Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow Sprawdzać plany, bo potem jest płacz

Sprawdzać plany, bo potem jest płacz

20.10.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Urząd Marszałkowski w Poznaniu wciąż nie podjął decyzji w sprawie zgody na wycięcie ponad 200 drzew przy ul. Fabrycznej. Zdaje się, że z niecierpliwością czekają na nią zarówno ci, którym pomysł się nie podoba, jak i ci, którzy może niekoniecznie go lubią, ale chcą przede wszystkim modernizacji Fabrycznej. A tu terminy gonią – za trzy dni mamy poznać oferty w przetargu… A nie, właśnie sprawdziłem – otwarcie przesunięto na 4 listopada. Być może przez brak tej zgody właśnie. A tu okazuje się, że jedna batalia o drzewa jeszcze się nie skończyła, a zaczyna się nam kolejna...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Tym razem po drugiej stronie Leszna: na Osiedlu Rejtana. Tym razem mieszkańcy zwierają szeregi przeciwko pomysłowi sprzedaży prawie hektara ziemi porośniętej całkiem okazałymi sosnami. Formalnie to nie jest las - tak powiedział mi jeden z miejskich urzędników. Nie znam się, ale mi to wygląda bardziej na las niż na cokolwiek innego. Mniejsza z tym - trzy i pół setki ludzi podpisało się pod petycją, żeby lasu nie ruszać i nowego bloku nie
stawiać. Bo ów hektar ma być sprzedany właśnie pod budynek (albo budynki, nie mam pojęcia, ile tego na hektar wejdzie). Cena wywoławcza: 3,5 miliona złotych. Wywoławcza, a więc może pójść za cztery albo i pięć milionów. Mieszkańcy w petycji podnoszą szereg argumentów, choć zdecydowana mniejszość dotyczy samego lasu, a większość tego, że nie podoba się im kolejny blok. Bo brak miejsc parkingowych, więcej śmieci, więcej dzieci do szkoły, większy ruch i w ogóle. Troszkę się uśmiecham pod nosem, kiedy to czytam. Szanowni Mieszkańcy Osiedla Rejtana, pewnie nie uwierzycie, ale nie było tam żadnych problemów z parkingami, śmieciami, ruchem i obłożeniem szkół i przedszkoli - dopóki tam nie zamieszkaliście. To znaczy zanim osiedle nie powstało. Podobnie jak każde osiedle w tym mieście. Ba - podobnie jak samo miasto. Na Placu Metziga też pewnie piękne świerki i dęby rosły, można było zaparkować bez problemu: na przykład wóz drabiniasty albo czym tam się za Mieszka jeździło.

Aczkolwiek jeden argument wydaje się mi się bardzo rzeczowy i trudny do odparcia. Mianowicie, że Pan Prezydent w 2018 roku obiecał mieszkańcom, że w miejscu lasu powstanie park. Nie wiem, czy tak było - nie byłem na spotkaniu, na którym słowa te miały paść. Petycjodawcy uważają, że padły, w dodatku tuż przed kampanią wyborczą. Więc jeśli padły i miały charakter przedwyborczy, to - jak to mówi pewien mój kolega - „grubo”. Z drugiej strony 3,5 bańki piechotą nie chodzi, a jak wiadomo miasto groszem nie śmierdzi…

Z trzeciej jednak strony w ogłoszeniu o sprzedaży stoi jak wół: plan zagospodarowania przestrzennego przeznacza ów las pod zabudowę mieszkaniową, w dodatku wielorodzinną. Czyli pod blok właśnie. Nie pod las ani nie pod park. Pod blok. Plan uchwalony sześć lat temu. Czyli wtedy, kiedy chyba już wszystkie bloki na osiedlu stały i większość protestujących w nich mieszkała. Z tego co wiem taki plan robi się przez dobrych kilka miesięcy i każdy może do niego swoje uwagi i propozycje wnosić. Zwłaszcza ci, którzy mieszkają w okolicy. Nie chcę oczywiście Państwa tu pouczać, chcę tylko pokazać, jak ważne jest śledzenie tego, czym się samorząd zajmuje. Sprawdzanie projektów uchwał, przebiegu sesji, tworzenia tak zwanego „prawa miejscowego”. Bo wiele tych urzędowych druków, których pełno jest w tak zwanym BIPie (czyli Biuletynie Informacji Publicznej), w internecie, może zupełnie nieoczekiwania dotyczyć spraw ważnych. A kiedy już zostaną przegłosowane, bardzo trudno jest je odkręcać. Ale kto by czytał takie skomplikowane rzeczy…

Tylko że potem jesteśmy niczym Arthur Dent, bohater książki s-f „Autostopem przez galaktykę” Douglasa Adamsa. Poznajemy go w momencie, gdy pod jego dom podjeżdżają buldożery - nie doczytał na czas, że ma tamtędy przechodzić autostrada. Inna rzecz, że chwilę później cała nasza planeta przestaje istnieć, mniej więcej z tego samego powodu: bo Ziemianie nie doczytali…

 
Komentarze (42)
1. Dodane przez out of order, w dniu - 20-10-2020 23:41
I tu znów w pełnej krasie ukazuje nam się ekologiczne podejście naszych, obywateli miasta Leszna, włodarzy,ich jakże nad wyraz głęboką wrażliwość na zieleń,środowisko, przestrzeń do relaksu. Duże miasta wykupują przestrzeń pod zieleń, tlen, krajobraz itp. wartość dodana do istniejącej zabudowy, mieszkańców, krajobrazu. A może program mieszkanie plus w tym miejscu? A nie jednemu dać zarobić kosztem drugich, to jest jedno wielkie narodowe przewlekłe spazmatyczne niedoczytanie.
2. Dodane przez PL, w dniu - 20-10-2020 23:44
Walczymy o następny tytuł Unii? Mamy Prezydenta- darczyńcę najlepszego klubu żużlowego na świecie!  
Nam obiecuje a innym daje, trudno. 
Małe miasto, wysoki urzędnik, za którym stoi Wysoka Rada i On nie musi przed każdym Leszczyniakiem się tłumaczyć. 
Radni też z sufitu, nie przekazują planów zmian w naszym otoczeniu! 
Kogo Oni reprezentują? 
Rady osiedli musiałyby być informowane o każdym działaniu miasta również w tej sferze i dlatego jestem za reaktywacją tego ciała społecznego. 
Uczmy się demokracji bo teraz mamy co mamy. 
Kilkadziesiąt domostw we wsi i mają Radę Sołecką z Sołtysem a w Lesznie tysiące mieszkańców na osiedlu/dzielnicy i co? Dzielnicowy co najwyżej!
3. Dodane przez KINGA Grzybowo, w dniu - 20-10-2020 23:56
wytnie się drzewa na Rejtana, w okolicach Gronowa rozrzuci obornik, będzie Leszno City
4. Dodane przez Archanioł, w dniu - 21-10-2020 05:59
PLANY NALEŻY ZMIENIAĆ JEŚLI TYLKO OKAZUJE SIĘ, ŻE SĄ IDIOTYCZNE - to po pierwsze. I należy to robić niezależnie od tego jak ślicznie są sformułowane i jak piękne i kolorowe pieczątki się pod nimi znajdują.  
Decyzji o drzewach oczywiście, że nadal nie ma, bo ma ją wydać urząd, a taki urząd jest jak chwast: wielki, bezwładny, niepotrzebny, a do tego zdolny do bycia po nic, ale niezdolny do szybkich i mądrych decyzji w prostych sprawach w ogrodzie. Natomiast to, że w tej kadencji wyrżną w mieście co się tylko da jest już raczej dostrzegalne. Szczerze mówiąc to tylko czekam, kiedy ktoś na tym samym haju wpadnie na pomysł, żeby wyciąć drzewa na Krasińskiego (bo chyba jakimś cudem tylko jeszcze stoją). Należy tylko uważać, żeby na muralach nie zaczęli malować drzew, bo jeszcze jakiś ten czy ów Pan Obrażalski z rozpędu w tej skłonności do dewastacji miejskiej przyrody pod hasłami dbałości o środowisko może i ich wycięciem się zająć. 
 
,,...cała nasza planeta przestaje istnieć, mniej więcej z tego samego powodu: bo Ziemianie nie doczytali&,, a ja stawiam tezę, że może jednak z tego powodu, że to jacyś kosmici kompletnie oderwani od spraw przyziemnych za to dobrze ukryci po urzędach ją zwyczajnie (...).
5. Dodane przez KRZYSZTOF, w dniu - 21-10-2020 06:21
Ogólnie nie lubię Pana felietonów, ale ten muszę przyznać jest przyzwoity. Brawo
6. Dodane przez Nie dla wycinki, w dniu - 21-10-2020 06:56
A od czego są media? Proszę podlinkować tekst z elki, w którym informujecie o przyjętym planie zagospodarowania. Lub jeszcze lepiej o tym, że został wyłożony do wglądu mieszkańców
7. Dodane przez Merytoryczny hejter, w dniu - 21-10-2020 07:04
Borowiak złożył już tyle obietnic bez pokrycia, że każda kolejna nie robi juz na nikim wrażenia.
8. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 21-10-2020 07:09
U nas się wycina a w Poznaniu sadzi. Można? Można!
9. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 21-10-2020 07:12
Panie Adamek generalnie ma Pan racje w swoim felietonie, ale .... właśnie taka jest m.in. rola mediów, zeby informować o tym co robi ów samorząd, a gdzie niegdzie jeszcze ludziom to tlumaczyc jak chłop krowie na rowie jakie konsekwencje bedą miały uchwały i trąbić o tym tak długo, aż do wszystkich dotrze jakie to konsekwencje będą. Niemniej .... o ile wycinka drzew przy Fabrycznej ma uzasadnienie wynikające ze zmieniającej sie rzeczywistości (czyt. zwiększającego sie natężenia ruchu, itd) to juz planowana wycinka drzew na osiedlu Rejtana pod zabudowę jest zwykłym nabijaniem kasy samorządowi który nie potrafi zapewnić finansowania z innych źródeł na odpowiednim poziomie. Fajnie bedzie jak czesc przychodów ze sprzedaży tego terenu (może nie bezpośrednio) zasili kasę jednej z prywatnych spółek w mieście.
reklama
10. Dodane przez luki, w dniu - 21-10-2020 07:49
zajmijcie się wycinką drzew na szybowników!!!
11. Dodane przez do 8, w dniu - 21-10-2020 08:20
Poznań a Leszno?! 
Poznań się zwija a Leszno rozrasta aż pęka w szwach, stąd wycinka drzew! 
Wystarczy spojrzeć na żużel, u Nich cienko, cienko a u Nas moc! 
Jak tam żyć?! 
Dziękujemy Panie Prezydencie...
12. Dodane przez Zygfryd, w dniu - 21-10-2020 08:25
Ciekawe gdzie byli ci wszyscy ekolodzy z Rejtana 30 lat temu gdy zaczęła się budowa ich osiedla... Czy też protestowali mówiąc nie chcemy tych bloków, nie chcemy tu mieszkać, bo tu jest las? Nie przypominam sobie. A las rzeczywiście był piękny. A pamiętacie ten domek na skraju lasu, mniej więcej w miejscu dzisiejszego salonu Pana Ciesiólki? Wtedy wam wycinka nie przeszkadzała bo chodziło o wasze mieszkania
13. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 21-10-2020 08:41
I tu, Panie Redaktorze, okazuje się jak ważna jest rola dziennikarzy. 
Na etapie uchwalania planu, nie teraz. Nie chcę Pana pouczać, ale w momencie kiedy taka uchwała jest procesowana, fajnie byłoby poinformować mieszkanców poprzez radio czy portal o tejże.
14. Dodane przez Las kontra park, w dniu - 21-10-2020 08:42
Tu wytniemy sosny z lasu który nie jest lasem i obsadzimy drzewami pola na Antoninach urządzając tam park. Per saldo ilości będą się zgadzać. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. 
A może przemyśleć temat szerzej niż tylko w perspektywie wpływów do kasy miejskiej?
15. Dodane przez Plan, w dniu - 21-10-2020 09:22
Panie redaktorze, a skąd ci mieszkańcy mają wiedzieć, że robi się plan i jest do wglądu? Jakoś nigdy nie widziałam by wydział gospodarki przestrzennej ogłaszał z fanfarami, że oto pracuje nad tym i czekają na uwagi. Pan może wiedział?
16. Dodane przez Marwin, w dniu - 21-10-2020 09:45
W lesznie plany ustala się tak i ogłasza żeby najbardziej zainteresowany sąsiad nie dowiedział się. Jest wywieszony w um gdzie przecietny obywatel pojawia się raz na pare lat a potem pyk za późno zrobia ci ulice z działki albo wytną las koło domu albo co gorsze socjalne budynki postawią pod oknem. Ot całe Leszno
17. Dodane przez oddajcie las, w dniu - 21-10-2020 10:14
hipokryci z Rejtana i Zamenhofa oddajcie moj las gdzie w latach 80tych chodziłem z rodzicami na spacery. Zabraliscie go pod wasze mieszkania. wtedy wam nie przeszkadzalo zeby sie ze wsi przeprowadzic do miasta? macie las od szkoly do rydzyny na rekreacje. chyba ze za daleko zeby przejsc 200 metrów.
18. Dodane przez uwlaczona godnosc, w dniu - 21-10-2020 10:30
szanowni mieszkancy leszna przestancie klamac ze chodzi o las, gdyby tam bylo pole rolnika z dabcza ktory chce sprzedac SWOJA WLASNOSC za odpowiednią kwote tez bylby lament i krzyki niestety trzeba zrozumiec pewna stara madrosc tam gdzie zaczyna sie wolnosc drugiego czlowieka konczy Twoja, sa ludzie ktorzy chca gdzies w czyms nowym zamieszkac tak powstaly niedawno fajne osiedla w koscianie czy gostyniu i oby tak powstalo na rejtana, ta wasza nienawisc do prezydenta miasta jest juz smieszna, ten atak na pana Adamka ze elka nie pisze o tym na portalu? portal na 7 powatow z kazdego laborat o planie przestrzennym? kto by to czytal jaki serwer wytrzymal aaaa tylko o lesznie trzeba pisac? no tak ego...pozdrawiam zdrowka zycze
19. Dodane przez mieszkaniec Osiedla Ogrody, w dniu - 21-10-2020 10:40
Jestem mieszkańcem Osiedla Ogrody (podobno już zmieniono nazwę na Ogrody). Z racji zamieszkania powinienem siedzieć cicho, bo nim tutaj zamieszkałem były tu ogrody właśnie. Drzewa wycięto, krzaczki wyrugowano i wybudowano bloki, w których zamieszkały szaraczki, takie jak ja.  
Ale pozostawiono kilkanaście ogródków działkowych i było pięknie. Rankiem nawet kogucik zapiał i kurki pogdakały. Prawie Ogród Eden. I tak żyliśmy w błogiej nieświadomości. Niestety, my głupcy, niedoczytaliśmy. Szybko teren został dogęszczony. A to powstał apartamentowiec. Potem wysoka dobudówka przy jednym z bloków. Teraz buduje się potężne bloczysko na sto kilkadziesiąt mieszkań. Zaraz nieba nie będzie widać. Smutek i żal. Ale, wiem, to moja (nasza) wina. Taki niedoczytalski jestem.  
Dziwnym trafem, tam gdzie mieszkają bonzowie (zwani pasibrzuchami) takie rzeczy się nie dzieją. 
Przykładów, aż nadto. Ale oni pewnie dużo czytają, albo mają takich co czytają za nich. 
Co zrobić? 
Takie życie &.
20. Dodane przez Incredibile, w dniu - 21-10-2020 10:49
Co za ludzie! Lenistwo wykraczające poza wszelkie możliwe normy. Mieszkają na osiedlu i nie znają planu zagospodarowania dla tego terenu! I jeszcze mają pretensje do dziennikarza, że im nie napisał. Może miał wam przynieść ten plan do domów z zaznaczonymi markerem miejscami, które dotyczą waszego najbliższego otoczenia? Hipokryzja niewyobrażalna. Jak można kupić mieszkanie i nie interesować się tym jakie miasto ma plany wobec tego terenu. Szok.
21. Dodane przez bruno, w dniu - 21-10-2020 11:12
Owszem park miał być ale na tym rerenie gdzie jest boisko i ścieżki z płyt chodnikowych.tam gdzie ma być wycięty las nie było mowy o żadnym parku. Ludzie nie bądźcie samolubni sami mieszkacie na terenie byłego lasu a innym bronicie!!!
22. Dodane przez do 17, w dniu - 21-10-2020 11:20
Dzisiejsze Osiedle Zamenhofa w większości zajęło nieużytki z samosiejkami sosny! To nie był las! 
Pamiętam magazyny WPHW czy innej spółdzielni tam istniejące. 
Tam też wielu wywoziło śmieci ale to na marginesie. 
Co do spacerów po lesie, za firmą motoryzacyjną, to na dzisiaj ok, możemy z nich korzystać ale... To już gmina Rydzyna a prawo się zmieni i może enklawy zielone będą tylko dla miejscowych? 
Leszno było miastem zieleni, cywilizacja, nowoczesność zmienia oblicze Naszego Miasta. 
Włodarze , za zielone, wolą obcować z Naturą gdzieś dalej, USA., Bali, Seszele, Tajlandia... 
Kto bogatemu zabroni?!
23. Dodane przez ja, w dniu - 21-10-2020 11:33
To bardzo przykre, że autor stoi po stronie władz miasta zamiast zawsze po stronie mieszkańców.
24. Dodane przez Tessa, w dniu - 21-10-2020 11:41
Rondo na Kakolewskiej, zjazd do Osiecznej, wybudowano sklep Biedronka. Coś tam wycięto, coś tam zrobiono...mieszkańcy domków sprzeciwiali się. Ok, tylko dlaczego Biedronka przestała im już przeszkadzać jak dostali odszkodowania? A sprawa nieczytania planów, ciekawe czy jak stawiano budynki lat 20 - 30 temu były plany zagospodarowania całego terenu? Podejrzewam, że nie, czas je weryfikował, trudno zmieniać w naszym kraju miejsce zamieszkania bo miasto ma ogromne zadłużenia wycinając drzewa, sprzedając teren itp. wciskając deweloperskie blokowiska, w już bardzo zagęszczone, biznes to biznes.
25. Dodane przez popieram 19, w dniu - 21-10-2020 11:45
Jak chodzi o tereny kościelne i ich sąsiedztwo, też to zauważam.
26. Dodane przez Kościan, w dniu - 21-10-2020 12:02
Mieszkańcy Leszna ujadają się między sobą i jak ma być u Was dobrze?
27. Dodane przez Skolimowski, w dniu - 21-10-2020 12:18
Czyżby szanowny Pan redaktor nabrał pokory do zmian klimatycznych na ziemi, widzę wyraźny postęp w tej materii na przestrzeni ostatnich kilku lat, może te loty balonem poszerzyły horyzont i dały asumpt do przemyśleń na tym polu. W każdym razie nic nie usprawiedliwia tych decyzji, nic nie usprawiedliwia podejścia panujących w Lesznie do takich czynów, tłumaczenie to deficytem będzie zwykłym jęczeniem, pozbawionym sensu. Plany przestrzenne są stare i realizacja ich obecnie, musi być przede wszystkim poprzedzona analizą wszechmocnych. Ale to nie ten układ interesów, pamiętacie Biedroneczkę na ul. Kąkolewskiej, prawda, że wszyscy sąsiedzi tego marketu są zadowoleni? Przykładów można mnożyć niestety. Dla mnie jest to buta i ignorancja, i to z premedytacją bo od kilkunastu miesięcy mówi się o poszanowaniu do elementów zielonych miasta, to ważne. Ale przecież trzeba działać w imię programu developer + , dla kogo te TBS-y ?, przecież nie dla zwykłego mieszkańca emeryta z takimi opłatami, i z brakiem perspektyw na niższe opłaty i własność. Ok, nie wszyscy jesteśmy biedni i nie wszyscy jesteśmy zamożni, ale na Boga skąd te umysły betonowe, dlaczego miasto Leszno pachnie takim zacofaniem. Nigdy nie będzie tak, że wszystko przeczytamy, radni nie pomogą również, bo oni po kliku miesiącach zaczynają myśleć interesem własnym , partii lub klubu, a później niby interesem miasta, uznając go za nadrzędny itd. Natomiast masa mieszkańców i ich interes rozmywa i zaciera się w ich głowach. W dzisiejszych czasach wąskich specjalizacji, zawsze będzie niedoczytanie, ilość informacji, przepisów, gąszcz tarcz i permanentna nadprodukcja przepisów za tym przemawiają w całej rozciągłości. Później wystarczy powiedzieć, że za późno, takie przepisy, było śledzić zmiany, nowinki, nowości. Miasto chwali się , że robi parki, wybiegi dla psów, parki rozrywki, siłownie , a mieszkańcom żyjącym w otoczeniu zieleni, drzew, stawiać pod nosem będą blokowiska, za wielkie pieniądze, bo przecież w Lesznie większy jest deficyt miejsc do zamieszkania niż zieleni. Zaprzestańcie niszczenia czegoś wartościowego w imię rozwoju nowoczesnego budownictwa. Ogarnijcie dotychczasowy zasób mieszkaniowy i tereny niezagospodarowane w żaden sposób, a mieszkańcy twórzcie stowarzyszenia, które dbać będą  
o wasze, nie tylko o zdrowie, rozrywkę, ale też Wasz wyraźny i niezaprzeczalny interes o którym się zapomina i najgorsze, że zapominają o tym Władcy pierścieni. W Lysznie krajobraz to jest brak lub niebrak szyldu, takie o to pojęcie krajobrazu. A teraz wpis za wpisem developera, pasibrzucha, który robi fuszerę i woła o gruba kasę, bo z takich bloków to takie pieniądze pójdą, że głowa boli. I dobrze, niech budują, burzą , stawiają, ale po co niszczyć coś co potrzebowało wielu lat na swoje istnienie. Jeśli są takie głosy podzielone, że dla jednych bloki, które są nie powinny stać w tym miejscu, to dlaczego do reszty chcecie wyciąć drzewa, mimo to ? Nic się trzyma kupy, jedyna konkluzja to Hipokryzja włodarzy miasta, ze dbają o zieleń i drzewa .
28. Dodane przez władza, w dniu - 21-10-2020 12:29
Przed chwilą w sejmie przemawiał Pan Premier. Przemowie towarzyszyły krzyki posłów z sali. Pan Premier zapowiedział powstanie Korpusu Wsparcia Seniorów a w Lesznie rada miasta w tym miesiącu uchwali wprowadzenie odpłatnych przejazdów w komunikacji miejskiej dla seniorów w wieku 70-75 lat. Tak rządzi władza w Lesznie.
29. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 21-10-2020 12:37
nie o las tutaj chodzi a o brak myślenia o przyszłości tego miasta!!! kasa pusta więc prezydent wyprzedaje wszystko co się da bez pomysłu czy to dobrze dla mieszkańców czy nie... to jest teren przy szkole, jedyny który nie jest lasem i gdyby ktoś chciał coś do tej szkoły (całkiem nowej i ładnie rozplanowanej) dobudować to byłby to jedyny możliwy teren... ale co tam, jak wiemy po tej władzy zostanie pustynia i niech się następne pokolenia martwią...
30. Dodane przez popieram 2, rady osiedlowe, w dniu - 21-10-2020 12:51
Wyraźnie widać, że brakuje w Lesznie RAD OSIEDLOWYCH albo d***kratycznie wybranych przedstawicieli mieszkańców (rozmawia się o tym w Głogowie/miedziowe.pl), każdej części miasta. Wtedy rady osiedlowe albo wybrani w wyborach przedstawiciele mieszkańców musieliby być informowani o wszystkim, co się dzieje na danym terenie miasta, także o planach. Nic wtedy nie działoby się bez wiedzy i zgody rady osiedlowej/przedstawicieli mieszkańców. Tu tkwi przyczyna problemu. Miasto nie jest podzielone na osiedla. Rada Miasta Leszna usilnie nie chce podzielić się współdecydowaniem o mieście, nie stwarza żadnych warunków do powstania rad osiedlowych (konieczne ustalenia w Statucie Miasta) a miasto jest do tego zobowiązane treścią ustawy samorządowej (zadanie 17, wspieranie i upowszechnianie idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju JEDNOSTEK POMOCNICZYCH i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej).
31. Dodane przez ja, w dniu - 21-10-2020 13:23
Prawdopodobnie taki sam los spotka tak samo zadrzewiony teren po drugiej stronie tej ulicy na Rejtana. Po kolei idzie wycinanie drzew pod budynki dla deweloperów.
32. Dodane przez Kary, w dniu - 21-10-2020 17:16
Przeciec wiadomo jak ustala się plan zagospodarowania i potem się czeka czy zwykły obywatel przyjdzie ze sprzeciwiam. Mija ustawowy czas obywatel oczywiście nie przychodzi no kto normalny lata donurxedu sprawdzać czy plan jskis się zmienił. Wtedy przejmuje się jego dobra za bezcen pod drogi itp rzeczy. Tak to działa
33. Dodane przez Sprawdzanie, w dniu - 21-10-2020 17:27
Panie Redaktorze Adamek. (...) Po jakiego grzyba wybieramy radnych i prezydenta. To oni mają psi obowiązek czuwania nad przepisami i dbania o dobro mieszkańców miasta. Powierzchnia powyżej 0,1 ha pokryta drzewostanem jest lasem. To wiadomo od dawna. A Pan w każdym swoim felietonie, jak są jakieś problemy z takimi czy innymi sprawami obarcza Obywateli, że czego tam nie przeczytali, albo nie dopilnowali. Czy Pan wie (zresztą musi Pan wiedzieć bo sam Pan tak pracuje), że zawodowo czynny Obywatel w dzisiejszych czasach jest 12 godz poza domem w pracy. A te "plany" wykładane są w godzinach jego pracy, a i każdy nie musi się na nich znać. Od czego do czorta są ci radni. Jak się idzie do władzy to trzeba mieć elementarny pogląd na wszystkie sprawy. A jak się go nie ma to trzeba korzystać z rady fachowców. Napisze Pan, że sami ich wybieramy. To prawda, ale na litość Boską my zwykli zjadacze chleba mamy tyle do wystawiania kandydatur co dziki zwierz w czasie obławy. Więc niech Pan nie obarcza nas za wszystkie niedociągnięcia. Wie Pan ile jest wolnego miejsca pod budownictwo. Ostatni plan przewiduje rozbudowę Leszna w kierunku na Przybyszewo. Tam marna ziemia . Ale tam nie ma uzbrojenia. A to, że mieszkańcy chcą mieć przy swoim osiedlu zieleń to chwała im za to. Może trochę ostro, ale nic na to nie poradzę.
34. Dodane przez BIP, w dniu - 21-10-2020 18:15
Każda nowa informacja umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Leszna powinna być widoczna na ekranie BIP na pierwszym miejscu, jako Nowe informacje, żeby mieszkańcy wiedzieli, jakie dokumenty są bieżąco umieszczane w BIP. Tego nie ma. W BIP powinny być też umieszczane wszystkie podjęte decyzje o wycince drzew.
35. Dodane przez Spac hand Luke, w dniu - 21-10-2020 20:17
Zarządzanie tym miastem to jawny kryminał. Na przykład w BiP jest utajnionych wiele kwot na dziwne umowy podpisane przez prezydenta. Moje pytanie brzmi: jak można utajniać wydatki z publicznego grosza? Panie Adamek, czy to aby nie temat dla Pana?
36. Dodane przez Solidarnośc Wykleta od 2011r Alternatywa NoACTA, w dniu - 21-10-2020 20:43
Moze Urzad Marszlkowski Marka Wozniaka zaplaci za 600 ha lasow mukradzionych prze stalinowski Dekret PKWN Czuwaj!
37. Dodane przez Mieszkaniec Rejtana, w dniu - 21-10-2020 21:26
Szanowny Panie Redaktorze, 
Na spotkaniu w 2018 r. byłem osobiście i doskonale pamiętam co Pan Prezydent obiecywał. Wszystko co jest napisane w artykule to prawda: https://otopanorama.pl/rejtana-powstac-park-a(...)5h6p5HUKpPp6M2M 
Swoją drogą to zastanawiam się gdzie jest organizatorka tego spotkania, dzisiejsza Radna tak dbająca o mieszkańców przed wyborami oraz dzisiejszy radny, którego widać na zdjęciu z tego spotkania. Wszyscy chętni do pomocy i obiecywania przed wyborami. Ale ludzie zapamiętają czcze obietnice. Pan Prezydent to w ogóle ma taką łatwość rzucania tematami: a to park, a to hala sportowa i basen za Galerią, a to nowa szkoła na miejscu zakładu zieleni. Niesprawdzone możliwości, byle coś powiedzieć i ludzi omamić... Co do planu zagospodarowania podzielam opinię tych co napisali, że urzędnicy powinni za to odpowiadać. Nigdy nie było ogłoszeń, a tu dzisiaj niespodzianka: Miasto na stronie daje informację o projekcie Planu zagospodarowania Dożynkowej, a i nawet na Facebooku umieścili... Ktoś się wziął do pracy :). Plan zagospodarowania Rejtana był uchwalony w roku 2014 - jak to się stało, że w roku 2018 Pan Prezydent mówi o parku? Wybory, wybory... A do tych co nazywają nas hipokrytami i do Pana Redaktora: Miasto musiało się rozwijać, ktoś podjął decyzję, że tu powstanie osiedle, ale dlaczego nie ma zostać resztki zieleni a sama betonoza? No widać pieniążki trzeba szukać jak się nie umie zarządzać Miastem. Zgadzam się, że działania Miasta dot. zieleni w mieście, przesadzanie drzew, sadzenie to wielka ściema.
38. Dodane przez Do 36, w dniu - 21-10-2020 21:26
Wyspał się już Pan?
39. Dodane przez nomeansno, w dniu - 22-10-2020 00:54
Panie Jarku, może się mylę, ale plany miejscowe podlegają też zmianom, korektom. To nie jest chyba tak, że jak się go uchwali, dajmy na to w 2000 roku to w 2042, nadal musi obowiązywać w tym samym zakresie. Te zmiany wynikają właśnie ze zmiennych warunków, przepisów, ale też różne inne czyniki mogą na nie wpływać np. własność się zmienia, w sąsiedztwie powstaje coś innego, mentalność się zmienia lokalsów! Szkopuł tkwi bardzo głęboko w tym, kto ostecznie inicjuje, decyduje i wyraża wolę zmiany takiego planu, i tu proszę sobie odpowiedzieć indywidualnie.
40. Dodane przez Do 36, w dniu - 23-10-2020 18:27
Z tego co napisałeś i jeszcze napiszesz to pół Polski jest twoje. Jak ja ci współczuje. Cały czas na baczność, dzień i noc. Koszmar CZUWAJ
41. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 23-10-2020 20:16
W "elce" brakuje dialogow red.Elzbiety Szpecht-Ruteckiej "Kowalskiej z red.Jaroslawem Adamkiem "Nowakiem"Czuwaj!
42. Dodane przez ad vocem do 40, w dniu - 23-10-2020 20:27
Spocznij! k o m u c H u Czuwaj!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj