. Skala deficytowości jest oczywiście zależna od wielu czynników - sprawności gospodarza, wybranej technologii, rozmiarów obiektu. Można założyć, że im więcej dodatkowych elementów, takich jak zjeżdżalnie, jacuzzi, dodatkowe niecki dla dzieci, tym droższe utrzymanie. Załóżmy więc, uśredniając dostępne dane, że do naszego basenu będzie trzeba dołożyć około 500-700 tysięcy złotych rocznie.

Po czwarte, nowy basen już po wybudowaniu też będzie generował koszty. Inwestycje pojawią się najpóźniej po okresie gwarancji. Takie koszty występują przy wszystkich tego rodzaju obiektach. Warto dodać, iż racjonalny zarządzający nie ograniczy ich jedynie do koniecznych napraw, ale poszerzy je również o modernizacje, o nowe technologie sprzyjające ograniczaniu innych kosztów.

Jaki jest więc bilans? Jeśli się zdecydujemy na takie rozwiązanie, opierając się na danych szacunkowych, poniesiemy wydatki na budowę rzędu około 15-20 milionów złotych (licząc bez dotacji), roczne koszty utrzymania wysokości około 500-700 tys. zł, z każdym kolejnym rokiem rosnące koszty związane z bieżącymi naprawami i modernizacjami. Jeśli podejmiemy decyzję szybko, przy założeniu że nie pojawią się jakieś problemy wykonawcze, możemy liczyć na to, że pierwsi chętni skorzystają z obiektu na początku 2021 roku.

Jakie mamy alternatywy? Czy naprawdę potrzebujemy nowego basenu?
Możemy się dogadać z właścicielem Pływalni Akwawit. Wstępna propozycja finansowa dotycząca koniecznych nakładów modernizacyjnych wynoszących 2 miliony złotych to i tak zdecydowanie mniej niż 15 czy 20 milionów jakie należałoby ponieść na wybudowanie własnego basenu. Dodatkowe roczne koszty związane z jego utrzymaniem szacowane na kwotę około miliona złotych są oczywiście wysokie, ale biorąc pod uwagę koszty funkcjonowania podobnych obiektów nie można ich z góry określić jako nieracjonalnych. Wymaga to z pewnością analizy. Być może w trakcie rozmów padną zupełnie inne propozycje np. przejęcia udziałów lub całej pływalni…

Czy mamy przyjmować wszystko na ich warunkach? Oczywiście że nie. Wyjściowe warunki należy negocjować, bo każda złotówka oszczędności jest ważna, ale do tego potrzebna jest rozmowa. Nie wchodząc w szczegóły, jest jednak połowa września, a rozmowy, co jest powszechnie podkreślane, nie ruszyły z miejsca. Pracownicy basenu mają w rękach wypowiedzenia, a sam obiekt będzie zamknięty na początku października. Czas się skończył. Po wyłączeniu obiektu z użytkowania, przywrócenie go do ponownego funkcjonowania będzie się wiązało z dodatkowymi, wysokimi kosztami.

I na koniec. Mam duży sentyment do czasów, w których Akwawit był przedsiębiorstwem państwowym, a osoba zarządzająca sercem związana z naszym miastem. Korzyściom, jakie czerpało z tego Leszno można poświęcić obszerną publikację. Te dotyczące wybudowanego w 1993 roku aquaparku są tego najlepszym, choć nie jedynym przykładem. Gdy inne miasta musiały inwestować publiczne pieniądze w wybudowanie basenu i jego utrzymywanie, my latami, bez jakichkolwiek kosztów korzystaliśmy z infrastruktury wybudowanej przez przedsiębiorstwo. To wymierne, wielomilionowe korzyści.
Ubolewam, że te czasy się skończyły, a w nowych warunkach dla właścicieli i zarządzających liczy się przede wszystkim wynik ekonomiczny. Jeśli jednak pozostaniemy na stanowisku obrażonych na rzeczywistość - w bilansie stracimy dużo więcej. Ekonomia nie lubi emocji.

Grzegorz Rusiecki, radny Rady Miejskiej Leszna, członek Platformy Obywatelskiej, aplikant adwokacki


 
Komentarze (55)
1. Dodane przez irka, w dniu - 18-09-2017 10:22
bardzo racjonalny głos w dyskusji.... trzymamy kciuki za dobre efekty rozmów!
2. Dodane przez no w kmońcu, w dniu - 18-09-2017 10:24
czas się kończy, pływanie zamykają.... nie ze wszystkim się zgadzam z Platformą, ale tutaj mają racje. Pływanie jest potrzebna, a my nie musimy dawać naszej kasy na budowę nowego, skoro to co jest trzeba - a TRZEBA, odremontować.
3. Dodane przez Miron, w dniu - 18-09-2017 10:24
Artykuł rzeczowy. Ratujmy Akwawit!
4. Dodane przez zanim pojawi się hejt...., w dniu - 18-09-2017 10:26
Merytorycznie. Tak trzymać Panie Grzegorzu
reklama
5. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-09-2017 10:33
jak jest Pan taki mądry to niech Pan da ze własnej kieszeni na prywatny biznej jakim jest pływalnia a nie z kieszeni podatników!!!
6. Dodane przez kornik, w dniu - 18-09-2017 10:44
naprawdę - to tak na marginesie, lecz warto poprawić. Po drugie, Pana postawa jest populistyczna w tej sprawie. Po trzecie, jeśli baseny w sąsiednich miastach wybodowano za 11-12 mln to skąd nagle w Lesznie ma to być 20? Po czwarte, jeśli miasto ma dołożyć (na początek) 3 mln to po co inwestować w cudzy obiekt? Czy nie lepiej te pieniądze zainwestować w swój obiekt? Przecież to daje 25% nowego basenu. Zawiodłem się na Panu dwukrotnie (co najmniej) w ostatnim czasie i tym samym stracił Pan całkowicie w moich oczach.
7. Dodane przez Jan, w dniu - 18-09-2017 10:49
Nie jestem zwolennikiem tego pana ale muszę przyznać racje ze jest to rozsądne co napisał i niestety muszę obecnym rządzącym przyznać żółtą kartkę. Wyciągnijcie wnioski bo tak sie robi politykę a nie na hura !
8. Dodane przez do mieszkańca... z kom 5, w dniu - 18-09-2017 10:52
jak Pan ma tyle pieniędzy by budować nowy basen niech Pan da ze swoich.... póki co dla podatników lepiej jest współpracować z Akwawitem
9. Dodane przez Filip, w dniu - 18-09-2017 10:55
Panie Grzegorzu troszkę więcej ekonomicznej wiedzy. Przecież basen przy SP7 przez 80% czasu pracuje non profit. Gdyby akwavit tak miałby robić to nie starczyły by te pieniądze i trzeba by dokładać dwa razy tyle,
10. Dodane przez Obywatel, w dniu - 18-09-2017 11:01
Niestety teraz juz te 2 mln no modernizację to za mało. Basen i tak będzie juz odbiegal od aktualnych standardów, więc to jest tylko odlozenie w czasie jego zamknięcia na maks 2-3 lata ponosząc przy tym olbrzymie koszty. Imo... nie warto.
11. Dodane przez Julka, w dniu - 18-09-2017 11:01
Fakt jest taki Panie radny Rusiecki, że wolny rynek nie znosi próżni, to po pierwsze, a po drugie pieniądze lubią spokój. To czego najbardziej nie lubi, to gdy polityka wpieprza się tam, gdzie jej się nie chce, jak w naturze. Fakt niezaprzeczalny jest taki, że Akwawit upadł w momencie gdy został sprzedany Gudzowatym, to była dla nich kula u nogi. Doprowadzili ją do ruiny i teraz szantażem zmuszają lokalną władzę do partycypowania w kosztach. Na to pozwolił klub, z którym Pan przez lata sympatyzował, nieprawdaż? 
 
Wspomina Pan o wieloletnich korzyściach "dla nas" za korzystanie bez kosztowe z Akwawitu, my czyli kto, bo ja Panie radny, przez lata płaciłam za bilety prywatnemu przedsiębiorcy, w cenie nieadekwatnej do jakości świadczonych usług. (...)  
 
Mam taką propozycję, niech Pan weźmie na siebie kredyt długoterminowy na te 2-3 miliony i jeszcze jakiś bieżący na te kilkaset tysięcy i zobaczymy jak długo da Pan radę, zanim zechce Pan by miasto Panu pomogło, czyli my podatnicy. Akwawit to ciało, które szybko zżera gangrena. Żaden szanujący się przedsiębiorca nie dokłada wiecznie do interesu, bo popadnie w spiralę długu. A Państwo Gudzowaci z premedytacją zniszczyli coś co było swego czasu dumą Leszna, a teraz to jest mauzoleum, a nawet nie, to jest ruina po prostu.  
 
Ja mam kredyt, czy może miasto zechciałoby mnie wesprzeć w spłacaniu, bo nie ukrywam, lekko nie jest :-), może być też jakaś jednorazowa zapłata np. za promocję miasta. Ja ze swojej strony mogę obiecać, że będę bardzo, bardzo, bardzo dobrze promowała moje miasto :-).
12. Dodane przez mieszkaniec leszna, w dniu - 18-09-2017 11:03
Panie Prezydencie!!! można przesunąc zamknięcie pływalni i rzeczowo rozmawiac argumety pana Grzegorza bardzo racjonalne
13. Dodane przez primosz, w dniu - 18-09-2017 11:06
Wlasciciel ma do wyboru, placic podatki za budynek plywalnii lub zrzec sie na poczet miasta plywalnii i uniknac kosztow zwiazanych z podatkiem oraz z ewentualna rozbiurka w wyniku destrukcji plywalnii. Trzeba ostro
14. Dodane przez xyz, w dniu - 18-09-2017 11:09
Dawne czasy minęły bezpowrotnie.  
W konferencji prasowej, wypowiadał się Pan, że "Akwawit" już kilka razy zwracał się o pomoc do miasta, na przełomie wielu lat, zatem moje pytanie, gdzie Pan był wtedy jako zastępca Prezydenta? Dlaczego wtedy Państwo nic nie zrobili? Obiekt tonął i utonął. W rolnictwie jest tak, że gdy krowa nie daje mleka sprzedaje ją się na rzeź. Moim zdaniem Akwawit powinien już dawno zostać zamknięty, a inwestowanie w ten PRYWATNY obiekt przez Urząd Miasta nie ma finansowego uzasadnienia. Przypominam jak na początku roku, Pan i Pana koledzy cięli koszta, więc po co robić nowe? Moim zdaniem szuka Pan sensacji na siłę, oczywiście znajdzie Pan swoich zwolenników, ale co z tego? Trzeba było ratować tego trupa gdy się było u władzy, bo może kilka lat temu, nie byłoby tak źle z Akwawitem jak jest teraz.
15. Dodane przez Bjj, w dniu - 18-09-2017 11:10
Wystarczy że miasto nie będzie odkładać pieniędzy do łuni Leszno bo to przecież prywatny klub. A sypią im kasą jak by to był klub miasta i juz jest wiecej kasy w budżecie. Moze miasto Leszno powino miec hasło leszno tu podkreć manetkę
16. Dodane przez Bartosz, w dniu - 18-09-2017 11:16
Za moich czasów nie było pływalni - może dlatego, że to deficytowy interes. Pływać uczyło się w sezonie letnim - nad jeziorami i odkrytymi basenami. Kto chciał to się nauczył, rodzice i rówieśnicy pomogli. Gdy wybudowano Akwawit i widziałem te grupy po 20-30 osób to naprawdę był straszny bałagan i zero pożytku z takich zajęć. 
Jeżeli ma być w Lesznie jakiś basen to musi on być częścią większego kompleksu - tak by część deficytowa współdziałała z częścią która przynosi zyski. Sprawę Akwawitu trzeba uznać za zamkniętą przez samych właścicieli - zburzyć i zaorać.
17. Dodane przez Michał, w dniu - 18-09-2017 11:20
Panie "mieszkaniec" - Unia Leszno S.S.A. - zna Pan taki skrót co oznacza? Tu można ładować CO ROKU miliony z kieszeni podatników?
18. Dodane przez Ja, w dniu - 18-09-2017 11:22
Nie jestem z Leszna, ale chętnie przez lata korzystam z Akwawitu. Szału nie ma, ale na pewno jest szansa na doprowadzenie obiektu do dobrego stanu używalności. Wywaliłbym dwie niepotrzebne zjeżdżalnie, które generowałyby koszty. Zostawił tę jedną wewnątrz, jako atrakcja dla dzieci. Reszta do poprawienia według potrzeb. Trzeba rozmawiać i się dogadać. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
19. Dodane przez Ja, w dniu - 18-09-2017 11:24
Niewątpliwie rozmowy są konieczne. Ale nie pozwólmy dotować z pieniędzy publicznych prywatne firmy!!! Nawet jeśli promują miasto. Zostanę nieprzychylnie przyjęty przez sympatyków SSA Fogo Unia-ale to też jest prywatny biznes dotowany z samorządowych środków!!! Kto dofinansuje inne prywatne firmy lub przedsięwzięcia promujące Leszno?!Jeśli zakładam firmę liczę tylko na siebie! Cynizmem jest twierdzić, że dzięki milionowym dotacjom na prywatne spółki mieszkańcom żyje się lepiej!
20. Dodane przez kris, w dniu - 18-09-2017 11:38
Jako radny takie mądre działanie trzeba zaproponować rządzącym w zaciszu miejskich murów dla dobra miasta i jego mieszkańców. Ponad polityką. Pan postąpił inaczej zwołując konferencje prasową na samym końcu tej farsy gdy pracownicy prawdopodobnie dostali wypowiedzenie . Problemy Akwa witu nie są od dzisiaj trzeba było tak mądrze działać gdy był pan wiceprezydeniem ale to znowu polityka nie pozwalała. A gdzie dobro mieszkańców wtedy było. I tak to wyglada z mojej strony. Dziękuję
21. Dodane przez SPONSOR, w dniu - 18-09-2017 12:02
No to Rusiecki zaczyna się promować !!! Nie ma ma swym kącie żadnych sukcesów ale prywatny biznes z publicznych pieniędzy chętnie by sponsorował . jaki ma w tym interes ???
22. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 18-09-2017 12:14

Grzegorz Rusiecki na WŁAŚCICIELA Pływalni "Akwawit". Od przyszłego roku będziemy mieli pływalnię o nazwie  
PO-Pływalnia.  
.
23. Dodane przez Wojtek, w dniu - 18-09-2017 12:50
panie Rusiecki! poważny błąd, po co się było przefarbować na PO z 14% poparciem, kiedy można było na PiS z 44% ?, BARDZO KIEPSKI Z MANA MENADŻER, jak pan robi tak elementarne błędy :)
24. Dodane przez Do SPONSORA, w dniu - 18-09-2017 13:00
Do kąta to ty idź czym prędzej i naucz się pisać po polsku, nie polskiemu. Na początek polecam lekturę elementarza dla klas I - III SP.
25. Dodane przez INKA, w dniu - 18-09-2017 13:11
bzdury panie Rusiecki farbowanych lisów nikt nie słucha
26. Dodane przez kampania wyborcza, w dniu - 18-09-2017 13:26
Chyba nie chce mi się Pana słuchać po ostatnim transferze do PO . Buduj Pan pomnik jako proszą radni pana nowej opcji .
27. Dodane przez mawl, w dniu - 18-09-2017 13:27
"Dla właścicieli i zarządzających liczy się przede wszystkim wynik ekonomiczny." " Ekonomia nie lubi emocji." To są pana słowa i ma pan rację. Ale czy można sobie wyobrazić, że po udzieleniu pomocy finansowej właściciele zaczną dbać o pływalnię? Dobra, nowa i nowoczesna pływalnia przyciągnie chętnych z miasta i okolic. Pieniądze wpłyną do miasta. Stara i wyremontowana na jak długo wystarczy? Czy właściciele będą o nią dbali? podejrzewam, że dokładać z własnej kieszeni nie będą i dzielić się zyskami też nie. "Liczy się przede wszystkim wynik ekonomiczny".
28. Dodane przez Ja, w dniu - 18-09-2017 13:43
Może by tak te 2mln rocznie które idą na Unie podzielić? 1 mln na basen, 1 mln na klub. Dwie prywatne firmy. Wilk syty owca cała. Ratujcie basen ! Zróbcie to dla dzieci i innych którzy go potrzebują !!!
29. Dodane przez Art, w dniu - 18-09-2017 13:59
Bardzo potrzebny komentarz w sprawie. 
Nauka pływania tylko latem w jeziorach albo nad morzem w XXI wieku? Z Pływalni AKWAWIT na co dzień korzysta ponad 500 osób. W ciągu roku szkolnego korzystały szkoły m.in.: ZSE w Lesznie, z Rydzyny, z Włoszkowic, Śmigla, Bojanowa, itd. Oprócz tego dzieci uczyły się tam pływać w ramach różnych projektów. Jako podatnik i osoba często korzystająca z tego obiektu chcę, żeby te pieniądze były na ten cel przeznaczone. Tak myśli niemała część mieszkańców Leszna. Oczywiście, będą osoby wytykające palcem działania radnych, pragnących pomóc ratowaniu tego basenu. Proszę pamiętać jednak o tym,ze dzieci nasze stracą na kilka lat możliwość nauki pływania. Renciści, emeryci będą zmuszeni do zaprzestania chodzenia na basen, bo w Lesznie im się to ograniczy. A więc ryzykujemy życiem, zdrowiem, rekreacją i sposobem zapobiegania różnym postępującym patologiom. Dlatego głos Pana Rusieckiego jest ważny,niepopulistyczny. Miałbym do niego pretensję , gdyby - jak inni radni - unikał zręcznie tego tematu.
30. Dodane przez WRZESIEŃ, w dniu - 18-09-2017 14:03
Panie GRZESIU,wydawać by się mogło, że przedstawił Pan racjonalną analizę, ale krytyków nie brakuje. Moim zdaniem słusznie, ponieważ rację mają ci, którzy sprzeciwiają się ratowaniu prywatnej ruiny. Pańska analiza nie jest pełna, a nadto - obarczona błędami. Podstawowy i najważniejszy zarzut to brak rzetelnych analiz finansowych co do rzeczywistych kosztów ratowania obiektu, a także kosztów budowy nowego. Nie można bowiem opierać się na twierdzeniach zainteresowanej strony (Akwawit czy też bardziej pracowników pływalni). Koszty budowy nowego obiektu również nie są znane, ponieważ wszystko zależy od zapotrzebowania i przeznaczenia, dlatego nie można twierdzić, że będzie to np 20 mln. Podane przez Pana źródła finansowania również nie są jedyne z możliwych. A może by tak zastosować finansowanie publiczno-prywatne albo pozyskać dofinansowanie z innych źródeł? Jako były wiceprezydent powinien Pan te mechanizmy znać. Należy podkreślić, że LESZNO MUSI MIEĆ PŁYWALNIĘ, ALE Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA, A NIE RUINĘ. DLATEGO TRZEBA WYBUDOWAĆ NOWY OBIEKT!!!
31. Dodane przez Mati, w dniu - 18-09-2017 14:14
Czyli Pan twierdzi, ze wystarczy dać 2-3 mln i zainwestować w pływalnie, w którą nie włożono ani złotówki przez 20 lat? I taka pływalnia bedzie konkurencyjna dla nowych za 15mln? Czy Pan sie słyszy? Ta pływalnia straszy z zewnątrz. Aż strach pomyśleć w jakim stanie jest cześć technologiczna obiektu. A 2 zjeżdżalnie które kiedyś przyciągały tłumy nadają sie tylko do rozbiórki. Na modernizacje myśle ze bedzie potrzeba z 7 mln. I to może nie starczyć. I jeszcze miasto by musiało sie stać właścicielem obiektu. 
I jeszcze sprawa hotelu... 
Pływalnia do remontu...a pokoje dla gości? 
2mln starczą? 
Pozdrawiam serdecznie. 
Proszę zlecić rzetelną wycenę jakieś firmie, która powie ile to musi kosztować. 
Dopiero wtedy można rozpętać gównoburze.
32. Dodane przez Archanioł, w dniu - 18-09-2017 14:54
Rzadko się zdarza, żeby polityk mówił coś w miarę rozsądnego. Tym razem się ktoś wyłamał i mówi całkiem rozsądnie, na tyle, że jest zbieżne z moimi poglądami i tafia do mnie.  
Pomijając fakt, że kwota 15-20 mln szacowana jest bardzo delikatnie i tylko na dzisiaj, a w moim odczuciu w praktyce wyniosłaby pewnie o jakieś 30-50% więcej. Ponieważ inwestycje miejskie są na dnie i nie wydają się podołać wyzwaniu większemu niż mural, to taka inwestycja wbiłaby miasto w dno do pasa.  
 
W każdym razie w tej sprawie jest moje poparcie pomimo błędu ze zmianą formacji.  
Taka interpretacja problemu Akwawitu wydaje się być dość rozsądna, albo całkiem bliska zdrowego rozsądku. Problem jest jednak w tym, że nie ma z kim pogadać, a niewielu jest w stanie tak zrozumieć rzeczywistość: są tacy, co zrozumieć im nie wolno, tacy, którym nie wypada, tacy, których na to nie stać, tacy, którym wszystko jedno byle plisko naczelnika, tacy, których o rozumienie czegokolwiek nigdy bym nie podejrzewał i teraz przeciw nim pojawia się jedna osoba mająca inne zdanie. Daje to nadzieję, że może ktoś jeszcze odkryje na dnie swojego ego cień zdrowego rozsądku. Bo na tragedię, która jest na SP-7 już się nie da patrzeć, a to dopiero początek.
33. Dodane przez ola, w dniu - 18-09-2017 16:48
Stary obiekt to wieczna skarbonka.By coś remontowac i tak trzeba zamykać na jakiś czas.Skoro nie mogą sie pozrozumiec właściciele to czego oczekiwać od współpracy z miastem?Będzie dobrze jak miasto płącić bedzie dzis 1mln a jutro 3 mln .Obiekt nowy i tylko nowy swój własny.Urzednicy sa zas po to by dotację odpowiedznia wypracować.Tłumaczenie ze inni maja tez potrzeby wiec nie musismy brac dotacji jest chore w załaozeniach.Basenu nie było dziesiątki lat i jakoś wiekszosc leszczynian nauczyła się pływać.Jak nie bedzie go przez te 3 lata też nic sie nie stanie.Jeśli ktoś musi pływac to są baseny w innych miejscowosciach.Remontowali dworzec kolejowy i tez jakos bez dworca mozna sie było obyć.
34. Dodane przez obywatelka, w dniu - 18-09-2017 17:54
jest pan nieobiektywny!nie zgadzam się by finansować prywatny basen- niech właściciel sprzeda basen miastu wtedy jest sens! poza tym był pan wiceprezydentem, gdy miasto miało juz problemy - nic pan z tym nie zrobił! Fajnie jest zwoływać konferencje i niech prezydent sobie z tym radzi! z tego co pamiętam prezydent zapraszał przedstawicieli akwawitu na rozmowy i nikt się nie pojawił więc czego pan oczekuje?????????? skoro im nie zależy!Nie kupuję pana- mam wrażenie że działa pan w tym swoim garniturku pod publikę. łatwo jest krytykować, nam w Lesznie potrzeba ludzi, którzy działają na korzyść miasta, robią coś dla dobra a nie tylko piszą i mają konferencje...
35. Dodane przez Edward Szczucki, w dniu - 18-09-2017 19:46
RATOWAĆ PŁYWALNIĘ AKWAWIT!!!!  
Niedopuszczalna ,niepoważna i nieodpowiedzialna jest dyskusja;ratować czy nie.Pytanie brzmi:jak? 
Moim zdaniem jest tylko jeden, najprostszy sposób:Miasto Leszno kupuje corocznie niezbędna ilość biletów wstępu dla uczniów (i przedszkolaków?) dla nauki pływania i rekreacji w czasie zajęć wychowania fizycznego.Kwota do uzgodnienia i pertraktacji,np.1 milion złotych.Wiadomo,że pływalnia miejska niezaspokaja wszystkich potrzeb szkół.Ten sposób jest czytelny,transparentny i eliminuje wszelkie podejrzenia o jakichkolwiek dotacjach,które rzeczywiście są niedopuszczalne.ło 
Pomysł nie jest nowy,gdyż nie bez satysfakcji,niestety,proponowałem to rozwiązanie przed 20.laty,by budynek przejęty od Kuratorium w stanie surowym przeznaczyć na halę sportową,której 7.nie posiadała ,a miliony konieczne dla wykonania pływalni,przeznaczyć na wykup biletów w Akwawicie dla uczniów wszystkich szkół.Zaoszczędzonych pieniędzy starczyłoby na wiele lat,a ponadto z uroków pływalni Akwawitu skorzystałoby wielu uczniów niemałej grupy ,których nie byłoby stać indywidualnie.Nietrudno było przewidzieć,że hossa,równiez finansowa pływalni kiedyś skończy się,gdy na mapie Polski pojawią się konkurenci,ale i tak trwała bardzo długo.Niestety,ówczesna opozycja w Radzie,liczebnie spora,storpedowała ten pomysł.Dziś jest szansa,by zamiast 15,czy 20.milionów złotych na budowę a potem na utrzymanie i prowadzenie ,też sporą sumę,zaoszczędzić.Trudno dopuścić taką myśl,że władze miasta mogłyby pozbawić mieszkańców dostępu do pływalni,która była przez niemal ćwierćwiecze chlubą i promocją Akwawitu ,a przede wszystkim szeroko rozsławiło Leszno w całej Polsce.Oby tym razem Polak był rozważniejszy przed szkodą.
36. Dodane przez ilona, w dniu - 18-09-2017 19:55
A ja powiem tak! radny Zielonka (PO) mówi dla pływalni Akwawit stanowcze nie(mówił tak w radiu Elka), radna Mroczkowska (PO) i Rusiecki(PO) ratujmy Akwawit- to ja się pytam o co chodzi? a może Zielonka włazi w .... Borowiakowi? to go wywalcie!
37. Dodane przez Byk, w dniu - 18-09-2017 19:55
Problem dotyczy odcięcia basenu od ciepłej wody z Akwawitu . Miasto powinno bardziej zaangażować się w mediację. Jeśli ona przyniesie efekt to wtedy można negocjować warunki najmu.
38. Dodane przez radny, w dniu - 18-09-2017 19:56
Grzegorzu ekonomia to nie paragrafy . pocztaj troszkę. Przyda się.
39. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-09-2017 20:00
Zero kasy podatnikow na prywatna nieruchomosc !!! Czy kontroluje ten obiekt sanepid ???
40. Dodane przez podatnik, w dniu - 18-09-2017 20:04
Tylko budowa nowego miejskiego basenu a nie sponsorowac prywatna ruine.
reklama
41. Dodane przez lol, w dniu - 18-09-2017 20:10
Nagle sobie przypomnieli o Akwawicie. Czemu Pan za swojej kadencji jako wiceprezydent nie angażował się w sprawę pływalni? Właściciele już wtedy chcieli z ówczesnymi władzami rozmawiać. Dla przypomnienia linki: 
 
z 2013 r. 
http://elka.pl/content/view/65646/150/ 
 
z 2014 r. 
http://elka.pl/content/view/69947/80/ 
 
Typowa populistyczna zagrywka pod zbliżające się wybory.
42. Dodane przez Łukasz, w dniu - 18-09-2017 21:43
Ciekawe co Pan Rusiecki ma za interes, że koniecznie chce pieniądze miasta pakować prywaciarzowi do kieszeni? Dlaczego nie dołozyć do padających sklepów, itp? Gudzowaci odpalą dolę? Oczywiście kolejny szwindel to kwota budowy nowego basenu. Wszędzie naokoło koszty zamykają się w 12mln zł, ale Leszno jak zwykle musi wyrzucić na ten sam cel 20mln zł. Znowu działkowanie się pod stołem. Śmierdzi to wszystko. Właściciele brali zyski do kieszeni, więc niech teraz zachowują sie jak przedsiębiorcy, a nie wyciągają za pomoca Pana Rusieckiego łapska po nasze pieniądze. Nagle Pan Rusiecki zrobił sie mega opiekuńczy - w tym jest cel, jak to zwykle bywa. Pamiętamy, oj pamiętamy...
43. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 18-09-2017 23:43


do Pana Edwarda Szczuckiego kom.35 - Moim zdaniem z Pływalni powinni korzystać tylko Ci, którzy mają na to ochotę. To co Pan proponuje pokrywa się z tym czego oczekuje właścicielka Pływalni i prezes "Akwawitu" Biechowiak - "niech miasto kupuje corocznie bilety dla uczniów". UCZEŃ powinien korzystać z basenu tylko wtedy gdy tego pragnie. Dzieci z klas pływackich w wakacje w ogóle nie wchodzą do wody. O czym to świadczy ? Tak mają dość "moczenia się , tego reżimu i zmęczenia".  
To rodzice oraz rozbuchany marketing "Akwawitu" wmówili i nadal próbują wmówić dzieciom, że pływanie to super sprawa.  
Moje dzieci w podstawówce bardzo chciały chodzić na prywatne lekcje angielskiego. Znalazłam nauczycielkę, ok. chodzili ... 2 razy w tygodniu przez dobry miesiąc. Po 8 może 10 zajęciach mieli dosyć. Gdy oświadczyli, że nie będą już chodzić na angielski przypomniałam im, że nie taką zawarliśmy umowę. Umowa polegała na tym, że jeśli chcą tak bardzo chodzić na prywatne lekcje , to proszę bardzo ale im nie odpuszczę, gdy "wymiękną" . Albo nie chodzą wcale albo będą chodzić cały rok szkolny. Jakże byli na mnie wściekli, gdy musieli chodzić całe 10 miesięcy po 2 razy w tygodniu na ten nieszczęsny angielski.  
Jazda konna , ranczo - chcemy, będziemy jeździć - 2 wizyty w stajni i " dzięki Mamo ale odpadamy" ... Kupiłam organy , no bo chcą być muzykami :) Kot się z domu wyprowadzał na całe godziny. "Lulajże Jezuniu" nawet ja umiem zagrać ... organy od 15 lat leżakują w szafie. Tacy z nich muzycy . 
Podobnie sprawa wygląda z basenem, z klasami pływackimi.Czy dzieci naprawdę chcą chodzić na basen czy tylko myślą, że chcą a potem wpadają w obowiązek chodzenia na basen? 
.
44. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 19-09-2017 07:13
RATOWAĆ PŁYWALNIĘ!!! Zostało mało czasu. Ogarnijcie się panowie zarządzający i zacznijcie działać!!!
45. Dodane przez Ronin, w dniu - 19-09-2017 09:45
Do zamknięcia pływalni pozostały 2 tygodnie. Od lipca nie było żadnego spotkania prezydenta z prezesem. Jednostronne "negocjacje" odbywały się tylko drogą pocztową. Ludzie za chwilę utracą pracę, mieszkańcy możliwość pływania, spędzania wolnych chwil na basenie, a UM wciąż milczy.Niewiarygodne!
46. Dodane przez pływaczka, w dniu - 19-09-2017 09:51
Cóż, oprócz p.Rusieckiego nikt z miasta jak widać nie jest zainteresowany utrzymaniem w/w obiektu pomimo zapewnień, iż temat Pływalni nadal jest otwarty.
47. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 19-09-2017 10:49

O PRZEJĘCIU PŁYWALNI - UWAGA! CZY MY CHCEMY DAĆ PRYWATNEJ FIRMIE AŻ 3 MILIONY NA UTRZYMANIE I REMONT BASENY TYLKO W JEDNYM ROKU ? A POTEM W KOLEJNYCH MILION ALE GDY COŚ SIĘ USZKODZI LUB BĘDZIE WYMAGAŁO WYMIANY ZNÓW BĘDZIEMY INWESTOWAĆ W PRYWATNY OBIEKT? CZY TO MOŻLIWE, ŻE PANI GUDZOWATY WŁAŚCICIELKA PŁYWALNI,SPA, HOTELU, KORTÓW I SPOREJ NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ ZA OTRZYMANE OD MIASTA 3 MILIONY KUPIŁABY TERENY POD INWESTYCJE PRZY NOWO BUDOWANEJ TRASIE s5 ? DLACZEGO PREZYDENT NIE MÓGŁ ZAPOZNAĆ SIĘ Z RACHUNKOWOŚCIĄ PŁYWALNI DO KTÓREJ MIELIBYŚMY W CIĄGU ROKU DOŁOŻYĆ 3 MILIONY, CZYLI RÓWNOWARTOŚĆ POŁOWY SZACUNKOWEJ WARTOŚCI OBIEKTU, BO MOIM ZDANIEM PŁYWALNIA , KTÓRA NIE BYŁA REMONTOWANA OD POCZĄTKU ISTNIENIA - została oddana do użytku w 1993 roku - JEST WARTA 6 MILIONÓW A MOŻE NAWET MNIEJ.  
Wiceprezydent o Pływalni, kliknijcie w link: 
https://youtu.be/Lth00P7gr7o 
.
48. Dodane przez Majster, w dniu - 19-09-2017 16:12
Pomysł dawania kilku baniek co roku prywatnej firmie jest chory!!!
49. Dodane przez xyz, w dniu - 19-09-2017 18:15
Nigdy nie poprę styku pieniędzy budżetowych z prywatnymi. Jestem przeciw finansowaniu Miasta.
50. Dodane przez pracodawca, w dniu - 19-09-2017 20:09
Ja tez chce kase od miasta , mi tez kiepsko idzie a zatrudniam 7 pracownikow . Czy mi tez dacie ?
51. Dodane przez Solidarnośc Wykleta od 2011r Alternatywa NoACTA, w dniu - 19-09-2017 22:47
Gtzegorzu synu Róży Rowiesnicy bl.J.Popieluszki(47) kapelana NSZZ"S" Czarno to widze! Czuwaj!
52. Dodane przez Ejber, w dniu - 20-09-2017 06:08
Grzegorz ty nawet lodowiska nie potrafiłeś skończyć,a bierzesz się za ratowanie : Akwawit.u: Jesteś wielki :)
53. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 20-09-2017 09:33
Ratusz sie wali ( jak on wyglada ) ! Akwawit to prywatna nieruchomosc i niech wlasciciel sie tym zajmie.
54. Dodane przez xxx, w dniu - 22-09-2017 09:45
pytanie do pana Rusieckiego - co robił jak był wice prezydentem Leszna - wtedy mógł się wykazać. Co zrobił rzez te wszystkie lata. Kolejne pytanie - Akwait jest firmą prywatną i dlaczego miasta ma do niej dokładać. Niech zatrudnią dobrych ekonomistów etc. i wezmą się do pracy. A nie tylko daj i daj....
reklama
55. Dodane przez Tomek72, w dniu - 22-09-2017 11:29
Do WSZYSTKICH tych których jedynym albo głównym argumentem jest "ŻE TO JEST DOTOWANIE PRYWATNEJ FIRMY" ... 
 
Poczytajcie czym jest Publicprivate partnership (Partnerstwo publiczno-prywatne) i dlaczego rozwija się w takich krajach jak Japonia, Kanada, UK - o USA nie wspominając ... 
 
Ja też bym chciał, aby Miasto było WŁAŚCICIELEM TAKIEGO AQUA PARKU ...  
 
ale nie TYLKO WTEDY, kiedy to jest - NAJBARDZIEJ KORZYSTNE dla obywateli ... 
 
KAŻDEJ WŁADZY TRZEBA PATRZEĆ NA RĘCE, ale to że Państwo / Samorząd realizuje własne cele za pomocą prywatnych przedsiębiorców NIE JEST NICZYM ZŁYM !!! 
 
 
Nie trzeba KUPOWAĆ I UTRZYMYWAĆ KROWY aby napić się mleka ...
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj